Täällä kun moni näyttää kyselevän tietoja eri aiheista, niin tiesittekö, että Citroenin omistajille on Suomessa aivan oma, maanlaajuinen kerhonsa, Automobile Citroen Finlande eli Sitikkakerho?
Sillä pitäisi olla jopa jonkinnäköiset nettisivut. Kerhosta löytyy jäsenille asiantuntevaa korjausapua, varaosia ja tietoja myös vanhemmista malleista. Jäsenmaksu 150 mk / vuosi. Kannattaa liittyä.
Tiesittekö Sitikkakerhosta?
10
5394
Vastaukset
- Ballo
kerhon nettisivuille on www.sci.fi/~citikka/
Kerhoon liittyminen vakavassa harkinnassa.- heh heh
kerhossa ei kukaan harrasta sivujen ylläpitoa.
Ko. sivuilla ei ole tapahtunut mitään sen
julkaisemisen jälkeen. Herättää kysymyksen onko
kerhon toiminta yhtä hiljaista? - Visa-mies
heh heh kirjoitti:
kerhossa ei kukaan harrasta sivujen ylläpitoa.
Ko. sivuilla ei ole tapahtunut mitään sen
julkaisemisen jälkeen. Herättää kysymyksen onko
kerhon toiminta yhtä hiljaista?Kerho on vireä, vaikka nettisivuja ei olekaan
päivitetty.
Vaikka virheellisesti luullaan, kerho ei ole
mikään erillinen instanssi, jonka tehtävänä on
viihdyttää harrastajia päivätyökseen. Päinvastoin
kerho on harrastajien aktiivisuuden summa. Kukin
harrastukseen ja kerhotoimintaan vihkiytynyt
omalla panoksellaan tuo kortensa kekoon omalla
vapaa-ajallaan. Ehkä sinulla olisi aikaa tehdä
omalla vapaa-ajallasi kerhon sivut ja päivittää
niitä yleisön vaatimusten mukaan?
Kyseinen kerho suoriutuu kiitettävästi Citikka-
lehden toimittamisesta. Enemmän annan painoa
lehden tämänhetkiselle laadukkuudelle ja sen
säännölliseen räpsähtämiseen postiluukusta kuin
nettisivuille. Vaikka nettisivuja ei ollakaan
päivitetty, voi ne silti herättää sen verran
kiinnostusta, että joku yksinäinen susi sitäkin
kautta saattaa ottaa kerhoon yhteyttä.
Toimiva ja laadukas lehti jäsenille, nettisivut
suurelle yleisölle linkkinä kerhoon. Näin voisin
kuvitella 'rivijäsenenä'. - Beksiini
Visa-mies kirjoitti:
Kerho on vireä, vaikka nettisivuja ei olekaan
päivitetty.
Vaikka virheellisesti luullaan, kerho ei ole
mikään erillinen instanssi, jonka tehtävänä on
viihdyttää harrastajia päivätyökseen. Päinvastoin
kerho on harrastajien aktiivisuuden summa. Kukin
harrastukseen ja kerhotoimintaan vihkiytynyt
omalla panoksellaan tuo kortensa kekoon omalla
vapaa-ajallaan. Ehkä sinulla olisi aikaa tehdä
omalla vapaa-ajallasi kerhon sivut ja päivittää
niitä yleisön vaatimusten mukaan?
Kyseinen kerho suoriutuu kiitettävästi Citikka-
lehden toimittamisesta. Enemmän annan painoa
lehden tämänhetkiselle laadukkuudelle ja sen
säännölliseen räpsähtämiseen postiluukusta kuin
nettisivuille. Vaikka nettisivuja ei ollakaan
päivitetty, voi ne silti herättää sen verran
kiinnostusta, että joku yksinäinen susi sitäkin
kautta saattaa ottaa kerhoon yhteyttä.
Toimiva ja laadukas lehti jäsenille, nettisivut
suurelle yleisölle linkkinä kerhoon. Näin voisin
kuvitella 'rivijäsenenä'.Visa-mieheltä jälleen asiaa.
Vaikka nykyään nettiyhteys on aika yleinen
kotitalouksissa, ei sitä kuitenkaan kaikilla ole.
On aika suuri kustannus hankkia tietokonetta ja
nettiyhteyttä, kun sillä samalla summalla voisi
entisöidä ja huollattaa omaa Sitikkaa. Eli
merkkikerhoissa pidän itsekin säännöllisesti
ilmestyvää lehteä suurempana ansiona kuin
nettisivua.
- IJN
Puolustuksen puheenvuoro:
Kuten muissa viesteissä jo näkyi, kotisivut ovat
valitettavsti ruosteessa. Sen sijaan jäsenlehti
ilmestyy neljästi vuodessa, on tapahtumia,
teknistä neuvontaa, postituslista ja D-mallien
varaosakassa. Kotisivun tiedot ovat kyllä oikein,
mutta kerhossa on keskitytty enemmän
harrastusläheiseen toimintaan kuin
'markkinointiin'. Seuraavassa ote R.Visiittiin
valmistuvasta kerhoesitteestämme:
"Automobile Citroen ry on merkkikerho kaikille
Citroen-autoista kiinnostuneille. Kerho on
perustettu vuonna 1988 ja jäsenmäärä on tällä
hetkellä noin 400. Alueosastoja on eri puolilla
Suomea kaikkiaan kymmenen. Kerho järjestää
tapahtumia ja kokoontumisajoja, joissa ainakin
kesäaikaan viihtyy myös koko perhe.
Kerhon autokanta kattaa lähes kaikki Suomeen
tuodut Citroen-mallit aina legendaarisista
gangsterisitikoista uusimpiin Xantia-, Xsara-,
Berlingo- ja C5-malleihin. Ehkä kaikkein
harrastetuin malli on kuitenkin vuonna 1955
esitelty DS-malli, joka muunnoksineen säilyi
tuotannossa yli kaksi vuosikymmentä. Valtaosa
Suomessa jäljellä olevista ID/DS-sarjan autoista
on nykyään kerholaisten käsissä. Tähän noin sadan
D-mallin joukkoon mahtuu useita todella upeasti
museoentistettyjä yksilöitäkin. Viime aikoina on
harrastajien mielenkiinto lisääntynyt
merkittävästi myös DS:n seuraajiin eli CX- ja XM-
malleihin. GS-, Visa- ja BX-malleilla on niin
ikään oma vankka kannattajakuntansa.
Automobile Citroen ry julkaisee Citikkalehteä,
joka ilmestyy neljästi vuodessa. Lehdessä
käsitellään laajasti Citroenin historiaa sekä
julkaistaan juttuja mielenkiintoisista
entisöinti- ja kunnostusprojekteista. Citroenin
uutuusmalleille sekä kerholaisten osto- ja myynti-
ilmoituksille on omat palstansa."
Kerhon kesätapahtuma on tänä vuonna Tuusulassa
30.6.-1.7. Paikalle odotetaan tulevaksi noin 150
henkilöä, mikä kuvastaa omalta osaltaan toiminnan
laajuutta.
Kerhon nettisivulta http://www.sci.fi/~citikka
selviää liittymisohjeet ja yhteystiedot.
Autovaatimuksia ei liittymiselle ole.
Ismo Näkki ([email protected])
Automobile Citroen ry
jäsenasiat ja varainhoito- heh heh
Itsekin olen sitä mieltä, että tärkeämpää on
keskittyä itse harrastukseeen, kuin
oheistoimintoihin. Itsekin olen ollut eräissä
autoharrastuskerhoissa, joissa ei ole ehtinyt
harrastaa lainkaan itse asiaa, vaan harrastus on
ollut pelkkää yhdistystoimintaa ja
varojenkeräystä. Hienoa, että homma toimii
teillä oikein.
Toisaalta, kuitenkin olisi mielenkiintoista nähdä
sivuillanne kuvia harrastajien kalustosta ja
kokontumisista.
Ja nimenomaan uutisia ja tapahtumia linkin alla
tulevista tapahtumista, jotta voisi tulla
paikanpäälle ihailemaan ja tutustumaan toimintaan.
Vaikka (ihan) kaikilla ei ole kotona konetta, on
kuitenkin suurella osalla näistäkin mahdollisuus
työpaikalta käydä netissä.
- Anonyymi
Minulla on myynissä Citroen C3 Pluriel DSG Sensodrive vuodelta 2003 ja ,ajettu n 170 000 km."2 --ovinen CABRIOLET!"Ei kolaroitu,muuten siisti ollut vaimoni auto. ja omist6anut sen vuodelta 2009. Väri on
keltainen ala osa ja musta yläosa ja moottorikäyttöinen kangaskatto.Kesäenkaat norm,ja talvirenkaat Continental kitka.
Moottori 1,6 litr on OK,hiljattain vaidettu uusi laturi.Ongelana on automaattivaihteisto,koska sen mekaanisen kytkimentoiminta on ongelmallinen ja ns aktuaattori(kytkimen käyttölaite) pitäisi tutkia. Kytkin maksa n 120 E Motonetissa .Nyt on joku vaihde on jäänyt päällä, ei voida työntää tai hinata.Mukana on Haynesin englannin kielinen huoltokirja.En halusi romuttaa! Liian hyvä ja kannattaa restaurioid!Valokuvan voin lähettää sekä hyviä neuvoja!.
Onko kiinnostuneita?Pyydän autosta n 250 E
Terv Bengt Juselius Espoon Olari p 0500-319598 [email protected] - Anonyymi
En tiedä "Citikka kerhosta",mutta en ole nyt kiinnostunut,koska olen yli 80 vuotias
Terv Bengt Juselius Espoon Olarissa p 0500-319 598 [email protected]- Anonyymi
meidänkin iskä vois olla kiinnostunut tuosta kerhosta, se tutkii aina netistä miten Citikkaa korjataan. Ja joskus se teki jotakin huoltoakin. Meillä on ollut muutama vanha citikka.
iskä on aina nauranut tojo-teroja ja hyndaj-henkkoja, mutta päätti sitten hankkia kuitenkin meille japanilaisen marginaalimerkkisen menopelin kakkosautoksi.
toivon että mieli muuttuu ja palaa taas citikkakerholaiseksi, se on niin ihana auto
- Anonyymi
Tuon kerhon lempinimi on Pöpilän pojat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818