Kelan sosiaalivakuutus verkkosivuilla perustoimeentulotuki hakemukset ovat kasvaneet rajusti Kelan virkailija väsyy hakemusten rumbaan. Ihmettelen kovasti miksi tälläistä rumbaa tehdään . aktiivimalli leikkaa 4.65% ja työtön siirtyy hakemaan toisesta luukusta perustoimeentulotukea. Aktiivimalli leikkuri ei tehoa jos toisesta luukusta saa täydennystä. työttömän on ensisijaisesti osallistuttava kuntouttavaan työtoimintaan sosiaalitukien saamiseksi. Eli Aktiivimallileikkuri ei tehonnut työtön on passiivinen edelleen Kovempia työttömyysturvan leikkauksia tarvitaan ja perustoimeentulotukien maksatus lopetettava kovempi keppirangaistus käyttöön. vaikka 100%. on kummalista miten sosiaaliturvamenot kasvaa rajusti valtion talous ei kestä tälläistä kuluerää.verorahoilla elätetään työttömiä . säästöjä saataisiin Kuntouttava työtoiminta puuhapajat purkupäätöksen saatuihn rakennuksiin on autio taloja. työttömät voisi kunnostaa omatoimisesti käyttöön. nyt ollaan kallilla vuokralla, sähkö,lämmitys hallinnnon kulut maksaa kaikki tehottomat työllistämistoimet pitää karsia kuntouttava työtoiminta, työ,-koulutuskokeilut, jne.
Te-toimistoista on karsittava turhat työnhakijat jotka ovat viettäneet koko elämän työttömänä 70-luvulta lähtien.päihde,mielenterveys,heikkoälyisyys rikostausta syynnä työllistymiseen. Työttömällä on kuitenkin oltava puuhaa kuntouttavalla työtoiminalla jotka eivät työllisty avoimille työmarkkinoille. kallis vuokra asumistuet työttömyysturva, toimeentulotuki näistä säästöjä lisää
Kuntouttavassa työtoiminassa työttömille elämänhallinta ohjaaja raha-asioiden hoito tärkeää mistä karsitaan menoja jne
Kelan maksamat perustoimeentulotukimenot kasvaneet rajusti
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ne kuntouttavat nimen omaan maksaa maltaita.
Olen valittanut kaikista noista aktiivimallin mukaisista työmarkkinatuen alentamisista ja jos aktiivimalli puretaan ennen kun ne valitukset jotka on nyt sosiaaliasiain muutoksenhakulautakunnassa ehtivät vakuutusoikeuteen. Kun lievemmän lain mukaan pitäisi mennä ja ei ole enää lakia jonka perusteella nuo leikkaukset on aikoinaan tehty niin silloin pitäisi nuo valitukset hyväksyä. Vakuutusoikeuden riippumattomuus tai pikemminkin sen puute on yleisessä tiedossa, samoin muutoksenhakulautakunnan maine hylkäysautomaattina. Kaiken lisäksi kaikissa noissa Kelan päätöksissä on muotovirhe ja ne pitäisi palauttaa takaisin Kelalle mutta olen todella hämmästynyt jos niin käy. Tuo muotovirhe on kaikissa niissä sadoissa tuhansissa päätöksissä jotka Kela on tehnyt ja se on kyllä selvä puute kun siitä on erittäin selvästi hallintolain 7:44§:ssä sanottu mutta Kela kiistää virheen valehtelemalla puutaheinää.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264249/kelan-virheellinen-ja-puutteellinen-paatos
Aktiivimallin innoittamana tein valituksen 21,5-kertoimen käytöstä toimeentulotuessa ja Kela-raukka sai "pataan" hallinto-oikeudessa. Nuo aktiivimallin leikkauset on Kela maksanut toimeentulotukena eli n. 450 € ja Kela joutui maksamaan tuosta laittomasta 21,5-kertoimen käytöstä 409,58€. Jos vielä nuo valitukset hyväksytään niin rahan tuloa ei voi estää. Varsin hyvin olen tienannut tuolla aktiivimallilla joka tapauksessa. Silti vastustan aktiivimallia.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15157980/oikaisuvaatimus-215-kertoimen-kaytosta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15551942/hallinto-oikeuden-paatos-215-kertoimen-kaytosta
En ole enää lekiikki-iässä (62 v) joten en lähde leikkimään noiden aktiivimallin touhujen kanssa, töihin ei enää pääse minnekkään mutta pääsen eläketuelle lokakuun alusta mistä olen sinisille kiitollinen, en kuitenkaan niin kiitollinen että olisin äänestänyt heitä.- Anonyymi
No minne asti meinasit 450 päästä , ei kukaan
- Anonyymi
En ole minäkää leikki-iässä olen 64 vuotias piika koko elämän olen ollut työtön työhistoriaa alle viisi vuotta on kauppakoulu, atk-kursseja koskaan en työllistynyt vaikka olisin halunut tehdä työtä. en ole työrajoitteinen. minua ehdotettiin kuntouttavaa työtoimintaa puuhapajoille käsitöitä tekemään en vittu mennyt. minä odotan vielä vuoden kansaneläkettä eläktetuki mahdollisuus en hakenut ihan sama millä vitun tuella vietän vanhuuden. minun työllistymisen tuhosi 70-luvulla kotiapulaisen työ vittumainen paikka oli te-toimiston pakottama, rosvoteltiin, huoraksi ja lutkaksi haukuttiin talon emäntä oli mustasukkainen miehestään hän antoi te-toimistoon ikävimmät lasunnot eli työnantajan sana painoi siksi en työllistynyt yhteiskunta maksaa minulle asumis, työmarkkinatuet ei tarvinnut edes korvia lopsauttaa KALLIIKSI TULI VERORAHOILLA ELÄTTÄMINEN
- Anonyymi
Hyvää Vappua karhukoplan jäsenelle. Hienoa kun rekisteröit nimimerkkisi. Minäkin pääsen eläketuelle lokakuussa - jos vaan papereitani TE-toimistossa ei ole sotkettu kun aikoinaan kirjoitin tietojenluovutussopimuksen lopetusilmoituksen typin touhuissa.
Nimim. : Vanda-Vantaa Totuus aktiivimallista, kikystä ja työllisyyden "paranemisesta" alkaa valjeta, lopullista hintaa ei tulla koskaan tietämään
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b3d15deb-6ec6-45b6-8434-1638e795f32b
- Anonyymi
perustoimeentulotuki varmistaa asiakkaan pysymisen hengissä ja kaikessa ruumiin ja sielun voimissa.
Jos siihen ei ole enää varaa niin rikollisuus nousee entisestään ja kapina häämöttää.
Miettikkää nyt ensiksi. Kaikki tuet pois linjaa voisi jatkaa: ilmainen peruskoulu kaikille,
lapsilisät rikkaille, teollisuuden tuet, maataloustuki , aluetuet, lapsien koulukyydit jne.
Kerran se vain kirpaisee.- Anonyymi
Se kapinahan on nyt jo kaikenlaisten idioottimaisien mielipiteineen. Sitten jos mitään rahaa ei tule sulkeutuu pankkitilitkin, se on aika automaatio sitten.
- Anonyymi
myös laiskottelun ja passiivisen elämän jos hallitus ei tee muutosta työttömien aktivointiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
myös laiskottelun ja passiivisen elämän jos hallitus ei tee muutosta työttömien aktivointiin
Jos ei palkkatyötä tule/ole niin mitä siinä aktivointi auttaa. Pitäisikö mennä 9€ ilmaistöihin mitä?
Tuollaiset eivät sitäpaitsi auta valtiontaloudessa yhtään sen lisäksi etteivät hyödytä orjaa itseäänkään...
- Anonyymi
Kyykytykselle on tultava loppu. Itse olen 62-vuotias monisairas työtön, jolle ei myönnetä työkyvyttömyyseläkettä monista erikoissairaanhoidon lausunnoista huolimatta. Työuraa on vuosikausia, yrittäjyyttäkin siitä yli 25 vuotta terveydelle vaarallisella alalla. Ja kun sairastuin, en saanutkaan apua, eläkkeestä puhumattakaan. Putosin suoraan turvaverkkojen ohi ja läpi työmarkkinatuelle. Ja sitten iski aktiivimalli, joka vei liikaa yksinelävän taloudesta. Toimeentulotukea saan silloin tällöin, mutta en ollenkaan säännöllisesti. Pakolliset laskut pitää maksaa, ruokaa syödä, asuminen vie suurimman osan, joten lääkkeisiin ei sitten riitäkään kuukauden tukiraha.
Toimeentulotuen etuuskäsittelijät ovat kyllä ihan pihalla tästä köyhän ja sairaan perushelvetistä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452857Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen432824Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232608Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3281667- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.192902Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750- 99691