Halla-aho ja kirkosta eroaminen

Eräs eroakirkosta.fi-palvelussa kerrottu erosyy: "Kirkon viime aikainen flirttailu äärioikeiston kanssa - ihan kuin 1930-luvulla."

Piispa Laajasalohan kutsui Halla-ahon keskustelemaan sananvapauden rajoista. Mitä mieltä tästä ollaan? Palstallahan oli jo aiemmin ketju otsikolla jossa kysyttiin ilahtuivatko vapaa-ajattelijat valinnasta, joten kai voi kysyä näinkin päin.

7

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toinen kirkon viimeaikainen outo linjavalinta oli kirkon hallitusohjelmatavoitteet, joista oli jätetty pois ilmastonmuutos. Enkä yhtään ihmettele eihän se ajaisi kirkon etua milläänlailla, joten se on helppo skipata pois.

• Tosin kotimaa24:lla tätä perusteltiin sillä, että ilmastonmuutos nousee joka tapauksessa esille hallitusohjelmassa.

Paljonko kirkon tavoitteilla oikeasti on painoa enää, on sitten eri kysymys. Luulen ettei paljoa.

• Ehkä Halla-aho ei ollut ihan osuvin valinta puhumaan aiheesta, mutta tilaisuuden boikotointi saattaa kääntyä itseään vastaan. Uskon että huonojen ideoiden haastaminen tuoreeltaan paremmilla ideoilla on paras tapa voittaa ideoiden vapailla markkinoilla. Halusipa sitä tai ei niitä markkinoita on hankala säännöstellä ainakin nykyisin. "Publicity is justly commended as a remedy for social and industrial diseases. Sunlight is said to be the best of disinfectants."

• Hiukan absurdiksi tilanteen tekee se, että Halla-ahon johtaman puolueen kansanedustajia yksi on evlut pappi.

Sinänsä kyllä olen samaa mieltä kuin sinä. Oikeastaan määritelmällisesti Halla-aho ei voi olla marginaaliryhmää, koska PS on lähes maan suurin puolue.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      142
      6965
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      60
      4117
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3812
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      138
      3760
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3085
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      41
      3015
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      2978
    8. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2590
    9. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2503
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49