Saanko sapattina käydä kaupassa tai ostaa?

Anonyymi

Mietin kun Jeesuksen mukaan sapatti on kuitenkin ihmistä varten ja sitä pitää pitää ilon päivänä... niin saanko sapattina sitten ostaa kaupasta tai muualta jotain sen ilon kunniaksi?

Sillä tekiväthän opetuslapsetkin sitä mikä oli ns kielletty sapattina, vaikka raamatussahan sanotaan myös ettei sapattina saa käydä kauppaa, joten miten on? Osaatteko kertoa?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesuksessa Kristuksessa on meillä ainainen sapatinlepo.
      Vapauteen on Herra Jeesus meidät vapauttanut.
      Vapaaksi kaikesta omasta suorittamisesta, erilaisten päivien orjallisesta noudattamisesta, niin että pakonomaisesti pidämme jonkin päivän toista pyhempänä.
      Tämä sapattikysymys nousee täällä aina uudestaan ja uudestaan esille.
      Sapatista ja sen lainomaisesta pitämisestä, judaismin omaisesta viettämisestä voi tulla suoranainen omavanhurskauden malliesimerkki. Ainakin yksi pahimmista.
      Juutalaisten sapatti ei kuulu uudenliiton kristityille.
      Jeesuksessa Kristuksessa meillä on lepo ja rauha.
      Herran Jeesuksen omin sanoin "Jonka Poika tekee vapaaksi, on todella vapaa."

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        Tuohan on samaa- kun alkaisi kukin puhua leivänmurtamisesta omat tapansa.
        S-seutulaisella on vain judaismi- fobia- kun ei ymmärrä, mitä sapatissa on sanomallista.
        Siksipä, seutulainen saa olla vaikka päällään jokapäivä ja pamlata, mitä pamlaa.
        Mutta, seitsemännenpäivän Apostolinen seurakunta on helluntalainen.
        He ymmärtävät, että sapatti on Jumalan pyhittämä ja erottama päivä. So. Herran pyhä.
        Eli sapatti julistaa sitä, että Jumala on Luoja - sekä kaikki on Hänen kädestään valmista adamia varten.
        Myös lopullinen sapatinlepo, mikä saavutetaan Ylösnousemukessa on viesti, että nyt kaikki on tehty Jumalankautta ja Elämänpuu on meidän.

        S-seutulaiselta kun kysytään, että entäpä sunnuntai- niin jopa alkaa löytyä lepopäivälle perustetta - eli ihmisen omaa pyhittämistä.

        Että silleen.


      • Anonyymi

        1Mo 2:1-3 Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. (2) Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. (3) Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.

        Siis----- Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen.

        Ennen Herrankansalle selvä asia.

        2Mo 16:22-25 Mutta kuudentena päivänä he kokosivat sitä leipää kaksinkertaisesti, kaksi goomeria kullekin. Ja kaikki kansan päämiehet tulivat ja ilmoittivat sen Moosekselle. (23) Niin hän sanoi heille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. Mitä leivotte, se leipokaa, ja mitä keitätte, se keittäkää; mutta kaikki, mitä tähteeksi jää, pankaa talteen huomiseksi." (24) Ja he panivat sen talteen huomiseksi, niinkuin Mooses oli käskenyt, eikä se ruvennut haisemaan, eikä siihen tullut matoja. (25) Ja Mooses sanoi: "Syökää se tänä päivänä, sillä tänä päivänä on Herran sapatti; tänään ette löydä kedolta mitään.
        2Mo 16:26 Kuutena päivänä on teidän sitä koottava, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti; silloin ei sitä ole."

        sapatin perusteet, ne on taivaalliset

        2Mo 20:9-11 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; (10) mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. (11) Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

        Eli kyse on HERRAN -----sinun--- JUMALASI sapatti. ts. se ei ole sunnuntai - tai perjantai, tai mikäpäivä vain. Ko. muukalaisten ja kaikkien siunaama OSA.

        Niin, tämä Laodikealaisen Suomen Siionin haalea- oksettava oppivesi, se ei ravitse ketään. Heillä ei ole auktoriteetti sanaa lepopäivälle, vaikka tuonne toisellepuolen maapalloa, jossa ihminen on orjan asemassa. Ei Suomalainen voi puhua lepopäivästä, kun se ei ole itsellekään pyhä, niin ei siinä s-seutulaisellakaan ole Herran valtakirjaa, vaan on muotouskonnollinen pakana.
        Pakanahan on suomennettuna -epäjumalanpalvelija- ts. joku marttijumalaa kumartava ihminen.

        Jeesus on Sapatin Herra. Häneen ja Hänen kauttaan on kaikki luotu. Siksi Uutena Adamina Hän antaa omilleen, omalle kansalleen - ihmistä varten sapatin, jossa on lepo.
        Mar 2:27-28 Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. (28) Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."
        Kun Jeesus on Luoja - Hän voi korjata vaikka sokean silmän - Luojana.
        Hän sylkäsee maahan, muovailee tahtaan ja hieroo silmiin, eli luo uutta - korjaa virheellisen DNA.n.
        Eli Luojan päivästähän on kyse. Te ette pysty todistamaan Luojasta, jos sapatti ei ole kunniapaikalla sydämessä. Ottakaahan apina- evoluutiot esiin ja puhukaa, mitä puhutte, eihän teille sapatti - ja Luoja merkitse mitään.
        Se on sitä pakanuutta.

        ts. vieläkin sapattina on lupa tehdä hyvää. Mutta, eihän teillä ole sapattia. Yhtä puuroa ja muotojumalisuutta.


      • Anonyymi

        Herra puhui kansalleen...

        Hes 20:11-14 niin minä annoin heille käskyni ja tein heille tiettäviksi oikeuteni: se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. (12) Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät. (13) Mutta Israelin heimo niskoitteli minua vastaan erämaassa: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, ylenkatsoivat minun oikeuteni, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi, ja minun sapattini he kovin rikkoivat. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä erämaassa ja lopettaa heidät. (14) Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois.

        Eli kaikki pelastuskin on Jumalantyö - Hän pyhittää.

        Meille on kirjoitettu Uutteentestamenttiin, että Vanhankansan liiton niskoittelu on varoittava esimerkki meille, jotka elämme lopunaikaa.

        No, jotkut jatkavat niskannakkamista ja istuvat hyväntiedonpuun valtajakkaralla ja pyhittelevät ,mitä pyhittelevät. Siitähän on kyse.

        Eli Siinailla oli kaksi Jumala ja jumala - eli kansa palvo epäjumalaa, eikä Herran tahto ollut heille rakas.

        Hes 20:11-14 niin minä annoin heille käskyni ja tein heille tiettäviksi oikeuteni: se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. (12) Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät. (13) Mutta Israelin heimo niskoitteli minua vastaan erämaassa: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, ylenkatsoivat minun oikeuteni, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi, ja minun sapattini he kovin rikkoivat. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä erämaassa ja lopettaa heidät. (14) Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois.


        Niskoittelu - so. nykyäänkin Jumalantahdon, eli lain häpäisemistä


      • 1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5. ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11. Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
        ( Hepr.4 )


      • -
        Uudesta testamentista näkyy, että sapatti oli tuolloin juutalaisille pyhäpäivä, jolloin kokoonnuttiin synagogaan lukemaan pyhiä kirjoituksia (esim. Luuk. 4:16-20). Jeesus joutui toistamiseen fariseusten kanssa väittelyihin sapatin noudattamisesta (esim. Mark. 2:23-28, Luuk. 13:10-17, 14:1-6, Joh. 5:1-18, 9:1-34).

        Jeesuksen mukaan sapatti ei ole itsessään päämäärä vaan sapatti on ”asetettu ihmistä varten” (Mark. 2:27). Kaikki todelliset tarpeet voidaan tyydyttää myös sapattina, ja sapattikäskyn yläpuolella on rakkauden kaksoiskäsky.

        Ratkaiseva muutos juutalaisuuteen on siinä, että Jeesus julisti olevansa ”sapatin Herra” (Mark. 2:28). Jeesus asetti näin itsensä sapatin yläpuolelle ja viime kädessä sapatin tilalle. Vanhassa liitossa ihmisiä kutsuttiin lepoon viettämään sapattia.

        Uudessa liitossa sen sijaan Jeesus kutsuu: ”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon” (Matt. 11:28). Kristus täyttää sapattikäskyn ja on itse sapatinlepo uskovalle.

        Sapatti menetti näin asemansa Jumalan ja ihmisen välisen liiton tunnusmerkkinä ja vahvistajana. Sapatin pitäminen ei ollut enää pelastuskysymys, eivätkä sen käskyt sitoneet niitä, jotka ovat Kristuksessa saavuttaneet levon.
        -
        ( Lähde: Luterilainen.net )


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        -
        Uudesta testamentista näkyy, että sapatti oli tuolloin juutalaisille pyhäpäivä, jolloin kokoonnuttiin synagogaan lukemaan pyhiä kirjoituksia (esim. Luuk. 4:16-20). Jeesus joutui toistamiseen fariseusten kanssa väittelyihin sapatin noudattamisesta (esim. Mark. 2:23-28, Luuk. 13:10-17, 14:1-6, Joh. 5:1-18, 9:1-34).

        Jeesuksen mukaan sapatti ei ole itsessään päämäärä vaan sapatti on ”asetettu ihmistä varten” (Mark. 2:27). Kaikki todelliset tarpeet voidaan tyydyttää myös sapattina, ja sapattikäskyn yläpuolella on rakkauden kaksoiskäsky.

        Ratkaiseva muutos juutalaisuuteen on siinä, että Jeesus julisti olevansa ”sapatin Herra” (Mark. 2:28). Jeesus asetti näin itsensä sapatin yläpuolelle ja viime kädessä sapatin tilalle. Vanhassa liitossa ihmisiä kutsuttiin lepoon viettämään sapattia.

        Uudessa liitossa sen sijaan Jeesus kutsuu: ”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon” (Matt. 11:28). Kristus täyttää sapattikäskyn ja on itse sapatinlepo uskovalle.

        Sapatti menetti näin asemansa Jumalan ja ihmisen välisen liiton tunnusmerkkinä ja vahvistajana. Sapatin pitäminen ei ollut enää pelastuskysymys, eivätkä sen käskyt sitoneet niitä, jotka ovat Kristuksessa saavuttaneet levon.
        -
        ( Lähde: Luterilainen.net )

        Laiskalle työnteko ei ole mieluista, mutta sapattina tulee kova kiire, tehdä niitä omia töitä.


    • Anonyymi

      Pyri kauppareissusi käymään arkena. Ajattele kaupan myyjää - Jumalankuvaa- jolla olisi oikeus viettää sapattia, kuunnellen Sanaa ja Herra näin Pyhittäisi opin ja neuvojen kautta ihmistä.

      Tuolla Intian suunnalla, jossa orjatyönä tehdään meidän kauppojen paidat, kertoi dokumentti, että odottava äiti - olisi halunnut lomapäivän. Eli jaksamisensa tähden.
      Mutta, ei. Se oli karua tv.n kertomaa, kun äiti sitten synnytti kuolleen lapsen ja paitatehtaan edustaja - hän hoputti jo seuraavana päivänä töihin, koska tuontanto kärsii, niin tämän kuolleen lapsen vieressä lepäävää äitiä.

      Siellä ei ole lepopäiviä- me emme pakanuudessa ymmärretä sapatin merkitystä, että mikä Auktoriteetti julistaa kaikille ihmisille levon. Ihminen on Luotu. Ja Herra haluaa siunata ihmistä, siitähän on kyse.
      Mutta, tämä Suomen pakanallinen siion, pamplattaa - juutalaisuuteen ym. ikäänkuin se Jumalan siunaama päivä olisi orjuutta.
      *Voi mitä pimeyttä.
      Apostolinen seitsemännenpäivän helluntalaiset sen ymmärtää ja meidän martin ja katolisen kautta baabelista hapatettu pakanakristitty - on epäjumalanpalvelija- hänellä ei ole Luojasta käsitettä, eikä sanaa- miksi sapatti on PYHÄ.

      Siitähän on kyse.

      Toivotaan, että tännekin tulee 7 päiväisiä viikkoja, ei lomia jne. eli pääsette nauttimaan sitä, mitä halajatte. Kirkotkin joutaa sitten kiinni, koska pakanuuttahan hekin kultaisen vasikkansa äärellä julistaa

    • Jos et polje tomuun sapattia
      etkä aja omia etujasi
      minun pyhänä päivänäni
      jos nimität sapattia ilon päiväksi
      ja Herran pyhää päivää
      kunnian päiväksi
      jos kunnioitat sitä niin
      ettet kulje omilla asioillasi
      et käy kauppaa etkä aja omia etujasi
      silloin saat iloita Herrasta,

      Jes 58:13

      Mulle Jeesus sanoi toivovansa, että en koske lainkaan kolikoihin tai rahaan sunnuntaina. Muuten saan viettää tuon päivän miten haluan ja tahdon, mutta rahaan en saisi koskea.
      Mutta jokaista jumalista antaumusta osoittavaa vainotaan henkisesti tai jopa fyysisesti.
      Sanon näin, että jos sulla on Jesajan kirjan 58 luvun täyttöön intoa niin hyvä niin.
      Itse vietin täysin juutalaisen launatai- sapatin puolen vuoden ajan 1997, mutta se vaikutti pahoin ympäröiviin krisitillisiin piireihin. He alkoivat elää avoimesti syntielämää ja haureudessa sekä jonkin verran kiusaantuivat. Puhkesi jopa jonkinlainen kapina kaupungissa ja tuli vaikeat vainon hetket. Jopa kaikkein kristillisimpinä pitämäni henkilöt paljastuivat tuolloin syntielämää viettäviksi. Hädin tuskin selvisin.

    • Saakos sunnuntaina syödä lauantaimakkaraa?

    • On hyvä, että joku otti asian esille. Jumala ei todella turhaan ole asettanut lepopäivää. Kolmatta käskyä. Lääkäri voi kirjoittaa asiasta pitkän dokumentin. Myös raamatun mukaan tulee levosta pitkä dokumentti. Ihminen ei ole kone, joka jaksaa tehdä työtä jatkuvasti. Tosin mikään kone ei kestä jatkuvasti. Tiedän sen vallan hyvin. Tiedän ihmisiä, jotka ovat tehneet pyhää arkea työtä. Joillakin kuolema on tullut aivan liian aikaisin. Todella monia masentuneita on , jotka eivät ole pyhittäneet lepopäivää. Se on kallis hinta. Lähes kaikki kaupat ovat arkisin auki klo 9-21. Onpa se kumma, jos ei arkisin ehdi ostaa ruokaa. Vastaukseni on, että ei ole mitään tarvetta mennä lepopäivänä ruokaostoksille. Minä iloitsen kun minulle sanottiin, menkäämme Herran huoneeseen. Tämä on ollut ja tulee olemaan totta elämässäni.

    • Jos olet siirtynyt JuutalaisMooseksenlain alle niin et toimita sun asioita sapattina. Ja jos toimitat ,, niin sun sapattiystävä tulis kivittää sua RAKKAUDELLA JUMALAAN Tai ite tulla kivitetyksi kun hän ei pidä Lakia.


      On se vaan niin ihana ja sen verran Rakkaudellinen tuo sapattilaki.

      • Anonyymi

        Häpeä- ennen juutalaisia Herra pyhitti Sapatin, se on Herran oma päivä ja ihmistä varten annettu. Eikö asia mene perille, oletko sokea?
        Puhut kivityksestä.
        Se kertoo jo siitä, että Jumalanlain vastaan elävät, eivät peri elämää.
        Jo meidänkin hautajaiset kertovat, että kuolema erottaa elämästä.
        Mitä on Iankaikkinen elämä? So. armolahja Sapatin Herran, Jeesuksen kautta.
        Ja sapatinlepo on lupaus- ettei enää tarvitse mitään tehdä, kun kaikki on valmista Herran valtakunnan valmiuden kautta.
        Nyt, eletään askareiden ja Pyhän rytmittämisen kautta. Herra on LUVANNUT aadamille sapatinlevon - kelle se nyt kelpaa.
        Usko on vapaehtoinen, myös sapatti - jakaa Herran siunauksen.
        1Mo 2:2-3 Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. (3) Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
        ...
        No paljonko tuon sapatin aikana on juutalaisia? Jumala pyhitti ja erotti omalle kansalleen levon. Siinä ei ole juutalaista, tai kreikkalaista - vaan Herrankansan omat.
        Elämänkirjalliset.
        Eli älä hyvä mies jankkaa sapatista. Eihän sinulle ole lupauskaan, kun et kunnioita sitä.
        Sinulla ei ole LuojaJumalaa kohtaan rakkautta, vaan oma lihasi ja maailman uskontojen tunnustus on sinun herrasi.
        2Mo 16:23 Niin hän sanoi heille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. Mitä leivotte, se leipokaa, ja mitä keitätte, se keittäkää; mutta kaikki, mitä tähteeksi jää, pankaa talteen huomiseksi."
        Siis kyse on Herran kansalla Herralle pyhitetty sapatti.
        2Mo 20:8-10 Muista pyhittää lepopäivä. (9) Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; (10) ---> mutta seitsemäs päivä on >Herran, sinun Jumalasi,< sapatti;<<- silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

        Jos ei ole Luoja Jumala - Jeesus - sapatin Herra, sydämen Herra, ei ole sitä sapattiakaan. Oman uskonnollisuuksien valtajakkaran hyväntiedonpuun valhe- jonka käärme on kavalasti sanallaan tuonut hapatteeksi.

        On muistettava - on vain YKSI kansa - ja Elämänkirja julistaa Iankaikkisen elämän omaavat - jotka Herra tuntee.
        Hänhän sanoo- "Menkää pois minun työkäni te "Laittomuuden" tekijät.
        Kun laittomuus lisääntyy - kylmenee useimpien rakkaus - ja Jumalanvaltakunnan lain päämäärähän on rakkaus - elämäksi.

        Te haluatte orjuuttaa kaupan kassan - sapattina - omille tarpeillenne. Siitähän on kyse.
        Ja sanotte, että olette vapaat, menkää orjuuttamaan, ettei tämä kassa pääse palvelemaan Herraa- ja voisi olla, että juuri tuona sapattina hänelle olisi ollut kutsupäivä pelastukseen sisälle.
        Miettikääs, kun puhutte pötyä


      • Aiotko todella digiaikana kivittää minut kuoliaaksi?


      • Anonyymi
        kettula kirjoitti:

        Aiotko todella digiaikana kivittää minut kuoliaaksi?

        Ilm.14:10. Jumala käyttää tulikiviä omana aikanaan.


    • Anonyymi

      Kun Adam oli luotu - ja hän heräsi ensimmäiseen aamuunsa oli Jumalan pyhittämä lepopäivä.
      Mitä se kertoi Adamille, kun hän katseli ympärilleen?
      Kaikki oli valmiina - Jumalantyönä, eli Kristukseen on kaikki luotu - Hän on sapatin Herra.
      Jumala ohjasi ja neuvoi adamia - kun elät valmiissa Edenissä. syö ja nauti näin ja näin.
      Mutta - tuli kieltoinen ohje - "hyvän ja pahantiedon" puulle ja sen hedelmiin, koska se oli Herran aluetta.
      Eli kuuliaisuus ja opetus on Herran ohjetta meidän elämäksi.
      Adam- olisi saanut kuuliaisena elää iankaiken. - Edenissä-.

      Tämä on opetuksellista kieltä, olla kuuliainen Jumalan sanalle.
      Ja Adam - sai koska viikko oli asetettu - niin joka seitsemäs päivä viettää lepopäivää - laittaa kuokkansa syrjään.
      Meillä on edelleen viikko tosi. Sapatti on muistutus että Luominen on Jumalantyötä ja Hänen kauttaan on kaikki valmista ja näin ollen meidän osa on levätä Herran käsissä.
      Pelastuskin on Jumalantyötä ja siitä julistaa Herran kuoleman muistopöytä tässä ajassa.
      Sapatti - julistaa Luoja Jumalan siunausta. Kaikki on valmista.
      Kyse on Jumalantahdon ilmauksista, että käsittäisimme paikkamme luotuina.
      Siksi tämä -sapatti- josta moni käy kiistaa - on Herran ----- SINUN--- Jumalasi sapatti.

      Kun sen ymmärrät, käsität sen Pyhyyden, että miksi meidänkin olisi hyvä elää niin, että kaikki kanssaihmisemme meidän Hengen hedelmänä pääsisi viettämään Jumalan itsensä Pyhittämän päivä- julistuksellista viestiä.
      Ja kun ME, vaikka Apostolisen helluntalaisuuden uskollinen joukko sydämestään haluaa ottaa osaa sapattiin, me kumarramme Häntä - joka on Luonut taivaan ja maan.
      Ja näin voimme maailmanlaajuisestikin todistaa orjuutetuille muissa maissa, erottakaa itsenne Herralle, ottakaa vapaa- tulkaa yhteen, ylistäkää Häntä, joka on luonut ja Häntä, joka pelastaa, Häntä, joka saattaa kaiken lahjana eteemme, eli Hän tavallaan palvelee meitä, luotuja - ja se on armoa se. Se on todellista lepoa,
      Ei sitä korvausoppia, mikä ihminen on tuonut rinnalle ja julistanut sille sunnuntailleen eri merkityksen.
      Herran kuoleman muisto-ateria se julistaa Ylösnousemusta.
      Lepopäivä - että Jumala tekee kaiken valmiiksi ja on Luoja. Hän luo kaiken kerran uudeksi.

      Näin Apostolisen seitsemännen päivän helluntalaisuus tulee avaamaan ovia tulevaisuudessa maassammekin.
      Sitä en tiedä, onko perinneoppineisuuden helluntalaisuudesta moni mukana - joka pitää kiinni - Baabelista - ponnistautuvan äitilapsikultin - Katolisuuden hapattaman ja paavin opettaman MarttiLutterin tuoman pyhän. Ikäänkuin hyväntiedonpuulta tuotu kaunis hedelmä väärälle pyhälle - ylösnousemuspäivä. ja Herranpäivä.
      No, he eivät hoksaa - että Herranpäivä on tuomionpäivä ja jotenkin he jo julistavat väärän harhansa päälle tuomion. Eihän se ole Jumalanerottama päivä.
      Kuten kertaan, minulle ylösnousemuspäivä tulee siitä, kun murran leivän ja syön, sekä viini - se julistaa Herran kuolemaa siihen asti kun Hän saapuu.
      Ja hän saapuu hakemaan omansa - ja se on ylösnousemuspäivä. I- autuaiden päivänä.

      Tiukassahan se on monelle ymmärtää Sanan juuret ja opit, kun ne on äidinmaidossa opetettuna harhana takaraivoon taottu. Se ei mene perille, ellei Pyhä Henki pääse avaamaan Sanan kautta elämää, tässäkin asiassa

    • Saat tehdä työtä ja ostaa sapattina ihan vapaasti. Sama koskee sunnuntaita. Halpahalli-ketjun omistaja taipui vihdoinkin faktojen edessä ja ymmärsi, että yhteiskunta ei voisi toimia, ellei osa sen jäsenistä tekisi työtä myös sunnuntaina. Adventistit eivät taida oikein kunnolla ymmärtää tätä asiaa?

      Sapatin pitäminen ei muuten vähennä tehtävän työn määrää. Sehän tarkoittaa sitä, että muina päivinä pitää tehdä sapatinkin työt, jotta se voidaan pitää pyhänä vapaapäivänä! Tästä on hyvä esimerkki Mooseksella Israelin erämaavaelluksen aikana. Perjantaina tuli kerätä taivaasta maahan pudonnutta mannaa sapatinkin osuus, jotta sitä mannaa riittäisi syötäväksi vielä sapattina!

      Onhan se hienoa, että sapattina ei tarvitse enää työtä tehdä: saa levätä, kun pelastus on valmis Kristuksen uhrin ja ylösnousemuksen kautta! Sehän se tässä sapatissa tärkeintä on: lepo Herrassa ja ilo pelastuksesta! Siksi sapattina ei ole lupa tehdä työtä: se on esikuva Kristuksen uhrin tuomasta levosta häneen uskoville. Ei tarvitse tehdä työtä oman pelastuksen eteen: riittää, että uskoo Jeesukseen.

    • Anonyymi

      Aam.8:5 sanoen: Milloin loppuu uusikuu, että saamme myydä viljaa, ja milloin sapatti, että saamme avata jyväaitan, pienentää eefa-mitan ja suurentaa painon ja pettää väärällä vaa'alla.

    • Anonyymi

      voi "hyvää päivää" !
      Vieläkö siellä tommosia "lillukanvarsia" opettaa !


      järjenkäyttö sallittu.

    • >> Halpahalli-ketjun omistaja taipui vihdoinkin faktojen edessä ja ymmärsi, että yhteiskunta ei voisi toimia, ellei osa sen jäsenistä tekisi työtä myös sunnuntaina.>>

      Sapatti onkin lauantaina. Alkossa voi käydä jo perjantaina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe