Trollille kunnioitusta?

Minua on syytetty trolliksi ja mielisairaaksi. On sanottu, että en ole hyvä juttu tälle palstalle.

Olen sitä mieltä, että tämä palsta on lähes kuollut ilman minua ja vailla älykkäitä avauksia tai mielenkintoista ja tunteita herättävää keskustelua.

Olen omasta mielestäni tarpeellinen väriläiskä tälle palstalle. Kuka jaksaa lukea kuivia viestejä, joissa mollataan säännöllisesti kristittyjä, mutta vaietaan muslimeista ja ei puhuta yhtään mitään ateisteista tai ateismista?

Tämän palstan aihe on ateismi ja ateisteista puhuminen on mielestäni silloin keskiössä eikä jossakin jäähyaitiossa. Tykkään puhua ateisteista, koska tunnen enemmän ateisteja kuin uskovaisia. Olen itsekin ateisti (määritelmästä riippuen), joten miksi emme puhuisi ateisteista ja ateismista?

Meitä on moneksi, mutta se, että yhdessä henkilössä on monta eri persoonaa on jo saavutus?

56

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet suurin syy sille, että luen tätä palstaa.

      Kiitos sinulle siitä!

      Jatka hyvää työtäsi!

    • Anonyymi

      "On sanottu, että en ole hyvä juttu tälle palstalle"

      Minusta sinä olet hyvä esimerkki siitä millainen ihminen teisti on. Sen lisäksi että uskot olemattomiin luojajumaliin niin koet myös tarpeelliseksi sotkea jotain suomi24 palstaa
      ja käyttää suuren osan päivästäsi tähän aktiviteettiin.

      On näitä palstaa sotkevia teistejä ollut ennemminkin, et edes ole vielä lähelläkään takavuosien
      sinnikkäitä "käännyttäjiä" :) Huvittavaa että te teistit edes kuvittelette tällä olevan jotain vaikutusta :)

      • En usko Jumalaan enkä jumaliin enkä edes jumaliin.

        En yritä käännyttää ketään uskovaiseksi. Päinvastoin! Yritän käännyttä jokaisen uskovaisen pois uskosta, agnostikoksi! Etkö ole vielä edes tätä asiaa tajunnut?

        Kirjoituksillani on vaikutusta. Yksi ateisti on jo kääntynyt agnostikoksi niiden johdosta. Hyvä tulos muutaman kuukauden työstä!


      • Anonyymi

        "En usko Jumalaan enkä jumaliin enkä edes jumaliin"

        Tottakai sinä uskot. Täytyy olla luoja että mainostamasi luominen on edes mahdollista

        "Yritän käännyttä jokaisen uskovaisen pois uskosta, agnostikoksi!"

        Agnostismi käsittelee tietoa missä taas teismi käsittelee uskoa. Käännytyksesi on varsin turhaa sillä usea ateisti on jo agnostikko :) Osa on toki tiettyjen uskontojen suhteen gnostinen kuten minä olen kristinuskon suhteen sillä väitän tietäväni että se on ihmisen keksimää satua alusta loppuun.

        "Kirjoituksillani on vaikutusta"

        Näin monet teistä teisteistä kuvittelevat. On täällä oikeitakin käännyttäviä teistejä mutta sinun motiivisi on puhdas häiriköinti. Vaikea sanoa miksi tällainen suomi24 ateismi palsta vaivaa sinua niin paljon että koet tarpeelliseksi käyttää ison määrän aikaa sen sotkemiseen.

        Ja voit minun puolestani jatkaa "sotaasi". Toki hyvien ketjujen löytäminen on vähän vaikeampaa mutta se että aikuinen ihminen toimii kuten sinä toimit on todella hyvä esimerkki siitä miten teismi saa kupin nurin :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "En usko Jumalaan enkä jumaliin enkä edes jumaliin"

        Tottakai sinä uskot. Täytyy olla luoja että mainostamasi luominen on edes mahdollista

        "Yritän käännyttä jokaisen uskovaisen pois uskosta, agnostikoksi!"

        Agnostismi käsittelee tietoa missä taas teismi käsittelee uskoa. Käännytyksesi on varsin turhaa sillä usea ateisti on jo agnostikko :) Osa on toki tiettyjen uskontojen suhteen gnostinen kuten minä olen kristinuskon suhteen sillä väitän tietäväni että se on ihmisen keksimää satua alusta loppuun.

        "Kirjoituksillani on vaikutusta"

        Näin monet teistä teisteistä kuvittelevat. On täällä oikeitakin käännyttäviä teistejä mutta sinun motiivisi on puhdas häiriköinti. Vaikea sanoa miksi tällainen suomi24 ateismi palsta vaivaa sinua niin paljon että koet tarpeelliseksi käyttää ison määrän aikaa sen sotkemiseen.

        Ja voit minun puolestani jatkaa "sotaasi". Toki hyvien ketjujen löytäminen on vähän vaikeampaa mutta se että aikuinen ihminen toimii kuten sinä toimit on todella hyvä esimerkki siitä miten teismi saa kupin nurin :)

        "Täytyy olla luoja että mainostamasi luominen on edes mahdollista."

        Se, että jokin on mahdollista, ei edellytä sitä, että jokin on.

        On mahdollista, että lähimmässä galaksissa on maankaltainen planeetta, jossa on elämää ja ihmistä kehittyneempi nero ateistinen kansa. Vaikka se on mahdollista, niin se ei tarkoita sitä, että sen täytyy olla totta.

        Olet naivi ateisti-pelle.


      • Anonyymi

        "Se, että jokin on mahdollista, ei edellytä sitä, että jokin on"

        Jotta luominen ylipäätään voi olla mahdollista täytyy olla luoja.

        "On mahdollista, että lähimmässä galaksissa on maankaltainen planeetta, jossa on elämää"

        Rinnastuksesi ei toimi alkuunkaan. Luominen on luojaolennon suorittama teko. Jotta luominen voi ylipäätään olla mahdollista, täytyy silloin olla myös luoja. Ja koska pidät luomista mahdollisena, uskot silloin luojan olemassaoloon ja tämä tekee sinusta teistin.

        "Olet naivi ateisti-pelle"

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se, että jokin on mahdollista, ei edellytä sitä, että jokin on"

        Jotta luominen ylipäätään voi olla mahdollista täytyy olla luoja.

        "On mahdollista, että lähimmässä galaksissa on maankaltainen planeetta, jossa on elämää"

        Rinnastuksesi ei toimi alkuunkaan. Luominen on luojaolennon suorittama teko. Jotta luominen voi ylipäätään olla mahdollista, täytyy silloin olla myös luoja. Ja koska pidät luomista mahdollisena, uskot silloin luojan olemassaoloon ja tämä tekee sinusta teistin.

        "Olet naivi ateisti-pelle"

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa :)

        Voi sinua amispoju!

        Tietenkin luojan olemassa olo on mahdollista, koska luominen on järjellisesti ajateltuna mahdollista!

        Ei se silti sitä tarkoita, että luomiseen pitäisi uskoa tai pitää totena sitä, että luominen on tapahtunut!

        Voi sinua, ateisti amispoju reppana, kun et ymmärrä mistään mitään!

        Mitä jos menisit lähikauppaan ja ostaisit kaljaa, jotta sen juotuasi voisit toteuttaa sitä, mitä varen olet olemassa: sekoilua ja tyhmyyttä!


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Voi sinua amispoju!

        Tietenkin luojan olemassa olo on mahdollista, koska luominen on järjellisesti ajateltuna mahdollista!

        Ei se silti sitä tarkoita, että luomiseen pitäisi uskoa tai pitää totena sitä, että luominen on tapahtunut!

        Voi sinua, ateisti amispoju reppana, kun et ymmärrä mistään mitään!

        Mitä jos menisit lähikauppaan ja ostaisit kaljaa, jotta sen juotuasi voisit toteuttaa sitä, mitä varen olet olemassa: sekoilua ja tyhmyyttä!

        "Tietenkin luojan olemassa olo on mahdollista, koska luominen on järjellisesti ajateltuna mahdollista!

        Itse asiassa yleisesti esitetyt Jumalan luomismekanismit kuten sanalla luominen ovat järjettömiä.


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        En usko Jumalaan enkä jumaliin enkä edes jumaliin.

        En yritä käännyttää ketään uskovaiseksi. Päinvastoin! Yritän käännyttä jokaisen uskovaisen pois uskosta, agnostikoksi! Etkö ole vielä edes tätä asiaa tajunnut?

        Kirjoituksillani on vaikutusta. Yksi ateisti on jo kääntynyt agnostikoksi niiden johdosta. Hyvä tulos muutaman kuukauden työstä!

        Olet siis kuitenkin samaa sakkia kuin uskovaiset käännytäjät, et juurikaan poikkea heistä vaikka ideologia on eri mutta se tarjoaa sinulle foorumin.


    • Kehno trollihan olet aina ollut. En usko, että olet sen parempi sekopäänäkään.

      Vedät roolia. Ehkä surullista, mutta ei minun murheeni.

      • Jos en kirjoittaisi täällä, niin kirjoittaisitko sinä useammin vai harvemmin, Kollimaattori?

        Lukisitko useammin vai harvemmin?

        Tuonko elämää ja aitoa keskustelun aihetta palstalle, joka on muuten lähes kuollut?


      • G4G kirjoitti:

        Jos en kirjoittaisi täällä, niin kirjoittaisitko sinä useammin vai harvemmin, Kollimaattori?

        Lukisitko useammin vai harvemmin?

        Tuonko elämää ja aitoa keskustelun aihetta palstalle, joka on muuten lähes kuollut?

        Ei tämä ole mikään kuollut palsta. Kaltaisiasi hihhuleita täällä on aina ollut ja tulee jatkuvasti olemaankin omia oireitaan oireilemassa ja ateisteja "parantamassa".

        Ateisimissa sinänsä onkin vähänlaisesti keskustelemista.

        Ateismi on jumalhahmojen olemassaoloon uskomisen puuttumista.

        Ei muuta.


    • Anonyymi

      Itseäni olen ylistänyt ja ylistystä on riittänyt.

    • Anonyymi

      Uusimman tieteellisen tutkimukseni mukaan aivosi kuihtuivat jo kauan sitten, ja niinpä äänihuulesi siirtyivät persereikääsi pajattamaan!

      • Voisitko linkittää vertaisarvioituun tieteelliseen artikkeliin, jossa todetaan tuo sama asia?


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Voisitko linkittää vertaisarvioituun tieteelliseen artikkeliin, jossa todetaan tuo sama asia?

        Laita ensin linkit omiin lukemattomiin tutkimuksiisi! Noin sivistynyt mies eikä tiedä, mihin kirjaan viittaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita ensin linkit omiin lukemattomiin tutkimuksiisi! Noin sivistynyt mies eikä tiedä, mihin kirjaan viittaan!

        Totta kai tiedän sen, mihin pyhään kirjaan viittaat!

        Olen kirjoittanut sen ensisanat!

        Attelujaa!


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Totta kai tiedän sen, mihin pyhään kirjaan viittaat!

        Olen kirjoittanut sen ensisanat!

        Attelujaa!

        Älä ädlää vaan lyö kirjan nimi tiskiin! Ja lukemattomien ateismitutkimustesi linkit! Aivosi olisi voinut tietää mutta persereikäsi ei näemmä tiedä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä ädlää vaan lyö kirjan nimi tiskiin! Ja lukemattomien ateismitutkimustesi linkit! Aivosi olisi voinut tietää mutta persereikäsi ei näemmä tiedä!

        Mitä jos siistisit suusi? Saippualla peseminen yleensä auttaa.


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Mitä jos siistisit suusi? Saippualla peseminen yleensä auttaa.

        Pullistelet lättyyn vetäjänä mutta pinnasi palaa heti! Ei se pappa uskottavuus niin synny! 🤪🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pullistelet lättyyn vetäjänä mutta pinnasi palaa heti! Ei se pappa uskottavuus niin synny! 🤪🤣

        Olen kannukseni jo ansainnut.

        Minun ei tarvitse olla enää uskottava.

        Olen elävä legenda!


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Olen kannukseni jo ansainnut.

        Minun ei tarvitse olla enää uskottava.

        Olen elävä legenda!

        Tavoitteet korkealla. Päätyä suomi24-legendaksi yhdellä pienellä palstalla.


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Olen kannukseni jo ansainnut.

        Minun ei tarvitse olla enää uskottava.

        Olen elävä legenda!

        Kenen mielestä olet jokin legenda? Vähän rajaa näihin sekoiluihin, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen mielestä olet jokin legenda? Vähän rajaa näihin sekoiluihin, kiitos.

        Olen legenda jo sen perusteella, että G4G sitä ja tätä: minuun viitataan tällä palstalla vähän väliä ja pidetään minua legendana vielä eläessäni.

        Joel Mutka


    • Anonyymi

      Ainoa syy, miksi lueskelen tätä palstaa ja vastailen välillä viesteihin, on G4G olipa hän sitten trolli tai ei. Minun mielestäni hänellä on sellaista insightia asioihin, joka fanaatikoilta puuttuu. Melko puolueetonta ja kiihkotonta asioiden tarkastelua, niin että ei asetu kenenkään tai minkään puolelle. Juuri sitä, mitä minä agnostikkona arvostan ja toivoisin muilta, mutta näemmä turhaa. G4G on harvinainen poikkeus uskovien hörhöjen laumassa, joiden joukkoon arvon ateistitkin kuuluvat, vaikka denialismissaan kieltävätkin oman uskonsa ja uskontonsa. Meillä agnostikoilla ei ole sellaista taakkaa kannettavana kuin teisteillä ja ateisteilla... suosittelen kaikille agnostisismia!

      • Anonyymi

        Et voi käyttää itseäsi verukkeena käydä tällä palstalla.


    • Anonyymi

      Olet hyvä juttu palstalle! Jatka kirjoittelua, nautin sinun ristiriitaisista esityksistäsi ja kuinka nopeasti voit syyttää ateisteja aivan päinvastaisista asioista kuin aikaisemmissa postauksissasi. Siinä ei ole mitään logiikkaa, mutta se on ainakin sinun totuutesi. Odotan innolla mistä syytät ateisteja seuraavaksi. Onneksi en itse ole ateisti, enkä myöskään vihamielinen ateisteille joten voin nauraa vapautuneesti.

      • Ateistit ovat sitä mieltä, että tämä universumi on kaikki, mitä on olemassa. Se on ollut aina olemassa, sillä ei ole aikaa, ainetta eikä tila-avaruutta ennen alkuräjähdystä, jossa nämä kaikki syntyivät. Alkuräjähdystä ennen oli kvanttimeren poreilua ja pimeää energiaa, niin että tästä tyhjiön energian väreilystä syntyi alkeishiukkasia ja ne eivät olleet mitään, eivät missään eivätkä milloinkaan, koska aikaa, ainetta ja avaruutta ei ollut tuolloin vielä olemassa. Ne olivat silti jotakin, jossakin ja jonakin tiettynä aikana ennen alkuräjähdystä. On myös monia muita universumeja kuin tämä ja nekin ovat syntyneet tämän tavoin kvanttifluktuaationa tai jopa mustasta aukosta, jossa on tunnetusti valtava määrä materiaa pakkaantuneena hyvin tiiviiseen tilaan ja niin singulariteetista voi syntyä uusia universumeja entisten sisälle, niiden rinnalle lomittain tai kokonaan uuteen ulottovuuteen!

        Näin ateistit selittävät universumin syntyä. Ristiriidattomasti. Vain viisas voi ymmärtää näitä kosmologien Raamattuun kirjoitettua tieteellisiä oletuksia ja selityksiä. Tyhmä ei voi niitä ymmärtää vaan pitää niitä ristiriitaisina ja epäloogisina taruina, mielikuvituksen tuotteina. Kannattaa siis tunnustaa ne kosmologien sadut totuudellisiksi, jotta ei vain paljastuisi muiden ateistien silmissä tyhmäksi!

        Keisarilla ei ole vaatteita!

        Keisari on ihan alasti!


    • Anonyymi

      Olet antanut molempiin syytöksiin yllin kyllin aihetta.

      • No mitäpä tuota toisia syyttelemään. Eiköhän jatketa entiseen hyvään tapaan toinen toistamme kunnioittaen ajatusten ja viestien vaihtoa.

        Pieni vittuilu siinä sivussa on vain hyvästä ja huono käytös sekä kovat sanat vajakeille ja idiooteille, jotka uskovat sen sijaan, että pitäisivät mahdollisna. He ovat typerällä ja turhalla uskollaan kaikki ne ilkeämieliset sanat ja haukut ansainneet.

        Wuh! Wuh! Koirat haukkuvat, mutta Dacia kulkee - AteistiVaan kaltaisilla koulupudokkailla voi olla allaan käytetty Dacia, mutta me ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneet ajamme uutukaisella (auton merkki on sensuroitu):lla.


      • Anonyymi

        Olet ärsyttävä tyyppi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet ärsyttävä tyyppi.

        Olenko päässyt ihosi alle?

        Taidan olla saatanan enkeli, pistin, joka rusikoi sinun lihaasi.

        Mitä jos rukoilisit Jumalaa kolme kertaa, että erkanisin sinusta ja jättäisin sinut rauhaan?

        Turha sellaista on rukoilla (etenkään olemattomilta), sillä pääset minusta eroon jättämällä lukematta kirjoittamani viestit. Ei taida onnistua? :)


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Olenko päässyt ihosi alle?

        Taidan olla saatanan enkeli, pistin, joka rusikoi sinun lihaasi.

        Mitä jos rukoilisit Jumalaa kolme kertaa, että erkanisin sinusta ja jättäisin sinut rauhaan?

        Turha sellaista on rukoilla (etenkään olemattomilta), sillä pääset minusta eroon jättämällä lukematta kirjoittamani viestit. Ei taida onnistua? :)

        Räksyttämällä ei ihon alle päästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Räksyttämällä ei ihon alle päästä.

        Haukkumalla kuitenkin?

        Tai sanomalla totuus siitä, että amispoikia on kusetettu raskaasti, kun on saatu heidät pitämään ehdottoman totena kosmologien satukirjat?


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Haukkumalla kuitenkin?

        Tai sanomalla totuus siitä, että amispoikia on kusetettu raskaasti, kun on saatu heidät pitämään ehdottoman totena kosmologien satukirjat?

        Arvailepa lisää.


      • G4G kirjoitti:

        Haukkumalla kuitenkin?

        Tai sanomalla totuus siitä, että amispoikia on kusetettu raskaasti, kun on saatu heidät pitämään ehdottoman totena kosmologien satukirjat?

        En tiedä ainuttakaan kosmologiasta kirjoitettua satukirjaa, vaikka alaa seuraankin aktiivisesti vuosikymmeniä.
        BB teoriaa tuskin kukaan asiaa tunteva pitää ehdottoman totena, koska ainakaan vielä BB teoria ei selitä aivan kaikkea. Se on kuitenkin selvästi paras saatavissa oleva selitys maailmankaikkeutemme alusta, joten se on hyvä palikka oman maailmankuvansa rakentamiseen.

        Mitä itse pidät uskottavampana, jos kosmologia on satua?


    • Anonyymi

      Vieläkö joku jaksaa tätä samaa paskanjauhantaa?

      • Anonyymi

        Uskonnot ja uskomukset - palstalla samat jutut vuosituhannesta toiseen
        Jeesus


    • Anonyymi

      Diktaattoritesti: Rakastatko vain niitä, jotka ajattelevat sinun ajatuksia?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe