Last German Panzer Battle vs Six Day War 1967

Anonyymi

9

7174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sherman oli kyllä kova tankki! Soti modernisoituna vielä 80-luvullakin täyttä häkää, toki M50 ja M51 formaattiin päivitettynä.

    • Anonyymi

      Tiikeri ja M. Whittmann oli tappavan tehokas yhdistelmä.

      • Anonyymi

        Wittmann se tuhosi yhdellä Tiger- tankilla brittipelkureiden 14 taisteluvaunua, 15 miehistönkuljetusvaunua ja kaksi panssarintorjuntatykkiä 15 minuutissa, hahahah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wittmann se tuhosi yhdellä Tiger- tankilla brittipelkureiden 14 taisteluvaunua, 15 miehistönkuljetusvaunua ja kaksi panssarintorjuntatykkiä 15 minuutissa, hahahah

        Toukokuussa 1940 kapteeni Billotten komentama Char B1 tuhosi puolestaan 13 Panzer III ja IV vaunua muutamassa minuutissa, kaiken lisäksi vieläpä hyökkäämällä itse ja sakut olivat kyttäysasemissa.

        Siinä todellinen panssariässä!


      • Anonyymi

        "Wittmann se tuhosi yhdellä Tiger- tankilla..."

        No, oikeastaan ne olivat 101:n kakkoskomppanian Tiikerit, jotka eliminoivat pääosan brittien vaunuista tuona päivänä. Wittmann itse päätti syöksyä kolonnan kevyen pään lävitse suoraan VB:n kadulle ja tapattaa Tiikerinsä väijytykseen. Jotta ei valheeksi luultaisi, saksalaiset päättivät yrittää temppua vielä uudestaan samana päivänä ajaen lisää vaunujaan väijytyksiin kylän kaduille ;)

        "Toukokuussa 1940 kapteeni Billotten komentama Char B1 tuhosi puolestaan 13 Panzer III ja IV vaunua muutamassa minuutissa, kaiken lisäksi vieläpä hyökkäämällä itse ja sakut olivat kyttäysasemissa."

        Ja he päätyivät tekemään paljolti saman tempun kuin saksalaiset myöhemmin VB:ssä ajaen 3. PsD:n raskaat B1-vaunut katutaisteluihin, missä pst-hemmot nappasivat ne yksi kerrallaan.

        //MeAgaln


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wittmann se tuhosi yhdellä Tiger- tankilla brittipelkureiden 14 taisteluvaunua, 15 miehistönkuljetusvaunua ja kaksi panssarintorjuntatykkiä 15 minuutissa, hahahah

        Tarkemmin katsoen Wittmanilla oli viisi Tigeriä ja lisäksi yksi Pz IV. Britit olivat pysähtyneet lähettääkseen tiedustelijat eteen.
        Lisäksi miehistö oli poistunut vaunuista.
        Wittmann tuhosi 30 vaunua, ja mentti itse neljä.

        Kts. Gordon-Ramsay: Totuus Normandian maihinnoususta ss. 182-183.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Wittmann se tuhosi yhdellä Tiger- tankilla..."

        No, oikeastaan ne olivat 101:n kakkoskomppanian Tiikerit, jotka eliminoivat pääosan brittien vaunuista tuona päivänä. Wittmann itse päätti syöksyä kolonnan kevyen pään lävitse suoraan VB:n kadulle ja tapattaa Tiikerinsä väijytykseen. Jotta ei valheeksi luultaisi, saksalaiset päättivät yrittää temppua vielä uudestaan samana päivänä ajaen lisää vaunujaan väijytyksiin kylän kaduille ;)

        "Toukokuussa 1940 kapteeni Billotten komentama Char B1 tuhosi puolestaan 13 Panzer III ja IV vaunua muutamassa minuutissa, kaiken lisäksi vieläpä hyökkäämällä itse ja sakut olivat kyttäysasemissa."

        Ja he päätyivät tekemään paljolti saman tempun kuin saksalaiset myöhemmin VB:ssä ajaen 3. PsD:n raskaat B1-vaunut katutaisteluihin, missä pst-hemmot nappasivat ne yksi kerrallaan.

        //MeAgaln

        "Ja he päätyivät tekemään paljolti saman tempun kuin saksalaiset myöhemmin VB:ssä ajaen 3. PsD:n raskaat B1-vaunut katutaisteluihin, missä pst-hemmot nappasivat ne yksi kerrallaan."

        Milläs nuo muuten tuhottiin? 37mm pst-tykit oli liian köykäisiä ja tuohon aikaan ei ollut vielä sinkoja käytössä. Tuhottiinko talvisodan malliin kasapanoksilla, miinoilla tai molotoveilla?


      • Anonyymi

        "Tarkemmin katsoen Wittmanilla oli viisi Tigeriä ja lisäksi yksi Pz IV."

        101:llä ei ollut P-IV:a ja ne ilmestyivät panssaridivisioonien mukana osallistuen myöhemmin päivällä hyökkäykseen kylän valtaamiseksi.

        "Lisäksi miehistö oli poistunut vaunuista."

        Miehistö oli poistunut joistakin vaunuista, mutta se koski lähinnä harjanteella loukkuun jäänyttä komppaniaa, joka lopulta päätyi hylkäämään ja/tai polttamaan vaununsa saksalaisten purisatessa mottia kasaan.

        "Wittmann tuhosi 30 vaunua..."

        Parhaimmillaankin voisi sanoa brittien kokonaisuudessaan menettäneen tuona päivänä lähes 30 vaunua, mutta Wittmann itse ei ole voinut edes kohdata niin montaa hyökätessään kolonnan takaosaa vastaan, jossa osa vaunuista muutenkin oli tulenjohtovaunuja tai kevyitä ;)

        "....ja mentti itse neljä."

        Tämä on tavallaan vähän avoin kysymys myös. Kokonaistappiot saksalaisten puolella lienevät olleet noin komppanian luokkaa, mutta ainakin osa hylyistä korjattiin myöhemmin talteen.

        "Kts. Gordon-Ramsay: Totuus Normandian maihinnoususta ss. 182-183. "

        Jonkun pitäisi ehkä julkaista kirja, joka kertoo totuuden tuosta kirjasta ;)

        "Milläs nuo muuten tuhottiin? 37mm pst-tykit oli liian köykäisiä..."

        Saksalaiset itse ilmoittivat tuhonneensa vaunuja 37mm tykeilläkin, mutta se nyt ei automaattisesti edellytä läpäisyä ja kriittiset osumat komponentteihin saattavat hyvin riittää täyttämään sen kategorian. Muitakin aseita oli käytettävissä, kuten jv-tykkejä ja ainakin tässä tapauksessa silloin vielä harvinainen rynnäkkötykkipatteri.

        //MeAgaln


    • Anonyymi

      Kapt. Golda Meir psv-osasto tuhosi rynnäkössä 45 Nasserin T-54 vaunua Siinailla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe