Palstalla ei enää keskustella narsismista.

Anonyymi

Tällä palstalla on aihe menetetty. Aihe elää ja voi paksusti varmaan, mutta tällä palstalla ei sitä enää käsitellä.
Ennen näkemättömällä pulskuudella pyöritään aivan röyhkeästi muuta "asiaa".

334

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No aloitapa itse se keskustelu, äläkä vain ihmettele.

      • Anonyymi

        Aloitin.


      • Anonyymi

        On. Mutta ei nyt kokonaan tuhottu kun vielä tänne kirjoittelen.


      • Anonyymi

        Jätetty?


      • Anonyymi

        Minkä takia on poistettu kommentti välistä?
        Ei siinä ollut mitään mitä ei olisi saanut olla sääntöjen mukaan.


      • Anonyymi

        Siinä kysyttiin onko minut jätetty petetty ja jopa tuhottu, johon vastasin että on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä kysyttiin onko minut jätetty petetty ja jopa tuhottu, johon vastasin että on.

        Kaipa sillä miehellä oli siihen jättämiseen omakohtainen syynsä. Rakkaus loppui, tai löytyi uusi ja kiinnostavampi nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaipa sillä miehellä oli siihen jättämiseen omakohtainen syynsä. Rakkaus loppui, tai löytyi uusi ja kiinnostavampi nainen.

        Ei tuo minun mielestäni tee kenestäkään narsistia, kun tunteet viilenee ja haluaa suhteen loppuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo minun mielestäni tee kenestäkään narsistia, kun tunteet viilenee ja haluaa suhteen loppuvan.

        Eiköhän tuossa ole syy miksi narsismista ei keskustella. Älli ei riitä tällä kokoonpanolla. Enemmän kiinnostaa hölötys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuossa ole syy miksi narsismista ei keskustella. Älli ei riitä tällä kokoonpanolla. Enemmän kiinnostaa hölötys.

        Mikä siinä sinun tapauksessasi on narsistista? Oletko vain katkera, kun tulit jätetyksi, etkä pääse siitä yli haukkumatta entistä kumppaniasi narskuksi.


      • Anonyymi

        Nyt "poiuhgfvbn" osallistuu tähänkin.
        Kaikihan riiippuu siitä ainutkertaisesta ja yksityiskohtaisesta asetelmasta millä keinoin esim. joku on johonkin suhteeseen saatu, Jos on huijattu täysin ja sitten häivytään mukanaan kaikki mikä irtoaa on ihan eri asia kun tavallinen tunteiden viileneminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt "poiuhgfvbn" osallistuu tähänkin.
        Kaikihan riiippuu siitä ainutkertaisesta ja yksityiskohtaisesta asetelmasta millä keinoin esim. joku on johonkin suhteeseen saatu, Jos on huijattu täysin ja sitten häivytään mukanaan kaikki mikä irtoaa on ihan eri asia kun tavallinen tunteiden viileneminen.

        Miten joku toinen saadaan "huijaamalla" suhteeseen? En ymmärrä koko käsitettä. Mitä tarkoitat tällä kaikella mikä irtoaa?


      • Anonyymi

        Voiko olla totta että joku kysyy tällaista asiaa ?
        Vaikka oonkin Aspergeri niin minua on nuoruudessani lukemattomat kerrat yritetty huijaamalla suhteeseen. Kuka on voinu säästyä semmoselta ? Olet varmaan mies ?


      • Anonyymi

        vaikka en itse ole koskaan moista tehnyt enkä aio tehdä, niin tiedän suunnilleen kuinka semmoista voidaan tehdä.
        Saisinhan minäkin vaikka heti tänään miehiä jonoon, kun vaikka alkuun pikkusen huijaisin johonkin nettiproofiiliin tietoja. Oletan että saisin miehiä uskomaan vaikka mitä, mutta en pysty tekeen semmosta kun ottais niin sydämestä jos joku menis lankaan.
        Siksi karkotankin kaikki aina kertomalla kaiken huonoimman ensin. MUlle on ystävätärkin neuvonut ettei mun niin pidä tehdä, mutta edelleen teen itsepintaisesti.


      • Anonyymi

        Silleen saadaan huijaamalla suhteeseen, että sitten kun toinen on jo onnistunut esimerkiksi sanookin: "Hahahaaaa ei ollutkaan totta, mutta nyt oot loukussa !"


      • Anonyymi

        Ja sit et vältttis pääsekään siitä loukusta pois kovin helposti sosiaalisesti, kun hän selittääkin muille että tässä vaan kävi näin että tunteeni viileni ja toinen suuttui, vaikka ne kaikkein viileimmät tunteet olis sillä huijatulla.


      • Anonyymi

        Eiks toi oo yksi maailman tavallisimpia temppuja ? Kyllä noi ny Aspergerinkin tietää


      • Anonyymi

        Älyllisesti osaisin jopa itse tuollaisen tempun suorittaa, mutta en tunteellisesti mitenkään pysty.


      • Anonyymi

        Varmaan minulla jo olisi mieskin jos olisin pystynyt tuohon edes pikkiriikkisen. Tykkäävät enemmän pikkusen huijaavista naisista.


      • Anonyymi

        Esimerkiksi mä voisin kokonaan jättää kertomatta Aspergerit, hermostovammat , kiusaamiset, narsistit ja esittää vain tota taiteilijapuoltani. Menis aika paljon paremmin.


      • Anonyymi

        Jos ottaisin tollasen taiteilijan roolin kokonaan ja esittäisin sitä täysillä ja sit korkokengät ja huulipunaa, niin eiköhän se olis siinä....


      • Anonyymi

        Mut en mä pysty...kun tulis huijarin olo, vaikka ehkä mä näytelmällisesti osaisin tuota esittää.


      • Anonyymi

        Mut siis mitä jos vetäisin täysillä vain taiteilijaroolia vaik siihen asti että muuttaisin jonkun miehen asuntoon ja sit kertoisin että tässä on sit vielä kaikkea aivovauriota ja kaikkea luurosoittelua ja muuta.


      • Anonyymi

        No vois toki käydäkin että siinä vaiheessa mies sanois että "noh ei se mitään",.

        Mut en mä pysty tekeen noin huijaavasti.
        Niin alotan siitä että oon aivovammainen luurisoittelija tai muuta sellasta.


      • Anonyymi

        Mut jos vaikka tekisin puolistani kaksi erillistä nettiprofiilia. Hienoimman mahdollisen taiteilijaprofiilin treffipalstalle ja sitten toisen neurologisesti vammaisen treffiprofiilin, niin varmaan olis vastaajissa ja määrissä aika suuri ero, sekä vastaustyylissä.


      • Anonyymi

        Olis vähän hassuakin varmaan lukea niitä oikeasti saman ihmisen.


      • Anonyymi

        Sittenhän mä voisin vaikka huijata ja sanoa miehelle että vanhemmat asuu uuden Saalannin metsässä jonne ei oo puhelin eikä nettiyhteyksiä-..

        Ja sit mua ei pidettäis huonona tän narsismiasiankaan takia.


      • Anonyymi

        Huijarina olisin ehkä ihan kiva,


      • Anonyymi

        Harmi etten voi kokeilla tuota. Joku vois tulla iloiseksi.


      • Anonyymi

        Oudointa tässä kaikessa on se että tuskin kukaan kyseenalaistaisi puheitani jos puhuisin 100% keksittyjä juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oudointa tässä kaikessa on se että tuskin kukaan kyseenalaistaisi puheitani jos puhuisin 100% keksittyjä juttuja.

        Itse olen mennyt ihmissuhteisiin useimmiten nurjempi puoli ensimmäisenä. Toinen juttu on se ettei sitä välttämättä ole otettu kovin tosissaan, tai minua on pidetty virheellisesti helposti kykenevänä voittamaan vaikeudet, vaikka olen monta kertaa sanonut että olen aika voimaton tällä hetkellä niiden takia.


      • Anonyymi

        Niin minä en yleensä ikinä pääse sen paremman puolen esiimtuomiseen asti ihmissuhteissa.
        Ehkä luulevat että siellä on jotain vielä pahempaa ja siksi niin epäluuloisena vaikkei nöhdäkseni ole mitään syytä. .


    • Anonyymi

      Nykyisin on vaikeuksia hypätä tiettyjen röyhkimysten ohi, kun ei näe nimmaria.
      Tämä Suomi 24 on mennyt kelvottomaksi myös samojen mainosten hyppiessä ja
      täyttäessä 1/3 osa alueesta. Onneksi on muita foorumeita, joilla kesustella.

      • Anonyymi

        ei ole kauaa tuota ongelmaa


      • Anonyymi

        Paljon kirjoittava olemukseni o n transformoitumassa johonkin en tiedä mihin.
        Nyt ei voi ku katsella.
        ette välttämättä tule enää kuulemaan minusta täällä-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon kirjoittava olemukseni o n transformoitumassa johonkin en tiedä mihin.
        Nyt ei voi ku katsella.
        ette välttämättä tule enää kuulemaan minusta täällä-

        Ei poijusta ole KUULTU tähänkään asti vaan nähty ja sekoiltu väsyksiin asti.
        Aivoripulissa ei ole miellyttävää kahlata, sillä kellään muulla ei ole täällä sanottavaa.
        Ihmettelen seurusteluasi arkipäiväivän asioissa. Kuka jaksaa tuollaista itsekästä hölötystä?
        Käy sääliksi äitiäsi, joka yrittää ottaa huomioon toistenkin ihmisten mielipiteet.
        Sinä tuhoat kaikilta elintilan vetoamalla sääliin. Sietokyky ei enää riitä minulla.
        Sinua on lähestytty ymmärtäen, rohkaisten, arvokkaasti kannustaen, mutta
        vedät kaikki rapakkoosi ja alennustilaan.
        Niin, ALENNUSTILAAN TUNNEPERÄISESTI ja ÄLYLLISESTI!
        Tunnen kuvotusta kommentteihisi sotkeutuessani!


      • Anonyymi

        Minun elämässä on niin kummallisia muutoksia etten tiedä yhtään mitä tuleman pitää...


      • Anonyymi

        Turhaa puhut tuosta "minusta". Sitä ei enää ole ! Se katosi vain taikaiskusta !


      • Anonyymi

        Äiti voi enää vilkuttaa koska minä oon muuttanu toiselle galaxille,


      • Anonyymi

        Käypi äitikin sääliksi mutta ei mahda mitään, yhtään mitään en mahda asialle, niin en enää yritäkään mahtaa. Toivottomien yritysteni energiallahan on eletty, mutta nyt on pärjättävä ilman,


      • Anonyymi

        Äiti näkyy enää vain pisteenä kaukaa täältä toiselta galaxilta...

        "poiuytfdcvbn"


      • Anonyymi

        En enää edes pysty äidille puhumaan niin enpä ole vaivoiksi hänelle.
        Sitä varmaan tietyt "autteliaat" ihmiset halusikin. Jumala tietää kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En enää edes pysty äidille puhumaan niin enpä ole vaivoiksi hänelle.
        Sitä varmaan tietyt "autteliaat" ihmiset halusikin. Jumala tietää kaiken.

        Sittenhän ainakin sinä olet onnistunut pääsemään tavoitteeseesi. Onneksi muitakin on jotka ovat onnistuneesti irtaantuneet narsisteistaan.

        pihavalaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti voi enää vilkuttaa koska minä oon muuttanu toiselle galaxille,

        Ymmärrän, että siirryit muille galaxeille, kun maan ympärillä eetteriin ei enää mahdu.
        Nopeasti sinä yhden "Maitotien" täytät"; turhia toiveita, että transformoituisit.
        Samaa sotkua sokellat, vaikka kevättakkiin vaihtaisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En enää edes pysty äidille puhumaan niin enpä ole vaivoiksi hänelle.
        Sitä varmaan tietyt "autteliaat" ihmiset halusikin. Jumala tietää kaiken.

        Jos tähän jumalatkin vedetään mukaan todistajiksi, niin
        tiedät varmasti, mitä se kaiken tietävä jumala sanoisi.
        Jumala sanoisi: "Poiju, oletko huomioinut, että tämä on palsta niille,
        jotka haluavat puida ongelmiaan ja ahdistustaan narsistien kanssa.
        Oletko kertaakaan huomioinut toisten tunteita ja tarpeita?
        En ole kertaakaan huomioinut sinun kysyvän heidän vointiaan.
        Et ole kertaakaan osoittanut myötätuntoa heidän ilmaistessaan pettymyksiään.
        Käytät jokaisen kommenttia vetääksesi huomion itseesi samoilla verukkeilla.
        Sitten kerskailet vielä olevasi heitä älykkäämpi, kun käännät kaikkien pään puoleesi!
        Se on lapsellista ja epäkypsää; aikuiselta naiselta todella narsistimaista!
        "Rakasta lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi" - googlaa sen merkitys!"

        Aloita omia aloituksiasi ja kestitse siellä kyläiliöitä älykkäillä ajatuksillasi.
        Älä räävi sekoittamassa toisten keskusteluja ja ajatuksia.
        Ei heiltä voi odottaa ymmärtämystä henkevyydellesi!


    • Anonyymi

      Osoittaa vain sitä että pääsen ajatuksissa eteenkinpäin, että keskusteluni narsismista on transformoitunut muuksi.

      Niin olin ennen aivovauriota varsin henkevä ja toivonmukaan aito olemukseni on alkanut palautua.
      "Henkilö", jota haukutte on aivovauio itse,

      "poiuytfdcvb"

      • Anonyymi

        Aivovaurio sinänsä ei tee itsekkääksi ja kaiken huomion haalivaksi.
        Suhtautuminen toisiin johtuu ennen kaikkea sydämen tilasta!
        Aivovaurioinenkin voi olla kiinnostunut toisten hyvinvoinnista.
        Narsisti on kiinnostunut vain itsestään - Universumin napa kun on.


      • Anonyymi

        Luin juuri internetistäkin, että Jumalasta puhuminen on vähentynyt ja hankaloitunut huomattavasti viime vuosina maailmallakin. Ihmiset pyrkivät kääntämään keskustelun muualle,
        Leijun nyt eetterin läpi ...
        Itsekin olet täällä eetterissä leijumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin juuri internetistäkin, että Jumalasta puhuminen on vähentynyt ja hankaloitunut huomattavasti viime vuosina maailmallakin. Ihmiset pyrkivät kääntämään keskustelun muualle,
        Leijun nyt eetterin läpi ...
        Itsekin olet täällä eetterissä leijumassa.

        Sinulle kelpaa taas syyllistää toinen tapasi mukaan.
        On kysymys sinun jatkuvasta huomion tarpeestasi.
        Ei eetterissä olemista sinänsä.
        Koska voit kiinnostua hiukan toistenkin hyvinvoinnista?
        Omasta ihmeelisyydestäsi jaksat vetää virsiä -
        miksi et toisten?
        Maailma jatkuu nahkasi ulkopuolellakin!


    • Anonyymi

      Oletko ihan hölmö. Vaikka sydämesi olisi rakkautta täynnä, et voi ilmaista sitä kirjoittamalla internetiin ilman aivoja. Tietäisit tuon jos menettäisit aivosi. Toivon koko sydämestäni pohjia myöden ettei niin koskaan käy.

      • Anonyymi

        Juurikin jäljelle jäänyt sydämesi tietäisi tämän mitä minä sanon, eikä tuota soopaa jota toimivat aivosi tuottaa.


      • Anonyymi

        Tuosta tulikin mieleen etten m enisi tuomitsemaan psykopaattiakaan psykopaattiutensa tähden koska mistä tiedämme mitä hänellä on sydämessä, mutta vain aivojensa takia toimii kuten toimii. Vain Jumala tietää salatun sydämissä.


      • Anonyymi

        Meillä ihmisillä ei ole oikeutta puuttua siihen mikä kuuluu Jumalalle .
        Mutta tilanteisiin voi yrittää vaikuttaa niin, ettei kenelläkään kävisi mitään huonosti,


      • Anonyymi

        Kyllä kuulkaa tämmönen vaan Jumala uskoa lisää että yhtäkkiä odottamattomasti käy muuttumaan 8 vuodeksi zombieksi ja sitten taas ihmiseksi.


      • Anonyymi

        Ja mikä vielä oudompaa...liekö sattumaa (vai onko sattumaa)....tämä kaikki alkoi kun olin oikeastaan tahtomattani päätynyt erityisen ateistiseen seuraan, jossa Jumala uskoani yritettiin pilkata ja heikentää.


      • Anonyymi

        No joo...en asiaa nyt sen enempää käy selvittelemään. Hyvää jatkoa.


      • Anonyymi

        (voihan ne olla puhelinkeskustelut zombien kanssa ymmärrettävästi käsittämättömän tuntuisia, )


      • Anonyymi

        Sitä paitsi kohtuuton vaatimus, että minut laitetaan kaikkein alimpaan kastiin autettavien asemaan, sellaisten joka ei muka tiedä edes itsestään mitään, ja sitten sieltä käsin minun pitäisi omalla kustannuksella empaattisesti auttaa kaikkia muita ?


      • Anonyymi

        Ja luurissa minua on oikeen äkäsesti kommennettu, että se on niin että minä puhun ja he kuuntelee eikä toisinpäin.


      • Anonyymi

        Joka kerta melkein minulle suututtiin jos vähänkään koitin toisinpäin lausettakaan. Niin nöyränä olen tässä puhunut vain itsestäni.


      • Anonyymi

        Mutta siis silloin kun olin terveimmilläni nuorena niin yleensä keskustelut meni niinpäin että muut kertoi minulle murheita ja minä kuuntelin.

        Minun ominaisuuteni ei ole jomminkummin päin. Se on mahdollista kääntää kummin päin vain se keskustelu.
        Ja toki ihanteellisinta olisi löytää kaksisuuntainen ihmissuhde.


      • Anonyymi

        Mutta se riippuu vähän sosiaalisesta asemasta miten päin ton keskustelun saa menemään missäkin tilanteessa. Eniten tykkään kahdensuuntaisesta. Se on se unelma.


      • Anonyymi

        Mulle tuntuu ihan hullunkuriselle yksityiselämässäkin ilmenevä ihmisten kuvitelma etteikö sitä keskustelua voisi kääntää. Tottakai voi jos ovat valmiita kääntämään. Ei heidän tarvi kun alkaa puhua minulle itsestään, se on siinä. Mutta niin kauan kun eivät halua, turha syytellä minua ettei puhuta hänestä. Puhutaan heti kun hän alkaa puhua minulle itsestään. Niin yksinkertaista.


      • Anonyymi

        Jos he soittaisi minulle ja sanoisi, että heidän tarvitsisi puhua itsestään, mahdollisesti kohtaisivat elämänsä parhaan kuuntelijan, Mut jos he ei missään nimessä soita, niin minkä minä sille voin.


      • Anonyymi

        Justiinhan minulle tuolla toisessa ketjussa huomautettiin etten saa "piinata" ihmisiä yrittämällä saada heitä puhumaan minulle. Vaan että minun pitäisi ymmärtää ettei he halua valita mua keskustelukumppanikseen. Niin miten siihen jatkoksi minua voi syyttää etten ole kuunnellut heidän asiaa empaattisesti. sitähän just olisin tahtonut ja siitä minulle on suututtu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justiinhan minulle tuolla toisessa ketjussa huomautettiin etten saa "piinata" ihmisiä yrittämällä saada heitä puhumaan minulle. Vaan että minun pitäisi ymmärtää ettei he halua valita mua keskustelukumppanikseen. Niin miten siihen jatkoksi minua voi syyttää etten ole kuunnellut heidän asiaa empaattisesti. sitähän just olisin tahtonut ja siitä minulle on suututtu.

        Toisessa ketjussa ihmeteltiin sitä, kuinka ihan itse kerroit piinanneesi jotain miestä 30 vuotta keskustelemaan kanssasi. Ei siinä puhuttu mitään näistä keskusteluista tällä palstalla. Haluat näköjään TAAS ymmärtää asian väärin.

        41neurologistavaivaa


      • Anonyymi

        En ole ymmärtänyt väärin. Tuosta juuri oli kyse tuon miehenkin kohdalla, jota kommentoit, En ole kertonut koskaan piinanneeni ketään. Manipuloimanasi lopulta sanoin että ehkä sitten molemminpuolin. Kyse oli minun puoleltani alunalkaen ihan halusta empaattisesti välittää tuosta miehestä. Ei mistään muusta. Olin silloin vielä ihan lapsonenkin enkä muusta mitään ymmärtänytkään, En koskaan ollut edes kelleen miehelle puhunut.

        Olen siitä hyvä kuuntelija etten kyseenalaista toisen ihmisen kokemusta omasta elämästään vaan todella kuuntelen sen niinkuin hän on kokenut, jos joku minulle itsestään avautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ymmärtänyt väärin. Tuosta juuri oli kyse tuon miehenkin kohdalla, jota kommentoit, En ole kertonut koskaan piinanneeni ketään. Manipuloimanasi lopulta sanoin että ehkä sitten molemminpuolin. Kyse oli minun puoleltani alunalkaen ihan halusta empaattisesti välittää tuosta miehestä. Ei mistään muusta. Olin silloin vielä ihan lapsonenkin enkä muusta mitään ymmärtänytkään, En koskaan ollut edes kelleen miehelle puhunut.

        Olen siitä hyvä kuuntelija etten kyseenalaista toisen ihmisen kokemusta omasta elämästään vaan todella kuuntelen sen niinkuin hän on kokenut, jos joku minulle itsestään avautuu.

        30 vuodessa kyllä jo aikuistuu, eikä jatka pyrkimystään keskusteluyhteyteen, kun huomaa toisen kieltäytyvän keskustelemasta.

        41....


      • Anonyymi

        30 vuotta annoin aikaa ihan vain todistaakseni ettei ole kyse itsekkäästä halusta. Nyt olen niin itsekäs ettei sitä aikaa enää ole sillä miehellä.


      • Anonyymi

        30 vuotta annoin aikaa siksi että pienenä tyttönä lupasin jotain sellaista.


      • Anonyymi

        Mutta se siitä en halua tarinan kuulostavat kyseistä miestä vastaan olevalta millään tavoin. En ole vihainen mistään yhtään, eikä minua kyseinen henkilö kiinnosta. kaikkea hyvää vaan kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30 vuotta annoin aikaa ihan vain todistaakseni ettei ole kyse itsekkäästä halusta. Nyt olen niin itsekäs ettei sitä aikaa enää ole sillä miehellä.

        Sinun itsekkäästä halustasihan keskusteluihin tuossa on kyse, kun mieshän ei puhunut kanssasi alunperinkään. Sinä se vaan jatkoit 30 vuotta.

        41....


      • Anonyymi

        Negatiivisten turhanpäiten syyttelevien ihmisten kanssa en enää jauhnaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun itsekkäästä halustasihan keskusteluihin tuossa on kyse, kun mieshän ei puhunut kanssasi alunperinkään. Sinä se vaan jatkoit 30 vuotta.

        41....

        Minä tiedän oman sisimpäni ja Jumala. Sitä et siitä tiedä mitään.
        Kyllä minä tiedän itse halusinko kyseisen miehen vai en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Negatiivisten turhanpäiten syyttelevien ihmisten kanssa en enää jauhnaa.

        Parempi lopettaakin keskustelu aiheesta, koska lopputulokselle et mahda mitään.

        41.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiedän oman sisimpäni ja Jumala. Sitä et siitä tiedä mitään.
        Kyllä minä tiedän itse halusinko kyseisen miehen vai en.

        Ei tässä olla puhuttu miehen haluamisestasi, vaan halustasi KESKUSTELLA hänen kanssaan. Älä ala taas vääntään väärään suuntaan aihetta.


      • Anonyymi

        Oikeestaan minusta on naisten emotionaalista väärinkäyttöä väittää heidän puolestaan että he olis halunnut jonkun miehen, jos he ei ole itse niin väittäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä olla puhuttu miehen haluamisestasi, vaan halustasi KESKUSTELLA hänen kanssaan. Älä ala taas vääntään väärään suuntaan aihetta.

        Mikähän paskan jauhaja sinä olet. Sun kans ei kiinnosta keskustella


      • Anonyymi

        Harmittaako kun yrität keskustella kanssani ja ei oikeen minua kiinnosta, mutta piinaat. Onkos projektiota koko juttu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän paskan jauhaja sinä olet. Sun kans ei kiinnosta keskustella

        Älä sitten vastaile. Valintahan on sinun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiedän oman sisimpäni ja Jumala. Sitä et siitä tiedä mitään.
        Kyllä minä tiedän itse halusinko kyseisen miehen vai en.

        Sehän se sun ongelmasi on, kun sua ei kukaan ole huolinut.


      • Anonyymi

        No en vastaile, Oon vaan tittunu kohteliaaksi vastaamaan yleensä kaikille jotka mitenkään minua puhuttelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se sun ongelmasi on, kun sua ei kukaan ole huolinut.

        Ei se kyl niin oo ettei minua kukaan ole tai olis huolinu. Mikä tarve on tommostakin valehdella ?


      • Anonyymi

        Mut minulla on semmonen juttu että haluan vain semmosen miehen joka ei ole ristiriidassa taiteeni kanssa,..koska se on mun sisin.


      • Anonyymi

        niin tuosta syystä olen yksinäni.


      • Anonyymi

        Joo en jaksa jatkaa keskustelua


      • Anonyymi

        nyt en enää vastaa


      • Anonyymi

        Koin koko keskustelujen alun siellä muualla jonkinlaiseksi ansaksi. Joten en oikeastaan pohjimmiltaan edes aivan vapaaehtoisesti ole näihin osallistunut taustoiltaan.


      • Anonyymi

        Olin tilanteessa jossa mun oli muiden ihmisten takia pakko puhua toisten ihmisten kanssa. Siitä kaikki alkoi. Siksi tämä hölöttäjä minä EI OLE luonollisin aito minä. Vaan hätääntynyt minä.


      • Anonyymi

        Tämä on totuus. Mutta nyt en ole niin hätääntynyt että olisi pakko jatkaa.
        Hyvää jatkoa.


      • Anonyymi

        "poiuygffgbn" oli siis vielä nuo viimeiset viestit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "poiuygffgbn" oli siis vielä nuo viimeiset viestit

        Montakohan eri persoonaa poiulla loppujen lopuksi oikein onkaan?

        41....


      • Anonyymi

        Yksi asia vielä- En pidä siitä, että minua hyökätään jonkun viattoman asian takia, kuten vaikka viattoman ystävällismielisen puhumisen, sellaisella tyylillä että puolustautuakseni minun pitäisi arvostella jotakuta toista, jota en halua arvostella ja jossa en näe mitään välttämätöntä arvosteltavaa omasta puolestani.
        Tuolainenkin on minusta emotionaalista väärinkäyttöä- ja turhaa riidanhaastoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan eri persoonaa poiulla loppujen lopuksi oikein onkaan?

        41....

        Mulla on aika universaali ja siinä mielessä monipuolinen sisin kun sitä universaaliuttaa niin meditoin teini-iästä asti jne. Se vaan ei näy halvaantuneena ulospäin.


      • Anonyymi

        Kiitoksia.

        "poiuytrfdcfvh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on aika universaali ja siinä mielessä monipuolinen sisin kun sitä universaaliuttaa niin meditoin teini-iästä asti jne. Se vaan ei näy halvaantuneena ulospäin.

        Mu t kaikki kuuluu samaan yhteen persoonaan. Ne siis voi ilmetä samaan aikaankin ne eri puolet.


      • Anonyymi

        Eikä niillä mun sisimmässä ole mitään riitaa keskenään niillä eri puolilla


      • Anonyymi

        vammaisuushan ei sitä paitsi ole minä. Siis kuten aiemmin toin esiin.Jos omenaan tulee kolhu, kyllä se on edelleen omena eikä sitä aleta sanoa kolhuksi sitä omenaa.


      • Anonyymi

        41 neurologista vammaa jo omalla nimimerkillään tuo esiin, että keskustelee vammojen kanssa ei minun.


      • Anonyymi

        Loput suuri osa keskustelee Aspergerin kanssa niin intensiivisesti ettei heillä edes juolahda mieleen että he vois vain puhua toiseen suuntaan.


      • Anonyymi

        Mut nyt meen tekeen muuta ...en muute enää ehdi tekeen taidetta ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        41 neurologista vammaa jo omalla nimimerkillään tuo esiin, että keskustelee vammojen kanssa ei minun.

        Itselläsihän niitä neurologisia vammoja sanoit olevan 41, josta otin sitten nikin itselleni, että tiedät kenen kanssa silloin keskustelet. Toisinaan kerroit niiden vammojen vähenneen jopa kymmeneen, mutta sitten ne taas lisääntyivät 41:een. Paljonko uskot niitä neurologisia vammojasi olevan tällä hetkellä?

        41.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loput suuri osa keskustelee Aspergerin kanssa niin intensiivisesti ettei heillä edes juolahda mieleen että he vois vain puhua toiseen suuntaan.

        Ei täällä palstalla varmaan koskaan ole ihan tuollaisia noin suurkuluttajia ollut kuin poiju.
        Pari keskustelijaa viimevuosina joskus jatkoivat juhlapyhät yli mutta he pysyivät aiheessa.


      • Anonyymi

        Itse puhun Aspergerista vain fysiologisessa mielessä. Olen aina kokenut sen vain fysiologiseksi ominaisuudeksi, en mitenkään henkisesti tai psykologisesti vaikuttavaksi ja olen erittäin vakuuttunut että sitä se onkin. Saattaa liittyä myös esim.- ionikanavien toimintaan. Miellän vaivan täysin somaattiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä palstalla varmaan koskaan ole ihan tuollaisia noin suurkuluttajia ollut kuin poiju.
        Pari keskustelijaa viimevuosina joskus jatkoivat juhlapyhät yli mutta he pysyivät aiheessa.

        Olenko tehnyt jossain asiassa jo Suomen ennätyksen ? :)
        Pääsisinkö ennätystenkirjaan Suomen pisimmän nettipalstamonologin kirjoittajana ? :)


      • Anonyymi

        Olis kannattanu uskoa niiden joidenkin kun painokkaasti toistelin etten tarvitse keskusteluapua. Ongelma on siinä kun niin harvoin mitään järkeä uskotaan.


      • Anonyymi

        Kyllä minä olen harkinnut tarkkaan kaikki ensimmäiset väitteeni viimeisen päälle. Mut sit kun vedetään mukaan keskustelupyöritykseen ja hämmennetään kaikki niin se on sit mitä on.


      • Anonyymi

        Ja se on epäreilua että minä muka en miettis alunperäiset väitteeni viimeisen päälle siksi että jotkut muut ei tee niin.


      • Anonyymi

        Olen ollut valmis sanomaan kaiken lyhyesti. Mutta kun sitä ei pidetty riittävän vakuuttavana, niin ihan siksi on pitänyt pitkästi vain ja ainoastaan siitä syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko tehnyt jossain asiassa jo Suomen ennätyksen ? :)
        Pääsisinkö ennätystenkirjaan Suomen pisimmän nettipalstamonologin kirjoittajana ? :)

        Mitä pillereitä syöt kun kaikki kääntyy positiiviseksi. Tietenkin kivaa että jaksaa pysyä positiivisena mutta ilahdutko jos aamuaikaisella tulisi niin pitkä rusetti että epäilisit Suomenennätystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä olen harkinnut tarkkaan kaikki ensimmäiset väitteeni viimeisen päälle. Mut sit kun vedetään mukaan keskustelupyöritykseen ja hämmennetään kaikki niin se on sit mitä on.

        Mutta sittenhän sinun aina on oltavakin oikeassa jos kerran olet harkinnut tarkkaan.


      • Anonyymi

        Mut kivempihan olisi kun ihmiset voisi vain kerran sanoa asiat paikkansapitävästi ja ystävällisesti ja se välittömästi uskottaisiin myös, Kannatan ilman muuta sellaista linjaa pohjimmiltaan. vaikka tähän olen päätynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sittenhän sinun aina on oltavakin oikeassa jos kerran olet harkinnut tarkkaan.

        Olenkin oikeassa omia tunteitani koskevissa asioissa. Muissa minulla ei ole tarvettakaan olla oikeassa jos ei ole jonkun henki siitä kiinni että pelastaakseen joku pitäisi minua uskoa.


      • Anonyymi

        Muutoin minulla ei ole minkäänlaista oikeassaolemisen tarvetta varsinkaan ketään toista ihmistä koskevassa asiassa,


      • Anonyymi

        Siksi en niin häpeä sitäkään jos sanon että lopetan kirjottamisen mutten lopetakaan. Minulla ei ole täydelliseltä vaikuttamisen tarvetta. ..tai oikeassaolevalta vaikuttavan tarvetta.


      • Anonyymi

        Kuten sanoin...se koskee vain emootioitani ja tunteitani....että MINÄ tiedän parhaiten mitä ne on. En päsmäröi missään muussa ja tuo ei ole liikaa .

        Mutta jos minua on tietoa jota tarvitaan jonkun hengen tai terveyden pelastamiseen ...silloin myös väitän sitä väkisin, vaikkei kukaan haluisi kuunnella.


      • Anonyymi

        Noissa kahdessa jutussa minulla on erittäin voimakas oikeassaolemisen tarve.

        Ei koskaan muulloin juurikaan.


      • Anonyymi

        Oikeassaolemisen tarve on mielestäni ominaisuutena sinällään neutraali. Se muuttuu myönteiseksi tai kielteiseksi asiaksi riippuen tilanteesta ja asiasta jossa haluaa olla oikeassa.
        Olisi väärässäolemisen tarvekin ehkä aika erikoinen.


      • Anonyymi

        Löysin muuten jotain ehkä hieman ristiriitaista tieteelliseltä kannalta katsottuna liityen aleksitymiaan. Mutta en nyt jaksa perehtyä aiheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassaolemisen tarve on mielestäni ominaisuutena sinällään neutraali. Se muuttuu myönteiseksi tai kielteiseksi asiaksi riippuen tilanteesta ja asiasta jossa haluaa olla oikeassa.
        Olisi väärässäolemisen tarvekin ehkä aika erikoinen.

        Olla oikeassa ja tarve siihen on kaksi eri asiaa. Itse uskon että antaa itsensä olla harhaluuloissa jos oikeassaolemisen tarve on niin vahva että se voittaa oikeassa olemisen.

        pihavalaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassaolemisen tarve on mielestäni ominaisuutena sinällään neutraali. Se muuttuu myönteiseksi tai kielteiseksi asiaksi riippuen tilanteesta ja asiasta jossa haluaa olla oikeassa.
        Olisi väärässäolemisen tarvekin ehkä aika erikoinen.

        Hupaisaa kyllä liian kova oikeassaolemisen tarve tukee väärässäolemista, joten juuri oikeassaolemisen tarve voi ollakin toiselta nimeltään väärässäolemisen tarve.

        pihavalaisin
        --huomaa näppärä filosofointini, minulta tuo käy.


      • Anonyymi

        Tietenkin se että löytää niitä totuuksia tai oikeaa suuntaa vaatii jonkinlaista tarvetta löytää juuri ne oikeat asiat. Joskus tie oikeiden asioiden luokse voi vain olla kovin mutkikas. Jos kovasti säästää itseään koskaan erehtymästä, voi olla että jotain oleellista voi jäädä huomaamatta.
        Totuuden ja oikeassaolemisen käsite ei minulla ole kovin selvä.
        http://tieteentermipankki.fi/wiki/Filosofia:totuusteoria
        Filosofiassakin monia näkemyksiä asiasta.

        Toisaalta on toki arjessa selkeää totuutta ja väärässäolemista.

        pihavalaisin


      • Anonyymi

        Ellei sitten joku koe sitä oikeassaolemisen tarpeeksi että Aspergeriin liittyy usein pari poikkeuksellista kykyä , ne on just joidenkin epäjohdonmukaisuuksien huomaaminen kokonaisuudesta ja jotkut säännönmukaisuudet systeemissä tai jotain sinnepäin. Mä en nyt muista ihan tarkkaan kun en jaksa hakea kirjoistani.
        Siis mun huomio kiinnittyy aina kaikkeen mikä ei loksahda kohdalleen. Niin jokuhan voi kokea tuon oikeassaolemisen tarpeeksi, mutta se on ihan tahatonta mun aivot tahtomattanikin huomaa semmoset. ..ja just semmoset ennen kaikkea muuta.


      • Anonyymi

        Siis kun aloin lukea esim. tekstiä aleksitymiasta, niin sieltä ekana pomppasi silmiin kohta joka on mun mielestä ristiriidassa jonkun tieteellisen tiedon kanssa emootioista, ja muistan siitä tekstistä just sen kohdan nimenomaan. Siis kun vaan vilasen jotain tekstejä, ensimmäisenä pomppaa silmiin kaikki ristiriitaisuudet mikä ei tunnu loksahtavan ihan nappiin.


      • Anonyymi

        Mut toi ei ole mikään tarve. Mun havaintokyky vaan automaattisesti ekana huomaa tommoset. Mut niin se voi tietty joidenkin ihmisten miekestä olla ärsyttävää jos sanon ääneen noita mitä huomaan.


      • Anonyymi

        Mut ei mulla ole mikään tarkotus arvostella heitä tai olla mitenkään parempi. Ei siihen liity semmosta emootiota ollenkaan, mut minkä voin sille mitä näen. Kerron vain aidosti mitä näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei sitten joku koe sitä oikeassaolemisen tarpeeksi että Aspergeriin liittyy usein pari poikkeuksellista kykyä , ne on just joidenkin epäjohdonmukaisuuksien huomaaminen kokonaisuudesta ja jotkut säännönmukaisuudet systeemissä tai jotain sinnepäin. Mä en nyt muista ihan tarkkaan kun en jaksa hakea kirjoistani.
        Siis mun huomio kiinnittyy aina kaikkeen mikä ei loksahda kohdalleen. Niin jokuhan voi kokea tuon oikeassaolemisen tarpeeksi, mutta se on ihan tahatonta mun aivot tahtomattanikin huomaa semmoset. ..ja just semmoset ennen kaikkea muuta.

        Perustelit nyt oikeassa olemista aspergerilla, että siihen liitttyy tuota huomaamista.
        Tunnen kyllä suuren joukon ihmisiä ja tiedän että ihan normaalit ihmiset ovat riittävän älykkäitä huomatakseen.
        Sosiaalisempi ihmislaji sensijaan ei huomauta niin usein siitä että toiset ovat väärässä. Sosiaalisempi ihmislaji erottaa myös helpommin oleellisen ja epäoleellisen, joten usein joku ei kohdalleen loksahtanut saattaakin olla jotain ei niin oleellista.
        Tästä minulla ei nyt mitään tieteellistä näyttöä. Mielestäni on nähtävissä vain ilman tutkimustakin.
        Jotkut ihmiset paremman tekemisen puutteessa myös keksivät jäädä etsimään toisten puheista aukkoja ja siitä saattaa muodostua ihan elämäntapa. Se sitten taas kuinka tärkeää sellainen aukkojen etsintä on arkielmässä on toinen juttu. Saattaa olla että sillä ei merkitystä jos ei ole kyse tärkeistä asioista. Tärkeissä asoissa sitten taas älyään taloudellisemmin käyttävät ihmisetkin keskittyvät.

        pihavalaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kun aloin lukea esim. tekstiä aleksitymiasta, niin sieltä ekana pomppasi silmiin kohta joka on mun mielestä ristiriidassa jonkun tieteellisen tiedon kanssa emootioista, ja muistan siitä tekstistä just sen kohdan nimenomaan. Siis kun vaan vilasen jotain tekstejä, ensimmäisenä pomppaa silmiin kaikki ristiriitaisuudet mikä ei tunnu loksahtavan ihan nappiin.

        Sille asialle joka sinusta oli ristiriidassa saattaa löytyä ihan luonteva selitys sensijaan.


      • Anonyymi

        Kun siis se liittyy Aspergeriin että kiinnittää huomion eri tosiasioihin kuin nentit. Siis molemmat voi olla yhtä tosia ja yhtä oikeassa, mut huomio kiinnittyy eri pointteihin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sille asialle joka sinusta oli ristiriidassa saattaa löytyä ihan luonteva selitys sensijaan.

        En minä sitä ole sanonut etteikö sille selitystä olisi.
        Eroan siinä teistä että mukka ei liity näihin noita syytteleviä emootioita joita teillä on miekessä koko aika ja joista tulen aivan sairaaksi.


      • Anonyymi

        Siis en ole liikkella ollenkaan samanlaisin emootioin kuin te...te liitätte ajatuksiini koko aika vääriä tai aivan eri emootioita kuin minä ...kommunikaatio-ongelma tulee emnsisijaisesti siitä

        Ei mulla liity siihen mitään syyttelyä että löydän ristiriidan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut ei mulla ole mikään tarkotus arvostella heitä tai olla mitenkään parempi. Ei siihen liity semmosta emootiota ollenkaan, mut minkä voin sille mitä näen. Kerron vain aidosti mitä näin.

        Aidosti näkemäänsä ja kokemaansa minun aspergertuttunikin varmaan vain sanoin kun sanoi että minulla on joku valtava tarve olla aina oikeassa. Hän jätti vain kokonaan havainnostaan ulos sen tosiasian että hän oli väen vängällä yrittänyt minun poliittista ajatteluani vääntää uuteen uskoon ihan tosissaan. Eikä sitten hyväsksynyt mitenkään kun en tehnyt käännöstä. Olin väärässä varmaan hänen mielestään ja hän piti tiukasti kiinni siitä että on perustellut tarpeellisen määrän että minun olisi pitänyt kääntyä jos joku muu kuin oma oikeassa oleminen olisi minua kiinnostanut.

        Minä olen aika allerginen kaikille ansaitsemattomille kehuille mitä aspergereista sanotaan.
        Olen tarkkaan tutkinut.


      • Anonyymi

        Löysin ristiriidan...niin teille tulee puolustautumisreaktio.... MIksi ?
        En ole kimppuunne hyökkäämässä sen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sitä ole sanonut etteikö sille selitystä olisi.
        Eroan siinä teistä että mukka ei liity näihin noita syytteleviä emootioita joita teillä on miekessä koko aika ja joista tulen aivan sairaaksi.

        "En minä sitä ole sanonut etteikö sille selitystä olisi.
        Eroan siinä teistä että mukka ei liity näihin noita syytteleviä emootioita joita teillä on miekessä koko aika ja joista tulen aivan sairaaksi. "
        Mutta et sanonut että voit uskoa että sille voi löytyä selitys. Silloinhan se ei ole oikeasti edes ristiriita vaan vain sinä et ole tiennyt kaikkea asiaan liittyvää.
        Älähän nyt syyttele itse. Mitä tulee minun syyttelyyni niin syyttelevät emootiot olet lisännyt itse.


      • Anonyymi

        Minulle saa kertoa jos aidosti löytää ristiriidan...sehän auttaa minua terästäytymään. Sehän on ystävällistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysin ristiriidan...niin teille tulee puolustautumisreaktio.... MIksi ?
        En ole kimppuunne hyökkäämässä sen takia.

        Ymmärrän itse riittävästi enkä tarvitse yhdenkään aspergerin apua mihinkään mikä liittyy ymmärrykseeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En minä sitä ole sanonut etteikö sille selitystä olisi.
        Eroan siinä teistä että mukka ei liity näihin noita syytteleviä emootioita joita teillä on miekessä koko aika ja joista tulen aivan sairaaksi. "
        Mutta et sanonut että voit uskoa että sille voi löytyä selitys. Silloinhan se ei ole oikeasti edes ristiriita vaan vain sinä et ole tiennyt kaikkea asiaan liittyvää.
        Älähän nyt syyttele itse. Mitä tulee minun syyttelyyni niin syyttelevät emootiot olet lisännyt itse.

        Siis sehän on itsestäänselvyys että kutakuinkin kaikelle on selitys...:) Täytykö semmonen erikseen sanoa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän itse riittävästi enkä tarvitse yhdenkään aspergerin apua mihinkään mikä liittyy ymmärrykseeni.

        Mut jos asia liityyy minuun, sillon tarvitset. Et muulloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aidosti näkemäänsä ja kokemaansa minun aspergertuttunikin varmaan vain sanoin kun sanoi että minulla on joku valtava tarve olla aina oikeassa. Hän jätti vain kokonaan havainnostaan ulos sen tosiasian että hän oli väen vängällä yrittänyt minun poliittista ajatteluani vääntää uuteen uskoon ihan tosissaan. Eikä sitten hyväsksynyt mitenkään kun en tehnyt käännöstä. Olin väärässä varmaan hänen mielestään ja hän piti tiukasti kiinni siitä että on perustellut tarpeellisen määrän että minun olisi pitänyt kääntyä jos joku muu kuin oma oikeassa oleminen olisi minua kiinnostanut.

        Minä olen aika allerginen kaikille ansaitsemattomille kehuille mitä aspergereista sanotaan.
        Olen tarkkaan tutkinut.

        Mutta en ole Aspergertuttusi. Sopeuduin huonosti johonkin Aspergerseuraan itse.


      • Anonyymi

        Aspergerit ei oo oikeen ymmärtäneet minua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sehän on itsestäänselvyys että kutakuinkin kaikelle on selitys...:) Täytykö semmonen erikseen sanoa ?

        Jos selitys on se että jossain tutkimuksessa tai muussa jutustelussa tosiaan on vain ristiriita, kyse voi olla myös ajatteluvirheestä joka on sitten taas ihan toinen asia.
        Ehkä nyt vasta itse hoksasit kun sinulle kerroin että mikä sinusta on ristiriitaista voi ollakin ihan vain sitä että sinä et tiedä jotain, aukko sinun tiedoissasi.
        Mitä kehumista ristiriitojen löytämisessä on jos se johtuu omasta tietämättömyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysin ristiriidan...niin teille tulee puolustautumisreaktio.... MIksi ?
        En ole kimppuunne hyökkäämässä sen takia.

        On sulla merkillinen tarve nostaa itseäsi muiden yläpuolelle, vaikka siihen ei ole vähäisintäkään aihetta.
        vammaiskulttuuria


      • Anonyymi

        mulle on tapahtunu liikaa "seikkailua" elämässä Aspergerseuraan.. Ja esiintymiskyvyn vuoksi minusta tulee yltiösosiaalinen vaikutelma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla merkillinen tarve nostaa itseäsi muiden yläpuolelle, vaikka siihen ei ole vähäisintäkään aihetta.
        vammaiskulttuuria

        En koe mitään nostaneeni. Mitö höpiset ? Näkyjäkö näet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos selitys on se että jossain tutkimuksessa tai muussa jutustelussa tosiaan on vain ristiriita, kyse voi olla myös ajatteluvirheestä joka on sitten taas ihan toinen asia.
        Ehkä nyt vasta itse hoksasit kun sinulle kerroin että mikä sinusta on ristiriitaista voi ollakin ihan vain sitä että sinä et tiedä jotain, aukko sinun tiedoissasi.
        Mitä kehumista ristiriitojen löytämisessä on jos se johtuu omasta tietämättömyydestä.

        No se on sitten pidempi juttu selvittää oliko kyse lopulta siitä tai ei. Mutta ei asiaa tutkimatta tarkemmin voi tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta en ole Aspergertuttusi. Sopeuduin huonosti johonkin Aspergerseuraan itse.

        Kyllä vähän nostelet noita ominaisuuksia jotka heissä sanotaan olevan hyviä.
        Olet samantyyppinen. Sitkeä väittämään, kovasti väität vähän kaikesta samalla tavoin.

        Jos tämä ei olisi kirjoittelua, ei teissä olisi juuri mitään eroa. Pakko sanoa että väliin mietin onko hän tullut nettiin ja keksinyt valepersoonan.

        Puolustelit väliin häntä kun kerroin jotain hänestä ja siitä miten näki minut. Niin, saattaa olla että hän näki tosissaan mitä näki, mutta kyllä sellaiset näkemykset juontavat jostain puutteellisuuksista hänen ajatuksissaan. Että niillä ei minkäälaista todenperää ollut eikä ole taustalla.

        Mitä tulee minun tarpeisiini olla oikeassa niin kyllä se on sitten ennemmin sitä että en tahdo että minun persoonaani kukaan vääntelee mihinkään hullunkuriseen suuntaan mikä ei siis ole se totta ollenkaan että olisin sellainen ja ajattelisin niin. Kuten hänellekin sanoin. Tunnen itseni.


      • Anonyymi

        Usein kun tieteenkin parissa on monenlaisia kantoja samaan asiaan.
        Mut siis mun mielestä jossain kohtaa väitettiin ikäänkuin aleksitymian oireeksi tunteen toiminnan mekanismin kokemista niinkuin se tieteellisesti oikeastaan oikeesti meneekin uusimman tieteen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla merkillinen tarve nostaa itseäsi muiden yläpuolelle, vaikka siihen ei ole vähäisintäkään aihetta.
        vammaiskulttuuria

        Olet varmaan se 41... Siis minä en laittanut tuota, vaikka kyllä vähän komppaan. Paitsi että en pidä sitä merkillisenä. Se on tätä päivää ja ihmeen yleisen hyväksynnänkin saanutta, joten sitä myöden hän olisi jossain muualla paremmassa seurassa jossa hänet ymmärrettäsiin päivän oppien kautta.

        pihavalaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koe mitään nostaneeni. Mitö höpiset ? Näkyjäkö näet ?

        Etpä tietenkään sitä myönnä. Ketjua lukemalla ne "nostosi" näkyvät, eivät ole harhanäkyjä.


        vammais….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vähän nostelet noita ominaisuuksia jotka heissä sanotaan olevan hyviä.
        Olet samantyyppinen. Sitkeä väittämään, kovasti väität vähän kaikesta samalla tavoin.

        Jos tämä ei olisi kirjoittelua, ei teissä olisi juuri mitään eroa. Pakko sanoa että väliin mietin onko hän tullut nettiin ja keksinyt valepersoonan.

        Puolustelit väliin häntä kun kerroin jotain hänestä ja siitä miten näki minut. Niin, saattaa olla että hän näki tosissaan mitä näki, mutta kyllä sellaiset näkemykset juontavat jostain puutteellisuuksista hänen ajatuksissaan. Että niillä ei minkäälaista todenperää ollut eikä ole taustalla.

        Mitä tulee minun tarpeisiini olla oikeassa niin kyllä se on sitten ennemmin sitä että en tahdo että minun persoonaani kukaan vääntelee mihinkään hullunkuriseen suuntaan mikä ei siis ole se totta ollenkaan että olisin sellainen ja ajattelisin niin. Kuten hänellekin sanoin. Tunnen itseni.

        Mutta kyse olikin siitä miten sinä näit hänet. Kyllä hänellä on oikeus sitä sinussa arvostella. Hän tietää itsensä paremmin kuin sinä-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä tietenkään sitä myönnä. Ketjua lukemalla ne "nostosi" näkyvät, eivät ole harhanäkyjä.


        vammais….

        Jos sinä tulkitset väärän tunteen tekstiini, se ei ole mikään perustelu. Ei minulla ole mitään semmosta tunnetta että olisin toisten yläpuolella jotenkin . Se on FAKTA. Tää on just sitä että MINÄ TIEDÄN MILTÄ MINUSTA TUNTUU PAREMMIN KUIN SINÄ. Ja Jumala tietää tunteeni ja sen valehtelenko siitä vai en.


      • Anonyymi

        Ei minuu edes kiinnostaa millä puolella tai korkeudella olen varsinaisesti.


      • Anonyymi

        Puhumattakaan että jotain siihen liittyvää oikein tietoisesti puuhastelisin


      • Anonyymi

        Urheiluakaan ei mun kannata seurata kun mulle ei tule mitään tunnetta siitä kenen pitäis voittaa.


      • Anonyymi

        https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/aleksitymia_vie_sanat_ja_tunteet
        "Aleksitymian käsite on johdettu kreikan kielestä. Se tarkoittaa ”ei sanoja tunteille”.

        Aleksitymiasta väitöskirjan tehnyt Aino Mattila tietää, että noin joka kymmenes suomalainen on aleksityyminen. 30—44-vuotiaista heitä on viisi prosenttia, 85—97-vuotiaista 29 prosenttia. Vanhojen yliedustukselle on selitys.

        — Heidän lapsuudessaan ei ollut tapana puhua tunteista tai opeteltu ilmaisemaan niitä, Mattila sanoo.

        Nuoret aikuiset kärsivät aleksitymiasta vähemmän kuin vanhat siksikin, että nykyaikana perhekoot ovat pienet, jolloin vanhemmille jää enemmän aikaa lasten hyvään huomioonottamiseen.

        — Myös suomalainen koululaitos, terveydenhuolto- ja neuvolajärjestelmä harjaannuttaa vuorovaikutukseen, Mattila sanoo."

        Löytyipä mielenkiintoinen veto.
        Olenkin jo iät ja ajat pohtinut tätä asiaa ja mielessäni antanut sille jo itsekin joitain selityksiä. Mutta tuokaan ei ole niin mustavalkoista. Mielestäni minun ikäluokallani on oma sosiaalinen koodinsa tunteille ja niiden puuttumisellekin. Siksi kai useammin kuin ajatellaankaan iäkkäämmätkin ihmiset viihtyvät oman ikäistensä seurassa parhaiten.

        Eli en tunne tarvetta monenmoiseen tunteideen verbaaliseen esittelyyn, mutta en koe sitä puutteeksi sillä tunnen kyllä. En edes ymmärrä mitä tekemistä noilla on keskenään, että tiedänkö minä nimisiä tunteita tunnen vai en. Ei kaikkea tarvitse ollenkaan sanoittaa. Siin olen jopa eri mieltä.

        Ymmärsinkö nyt väärin? Siis kärsiikö ihminen aleksitymiasta jos ei osaa nimetä tunnettaan oikein? (Huom. Minulla ei ole oikeassa olemisen tarvetta tässä vaan alennun kysymään sen sijaan että itse hakisin vastausta.)

        pihavalaisin


      • Anonyymi

        tuntuu oikeen ihottavalta kun mua edes sotketaan mihinkään tommoseen. Jos yksinäsi koet minun kohonneen yläpuolellesi, se on oma tunnekokemuksesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/aleksitymia_vie_sanat_ja_tunteet
        "Aleksitymian käsite on johdettu kreikan kielestä. Se tarkoittaa ”ei sanoja tunteille”.

        Aleksitymiasta väitöskirjan tehnyt Aino Mattila tietää, että noin joka kymmenes suomalainen on aleksityyminen. 30—44-vuotiaista heitä on viisi prosenttia, 85—97-vuotiaista 29 prosenttia. Vanhojen yliedustukselle on selitys.

        — Heidän lapsuudessaan ei ollut tapana puhua tunteista tai opeteltu ilmaisemaan niitä, Mattila sanoo.

        Nuoret aikuiset kärsivät aleksitymiasta vähemmän kuin vanhat siksikin, että nykyaikana perhekoot ovat pienet, jolloin vanhemmille jää enemmän aikaa lasten hyvään huomioonottamiseen.

        — Myös suomalainen koululaitos, terveydenhuolto- ja neuvolajärjestelmä harjaannuttaa vuorovaikutukseen, Mattila sanoo."

        Löytyipä mielenkiintoinen veto.
        Olenkin jo iät ja ajat pohtinut tätä asiaa ja mielessäni antanut sille jo itsekin joitain selityksiä. Mutta tuokaan ei ole niin mustavalkoista. Mielestäni minun ikäluokallani on oma sosiaalinen koodinsa tunteille ja niiden puuttumisellekin. Siksi kai useammin kuin ajatellaankaan iäkkäämmätkin ihmiset viihtyvät oman ikäistensä seurassa parhaiten.

        Eli en tunne tarvetta monenmoiseen tunteideen verbaaliseen esittelyyn, mutta en koe sitä puutteeksi sillä tunnen kyllä. En edes ymmärrä mitä tekemistä noilla on keskenään, että tiedänkö minä nimisiä tunteita tunnen vai en. Ei kaikkea tarvitse ollenkaan sanoittaa. Siin olen jopa eri mieltä.

        Ymmärsinkö nyt väärin? Siis kärsiikö ihminen aleksitymiasta jos ei osaa nimetä tunnettaan oikein? (Huom. Minulla ei ole oikeassa olemisen tarvetta tässä vaan alennun kysymään sen sijaan että itse hakisin vastausta.)

        pihavalaisin

        En jaksa nyt selittää koko aleksitymiajuttua. Se on hyvin monimutkainen


      • Anonyymi

        Kysymys menee aika filosofiseksi tunteen kokemisesta


      • Anonyymi

        Mut siis itsekin koen jotain niin mitä jossain tekstissä väitettiin aleksitymiassa joskus esiintyväksi kokemistavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kyse olikin siitä miten sinä näit hänet. Kyllä hänellä on oikeus sitä sinussa arvostella. Hän tietää itsensä paremmin kuin sinä-

        "Mutta kyse olikin siitä miten sinä näit hänet. Kyllä hänellä on oikeus sitä sinussa arvostella. Hän tietää itsensä paremmin kuin sinä-"
        Laitatko ja nikin niin tiedän kuka kirjoittaa ja mitä ja kenelle...

        Niin hän tapaa arvostella.
        Kyllä hän nostelee ominaisuuksia jotka heissä sanotaan olevan hyviä. Se on totta enkä sitä peru en millään ilveellä.

        Ja voihan hän sitten peruuttaa sen mistä syystä niitä nostelee ja mitä niihin on liittynyt kun ymmärtää itsekin että voi tuntua vähän...miltä se nyt sitten tuntuu ja näyttää.
        On niin paljon ylistänyt itsensä nostamista ja ylistämistä että ei sitä enää ole peruminen etteikö sitä tekisi.
        Kirjotetut kirjoitukset toimivat dokumentteina asiasta.

        pihavalaisin


      • Anonyymi

        Sama pointti on oikeestaan taiteeni ytimessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta kyse olikin siitä miten sinä näit hänet. Kyllä hänellä on oikeus sitä sinussa arvostella. Hän tietää itsensä paremmin kuin sinä-"
        Laitatko ja nikin niin tiedän kuka kirjoittaa ja mitä ja kenelle...

        Niin hän tapaa arvostella.
        Kyllä hän nostelee ominaisuuksia jotka heissä sanotaan olevan hyviä. Se on totta enkä sitä peru en millään ilveellä.

        Ja voihan hän sitten peruuttaa sen mistä syystä niitä nostelee ja mitä niihin on liittynyt kun ymmärtää itsekin että voi tuntua vähän...miltä se nyt sitten tuntuu ja näyttää.
        On niin paljon ylistänyt itsensä nostamista ja ylistämistä että ei sitä enää ole peruminen etteikö sitä tekisi.
        Kirjotetut kirjoitukset toimivat dokumentteina asiasta.

        pihavalaisin

        koskee sitä jolla on Aspergertuttu johon koko aika vertaa minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut siis itsekin koen jotain niin mitä jossain tekstissä väitettiin aleksitymiassa joskus esiintyväksi kokemistavaksi.

        Tuskinpa tunnet samoin kuin jossain aleksitymiassa. Sinähän väität olevasi yliempaattinen. Luepa nyt hiukan tarkemmin kuvaus aleksitymiasta. Kummankohan nyt valitset ominaisuudeksesi?

        41.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kyse olikin siitä miten sinä näit hänet. Kyllä hänellä on oikeus sitä sinussa arvostella. Hän tietää itsensä paremmin kuin sinä-

        Mistäs hän sitten tarkalleen ottaen tietää mitä minä näen. Sinulla nyt ainakin vankka kanta siihen kenen näkemyksiin voi luottaa. Luota rauhassa kenekään estämättä.

        pihavalaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta kyse olikin siitä miten sinä näit hänet. Kyllä hänellä on oikeus sitä sinussa arvostella. Hän tietää itsensä paremmin kuin sinä-"
        Laitatko ja nikin niin tiedän kuka kirjoittaa ja mitä ja kenelle...

        Niin hän tapaa arvostella.
        Kyllä hän nostelee ominaisuuksia jotka heissä sanotaan olevan hyviä. Se on totta enkä sitä peru en millään ilveellä.

        Ja voihan hän sitten peruuttaa sen mistä syystä niitä nostelee ja mitä niihin on liittynyt kun ymmärtää itsekin että voi tuntua vähän...miltä se nyt sitten tuntuu ja näyttää.
        On niin paljon ylistänyt itsensä nostamista ja ylistämistä että ei sitä enää ole peruminen etteikö sitä tekisi.
        Kirjotetut kirjoitukset toimivat dokumentteina asiasta.

        pihavalaisin

        Kyseessäö tuskin on mikään itsensä ylistäminen...nentit vaan kokee niin


      • Anonyymi

        Olen kuullut sanottavan että Aspergereista usein saa ylimielisen vaikutelman heidän sitä lainkaan olematta. Se on tyypillistä Aspergeria. Munkin äiti kertoi että neuropsykologi oli sanonu minua Aspergerille tyypillisesti aristokraattisen näköiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksa nyt selittää koko aleksitymiajuttua. Se on hyvin monimutkainen

        Sen kuvauksen aleksitymiasta voi lukea tuolta psykologian puolelta ihan selvällä' suomenkielellä ymmärrettävästi. Se ei ole millään lailla monimutkaista.


        41....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut sanottavan että Aspergereista usein saa ylimielisen vaikutelman heidän sitä lainkaan olematta. Se on tyypillistä Aspergeria. Munkin äiti kertoi että neuropsykologi oli sanonu minua Aspergerille tyypillisesti aristokraattisen näköiseksi.

        Ai sekin vielä. Johan sinä olet muutenkin ihan prinsessan oloinen mielestäsi.


        41...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs hän sitten tarkalleen ottaen tietää mitä minä näen. Sinulla nyt ainakin vankka kanta siihen kenen näkemyksiin voi luottaa. Luota rauhassa kenekään estämättä.

        pihavalaisin

        Poiu ei luota muihin kuin omiin tutkittuihin, tieteellisiin määritelmiinsä, jotka on nykyaikaistanut vanhentuneista käsityksistä tähän päivään ja omiin tarpeisiinsa sopiviksi.
        Sen hän on tuonut aiemmin usein kirjoituksissaan esille. Niitä on turha kyseenalaistaa.


        41...


      • Anonyymi

        40 vuotta nöyristelin ja kuljin selkä kyyryssä tarkoituksella etten näyttäis ylimieliselle mikä oli tosi pelottavaa,

        Mun nyt kun halvaannuin oon opetellu käveleen luonnollisesti selkäranka suoraassa....näyttäköön sitte vaikka aristokraattiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poiu ei luota muihin kuin omiin tutkittuihin, tieteellisiin määritelmiinsä, jotka on nykyaikaistanut vanhentuneista käsityksistä tähän päivään ja omiin tarpeisiinsa sopiviksi.
        Sen hän on tuonut aiemmin usein kirjoituksissaan esille. Niitä on turha kyseenalaistaa.


        41...

        nuorena lisäksi aktiivisesti näyttelin tyhmää...koska tyttö ei saanu tietää mitään.
        Selkä kyyryssä piti näytellä tyhmää kiusaamisen pelossa vuosikymmeniä. Mut käsi vaaralliseksi näytellä tyhmää koska jos halvaannut ja he luulee että oot oikeesti ollu tyhmä


      • Anonyymi

        Kun tuli paha aivovamma sillon päätin alkaa käyttää aivojani sen mitä pystyn ja sillä selvä...vaikutin sitte typerykselle tai liian älykkäälle...ihan sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessäö tuskin on mikään itsensä ylistäminen...nentit vaan kokee niin

        Kuka kirjoitti?

        pihavalaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nuorena lisäksi aktiivisesti näyttelin tyhmää...koska tyttö ei saanu tietää mitään.
        Selkä kyyryssä piti näytellä tyhmää kiusaamisen pelossa vuosikymmeniä. Mut käsi vaaralliseksi näytellä tyhmää koska jos halvaannut ja he luulee että oot oikeesti ollu tyhmä

        Määrittele mitä tarkalleen ottaen tarkoitat sillä tyhmällä jota esitit?

        pihavalaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs hän sitten tarkalleen ottaen tietää mitä minä näen. Sinulla nyt ainakin vankka kanta siihen kenen näkemyksiin voi luottaa. Luota rauhassa kenekään estämättä.

        pihavalaisin

        En tiestä tiedäkään, siksi en ole kiinnostunut aiheesta varsinaisesti. Koska ihminen tietää parhaiten itsestään. Teille ei selviä toi perusperiaate että ihminen voi saada itsestään tietoa, jota muut ei voi saada.


      • Anonyymi

        Oikeestaan kahdeksan vuotta olen jo jankannut vain yhtä asiaa eikä mene perille: Ihminen voi saada itsestään tietoa, mitä ei ole mahdollista kenenkään muun saada ainakaan ennen häntä itseään.
        Ennenkaikkea et voi saada selville mun tunnetta ennenkuin olen sen itse saanut selville.


      • Anonyymi

        Sitä tunnetta ei ole olemassa ennenkuin olen sen itse muodostanut. Tosin fyysisenä tuntemuksena se on usein olemassa ennen tulkintaa. Mutta jos luuri tekee tulkinnan jostain aistimuksestani ennen minua...niin metsään menee ja pahasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut sanottavan että Aspergereista usein saa ylimielisen vaikutelman heidän sitä lainkaan olematta. Se on tyypillistä Aspergeria. Munkin äiti kertoi että neuropsykologi oli sanonu minua Aspergerille tyypillisesti aristokraattisen näköiseksi.

        Voi hädänalainen soppa...
        Ei minun tuntemani aspergerit näytä yhtään tippaan aristokraattisilta, mikä kai tarkoittaa sitä nenä pystyssä olemista. Heillä on sellaisen ylimielinen ilme joskus, ja enemmän kuin omaksi tarpeeksi pyrkyä myös sellaisen esittämiseen toisinaan. Sillä miehellä ei niin harvoinkaan vaan ihan yleinen ilme sillä. Ennemminkin minua säälitti sen miehen kohdalla, kun se oli sitä mitä puuttui, itsetunnon korvike ihan. Sama naispuolisella. Muistaa myös mainita usein että on ollut nokka pystyssä ja milloin kellekin vastannut ja mitä koppavaa.
        Nyt on vähän kurja kirjoittaakin tuosta kun olimme sentään ystäviä. Ystävyys sitten kilpistynyt diagnoosin tekemiseen (leikkimielinen ilmaus, en siis oikeaa tee, -tämä sille tosikolle joka saa sätkyn jos joku puhuu lääketiedettä palstalla)... Voi voi.

        Mutta hyvä että poijukin muistaa mainita missä aristokraatit pissii vai menikö se sananlasku nyt noin...

        pihavalaisin


      • Anonyymi

        Teillä kellään ei ole oikeasti mitään keinoa saada selville minun emootiotani muulla keinolla kuin kysymällä minulta mikä se on.


      • Anonyymi

        Tuo on asiani peruspointti. Vain minun oma kuvaus tunteestani voi olla paikkansapitävä


      • Anonyymi

        Koska mun pitää se ensinnäkin pystyä tuntemaan (mikä on halvaantuneena hyvin vaikea pystyä tuntemaan mitään) ja 2...mun pitää vielä tehdä siitä tulkinta. ...ennenkuin sitä on edes olemassa.


      • Anonyymi

        joka alkaa tietämään ennenkuin tuo prosessi on tehty edes loppuun...valehtelee ilmanmuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hädänalainen soppa...
        Ei minun tuntemani aspergerit näytä yhtään tippaan aristokraattisilta, mikä kai tarkoittaa sitä nenä pystyssä olemista. Heillä on sellaisen ylimielinen ilme joskus, ja enemmän kuin omaksi tarpeeksi pyrkyä myös sellaisen esittämiseen toisinaan. Sillä miehellä ei niin harvoinkaan vaan ihan yleinen ilme sillä. Ennemminkin minua säälitti sen miehen kohdalla, kun se oli sitä mitä puuttui, itsetunnon korvike ihan. Sama naispuolisella. Muistaa myös mainita usein että on ollut nokka pystyssä ja milloin kellekin vastannut ja mitä koppavaa.
        Nyt on vähän kurja kirjoittaakin tuosta kun olimme sentään ystäviä. Ystävyys sitten kilpistynyt diagnoosin tekemiseen (leikkimielinen ilmaus, en siis oikeaa tee, -tämä sille tosikolle joka saa sätkyn jos joku puhuu lääketiedettä palstalla)... Voi voi.

        Mutta hyvä että poijukin muistaa mainita missä aristokraatit pissii vai menikö se sananlasku nyt noin...

        pihavalaisin

        Nämä aristrokraatit ovat kuninkaan ja hovin kylvettyä villikauraa matkustaessaan pitkin maitaan.
        Frillojen lapsia, joista huolehdittiin kuin kuninkaan pojista. Kaarina Maununtytär tunnettu Suomessa.
        Mahtavaa olla näitä aristokraatteja. Puoli kansaa kuuluu heidän jälkeläisiinsä.


      • Anonyymi

        Uskokaa se ei liity luonteeseen. Mua itseäni pännii kun valokuviin tulee ylimieliseksi tulkittavissa oleva ilme vaikkeu minulla ole sellaista tunnetta,. Ja oltava epäluonnellisesti että saa toisenlaisen ilmeen. Niin en oo enää välittäny vaik olis sellainen ylimieliseksi tukittavissa oleva. Itse sitä ei huomais mitenkään tai edes arvais ku vasta valokuvasta nähtyään. Ei sitä voi edes hallita ilman peiliä.
        Se on hyvin pelottavaa kmun ihmiset luulee ylimieliseksi vaikkei tunne niin.


      • Anonyymi

        Se on ihan oikeesti vaan ilme, en tiedä miksi tulee ylimielisen näköinen jopa tarkoituksella nöyriä ajatellen. jotta sen saa pois joutuu näyttään kummallisen nöyristelevälle. en tiedä miksi se ilmee tulee semmonen.


      • Anonyymi

        Eiii ainakaan mulla...ei tuo olemus liity lainkaan mihinkään psykologisiin prosesseihin kuten kuvittelette, Ja Aspergerille tuskin koskaan tulee mitään tarvetta esittää tärkeää. MUlla ainakin on vaan ihan luonnostaan semmonen olemus tunteesta riippumatta. ..ja psykologisista prosesseista täysin riippumatta, ..puhumattakaan että se liittyisi mihinkään sosiaalisiin asetelmiin tai näytelmiin. Kuulkaas mulla oli semmonen ilme 5 vuotta yksin halvaantuneena kotonakin kenenkään näkemättä- Ei sitä kelleen mitään esitetä.


      • Anonyymi

        täyttä mielikuvitustanne koko juttu. täysin subjektiivista mielikuvitustanne, ei mitään muuta.


      • Anonyymi

        Ei se ole yhtään mitään itsetunnon korviketta, eikä aitoa pröystäilyä eikä mitään muutakaan sosiaalista juttua se on vaan semmonen olemus. Se on semmonen vaikka eläis koko elämänsä yksinään köyhänä nöyränä askeettina.


      • Anonyymi

        Sitä ei saa millään luonnollisella konstilla pois, ehkä jollain kasvoleikkauksella vain. Mutta sisimmästään käsin sitä ei voi saada millään konstilla pois. Voit vaa opetella käveleen huonossa ryhdissä tai jotain,


      • Anonyymi

        Itse olen päättänyt niin viimein antaa itseni luonnollisesti ilmehtiä jos kasvolihakset taas liikkuu vaikka ne ilmeet tuppaa tuleen vähän ylimielisen näköisiä mutta tunne ja ajatus ei vastaa sitä ilmettä- Olen testannu kameran edessä tuota paljon. Otan tunnetiloja ja kuvittelen eläytyväni täysillä niitä ja valokuvan, mutta aina vaan tulee pikkusen ylimielinen.


      • Anonyymi

        jotkut on niiku sanonu että yllättävää että olen niin itsevarman näköinen että ei olis olettanu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokaa se ei liity luonteeseen. Mua itseäni pännii kun valokuviin tulee ylimieliseksi tulkittavissa oleva ilme vaikkeu minulla ole sellaista tunnetta,. Ja oltava epäluonnellisesti että saa toisenlaisen ilmeen. Niin en oo enää välittäny vaik olis sellainen ylimieliseksi tukittavissa oleva. Itse sitä ei huomais mitenkään tai edes arvais ku vasta valokuvasta nähtyään. Ei sitä voi edes hallita ilman peiliä.
        Se on hyvin pelottavaa kmun ihmiset luulee ylimieliseksi vaikkei tunne niin.

        Minusta sillä ei niin väliä miltä sitä näyttää mitä tulee niihn a-kavereihini. Kyllä odotan asioiden ulostuloa suusta ennenkuin alan mitään ajatuksia niiden päihin laittamaan. Ei minua se ilme ole häirinnyt.
        Siinä mielessä ehkä olen ihanteellinen ystävä ollut...
        Nyt vain kun tuli puheeksi niin ajattelin että olisiko ollut noin. Ei sitä tosiaan tiedä mitä siellä mielessä on toinen ihminen.
        Mutta siis naispuoleisella myös silmät pyörivät päässä. Että samoja oireita on teillä. Paljon puhetta ja silmät pyörii päässä. Eikä millään pahalla. Se muuttui jotenkin toiseksi se kaikki hänen vointinsa huononnuttua oleellisesti.
        Mietin että jos joskus saan jonkun miljoonajättipotin niin muistan häntä huomattavalla summalla vaikka välimme ovat poikki.

        pihavalaisin


      • Anonyymi

        Yksityisasioita en halua udella mutta aina kun kuulen tarinaasi mulle tulee mieleen että onko ton ikävän muutoksen tehnyt jokin lääkeaine ?


    • Anonyymi

      sydän sykkii.aivoille verta jos ajatus ja käytös on.jees.suu ei puhu sydämen vaan aivojen kautta.ok.narsismi on usein kotoa opittu lapsen "sydämen rakautta"VOI ku hän en ei tarviis Kolauksii saada,mie helli ja lälli ku ainokainen on.KUNNON tykitys elämässä jakamaan oppiminen ja TYÖNTEKEMÄÄN oppiminen paras sosialiseen käytökseen.no oon tietyst VÄÄRÄSSÄ.

    • Anonyymi

      Viisaampi lopettaa, tai muuten jatkuu hautaan asti ja senkin jälkeen.

    • Anonyymi

      13:20 Poiju sanoi menevänsä tekemään taidettaan tai ei ehdi ollenkaan. 16:02 kirjoittelee.
      Nappasi varmaan siveltimen toiseen käteen ja näppäilee henkeviä oivalluksia toisella.
      Kirjoitukset ja taide pulppuaa samasta sielun lähteestä, samaa laatua.
      Kuka haluaa nähdä Poijun sielun väärähdyksiä canvas-kankaalle ikuistettuna?
      Mitähän värejä mahtaa käyttää sisintään ilmaistaessaan? 41 väriä?

      • Anonyymi

        Hyvä idea muuten. Voisin yrittää samaa. Täytyy ottaa vain toinen vähän rimpulampi tietokone ettei maalit tuhri.
        Tosiasiassa teen hiukan duunia tietokoneella, mutta täytyy tämä sivu sulkea kokonaan jos meinaa jotain duunijuttuja saada selväksi.

        pihavalaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä idea muuten. Voisin yrittää samaa. Täytyy ottaa vain toinen vähän rimpulampi tietokone ettei maalit tuhri.
        Tosiasiassa teen hiukan duunia tietokoneella, mutta täytyy tämä sivu sulkea kokonaan jos meinaa jotain duunijuttuja saada selväksi.

        pihavalaisin

        Älähän nyt tätä sivua sulje duunaillessasi! Tiedä mitä virikkeitä täältä saat.


      • Anonyymi

        Olet oikeassa viime vuosina usein kirjoitin ja maalasin samaan aikaan, Mistä tiesitkään tuon.
        Maalaus tuli paremmin ulos, kun samalla kirjoitti hulvattomasti.,


      • Anonyymi

        Ongelmallista tässä on, että tunteeni on täysin hyväksyttävä sosiaalisesti maalausten muodossa, jopa tykätty, mutta ei verbaalisessa muodossa,


      • Anonyymi

        Siksi mun tulisi kokonaan suuntautua nonverbaaliseen ilmaisuun. Siinö ratkaisu kaikkeen sosiaaliseen ongelmaan. Mutta ongelma kasvoi halvaantuneena koska nonverbaalinen rajoittui verbaalisen lisääntyessä


      • Anonyymi

        Liika puhuminen on suoraa seurausta halvausoireista. Tämä on FAKTA:


      • Anonyymi

        En ole liikapuhunut sopivan rajan yli ennen halvausoireita.


      • Anonyymi

        Koska suurin osa hermostoa rajoittui...se osa mikä jäi toimimaan ...alkoi toimia ylettömästi. Näin on asia.


      • Anonyymi

        Kyseessä EI ole luonteeni


      • Anonyymi

        Viestien peräkanaan lähettely alkoi tasantarkkaan sillon kun onnettomuus jossa hermosto vaurioitui ja rajoitti muun toiminnan


      • Anonyymi

        Siksi mulla on myls tarkoitus lopettaa se sitä mukaa kun muu hermosto alkaa toimia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmallista tässä on, että tunteeni on täysin hyväksyttävä sosiaalisesti maalausten muodossa, jopa tykätty, mutta ei verbaalisessa muodossa,

        Minulla on kristallikuula, jossa näen sinun pakertavan kieli pyörien keskellä suuta.
        Olethan sinä tykätty täälläkin! Meidän ilopillerimme!
        Ärsyynnymme vain toisinaan, kun houkuttelet meidät tänne, vaikka pitäisi duunailla.
        Minäkin saan pitää kahta konetta auki, kanssasi hupailuun ja duuneihin.
        Pahus, kun välillä viestit menee vääriin koneisiin!


      • Anonyymi

        Että siis jos nyt vaikka ihannemieheni tulisi mulle jutteleen, niin hiljainen tyttö minä oisin tietenkin


      • Anonyymi

        Kun siis ujohan olin myös tähän vammaan asti


      • Anonyymi

        Niin kyllä mä katson että MINÄ olen se henkilö jollanen olin vammaan asti. Ja oottelen tulevani sellaiseksi jälleen. Osittain oon jo.


      • Anonyymi

        Arvaa mikä minulla pyörii: silmät päässä-
        Mulla on tollanen silmien kohdennusongelma että ne välillä näyttää pyörivän.
        Kerran taideopettajani pyöritteli silmiään naurean ja sanoi: "Ei näin, vaan näin... ja laittoi katseen yhteen pisteeseen. heheh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole liikapuhunut sopivan rajan yli ennen halvausoireita.

        Aika kummallista. Naispuoleneinen a-tuttuni liikapuhuu. On liikapuhunut aika kauvan jo. Sitä ei ole ollut aina mutta aina kun on jokin kerrassaan päin seiniä. Nyt kun asiansa ovat menneet kerrassaan myttyyn, niin puhe luultavasti jatkuu katkeamattomana nauhana vaikka en ole sitä enää kuulemassa.

        pihavalaisin


      • Anonyymi

        Arvaus aika lähelle siinä mielessä että hyvin värikkäitä maalaan. Mut siis ilmaisuni on paljon miellyttävämpää nonverbalisessa muodossa, Itseasiassa itse en pidä verbaalisesta ilmaisusta,


      • Anonyymi

        Verbaalinen ilmaisuni loppuu kun pääsen onnellisesti takaisin nonverbaaliseen maailmaani. Mua sanoi nuoreba lääkärikin "kinesteettiseksi persoonaksi"
        joten tää verbaalinen on mulle vähän luonnoton,


      • Anonyymi

        Mut jos kineestettiinen persoona ei voi liikkua ni se on aika kauhee tilanne.,


      • Anonyymi

        Minä RAKASTAN LIIKETTÄ tosi paljon, ..en puhumista. Mutta vähät välittämättä multa vietiin vahingossa liikkumakyky...niin tässä sitten hölötetty paniikissa.


      • Anonyymi

        ja hölötys paniikki lisääntyy kun siitä syytetään.


      • Anonyymi

        Kosksa mun tarvii koko aika enemmän ja enemmän selittää miksi olen sitä tehny


      • Anonyymi

        Koska väärinkäsitykset kasvaa niin sitä mukaa enemmän ja enemmän on pakko selittää


      • Anonyymi

        Ko en voi elää niin että sosiaalisesti mulla uskotaan olevan kokonaan eri tunteet kuin oikeesti..ni pakko selittää paniikissa,


    • Niin, nyt tuntuu jotenkin puuduttavalta kun on kaikki on sitä yhtä ja samaa anonyymia. Ehkä se on toisaalta hyväkin jos ei kerran halua sen kummemmin joukosta erottua että kaikilla on sama nikki.

      Sivusta seuraten vaan tuntuu ikäänkuin siltä, et yksi ja sama anonyymi keskustelee itsensä kanssa ettei jaksa innostua ja kun ei oikein tiedä mikä on aiheenakaan.

      Kuten aloittaja otsikoi niin tosiaan palstan aihekin on vaihdettu jossain vaiheessa joksikin muuksi kuin mitä se on ollut. Mutta näköjään keskustelu on ainakin vilkasta, että ehkä joidenkin mielestä hyvä myös tämä aiheen vaihtaminenkin.

      Mä ny vaan tähän, kun otaksun, et voin kuitenkin kommentoida otsikon mukaan nykyistä palstaa, vaikka keskustelua muuten näytetään käyvän jostain muusta enemmän kiinnostavammasta aiheesta kuin mitä alkuperäinen oli

      • Anonyymi

        Minä olen pihavalaisin, entinen kaiku. Ehkä palaan vanhaan nikkiin kun kyllästyn tähän. Nyt se vain tuntui sopivalta. Siis nyt allekirjoitan tällä. Vaikka mietin kyllä laitanko sen ylös, päädyin laittamaan alas.
        Joo, ei juurikaan keskustella narsismista. Vain sattumoisin jotain muuta.
        Ehdinkin jo miettiä missä sinä luuraat mutta sitten ilmoittauduit...

        Jokin hyvä puoli saattaa olla anonyymiudessa, niinkuin kaikissa asioissa tapaa olla sekä hyvää että huonoa. Nyt ei taida kukaan trolli jaksaa lukea kaikkea läpi vaan ainoastaan ne joita kiinnostaa.
        Mutta eipä tässä nyt mitään kummempia kiinnostuksen aiheitakaan ole, ettei silti.
        Juuri muistelin myös että ei palstalla varmaan koskaan ole kirjoitettu vyöryen vuorokausia läpi. Näkyvämpää oli kun oli rekattuja nimimerkkejä. Minullakin muuten on mutta ei ole kunnon kuvaa joten en viitsi käyttää sitä. Suunnitteilla on. Sitten se on vielä vähän sellaista että se tarvitsisi jaksaa pitääkin jos sellaisen valitsee.


        pihavalaisin


      • Anonyymi

        Niin sinä ja minä kirjoittelimme juhlapyhät läpi viimeisinä vuosina ennen tätä katokautta.

        pihavalaisin


      • Anonyymi

        Mutta olen kyllä sitä milstä, että jos keskustellaan oikeen keskustellakseen niin kyllä silloin vilkas keskustelu,...,kuka sitä jaksaa viestejä tunteja odottaa, "poiuytfdb"


      • Anonyymi

        Kyllä tää aivovamma on jo helpottamaan päin. älkää hätäilkö.


      • Anonyymi

        Empä ois arvannu saavani tällasen aivovamman että alan verbalisoimaan hirveesti. MUt aika hyvä sisältö näin aivovammaselle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta olen kyllä sitä milstä, että jos keskustellaan oikeen keskustellakseen niin kyllä silloin vilkas keskustelu,...,kuka sitä jaksaa viestejä tunteja odottaa, "poiuytfdb"

        Kyllä sitä voi kirjoittaa harvakseltaankin, mutta silloin ei tietenkään voi asettua odottamaan vastausta. Eikä ne ole kinaamista ne harvakseltaan käydyt keskustelut useinkaan. Harvoin ja niukemmin kommentointi poikkeuksia lukuunottamatta on ehkä ainakin toisinaan tarkemmin harkittua ja siten pysyy myös aiheessa.

        pihavalaisin


      • Anonyymi

        Joo mulla oli ennen aivovammaa yksi ominaisuus joka viittasi impulsiivisuuteen, ei mitään muuta, neurologisissa tutkimuksessa: Vastaa jo ennenkuin kysymystä sanottu loppuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen pihavalaisin, entinen kaiku. Ehkä palaan vanhaan nikkiin kun kyllästyn tähän. Nyt se vain tuntui sopivalta. Siis nyt allekirjoitan tällä. Vaikka mietin kyllä laitanko sen ylös, päädyin laittamaan alas.
        Joo, ei juurikaan keskustella narsismista. Vain sattumoisin jotain muuta.
        Ehdinkin jo miettiä missä sinä luuraat mutta sitten ilmoittauduit...

        Jokin hyvä puoli saattaa olla anonyymiudessa, niinkuin kaikissa asioissa tapaa olla sekä hyvää että huonoa. Nyt ei taida kukaan trolli jaksaa lukea kaikkea läpi vaan ainoastaan ne joita kiinnostaa.
        Mutta eipä tässä nyt mitään kummempia kiinnostuksen aiheitakaan ole, ettei silti.
        Juuri muistelin myös että ei palstalla varmaan koskaan ole kirjoitettu vyöryen vuorokausia läpi. Näkyvämpää oli kun oli rekattuja nimimerkkejä. Minullakin muuten on mutta ei ole kunnon kuvaa joten en viitsi käyttää sitä. Suunnitteilla on. Sitten se on vielä vähän sellaista että se tarvitsisi jaksaa pitääkin jos sellaisen valitsee.


        pihavalaisin

        Niin tuossahan jo myös anonyymi kommentoi ettei ole enää tarvis keskustella narsisteista, että sattumoisin jotain muuta.

        No jatkakaa vaan, kun kerran keskustelu sujuu ja kiinnostavaa, en minä sillä.

        Kunhan poikkesin katsomaan ja tosiaan jotenkin outoa kun kaikki on ny sitte anonyymia, ettei oikein jaksa innostua. Satoja kommentteja pelkkää anonyymia eikä aiheestakaan ei oikein saa selvää.

        Mitä tulee minuun, niin jokunen päivä on pois tullu oltua, oon ollu pääsiäispyhät töissä ja sen lisäksi sit muuta puuhaa ja ajateltavaa, ettei oikein tänne ny ehtiny.

        Hieman ny huvitti kyllä tuokin, "kuka jaksaa viestejä tunteja odottaa"

        Että ehkei hän jaksakkaan joka on tiiviisti täällä, mut hieman tavallisimmilla ihmisillä sit taasen ei sellaiseen keskustelemiseen yötä päivää ole mahdollisuutta.

        Sitä vaan laittaa jonkun kommentin ja seuraavan kerran kun tulee tänne katsoo, olisko joku kommentoinut jotain. Jos ei niin ei senkään ny niin väliä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen pihavalaisin, entinen kaiku. Ehkä palaan vanhaan nikkiin kun kyllästyn tähän. Nyt se vain tuntui sopivalta. Siis nyt allekirjoitan tällä. Vaikka mietin kyllä laitanko sen ylös, päädyin laittamaan alas.
        Joo, ei juurikaan keskustella narsismista. Vain sattumoisin jotain muuta.
        Ehdinkin jo miettiä missä sinä luuraat mutta sitten ilmoittauduit...

        Jokin hyvä puoli saattaa olla anonyymiudessa, niinkuin kaikissa asioissa tapaa olla sekä hyvää että huonoa. Nyt ei taida kukaan trolli jaksaa lukea kaikkea läpi vaan ainoastaan ne joita kiinnostaa.
        Mutta eipä tässä nyt mitään kummempia kiinnostuksen aiheitakaan ole, ettei silti.
        Juuri muistelin myös että ei palstalla varmaan koskaan ole kirjoitettu vyöryen vuorokausia läpi. Näkyvämpää oli kun oli rekattuja nimimerkkejä. Minullakin muuten on mutta ei ole kunnon kuvaa joten en viitsi käyttää sitä. Suunnitteilla on. Sitten se on vielä vähän sellaista että se tarvitsisi jaksaa pitääkin jos sellaisen valitsee.


        pihavalaisin

        Trolleja oomme äidin kaikki - sinä ja minä...!


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin tuossahan jo myös anonyymi kommentoi ettei ole enää tarvis keskustella narsisteista, että sattumoisin jotain muuta.

        No jatkakaa vaan, kun kerran keskustelu sujuu ja kiinnostavaa, en minä sillä.

        Kunhan poikkesin katsomaan ja tosiaan jotenkin outoa kun kaikki on ny sitte anonyymia, ettei oikein jaksa innostua. Satoja kommentteja pelkkää anonyymia eikä aiheestakaan ei oikein saa selvää.

        Mitä tulee minuun, niin jokunen päivä on pois tullu oltua, oon ollu pääsiäispyhät töissä ja sen lisäksi sit muuta puuhaa ja ajateltavaa, ettei oikein tänne ny ehtiny.

        Hieman ny huvitti kyllä tuokin, "kuka jaksaa viestejä tunteja odottaa"

        Että ehkei hän jaksakkaan joka on tiiviisti täällä, mut hieman tavallisimmilla ihmisillä sit taasen ei sellaiseen keskustelemiseen yötä päivää ole mahdollisuutta.

        Sitä vaan laittaa jonkun kommentin ja seuraavan kerran kun tulee tänne katsoo, olisko joku kommentoinut jotain. Jos ei niin ei senkään ny niin väliä ole.

        Minä lakkaan olemasta, ellen saa vastauksia! Helttanen sentään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolleja oomme äidin kaikki - sinä ja minä...!

        Poiulla riittää hölinää ilman trollejakin.


    • Anonyymi

      Palstalla ei vielä koskaan ole edes aloitettu ihan oikeaa keskustelua narsismista.
      Kun menee askeleen sitä kohti, ei jonkun mukaan enää puhuta narsismista. Narsismi on oikeasti paljon monimutkaisempi ilmiö kuin lässytystä siitä kuinka ärsyttävän itsekeskeinen joku on, Keskittymällä pikkusieluisesti miettimään sitä jonkun ärsyttävää itsekeskeisyyttä liian monine omanapakuvineen, jää ihmisten vakavaan tuhoon johtava narsismi huomaamatta. Sitä ehkä oikeat narsistit toivovatkin, että tavallisen ihmisen epävarma ego takertuisi pohtimaan sitä kuinka joku kulkee liian nenä pystyssä , asettelee näyttäviä kuvia karismaattisesta olemuksestaan someen ja kerää ihailjoita, joiden rakkaus ei häntä kiinnosta , ja sitten ihailijoiden egoa alkaa heikottaa niin että eivät enää tunne itseään miksikään tuota nenä pystyssä olevaa ajateltuaan. Sitten alkaa se valitus että voi että kauheaa narsismia, Mutta siis haloo, harvemmin kukaan esimerkiksi kuolee tommoseen. Todellista narsismia on se että ei esim. välitetä jos ihmisiä kuolee, vaikka sen takia että mietitään vaan tommosta turhanpäiväistä egojuttua joko sitten suurella tai pienellä egolla ja kaikki huomio on suuntautunut siihen. Sitte heidän selän takanaan voidaan tehdä vaikka mitä vääryyttä mikä on sitä varsinaisista narsismia.

      Ystävällisin Terveisin
      "poiuytrsdfvgbh"

      • Anonyymi

        Itsepähän nämä narsismialoitukset johdat vääjäämättä aina itseesi ja omiin tuntemuksiisi. Heti kohta on hermostovammautumisesi, äitisi psykopaattisuus ja yliempaattisuutesi puheen aineina, josta sitten keskustelusi polveilee äärettömyyksiin.

        41neurologista.....


      • Anonyymi

        Onko joku oikea ongelma, jos jollakin on vaikka sen malliset kasvolihakset että naamaan voi tulla ylimieliseksi tulkittavia ilmieitä ?
        Mitä vahinkoa kelleen tulee niistä ilmeistä ?

        Minä sanoisin, että ilkeä
        narsismi on yhtäkuin toisen vahingoittaminen tavalla tai toisella. Tai välinpitämättömyys siitä, että jotakuta vahingoitetaan.
        Hyvästä narsismista ei ole yleensä mitään vahinkoa. Arvioisin että huonosta itsetunnosta on enemmän vahinkoa itselle ja toisille kuin hyvästä narsismista, jolla tarkoitaan vaikkapa omasta persoonastaan aidosti nauttimista.


      • Anonyymi

        "poiuygfdcvb"

        Yliempatia sinällään ei ole hyve tai pahe nähdäkseni vaan eräänlainen tajunnantila.


      • Anonyymi

        Ongelmallista yliempatian tajunnantilassa on se, että sitä sosiaalisesti henkilöltä, joka sellaisessa tajunnantilassa on, samaan aikaan koko aika vaaditaan lisää ja lisää samalla tuomiten siitä. Joten siitä tulee kierre. Sun täytyy tehdä sitä lisää ja lisää jottei tuomittaisi, ja kun teet niin tuomitaan lisää ja vaaditaan lisää jottei tuomittaisi ja sun täytyy tehdä lisää ja lisää josta tuomitaan, ja pelastuaksesi sun pitäisi tehdä sitä lisää ja lisää, Siis sitä yliempatiaa ihmisille emotionaalisella tasolla kommunikaatiossa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "poiuygfdcvb"

        Yliempatia sinällään ei ole hyve tai pahe nähdäkseni vaan eräänlainen tajunnantila.

        No niin , tästä se näköjään heti jatkuu, kuten tiesin kertoa.


        41.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmallista yliempatian tajunnantilassa on se, että sitä sosiaalisesti henkilöltä, joka sellaisessa tajunnantilassa on, samaan aikaan koko aika vaaditaan lisää ja lisää samalla tuomiten siitä. Joten siitä tulee kierre. Sun täytyy tehdä sitä lisää ja lisää jottei tuomittaisi, ja kun teet niin tuomitaan lisää ja vaaditaan lisää jottei tuomittaisi ja sun täytyy tehdä lisää ja lisää josta tuomitaan, ja pelastuaksesi sun pitäisi tehdä sitä lisää ja lisää, Siis sitä yliempatiaa ihmisille emotionaalisella tasolla kommunikaatiossa .

        Melkein kaikki haluaa yliempatiaa kieroteitse, mutta juuri kukaan ei uskalla kohdata sitä kasvoista kasvoihin, jolloin luurit paukkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein kaikki haluaa yliempatiaa kieroteitse, mutta juuri kukaan ei uskalla kohdata sitä kasvoista kasvoihin, jolloin luurit paukkuu.

        Tarkoitus on puhua narsismista, ei sinun yliempatiastasi. Ymmärrätkö?


        41neurologista.....


      • Anonyymi

        No se on narsismin eräänlainen vastapooli tuo yliempatia, joka on eri asia kuin ohutnahkainen narsismi. Se on kirjaimellisesti yliempatia, joka on sellainen psykologinen tai neurologinen ominaisuus jota ei oikeen oikein mikään taho tunnista tai tunnusta, vaikka nyt kuitenkin äiti neuropsykologin kanssa. Mutta siis sitten vaikka joku luuri, ei he tunnista semmosta tajunnantilaa tai välttämättä ymmärrä edes olevan olemassa. Oletan. Tähän voi olla vaikuttamassa sitä, että ihan oikeesti olen tehnyt teini-iästä asti mystiikkaan liittyviä henkisiä harjoituksia, jotka pyrkii egosta luopumiseen ja Jumalaan sulautumiseen. Siis mun mielestä se on voinut muovata aivoja kuten kaikki muukin voi muovata aivoja. Ja sitten ihmiset, jotka ei ole harrastanut tuollaista, heillä ei ole kokemusta sellaisista tajunnantiloista eikä he välttämättä ymmärrä niitä edes olevan olemassa. Tämä ongelma tuli vastaan mua jo 20-30 vuotta sitten kun olin aktiivisesti alkanut noita harrastaa: Mystinen psykologia on toisenlaista kuin tämä yhteiskuntamme terveydenhuollon psykologia. Ja niitä voi olla vaikea sovittaa yhteen. Tosin on olemassa jonkin verran kirjallisuutta kuinka mystista psykologiaa voi hyödyntää terveydenhuollossa.


      • Anonyymi

        Tämä on niinku sama asia, että jonkun toisen uskontokunnan psykologia ei sovellu toista uskontokuntaa edustaville henkilöille välttämättä. Siitäkin on kirjallisuutta olemassa kuinka esim. eri uskonnot otetaan huomioon psykiatriassa. ..vaikka aiheessa ollaan varmasti vasta suhteellisen alkulähteillä.


      • Anonyymi

        Ja hyvä ottaa huomioon sekin että erilaisten mahdollisesten tajunnantilojen kirjo on lähes ääretön. Joten on lähes mahdotonta että joku vieras ihminen oikeesti jossain luurissa vaikkapa voisi pystyä arvailemaan soittajan tajunnantiloja häntä itseään paremmin.


      • Anonyymi

        Mitä he voi tietää paremmin on se mitä sillä välin on tapahtunut kun henkilö on ollut tajuton tai poissaolokohtauksessa,


      • Anonyymi

        Siksihän heidän asiakkaakseen tulinkin kun itse en voi tietää mitään poissaolokohtauksien ajalta joita hermostovauriosta seurasi. Mutta kaiken muun tiedän itsestäni heitä paremmin tietenkin.


      • Anonyymi

        Kuulin juurikin että on olemassa paljon ihmisiä, jotka etsivät apua epämääräisen ahdistuksen johdosta varsinaisesti itse osaamatta tarkemmin sanoa miksi apua hakevat. Tuo toi ymmärrettävämmäksi outoa luurikokemustani. Sillä minun hätäni oli, että ensimmäisen kerran elämässäni en tiedä jotain itsestäni koska minulla on hermostovaurio. No nyt vasta eilen tajusin, että onhan minun huono silloin hakea apua paikasta, jossa heidän mielestään on hermostovauriottomallekin tavallista olla tietättä edes sitä mihin asioihin hakee apua.
        En minä ikinä hae apua, jos minulla ei ole tarkkaan tiedossa itselläni mikä minulla on hätänä. Silloinkin kun en mistään mitään tiedä, niin tiedän että minulla on hätänä tajunnantila jossa en mistään mitään tiedä.


      • Anonyymi

        Mikä mulla on hidasta on tunteiden tulkitseminen verbaaliseen muotoon, Mahdollisesti ajoittain hyvin hidasta. Saatan käyttää jopa 30 vuotta yhden tunteen tulkitsemiseen.


      • Anonyymi

        Muut on sinä aikana ehtiny pelailla "minun tunteellani" vaikka mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepähän nämä narsismialoitukset johdat vääjäämättä aina itseesi ja omiin tuntemuksiisi. Heti kohta on hermostovammautumisesi, äitisi psykopaattisuus ja yliempaattisuutesi puheen aineina, josta sitten keskustelusi polveilee äärettömyyksiin.

        41neurologista.....

        äärettömyyksiin toki kaikki polveilee, koska Jumala on ääretön...


      • Anonyymi

        Toisin sanoen fyysisesti hermostovaurioitunut mystikko meni tietyn luuripalvelun ammattitaitojen ulkopuolelle. Siksi koitin saada heitä vaan kiinnostumaan kehoni tilasta mikä ei millään onnistunut kun kiinnostuksensa oli niin suuntautunut äärettämyyksiin, vaikka Jumala ei kuulu palvelussaan käsiteltäviin aiheisiin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitus on puhua narsismista, ei sinun yliempatiastasi. Ymmärrätkö?


        41neurologista.....

        Joo että narsisteista vain narsistien kannalta narsistisesti ajatellen. Heippa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitus on puhua narsismista, ei sinun yliempatiastasi. Ymmärrätkö?


        41neurologista.....

        Saako se aikaan jotain erityistä hyvää, jos ymmärrän tuon asian tavallasi ? Lisääkö se esim. ihmisten turvallisuutta tai jotain muuta hyödyllistä ?


      • Anonyymi

        Oletko varma, että oma pointtisi on yleishyödyllinen ?
        Onko sen ymmärtäminen minulle kannattavaa ?
        Vai oletko empatian puutteessa ?


    • Anonyymi

      Vielä tuli mieleen tuosta kun valitetaan narsisteiksi niitä karismaattisella olemuksella varustettuja henkilöitä jotka eivät kiinnostu sadoista rakastajistaan, Niin sitäkin voisi miettiä miksi pitää satojen valita sama rakkauden kohde ja miksi juuri sellainen karismaattinen ?Miksi ei vaikka vaivaisia valita rakkauden kohteeksi sen tilalta niin sitten ei tarvitse valittaa siitä että karismaattista ei kiinnosta koska hänellä ei ole pulaa niistä rakastajista ?

      • Anonyymi

        Eri juttu on sitten jos joutuu sellaisen hyväksikäytettäväksi, niin hyväksikäyttämisenhän ei koskaan pitäisi olla sopivaa oli sitten kuka tahansa osapuolina.


      • Anonyymi

        Jokaisen ihmisen se ydin pitäisi olla kunnioitettu niin ettei sitä kukaan saa hyväksikäyttää olisi kyseessä ketkä hyvänsä, Se ydin kuuluu Jumalalle, eikä kellään oo oikeutta siihen.


      • Anonyymi

        41...
        Osaatko edes kertoa juuri mitäään 41 vaivasta jonka olet ylpeästi ottanut OMAKSI nimimerkiksesi


    • Anonyymi

      Mun piti kysyä aloittajalta, että oliko tässä ketjussa jotain joka oli narsismi aihetta? Mulla ei oo hajua minkälainen olisi oikea aiheesta keskustelu. Tiedän vaan, että kun tälläiset ihmiset eroavat, niin siinä on kaksi uutta narsistia etsimässä uusia uhreja. Ja usein ne uudet eivät sitten osaa palvella, kuin useat entiset.

    • Anonyymi

      Minä olen kiinnostunut aiheesta narsismi, Siitä miten se vahingoittaa ihmisiä ja miten sen vahingon voisi estää tapahtumasta.
      mutta en juurikaan aiheesta "uudet ja entiset".
      Itse en silleen murehdi aiheetta uudet tai entiset. Ei ole minulle mikään mittava murheen aihe sellainen. Olennaisempaa olis että ihmiset pysyy kunnosssa jne.

      • Anonyymi

        Ja niinku esimerkiksi se on tärkeää ettei yritetä tuhota kenenkään mielenterveyttä.
        On narsismia yrittää tahallaan tuhota jonkun mielenterveyttä ja itse asiassa periaatteessa rikollista, vaikka käytännössä oikeudenkäyntejä ei aiheessa seuraa ehkä jo siksikin että jo tuhotulla mielenterveydellä henkilöllä on oikeudessa heikohko asema käytännössä.
        Mutta mitä narsistit tekee on just sitä tahallaan tuhota jonkun mielenterveys ja vieläpä niin ettei hän koskaan saisi oikeutta, Se on se mitä narsisti tekee, Ja tuolla kaikkein julmimmalle toiminnalle ollaan aivan sokeita...siis aiiiiivan sokeita...


      • Anonyymi

        Kiinnostaa vaan aiheet entiset ja nykyiset ja tulevat enemmän kuin se tuhotaanko ihmisiä julmasti, mun mielestä se on narsistista,


      • Anonyymi

        Mun mielestä semmoset entiset, nykyiset ja tulevat kiihkeä pohdinta on kokonaisuudessaan hieman narsistista jos se ohittaa esim toisten ihmisten terveyttä ja turvallisuutta koskevat kysymykset.


      • Anonyymi

        Soitin henkihieverissä auttavaan puhelimeen ja minun kuviteltiin soittavan sinne jonkun miehen perään. Tuo jo kertoo jotain.


      • Anonyymi

        Että siis minä muka olisin keksinyt kärsimyksiä jotta saisin soittaa jollein miehelle. Voi taivahan talikynttilät. Kyllä ne miehet minusta enemmän tykkää ilman niitä kärsimyksiä.
        Kuinka kukaan voi olla niin typerä ettei sitä muka ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä semmoset entiset, nykyiset ja tulevat kiihkeä pohdinta on kokonaisuudessaan hieman narsistista jos se ohittaa esim toisten ihmisten terveyttä ja turvallisuutta koskevat kysymykset.

        Mikä sulla tällä hetkellä on hätänä?


        41neurologistavaivaa


      • Anonyymi

        Ja sitte tommosia asioita pitäisi ihmisille selittää viimeisillä rahoillaan samalla kun kärsii hirveistä fyysisistä tuskista ja on muuta vakavaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sulla tällä hetkellä on hätänä?


        41neurologistavaivaa

        Sekin teidän pitäs ymmärtää että oikeassa hädässä olevat ihmiset harvoin voi kaikkea kertoa. Mut se ei tarkota sitä, että heillä olis jotain salattavaa.


      • Anonyymi

        Ei ole ihan vastuullista se että yrittää houkutella jotain yksinäistä pienikokoista heiveröistä naishenkilöä joksikin psykopaattien paljastajaksi .
        Vaarallinen ja täysin edesvastuuton ja moraaliton on sellainen houkuttelija itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin teidän pitäs ymmärtää että oikeassa hädässä olevat ihmiset harvoin voi kaikkea kertoa. Mut se ei tarkota sitä, että heillä olis jotain salattavaa.

        Jokuhan hätähän sulla on , kun henkihieverissä kerrot taas luureihinkin soittaneesi.

        41......


      • Anonyymi

        Mut jos tiedän että minä tai joku ihminen on konkreettisessa vaarassa ni ilmotan sillon.
        Muulloin minua ei kiinnosta juoruilla kenestäkään tässä maailmassa olkoon hyvä tai paha.
        Itse olin kuolemaisillani tuohon hermostovaurioon siksi minusta tuli varsin suulas.


      • Anonyymi

        Mut jos kukaan ei ole akuutissa vaarassa, ni minulla ei ole minkäänlaisya juoruilutarvetta, ei hyvistä tai pahoista, ei nöyristä tai ylimielisistä, neurotyypillisistä tai psykopaateista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut jos tiedän että minä tai joku ihminen on konkreettisessa vaarassa ni ilmotan sillon.
        Muulloin minua ei kiinnosta juoruilla kenestäkään tässä maailmassa olkoon hyvä tai paha.
        Itse olin kuolemaisillani tuohon hermostovaurioon siksi minusta tuli varsin suulas.

        Eikös se hermovauriosi ole jo hyvinkin paranemisen vaiheessa. Näin olet kumminkin kertonut, joten älä sitä enää vedä keskusteluun höpötyksiäsi selitellessäsi. Niitä neurologisia vaivoja on ne 41 kpl, mutta eiköhän nekin siitä vähitellen parane.

        41.....


      • Anonyymi

        Enkä minä tarvitse millaistakaan juoruluuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se hermovauriosi ole jo hyvinkin paranemisen vaiheessa. Näin olet kumminkin kertonut, joten älä sitä enää vedä keskusteluun höpötyksiäsi selitellessäsi. Niitä neurologisia vaivoja on ne 41 kpl, mutta eiköhän nekin siitä vähitellen parane.

        41.....

        Kyllä tekstitulvani ON johtunut hermostovauriosta monesta syystä.
        1. muut toiminnot monet lakkasi toimimasta , mutta vain aivojen sisäinen ajattelu jäi toimintaan ...joten se yliaktivoitui muun halvaantuessa. Puhekykykin alkuun heikkeni, mutta palautuo ensimmäisenä, joten käytin lähinnä sitä, mutta tousaalta hermosto kuorimittui ylettömästä määrästä niitä ihmisten kuvitelmia, mikä kasvatti puhetulvaa.

        2. Halusin että on tiedossa mitä on tapahtunut, jos käy pahemminkin tuon vaurion kanssa. Siksi mun piti levittää tietoa tilastani.


      • Anonyymi

        Ja sit mun piti odottaa että paranen tarpeeksi kertoakseni tarkemmin, pystyäkseni siihen,
        Koska satuin saamaan tommosen aika pahan vaurion joka kuitenkin meni niin että analyyttinen äly ei lähtenyt, joten pystyin päätteleen mitä mun pitää yrittää tehdä jäljellejääneine hermostoineni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tekstitulvani ON johtunut hermostovauriosta monesta syystä.
        1. muut toiminnot monet lakkasi toimimasta , mutta vain aivojen sisäinen ajattelu jäi toimintaan ...joten se yliaktivoitui muun halvaantuessa. Puhekykykin alkuun heikkeni, mutta palautuo ensimmäisenä, joten käytin lähinnä sitä, mutta tousaalta hermosto kuorimittui ylettömästä määrästä niitä ihmisten kuvitelmia, mikä kasvatti puhetulvaa.

        2. Halusin että on tiedossa mitä on tapahtunut, jos käy pahemminkin tuon vaurion kanssa. Siksi mun piti levittää tietoa tilastani.

        Olet selitellyt ja kertonut nuo samat asiat jo moneen kertaan vuosien mittaan.

        41.....


      • Anonyymi

        Mutta tässä on nyt tietty tämä että tuo aika kun piti tuossa huonommassa kunnossa olla niin on tapahtunut monenlaista itselleni epäedullista siinä sivussa mikä ei ole ollut omana tavoitteenani.
        Mutta aivovaurioisen infonlevitys ei tietenkään ole yksinomaan turvallista, mutta tuntui kuitenkin turvallisemmalle kuin salassa hermostovaurioisena eläminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet selitellyt ja kertonut nuo samat asiat jo moneen kertaan vuosien mittaan.

        41.....

        Älä sitten kysele uudelleen.
        Kuka sinä olet kun tämä asia niin sinua kiinnostaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten kysele uudelleen.
        Kuka sinä olet kun tämä asia niin sinua kiinnostaa ?

        Kysyin sitä tämänhetkistä hätää, en vuosien takaista hermovaurioitumistasi.

        41....


      • Anonyymi

        Mutta että jos minä ja ihmiset ympärilläni on kunnossa niin elinympäristössä voi hääriä vaikka sata psykopaattia eikä minulla ole mitään juoruilutarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin sitä tämänhetkistä hätää, en vuosien takaista hermovaurioitumistasi.

        41....

        No on minulla siitä vieläkin oireita ei se mikään vanha juttu siinä mielessä ole. Joka päivää treenaan hermostoani sen takia.


      • Anonyymi

        Vaurio oli varsin paha kokonaisuudessaan. Huomattava paraneminen ei tarkoita ettei mitään ole,


      • Anonyymi

        Vasta ihan viime viikolla kasvoni on palanneet ennalleen suunnilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on minulla siitä vieläkin oireita ei se mikään vanha juttu siinä mielessä ole. Joka päivää treenaan hermostoani sen takia.

        Miltä osin mielestäsi hermostosi ei ole palautunut ennalleen vaurioitumisen jälkeen?

        41....


      • Anonyymi

        Mihin tarvitsisit näin yksityiskohtaista tietoa ?
        Oletko lääkäriopiskelija ?


      • Anonyymi

        Mm. Erityislahjakkuuteeni liittyvä liikuntakykyni ei ole palautunut, Mutta sitä voisi ehkö koittaa alkaa harjoitella alkutekijöistä


    • Anonyymi

      Mulla on mennyt usko koko narsimi teoriaan kun sitä yhteen väliin toitotettiin joka tuutista ja narsistisiin piirteisiin oli lueteltu ihan kaikki mahdolliset ihmisen persoonallisuuden piirteet. Ensin oli selkeät piirteet, jotka voisi siihen viitata mutta sitten alkoi sadella ihmisten omia tekemiä diagnooseja narsismista aina silloin jos joku henkilö ei miellyttänyt. Narsismia on käytetty myös jos ei tule toimeen exän kanssa jne. Eihän koko diagnoosia kukaan voi ottaa enää vakavasti tai luotettavasti kun siitä on tällainen markkinahumuhömppä sairaus tehty, jonka voi kuka tahansa diagnosoida kelle tahansa. Netti ja tube on täynnä narsimin tunnistus ohjeita joista kaikista löytyy kaikki persoonat siten, että ujokin on nykyään narsisti jne.

      • Anonyymi

        Ymmärrän.
        Mun mielestä riittää ilkeän narsismin tunnistaminen, ja se edellyttää että on yrittänyt tai tahallaan vahingoittanut jotakuta tai jonkun elämää jollain tavalla tai tasolla.
        Muista narsistisista piirteistä ei mielestäni ole vakavaa haittaa.


      • Anonyymi

        Ei se narsistinen persoona olekaan niin yksiselitteinen. Siinäkin on varmaan niin montaa muotoa kuin on henkilöäkin. Jokainen kun ei käyttäydy yhteneväisesti samoissakaan asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se narsistinen persoona olekaan niin yksiselitteinen. Siinäkin on varmaan niin montaa muotoa kuin on henkilöäkin. Jokainen kun ei käyttäydy yhteneväisesti samoissakaan asioissa.

        Joo ja ei mun mielestä narsistien tunnistaminen vain narsistien tunnistamisen vuoksi ole mielekästä. Vasta sitten jos se toiminta ja käytös vahingoittaa jotakuta.
        Esim. minun äidin emotionaaliset iskut on niin voimakkaita että niistä tulee mulle rajuja neurologisia oireita jotka voi kestää 1-2 vuorokautta siitä iskusta.


      • Anonyymi

        Jos tällasta seuraussuhdetta ei olisi, en puhuisi koko asiasta, Sit ku mä pakenen näitä "iskuja" niin joudun muihin vaikeuksiin. Toi on se ongelma.


      • Anonyymi

        mun äiti voi saada yhdellä lauseella hermostoni aivan raiteiltaan kun hän oikein tiivistää vihamielisen tunne-energiansa siihen ilmaisuun.


      • Anonyymi

        Hän kuulostaa rivien välistä uhkaavalle, vaikka asia sinällään suht normaalin kuuloinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja ei mun mielestä narsistien tunnistaminen vain narsistien tunnistamisen vuoksi ole mielekästä. Vasta sitten jos se toiminta ja käytös vahingoittaa jotakuta.
        Esim. minun äidin emotionaaliset iskut on niin voimakkaita että niistä tulee mulle rajuja neurologisia oireita jotka voi kestää 1-2 vuorokautta siitä iskusta.

        Niinhän olet kertonut, kuinka niistä äitisi emotionaalisista iskuista tulee ihan kurkkusi kipeäksi ja naama punaiseksi. Mikään pakko sinun ei ole edes olla tuon ikäisenä enää tekemisissä äitisi kanssa, kun sen koet noin vaikeaksi. Oma on valintasi.


        41.....


      • Anonyymi

        Kyse ei ole herkkyydestäni. Isäni aivan panikoi äitiäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän olet kertonut, kuinka niistä äitisi emotionaalisista iskuista tulee ihan kurkkusi kipeäksi ja naama punaiseksi. Mikään pakko sinun ei ole edes olla tuon ikäisenä enää tekemisissä äitisi kanssa, kun sen koet noin vaikeaksi. Oma on valintasi.


        41.....

        Kuvio on ollut hyvin monimutkainen paljon monimutkaisempi kuin ilmeisesti osaat kuvitella. Hyvin monimutkainen.


      • Anonyymi

        Voithan kysyä samaa vaikka isältäni, että miksi hän panikoi ihan jos ei onnistu tottelemaan äitiäni täydellisesti. Minä olen oikeestaan isäänikin voimakkaampi.


      • Anonyymi

        Minä en välttis tottele.


      • Anonyymi

        Kun harjottelin tuota tottelemattomuutta tuli oltua vahingossa muussakin yhteydessä tottelematon satunnaisesti kun olin niin hengenhädässä oppia tottelemattomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvio on ollut hyvin monimutkainen paljon monimutkaisempi kuin ilmeisesti osaat kuvitella. Hyvin monimutkainen.

        Olet siis jonkunlaisessa riippuvuussuhteessa häneen. Olet jollain tasolla pakotettu pitämään yhteyttä äitiisi. Hän ei siis toimi tahtosi mukaisesti, niin välillänne on kitkaa.

        41.....


      • Anonyymi

        Ei ole kyse tällaisesta vaan paljon monimutkaisemmasta,


      • Anonyymi

        En myöskään koe erityisemmin mitään kitkaa,


      • Anonyymi

        En mä kitkuttele ihmisten kanssa muuten vain . Kyllä siihen on joku vakavampi syy jos kitkuttelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän kuulostaa rivien välistä uhkaavalle, vaikka asia sinällään suht normaalin kuuloinen.

        Mä joskus mietin, että onko exäni narsisti juuri sen takia kun sain ja saan yhä edelleen hänen lähellään fyysisiä oireita ja hän saa minut aina poissa tolaltani. Hän ei koskaan korota ääntään, mutta osaa aina jotenkin loukata. Hän siis käyttää loukkaamiseen jotain heikkouksiani tai minusta tietämiään asioita saadakseen valtaa. Sain juuri tietää omalta Psykologiltani olevani läheisriippuvainen mikä puolestaan käsittääkseni altistaa solmimaan suhteita narsistien kanssa. Olen kuitenkin toipuva läheisriippuvainen, joten osaan siis nykyään ottaa rakkautta vastaan myös kiltiltä ihmiseltä ja olen oppinut tunnistamaan näitä narsistisia piirteitä ihmisessä. Joudun siis olemaan exäni kanssa tekemisissä, koska meillä on yhteinen lapsi. Lapsikin valitettavasti oireilee välillä pahasti, mutta exä ei omasta mielestään tarvi apua mihinkään vaikka sitä on sossustakin tarjottu. Mielummin hän olisi laittamassa lastamme laitokseen ja on kieltänyt sossua mm. antamasta lasta minun hoiviini. Tuosta olen siis päätellyt, että hän voisi olla narsisti, koska hänelle valta on tärkeämpää kuin ihmissuhteiden eheä käsittely. Olin ihan sekaisin erottuamme ja hukannut oman persoonallisuuteni kun exäni sai minut uskomaan etten kelpaisi kelleekään muulle kuin hänelle ym, en pärjäisi ilman häntä jne. En kuitenkaan ole varma onko tuollainen käytös narsismia vai kärsiikö hän vain jostain ylemmyyskompleksista, adhd:sta tai jostakin muusta. Hän kuitenkin osaa ottaa muita jonkin verran huomioon ja on antelias jne, että ei hän nyt aivan joka asiassa ajattele ensin vain itseään.


      • Anonyymi

        Kun kaikki on kunnossa olen erittäin joustava ihminen . Harvoin mitään riitelen ylipäätään. Oikeestaan en taida riidellä varsinaisesti koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä joskus mietin, että onko exäni narsisti juuri sen takia kun sain ja saan yhä edelleen hänen lähellään fyysisiä oireita ja hän saa minut aina poissa tolaltani. Hän ei koskaan korota ääntään, mutta osaa aina jotenkin loukata. Hän siis käyttää loukkaamiseen jotain heikkouksiani tai minusta tietämiään asioita saadakseen valtaa. Sain juuri tietää omalta Psykologiltani olevani läheisriippuvainen mikä puolestaan käsittääkseni altistaa solmimaan suhteita narsistien kanssa. Olen kuitenkin toipuva läheisriippuvainen, joten osaan siis nykyään ottaa rakkautta vastaan myös kiltiltä ihmiseltä ja olen oppinut tunnistamaan näitä narsistisia piirteitä ihmisessä. Joudun siis olemaan exäni kanssa tekemisissä, koska meillä on yhteinen lapsi. Lapsikin valitettavasti oireilee välillä pahasti, mutta exä ei omasta mielestään tarvi apua mihinkään vaikka sitä on sossustakin tarjottu. Mielummin hän olisi laittamassa lastamme laitokseen ja on kieltänyt sossua mm. antamasta lasta minun hoiviini. Tuosta olen siis päätellyt, että hän voisi olla narsisti, koska hänelle valta on tärkeämpää kuin ihmissuhteiden eheä käsittely. Olin ihan sekaisin erottuamme ja hukannut oman persoonallisuuteni kun exäni sai minut uskomaan etten kelpaisi kelleekään muulle kuin hänelle ym, en pärjäisi ilman häntä jne. En kuitenkaan ole varma onko tuollainen käytös narsismia vai kärsiikö hän vain jostain ylemmyyskompleksista, adhd:sta tai jostakin muusta. Hän kuitenkin osaa ottaa muita jonkin verran huomioon ja on antelias jne, että ei hän nyt aivan joka asiassa ajattele ensin vain itseään.

        Joo kiintoisaa,
        Mä koen että narsismin ja psykopatian aiheuttama vakavin ongelma on emotionaalisten iskujen aiheuttamat fysiologiset oireet. Se on se ongelman ydin . Tutkin ilmiötä kauan käytännössä-
        Psykopatian "maagisuus" on noissa näkymättömissä mutta fysiologisesti vaikuttavissa tunne-energia iskuissa,


      • Anonyymi

        "poiuytfvbn": n teoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kiintoisaa,
        Mä koen että narsismin ja psykopatian aiheuttama vakavin ongelma on emotionaalisten iskujen aiheuttamat fysiologiset oireet. Se on se ongelman ydin . Tutkin ilmiötä kauan käytännössä-
        Psykopatian "maagisuus" on noissa näkymättömissä mutta fysiologisesti vaikuttavissa tunne-energia iskuissa,

        Tämä on itse tutkimani teoria , käytännön elämässä tutkimani, ei mistään luettu, joten omien tekijänoikeuksieni alle

        "poiuytfdcvbn"


      • Anonyymi

        Äiti on sanonut kokevansa itsellään yliluonnollisia kykyjä- Se voi olla edellä kuvaamaani. Se ei ole yliluonnolista vaan tieteellisest selitettävissä mutta tuntuu "maagiselle"


      • Anonyymi

        Isäänikin voi alkaa pyörryttää. Ja hän ei ole herkkis.


      • Anonyymi

        Tuolla konstilla toisen voi manipuloida melkein transsiin.


      • Anonyymi

        Äiti hallitsee sillä että ajaa emotionaalisesti pois tolaltaan ja ei millään pikkuasioilla vaan mahdollisimman vakavilla, vakavimmilla mitä kuvitella saattaa.


      • Anonyymi

        Toisaalta on sitä pikkuasioista turhan numeron tekoa toisena hallintakeinona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti hallitsee sillä että ajaa emotionaalisesti pois tolaltaan ja ei millään pikkuasioilla vaan mahdollisimman vakavilla, vakavimmilla mitä kuvitella saattaa.

        Hän valitsee aiheet niin vakaviksi, ettei niistä voi puhua, Esimerkiksi niin, että tulee tunne, että jos kerrot, joku voi joutua suureen vaaraan.
        Ja sit näillä nettipalstoilla ja muulla on kauhee pilkkajengi kun ei kommunikoi heidän kanssaan haluamallaan tavalla. Saa kuulla olevansa nin kauheen itsekäs, ärsyttävä, autistinen, muita huomioimaton ja ties mitä kun vaan yrittää varmistaa ettei mitään käy kelleen huonosti,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän valitsee aiheet niin vakaviksi, ettei niistä voi puhua, Esimerkiksi niin, että tulee tunne, että jos kerrot, joku voi joutua suureen vaaraan.
        Ja sit näillä nettipalstoilla ja muulla on kauhee pilkkajengi kun ei kommunikoi heidän kanssaan haluamallaan tavalla. Saa kuulla olevansa nin kauheen itsekäs, ärsyttävä, autistinen, muita huomioimaton ja ties mitä kun vaan yrittää varmistaa ettei mitään käy kelleen huonosti,

        Miten ihmeessä sinun ja äitisi väliset puheet voisivat aiheuttaa "suuren vaaran" palstalla muille kirjoittajille. Mietis nyt ensin, ennen kuin tuollaista tällä puhut.


      • Anonyymi

        Ei se vaara juuri tämän palstan kirjoittajille ole.


      • Anonyymi

        Mut siis kaikkia maailman keskusteluaiheita ei voi kirjoittaa miten sattuu mihin vain turvallisesti.
        Pystytkö ymmärtämään tuollaista asiaa vai oletko vähän lapsellinen ?


      • Anonyymi

        Joo mä hölötän- Mutta itseasiassa en kuitenkaan hölötä ihan miten sattuu edes jos vaikka luulisit niin.


      • Anonyymi

        Itse uskon pohjimmaisen motiivini olevan hyvä uskoi sitä sit muut tai ei.


      • Anonyymi

        Oletteko ikinä ajatelleet sitä, että hyvin monella tavalla ihmisiä voi jopa kuolla vääriin sanoihin ?
        Yksinkertaisimpana esimerkkinä väärä lääkärin tekemä diagnoosi.
        On myös monia muita vääriä sanoja monilla muilla elämän aluieilla joihin voi jopa kuolla.


      • Anonyymi

        Hölötys ei sinällään ole nähdäkseni hyvä asia.
        Jouduin luurissa hölötyksen uhriksi ensinnäkin.


      • Anonyymi

        MINÄ olisin alunalkaen halunnut sanoa vain muutamia erittäin harkittuja sanoja ja toivonut tulevani niin myös uskotuksi välittömästi.
        Mutta mm. luurissa alkoi tämä: "Niin mut miks sulle ois niin tärkeetä että mä uskoisin sua ?" jne jne jne.
        Joten harkittujen sanojen puhuminen kävi täysin mahdottomaksi.


      • Anonyymi

        Keksin kuvitellun esimerkin vain kuvaamaan tunnetta:;
        Joku olisi sanonut että tiputtelee ikkunasta kiviä tiettyyn kellonaikaan, mutta että jos kerron kelleen niin sitten käy jotain vakavaa,
        No sit jos sanoisin ihmisille että menkää pois sen ikkunan alta, ni alkais kauhee kysely: "Miks miks ? Älä meitä määräile !!! Et sä voi meitä määräillä jos et edes kerro syytä ? Kuka sä luulet olevas määräilemään ? Kauheen itsekäs. Miks ihmeessä mun pitäis sua uskoa ?
        Ja mä olisin aivan epätoivoinen kun en saa niitä ihmisiä millään konstilla pois sieltä ikkunan alta.

        Ihan vaan tollanen äärimmäisen yksinkertaistettu kuvitteellinen esimerkki millaisia tilanteita elämässä vois olla.


      • Anonyymi

        Tuo siis oli laadultaankin täysin kuvitteellin yritin keksiö mahdollisimman kaukaa.


      • Anonyymi

        Ja sit se jatkuis näin että, "Jos sä olisit rehellinen niin kyllä sä osaisit kertoa sen syyn "
        "Sitä paitsi ajattele nyt järjellä eihän siitä voi olla mitenkään mitää haittaa jos sä vaan kerrot miks sä haluut tommosta !"


      • Anonyymi

        Siitä voisi tulla kovinkin monimutkainen ja ajattelua vaativa prosessi kuinka saada ne ihmiset siirtymään.


      • Anonyymi

        Nyt tajusin vasta, että ongelmani ON rehellisyys,
        Ne ihmiset saisi varmimmin valeella liikkumaan. Näin kauan kesti keksiä.


      • Anonyymi

        Tai jollain houkutuksella: täällä herkkuja kuka juokseen tänne ensimmäisenä saa parhaat päältä.
        Mut pelkällä rehellisyydellä ja hyvällä tahdolla ei mitään tuloksia


      • Anonyymi

        Itse toivoin että mua ois tuettu luurissa vaan pysymään vahvana tietämättä miks mua pitäis tukea pysymään vahvana.
        Kysyisin ennemmin miksi ei ?


      • Anonyymi

        Mut sen sijaan piti itsetunto lyödä ihan lyttyyn. Minkä ihmeen takia jossain auttavassa luurissa niin ?


    • Anonyymi

      Mut kyllä mä nyt taas pyrin oleen tottelevainen kun se on mahdollista ilman haittaa.

    • Anonyymi

      Vai että
      "narsisteja artisteja"


      "poiuytrdcvb"

      • Anonyymi

        No mut vaiks mun elämä on niin kauheeta ni ainakin mulla on valoisammat ketjut ku monella muulla. En synkistele kuitenkaan mitenkään kauheesti.

        "poiuyfdsxcvb"


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe