Uskovaisten alkoholiviha ihmetyttää

Monet uskovaisista eivät halua ostaa kaupasta kotisimaa, koska siinä on 0,8 prosenttia alkoholia. Kuitenkin he ryystävät ehtoollisella kuin kiiman vimmassa kirkkoviintä eli Karitsan verta posket lommolla. Paljon enemmän siinä veressä on prosentteja kuin simassa. Eikö uskovaisilla ole kaikki himassa?

Tarinan mukaan kyseinen Karitsa muutti eräissä häissä ihan henkilökohtisesti veden viiniksi. Miten synnitön saattoi tehdä näin paheellisen teon? Taisi olla lakien mukaista, että kyseinen herra ripustettiin noista rikkeistään ristille riippumaan. Samasta tilaisuudesta muuten keksittiin ristisanatehtävät, koska kaikki miettivät, mikä sana pantaisiin Jeesuksen pään päälle ja lopulta joku keksi, että INRI sinne sopii. Sanan asettamisen jälkeen Jeesus katsoi päänsä päälle ja sanoi: "Se on täytetty!" Ensimmäinen ristisanatehtävä ratkaistiin!!!

70

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunhan se ei vaikuta päätöksentekoon niin ok , hamppu kans .

      • Raamattu on kirjoitettu pikku pikku vinetosssa ja hampussa. Ainakaan minä en keksisi selvin päin legendaarista juttua puhuvista palavista pensaista ynnä muuta posketonta turinaa. Hassua, että jotkut ottavat ne jopa todesta.


      • siino kirjoitti:

        Raamattu on kirjoitettu pikku pikku vinetosssa ja hampussa. Ainakaan minä en keksisi selvin päin legendaarista juttua puhuvista palavista pensaista ynnä muuta posketonta turinaa. Hassua, että jotkut ottavat ne jopa todesta.

        Ja mitä sitten vaikka olisi? Ainoastaan sinä näet palavia pensaita kännissä ja hampuissa...ei muut.


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Ja mitä sitten vaikka olisi? Ainoastaan sinä näet palavia pensaita kännissä ja hampuissa...ei muut.

        Niin no sinähän et osaa lukea ja vaikka osaisitkin, et ymmärrä siitä mitään.

        PS. Minä en kirjoittanut Raamattua. Se on sinunlaisellesi hamppuviljelmälle varmasti yllätys.


      • siino kirjoitti:

        Niin no sinähän et osaa lukea ja vaikka osaisitkin, et ymmärrä siitä mitään.

        PS. Minä en kirjoittanut Raamattua. Se on sinunlaisellesi hamppuviljelmälle varmasti yllätys.

        Raamatussa kukaan ei ole kännissä tai pilvessä pensaita nähnyt , se on sinun ajatuksesi joten sinähän niitä näet kuvitelmissasi.

        Ymmärrän tai en , kuulolla ollaan kuitenkin


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Raamatussa kukaan ei ole kännissä tai pilvessä pensaita nähnyt , se on sinun ajatuksesi joten sinähän niitä näet kuvitelmissasi.

        Ymmärrän tai en , kuulolla ollaan kuitenkin

        Et ole Raamattua lukiessasi näköjään tajunnut, että siellä kerrotaan palavasta pensaasta. Se ei ole minun kuvitelmaani vaan kännipäisten moosesten soperrusta. Voi olla, että kyse on käännösvirheestä ja alun perin onkin ollut kyse palavasta bensasta. Saattaa olla, että Mooses oli jo siihen aikaan moottorimiehiä.


      • siino kirjoitti:

        Et ole Raamattua lukiessasi näköjään tajunnut, että siellä kerrotaan palavasta pensaasta. Se ei ole minun kuvitelmaani vaan kännipäisten moosesten soperrusta. Voi olla, että kyse on käännösvirheestä ja alun perin onkin ollut kyse palavasta bensasta. Saattaa olla, että Mooses oli jo siihen aikaan moottorimiehiä.

        Ja sinä fantasioit sen kännisten ja hamppupöksyjen jutuiksi , mitä jos he ovatkin oikeassa ja sinä sen verran suppeutunut että et edes eteesi näe?
        Ai niin kun USKOT tieteen papistoa ennemmin , se on ollut helpompi nieltävä aivopesussa jota täällä markkinoidaan jo peruskoulusta lähtien...tarinoita.


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Ja sinä fantasioit sen kännisten ja hamppupöksyjen jutuiksi , mitä jos he ovatkin oikeassa ja sinä sen verran suppeutunut että et edes eteesi näe?
        Ai niin kun USKOT tieteen papistoa ennemmin , se on ollut helpompi nieltävä aivopesussa jota täällä markkinoidaan jo peruskoulusta lähtien...tarinoita.

        Voi puhuva aasi sentään! (sitäkin muuten väitetään todellisuudeksi Raamatussa!) Palavat pensaat ym. potaska on varmasti sinusta jotain tieteellisempää kuin faktat. Koeta katsella ihan vain itse eteesi supposilmä.


      • siino kirjoitti:

        Voi puhuva aasi sentään! (sitäkin muuten väitetään todellisuudeksi Raamatussa!) Palavat pensaat ym. potaska on varmasti sinusta jotain tieteellisempää kuin faktat. Koeta katsella ihan vain itse eteesi supposilmä.

        Enhän minä noihin aaseihin sun muihin puskiin ole takertunutkaan vaan sinä :D


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Enhän minä noihin aaseihin sun muihin puskiin ole takertunutkaan vaan sinä :D

        Nimenomaan sinä niihin tartuit :D


      • siino kirjoitti:

        Nimenomaan sinä niihin tartuit :D

        Missä kohdin tässä keskustelussa?


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Missä kohdin tässä keskustelussa?

        Ai niin, sinähän et ymmärrä lukemaasi.


      • siino kirjoitti:

        Ai niin, sinähän et ymmärrä lukemaasi.

        Ja sinä kaiketi et kirjoittamaasi mutta hyvät päivän jatkot , inttäminen ei ole kuulunut tapoihin enään toviin joten mukavia hetkiä sen parissa ja muutenkin harrastuksesi , kyllä sinäkin tolkkuihisi vielä tulet kun asia niin kovasti kiinnostaa :)


      • Anonyymi

        Joo kerran yks uskovainen naisihminen vieläpä, tehdessään ihmetyksekseni ... sanoi minulle et tehdä saa kun ketään ei näe!
        En sitä ymmärtänyt silloin enkä myöhemminkään.??


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Ja sinä kaiketi et kirjoittamaasi mutta hyvät päivän jatkot , inttäminen ei ole kuulunut tapoihin enään toviin joten mukavia hetkiä sen parissa ja muutenkin harrastuksesi , kyllä sinäkin tolkkuihisi vielä tulet kun asia niin kovasti kiinnostaa :)

        Tuollahan nuo aiemmat tekstit on löydettävissä, mutta sinun lahjakkuudellasi sinne ei vissiin pysty kelaamaan. Jos kirjoitat vielä kerran enään, potkaisen sinua nenään. Kirjoitustaitosi, lukemisen ymmärryksesi ja sinä kehitytte, kunhan harjoittelet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo kerran yks uskovainen naisihminen vieläpä, tehdessään ihmetyksekseni ... sanoi minulle et tehdä saa kun ketään ei näe!
        En sitä ymmärtänyt silloin enkä myöhemminkään.??

        Hän oli aito lahkolainen ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo kerran yks uskovainen naisihminen vieläpä, tehdessään ihmetyksekseni ... sanoi minulle et tehdä saa kun ketään ei näe!
        En sitä ymmärtänyt silloin enkä myöhemminkään.??

        Islamilaiset syövät paaston aikaan vain iltaisin, koska silloin Allah ei näe heidän syövän. Pirun juonikkaita osaavat olla. Kristinuskossa vissiin käytetään lapsukaisia seksuaalisesti hyväksi samalla periaatteella. Jumala ei ainakaan ikinä puutu asiaan mitenkään.


      • siino kirjoitti:

        Tuollahan nuo aiemmat tekstit on löydettävissä, mutta sinun lahjakkuudellasi sinne ei vissiin pysty kelaamaan. Jos kirjoitat vielä kerran enään, potkaisen sinua nenään. Kirjoitustaitosi, lukemisen ymmärryksesi ja sinä kehitytte, kunhan harjoittelet.

        Väkivalta on ateistille normaali puhekieli kun on kulmaan ajettuna...
        Veikkaan että kääntyisit pois kun livenä näkisit vaan ei koskaan tiedä .


      • siino kirjoitti:

        Islamilaiset syövät paaston aikaan vain iltaisin, koska silloin Allah ei näe heidän syövän. Pirun juonikkaita osaavat olla. Kristinuskossa vissiin käytetään lapsukaisia seksuaalisesti hyväksi samalla periaatteella. Jumala ei ainakaan ikinä puutu asiaan mitenkään.

        Länsimaalaisille tekisi myös hyvää olla välillä syömättä...kun tuota väestöä vaan katselee...


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Väkivalta on ateistille normaali puhekieli kun on kulmaan ajettuna...
        Veikkaan että kääntyisit pois kun livenä näkisit vaan ei koskaan tiedä .

        Typeryys on uskovaiselle normaalia, kun hän ei tajua vinoilua vioistaan. Enää kirjoitetaan edelleen enää eikä enään, mutta sinähän et sitä tietenkään tajua. Joo, en minä sinua haluakaan tavata. Sain jo hihhulille tyypillisestä "lähimmäisrakkaudestasi" riittävästi osakseni.


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Länsimaalaisille tekisi myös hyvää olla välillä syömättä...kun tuota väestöä vaan katselee...

        Lakkaa sinä syömästä kokonaan. Tuskin se ketään haittaa.


      • siino kirjoitti:

        Lakkaa sinä syömästä kokonaan. Tuskin se ketään haittaa.

        Väkivaltaa, pahantahtoisuutta ja sanojen suuhun laittoa....kiitos ateisti , jospa sinullekin joskus rakkaus ja rauha kelpaa niin bueno ...saataisiin sodatkin loppumaan.


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Väkivaltaa, pahantahtoisuutta ja sanojen suuhun laittoa....kiitos ateisti , jospa sinullekin joskus rakkaus ja rauha kelpaa niin bueno ...saataisiin sodatkin loppumaan.

        Ja sinäkö olet hyväntahtoinen :D HAH :D Pelkkä ylimielinen riidanhaastaja sinä olet. Minähän ne sodat tietenkin olen sytyttänyt, kuten vainoharhoissasi väität.

        Ja opettele kirjoittamaan. Lueskele muutakin kuin Raamattua. Mutta varo. Se saattaa valistaa. Tosin täyttä varmuutta ei ole, koska juuri luetun ymmärtäminen tuottaa sinulle suuria vakeuksia.


      • siino kirjoitti:

        Ja sinäkö olet hyväntahtoinen :D HAH :D Pelkkä ylimielinen riidanhaastaja sinä olet. Minähän ne sodat tietenkin olen sytyttänyt, kuten vainoharhoissasi väität.

        Ja opettele kirjoittamaan. Lueskele muutakin kuin Raamattua. Mutta varo. Se saattaa valistaa. Tosin täyttä varmuutta ei ole, koska juuri luetun ymmärtäminen tuottaa sinulle suuria vakeuksia.

        Pyrkimys.
        Tuollainen asenne niitä sotia sytyttää , lietsotaan väkivaltaa jne.
        Tokihan minä rauhasta keskustelija olen varmaan tuollaisen väkivaltaa rakastavan eläimen mielestä jotenkin vinossa , niin vieraita varmaan sinulle kirjoitan.
        Jumala opastaa , raamattua saatan pari kertaa vuoteen pikkasen vilkaista , se on kuitenkin kirja ei Jumala.
        Ymmärrän tavallani joka on juuri oikea minulle kiitos vain kovasti huomiostasi sieltä pilvilinnoista.


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Pyrkimys.
        Tuollainen asenne niitä sotia sytyttää , lietsotaan väkivaltaa jne.
        Tokihan minä rauhasta keskustelija olen varmaan tuollaisen väkivaltaa rakastavan eläimen mielestä jotenkin vinossa , niin vieraita varmaan sinulle kirjoitan.
        Jumala opastaa , raamattua saatan pari kertaa vuoteen pikkasen vilkaista , se on kuitenkin kirja ei Jumala.
        Ymmärrän tavallani joka on juuri oikea minulle kiitos vain kovasti huomiostasi sieltä pilvilinnoista.

        Et tosiaan huomaa lainkaan, että juuri oma asenteesi on riidanhaluinen. No kaltaisesi puhuva aasi ei ole saanut sen tajuamiseen riittävästi lahjakkuutta eli aivokapasiteettia. Jumala ei olemattomana opasta sinua ja oma kontrollisikin on karannut. Kuvitelmissasi luulet olevasi kunnossa ja hallitsevasi asiat. Haastat vain riitaa. Se johtuu mielenterveysongelmistasi. Olet kuitenkin saanut tuetun asumisen paikan kodiksesi, jossa voit kaikessa rauhassa kirjoitella sontaa nettiin. Mutta tuo tuettu asunto ei ole Jumalan vaan vinksahtaneisuutesi ansiota.


      • siino kirjoitti:

        Et tosiaan huomaa lainkaan, että juuri oma asenteesi on riidanhaluinen. No kaltaisesi puhuva aasi ei ole saanut sen tajuamiseen riittävästi lahjakkuutta eli aivokapasiteettia. Jumala ei olemattomana opasta sinua ja oma kontrollisikin on karannut. Kuvitelmissasi luulet olevasi kunnossa ja hallitsevasi asiat. Haastat vain riitaa. Se johtuu mielenterveysongelmistasi. Olet kuitenkin saanut tuetun asumisen paikan kodiksesi, jossa voit kaikessa rauhassa kirjoitella sontaa nettiin. Mutta tuo tuettu asunto ei ole Jumalan vaan vinksahtaneisuutesi ansiota.

        Riidanhaluinen en ole vaikka rauhasta sinulle kerronkin. (ihan rauhaksiin vaan , ei ole mitään hätää).
        Noh...sinulla on nähtävästi lääkärinkin tutkinto alla tai ainakin koet itsesi lääkärinä kun diagnoosia pukkaa tulemaan.
        Olet kyllä vailla hiukan opetusta toisten kunnioittamisesta...hmmm..laitetaan tulemaan ;)


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Riidanhaluinen en ole vaikka rauhasta sinulle kerronkin. (ihan rauhaksiin vaan , ei ole mitään hätää).
        Noh...sinulla on nähtävästi lääkärinkin tutkinto alla tai ainakin koet itsesi lääkärinä kun diagnoosia pukkaa tulemaan.
        Olet kyllä vailla hiukan opetusta toisten kunnioittamisesta...hmmm..laitetaan tulemaan ;)

        Kirjoitit aiemmin: "Tuollainen asenne niitä sotia sytyttää , lietsotaan väkivaltaa jne." Tuollainen on vakavaa vainoharhaisuutta. Katsos historiasta tiedämme, että juuri uskovaiset ovat niitä uskonsotia aiheuttaneet ja noitavainoja ym pahaa. Ja samalla rakkauslinjalla näytät olevan sinäkin. Muka rauhanasialla :D HAHA

        Kenen tahansa on helppo havaita kommenteistasi, että asiasi eivät ole kunnossa. Potilasainestahan sinä. Myös se toisen kunnioittaminen sinun kannattaa opetella ensiksi itse ennen kuin alat vaatia sitä muilta :)


      • siino kirjoitti:

        Kirjoitit aiemmin: "Tuollainen asenne niitä sotia sytyttää , lietsotaan väkivaltaa jne." Tuollainen on vakavaa vainoharhaisuutta. Katsos historiasta tiedämme, että juuri uskovaiset ovat niitä uskonsotia aiheuttaneet ja noitavainoja ym pahaa. Ja samalla rakkauslinjalla näytät olevan sinäkin. Muka rauhanasialla :D HAHA

        Kenen tahansa on helppo havaita kommenteistasi, että asiasi eivät ole kunnossa. Potilasainestahan sinä. Myös se toisen kunnioittaminen sinun kannattaa opetella ensiksi itse ennen kuin alat vaatia sitä muilta :)

        Todettu on kuitenkin terveeksi joten juttusi menevät fantasiasi puolelle jossa rakkaudelle ei ole sijaa.
        Eikä maailmassa olisi sotia jos ihmiset ottaisivat opikseen Jeesuksen vinkeistä , kristinusko on ihmisen itsensä väkertämä kyhäelmä , sen kyllä osaan itsekin nähdä...kiitos vain luuloistasi:)
        Nyt lopetan vastailun inttämisiisi joilla ei ole pohjaa eikä kantavuutta , hyvät päivän jatkot ja mukavaa leikkipäivää sulle :)


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Todettu on kuitenkin terveeksi joten juttusi menevät fantasiasi puolelle jossa rakkaudelle ei ole sijaa.
        Eikä maailmassa olisi sotia jos ihmiset ottaisivat opikseen Jeesuksen vinkeistä , kristinusko on ihmisen itsensä väkertämä kyhäelmä , sen kyllä osaan itsekin nähdä...kiitos vain luuloistasi:)
        Nyt lopetan vastailun inttämisiisi joilla ei ole pohjaa eikä kantavuutta , hyvät päivän jatkot ja mukavaa leikkipäivää sulle :)

        "Todettu on kuitenkin terveeksi" Ahaa olet siis saanut terveen paperit. Voisit laittaa ne liitteenä näkyviin vaikkapa ihan rakkaudesta.
        Kovasti uskonsotia on riittänyt Jeesuksen nimissä.
        Vastailulla on aina pohja täällä netissä. Se on tämä kirjoituspohja, jolle tekstiä nakutetaan. Sieltä se kantaa pitkällekin. Taivaaseen saakka tuskin, koska sieltä ei tänne kukaan näytä kirjoittelevan takaisin. Mene sitten leikkimään toiseen laatikkoon. Mikä muuten on päivän jatko? Jos vuorokausi on 24 tuntia, niin jatkolla siihen saisi esimerkiksi kolme tuntia lisää. Ehkä juuri pitkäperjantai olisi sellainen. Vähän pidempi kuin muut päivät. No hyvää sitten vaan.


      • siino kirjoitti:

        "Todettu on kuitenkin terveeksi" Ahaa olet siis saanut terveen paperit. Voisit laittaa ne liitteenä näkyviin vaikkapa ihan rakkaudesta.
        Kovasti uskonsotia on riittänyt Jeesuksen nimissä.
        Vastailulla on aina pohja täällä netissä. Se on tämä kirjoituspohja, jolle tekstiä nakutetaan. Sieltä se kantaa pitkällekin. Taivaaseen saakka tuskin, koska sieltä ei tänne kukaan näytä kirjoittelevan takaisin. Mene sitten leikkimään toiseen laatikkoon. Mikä muuten on päivän jatko? Jos vuorokausi on 24 tuntia, niin jatkolla siihen saisi esimerkiksi kolme tuntia lisää. Ehkä juuri pitkäperjantai olisi sellainen. Vähän pidempi kuin muut päivät. No hyvää sitten vaan.

        Tarkoituksesi on ainoastaan purkaa pahaa oloasi täällä muihin , se näkyy kirjoituksistasi melko selvästi.
        Tämä on myös hyvää jumppaa minulle ...tätähän me Jeesuksen seuraajat teemme , kuuntelemme ihmisten märinöitä/valituksia tyhjänpäiväisistä ja tuemme sinuakin vaikeina aikoina kuten nyt.
        Päivän jatkojen tarkoituksen oivallus nähtävästi tuottaa sinulle suurta päänvaivaa eikä ihme...se on ollut esillä jo alusta asti.


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Tarkoituksesi on ainoastaan purkaa pahaa oloasi täällä muihin , se näkyy kirjoituksistasi melko selvästi.
        Tämä on myös hyvää jumppaa minulle ...tätähän me Jeesuksen seuraajat teemme , kuuntelemme ihmisten märinöitä/valituksia tyhjänpäiväisistä ja tuemme sinuakin vaikeina aikoina kuten nyt.
        Päivän jatkojen tarkoituksen oivallus nähtävästi tuottaa sinulle suurta päänvaivaa eikä ihme...se on ollut esillä jo alusta asti.

        Tarkoituksesi on ainoastaan vääristellä asioita, se näkyy kirjoituksistasi selvästi.
        Jumppaa sinä tosiaan tarvitset, koska siitä Jeesuksesta ei sinulle seuraa näemmä ole.
        Kirjoitat: "Nyt lopetan vastailun." Sitten kuitenkin oitis haluat tulla valittamaan joutavia ja haastamaan riitaa. Sinulla ei mene hyvin ja sen huomaa.
        Päivälle yrität saada jatkoa, koska pitkäperjantai ei ole mielestäsi riittävän pitkä. Jeesuksen riippumista ristillä on niin kiva katsella pidempäänkin, oikein jatkon kanssa.


      • siino kirjoitti:

        Tarkoituksesi on ainoastaan vääristellä asioita, se näkyy kirjoituksistasi selvästi.
        Jumppaa sinä tosiaan tarvitset, koska siitä Jeesuksesta ei sinulle seuraa näemmä ole.
        Kirjoitat: "Nyt lopetan vastailun." Sitten kuitenkin oitis haluat tulla valittamaan joutavia ja haastamaan riitaa. Sinulla ei mene hyvin ja sen huomaa.
        Päivälle yrität saada jatkoa, koska pitkäperjantai ei ole mielestäsi riittävän pitkä. Jeesuksen riippumista ristillä on niin kiva katsella pidempäänkin, oikein jatkon kanssa.

        Onnea ja menestystä :D


    • Anonyymi

      Mene ja tiedä siitä Uskovaisten alkoholivihasta.. tiedän useampiakin uskovaisia jotka ottaa joskus kännit!!! olen jopa yhden kuskannut kotiinsakkin,kun hän ei voinut itse ajaa! Mutta eihän se ole Uskovaisellekkaan mikään ongelma, jos joskus tekee "syntiä" ..senhän saa seuraavana Sunnuntaina anteeksi Kirkossa käväisemällä..ja sieltäkin saa pienen "korjausryypyn" lopuksi! ..kätevää eikö totta!!

      • Totta. Uskovaiset saavat kaiken anteeksi, koska Jeesus ripustettiin ristille juuri heidän syntiensä takia. Mutta lakkaisivat sitten paheksumasta vaivaista 0,8 prosenttia alkoholia simassa.


      • Anonyymi

        Ota huomioon sellainen seikka, että joskus ottaa kännit, kun ei ota tavaksi ja anna valtaa viinalle. Monelle myöskin viina on rähinäviina ja aiheuttaa lähimmäisiään kohtaan vääryyttä ja pahaa. Viina on sellainen, että mitään asiaa sillä ei pysty korjaamaan, vaan pystyy pidemällä käytöllä rikkomaan kaiken elämän ja itsensä. Miksi siis pitäisi enempi rakastaa viinaa ja antaa tuhota elämä, yhteiskunta ja itsensä? Et vetäkää viinaa aivan vapaasti, niin paljon kuin sielunne sietää, mutta jättäkää lähimmäisenne rauhaan, ettekä tee heille mitään pahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota huomioon sellainen seikka, että joskus ottaa kännit, kun ei ota tavaksi ja anna valtaa viinalle. Monelle myöskin viina on rähinäviina ja aiheuttaa lähimmäisiään kohtaan vääryyttä ja pahaa. Viina on sellainen, että mitään asiaa sillä ei pysty korjaamaan, vaan pystyy pidemällä käytöllä rikkomaan kaiken elämän ja itsensä. Miksi siis pitäisi enempi rakastaa viinaa ja antaa tuhota elämä, yhteiskunta ja itsensä? Et vetäkää viinaa aivan vapaasti, niin paljon kuin sielunne sietää, mutta jättäkää lähimmäisenne rauhaan, ettekä tee heille mitään pahaa.

        Nyt olikin kyse kotisiman sisältämästä 0,8 prosentista. Katso avauksesta uudelleen jos osaat.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Nyt olikin kyse kotisiman sisältämästä 0,8 prosentista. Katso avauksesta uudelleen jos osaat.

        Moni uskovainen on entisiä alkoholisteja, eivät siedä viinaa yhtään. Alkoholiton viiniä on myöskin ehtoollisella, mikäli haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni uskovainen on entisiä alkoholisteja, eivät siedä viinaa yhtään. Alkoholiton viiniä on myöskin ehtoollisella, mikäli haluaa.

        Se olisikin hirveää, jos ryyppykierre alkaisi 0,8 prosenttisesta simasta! Sellaisen henkilön pitää käydä tankkaamassa autonsakin kaasunaamari päässä, ettei bensan joukossa oleva alkoholi vain pääse haiskahtamaan nenässä. Ja sitten se pissapoikaan lisättävä Lasol. Voi herranpieksut sentään! Aina kun pesee auton tuulilasin, niin johan sieltä tuuletusräppänästä tulvahtaa kutsuva spriin tuoksu nenoseen. Uskovalla on suuri vaara altistua alkoholismiin jo autoa ajaessaan. On se järkyttävän rankkaa olla uskovainen.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Se olisikin hirveää, jos ryyppykierre alkaisi 0,8 prosenttisesta simasta! Sellaisen henkilön pitää käydä tankkaamassa autonsakin kaasunaamari päässä, ettei bensan joukossa oleva alkoholi vain pääse haiskahtamaan nenässä. Ja sitten se pissapoikaan lisättävä Lasol. Voi herranpieksut sentään! Aina kun pesee auton tuulilasin, niin johan sieltä tuuletusräppänästä tulvahtaa kutsuva spriin tuoksu nenoseen. Uskovalla on suuri vaara altistua alkoholismiin jo autoa ajaessaan. On se järkyttävän rankkaa olla uskovainen.

        Niinhän ei uskovatkin sortuvat ilman viinan viinaa uudelleen ja uudelleen, ei tarvitse kuin kaverin mennä pikkaisen houkuttelemaan viereen, saavat ekana juomaan kaverin, sit nauraa rätkättänvät, että olet tyhmä kun aloitit. Teidän metkunne tiedetään, teidän kaltaisia pitäisi kaikeien olla ja hyväksyä tän maailman metkut, valitettavasti tulette vaan pettymään. Heikot sortuvat!!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ei uskovatkin sortuvat ilman viinan viinaa uudelleen ja uudelleen, ei tarvitse kuin kaverin mennä pikkaisen houkuttelemaan viereen, saavat ekana juomaan kaverin, sit nauraa rätkättänvät, että olet tyhmä kun aloitit. Teidän metkunne tiedetään, teidän kaltaisia pitäisi kaikeien olla ja hyväksyä tän maailman metkut, valitettavasti tulette vaan pettymään. Heikot sortuvat!!!!!!

        Tyypilliseen uskovaiseen tapaan sanot väärän todistuksen toisesta. Minä en juota ketään, vaikka sinä juotatkin. Hyvä, kun minulla riittää rahaa omiinkin juomiin. Petyit siis pahasti valheinesi ja nauraa rätkätän typeryydellesi!!! Ajatusmaailmasi on hutera, eikä sitä olematon Jumala näköjään pysty olemattomuutensa takia vahvistamaan. Heikkona tiedät sortuvasi!!!!!!


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Tyypilliseen uskovaiseen tapaan sanot väärän todistuksen toisesta. Minä en juota ketään, vaikka sinä juotatkin. Hyvä, kun minulla riittää rahaa omiinkin juomiin. Petyit siis pahasti valheinesi ja nauraa rätkätän typeryydellesi!!! Ajatusmaailmasi on hutera, eikä sitä olematon Jumala näköjään pysty olemattomuutensa takia vahvistamaan. Heikkona tiedät sortuvasi!!!!!!

        Hei se oli yleisesti, se ei tarkoita pelkästään sinua. Se on sinun turha kieltää näitä asioita, nämä tiedetään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei se oli yleisesti, se ei tarkoita pelkästään sinua. Se on sinun turha kieltää näitä asioita, nämä tiedetään.

        "se ei tarkoita pelkästään sinua"
        Wau mikä lähimmäisrakkaus! Ettet pelkästään minua tarkoittanut.
        Minä en juota ketään, vaikka sinä juotatkin.


    • Anonyymi

      Naurettavaa yleistystä. Kaikki uskovaiset eivät ole absolutisteja. Oletko kuullut, että kirkko järjestää mm viini ja virsi -iltoja. Papit kiertelevät baareissa olusilla juttelemassa samalla muiden kanssa tiestä ja matkasta. Helluntaiseurakuntiakin on paljon sellaisia, joissa viini on ihan ok ruokajuoma.
      Simaa taas juo ihan kaikki uskovaiset, sillä sitä ei edes lasketa alkoholijuomaksi sen alhaisen alkoholiprosentin vuoksi. Uskovaiset eivät yleensä juo alkoholijuomia siksi, koska juopuneena ihminen tekee helpommin typeriä tekoja, syntiäkin. Ehtoollisviiniä taas juodaan naurettavan vähän. Ei siitä yksikään känniin tule!

      • Yleistys ei ole naurettavaa, mutta uskovaisten paheksunta 0,8 prosentin takia on.
        Tunnen kanttoreita, jotka ovat tuhonneet kirkon ehtoollisviinivarastot juomalla. Naurettavaa vähätelleä sellaista.


    • Anonyymi

      Moni viinaa vihaava uskovainen onkin entinen alkoholisti.

      • Anonyymi

        Se pitää täysin paikkaansa, kun siintä saa tarpeeksi itsellensä ja lähimmäiselle harmia ja rikkoo kaiken, se on pakko lopettaa, tai viina lopettaa ihmisen.


      • He ovat omasta mielestään ylivertaisia muihin verrattuina.


    • Lähinnä vain ateistit pitävät humalahakuista juomista ja juopottelua hyvänä asiana opetuksessa, mutta uskontojen enemmistö pitää juopottelua pahana (oppi). Käytäntö on sitten eri: myös uskovaiset voivat juopotella, mutta harvoin yhtä paljon kuin ateistiset "amispojut" ja vihervasemmistolaiset homofiilit monikulttuuria rakastavat vähän paremmin koulutetut eläimet.

      • Anonyymi

        G4G puhuu paskaa!!!! kukaan ei opeta, että juominen on "hyvä asia" ..joillakin vaan juominen karkaa käsistä,se on totta! Itse olen "raivoraitis" en siis juo enkä polta!!..ja, enkä usko Jumalien olemassaoloon!


      • Uskovaiset ovat tässä asiassa parhaita esimerkkejä. Jopa heidän Herransa on niin juoppo, että muuttaa veden viiniksi. Kauheeta viinin kanssa läträämistä. Sitten paheksutaan siman 0,8 prosenttia.


    • Eräs tuttavani, joka noin viitisen vuotta on ollut alkoholismista raittiina, pyysi eilen pääsiäiskirkossa papilta alkoholitonta ehtoollisviiniä. Nykyisin näköjään niin voi tehdä Lutterin kirkossa.

      Mutta nämä 0,8 % simat on eri asia kuin humalahakuinen ryyppääminen, josta Raamattu, Jumalan Sana varoittaa:

      Efesolaiskirje:
      5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,

      Sananlaskut:
      23:29 Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät?
      23:30 Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan.
      23:31 Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa, kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas.
      23:32 Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko.
      23:33 Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia.
      23:34 Sinusta on kuin makaisit keskellä merta, on kuin maston huipussa makaisit.
      23:35 "Löivät minua, mutta ei koskenut minuun; pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään. Milloinkahan herännen? Tahdonpa taas hakea tätä samaa.

      • Miedolla viinillä ei mennä taivaaseen. Herra paheksuu, jos vedellä yrittää, koska hän itsekin muutti juuri veden viiniksi.


    • Anonyymi

      "Tarinan mukaan kyseinen Karitsa muutti eräissä häissä ihan henkilökohtisesti veden viiniksi. Miten synnitön saattoi tehdä näin paheellisen teon? "

      No paljonkos siinä viinissä oli prosentteja. Oliko enemmän kuin mainitsemasi 0,8 % vai joutuivatko häävieraat kenties turvautumaan omaan taskumattiin...

      Terv.,
      -AA alkoholfree Anonyymi

      • Jos Herra ryhtyy hommiin, lopputulos ei taatusti ole mitään litkua. Ainakin 15 prosenttia siinä täytyi olla. Ei sitä muuten viiniksi kehtaa edes sanoa.


    • Anonyymi

      Pääsin viinasta eroon 10 vuotta sitten kun erosin kirkosta ja tunnustin myös itselleni olevani ateisti. Jätin kaikki kristityt juomatoverini mutta en ole jäänyt kaipaamaan heitä. Hyvä elämä löytyi muualta kuin heidän seurastaan.

      • Mainiota! Olet hyvä esimerkki siitä, miten Jeesus on suurta huijausta. Parempi oma tahto hallussa kuin kymmenen mielikuvituskaveria taivaassa.


    • Meillä oli 1,5 litran pullo tuota mainitsemaasi 0,8 % simaa, jota tissuttelin pääsiäisen pyhien aikana.
      Se taisi kihahtaa niin nopeasti päähän, että en ehtinyt tajuta olleeni humalassa.

      • Hienoa! Jeesus naulittiin ristiin rastiin juuri siksi, että saisit anteeksi tuollaisen synnin. Voin mennä huojentunein mielin pissalle.


    • Anonyymi

      -Miten synnitön saattoi tehdä näin paheellisen teon?-

      Synnitön.
      Etkös sinä ole jumalaton, ateisti.
      Mistä ihmeestä olet omaksunut synti-käsitteen. Missä siitä on kerrottu.
      Raamatussa tietenkin.
      Sittenhän sinä tiedät että Raamatun mukaan kuoleman jälkeen syntisille käy huonosti.

      • Uskovaiset väittävät Jeesusta synnittömäksi. Siitä minä olen asiasta kuullut. Kuitenkin samat ihmiset paheksuvat alkoholia, jota mainittu heppu kuitenkin tuotti laittomasti ämpärikaupalla. Asiassa piilee siis vahva ristiriita, jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Kuinka synnitön saattaa tuottaa syntinestettä kuin Rajamäen tehdas ja olla sen jälkeen muka olevinaan kuin synnitön?

        Minä en kuolemani jälkeen elä, joten sen jälkeen minulle ei voi enää käydä huonosti. Sitä paitsi kristinuskoa väitetään rakkaususkonnoksi ja sen Jumalaa hyväksi. Ei sellaisen perusteella ketään voi tuomita ikuiseen kidutukseen. Muutenhan kristinusko olisi sadistiuskonto ja sen johtaja - Jumala - pahempi kuin itse Hitler. Joten Heil Hynkel ja Slalom!!!


    • Anonyymi

      voihan se olla että hörpättyään lähikaupan simaa lähtee mopo käsistä kun hirttää ryyppy päälle tai sitten vaan on sellainen kiihkomusumaani.

      • Nyt ymmärrän, miksi mopo lähtee käsistä. Se lähtee siksi, että juo lasillisen 0,8-prosenttista simaa.


    • Anonyymi

      En usko Jumalaan, mutta olen sitä mieltä, että viinat kuuluukin piilottaa vihoviimeisimpään nurkkaan.
      Myyntiä ei tarvitse kieltää, mutta saatavuutta on syytä rajoittaa. Samoin mainontaa.
      Alkoholi aiheuttaa jo nyt niin valtavasti harmia, että jos vain olisi mahdollista, niin sitä ei tarvitsisi olla edes olemassa.
      Kun viina kuitenkin on olemassa, niin sen kanssa eletään, mutta sitä ei tarvitse työntää joka paikkaan.
      Mainonnan kieltäminen oli tosi hieno asia! Ei huvittanut alkoholistiperheessä kasvaneena katsella joka puolella alkoholimainoksia. Vihasin niitä sydämeni pohjasta. Minulla on vihasuhde alkoholia kohtaan. Hinta on pidettävä ylhäällä. Vain ne, jotka välttämättä haluaa ruokansa kanssa viinin juoda, niin juo. Juopoilla ei tarvikkaan riittää rahat juomiseen.
      Alkoholi on solumyrkky, ja päihtymiseen sitä ei kannata juoda. Ylipäätänsä en ymmärrä, miksi oma nuppi pitää sekoittaa joillain huumeilla, kuten esimerkiksi alkoholilla.

      • En vähättele alkoholin aiheuttamia riesoja. Mutta ihanko tosissasi väität, että 0,8-prosenttinen sima olisi vakava syy yhteiskunnan ongelmiin? Niin uskovaiset kuitenkin näyttävät luulevan.
        Tiedätkö, että olen tavallaan itsekin rattijuoppo, koska autoni juo 10-prosenttista bensaa ajaessani. Mutta se on jo niin tottunut siihen, ettei se tule enää känniin.


    • Anonyymi

      Näinkö huteralla pohjalla on "siinon" ateismi, että pitää jo keksiä jutun tynkää jostain simapullosta.
      No olikos se siino itse 0,8 % simassa pääsiäisen pyhinä?

      Siino!
      Pääsiäinen is now pass over!
      Koitahan siino keksiä jykevämpiä aloituksia. Vaikka siitä että mistä alkuräjähdys sai kipinän, tai mitä ateistista on mustien aukkojen kovassa imussa ja niiden takana.

      Näyttää siltä että raskaan sarjan ateistiset keskustelijat ovat tältä ateismi-palstalta kaikonneet ja jäljelle ovat jääneet vain jotkut repe ruutikallot ja siinot.

      Terv.,
      -AA alkoholfree Anonyymi

      • Anonyymi

        Tämä *siino* taitaa olla joku boheemi ötmyilijä ateisti, joka yrittää vääntää simapullosta mallia muiden alkoholinkäytölle.
        Yritähhän *siino* miehistyä, tai jos olet nainen, yritä silti.


      • Uskovaiset itse tulivat minulle kertomaan, etteivät voi ostaa tuollaista simaa, koska siinä on alkoholia. Ei sellaista voi kuulemma tarjota edes lapsille. Tässä on siis käytetty ihan lähimmäisrakkaiden uskovaisten innostamana jutun alkulähdettä.

        Miksi Jeesuksen viinitehtailut on kirjoitettu Raamattuun, jos ne ovat niin joutavia juttuja, että uskovaisten täytyy peräti kotisimasta hermostua? Seuraavassa uudelleenkirjoituksessa tuo kohta pitää poistaa Raamatusta.

        Olen aivan samaa mieltä, että uskovaisten pitää jo keksiä jutun tynkää jostain muusta kuin simapullosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä *siino* taitaa olla joku boheemi ötmyilijä ateisti, joka yrittää vääntää simapullosta mallia muiden alkoholinkäytölle.
        Yritähhän *siino* miehistyä, tai jos olet nainen, yritä silti.

        "Yritähhän *siino* miehistyä, tai jos olet nainen, yritä silti."

        Mitähän uskovaiset sanoisivat siitä, jos olisin nainen ja yrittäisin miehistyä? Hehän pillastuvat jo siman alkoholista. Taidan pitää itseni edelleen miehenä, senkin ämmä.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        "Yritähhän *siino* miehistyä, tai jos olet nainen, yritä silti."

        Mitähän uskovaiset sanoisivat siitä, jos olisin nainen ja yrittäisin miehistyä? Hehän pillastuvat jo siman alkoholista. Taidan pitää itseni edelleen miehenä, senkin ämmä.

        Olihan tästä keskustelusta *siinolle* se hyöty, että nyt tuli selväksi että *siinon* ei kannata olla viikon kuluttua 0,8 % Wappusima- eikä muussakaan maistissa.
        Klara Wappen - bara vatten - hela natten!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan tästä keskustelusta *siinolle* se hyöty, että nyt tuli selväksi että *siinon* ei kannata olla viikon kuluttua 0,8 % Wappusima- eikä muussakaan maistissa.
        Klara Wappen - bara vatten - hela natten!

        Ehkä otan, ehkä en. En minä sitä sinulta tule kysymään. Vaikka luulisitkit itseäsi Herraksi, niin voin sanoa, että luulet vaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe