Syntien tunnustaminen ja synninpäästö Raamatussa!

Anonyymi

Raamatun yksi ydintotuus on se, että synnit tunnustamalla ja katumalla, eli parannuksen tekemisellä ihminen vapautuu synneistänsä.
Teuvo Suni on Perkeleen asialla, kun hän kieltää tämän Jeesuksen jättämän tehtävän, syntisen vapauttamisen Jumalan lapsen iloon ja vapauteen!

"Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras."
Jaak 5:16

"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."
1 Joh 1:9

"Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."
Ilm 12:11

"Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."
1 Joh 1:7

26

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Matt 18:18
      "Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa."

• Tota matt 18;18 kohtaa eivä edes ymmärrä,mitä se tarkoittaa.

• Anonyymi
        paju4 kirjoitti:

Tota matt 18;18 kohtaa eivä edes ymmärrä,mitä se tarkoittaa.

Eivät ymmärrä montaa muutakaan hengellistä asiaa, vaikka rautalangasta heille vääntäisi.

• Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enenpää kuormaa kuin nämä välttämättömät; että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa , josta ei veri ole laskettu ja haureutta. Jos te näitä vältätte; niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!

Alkuseurakunnan tuhannet marttyyrit kuolivat näiden kohtien vuoksi. He kieltäytyivät uhraamasta keisarin jumaluudelle vaikka olisi pitänyt uhrata vain kolme viljanjyvää.
      He eivät myöskään haureutta hyväksyneet tai lihalla mässäämistä saati sitten verta.

Suomessa aikaisempina vuosikymmeninä syötettiin lapsille koulussa säännöllisesti verilettuja. Niin kauas on Suomen kansa eronnut alkukirkon marttyyreistä ja Pyhän Hengen ja apostolien allekirjoituksella sinetöimästä velvoitteesta.

Pitääkö antaa veren syöminen, haureus tai lihalla mässäily anteeksi; vai ei? Tämäkin yksinkertainen kysymys on sangen vaikea minulle. Mutta Jeesus opetti, että riittää jos veli sanoo suullaan: Minä kadun! Niin se riittää. Silloin pitää antaa anteeksi. Ei tarvitse edes sydämestään katua, vaan pelkkä suun tunnustus riittää.

Sen vuoksi jos joku sanoo suullaan: Minä Kadun voi hänelle antaa Jeesuksen nimessä synnit anteeksi? Muutenkin on Evankelis-luterilainen kirkko muuttanut uskontunnustuksen kaavaan uuden muodon: Ennen oli : Minä uskon syntien anteeksiantamuksen, ruumiin ylösnousemuksen, mutta nykyinen kaava velvoittaa uskomaan: MINÄ USKON SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEN JA RUUMIIN YLÖSNOUSEMISEN. Ennen kohdistu usko siihen, että sai itse synnit anteeksi Jeesuksen tähden, mutta nyt usko kohdistuu siihen, että pitää ANTAA SYNNIT ANTEEKSI Jeesuksen tähden. Se on hieman outo kaava, joka on tavallaan myös sen tunnustamista, että Evankelis-luterilainen kirkko ei enää käytä sitomisen valtaa, jos sitä sitten onkin, vaan on myöntänyt sitomisen vallan muille tahoille?

Uskotteko te sitten syntien anteeksiantamisen? Itselläni on ollut vaikeaa kun kaveri on yrittänyt tartuttaa minuun syöpää ja muutenkin kiroaa minua joka päivä. Alkuun vihastuin todella paljon ja tahdoin jopa murhata sydämessäni tai ajatuksissani, mutta nyt ymmärrän, että jos jomman kumman kuitenkin meistä pitää kuoleman niin kristillisyys velvoittaa ottamaan syövän itseensä ja kantamaan toisen kuormaa. Se on yksi puoli kristillisyyttä, ja nyt voin sen hyväksyä, että se jonka pitää kuolla olenkin minä itse.

Parempi on itse kuolla pois kuin mitä on kantaa murhanhimoa toista kohtaan ajatuksissaan tai sydämessään. Joka vihaa veljään, on murhaaja ja kuinka voisi iankaikkinen elämä pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi

"Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus"
      Apt 13:38

• Anonyymi

Varsin joutava totuus. Miksi tunnustaa syntinsä kun kukaan järkevä ihminen ei tunnusta koko käsitettä.
      Taas apinaa koijataan.

• Anonyymi

Et siis näe pahuutta maailmassa ollenkaan? Kyllä olet sitten luonnonoikku!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et siis näe pahuutta maailmassa ollenkaan? Kyllä olet sitten luonnonoikku!

Ei se sinun "kaikkivaltias" epäjumalasikaan ilmeisesti näe, koska ei ole pannut "tikkua ristiin" asiain korjaamiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se sinun "kaikkivaltias" epäjumalasikaan ilmeisesti näe, koska ei ole pannut "tikkua ristiin" asiain korjaamiseksi.

Vai niin. Sittenpä et kyllä tajua mitään siitä, mitä Jeesus teki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus nimenomaan ratkaisi syntikysymyksen, ottamalla päälleen kaikki maailman, kaikkien aikojen ihmisten synnit. Sinunkin. Mutta monet ihmiset valitsevat mieluummin Perkeleen ja synnissä rypemisen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus nimenomaan ratkaisi syntikysymyksen, ottamalla päälleen kaikki maailman, kaikkien aikojen ihmisten synnit. Sinunkin. Mutta monet ihmiset valitsevat mieluummin Perkeleen ja synnissä rypemisen!

Ja nyt siis uskovaiset saavat rötöstellä niin paljon kuin ehtii. Kiitti vitusti jeesus.
        Muut sentään noudattaa lähtökohtaisesti lakia.

• Väärä käsitys röstelystä,uskovat eivät rötöstele,turhista sanoita joutuvat-tilille. Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Matt 12:36

• Ev.lutissa on todella hauskaa menoa yltäkyllin...siellä sanotaan ..tunnustakaamme nyt syntimme ..synnintunnustus ja siihen asti ihan ok ,mutta sitten alkaa se hauska vaihe eli ne synnit jää tunnustamatta ja tilalla on vain kaava ..
      Oikea synnintunnustus kun on ,että ihminen kertoo ,mitä syntiä on tehnyt....jotain hyvää katolisessa kirkossa kenties on kun siellä kerrotaan ainakin kummisetä elokuvissa papille synnit .Se on ihan ok.Muutta sitten ne caponet lähtivätkin jo uusille reissuille ja taas sama kaava .Miksiköhän tuollaista tointa tulisi kutsua ??.

• Anonyymi

Hyviä havaintoja.

• Anonyymi

"Hyvä saa Herran mielisuosion, mutta juonittelijan hän tuomitsee syylliseksi."

• Anonyymi

Juonittelija = uskovainen.
        Muut pitäytyy paremmin totuudessa.

• Anonyymi

"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."

• Anonyymi

"Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."

• Anonyymi

"Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on."

• Anonyymi

"Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut."

• Anonyymi

Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

• Anonyymi

"Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."

• Anonyymi

"Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa."

• Anonyymi

Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt."

• Anonyymi

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

• Se, joka tekee Jumalan tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      231
      7411
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      143
      2946
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2432
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      106
      2386
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2101
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      98
      1617
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      234
      1604
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1468
    9. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      406
      1451
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1434
    Aihe