Voisko nuo mainokset poistaa tekstin päältä?

Anonyymi

Miksi S24 estää tekstien lukemisen ellei ensin tuijota joitain pitkiä, typeriä mainoksia? Tuo tekstien päälle tunkeva video ei ole mainontaa vaan tietyn asian pakkosyöttöä. En varmasti osta pakkosyötettyä tuotetta.

25

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt en ymmärrä. Brave-selaimella ei tarvitse katsoa mainoksia millään sivustolla. Oletko varma että käytät sitä?

Vitsi vitsi. Asenna Brave, niin helpottaa. Erillisiä ja joskus tehtävänsä unohtavia mainostenblokkaajia ei tarvita. Itte käytän sitä jopa iPadissa lehtien uutissivujen lukemiseen niiden omien sovellusten asemesta. Tosin vehkeeni on suurinta mallia. 😜

• Oma AdBlockerini ei ole toistaiseksi pettänyt. Selain on Linux. Nytkin olisi 13 mainosta tarjolla. Kivaa. Säästän luontoa vähällä kuluttamisella. Jos tietoa tuotteista tarvitsen, löydän sitä ilman mainoksiakin.

• jjeeves kirjoitti:

Oma AdBlockerini ei ole toistaiseksi pettänyt. Selain on Linux. Nytkin olisi 13 mainosta tarjolla. Kivaa. Säästän luontoa vähällä kuluttamisella. Jos tietoa tuotteista tarvitsen, löydän sitä ilman mainoksiakin.

Siis selain on mikä? Linuxhan on käyttisperhe...😀

Adblockerit ovat hankalampia käyttää kuin selain joka torppaa mainokset suoraan. Sen käytössä ei tarvita ensimmäistäkään neuvoa ja se sopii myös niille joille kaikki säätö on kauhistus.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Siis selain on mikä? Linuxhan on käyttisperhe...😀

Adblockerit ovat hankalampia käyttää kuin selain joka torppaa mainokset suoraan. Sen käytössä ei tarvita ensimmäistäkään neuvoa ja se sopii myös niille joille kaikki säätö on kauhistus.

Hups, tietysti Firefox! Aamukahvi on juomatta.

Minun puolestani mainokset saa todellakin blokata suoraan.

Mobiililaitteilleni annan tulla mainoksia. Ovathan ne jonkinlaista hupia.

• Mun koneela ei ole ainuttakaan mainosta,suomi24.fi kun olen sivulla.
        Asenn ABP eipä tule mainokaia muillekaan sivuille.

• jjeeves kirjoitti:

Hups, tietysti Firefox! Aamukahvi on juomatta.

Minun puolestani mainokset saa todellakin blokata suoraan.

Mobiililaitteilleni annan tulla mainoksia. Ovathan ne jonkinlaista hupia.

>Hups, tietysti Firefox! Aamukahvi on juomatta.

Ego te absolvo in nomine Patris et Filii et Spiritus Fortis.

>Mobiililaitteilleni annan tulla mainoksia. Ovathan ne jonkinlaista hupia.

Ne ei enää oikein ole hupia 12,9 tuuman näytön koossa... Puhelimella en selaile kuin silloin kun se on ainoa selausväline, vähän on pieni näyttö 6,1 tuumaa ikämiehelle vaikka LG G7:n tarkkuus on hurjat QHD .

Ne ei enää oikein ole hupia 12,9 tuuman näytön koossa... Puhelimella en selaile kuin silloin kun se on ainoa selausväline, vähän on pieni näyttö 6,1 tuumaa ikämiehelle vaikka LG G7:n tarkkuus on hurjat QHD .

Firefox sekä deskari että mobiili (android, ikakka en tiiä) versioon saa parhaan blokkaajan eli uBlock.

• MrMorden_ kirjoitti:

Firefox sekä deskari että mobiili (android, ikakka en tiiä) versioon saa parhaan blokkaajan eli uBlock.

Olenkohan mää täällä ainoa joka on edes kokeillut Bravea? Blokkaa joka ikisen mainoksen ja on erittäin nopea. Mitä muuta voi toivoa, paitsi hyvää seksiä ja seitsemää oikein lotossa (joka taas helposti toteuttaa edellisen toiveen myös)?

On se hupia, kun tablettiin tulee seksilelumainoksia. Ja pikavippimainoksia. Kyllä minut on oudosti profiloitu. Kun en noita ole tarvinnut enkä edes katsellut.

Kännykkään taas tulee Citymarketin banaanitarjouksia ja rautakauppoja. Kyllä minut on oudosti profiloitu. Aika vähän noitakaan tarvitsen tai katselen.

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.

• jjeeves kirjoitti:

On se hupia, kun tablettiin tulee seksilelumainoksia. Ja pikavippimainoksia. Kyllä minut on oudosti profiloitu. Kun en noita ole tarvinnut enkä edes katsellut.

Kännykkään taas tulee Citymarketin banaanitarjouksia ja rautakauppoja. Kyllä minut on oudosti profiloitu. Aika vähän noitakaan tarvitsen tai katselen.

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.

Seksilelumainoksia? Nyt lensi Brave mäkeen... 😛

• Anonyymi

Nuo jäätelömainokset peittävät nyt neljänneksen koko näytöstä, koko oikean alakulman ja estää viestien lukemisen. Varmaa on, että Pingviini-jäätelöitä ja Ainoa tulen boikotoimaan. Ostan jonkun muun firman.

• Oliko viestini jotenkin epäselvä?

• Anonyymi

Ainakin selaimiin on olemassa jopa ilmaisia mainosten estoliitännäisiä. Käytän tällaista ja nytkin sen laskuri näyttää että tätä sivua aukaistaessa on estetty 12 mainoksen näyttäminen (eikä yhtään mainosta ole kiusana selatessa). Puhelimella luen tätä harvoin, enkä ole asentanut liitännäistä sinne, joten taannoin näin kuinka valtavan mainospommituksen kohteena täällä on sellaiset, jotka eivät pysty niitä estämään.

• Adblockerilla nuo mainokset hoituvat pois. Itse käytän mainosblokkaajaa ja ei tarvitse toisessa tietokoneessa nähdä niitä. Nyt parhailaan käyttämässäni koneessa blockeria ei ole, sillä ei ne mainokset häiritse ja minulla tehokas nettiyhteys&16 Gigatavun muistia&nopea tietokone eli mainokset eivät hidasta konettani. Ei niistä juuri häiriötä ole. Blockerin haitta on se, että iltapäivälehtien mainosvetoiset videot eivät näy. Sen takia en käytä tällä hetkellä olevassani koneessa myöskään blokkeria.

• Jos haluan nähdä sivuun upotetun videon, katson sen Chromella (tai sivuston omalla sovelluksella, jos on). Kaikki muu Bravella. Ihan kätevää.

Brave on muutenkin varmaan selaimista nopein. Etenkin tämän suomi24:n pitkät keskustelut rakastavat sitä.

Jos haluan nähdä sivuun upotetun videon, katson sen Chromella (tai sivuston omalla sovelluksella, jos on). Kaikki muu Bravella. Ihan kätevää.

Brave on muutenkin varmaan selaimista nopein. Etenkin tämän suomi24:n pitkät keskustelut rakastavat sitä.

Minusta paras selain Firefox. Chrome ja Edge menettelee. En vaihda Braveen. Uteliaisuuttani - mitkä on selaimen hyödyt tai edut muihin nähden?

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Minusta paras selain Firefox. Chrome ja Edge menettelee. En vaihda Braveen. Uteliaisuuttani - mitkä on selaimen hyödyt tai edut muihin nähden?

Ei selainta mihinkään vaihtaa tarvitse, ei se mikään asuntokauppa ole. 😀
        Selaimiahan voi olla asennettuna vaikka miten monta.

Ei selainta mihinkään vaihtaa tarvitse, ei se mikään asuntokauppa ole. 😀
        Selaimiahan voi olla asennettuna vaikka miten monta.

En tiedä kannattaa selaimia asettaa vaikka kuinka monta. Yksi on vain oletusselain. Yhdessä koneessa minulla Chrome ja Firefox. Toisessa Firefox ja Edge. Ensimmäisessä olen käyttänyt Chromea joskus, kun Firefox on tahmannut päivityksissä. Windows 10 koneessani käytän Edge lukiessani yliopiston sähköpostia, sillä ajoittain sinne sähköpostiin ei pääse Firefoxilla. Toisaalta Firefoxia ei viitsi poistaa, kun sitä on käyttänyt selaimena kuin rakennusalustana.

En tiedä kannattaa selaimia asettaa vaikka kuinka monta. Yksi on vain oletusselain. Yhdessä koneessa minulla Chrome ja Firefox. Toisessa Firefox ja Edge. Ensimmäisessä olen käyttänyt Chromea joskus, kun Firefox on tahmannut päivityksissä. Windows 10 koneessani käytän Edge lukiessani yliopiston sähköpostia, sillä ajoittain sinne sähköpostiin ei pääse Firefoxilla. Toisaalta Firefoxia ei viitsi poistaa, kun sitä on käyttänyt selaimena kuin rakennusalustana.

>En tiedä kannattaa selaimia asettaa vaikka kuinka monta.

Riippuu tarpeista, mutta eihän ne vie kuin levytilaa, ja sitähän yleensä on riittävästi.

Jos Windowsissa on yhä se vanha sotkeentuva rekisteri niin sehän kyllä asettaa omat hygieeniset rajoituksensa, mutta muut neljä yleistä käyttisalustaa (MacOS, Linuxit, iOS ja Android) ei aseta mitään.

>En tiedä kannattaa selaimia asettaa vaikka kuinka monta.

Riippuu tarpeista, mutta eihän ne vie kuin levytilaa, ja sitähän yleensä on riittävästi.

Jos Windowsissa on yhä se vanha sotkeentuva rekisteri niin sehän kyllä asettaa omat hygieeniset rajoituksensa, mutta muut neljä yleistä käyttisalustaa (MacOS, Linuxit, iOS ja Android) ei aseta mitään.

"MacOS, Linuxit, iOS ja Android". Minä en näistä käytä kuin Androidia ja puhelimessa minulle riittää Samsungin oma selain.

Muuten tietättäkö sinä mistä Androidissa mättää näillä sivuilla. Kun on 50 vastausta niin kännykällä pystyy selailemaan hyvin ja vastailemaan, mutta sitten kun aiheessa mennään yli 200 niin ainakin minulla puhelin alkaa tökkiä. Itselläni on Samsung S5 ja 2 GT muistia. Onko se muistista kiinni, sillä 16 GT kannettavani käsittelee kaikki nopeasti vai onko käytöjärjestelmässä jotain rajoitteita?

"MacOS, Linuxit, iOS ja Android". Minä en näistä käytä kuin Androidia ja puhelimessa minulle riittää Samsungin oma selain.

Muuten tietättäkö sinä mistä Androidissa mättää näillä sivuilla. Kun on 50 vastausta niin kännykällä pystyy selailemaan hyvin ja vastailemaan, mutta sitten kun aiheessa mennään yli 200 niin ainakin minulla puhelin alkaa tökkiä. Itselläni on Samsung S5 ja 2 GT muistia. Onko se muistista kiinni, sillä 16 GT kannettavani käsittelee kaikki nopeasti vai onko käytöjärjestelmässä jotain rajoitteita?

2 Gigaa on nykymaailmassa jo aika vähän muistia Androidissa raskaiden sivustojen selaamiseen. Toki prossutehokin vaikuttaa asiaan.

Mulla on kännykässä 4 GB käyttömuistia, prossuna Snapdragon 821 ja Bravella 200 kommentin sivu pelittää erittäin nopeasti. Muilla selaimilla en viitsi enää edes kokeilla – miksi kiusata itseään kun ei ole pakko?

2 Gigaa on nykymaailmassa jo aika vähän muistia Androidissa raskaiden sivustojen selaamiseen. Toki prossutehokin vaikuttaa asiaan.

Mulla on kännykässä 4 GB käyttömuistia, prossuna Snapdragon 821 ja Bravella 200 kommentin sivu pelittää erittäin nopeasti. Muilla selaimilla en viitsi enää edes kokeilla – miksi kiusata itseään kun ei ole pakko?

RepeRuutikallo: "Mulla on kännykässä 4 GB käyttömuistia, prossuna Snapdragon 821 ja Bravella 200 kommentin sivu pelittää erittäin nopeasti. "

Minulla onkin suunnitelmissa ostaa uusi puhelin 4-6 GB muistilla, sillä epäilen sen muistin olevan se pullonkaula. Tietokoneella minä nytkin surffaa, miksi muistin vähyys ei ole ongelma. Yliopistolla koneista löytyy tehoja ja on kiinteä nopea nettiyhteys. Nyt vain harmittaa se, että surffailun palstoilla rajoitan kello 18 perjantai - sunnuntai 21 väliselle ajalle sopivaksi. Huomisesta juhannukselle pitää viikot tehdä todella paljon töitä, miksi tänne kirjoittelu taitaisi häiritä viikonloppua lukuunottamatta hommia. Seuraavalla lukuvuonna on paljon luentoja, joten silloinkaan päiväsaikaan ei kauhesti kirjoitella. Pystytkö sinä rajoittamaan, että kirjoittaminen tänne ei häiritse muuta elämää? Itsestäni tuntuu, että en pysty - miksi sallin vielä tämän päivän käyttämisen osittain vapaasti kirjoittamiseen. Torstaina alkaa uusi marssijärjestys ja palstailu jää vähemmälle.

RepeRuutikallo: "Mulla on kännykässä 4 GB käyttömuistia, prossuna Snapdragon 821 ja Bravella 200 kommentin sivu pelittää erittäin nopeasti. "

Minulla onkin suunnitelmissa ostaa uusi puhelin 4-6 GB muistilla, sillä epäilen sen muistin olevan se pullonkaula. Tietokoneella minä nytkin surffaa, miksi muistin vähyys ei ole ongelma. Yliopistolla koneista löytyy tehoja ja on kiinteä nopea nettiyhteys. Nyt vain harmittaa se, että surffailun palstoilla rajoitan kello 18 perjantai - sunnuntai 21 väliselle ajalle sopivaksi. Huomisesta juhannukselle pitää viikot tehdä todella paljon töitä, miksi tänne kirjoittelu taitaisi häiritä viikonloppua lukuunottamatta hommia. Seuraavalla lukuvuonna on paljon luentoja, joten silloinkaan päiväsaikaan ei kauhesti kirjoitella. Pystytkö sinä rajoittamaan, että kirjoittaminen tänne ei häiritse muuta elämää? Itsestäni tuntuu, että en pysty - miksi sallin vielä tämän päivän käyttämisen osittain vapaasti kirjoittamiseen. Torstaina alkaa uusi marssijärjestys ja palstailu jää vähemmälle.

>Pystytkö sinä rajoittamaan, että kirjoittaminen tänne ei häiritse muuta elämää?

Hyvä kysymys! Omasta mielestäni pystyn, ja tässä on lähiaikoina tulossa paljonkin sensuuntaisia aktiviteetteja että vaihtoehtoja pystymiselle ei oikein ole. Tokihan tää koukuttaa omalla omituisella tavallaan, ja joskus huomaa että suorastaan harmittaa kun listan kärjessä on aiheita joihin ei todellakaan välitä sanoa yhtään mitään. 😀

"Nykytieteen" mukaan 4 GB on Anterolle määrä jota suurempi ei paljon hyödytä. iOS tulee hyvin toimeen jopa kahdella. Niin isot ne käyttisten rakenteelliset erot on. En silti meinaa siirtyä luureissa iPhoneen. Tableteissa iPad on ainoa oikea, mutta onpa tarjontakin Android-puolella paljon kilpailukyvyttömämpää kuin puhelimissa. Mikrobitin mukaan Android huononee kun näyttö suurenee, jos karkeasti sanotaan. iOS taas vain paranee.

>Pystytkö sinä rajoittamaan, että kirjoittaminen tänne ei häiritse muuta elämää?

Hyvä kysymys! Omasta mielestäni pystyn, ja tässä on lähiaikoina tulossa paljonkin sensuuntaisia aktiviteetteja että vaihtoehtoja pystymiselle ei oikein ole. Tokihan tää koukuttaa omalla omituisella tavallaan, ja joskus huomaa että suorastaan harmittaa kun listan kärjessä on aiheita joihin ei todellakaan välitä sanoa yhtään mitään. 😀

"Nykytieteen" mukaan 4 GB on Anterolle määrä jota suurempi ei paljon hyödytä. iOS tulee hyvin toimeen jopa kahdella. Niin isot ne käyttisten rakenteelliset erot on. En silti meinaa siirtyä luureissa iPhoneen. Tableteissa iPad on ainoa oikea, mutta onpa tarjontakin Android-puolella paljon kilpailukyvyttömämpää kuin puhelimissa. Mikrobitin mukaan Android huononee kun näyttö suurenee, jos karkeasti sanotaan. iOS taas vain paranee.

RepeRuutikallo: "Mikrobitin mukaan Android huononee kun näyttö suurenee, jos karkeasti sanotaan."

Mitä tämä tarkoittaa? Itselläni on Samsung S5, jossa taitaa olla 5,1 näyttö. Uudemmissa Samsungeissa on suurempia näyttöjä ja voisi väittää, että niissä suorituskyky paranee vanhoihin versioihin nähden, vaikka näyttö on isompi? Itseäni ainakin kismittää se, että 5,1 näytöstä on hankala katsoa jalkapalloa - liian pieni näyttö. Minulla Elisaviihteen sovellutus puhelimessani - mielelläni käyttäisin suurempi näyttöisessä Androidissa tai tabletissa. Minulle tarjottiin Elisan taholta Android-tablettia ja uutta 4G-liittymää, mutta en tehnyt kauppoja, vaikka olisi ollut hyvä juuri jalkapallo ja Elisaviihdekäytössä. Surffatakin olisi voinut uudella tavalla liikkeessä.

RepeRuutikallo: "Mikrobitin mukaan Android huononee kun näyttö suurenee, jos karkeasti sanotaan."

Mitä tämä tarkoittaa? Itselläni on Samsung S5, jossa taitaa olla 5,1 näyttö. Uudemmissa Samsungeissa on suurempia näyttöjä ja voisi väittää, että niissä suorituskyky paranee vanhoihin versioihin nähden, vaikka näyttö on isompi? Itseäni ainakin kismittää se, että 5,1 näytöstä on hankala katsoa jalkapalloa - liian pieni näyttö. Minulla Elisaviihteen sovellutus puhelimessani - mielelläni käyttäisin suurempi näyttöisessä Androidissa tai tabletissa. Minulle tarjottiin Elisan taholta Android-tablettia ja uutta 4G-liittymää, mutta en tehnyt kauppoja, vaikka olisi ollut hyvä juuri jalkapallo ja Elisaviihdekäytössä. Surffatakin olisi voinut uudella tavalla liikkeessä.

Tarkoitettiin siis 1) vähintään noin kymppituumaisia näyttöjä ja 2) verrattuna iPadeihin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6638
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      40
      4562
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      55
      2299
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      39
      1868
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      7
      1438
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1219
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      17
      1184
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1181
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1154
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1097
    Aihe