Mitä mieltä uudistuksesta?

Kuten useimmat varmaankin ovat huomanneet, niin palstan kirjautumattomat ovat nyt yhtä suurta "anonyymi" -massaa.
Mielestäni tuonkin 'nimettömyyttä' tarkoittavan ilmaisun olisi voinut pelkistää ja lyhentää muotoon 'ano', kuten esim. chat-keskusteluissa on usein tapana.

Lisääkö uudistus kenties sitten nimimerkillä kirjautuneiden määrää, kuten ilmeisesti palstan ylläpitäjällä on tarkoituksena, jää nähtäväksi?

(ps. adventismin palstalle anonyymi-käytäntö sopinee vallan mainiosti, koska adventistit Suomessa halauavat mielellään pitää leimautumisen pelossa matalaa profiilia itsestään ja ovat siksi enemmänkin niitä puskista möläytteleviä 'anonyymejä adventisteja'.)

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli se massa on samaa, kuin sinäkin. Eli airueena olet yhtä tuntematon, kuin anonyymit, eli mitäpä valittelet.
      Löytyyhän palstoilta nimellääkin ihmisiä, mutta sinä ja minä olemme yhtä - kasvottomia.

    • "Eli se massa on samaa, kuin sinäkin."

      No kerropa, kuinka monella palstalla on samanlainen kuvallinen profiili kuin itselläni, mikäli olen samaa massaa?
      Sinä sen sijaan kuulut anonyymeihin, joten olet muiden anonyymien kanssa juuri sitä kuvailemaasi kasvotonta massaa.

    • Anonyymi

      Se on sitä vihervasemmistolaista valtamedian "sananvapautta".
      Meidät tasapäistään, hallitaan, alistetaan ja luokitellaan rasisteiksi.
      Demokratia on nyt tätä.

    • Anonyymi

      Oman vanhan nimimerkkinsä voi laittaa kirjoituksen, joko alkuun tai kirjoituksensa loppuun. Miten kukin haluaa. Tässä yksi vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Missä "demokratiassa" kielletään nimimerkkien käyttö?

      Sananvapauden voi ilmaista ilman rekisteröitymistä vapaassa länsimaisessa yhteiskunnassa.

      • Anonyymi

        Mikä sinua estää ilmaisemasta mielipidettäsi ilman rekisteröitymistä?


    • Anonyymi

      Anonyymi täällä. Tiedoksi kaikille nikkivarkaille, että minä olen aito Anonyymi. Oikea sellainen. Te muut olette surkeita kopioita!

    • Anonyymi

      Ei oikein toimi tämä uudistus. Kuka tahansa voi kirjoittaa niin halutessaan nimimerkkinsä tekstinsä yhteyteen. Toisaalta, jos tarkoitus oli vähentää epätarkoituksenmukaista herjakirjoittelua niin nyt kyllä tuntuu siltä, että sellainen on vain lisääntynyt. Näille pahvipäille annettujen vastausten lukeminen ja vastakommentteihin vastaaminen on tehty hankalammaksi kun kirjoitusten lukija näkee vain koko ajan silmissään sanan Anonyymi ja vastauksesta ei oikein pääse jyvälle, että kenelle näistä Anonyymeistä nyt sitten kukakin heistä vastaa.

      Sanoisin, että hyvä yritys mutta lopputulos on huonompi kuin alkuperäinen.

      Terveisin,

      Arvaa kuka Anonyymi!





      Adviss

      • Anonyymi

        Kirjoituksensa alkuun tai loppuun voi laittaa vanhan nimimerkkinsä. Se olisikin ihan hyvä, niin tehdä.


      • Minä olen jättänyt pääsääntöisesti lukematta anonyymien viestit, ellei viestin alussa (tai lopussa) ole tuttua nikkiä. Jätän usein silloinkin lukematta...


      • <<Arvaa kuka Anonyymi!
        Adviss>>

        En usko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksensa alkuun tai loppuun voi laittaa vanhan nimimerkkinsä. Se olisikin ihan hyvä, niin tehdä.

        No ei.

        Kuka tahansa voi käyttää kenen tahansa nikkiä tuolla menetelmällä.

        -jeesus-


    • Anonyymi

      Kysymys on pakottamisesta.
      Meidät pakotetaan ottamaan nimim. anonyymi.
      Järkeä vai ei tässä pakottamisessa?

      • Anonyymi

        Kysymys on vapaudesta saada olla anonyymi, jos haluaa.
        Ei se anonyymi ole mikään nimimerkki, sillä nimimerkki on vain rekkautuneilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on vapaudesta saada olla anonyymi, jos haluaa.
        Ei se anonyymi ole mikään nimimerkki, sillä nimimerkki on vain rekkautuneilla.

        Eipä sinun tai teidän kommentteja jaksa lukea. Kirjoittele tai kirjoitelkaa vain keskenänne.:)


    • Uudistus on tietenkin hyvä asia. Ei anna väärää käsitystä kirjoittajasta.

      • Toisaalta jumalattomien määrä suhteellisesti vähenee, kun kaikki jumalattomat ovat saman nimimerkin alla.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Toisaalta jumalattomien määrä suhteellisesti vähenee, kun kaikki jumalattomat ovat saman nimimerkin alla.

        Olipa taas varsinainen älynväläys. Suosittelisin ensin hieman miettimään, ennen kuin alat taas suoltamaan tänne noita "totuuksiasi".


    • Anonyymi

      Voihan sen nimimerkinsä laittaa joko viestinsa alkuun tai lopuun. Kukin sitä käyttämään haluava.

      Ja vieteistäänhän kunkin viestittelijän tunnistaa. Jos joku muu yrittää nimimerkkiään käyttää, niin kyllähän sen, oikeasta nimimerkistä erottaaa.

      Itse olen käyttänyt viestin lopussa näin, (Herättelevä)

      • Sanoudun irti edellä esittämästäni ja hylkään epäjumalani saman tien.

        (Herättelevä)


    • Anonyymi

      nimimerkki: anomuumi
      ihan kiva uudistus tämmöinen joka tekee kaikista anomuumeja ;)

    • Itseäni ei ole paljoa enää kiinnostanut lukea noita anonyymien tekstejä, nyt kun joutuisi lukemaan sitä tusinasaastaa jota tänne on ennenkin kirjoiteltu, sen sijaan että voisi lukea niiden tekstit joilla on tapana kirjoitella asiaa. Sääli sinänsä, koska esim. adviss-nimimerkin tekstit tulisi varmasti luettua, nyt ei viitsi lukea läpi saadakseen selville kuka mahdollisesti aiemmin nimimerkistään tunnistettavissa oleva on jonkin kirjoitellut.

      • Anonyymi

        Jos haluaa olla anonyymi niin siti voi loppuun laittaa erotukseksi allekirjoituksen.

        T. Minävaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa olla anonyymi niin siti voi loppuun laittaa erotukseksi allekirjoituksen.

        T. Minävaan

        Itse asiassa teksti olisi hyvä laittaa alkuun esim:

        "xxxx kirjoittaa:

        ..."

        Näin varsinkin pitkissä viesteissä niiden kohdalla jotka ovat täällä jonkinlaista ainakin pääosin yhdellä nimimerkillä kirjoittelua harrastaneet.

        Tai sitte rekkautua ja antaa isonveljen valvoa, että noudattaako lakeja tai onko muutoin vaaraksi yhteiskunnalle...


    • Anonyymi

      Tosi hyvä uudistus. Nyt voi trollata mielinmäärin tarvitsematta miettiä, minkä nikin valitsisi. Kunhan on kirjaantunut sisälle, niin voi lähettää lukemattomia trolliviestejä ja lähettäjän nimikenttään tulee aina anonyymi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe