Busseissa olevat automaatit ovat liian vaikeita tyhmille ihmiselle. Jos jo kerran aiemmin kolmen eri napin painallus tuoti suunattomia vaikeuksia, niin miten mahtaa olla abc painikkeiden kanssa? Kyllä on hölmöläisen touhua, mutta minä en ilmaiseksi käyttöliittymäsuunnittelua tee. Jos hsl maksaa vähintäään 150,000€ niin voin keskustella asiasta.
Hsl lippu-uudistus täysin mönkään
84
898
Vastaukset
- Anonyymi
Hollannissa vilautetaan matkakorttia kun astutaan liikennevälineeseen ja uudestaan, kun astutaan pois. Sama kortti kävi Amsterdamin ratikassa ja Amsterdam-Rotterdam -junassa. Meillä pitää olla eri systeemi Tampereella ja VR:llä ja Tampereella ja liki joka kunnassa.
- Anonyymi
Ennen uudistusta raitiovaulippu maksoi 1,67 arvolipulla,nyt 2,80!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen uudistusta raitiovaulippu maksoi 1,67 arvolipulla,nyt 2,80!!!!!
Ei nyt 17:sta vanhaa mummon markaa, ole kallis hinta kiskoilla. Kymmenen matkan hinnalla, saa jo suht hyvät lenkkarit, jolla noi matkat sujuu kengänpohjia kuluttaen. Fillaria en suosittele, enkä suksia, koska pääkaupunkiseudulla on jotain laturaivoa ja fillariraivoa liikkeellä.
- Anonyymi
Yhdellä kädenheilautuksella pitää kaikki sujua, jos pitää jotain näppäillä ja painella, on käyttöliittymäsuunnittelussa epäonnistuttu pahasti.
- Anonyymi
Idiootti espoosta, mun kortti sanoo lukulaitteessa piip, ja kun on muka vanhenemassa PÖÖP ja koko linja auto kulee, et pers aukinen pomppas kyytiin.
- Anonyymi
hey kuljetaja?!
Minula matkalipu puhelin.virta lopu. tulin somalia .mina menna tyo
MITA SINA SANOA? Ei ola?
RASISTI! - Anonyymi
Maksamisen pitää hoitua esim. pankkikortin lähimaksuominaisuudella, mutta eihän semmoinen tule kyseeseen tässä hyvien veljien lippusekamelskalandiassa, missä hyvillä veljillä on krooninen pula turhalla byrokratialla luotavista viroista. Viisainta olisi hoitaa julkinen liikenne verovaroilla ilman yksittäisiä maksutapahtumia, että jokainen pääsisi paikasta toiseen perustuslain yhdenvertaisuutta korostavassa hengessä.
- Anonyymi
Perustuslakia sovelletaan vain muualta tulleisiin .
- Anonyymi
Kyl toi lähimaksumaksaminen näyttäis olevan mahdollista mansen ratikoissa. Mut ilmeisesti se on mahdotonta toteuttaa kykypuolueen hallitsemassa monikulttuurisessa Helsingissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyl toi lähimaksumaksaminen näyttäis olevan mahdollista mansen ratikoissa. Mut ilmeisesti se on mahdotonta toteuttaa kykypuolueen hallitsemassa monikulttuurisessa Helsingissä?
Olisko sillä vaikutusta, että pääkaupunkiseudulla on monta vyöhykettä ja siis monta eri maksua, sekä myös eri hinta lapsille ja aikuisille? Miten hoidat nuo kaikki tiedot yhdellä vilautuksella?
Vilauta vaikka naispuoliselle bussikuskille, ja kysy onko tämä liian iso raha? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko sillä vaikutusta, että pääkaupunkiseudulla on monta vyöhykettä ja siis monta eri maksua, sekä myös eri hinta lapsille ja aikuisille? Miten hoidat nuo kaikki tiedot yhdellä vilautuksella?
Vilauta vaikka naispuoliselle bussikuskille, ja kysy onko tämä liian iso raha?Unohdit eläkeläiset ja sotainvaliidit, sekä ilmaiet lastenrattailla liikkuvat suur-perheet.
- Anonyymi
Mitä höriset? Lippu-uudistus on helppo js nopea kun asian sisäistää.
Esim. vanhukset ja pikkulapsetkin oppii sen kun perehtyy ennakolta ( se vaan ettei pikkulasten ja siten muiden somalilaumojen ym. vapaamatkalaisten tarvii maksaa matkoistaan!).
HSL:n sivuilla ja joka paikassa voi "kylmäharjoitella" matkan eli lipun ostoa kulkuneuvon laitteella!
Ei se tarvitse muuta kuin jos on kk-lipun ( ennakko-ostaja) käyttäjä tarvitsee vaan vilauttaa lippuaan/- korttiaan koneelle.
- Jos olette ns. arvolipun eli kertaoston käyttäjä silloin valitaan joko AB - ABC - tai ABCD - matka hyvin esillä olevien vyöhykkeiden mukaan minne aikookin matkustaa!
Ns. Helsingin sisäinen on AINA minne suuntan tahansa - valinta AB - siis ladatulla arvolipulla. No 70- vuotta täyttäneet saavat erilliskortillaan ( joka on lunastettava) aamu klo 9.00- klo 14.00 saakka mahdollisuus matkustaa puoleen hintaan - myös arvolataus korteillaan!
Arvoa voi ostaa myös kk-lippuun jos tekee normaalista reitistään poikkevia matkoja alueella - ja siten myös ylimääräisen extra matkan ostaminen on mahdollista - KUTEN ARVOLIPULLA voi ostaa kaverilleekin matkan - silloin painetaan 1 ( 2- 3 ) sen lisäksi montako lisämatkaa ostaa samalle matkalle!
Oma matka on siis aina ladattuna maksettu minkä tahansa vyöhykkeen ( AB-C-D) valitseekin mutta lisämatkan "kaverille" voi siis maksaa samalla jos ei hänellä ole korttia tms. käytössään. Painat valinnan , ja hebnkilömäärän monta henkilöä haluat maksaa.
HELPPOA - mutta vaatii pikkusien ajattelua ennakkoon - ei muuta!
Puhelin - ja lippuautomaatit ovat sitten oma juttunsa - edellinen kortilla maksamiseen ohjeena.
-----------
Tarjolla on erilaisia lippuja erilaisiin matkustustarpeisiin. Lippu kannattaa valita sen perusteella, kuinka usein matkustat joukkoliikenteellä.
https://www.hsl.fi/asiakaspalvelu/nain-kaytat-joukkoliikennetta _Näin käytät joukkoliikennettä
&
Lataa sovellustus puhelimeen...
https://www.hsl.fi/sovellus?gclid=CjwKCAjw-4_mBRBuEiwA5xnFIMP0zJLRGuwZwZOYy3-fohE91Et3iDLbxZyZBT3gFWcgVYjpQVw4-xoChLoQAvD_BwE
Matkalla kohdataan!?- Anonyymi
Muualta satunnaisesti tulevan pitää opetella pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen perusteraamattu ulkoa, että ei joudu jalkamiehenä suunnistamaan kartan ja kompassin kanssa betoniviidakossa. Päivitetty musta kirja on tietysti tankattava ennen joka reissua, että ei tule yllätetyksi kesken taipaleen. Voi hemmetti tätä maata!
- Anonyymi
Jos mä meen lentokentälle, niin mistä saa C-vyöhykelippu? Enhän mä kaikkia osta abc vaan sinne vaan lentokentäle.
- Anonyymi
Vain Kelan eläkettä saavat saavat alennuksia. Muut eläkeläiset eivät saa. Liian moninmutkainen rakennelma. Vnhuksista vain hki asuvat saa alennusta ja sekin jollain aikavälillä 9-14 välillä. Ei koko ajan. Muu paikkakuntaliset ei saa vaikka kävisit joka päivä kaupungissa esim Lohjalta. Todella sekava systeemi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mä meen lentokentälle, niin mistä saa C-vyöhykelippu? Enhän mä kaikkia osta abc vaan sinne vaan lentokentäle.
Lentokenttä (Vantaalla) Hki-Vantaa kuuluu jo itsessään alueeseen ABC - junalla tai bussilla sitten matkustaakin!
Ja jos on ns. arvolippu / eli kertamatka ja ostos suuntaansa - ( huom. vaihto-oikeudet ennallaan pääasiassa 1h jne. riippuen matkasta), ei todellkaan tarvits emuuta kuin painaa kohtaa _> ABC - joka on vyohyke joka kattaa suuren osan Vantaata, ja Espoota aina Matinkylään saakka jne. Idässä samoin .
TUTUSTU ENSIN ja sisäistä vyöhyke-kartta - jonka voi ladata myös puhelimeensa!
Kannattaa katsoa vyöhykerajat joka kerta - osin ne kattavat myös toisen kunnan kuten Vantaan ja Espoo jne.
Helsingin sisäiset matkat ovat kaikilla kulkubeuvoilla aina AB- matkoja! Ratikkamatkaa myöten - alk. 27.4.2019!
Huom. Vantaalta ja Espoon ABC- vyöhykkeiltä Helsinkiin jne./ tai Esp.& Van. alueilla matkustaessa on sama ABC maksu! Kauniainen kuuluu samaan vyöhykkeeseen. - Anonyymi
Ööö!?
Määrittele ”nopea ja helppo”, jos toi oli sun mielestä nopeaa ja/tai helppoa!? :/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentokenttä (Vantaalla) Hki-Vantaa kuuluu jo itsessään alueeseen ABC - junalla tai bussilla sitten matkustaakin!
Ja jos on ns. arvolippu / eli kertamatka ja ostos suuntaansa - ( huom. vaihto-oikeudet ennallaan pääasiassa 1h jne. riippuen matkasta), ei todellkaan tarvits emuuta kuin painaa kohtaa _> ABC - joka on vyohyke joka kattaa suuren osan Vantaata, ja Espoota aina Matinkylään saakka jne. Idässä samoin .
TUTUSTU ENSIN ja sisäistä vyöhyke-kartta - jonka voi ladata myös puhelimeensa!
Kannattaa katsoa vyöhykerajat joka kerta - osin ne kattavat myös toisen kunnan kuten Vantaan ja Espoo jne.
Helsingin sisäiset matkat ovat kaikilla kulkubeuvoilla aina AB- matkoja! Ratikkamatkaa myöten - alk. 27.4.2019!
Huom. Vantaalta ja Espoon ABC- vyöhykkeiltä Helsinkiin jne./ tai Esp.& Van. alueilla matkustaessa on sama ABC maksu! Kauniainen kuuluu samaan vyöhykkeeseen.Mikä olisi maksu, jos matkustaa vaikka yhden pysäkin välin Vantaalla, esim. Lentoasemalta ja pysyy koko ajan Vantaan sisällä?
Miten se valitaan arvolipusta, tai millaisen kausilipun ostaa vain Vantaan sisällä liikkuva? Olisiko pelkän C:n valinta ratkaisu? Miten se tehdään?
Itselleni riittää melkein aina liikkua vain Helsingin sisällä, ja silloinkin saatan mennä pyörällä kohteeseeni.
- Anonyymi
Ärrältä saat.
- Anonyymi
Kyläilemään B- ja C-vyöhykkeen rajamaastoon.
Mistä tiedän kohdepysäkkini vyöhykekuuluvuuden?- Anonyymi
Kysy vierailupaikan isänniltä ja emänniltä - tai opiskele karttaa!!!
Vyöhykekarttaa mieleen ja puhelimeen! - Anonyymi
Kysy kuskilta tai ehkä lipputelineeseen tulee joku kuva. Paitsi ettei enää ole yhden vyöhykkeen lippuja kaikki liput on kahden vyöhykkeen lippuja. Ilmeisesti AC, BD ja FG ovat valideja vyöhykkeitä. Itse matkusta vain A vyöhykkellä mutta nyt on pakko ostaa lippu Espooseen asti ja lippu maksaa n puolet enemmän. Vaikka ajaisi vain yhden pysäkin välin keskustassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy kuskilta tai ehkä lipputelineeseen tulee joku kuva. Paitsi ettei enää ole yhden vyöhykkeen lippuja kaikki liput on kahden vyöhykkeen lippuja. Ilmeisesti AC, BD ja FG ovat valideja vyöhykkeitä. Itse matkusta vain A vyöhykkellä mutta nyt on pakko ostaa lippu Espooseen asti ja lippu maksaa n puolet enemmän. Vaikka ajaisi vain yhden pysäkin välin keskustassa.
Niin eli olet valmis ennemmin maksamaan tuplahinnan yhden pysäkinvälin pidemmästä matkasta, kuin esimerkiksi ihan vaan kävelemään tän pysäkinvälin, vai?
Joo. Kyl näyttäis siltä et turkulaiset ei enää olekaan maan idiooteimpaa sakkia. - Anonyymi
Lipun tarkastaja tietää ja saat pummi alennusta kuitilla.
- Anonyymi
Iso osa helsinkiläisiä käy kapassa ja asioi lyhyitä matkoja raitiovaunuilla. Varsinkin iäkkäät ihmisille se on ollut oiva apuväline. Nyt ainakin pienituloisten raitiovaunun käyttö ehtyy. Tai heidät pakotetaan käyttämään vehjettä klo 9-14 vai oliko 10-14 silloin jonkun alennuksen saa, mutta sekin on ehdollinen, se ei koske kaikkia vanhempia ihmisiä. Usein ihmisillä on paljon kannettavaa. Kun oman auton käyttöä ei suosita keskustassa niin miksi pitää rangaista raitiovaunun käytöstä. Sitä voi ihmetellä. Miksi piti poistaa yhden vyöhykkeen maksu tai raitiovaunulippu. Se nyt vaan oli typerää. Vihreät menetti siinä paljon kannatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy kuskilta tai ehkä lipputelineeseen tulee joku kuva. Paitsi ettei enää ole yhden vyöhykkeen lippuja kaikki liput on kahden vyöhykkeen lippuja. Ilmeisesti AC, BD ja FG ovat valideja vyöhykkeitä. Itse matkusta vain A vyöhykkellä mutta nyt on pakko ostaa lippu Espooseen asti ja lippu maksaa n puolet enemmän. Vaikka ajaisi vain yhden pysäkin välin keskustassa.
Kysy kuskilta, on päivän paras ! Vittu osaako ne edes suomea ?
- Anonyymi
Juuh, mut ei taksitkaan tiedä enää missä on Mannerheimintie!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuh, mut ei taksitkaan tiedä enää missä on Mannerheimintie!
Tämä kuule on vihreä vasemmistolaista kulttuuria. Arpapeliä koko elämämme tää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy kuskilta, on päivän paras ! Vittu osaako ne edes suomea ?
Ja widut, tuntevatko kaupunginosaa edes missä milloin skujaavat.
Kokemusta on, etteivät tunne edes kaupunginosia.
- Anonyymi
Pistä reittioppaaseen lähtö mistä mihin niin se kertoo mitä lippua joudut käyttämään ja miten pääset perille.
https://www.hsl.fi/reitit-ja-aikataulut- Anonyymi
Ööö!?
Ai TOIKO nyt sit muka on se HELPPO tapa?! :D
Reittikartan saa näyttämään pelkästään joko pyöräily tai kävelyreitit. Mut eikös tässä olis tarkotus ainakin yrittää kulkea jollain julkisella kulkuvälineellä?
Ja mitä helvettiä ketään hyödyttää nähdä joku kävelyreitti?
Ja siks toisekseen: Jokaisella vanhuksellahan takuulla on joku älyhärpäke tai tietokone että saisi kunnian käyttää tota katastrofisovellusta!? :/
Ei jatkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ööö!?
Ai TOIKO nyt sit muka on se HELPPO tapa?! :D
Reittikartan saa näyttämään pelkästään joko pyöräily tai kävelyreitit. Mut eikös tässä olis tarkotus ainakin yrittää kulkea jollain julkisella kulkuvälineellä?
Ja mitä helvettiä ketään hyödyttää nähdä joku kävelyreitti?
Ja siks toisekseen: Jokaisella vanhuksellahan takuulla on joku älyhärpäke tai tietokone että saisi kunnian käyttää tota katastrofisovellusta!? :/
Ei jatkoon.Eikujuu. Pien korjaus edelliseen. Saahan ton härpäkkeen sentään näyttämään ne bussireititkin, jos ei erehdy kirjottamaan siinä alkuruudussa niihin lähtö- ja pääte-lootiin yhtään mitään, vaan painaa vaan suoraan reiittipainiketta, ja hakee ne vasta siinä kartassa.
Ja on toi pääkaupunkiseudun joukkoliikenne kyl kenties maailman paskin evö?! :/
Tuli ny ihan kokeeks valkattuu yks tuttu mesta Espoosta lähtöpaikaks, ja toinen Vantaalta pääteasemaks. Kummassakin päässä joutuu ensteks kävelemään lähimmälle pysäkille yli kiometrin. Matkan kokonaispituus 36 kilsaa. Matkan kesto yli 1,5 tuntia. Fillarillakin olis nopeemmin perillä!
Ei edelleenkään jatkoon. - Anonyymi
Siis oltava läppäri mukana reittiopasta varten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis oltava läppäri mukana reittiopasta varten?
Eikä se aina riitä. Sille on saatava vielä nettiyhteys. Jos reitin varrella on ilmainen WLAN (WIFI) niin sitten ei tarvita muuta. Tällaisia paikkoja on vähän. Omaa älykännykkää voi käyttää WLAN:n antajana tabletille tai myös läppärille.
Ainakin ns. tablettitietokoneisiin saa SIM-kortin sisään, nämä tabletit myydään lisäominaisuudella LTE tai 4G. Kai nykyäänkin saa vielä Internet-liittymiä varten ns. mokkulan, eli USB-liitäntään menevän muistikynän näköisen puikon, johon laitetaan 4G-sim kortti.
En kyllä kantelisi mukana läppäriä, jos kotona Helsingissä olisi kaikki pelivehkeet jo valmiina. Pitäisi tottua tiirailemaan omaa älypuhelinta. Se korvaa joiltain osin oikean läppärin. Itse en tykkää älykännykän katselusta. Esim. Sään katsomiseen, Ilta-sanoimien lukemiseen ja Polttoaine.net hintojen syöttöön ja hintojen tarkistamiseen se sopii, mutta ei ole hyvä esim. web-mailin käsittelyyn. --- S24 sähköposti.
EU_sucks
- Anonyymi
Ja paina sitä nuolta mikä näyttää alaspäin se kertoo lopussa mikä lippu.
- Anonyymi
Taksia voi kanssa käyttää Bernerin uudistuksen jälkeen matkan voi maksaa myös luonnossa.
- Anonyymi
Tarjosin, mutta Hussan sano että liian vanha.
helga 85 år - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarjosin, mutta Hussan sano että liian vanha.
helga 85 årMut onneks kaikki koulukyydit on ihan ilmasia, eks vaan?
- Anonyymi
Ihan ekana täytyy harjoitella aakkoset uudestaan ja jos taksia käyttää niin kilpailuttaa se matka. Taksit vaan ei osaa enää osoitteita kun heillä ei ole paikkatietovaatimusta. Jos heidän gps ei toimi. Ehkä kolikoilla voi vielä maksaa. Paitsi bussissa ei kai enää. Mutta virtuaalivaluutalla onnistuupi.
- Anonyymi
Tämä uudistus-KOKEILU on jo nyt epäonnistunut.
Täysin surkea systeemi.
Heti paluu vanhaan, tuttuun systeemiin.
Hävetkää HSL-rosvot ja rahastajat. - Anonyymi
Hyvä,
nyt voi tämän HSL-Rihtniemi-mummeli-pelleilyn aikana matkustaa täysin ilmaiseksi.
Rihtniemi - Mummo heti eläkkeelle . Suvi Hannele Rihtniemi, KAKO, (8.4.1944 Helsinki) on Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän (HSL) toimitusjohtaja.- Anonyymi
Vedä tumppuun! Laitoit syntymävuodeksi tahallaan 1944. Se on Wikipedian mukaan 1954,
8.4.1954
Mummo-ikäinen, mutta ainakin 3 vuotta vielä työikäinen, siis voisi lähteä silloin eläkkeelle 68-vuotiaana, jos on niin kivaa olla julkisen sektorin suoja"töissä". - Anonyymi
Suvi Rihtniemi on varmasti pätevä.
Suvi Rihtniemi on ollut poliitikkona koko pitkän ikänsä.
Suvi Ruhtniemi on kuuluisaa Rihtniemi-poliitikko sukua, onko jopa Juha Rihtniemen äiti.
Pätevämpää poliitikkonaista ei varmasti HSL-pääjohtajaksi löydy!
- Anonyymi
Nyt vaikuttaa aloittaja on edelleen "PIHALLA" ja menee entistäkin sekaisemmaksi neuvoista!
Itse kehoitan pysymään kotona tai ajamaan taksilla jos ei > ENSIN SISÄISTÄ vyöhykkeitä joita kartoilla hyvin selkeästi esitetän ja jotka YLITTÄÄ kuntarajat! ( Kunta = kaupunki)
ABC - on vyöhyke johonka sisältyy Helsinki kokonaan suurimmat osat Vantaasta ja Espoota! Kauniainen ja Itäinen Helsinki Sipoon rajoja hipoen!
Helsingin sisäinen matka on AINA > AB , ja kun on esim. 'arvokorttimaksaja' eli kertalippua ostava jne. ( eli ei säännöllinen kk- matkustaja) korttiin on ladattu "arvoa" eli rahaa - jolla maksat valinnan mukaan sen ennakkoon määritellyn ALUEEN eli vyöhykkeen, joita on AB ja ABC ja ABCD . Mitä pidemmälle henkilö matkustaa sen mukaan matka maksaa - alueelle ABCD pääsee siis pisimmälle / laajemmalle alueelle ja sen mukainen maksukin!
Lisämatkaa ostaa ehkä satunnaisesti tms. - vain kuukausikortin maksaneet - ja kun he ostaa normaalista poikkeavan "lisämatkan" he painavat 1 ( kohtaa konella) myös kuten jos arvokortilla ostaa ns. lisämatkan henkilölle joka on joku muu kuin kortin omistava valitaan 1 tai niin monta numeroa ( 2. 3, 4 jne.) valikosta kuin on lisä matkoja ostamassa!- Anonyymi
Kyllä on hitaat eläkeläiset ja mummot taas vaikeuksissa ja hidastamassa kulkua jos arvolla kulkevat. Kun eivät ennenkään osanneet helposti kulkea. Ihan oikeassa on aloittaja. Lisäksi kallistuu taas liikkuminen.
- Anonyymi
Kalistuu taas liikkuminen. Espoon sisäinen pn pakko ostaa 30pv. 14 vrk on melkein puolet entistä kalliimpi. Kyllä on taas sanonko mistä tämä uudistus ☹️
- Anonyymi
𝘼̈𝙡𝙖̈ 𝙫𝙖𝙡𝙞𝙩𝙖, 𝙫𝙖𝙖𝙣 𝙤𝙨𝙩𝙖 𝙤𝙢𝙖 𝙖𝙪𝙩𝙤.
Valitse kaikki kuvat, joissa näkyy
henkilöautoja
- Anonyymi
Eikö AB ole Alko?
- Anonyymi
Kyllä, stadilaiset ohjataan ottamaan lippu pitkäripaiseen.
- Anonyymi
Julkisissa on nykyään A oikeudet. On ollut jo pitkään. Luuserijeppe juo koff ole off juomaa ja räyhää, eikä kukaan puutu asiaan.
- Anonyymi
Ei ole vaikeaa kun viitsii ENNAKKOON tutustua - jo moneen kertaan todettuun - ALUE-VYÖHYKKEISIIN!
Kun opettelee vaan sen "napin painalluksen" jota tulee eniten käyttämään - oli se sitten Helsingin sisäinen AB, tai osia Vantaasta tai Espoo / Kauniainen sisältävä ABC - niin sekin riittää pitkälle.
Vantaalla , Espoossa , Kirkkonummella, Sipoossa, Siuntiossa, Tuusulassa ja Keravalla asuvilla on kiinnitettävä huomio valintoihin C ja D / CD matkoihin.
Tämä kaikki on kovin Helsinki keskeistä joka tapauksessa ( = AB) - kun kaikki eivät matkusta lainkaan Helsingin alueelle, kuin mah.d. 1 jne. lisämatkansa kautta - kautta ehkä mutta ei aina sinnepäinkään !
Siten vyöhykkeiden C ja D - alueilla asuvien on opeteltava pääasiassa se ja ne matkojen ¨kirjain-valinnat¨ jotka heitä koskee!
Tässä jälleen vyöhyke / kirjain valikko - ja kartta vyöhykkeestä!
https://www.hsl.fi/uudetvyöhykkeet
Alempana linkkiä on tämä KÄTEVÄ matkan harjoitteluun oleva laitteen ja kortin kanssa opastava metodi!
https://www.hsl.fi/uudetvyöhykkeet#jumpNav-9 _Kokeile jo nyt, miten lippu ostetaan uusille vyöhykkeille.- Anonyymi
Kyllä se tulee olemaan vaikeaa hitaille ja tyhmille kun eivät tiedä mitä painiketta painavat. Hidastaa taas matkantekoa ihan varmasti.
Ööö... tuota. - Anonyymi
https://www.hsl.fi/uudetvyöhykkeet#jumpNav-9
SIIS > Kokeile jo nyt, miten lippu ostetaan uusille vyöhykkeille. - Anonyymi
Kallistuu matkanteko joten uudistus on huono☹️
- Anonyymi
Lippu kuljettajalta-hinta nousi törkeästi, mutta ennakkoon ostettu lippu laski merkittävästi, sekä seutulippu että sisäinen lippu.
- Anonyymi
> Tässä jälleen vyöhyke / kirjain valikko - ja kartta vyöhykkeestä!
> https://www.hsl.fi/uudetvyöhykkeet
Kuukausittain tulen kauempaa ja tuo minikartta ei kerro, onko pysäkit Tuomarilan itäpuolella B- vaiko C-vyöhykettä
- Anonyymi
Täysin mönkään menneen uudistuksen pytyisi korjaamaan palauttamalla yhden vyöhykken matkat ja sen kuuluisan raitiovaunulipun. Nyt ei pirukaan ota selvää ABCD viidakosta lisämatkoineen. On se ollut vaikeaa ennenkin, nyt vaan uudistus pilasi sen mikä siinä toimi parhaiten .
- Anonyymi
Helpompi 1 = HELSINKI SISÄINEN
Helpompi 2 = ESPOO SISÄINEN
Helpompi 3 = VANTAA SISÄINEN
12 = Helsingistä Espooseen ja toispäin
13 = Helsingistä Vantaaseen ja toispäin
Ja numeroita riittää : 4 Siuntio, Porvoo Riihimäki
Eli aina kannattaa käyttää sitä samaa logiikkaa joka toistuu yhteiskunnan toiminnoissa.- Anonyymi
Tämä olisi ollut hyvä juttu. Paljon selkeämpi kuin abcdefghijklmnop... ainakin uppoaa minun logiikkaani paremmin. Voisit esittää sen suoraan sinne lippu uudistukseen.
- Anonyymi
Tuo on hyvä. Sen olisi helposti keksinyt yksityisen sektorin atk-suunnittelijakin, mutta ei joku ääliö julkisen sektorin päällepäsmäri suojatyöpaikassaan.
((atk-suunn.yksit.HKI)) - Anonyymi
Onhan tämäkin yhteiskunnan logiikkaa. A - luokan kansalaIainen, B - luokan kansalainen, C-luokan kansalainen ja sitten se roskajoukko, kuten eräs asiantuntija oli havainnut!
- Anonyymi
100 miljoonaa vaikka aloittaja olisi tehnyt tämän 150.000€ 🙂suunnitelman siis.
Kuka tässäkin on vetänyt välistä?
Aiemmin 100 tuhatta maksanut on nykyään heti 100 miljoonaa. Hintahan pompsahti!🙉 - Anonyymi
Sen entisen dösän sijaan, hypätkää metroon ja sen jälkeen vasta dösää joka vie perille !
- Anonyymi
Miksi Hki ei osta jotain vanhoja, käytettyjä dösiä DDR stä niin saatas ajaa ilmasiksi ja mekaanikotkin saisi töitä. Miksi pitää olla jotain digilaitteita. Miks ei saada olla niinku ennen. Vielä jäisi kaupanpäälle rahnaa uusiin lenkkitossuihin. Kaikki voittas paitsi ’ perneri’.
- Anonyymi
Tää sorsii neukkuja ja arabeja. He ei tiedä mitä abc tarkoittaa. Sitä paitsi abc on bensa- asema. Kun insinöörit on asialla tulee pelkkää sutta. Olisin keksinyt paljon paremman systeemin. Helpon, halvan ja yksikertaisen. Tälläset abc t on hanurista. Mitähän se on maksanut helsinkiläisille. Jonkun miljoonan ilmeisesti. Sitä varten pitää lippuja korottaa, että nää härpäkkeet rahotetaan. Siis suunnittelua suunnittelun takia. Ja vielä on palkattu muutama kansanedustaja kokopäiväisesti asiaa ihmettelemään.
- Anonyymi
HSL on käyttänyt vuosien aikana niin paljon rahaa matkakortti- ja kortinlukijauudistuksiin, että sillä rahalla olisi voinut ajaa koko porukka ilmaiseksi pitkän aikaa. Miksiköhän noissa isoissa sivistysmaiden kaupungeissa kuten esim Barcelonassa pärjätään kymmeniä vuosia samoilla systeemeillä.
- Anonyymi
Kukaan tajunnut kirjaimista mitään tänään. Menivät sitten pommilla.
- Anonyymi
Takasin yhden vyöhykkeen liput. Ne voisivat olla puolet kahden vyöhykkeen lippujen hinnoista eli 1,40 e niin sitten uudistus ehkä toimii.
Paitsi että Aasiasta tulevat eivät ymmärrä lainalaisia aakkosia. Merkkikieli nykyaikana pitäisi olla globaalia. Vaikka ei kai suomalaisetkaan sitä tajua, että suurin osa maailmaa käyttää toisenlaisia kirjainjärjestelmiä. Eikä ymmärrä slaavitkaan. Itse olisin käyttänyt japanilaisia kanji merkkejä. Siinä olisi ollut jotain tollkkua. Mutta Helsingin liikennelaitos seilaa jossain omassa todellisuudessaan. - Anonyymi
Helsinkiläisten asioita persiilleen menneessä lippu-uudistuksessa ajaneet Suvi Rihtniemi, kok, etunenässä taisivat nukkua "ruususen unta" tai kävelivät stadilaisten yli 6-0.
Ryömikööt sinne missä aurinko ei paista, mutta miten voivat pakottaa meitä keskustassa asuvia kustantamaan Espoon persreiistä Stadiin tulevien matkat!
Itselläni ei ole mitään asiaa Espooseen ja, jos nyt sattumalta olisi voin ostaa kertalipun!
Tai lentokentälle voin mainiosti ostaa kerta lipun kerran kymmenessä vuodessa lentäessäni. - Anonyymi
"Vyöhyke" on merkityksetön kun kulkuneuvon vaihdon vuoksi on käytävä sisemmällä vyöhykkeellä ja sen vuoksi maksettava yhdestä lisävyöhykkeestä.
- Anonyymi
Muistaakseni junalla voit viivyttäen matkaa lentoasemalla käyväksi välttää Pasilan aiheuttaman lisävyöhykkeen masamisen tarpeen.
Tikkurilasta pääsee Pasilaan 8 minuutissa, Pasilasta Huopalahteenkin nopeasti.
Lentoaseman kautta kiertäen on paras varata tunti lisäaikaa.
- Anonyymi
En ymmärrä, että yhtä-äkkiä Rihtniemi päättää, että kantakaupunkilaisten täytyy päivittäin matkustaa Espooseen tai päinvastoin ja mitoittaa lippu-uudituksen sen mukaan. Käytän raitiovaunua kantakaupungissa mutta en käy Espoossa kuin pari kertaa vuodessa. Rihtniemi ei tajunnut että keskustan asukkaat nimenomaan käyttää vain yhden vyöhykkeen matkoja pääsääntöisesti. Ja miksi tehdä noin typerä uudistus uusilla häkkyröillä missä on merkintöjä AB AB ABC. Niistä nyt vaan puuttu A, B, C kokonaan. Ei voi käyttää.
- Anonyymi
Joukkoliikenne ilmaiseksi, tälläiseen se pitäisi verorahoja kohdentaa kun matkustele suurimmaksi osaksi ei ole mitään huviajelua kuitenkaan vaan sitä mennään töihin, kouluihin, kauppaan jne.
Silloin ei tarvittaisi välttämättä mitään lippusysteemejä.
Hsl toimintamenot kaikkinen koko hsl alueella noin 600-700 miljoonaaeuroa.
Länsimetro maksanut yli miljardin matinkylään asti.
Saatiinko metrolla vähennettyä yksityisautoilua, ei.
Paraniko joukkoliikenne, ei.
Mitä tälläinen hanke oikein on mikä ei kehitä mitään, saa ihmetellä.- Anonyymi
Jotkut ahneet pssskiaiset pääsevät aina vetämään välistä kun systeemejä uusitaan / pahennetaan.
Välityspalkkiot ja bonukset ja lahjukset tuottaa parhaiten - puhtaana käteen.
- Anonyymi
Tääsä kävi niin että se mikä toimi parhaiten poistettiin, eli raitiovaunumaksu.
Vähän nk Pernerin taksiuudistus. Mikään ei toimi ja osaa ihmisiä rangaistaan. Yhden vyöhykkeen matkustuksesta sakotetaan. Kun ilmastonmuutoksen takia pitäisi olla päinvastoin. Pitäisi suosia raitivaunuja ja lyhyitä matkoja. - Anonyymi
Helsinki=A, Espoo=B, Vantaa=C. Vanhan ajan kansakoulupohjalta ne olisivat H, E ja V. Terv. Hevon kuusesta!
- Anonyymi
Eli Helsingistä Espooseen ja takaisin olisi oikeasti ja nyt käytönnössäkin HEHE
- Anonyymi
Mä luulen että mä alan liftata ihan vaan protestiksi.
- Anonyymi
Maalaisille ei Helsingin matkakorttia ole edes suunniteltu käytettäväksi.
- Anonyymi
Vanhaa lastenlorua siteeratakseni - ABC, kissakin kävelee. Meikäläistä enemmän kaikenlaisiin lippuihin ja byrokratiaan tympäännyttä ihmistä saa hakea. Joka ainut lappu pistää kiroamaan.
- Anonyymi
Voi taivas, eihän se masina edes toimi. Siihen tulee kuva erilaista lisävaihtoehdoista. Ja ei ole selkeää kohtaa mistä painaisi. Lisäihmisten kuvia ja epämääräinen määrä tekstiä. Ei ottanut maksua vastaan . En sitten maksanut kun se oli liian moninmutkaista
- Anonyymi
Minulla on C ja B vyöhyke lippu, mitä tapahtuu jos yhden bussipysäkin taulussa lukee rinkulassa A ?, mutta jo seuraavalla pysäkillä taas C tai B ? Pitääkö minun nousta kulkuvälineestä ulos ja kävellä oman ( vyöhykkeeni ) sisäpuolelle jatkaakseni matkaani ?
- Anonyymi
Lippuja on AB, BC, D , ABC , CD, BCD, ABCD näistä lasten liput samoilla kirjainyhdisteillä. Nuo on kaikki erihintaisia kirjainyhdistelmiä. Selvyyden vuoksi samoilla kirjainyhdisteillä on kalliimpi variaatio. Esim AB voi maksaa 4 e en tiedä miksi. Kun ensimmäinen versio maksaa 2,80 ja D on myös kahdella hinnalla toimiva oma vyöhyke. How come?
Kuvassa ne on merkitty:
AB
ABC
ABCD
BC
BCD
CD
D
En oikein ymmärtänyt tota kuviota. Katsoin raitiovaunussa, kun kukaan ei saanut lippuaan leimattua, eikä tiennyt miten se tehdään. Ehkä ne liikennelaitoksella nyt iloitsee. Kukahan ton on suunnitellut. Ei jatkoon.- Anonyymi
Noita lippuja on neljällä eri hinnalla ainakin. Jokaista kirjainyhdistelmää saa erihintaisina täytyy käydä katsomassa. Erottakohan ihmiset Bn Pstä voi olla hankalaa ja D on vaikea erottaa T stä .Miten joku lukihäiriöinen tajuu miten päin kirjainten pitää olla. Pershana sieltä puutuu BD lippu niille jotka haluaa oikaista. Ja vain juosta yhden vyöhykkeen läpi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244