Kertokaa jos tietätte vastauksen

Anonyymi

Mikä se onkaan nykyään kannatukseltaan Suomen suurin poliittinen puolue?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä ainakin näyttää olevan "Anonyymit tollot" se suurin joukko!

      Yksikään puolue ei ole niin suuri, että sillä yksin olisi merkitysta vaan katsotaan asiaa linjalla vasemmisto ja keskusta - oikeista jolloin saamme kuvaa siitä miten kansa haluaa maatamme johdettavan.

      Vasemmistohan saa uuteen eduskuntaan 56 paikkaa kun keskusta - oikeisto saa vastaavasti 108 paikkaa. Siitä sitten voi mietiskellä mitä ja ketä kansa ohjiin haluaa!

    • Anonyymi

      Perusdemokraattinenpuolue. Anteeksi hirviö sana, yritetään olla niinkuin ei huomattaisikaan.

    • Anonyymi

      No voi voi. Eipä näytä nyt täällä lainkaan olevan minkäänlaista faktatietoa siitä että mikä se onkaan nyt kannatukseltaan Suomen suurin puolue.

      Tiedoksi nyt vain ainakin kaikille tämän palstan tietämättömille porvaritolloille, että teidän suureksi harmiksi täysin virallisen faktatiedon mukaan Suomen suurin puolue kannatuksen suhteen on Suomen sosiaalidemokraattinen puolue eli SDP.

      • 20% isompi olisi jotain mutta 0,2% ei merkitse mitään vaan SDP ja PS ovat tasassa käytännössä!

        Jos moisella erolla lähtee isottelemaan niin ei järki paljoa haittaa ajattelua! Saman prosentin sisään kun tuli vielä kolmas puolue Kokoomus jolla sentään on aina ollut niitä parhaita vaihtoehtoja maan hallintaan.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        20% isompi olisi jotain mutta 0,2% ei merkitse mitään vaan SDP ja PS ovat tasassa käytännössä!

        Jos moisella erolla lähtee isottelemaan niin ei järki paljoa haittaa ajattelua! Saman prosentin sisään kun tuli vielä kolmas puolue Kokoomus jolla sentään on aina ollut niitä parhaita vaihtoehtoja maan hallintaan.

        Olen täysin eri mieltä nyt tuon kyseisen asian suhteen kuin sinä.

        Käsittääkseni SDP sai viimeisimmissä Suomen eduskuntavaaleissa kaikista eniten ääniä äänestäjiltä. Ja näin sitten SDP on kannatukseltaan Suomen suurin puolue.

        Vai olenko minä nyt muka jotenkin väärässä kyseisen asian suhteen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin eri mieltä nyt tuon kyseisen asian suhteen kuin sinä.

        Käsittääkseni SDP sai viimeisimmissä Suomen eduskuntavaaleissa kaikista eniten ääniä äänestäjiltä. Ja näin sitten SDP on kannatukseltaan Suomen suurin puolue.

        Vai olenko minä nyt muka jotenkin väärässä kyseisen asian suhteen?

        Kuten tilastot osoittavat SDP sai 0,2% enemmän ääniä kuin PS, ääninä se tarkoittaa 6'813 kpl.

        Kun äänimäärät olivat lähes 550'000 niin tuo vajaa 7000 on perin vähän.

        Se on myös perin vähän siinä mielessä, että SDP:n haluamat yhteistyöpuolueet eivät saaneet kannatusta jolla he voisivat enemmistöhallituksen saada aikaan. Kuten jo moneen kertaan olen ilmoittanut niin vihervasemmsiton kannatuksella irronnut edustajamäärä on vain 76 jolla on vaikeaa saada enemmistöä 200 edustajan joukossa.

        Kun vasemmalla syrjällä ei ole apupuolueeksi sopivaa se olisi saatava alueelta keskusta - oikeisto joista puolueista tuskin mikään suostuu hallitusohjelmaan joka noudattaisi vasemmiston vaalilupauksia. Siinä sitä on pähkinää purtavaksi ja siksi ennustan seuraavan hallituksen pohjaksi PS Kok Kes 108 paikkaa ja siihen voidaan vielä ympätä RKP tai/ja KD jolloin enemmistöhallitus on löytynyt.

        Vasemmisto on historiaan siirtyvää eikä sitä kannata jarruttaa!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kuten tilastot osoittavat SDP sai 0,2% enemmän ääniä kuin PS, ääninä se tarkoittaa 6'813 kpl.

        Kun äänimäärät olivat lähes 550'000 niin tuo vajaa 7000 on perin vähän.

        Se on myös perin vähän siinä mielessä, että SDP:n haluamat yhteistyöpuolueet eivät saaneet kannatusta jolla he voisivat enemmistöhallituksen saada aikaan. Kuten jo moneen kertaan olen ilmoittanut niin vihervasemmsiton kannatuksella irronnut edustajamäärä on vain 76 jolla on vaikeaa saada enemmistöä 200 edustajan joukossa.

        Kun vasemmalla syrjällä ei ole apupuolueeksi sopivaa se olisi saatava alueelta keskusta - oikeisto joista puolueista tuskin mikään suostuu hallitusohjelmaan joka noudattaisi vasemmiston vaalilupauksia. Siinä sitä on pähkinää purtavaksi ja siksi ennustan seuraavan hallituksen pohjaksi PS Kok Kes 108 paikkaa ja siihen voidaan vielä ympätä RKP tai/ja KD jolloin enemmistöhallitus on löytynyt.

        Vasemmisto on historiaan siirtyvää eikä sitä kannata jarruttaa!

        Kyllä minun mielestäni 7000 ääntä eduskuntavaaleissa on todella paljon.

        Tuolla 7000 äänellähän mennään kansanedustajaksi että heilahtaa.

        Ja aika outoa että sinä olet nyt noinkin tietämätön tai tyhmä ettet lainkaan ymmärrä sitä tosiasiaa että vasemmistopuolueet pystyvät tekemään yhteistyötä myös keskustan ja oikeiston kanssa.

        Itse ole kyllä nyt sitä mieltä että SDP:n kannattaisi ihan suoiolla jäädä vielä neljäksi vuodeksi oppositioon, ja antaa kokoomuksen aloittaa hallitusneuvottelut.
        Niin neljän vuoden päästä kokoomuksen, keskustan ja persujen yhteenlaskettu kannatuprosenttis olisi siellä 10% kieppeillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun mielestäni 7000 ääntä eduskuntavaaleissa on todella paljon.

        Tuolla 7000 äänellähän mennään kansanedustajaksi että heilahtaa.

        Ja aika outoa että sinä olet nyt noinkin tietämätön tai tyhmä ettet lainkaan ymmärrä sitä tosiasiaa että vasemmistopuolueet pystyvät tekemään yhteistyötä myös keskustan ja oikeiston kanssa.

        Itse ole kyllä nyt sitä mieltä että SDP:n kannattaisi ihan suoiolla jäädä vielä neljäksi vuodeksi oppositioon, ja antaa kokoomuksen aloittaa hallitusneuvottelut.
        Niin neljän vuoden päästä kokoomuksen, keskustan ja persujen yhteenlaskettu kannatuprosenttis olisi siellä 10% kieppeillä.

        Ei tuo äänimäärä ole yhdenkään henkilön vaan puolueiden saaman kokonaisäänimäärän ero. SDP sai sen avulla yhden paikan enemmän mutta se ei riitä mihinkään isompaan koska vasemman laidan kokonaisäänimäärä oli vain luokkaa 26% kaikista ja vaikka siihen lisää vihreiden saaman 11,5% niin ei yhtään mene yli 50%:n! Yli 50% tarvitaan enemmistöhallitukseen tai ainakin yli 100 edustajaa.

        Kyse ei ole kannatuksesta 4 vuoden kuluttua vaan kannatuksesta viimeisissä vaaleissa. Miten on seuraavissa nähdään kun aika koittaa.

        Tuossa PS, Kok ja Kes puolueiden yhteistyössä SDP:n kanssa on ongelmana SDP muutoinhan homma sujuisi luontevasti. SDP joutuu perumaan kaikki tai lähes ainakin vaalilupauksensa koska vakaan talouden puolueet tuskin alkavat jakaa rahaa SDP:n lupausten tyyliin.

        Jos halutaan hyvinvointia niin se on vasemmistoon suuntautuneet puolueet jotka hiipuvat olemattomiin. Se on keskusta - oikeisto jonka peukalon alla on hyvinvoinnin lähteet eli yritysmaailma. Siihen suuntaan pitää suunnata jotta maailma paranee ainakin tästä kohden!


    • Anonyymi

      Tällä palstalla saa kysyä;
      "Kertokaa jos tietätte vastauksen
      Mikä se onkaan nykyään kannatukseltaan Suomen suurin poliittinen puolue?"

      Mutta ei saa vastata että;
      "https://vaalit.fi/etusivu" antaa vastauksen.

      MIKSIKÖHÄN ????????????????????????????????????????????????????????

    • Anonyymi

      Nukkuvien puolue

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe