Evankeliumi on edelleen voimassa!

Sitä julistetaan edelleen kaikessa maailmassa Pyhän Hengen vaikuttamina ja valtuuttamina.
Se kantaa edelleen runsasta hedelmää, vaikka nykyisin esim. Suomessa ei olekaan suurta herätystä. Silti ihmisiä hiljakseen pelastuu.

Jeesus ei ole todellakaan kumonnut evankeliumia!

Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Mark 16:15

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Matt 28:19,20

20

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ovatko siis eläimet luotuja vai eivät?

      • Anonyymi

        Jos edes yrittäisit ymmärtää asiayhteyden, jookosta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos edes yrittäisit ymmärtää asiayhteyden, jookosta?

        Jos tarkoitetaan vain ihmisiä, on turhaa sotkea selvää asiaa käyttämällä käsitettä joka kattaa myös (muut) eläimet.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos tarkoitetaan vain ihmisiä, on turhaa sotkea selvää asiaa käyttämällä käsitettä joka kattaa myös (muut) eläimet.

        Älä siis sotke selvää asiaa. Konteksti ja maalaisjärki ilmaisevat selvästi, että kyse on ihmisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä siis sotke selvää asiaa. Konteksti ja maalaisjärki ilmaisevat selvästi, että kyse on ihmisistä.

        Eikö olisi reilumpaa jatkaa keskustelua nimimerkillä jolla on aloituksen tehnyt, eikä vetäytyä jatkossa anonyyminä kirjoittelemaan?
        Selkeyden vuoksi, jookosta? 😄


    • "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Kysehän on Jumalan valtakunnan perustamisesta mutta harvempi itseään uskovana pitävänä kuitenkaan seuraa Jeesuksen määräyksiä...
      Tullut vaan todettua kun katsellut näitä itseään ehostavia , hienoilla autoilla ajavia paksuine lompakkoineen jotka kovasti väittävät Jumalan olevan tärkeämpi kuin rahojen antaminen köyhille....
      Onneksi on poikkeuksia.

      • Anonyymi

        Joo, ei pidä yleistää. Jumala lopussa kaikista selvän ottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei pidä yleistää. Jumala lopussa kaikista selvän ottaa.

        Voihan sitä noinkin luovuttaa seuraamasta Jeesusta


      • Anonyymi
        BabylonGetaway kirjoitti:

        Voihan sitä noinkin luovuttaa seuraamasta Jeesusta

        Mikä sua vaivaa? Onko sulla jokin väärinymmärtämisinfektio vai oletko muuten vaan katkera? Minua sinun ei ainakaan kannata kadehtia. Olen hyvin pienituloinen, mutta Jeesus ei hylkää, vaan pitää huolen loppuun asti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sua vaivaa? Onko sulla jokin väärinymmärtämisinfektio vai oletko muuten vaan katkera? Minua sinun ei ainakaan kannata kadehtia. Olen hyvin pienituloinen, mutta Jeesus ei hylkää, vaan pitää huolen loppuun asti.

        Seuraatko Jeesusta?
        Oletko päättänyt antaa loputkin keisarille ja aloittaa Jumalan valtakunnassa?
        Noudatatko Jeesuksen määräyksiä luonnostaan?

        Ei vaivaa mikään , sinuahan nähtävästi alkoi jokin vaivaamaan?


      • Anonyymi
        BabylonGetaway kirjoitti:

        Seuraatko Jeesusta?
        Oletko päättänyt antaa loputkin keisarille ja aloittaa Jumalan valtakunnassa?
        Noudatatko Jeesuksen määräyksiä luonnostaan?

        Ei vaivaa mikään , sinuahan nähtävästi alkoi jokin vaivaamaan?

        Ei vaivaa.
        Jeesusta voi seurata monella tavalla. Yksi on mm. se, että antaa varoistaan. Elän hyvin vaatimattomasti, mutta kadulle en kuitenkaan mene asumaan. Voi tulla vilu talvella. 😌
        Jeesusta voi seurata myös julistamalla evankeliumia netissä. Tee sinäkin niin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaivaa.
        Jeesusta voi seurata monella tavalla. Yksi on mm. se, että antaa varoistaan. Elän hyvin vaatimattomasti, mutta kadulle en kuitenkaan mene asumaan. Voi tulla vilu talvella. 😌
        Jeesusta voi seurata myös julistamalla evankeliumia netissä. Tee sinäkin niin!

        Eikös varoistaan antaminen ole vain osittain suoritettu Jeesuksen määräys , se sanoo että kaikki on annettava köyhille.
        Eikä mielestäni Jeesus kertonut osasuorittamisista vaan sanoi taikinan hapattuvan jos ei tehdä niin kuin Jeesus määräsi.

        En pysty valitettavasti lähtemään tuollaiseen pintapuoliseen osaseuraamiseen....Jeesuksen on tultava maailman houkutuksia suuremmaksi taikka ryvettävä saatanallisessa maailmassa tekohymy naamalla muka seuraavinaan....

        Jumalan valtakunta ei ole avautuva mielistelyllä vaan seuraamisella.

        Ja tokihan maailman/järjestelmän ihminen näkee tämän asian painoastavana.


      • Anonyymi
        BabylonGetaway kirjoitti:

        Eikös varoistaan antaminen ole vain osittain suoritettu Jeesuksen määräys , se sanoo että kaikki on annettava köyhille.
        Eikä mielestäni Jeesus kertonut osasuorittamisista vaan sanoi taikinan hapattuvan jos ei tehdä niin kuin Jeesus määräsi.

        En pysty valitettavasti lähtemään tuollaiseen pintapuoliseen osaseuraamiseen....Jeesuksen on tultava maailman houkutuksia suuremmaksi taikka ryvettävä saatanallisessa maailmassa tekohymy naamalla muka seuraavinaan....

        Jumalan valtakunta ei ole avautuva mielistelyllä vaan seuraamisella.

        Ja tokihan maailman/järjestelmän ihminen näkee tämän asian painoastavana.

        Lue tarkemmin vaikka apostolien tekoja. Asiat kirkastuvat. Ja Koita saada ne katkeruuden juuret irti. Ne tekevät sulle ajan mittaan tosi pahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue tarkemmin vaikka apostolien tekoja. Asiat kirkastuvat. Ja Koita saada ne katkeruuden juuret irti. Ne tekevät sulle ajan mittaan tosi pahaa.

        Kerro toki mistä olen katkera?
        En lue koska seuraan Jeesusta enkä apostoleita.
        Jeesuksen määräykset eikä apostoleiden vinkit.
        Luulisi sen olevan itsestäänselvyys mutta kaiketi täällä Jeesuksen seuraajia ei ole ?
        Jos on niin toki voi ilmoittaa niin nähdään ja katsomme hengessä että mikä tapaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue tarkemmin vaikka apostolien tekoja. Asiat kirkastuvat. Ja Koita saada ne katkeruuden juuret irti. Ne tekevät sulle ajan mittaan tosi pahaa.

        Vai olenko mielestäsi katkera kun pyrin noudattamaan sitä mihin Jeesus meitä viitoitti?
        Onhan se varmasti kaltaisellesi kauheata kuultavaa.


    • Kiitos hyvästä lyhyestä ytimekkäästä blogista .Näin se on.

    • Anonyymi

      Lopussa on happy end!

      "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,"

    • Anonyymi

      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut."

    • Anonyymi

      "Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa."

    • Itsekin uskoin ennen evankeliumin kaikkiin kauniisiin vakuutteluihin ja uskon toki vieläkin yhä: Esim. Tulkaa minun luokseni kaikki te työtä tekevät ja raskautetut, minä annan teille levon. On yhä totta tänä päivänäkin. Ja monet muutkin kauniit vakuuttelut ovat totta.
      Mutta kun kerran vaadittiin niin aloin myös uskoa raamatun ikäviin puoliin eli tuomiohin ja rangaistuksiin ja kirouksiin. Niihin uskon yhä vielä lapsen lailla pitäen niitä puolittain leikkinä, mutta kun niihin vähänkin uskoo niin näkee puolia raamatussa ja elämässä, jotka ovat lähinnä HENGELLISTÄ SODANKÄYNTIÄ. Psyykkeeseen vaikuttamista ja musta valkoiseksi vääntämistä ja valkoisen mustaksi vääntämistä myös. Valtapeliä ja keinottelua.
      Vielä ei voi täysillä uskoa tuomioihin sillä Vesimiehen aika on melko turhauttavaa siinä suhteessa. Vesimiehet ovat melko sokeita vihassaan ja raivossaan. Sen sijaan kun alkaa vuoden 4300 jKr tienoilla Kauriin aikakausi sekä viimeinen tuomio ja valon valtakunta on pakko ottaa monet asiat rangaistuksesta, tuomiosta ja vihan viinistä täydellä vakavuudella. Kauriit ovat tämän päivän ateisteina paljon selväjärkisempiä kuin Vesimiehet. Jos heiltä saa tuomion sanan on se sangen ikävä seikka. Kauriit ovat antaneet itsensä syötäväksi ja ruuaksi siinä uskossa, että ne jotka syövät ovat kunniallisia ja kunnollista väkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      63
      930
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      363
      688
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe