Miksi adventismi vie harhaan?

Anonyymi

Onko tämä adventismia vai kristinuskoa?

Sunnuntai on ollut pedon merkkinä jo vuodesta 321 jKr. lähtien, kun Keisari Konstantinus laati kuuluisan sunnuntailakinsa, joka kuului seuraavasti: Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne...Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille

24

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskiajan kirkko on itse julistanut sunnuntain omaksi kirkon vallan merkikseen - en tiedä päivämäärää, mutta samoihin aikoihin kaiketi.
      Martti Luther on haukkunut paavin Ilmestyskirjan pedoksi.

Adventtikirkko on rekisteröity 1863.

Sunnuntain viettäjiä on hurskaina Herran omina. Ovat syyttömiä keisarin ja keskiajan kirkon metkuihin ja eivät pidä omantuntonsa asiana - ovat syyttömiä tämän vuoksi.

• Syytön Adventtikirkkokin on sillä Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä lepopäivä muutoksessa.
        Ovat aina yhden ja saman päivän perinteen 1 Moos 2:1-4 mukaan ajan loppuun asti.

• Anonyymi

Ketkä syyllistyvät oman suuren sapattiegon pönkittämiseen?

• Anonyymi kirjoitti:

Ketkä syyllistyvät oman suuren sapattiegon pönkittämiseen?

Syylliseksi joutuvat ne jotka ovat Jumalan edessä syyllisen omalla tunnolla itse henkilökohtaisesti.

- Olen ollut itse seitsemän vuotta vuosituhannen alusta laskettuna Adventtikirkon jäsen. Minulla oli monta hyvää vuotta 100% Jumalan ja palvelutehtävieni hoitamisessa.
        Adventtikirkossa voi viettää pyhittynyttä synnit hylännyttä elämää. On mahdollinen alusta ko. uskon arvolle.

Olen nähnyt useissa seurakunnissa myös Herran vilpittömiä omia vastaavassa tosissaan olevassa uskossa Jumalan rakastajia elämäni varrella. Sellaisia ihmisiä on kaikissa uskonjärjestöissä yksilöinä. Hiukan erilainen tieto ei ihmisen ikuisen elämän pelastusta kaada, sillä Jumala ei vaadi ihmiseltä täydellistä teologian ymmärrystä.
        Ihmisen oma omatunto Jumalan edessä syyttää tai ei syytä, - omatunto Jumalan puhuttelussa opettaa syntiä ja on sovussa yhtä synnin opettavan 10- käskyn lain kanssa ollaksensa oikein ja hyvin.
        Paatunutta ihmistä ei myöskään synnin omatunto syytä.

- Minä en ole Adventtikirkon teologi.
        Olen keskustelija, en pidä opetustehtäviä, vaan kansalaismielipidettä perustuslain 11-12 oikeuksilla sananvapaudella kommentoin.

• Jarinhotelli4 kirjoitti:

Syylliseksi joutuvat ne jotka ovat Jumalan edessä syyllisen omalla tunnolla itse henkilökohtaisesti.

- Olen ollut itse seitsemän vuotta vuosituhannen alusta laskettuna Adventtikirkon jäsen. Minulla oli monta hyvää vuotta 100% Jumalan ja palvelutehtävieni hoitamisessa.
        Adventtikirkossa voi viettää pyhittynyttä synnit hylännyttä elämää. On mahdollinen alusta ko. uskon arvolle.

Olen nähnyt useissa seurakunnissa myös Herran vilpittömiä omia vastaavassa tosissaan olevassa uskossa Jumalan rakastajia elämäni varrella. Sellaisia ihmisiä on kaikissa uskonjärjestöissä yksilöinä. Hiukan erilainen tieto ei ihmisen ikuisen elämän pelastusta kaada, sillä Jumala ei vaadi ihmiseltä täydellistä teologian ymmärrystä.
        Ihmisen oma omatunto Jumalan edessä syyttää tai ei syytä, - omatunto Jumalan puhuttelussa opettaa syntiä ja on sovussa yhtä synnin opettavan 10- käskyn lain kanssa ollaksensa oikein ja hyvin.
        Paatunutta ihmistä ei myöskään synnin omatunto syytä.

- Minä en ole Adventtikirkon teologi.
        Olen keskustelija, en pidä opetustehtäviä, vaan kansalaismielipidettä perustuslain 11-12 oikeuksilla sananvapaudella kommentoin.

En ole kuitenkaan Jumalaa hoitanut, pikku kirjoitusvirhe siinä.

• Anonyymi

Minä, minä, minä... kertoo ihmisen minäkeskeisyyden harhasta.

• Anonyymi

Kristinuskossa ei opeteta missään suunnassa aloituksessa mainitulla tavalla.
      Luther ei pyhittänyt sapattia ja eikä hän ollut adventisti.
      Adventismi uususkonnollinen sapattiliike (SDA).

• Luther ei ole itse saanut kaikkea valmiiksi elinaikanaan - muitakaan kaikkia mahdollisia.

Oli Luther iso mies. Minulla on kolme Lutherin saarnakokoelmaa ;" Kirkkopostillat I- III.

• Anonyymi

Sinulla on kiva minä. Lähdetäänkö pyöräilemään, kumpi ottaa eväät mukaan?

- kevättä rinnassa -

• Anonyymi

Kaikki uskonnot johtavat ihmisiä harhaan ja käyttävät vain heitä hyväkseen pyrkiessään saamaan maksavia asiakkaita.
      Ei siis ole siinä mielessä mitään eroa kristinuskolla, islamilaisuudella, budhalaisuudella jne.

• Ihmisellä on uskoa tai ei ole - joku mielipide aina vallalla.
        Näin on aina maailmanhistoriassa ollut.
        - En ymmärrä miksi pitää tuollaista kirjoitella, ei yhdenkään ihmisen usko kaadu tuollaisiin mielipiteisiin.

• Ai, siellä näkyi Laodikea 364 - pitääpä etsiä ko. kokous jos löytäisin asiakirjan, vai löytääkö joku muu, en jaksa nousta sohvalta.
      Minusta on tullut varsinainen sohvaperuna, kun en eläissäni ole päivällä sohvalle oppinut.
      Pitää alkaa liikkumaan kun ilmat lämpiävät.
      Viileni taas hetkeksi, mutta hyvä kesä pitäisi ennusteen mukaan tulla.

• Täällä on noita "adventismi harhaan" kirjoituksia typerien ihmisten kirjoittamina joidenka mielestä kaikki mitä ei itse ymmärrä olisi sitten " harhaa."

• Anonyymi

Adventismi ja jehovalaisuus hienoina globaaleina uskonnollisena harrastuksena sopivat joillekin paremmin kuin klassinen kristinusko.

• Anonyymi

Klassinen kristinusko = harhaoppia.

• Anonyymi

Adventismi hidastaa huomattavasti burnoutista toipumista.
      Adventismi pitkittää tästä henkisestä uupumisen oireyhtymästä paranemista.

• ja tieteellisen tutkimuksen linkki asiaan oli ... mikä ???

• Anonyymi

"Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille"

Tuo on historiallinen fakta.

• Laodikean kirkolliskokous 364;

Wikipedia; " Roomalaiskatolinen kirkko muuttaa virallisesti ja lopullisesti Laodikean kirkolliskokouksen päätöksellä kirkkonsa pyhäpäivän lauantailta sunnuntaille, jota vietettiin tällöin Rooman valtakunnassa auringonjumalalle, Sol Invictukselle erotettuna päivänä. Päätöksessä seurataan keisari Konstantinuksen v.321 antamaa säädöstä, jolla tämä auringonjumalalle erotettu päivä tehtiin Rooman valtakunnan yleiseksi lepopäiväksi."

??? Wikipedia tekstiä voi kirjoittaa kuka hyvänsä. Yliopistot mm. eivät hyväksy oppilastöissään lähdeaineitoksi Wikipediaa. Kuitenkin harkiten tietenkin voi aina löytää jotakin hyödyllistä Wikipediasta. Wikipediaan on tämä varaus otettava. Wikipwediaa voi jokainen kansalainen kirjoittaa.

"Noin v. 364 päätettiin Laodikean kirkolliskokouksessa sunnuntaista mm. ”Älkööt kristityt seuratko juutalaisia olemalla laiskoja lauantaisin, vaan tehkööt he työtä sinä päivänä, mutta Herran päivää heidän tulee pitää erikoisessa kunniassa. Koska he ovat kristittyjä, tulee heidän, jos mahdollista lakata kaikesta työstä sinä päivänä”. Tämä oli kirkon ensimmäinen ns. kanoninen asetus sapattia vastaan.
      Tämä Laodikean kirkolliskokouksen päätös osoittaa, että sapatin vastustaminen aiheutui suuressa määrin juutalaisvastaisesta mielialasta. Lisäksi tämä päätös osoittaa, että vielä niin myöhään kuin 300-luvun jälkipuoliskolla oli kristillisessä kirkossa paljon sapattia viettäviä jäseniä, ehkä kokonaisia seurakuntia. Muutoin ei olisi ollut tarvetta antaa erityistä kehotusta sapatin vietosta luopumiseen."

Tämä löytyi hakukoneella myös.

>>> Kuitenkin Ladokidean kirkolliskokouksen 364 vuodelta teksti -löytääkö joku sen ?

Adventtikirkko on rekisteröity 1863. Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä lepopäivämuutoksessa. Ei mitään tekemistä ole lepopäivämuutoksessa ole niilläkään hurskailla Jumalan _Jeesuksen omilla jotka vilpittömässä uskossaan eivät ole omantunnon asioita kokeneet viikonpäivästä eikä harmaata hajua 300 vuosisadan keisarin ja kirkolliskokouksen päätöksistä.

En syytä ketään "pedon merkin ottamisesta," tästä syystä enkä voi pitää kohtuullisena että Adventtikirkko nyt ottaisi yhdyskuntajärjestykseensä "pedon merkin" asian tällaisena aikana, jolloin mitään agressioita ei ole, vaan viisipäiväisen työviikon johdosta jokainen voi viettää omantuntonsa mukaisen päivänsä.

Martti Luther on haukkunut paavin pedoksi, ja keskiajan kirkko on itse ottanut sunnuntain oman valtansa merkiksi -näin on siis väitetty.

Kuitenkin kaipaisin koko Laodikean kirkolliskokouksen tai paavin bullan tekstiä jos joku löytäisi.

• … Lisäys;

Adventtikirkossa on Jumalan pyhiä ja saavat siunausta sapatistaan.

Kaikissa muissakin Raamattua lukevissa Jeesus Kristus evankeliumin uskonnoissa on Jumalan pyhiä tänään ja vuosisatojen varsilla viikonpäivästä huolimatta -uskonsa pyhittämiä Jumalan -Jeesuksen rakastajia. Valtiokirkkomme sisällä on herätysliikkeissä aktiivisia Jeesus uskolaisia -rivipenkkiläisinäkin vielä-

… Yksilöinä siis kaikissa Jeesus evankeliumin uskon järjestöissä kirkoissa on yksilöitä uskonsa pyhittämiä -Jumalan Jeesuksen rakastajia vilpittömässä uskossaan sen tiedon ja ymmärryksen varassa mikä heillä on.

Jumala ei vaadi ihmisiltä täydellistä tai teologisen tiedekunnan asiantuntemusta teologian asioissa.

• Olen lainkuuliainen kansalainen joka on useita vuosikymmeniä noudattanut oikeusvaltion lakisäädökset. Rattijuoppoa kummempi rikollinen en koskaan ollut. Rattijuoppous 35- vuoden takana. Minun elämäni varsitieni jokainen mahdollinen seksikontaktini ovat tänään vähintään 50- villitystään viettäviä isovanhempia. Minulla ei ole mitään tekemistä nuorisoseksi-harrastuksen suhteen. Olen hyvämoraalisena miehenä torjunut jokaisen varhaisnuoren seksitarjoilun viimeiset 30- vuotta kun olen ollut 30 vuotta nyt yli 30- vuotias. Ainuttakaan homorakkaus-suhdetta ei ole ollut minulla, eikä tule. Joidenkin akkojen ja miespuolisten juoruakkojen haukkumat pillun lipomiset kuuluvat minulla 1974-1985 väliseen tiukkojen pimujen aikakauteen. Minun nuoruuteni harkitsemattomuudet ja sekavuustilat ovat nyt kaikki yli 30 vuotta vanhoja asioita. Olen eronnut luterilaista kirkosta 1984, ja Jumala uskon myötä 1995 liittynyt aktiiviseksi seurakuntalaiseksi luterilaiseen kirkkoon. Olen 2000 luvun alusta ollut seitsemän aktiivista seurakuntavuotta Adventtikirkon jäsen. Adventtikirkosta olen erossa yli vuosikymmenen ajan nyt 2019. Hengelliset talkoo vastuuni jätin 1.6.2006 liikarasitus ja joidenkin äkisti yllättävien integriteetti- legitiimiys- yllätyksien vuoksi joihin en ollut varautunut. Olen synnin tuntoni ja kaiken 1980 luvun nuoruuteni vastoinkäymiset surrut omana kohtuullisena aikana 1000 luvulla, 1900 vuosisadalla viimeistään 1990 vuosikymmenellä. Jos olisin 1980 luvun jälkimmäisellä puoliskolla syyllistynyt törkeään rikokseen rikoslakien nojalla, minun syyttömyyteni oli alkanut 1000 luvulla 1900 vuosisadalla viimeistään 1990 vuosikymmenellä. Syyteoikeus olisi päättynyt 1000 luvulla, 1900 vuosisadalla ja viimeistään 1990 vuosikymmenellä. 2010 vuosikymmen on ollut liian myöhäinen aika siis vaatia minua synnintuntoon, ja herjata ja parjata, moralisoida ja syyttää 1970-1980 luvun nuorten ja nuorten ihmisten alapääsuuseksiä. Nyt alkaa kesä 2019, ja siirrymme 2000 luvulla, 2020 vuosikymmenelle. __ Minun uskomattomuuteni tai uskovaisuuteni ei ole sidottu nyt yli vuosikymmeneen minkäänlaisen tietyn uskonnon järjestön ja seurakuntien kirkkojen kirjoille ja valtuuksiin. Armaassa maassa ei ole uskonnon järjestöille kirkoille mitään valtaa kansalaiseen annettu. Lain valvontavalta kuuluu poliisille ja rajavartiolaitokselle. Lain tuomiovalta vain maan perustuslain mukaisiin tuomioistuimiin. Organisaatiojohtajien ainoat alaiset löytyvät organisaatioiden palkkahenkilöstöistä. Toimialajohtajien samoin. Kunnalliselämän luottamustehtävien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu tai äänestysnappula. Kansanedustajan itsenäinen toimivalta on äänestysnappula. Jokainen alainen Suomessa päättelee alaistaitovaatimuksensa vain itsellään olevasta työsopimuksesta. Yhdistystoimintojen -seurakuntatoimintojen jäsenien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu. - Toimielimissä päätetään vain sääntömääräisiä asioita. -- Vietän eläkepäiviäni ns. luonnollisena kompetenttina henkilönä harrastuksieni parissa.__

• Täsmennys;
        Mahdolliset itsenäiset naittajaiset
        käytiin 1974-1989 vuosien tapahtumien missiossa 2010 luvulla, , jossa on ollut tiukkojen pimujen aikakaudesta kyse "pillun lipomista" alapääsuuseksiä koskevassa asiassa.

• Anonyymi
        Jaxinhotelli kirjoitti:

Täsmennys;
        Mahdolliset itsenäiset naittajaiset
        käytiin 1974-1989 vuosien tapahtumien missiossa 2010 luvulla, , jossa on ollut tiukkojen pimujen aikakaudesta kyse "pillun lipomista" alapääsuuseksiä koskevassa asiassa.

"Täsmennys;
        Mahdolliset itsenäiset naittajaiset"

Kuule, ole ihan huoletta.

Kukaan ei halua naittaa sen enempää kuin naidakaan sinua.

• Anonyymi

Israelissa vietetään edelleen lauantaita sapattina, mutta Jeesusta Israelin juutalaiset eivät pidä edelleenkään minään Jumalan poikana. Vain VANHA-TESTAMENTTI kelpaa ja kuuluu Juutalaisten uskontoon, ei Uusi Testamentti. On siten käsittämätöntä sekasotkua,miten Kristinusko sekoitti kuviot aiheuttaen koko euroopassa noitavainot.
      Jumalan suunnitelmat kuulostaa perin oudoilta. Miksi Kristus tuli vasta paljon myöhemmin, kun Vanhan Testamentin raamatun aikaa oli eletty ainakin 4000 vuotta.
      Vanhan Testamentin pyhät Israelissa olivat ja elivät Mooseksen perustaman uskonnon mukaisesti. Mitä väärää siinä oli, että piti uudistaa koko vanhatestamentillinen uskonto. Yhtä hyvinhän olisi voitu elää edelleenkin Mooseksen uskoisesti.
      Semmoista se on kun lähdetään muuttelemaan uskontoa Rooman valtakuntaan, että sitä ei hyväksytty ja raamatun pyhä miehet Paavali, Pietari ja monet muut surmattiin.
      Itse ovat ihmiset uskontonsa kehittäneet joka puolella maailmaa. Aivan sama, miten sitä uskontoa harjoitetaan, kun keskiössä kaikilla on kuitenkin Jumala. Jeesus on sitten ollut eräänlainen uskonpuhdistaja, vaikka ei puhdistanut läheskään kaikkea Vanhan Testamentin opetuksia. Esim. sapatti käskyn hän jätti muuttamatta, vaikka vieläkin suomen uskonnoissa opetetaan virheellisesti ,että Jeesus käski alkaa viettämään sunnuntaita hänen muka ylös nousemisensa muistoksi. Adventismi on myös eräänlaista uskon puhdistusta monien muiden tapaan. Jehovat, helluntai, mormoni, lestadiolaisuus, jne. ovat tavallaan puhdistaneet uskontoa. Näyttää siis siltä, että uskontoa on jokaisella ryhmällä ollut tarvis muuttaa taikka puhdistaa sanomalla, että meillä on se kaikkein puhtain usko.
      Joten Jeesusta voi nimittää kaikkein ensimmäiseksi uskon uudistajaksi tai puhdistajaksi. Israel, vaikka on ollut Jumalan silmissä se omaisuuskansa, ei kuitenkaan itse ottanut vastaan ollenkaan uskon puhdistusta, vaan pitäytyy yhä edelleen tiukasti Mooseksen ja Aabrahamin perustamassa uskossa.,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10211
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2468
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      216
      1958
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1743
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1080
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1054
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      895
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      872
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      852
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      88
      823
    Aihe