Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Teslan robotaxi aloittaa 2020

Anonyymi

Elon avasi Teslan strategiaa eilen. Ensimmäiset robotaxit olisivat teillä jo ensi vuonna valituilla alueilla.

https://techcrunch.com/2019/04/22/tesla-plans-to-launch-a-robotaxi-network-in-2020/

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oksennan sinne

    • Anonyymi

      ehkä sadan vuoden päästä ei ennen.

    • Anonyymi

      Tuleks Tesla sammuttimen kera niitähän palaa itekseen siel tääl...

    • Anonyymi

      Kauppalehti
      ""
      Itseajavia autoja ei tulla näkemään liikenteessä, uskoo Scanian Hongkongin toimistolla kestävän kehityksen ratkaisuja johtava Alexander Mastrovito.

      “Tällä hetkellä ei ole yhtään massatuotannossa olevaa autonomista autoa. Kaikki yli viiden vuoden päähän menevät arviot ovat arvailua, mutta jollei mitään todella radikaalia uudistusta tule, sitä ei tapahdu”, Mastrovito sanoo.

      “Alun pitäen luulimme, että näkisimme itsestään ajavia autoja liikenteessä jo vuonna 2015. Edellisen vuoden aikana autoalalla on herätty siihen, ettei autonomisia autoja välttämättä saada. Olemme heränneet hullusta hypetyksestä.”
      ""

    • Anonyymi

      Ja samantien Jakomäessä alkoi kiihkeä itsensäkoskettelu.

      • Anonyymi

        Totta, tosin minulla ei ole enään Teslaa. Vouti vei sen.


    • Anonyymi

      Onhan tämä hieno juttu isännille, ei tarvitse enää palkata ihmistä kuskiksi. Auto ajelee itsekseen 24/7.

    • Anonyymi

      Kävin tänään koeajamassa Teslan autopilotilla nähäkseni missä mennään.

      Tilanne on se, että se ajoi itse 3-tietä pitkin manskulle ja sieltä pitäjänmäkeen ja siitä vihdintien kautta kehälle ja takaisin vantaalle.

      Yhtäkään vaaratilannetta tai vastaavaa ei ollut

      • Anonyymi

        Miten se tiesi, minne olit menossa? Osaaks se pysähtyy aina siinä kohtaa, missä haluu jäädä pois? Onnistuuko juoksutaksi, vai ajaako se sut ite kiinni? Mitä jos pistän röökiks, tai sotken sinapilla penkit, tai vaikkapa paskannan penkille? Mitä sitten, kun asiakas hakkeroi sen läppärillään ja ajattaa sinne itärajan taa! Siinä Teslat ajaa peräkanaa, kun köyhän talon porsaat itsekseen itärajaa kohti.

        Joo, kyllä ne varmaan joskus ajelee itekseen, ei meiän elinaikana ainakaan täällä härmlandiassa. Pitihän autojen joskus muka lentää vuonna 2000? Montako autoa lentää, yks malli kai kehitelty, tarvitsee kiitoradan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se tiesi, minne olit menossa? Osaaks se pysähtyy aina siinä kohtaa, missä haluu jäädä pois? Onnistuuko juoksutaksi, vai ajaako se sut ite kiinni? Mitä jos pistän röökiks, tai sotken sinapilla penkit, tai vaikkapa paskannan penkille? Mitä sitten, kun asiakas hakkeroi sen läppärillään ja ajattaa sinne itärajan taa! Siinä Teslat ajaa peräkanaa, kun köyhän talon porsaat itsekseen itärajaa kohti.

        Joo, kyllä ne varmaan joskus ajelee itekseen, ei meiän elinaikana ainakaan täällä härmlandiassa. Pitihän autojen joskus muka lentää vuonna 2000? Montako autoa lentää, yks malli kai kehitelty, tarvitsee kiitoradan....

        Hölmöhän sie oot kun et mene itse kokeilemaan. Näet sitten ajaako se itse vai ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöhän sie oot kun et mene itse kokeilemaan. Näet sitten ajaako se itse vai ei

        En viitti matkustaa USAan sen vuoksi, sehän saattaa toimia vain tietyiööä alueilla siellä. Toisekseen, olen kyllä ajanut Teslalla ja kokeillut irroittaa kädet ratista, meneehn se itekseen, moni muukin auto menee. Itse pysäköiviä on ollut maailman sivu. Vaan jos annan sille ohjeeksi jonkin osoitteen, ei se minua sinne vie. Eikä se itekseen ajele suomen kelirikkoisilla ja kapeilla hiekkateillä , ei se osaa väistellä kuoppia, mieluummin ajan ihan itse. Teslaa on hehkuteltu liian kanssa, ei oo kaksinen auto. Tiesittekö hehkuttelijat, Teslan akkujen valmistus saastuttaa luontoa yhtä paljon, kuin ajat 200.000 kilometriä nykydieselillä, eikä se sähkökään saasteitta synny ihan kokonaan. Miten se Teslan lataus hoidetaan noin niinkuin koko Sumea ajatellen? Ajan päivittäin 600-750 kilometriä, kuinka se käy sujuvasti Teslalla sitä lataillen? Varsinkin talvella, matkat lyhenee entisestäänkin? Ei jatkoon Teslaa ainakaan omalle käytölleni, kallis lelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En viitti matkustaa USAan sen vuoksi, sehän saattaa toimia vain tietyiööä alueilla siellä. Toisekseen, olen kyllä ajanut Teslalla ja kokeillut irroittaa kädet ratista, meneehn se itekseen, moni muukin auto menee. Itse pysäköiviä on ollut maailman sivu. Vaan jos annan sille ohjeeksi jonkin osoitteen, ei se minua sinne vie. Eikä se itekseen ajele suomen kelirikkoisilla ja kapeilla hiekkateillä , ei se osaa väistellä kuoppia, mieluummin ajan ihan itse. Teslaa on hehkuteltu liian kanssa, ei oo kaksinen auto. Tiesittekö hehkuttelijat, Teslan akkujen valmistus saastuttaa luontoa yhtä paljon, kuin ajat 200.000 kilometriä nykydieselillä, eikä se sähkökään saasteitta synny ihan kokonaan. Miten se Teslan lataus hoidetaan noin niinkuin koko Sumea ajatellen? Ajan päivittäin 600-750 kilometriä, kuinka se käy sujuvasti Teslalla sitä lataillen? Varsinkin talvella, matkat lyhenee entisestäänkin? Ei jatkoon Teslaa ainakaan omalle käytölleni, kallis lelu.

        Siis Teslan autopilot toimii Suomessa ihan hyvin. Hae auto koeajoon.


    • Anonyymi

      Sille tekoälylle on mahdotonta koodata tai opettaa kaikkia skenarioita mitä liikenteessä voi tapahtua missä tahansa sääolosuhteessa. Koneen pitäisi toimia virheettömästi vaikka edes ihminen ei siihen kykene. Tämä ei tule onnistumaan ilman, että kaikki autot ovat autonomisia liikenteessä yhtäaikaisesti ja noudattavat tasan samoja sääntöjä.

      Tämä on kaukana tulevaisuudessa riippumatta siitä, mitä Tesla väittää.

      • Anonyymi

        Tosi!


      • Anonyymi

        Oot oikeassa, riittää että kone oppii ihmistä paremmaksi. Sillä saadaan jo turvallisempi liikenne. Tämä ei vaadi niin paljoa kuin kaikkien tilanteiden hallinta täydellisesti.


    • Anonyymi

      Jo 50 vuotta sitten luin asiantuntijan kirjoittaman ATK-kirjan, jonka kirjoittaja ennusti paperittoman konttorin yleistyvän vuoteen -80 mennessä.

      Onhan se paperiton konttori yleistynyt, tosin ainakin 30 vuoden viiveellä....

    • Anonyymi

      Vaikka kaikki autot olisivat autonomisia, on kaupunkiliikenteessä mukana jalankulkijat, pyöräilijät, lapset, lemmikkieläimet ja kaikki näiden yhdistelmät.

      Vai pitääkö nämä häiriötekijät eliminoida sotkemasta autonomista autoilua?

      • Anonyymi

        Liikkuihan Suomessa aidatulla tiellä koekäytössä bussi, ajaen suoraa tietä siellä n. kilometrin pituisella tiellä. Tosin mukana oli ”ajonvarmistaja”, joka valvoi auton menoa. Tämä samainen ”ajonvarmistaja” joutui puuttumaan tämän tästä ajotapahtumiin, kun automatiikka ei toiminut.

        Itseajava ominaisuus on hyvä apuväline, vaan yksinomaan sen varassa olevan auton takapenkille en istuisi, vain ratin taakse, jolloin pääsen puuttumaan ajotapahtumiin. Adaptiivinen vakionopeussäädin on mainio apuväline, joita automatiikka on tuonut käyttöömme, täydelliseen itseajavuuteen on vielä piiiiiiiiiiiiiitkä matka. Hyvin pitkä matka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkuihan Suomessa aidatulla tiellä koekäytössä bussi, ajaen suoraa tietä siellä n. kilometrin pituisella tiellä. Tosin mukana oli ”ajonvarmistaja”, joka valvoi auton menoa. Tämä samainen ”ajonvarmistaja” joutui puuttumaan tämän tästä ajotapahtumiin, kun automatiikka ei toiminut.

        Itseajava ominaisuus on hyvä apuväline, vaan yksinomaan sen varassa olevan auton takapenkille en istuisi, vain ratin taakse, jolloin pääsen puuttumaan ajotapahtumiin. Adaptiivinen vakionopeussäädin on mainio apuväline, joita automatiikka on tuonut käyttöömme, täydelliseen itseajavuuteen on vielä piiiiiiiiiiiiiitkä matka. Hyvin pitkä matka.

        Silloin kun minulla oli vielä Tesla ajoin Jakomäessä liikemiehiä Bumeen koskematta rattiin kertaakaan. Nyt minulla ei ole enään Teslaa, vuoti vei sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkuihan Suomessa aidatulla tiellä koekäytössä bussi, ajaen suoraa tietä siellä n. kilometrin pituisella tiellä. Tosin mukana oli ”ajonvarmistaja”, joka valvoi auton menoa. Tämä samainen ”ajonvarmistaja” joutui puuttumaan tämän tästä ajotapahtumiin, kun automatiikka ei toiminut.

        Itseajava ominaisuus on hyvä apuväline, vaan yksinomaan sen varassa olevan auton takapenkille en istuisi, vain ratin taakse, jolloin pääsen puuttumaan ajotapahtumiin. Adaptiivinen vakionopeussäädin on mainio apuväline, joita automatiikka on tuonut käyttöömme, täydelliseen itseajavuuteen on vielä piiiiiiiiiiiiiitkä matka. Hyvin pitkä matka.

        Itse en ymmärrä noita apulaitteita. Jos niihin ei kerran voi luottaa, vaan täytyy itse koko ajan kytätä, niin miksei sitten itse ajaisi? Ei se ratinkääntely nyt niin raskasta ole.
        Poikkeuksena erilaiset hätätila-avustimet, hätäjarrut ja muut, joiden ei ole tarkoituskaan normaalisti toimia, vaan vasta pahassa paikassa.

        Mutta kunnes autonominen auto ajaa täysin itsenäisesti ilman, että ihmisellä on teknistä saati juridista syytä osallistua, niin minä en noista avustimista ala maksamaan mitään, enkä varmaan käyttämään, vaikka autossa olisi valmiina.


    • Anonyymi

      ..aijaa tuleeko semirekat ennen näitä.....mites ne giga akkutehtaat......mites ne tesla lava autot ja ne urheiluautot , tuleeko ne ensin kun on kuitenkin puhuttu jo kauan......oottelen kovasti tesla akku kuurakettia..........kyllä voi samalla tehä toisen auringon , tesla litium aurinko , äpillä sais tilata kauemmas ja lähemmäs kk erillä......kait tesla akkupolkupyörät on tulossa ( itseohjautuvat tietty )............tesla ambulanssit,........

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe