Kristitty nuori jää aina yksin

Anonyymi

Olen paljon lukenut täällä netissä ihmisten kokemuksia. Ja olen tullut siihen tulokseen että kristityt lapset ja nuoret jäävät koulussa ja opiskelupaikoissa täysin yksin. Minulla on myös samanlaisia kokemuksia. Asuin lapsena mummin luona ja mummi noudatti tarkasti Ellen Whiten oppeja. Hänen opetuksensa ovat aiheuttaneet sen että olen jäänyt täysin yksin. Toi kirja "Sanomia nuorisolle" on kauhea. Jos nuori alkaa noudattamaan Ellenin oppeja, nuori syrjäytyy.

22

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Toi kirja "Sanomia nuorisolle" on kauhea. Jos nuori alkaa noudattamaan Ellenin oppeja, nuori syrjäytyy."

      Älä sitten ainakaan lue suosikkiteosta "Kodin ihanteita". Siitä on totaalisesti masentunut varsin moni adventistiäiti. Vain kaikkein pinnallisimmat suoriutuvat kunniallisesti teoksesta.

      Nooh, hedelmistään puu tunnetaan ja sillee... arvaapa miksi ei Ellun tuotanto minua kiinnosta ?

      • Anonyymi

        Ketä nyt harhaisen ja mielisairaan höperön rouvan kirjat kiinnostaisivat?


    • Anonyymi

      Ehkä sinun kannattaisi etsiä vertaistukea muista uskontojen uhreista, niin voisit löytää itsellesi ystäviä, etkä jäisi yksin.

    • Vaikka olisit usein yksin, ei sinun tarvitse tuntea itseäsi yksinäiseksi. Huonoa seuraa on syytä välttää, koska sellainen ei vie yksilöä joukon keskitasoa kohti vaan alaspäin. On joskus haastavaa olla kahden maan kansalainen, mutta on myös siunaavaa erottua maailmallisesta menosta. Vaikka et aina olisi malliuskovainen, Jumalan armo on joka aamu uusi. Loppujen lopuksi et ole koskaan yksin, kun sinulla on rukousyhteys Jumalaan Jeesuksen kautta ja Henki johdattaa sinua.

      • Anonyymi

        Aivan. Rohkeasti nuori voi olla erilainen elämänkatsomuksessaan. Parempi kuin ryypiskellä kessu suussa ja harrastaa irtosuhteita. Siinä nuori rikkoo itsensä. Adventistit on Raamatun sanasta pois mennyt kirkkokunta. Paljon hyvää opetusta, mutta ei lepoa sovitus työssä. Ellen White oli eksyttäjä. Etsi itsellesi Raamattuun sitoutunut seurakunta. Laki ja armo oikeassa suhteessa luo terveen itsetunnon ja vie vapauteen. Laki on lihalle ja armo omalletunnolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Rohkeasti nuori voi olla erilainen elämänkatsomuksessaan. Parempi kuin ryypiskellä kessu suussa ja harrastaa irtosuhteita. Siinä nuori rikkoo itsensä. Adventistit on Raamatun sanasta pois mennyt kirkkokunta. Paljon hyvää opetusta, mutta ei lepoa sovitus työssä. Ellen White oli eksyttäjä. Etsi itsellesi Raamattuun sitoutunut seurakunta. Laki ja armo oikeassa suhteessa luo terveen itsetunnon ja vie vapauteen. Laki on lihalle ja armo omalletunnolle.

        "Etsi itsellesi Raamattuun sitoutunut seurakunta."

        Eikös ne kaikki väitä olevansa Raamattuun sitoutuneita? Kuka ei väittäisi?


    • Anonyymi

      "Loppujen lopuksi et ole koskaan yksin, kun sinulla on rukousyhteys Jumalaan Jeesuksen kautta ja Henki johdattaa sinua."

      Kuka sinulle tuollaisen kuluneen hokeman on opettanut?
      Se on täyttä valhetta ja itsepetosta sekä sairaan mielen tuotosta.

      • Kukaan henkilö ei ole sitä minulle opettanut vaan puhun omasta kokemuksesta. En ole koskaan tuntenut olevani yksinäinen, vaikka olisin ulkonaisesti katsottuna yksin. Kouluaikoina oli vain muutama ystävä, mutta se riitti minulle. Taivaan Isä on ollut minulle läsnä lapsesta saakka ja luottamus häneen saa aikaan sen, että yksinäisyys on minulle vieras tunnetila.

        Tarvitsen niitä hetkiä, jolloin saan vetäytyä muiden ihmisten seurasta. Huomenna on taas mentävä töihin avokonttoriin, koska omat työhuoneet poistettiin. Muilta ihmisiltä tulee ärsykkeitä joka tuutista niin paljon, että kaipaan usein laatuaikaa. Etäpäivät kotona ovat tämän uuden työkulttuurin helpotus. Facebookista vetäydyin kaveripyyntöjen ja viestinnän ollessa niin pinnallista, ettei se minua tyydyttänyt. Tuli muuten mieleen, että aloittaja voi etsiä suomesta itselleen sopivan ryhmän, jos omalta paikkakunnalta ei heti löydy kavereita.


      • Pyhpyh kirjoitti:

        Kukaan henkilö ei ole sitä minulle opettanut vaan puhun omasta kokemuksesta. En ole koskaan tuntenut olevani yksinäinen, vaikka olisin ulkonaisesti katsottuna yksin. Kouluaikoina oli vain muutama ystävä, mutta se riitti minulle. Taivaan Isä on ollut minulle läsnä lapsesta saakka ja luottamus häneen saa aikaan sen, että yksinäisyys on minulle vieras tunnetila.

        Tarvitsen niitä hetkiä, jolloin saan vetäytyä muiden ihmisten seurasta. Huomenna on taas mentävä töihin avokonttoriin, koska omat työhuoneet poistettiin. Muilta ihmisiltä tulee ärsykkeitä joka tuutista niin paljon, että kaipaan usein laatuaikaa. Etäpäivät kotona ovat tämän uuden työkulttuurin helpotus. Facebookista vetäydyin kaveripyyntöjen ja viestinnän ollessa niin pinnallista, ettei se minua tyydyttänyt. Tuli muuten mieleen, että aloittaja voi etsiä suomesta itselleen sopivan ryhmän, jos omalta paikkakunnalta ei heti löydy kavereita.

        Siis somesta (ei suomesta)


      • Anonyymi
        Pyhpyh kirjoitti:

        Kukaan henkilö ei ole sitä minulle opettanut vaan puhun omasta kokemuksesta. En ole koskaan tuntenut olevani yksinäinen, vaikka olisin ulkonaisesti katsottuna yksin. Kouluaikoina oli vain muutama ystävä, mutta se riitti minulle. Taivaan Isä on ollut minulle läsnä lapsesta saakka ja luottamus häneen saa aikaan sen, että yksinäisyys on minulle vieras tunnetila.

        Tarvitsen niitä hetkiä, jolloin saan vetäytyä muiden ihmisten seurasta. Huomenna on taas mentävä töihin avokonttoriin, koska omat työhuoneet poistettiin. Muilta ihmisiltä tulee ärsykkeitä joka tuutista niin paljon, että kaipaan usein laatuaikaa. Etäpäivät kotona ovat tämän uuden työkulttuurin helpotus. Facebookista vetäydyin kaveripyyntöjen ja viestinnän ollessa niin pinnallista, ettei se minua tyydyttänyt. Tuli muuten mieleen, että aloittaja voi etsiä suomesta itselleen sopivan ryhmän, jos omalta paikkakunnalta ei heti löydy kavereita.

        "Kukaan henkilö ei ole sitä minulle opettanut vaan puhun omasta kokemuksesta. En ole koskaan tuntenut olevani yksinäinen, vaikka olisin ulkonaisesti katsottuna yksin. Kouluaikoina oli vain muutama ystävä, mutta se riitti minulle."

        Onpa taas sanahelinää. Tuskinpa monellakaan on niitä ystäviä muutamaa enempää. Et siis tiedä todellisesta yksinäisyydestä yhtään mitään, mutta esität siinä jotakin asiantuntijaa.

        Tyhjiä sanoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kukaan henkilö ei ole sitä minulle opettanut vaan puhun omasta kokemuksesta. En ole koskaan tuntenut olevani yksinäinen, vaikka olisin ulkonaisesti katsottuna yksin. Kouluaikoina oli vain muutama ystävä, mutta se riitti minulle."

        Onpa taas sanahelinää. Tuskinpa monellakaan on niitä ystäviä muutamaa enempää. Et siis tiedä todellisesta yksinäisyydestä yhtään mitään, mutta esität siinä jotakin asiantuntijaa.

        Tyhjiä sanoja.

        No jatketaan sitten vielä, että olen ollut yksinhuoltajaäidin ainoa lapsi. Pienestä alkaen rakentelin kotona palikoilla yksikseen, kun äiti kävi vuorotöissä. Minulla ei ole sisaruksia enkä ole koskaan nähnyt biologista isääni. Taivaan Isä on ollut ja se on riittänyt.


      • Anonyymi
        Pyhpyh kirjoitti:

        No jatketaan sitten vielä, että olen ollut yksinhuoltajaäidin ainoa lapsi. Pienestä alkaen rakentelin kotona palikoilla yksikseen, kun äiti kävi vuorotöissä. Minulla ei ole sisaruksia enkä ole koskaan nähnyt biologista isääni. Taivaan Isä on ollut ja se on riittänyt.

        "Taivaan Isä on ollut ja se on riittänyt."

        No olihan sinulla ne kouluaikaiset ystävätkin.


      • Anonyymi
        Pyhpyh kirjoitti:

        Kukaan henkilö ei ole sitä minulle opettanut vaan puhun omasta kokemuksesta. En ole koskaan tuntenut olevani yksinäinen, vaikka olisin ulkonaisesti katsottuna yksin. Kouluaikoina oli vain muutama ystävä, mutta se riitti minulle. Taivaan Isä on ollut minulle läsnä lapsesta saakka ja luottamus häneen saa aikaan sen, että yksinäisyys on minulle vieras tunnetila.

        Tarvitsen niitä hetkiä, jolloin saan vetäytyä muiden ihmisten seurasta. Huomenna on taas mentävä töihin avokonttoriin, koska omat työhuoneet poistettiin. Muilta ihmisiltä tulee ärsykkeitä joka tuutista niin paljon, että kaipaan usein laatuaikaa. Etäpäivät kotona ovat tämän uuden työkulttuurin helpotus. Facebookista vetäydyin kaveripyyntöjen ja viestinnän ollessa niin pinnallista, ettei se minua tyydyttänyt. Tuli muuten mieleen, että aloittaja voi etsiä suomesta itselleen sopivan ryhmän, jos omalta paikkakunnalta ei heti löydy kavereita.

        "Taivaan Isä on ollut minulle läsnä lapsesta saakka ja luottamus häneen saa aikaan sen, että yksinäisyys on minulle vieras tunnetila.

        Tarvitsen niitä hetkiä, jolloin saan vetäytyä muiden ihmisten seurasta. Huomenna on taas mentävä töihin avokonttoriin, koska omat työhuoneet poistettiin. Muilta ihmisiltä tulee ärsykkeitä joka tuutista niin paljon, että kaipaan usein laatuaikaa. "

        Kuka tahansa kaipaa välillä "yksinäisyyttä", jos joutuu jatkuvasti olemaan ihmisten seurassa. Tuo ei kuitenkaan ole sellaista yksinäisyyttä, jota yhteiskunnasta syrjäytynyt ihminen kokee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Taivaan Isä on ollut minulle läsnä lapsesta saakka ja luottamus häneen saa aikaan sen, että yksinäisyys on minulle vieras tunnetila.

        Tarvitsen niitä hetkiä, jolloin saan vetäytyä muiden ihmisten seurasta. Huomenna on taas mentävä töihin avokonttoriin, koska omat työhuoneet poistettiin. Muilta ihmisiltä tulee ärsykkeitä joka tuutista niin paljon, että kaipaan usein laatuaikaa. "

        Kuka tahansa kaipaa välillä "yksinäisyyttä", jos joutuu jatkuvasti olemaan ihmisten seurassa. Tuo ei kuitenkaan ole sellaista yksinäisyyttä, jota yhteiskunnasta syrjäytynyt ihminen kokee.

        Yksinäisyys ja yksin oleminen ovat täysin eri asioita. Yksinoloa tarvitsee melkein jokainen, ellei ole tavattoman ekstrovertti. Yksinäisyys taas on tuhoisa tunnetila.


    • Pyh Pyh ...juuri näin .Kun on Jumalan lähettämän Hengen saanut rintaan niin yksin ei ole sillä itse Kuningas on aina seurassa .Kuten mainittiinkin jo eli rukousyhteys ja se todella on ihmeellinen se voima ja yhteys Jumalaan .Koskaan ei ole yksin ja parhaimmillaan se on todella täyteyttä ja ihmeellistä kokonaisuudessaan.
      Rukousyhteys siis tärkeä koko asiassa.

      • Anonyymi

        Kuulkaas nyt Pyhpyh ja MrHyvis. Minulla särähtää lausuntonne korvaan. Ymmärrän näkökantanne mutta kaikki ihmiset eivät ole niin kuin te.

        Minut kun on luotu ekstrovertiksi sosiaaliseksi ihmiseksi, joka tarvitseee, kaipaa ja haluaa ystäviä. Minä tulen sairaaksi jos en näe tai kuule ystäviäni. Jumala pelkästään ei riitä alkuunkaan vaan tarvitsen todella ystäviä. En halua, että tämä maallinen elämäni olisi jo helvettiä ilman ystävien seuraa mutta nyt vain on niin, että paikallisseurakuntani on hylännyt minut kun tulin sairaaksi enkä pääse enää seurakuntaan. Kukaan seurakunnasta ei käy ja vain yksi ihminen seurakunnasta soittaa tai laittaa emailia. Olen ollut välillä todella yksinäinen. Onneksi täällä maaseudulla on sentään helpompi pitää kotieläintä että on jotain seuraa. Ja onneksi edes maalliset ystäväni käyvät katsomassa ja auttamassa. Jos Adventtikirko olisi Jumalan valitsema seurakunta, sieltä kävisi ystäviä toteuttamassa Jeesuksen käskyä vierailla sairatten ja yksinäisten luona mutta ei. Tämä seurakunta on se, josta Jeesus tulee sanomaan: minä en tunne teitä.

        En lähtisi suureen ääneen kirjoittelemaan siitä, kuinka riittää kun Jumala on ystävä, ilman että tekee sen niin, että sanoo sen riittävän itselle mutta että ei ole tietoa siitä riittäisikö se muille. Teidän kirjoituksistanne ei käy millään tasolla ilmi sellainen nöyryys muita kohtaan, että mielestänne olisi edes mahdollisuutta siihen, että jollekin toiselle tämä tilanne mitä te edustatte ei käy.

        Joku lukija voi olla jopa niin yksinäinen ja masentunut, että tuollainen lausunto voisi loukata häntä kun hän syyttelee itseään siitä, että miksi minä olen niin huono, ettei minulle Jumala riitä. Uskonko väärin kun Jumala ei riitä ainoaksi ystäväksi? Eikö Jumala välitäkään minusta kun minulle se ei riitä? Ehkä joku oikein masentunut voi päätyä ottamaan itseltään hengen lausuntojenne perusteella. Ehkä pitäisi hieman miettiä, miten asiansa esittää.

        Minulle ei riitä pelkästään Jumala eikä se ole oma vikani. Jumala on minut tällaiseksi tehnyt. Tiedän, että muiden tilanne voi olla toisenlainen. Minulle niillä huonoilla ihmisilläkin on arvoa vaikkeivat he pystyisikään adventistien korkeisiin ihanteisiin ja kiitän Luojaani heidän seurastaan. Tässä kohden minä en ole niin altis heidän tapojensa vaikutuksille kuin joku muu saattaisi olla mutta ymmärrän, että joidenkin täytyy varoa ns. huonoa seuraa. Lähimmäisen rakkauteen kuuluu toisten huomioon ottaminen ilman, että katsoo henkilöön. Asiansa voi esittää hienotunteisestikin.

        Aloittajalle tiedoksi, että Ellen G. White ei ollut mikään sosiaalialan psykologian osaaja. Omat lapsensa hän jätti kuukausiksi kerrallaan ihan muitten hoidettavaksi. Ei ihan malliesimerkki äidiksi. Ei kannata uskoamihan mitämtahansa hän opettaa. Sitä paitsi Ellen G. White kuvastaa oman aikansa puritaanisia adventismin oppeja, joita nykyajan lapsien kasvattajien ei pitäisi edes käyttää lastensa kasvatuksessa, puhumattakaan, että elää kaikkien niiden mukaan elämäänsä.

        Minulla on myös juuri Toivonlinnan ajalta samoja kokemuksia kun olin siellä ulko-oppilaana ja sisäoppilailla oli ns sisäpiirin juttuja, joihin ei ulko-oppilaita otettu mukaan. Jopa opettajat sortuivat joskus asuntolassa asuvien suosimiseen. Kun kaveripiirit muodostuivat asuntolassa silloin kun minä olin jo matkalla kotiin koulun jälkeen, ei ystäviä pahemmin koululta löytynyt. Edes opettajat eivät tajunneet puuttua asiaan. Onneksi Piikkiössä oli muita ei-uskovaisia kavereita vaikka kaikki eivät niin mukavia olleetkaan. Ehkä aloittajan kannattaa miettiä, onko ei-uskovien seura kuitenkaan kovin huono vaihtoehto. Uskovistakin kun löytyy mätiä omenia. Riippuu omasta luonteestasi mutta minulle ei koskaan ollut. Nautin ihmisten seurasta ja kunnioitan ihmisten monimuotoisuutta.


    • Anonyymi

      Itse olen rohkeasti evankelioinut heti uskoon tultuani ( annoin elämäni Jeesukselle 21- vuotiaana) . Jos joskus tuli pahaa vastinetta, ajattelin mitä Sana sanoo: "Armon ja kirkkauden Henki lepää yllänne kun Kristuksen tähden joudutte vainottaviksi. " On pitänyt paikkaansa yli 40 vuotta. Palan edelleen evankeliumi asialle. Ei kannata etsiä ihmisten mielisuosiota enemmän kuin Jumalan. Siinä tulee takkiin kuitenkin. Työpaikoilla missä olen ollut, pääasiassa ollaan oltu kiinnostuneita uskon asioista. En ole syrjäytynyt. Iloinen kristitty on hyvä käyntikortti uutisista parhaimmalle. Teininä elämä meni vinoon alkoholin ja huonojen kotiolojen vuoksi. Siihen kun tuli tämä ilosanoma Jeesuksesta, se kelpasi ja siitä pitäen ollaan yksissä kuljettu. Nosta pääsi ja anna ilon levitä, olet Voittajan puolella ja kohta perillä.

      • Anonyymi

        "Ei kannata etsiä ihmisten mielisuosiota enemmän kuin Jumalan."

        Ja minkähän lahkon rituaaleilla se "Jumalan" mielisuosio saavutetaan?


      • >Teininä elämä meni vinoon alkoholin ja huonojen kotiolojen vuoksi.

        Kuten suurimmalla osalla uskonlahkoihin hurahtaneista.

        Ei niillä ole mitään annettavaa ihmiselle jonka elämää ei ole pilattu tai joka ei ole pilannut sitä itse.


    • Anonyymi

      kyllä sitä uskovainenkin on yksin. Vaikka Jeesus on kanssamme, ollaan me kuitenkin laumasieluja, jokaisella olisi hyvä olla edes yksi hyvä ystävä/ tai puoliso.
      Se puolison valinta kristittyjen piireissä on jotenkin "kiemurainen".
      Kärsinyt itse lähes koko elämäni yksinäisyydestä, kun ei edes "puhekaveria", ei ne pelkästään seurakunnan tilaisuudet riitä.
      Uskovien yhteyskin on vähän sattumanvaraista.
      Eikä kaikkia asioita voi hengellistää. Olemme inhimillisä ihmisiä.

    • <<Olen paljon lukenut täällä netissä ihmisten kokemuksia. Ja olen tullut siihen tulokseen että kristityt lapset ja nuoret jäävät koulussa ja opiskelupaikoissa täysin yksin. Minulla on myös samanlaisia kokemuksia. Asuin lapsena mummin luona ja mummi noudatti tarkasti Ellen Whiten oppeja. Hänen opetuksensa ovat aiheuttaneet sen että olen jäänyt täysin yksin. Toi kirja "Sanomia nuorisolle" on kauhea. Jos nuori alkaa noudattamaan Ellenin oppeja, nuori syrjäytyy.>>

      Höpsis. Ei syrjäydy, vaikka uskovainen nuori ei kapakoissa viihtyisikään - eikä jumalattomien seurassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe