Vihervasemmisto sulki Malmin kentän

Anonyymi

26

102

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koneet ulkosäilytykseen

      "BF-Lennon koulutuspäällikkö Mark Baker kertoo MTV Uutisille, että hangaarissa on ollut kymmenkunta lentokonetta tähän kevääseen asti.
      Bakerin mukaan lentokoneet on siirretty nyt taivasalle, mutta ne säilytetään edelleen Malmilla. Baker mukaan uusi paikka koneille on suunnitteilla Vihtiin Nummelan lentokentälle, minne koneille on tarkoitus rakentaa uusi suojahalli ennen lumien tuloa"
      Jauhaa skeidaa! Koneet (8kpl.) olleet koko talven ulkona ,säästyi hallimaksut! Osa koneista jo Turussa jossa halli koneille ostettu.

    • Anonyymi

      "Malmin kiistellyn lentoaseman " Ei Malmilla ole Lentoasemaa ollut yli2:een vuoteen.Vain valvomaton lentopaikka eli Korpikenttä .

    • Anonyymi

      Siinä kans yksi palvonnan kohde pienelle porukalle...

    • Anonyymi

      Rakennus on vajonnu kunnolla koko alue on pelkkää suota ja sinne ne meinaa rakentaa taloja.

      • Anonyymi

        Vajonnut? No eipä olekaan ,oli vaan yksi monista epätoivoisista valheellinen yrityksistä saada virkistyspörräs jatkumaan korpikentällä jossa koulutuskin nykyisin mahdotonta.

        Kouvolalainen lentokapteeni ehdottaa ilmailualan koulutuskeskittymää Uttiin

        Ilmailualalla tapahtuu paljon muutoksia. Pyhtäälle rakennetaan yksityistä lentokenttää. Malmin lentokentän toiminta saattaa päättyä lähivuosina.

        Lukas Pearsall
        Utin lentokentällä operoi pääasiassa puolustusvoimat ja laskuvarjohyppääjät.
        Utin lentokentällä operoi pääasiassa puolustusvoimat ja laskuvarjohyppääjät.

        — Kouvolan logistiikkastrategiaan sopisi erinomaisesti Utin lentokentän kehittäminen ilmailualan koulutuskeskittymäksi, ehdottaa liikennelentäjä, lentokapteeni Petteri Hirvonen.

        Hän on seurannut ilmailualan kehitystä ja toteaa, että muutoksen tuulia on ilmassa. Helsingin Malmin lentokentällä saattaa lentotoiminta loppua lähivuosina. Siellä toimivat lentokoulut etsivät parhaillaan uusia toimipaikkoja. Osia toiminnoista on jo siirtynyt muualle, lähinnä Tampere-Pirkkalaan, Turkuun ja Kuopioon.

        Porissa toimiva liikennelentäjiä kouluttava Suomen ilmailuopisto oli vuosi sitten tilanteessa, jossa se haeskeli uutta sijaintipaikkaa.

        — Miksei suunta voisi olla Utti, joka kuitenkin on lähinnä Helsinkiä oleva toimiva kenttä, Hirvonen kysyy.

        Yksityinen toimija on rakentamassa Pyhtäälle uutta lentokenttää. Vaikuttaako se mahdollisuuksiin kehittää toimintaa Utissa?

        Kouvola innovationin toimitusjohtaja Martti Husu sanoo, että joitain yhteydenottoja Malmilla toimivista yrityksistä on Kouvolaan tullut, mutta vielä ei ole mitään konkreettista kerrottavaa.

        — Mahdollisuuksia on tutkittu ja kaupunki on varautunut niin, että tulijoille on osoittaa rakennustontteja kentän vierestä.

        Husun mukaan infrastruktuuri on Utissa kunnossa.

        Aiemmin on puhuttu lentorahtiliikenteen saamisesta Uttiin, mutta se ei Husun mielestä ole tällä hetkellä realistisista.

        — Isoilla kuriiriyrityksillä on vakiintuneet reitit ja kentät, eikä niillä ole tarvetta muutokseen. Sitä varten tarvittaisiin myös isoja investointeja.

        Fasiliteetit ovat Utissa kunnossa: lennonjohto toimii arkipäivisin ja asvaltoitu kiitorata on kahden kilometrin mittainen. Lisäksi Utissa on mittarilentomahdollisuus.

        Malmilla toimivan Salpauslento Oy:n koulutuspäällikkö Anssi Viljanen kertoo, että harjoituslennot on siirretty Kuopioon, Tampereelle ja osittain Ruotsiin. Malmin kentällä ei enää ole lennonjohtoa.

        Malmilla jatkuvat edelleen simulaattoriharjoitukset ja teoriaopetus.

        Lentoharjoituksia tehdään eri puolilla maata leirimuotoisina. Viljanen tuntee Utin olosuhteet ja sanoo, että se on hyvä harjoituskenttä ja lähempänä kuin muut kentät.

        — Utti on mukana harkinnassa, kun suunnittelemme jatkoa. Uttiin on tehtykin harjoituslentoja mittarilentomahdollisuuden takia.

        Aeropole Oy:n toimitusjohtaja Mikko Riepula kertoo, että yrityksellä on toimipisteet Malmin lisäksi Kuopiossa, Jyväskylässä ja Pirkkalassa. Uttia yritys käyttää jo nyt sivukoulutuskenttänä sen vuoksi, että Utissa on mittarilähestymislaitteet.

        Kun lentotoiminta loppuu Malmilla, Aeropolen toiminta hajautuu luultavasti usealle paikkakunnalle.
        — Uttikaan ei ole poissuljettu, joskin tällä hetkellä kallistumme enemmän Pirkkalan suuntaan, Riepula arvioi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ei ole vajonnu?

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/807ff643-658b-4239-9cc9-5d2349ff31aa

        Kuvaa katsoessa ihmetyttää se ettei itse rakennus ole vajonnut. Tuohon aikaan paalutettiin viellä puupaaluilla ja ne olisivat tuossa vajoamassa jo mätiä.
        Jokin muu syy on nyt kuvamanipulaatiossa syynä.
        Viikin pelot ovat merenpohjaa ja siltikin talkt sinne nousevat. Menkööt sipilät leikkkmään lentoharrastuksineen muualle.
        Aika erikoista kommentointia... Jos maaperä olisi oikeasti vajonnut niin kyllä rakennuksillakin pitäisi olla vajoamaa ..vai päättikö vajoama että rajataan portaisiin... Kyllä siellä on selvästi tehty maansiirtotöitä ja uusien portaiden perusta on tehty huonosti...
        Totuus onkin tämä.
        M a l m i n l e n t o a s e m a n y m p ä r i s t ö h i s t o r i a s e l v i t y s 2 0 1 6
        3 0 . 6 . 2 0 1 6
        A r k k i t e h t i t o i m i s t o F re e s e O y
        A r k k i t e h t i t o i m i s t o S c h u l m a n Oy

        Torni ei ole lähelläkään alkuperäistä.
        Alkuperäinen purettu sisältä ja ulkoa!

        Terminaali oli saanut osin uuden ulkoasun
        jo 1950-luvun loppupuolella, kun ylimpien kerrosten ulkoseinistä poistetun terrastirappauksen tilalle oli laitettu pellit.Ensimmäisen kerroksen ulkoseinät muurattiin kahi-tiilistä. Kummassakin rakennuksessa korjattiin vesikatot ja tehtiin taloteknisiä uudistuksia.
        Terminaalin peruskorjaus vuosina 1966-67 muutti
        lisää ulkoasua ja sisätiloja. Näköalatasanteille johtavat ulkoportaat poistettiin ja ravintolasta terassille johta vat ovet korvattiin ikkunoilla. Alkuperäinen lennonjohtotorni purettiin ja uusi rakennettiin aikaisempaa johtotorni purettiin ja uusi rakennettiin aikaisempaa kerrosta korkeampana. Ravintolan symmetrisistä portaista toinen peitettiin päältä lattialla ja aulan yhteydessä olevan baarin Artek-sisustus hävitettiin!
        Ulkoarkkitehtuurin suurimpia
        muutoksia ovat lennonjohtotornin korotus, pyöreän
        osan julkisivupellitys sekä maantasokerroksen seinien kahi-tiilivuoraus. Kattotasanteiden putkikaiteet sinne johtavat yleisöportaat on purettu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Rakentaminen suolle maksaa perkeleesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakentaminen suolle maksaa perkeleesti.

        Varmaan. Onneksi malmin korpikentän alue ei ole suota vaan normaalia Helsingin rakennusmaata.Huonompaa rakennettavuudeltaan oli jopa itäkeskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajonnut? No eipä olekaan ,oli vaan yksi monista epätoivoisista valheellinen yrityksistä saada virkistyspörräs jatkumaan korpikentällä jossa koulutuskin nykyisin mahdotonta.

        Kouvolalainen lentokapteeni ehdottaa ilmailualan koulutuskeskittymää Uttiin

        Ilmailualalla tapahtuu paljon muutoksia. Pyhtäälle rakennetaan yksityistä lentokenttää. Malmin lentokentän toiminta saattaa päättyä lähivuosina.

        Lukas Pearsall
        Utin lentokentällä operoi pääasiassa puolustusvoimat ja laskuvarjohyppääjät.
        Utin lentokentällä operoi pääasiassa puolustusvoimat ja laskuvarjohyppääjät.

        — Kouvolan logistiikkastrategiaan sopisi erinomaisesti Utin lentokentän kehittäminen ilmailualan koulutuskeskittymäksi, ehdottaa liikennelentäjä, lentokapteeni Petteri Hirvonen.

        Hän on seurannut ilmailualan kehitystä ja toteaa, että muutoksen tuulia on ilmassa. Helsingin Malmin lentokentällä saattaa lentotoiminta loppua lähivuosina. Siellä toimivat lentokoulut etsivät parhaillaan uusia toimipaikkoja. Osia toiminnoista on jo siirtynyt muualle, lähinnä Tampere-Pirkkalaan, Turkuun ja Kuopioon.

        Porissa toimiva liikennelentäjiä kouluttava Suomen ilmailuopisto oli vuosi sitten tilanteessa, jossa se haeskeli uutta sijaintipaikkaa.

        — Miksei suunta voisi olla Utti, joka kuitenkin on lähinnä Helsinkiä oleva toimiva kenttä, Hirvonen kysyy.

        Yksityinen toimija on rakentamassa Pyhtäälle uutta lentokenttää. Vaikuttaako se mahdollisuuksiin kehittää toimintaa Utissa?

        Kouvola innovationin toimitusjohtaja Martti Husu sanoo, että joitain yhteydenottoja Malmilla toimivista yrityksistä on Kouvolaan tullut, mutta vielä ei ole mitään konkreettista kerrottavaa.

        — Mahdollisuuksia on tutkittu ja kaupunki on varautunut niin, että tulijoille on osoittaa rakennustontteja kentän vierestä.

        Husun mukaan infrastruktuuri on Utissa kunnossa.

        Aiemmin on puhuttu lentorahtiliikenteen saamisesta Uttiin, mutta se ei Husun mielestä ole tällä hetkellä realistisista.

        — Isoilla kuriiriyrityksillä on vakiintuneet reitit ja kentät, eikä niillä ole tarvetta muutokseen. Sitä varten tarvittaisiin myös isoja investointeja.

        Fasiliteetit ovat Utissa kunnossa: lennonjohto toimii arkipäivisin ja asvaltoitu kiitorata on kahden kilometrin mittainen. Lisäksi Utissa on mittarilentomahdollisuus.

        Malmilla toimivan Salpauslento Oy:n koulutuspäällikkö Anssi Viljanen kertoo, että harjoituslennot on siirretty Kuopioon, Tampereelle ja osittain Ruotsiin. Malmin kentällä ei enää ole lennonjohtoa.

        Malmilla jatkuvat edelleen simulaattoriharjoitukset ja teoriaopetus.

        Lentoharjoituksia tehdään eri puolilla maata leirimuotoisina. Viljanen tuntee Utin olosuhteet ja sanoo, että se on hyvä harjoituskenttä ja lähempänä kuin muut kentät.

        — Utti on mukana harkinnassa, kun suunnittelemme jatkoa. Uttiin on tehtykin harjoituslentoja mittarilentomahdollisuuden takia.

        Aeropole Oy:n toimitusjohtaja Mikko Riepula kertoo, että yrityksellä on toimipisteet Malmin lisäksi Kuopiossa, Jyväskylässä ja Pirkkalassa. Uttia yritys käyttää jo nyt sivukoulutuskenttänä sen vuoksi, että Utissa on mittarilähestymislaitteet.

        Kun lentotoiminta loppuu Malmilla, Aeropolen toiminta hajautuu luultavasti usealle paikkakunnalle.
        — Uttikaan ei ole poissuljettu, joskin tällä hetkellä kallistumme enemmän Pirkkalan suuntaan, Riepula arvioi.

        Suuntana Pyhtää ...
        https://kymensanomat.fi/uutiset/lahella/9e51c2c3-6ceb-4c08-841d-089a65e78cab


    • Anonyymi

      "Lentokoulu BF-Lento Oy ja useat muut lentokoneiden omistajat ovat tähän saakka käyttäneet hangaaria vanhan sopimuksensa ehtojen mukaisesti lentokoneiden säilytykseen ja huoltoon, vastoin häätökehoituksia. Tilasta on maksettu koko ajalta käypää vuokraa, eikä kaupunki ole kiistänyt tätä vuokranmaksua." Ei pidä paikkaansa. Iltalehti kirjoitti vuosi sitten että satojatuhansia jää saamatta kun vuokratuloja hallista ei enää saada.

    • Anonyymi

      Pyhtää Redstone – ainutlaatuinen lentokenttä Etelä-Suomessa



      Pyhtää profiloituu lentoliikenteen pioneeripaikkakuntana. Uusi lentokenttä Pyhtää Redstone palvelee alueen kasvavaa matkailutoimintaa.

      Alkuosa asvalttipäällysteistä kiitotietä on jo valmiina Pyhtään lentokentällä, ja jatkoa on rakenteilla. Kokonaisuudessaan kiitotie tulee olemaan 1600 metrin mittainen. Pyhtään lentokenttä on saanut valtiontukea 900 000 euroa, mikä käytetään kiitotien ja lentokentän perusinvestointeihin. Ensimmäinen lentokonehalli on valmis, ja kenttä on käyttökunnossa.

      Pyhtään lentokentän avajaisia vietetään kesällä 2019, ja sen asema alueella on merkittävä. Helsingin Malmin lentokentän toiminnan hiljennyttyä Pyhtäältä löytyy nyt Etelä-Suomen ainoa ammatilliseen yleisilmailuun sopiva kenttä.

      Aikatauluttoman lentoliikenteen tukikohta

      Pyhtää Redstonella on ainutlaatuinen asema aikatauluttoman lentoliikenteen tukikohtana. Kun kenttä saa toimivan satelliittinavigointijärjestelmän, laskeutuminen on mahdollista sääolosuhteista riippumatta.

      - Toiminnan pääkohderyhmä ovat ammatilliset ilmailuyritykset ja tulevaisuuden ilmailu, kuten droonitoiminta. Myös ilmailun harrastajat ovat tervetulleita, kertoo lentokapteeni ja lentokentän rakennusprojektin vetäjä Esa Korjula Redstonen Aerosta.

      Pyhtään lentokenttä lisää kunnan merkitystä matkailupalveluiden tarjoajana muodostaen alueesta liikenteen solmukohdan. E18-moottorien ansiosta Pyhtää on vain noin tunnin ajomatkan päässä Helsingistä. Kentän saavutettavuutta lisää myös se, että Pyhtää Redstonelta pääsee ilmaan verrattain nopeasti.

      - Sekä Pyhtään kuntalaiset että luottamusmiehet ovat antaneet lentokentän kehittämiselle vahvan tuen, kiittelee Korjula.

      Pyhtään matkailun valtteihin tulevaisuudessa kuuluvat myös Munapirtin tuleva kansainvälisen tason hotelli sekä Keihässalmen kalastajakylän asiakkaat.

      - Ensimmäiset ulkomaiset lentoturistit kävivät Pyhtää Redstonella jo kesällä 2018. Heitä kiinnostivat Sirius Sportin sisäsurffaus sekä tuulitunnelit vapaapudotuskokemuksineen. Lentäen saapuvat turistit tulevat tarvitsemaan alueen matkailupalveluita monipuolisesti myös jatkossa, kertoo Korjula.

    • Anonyymi

      Drone- ja robotiikkatekniikan osaamista Pyhtäälle ja koko seudulle
      27.08.2018
      Drone, kuva Shutterstock

      Cursor on yhdessä Pyhtään kunnan kanssa käynnistänyt kehityshankkeen, jonka tavoitteena on luoda uutta osaamista ja liiketoimintaa drone-robotiikan sekä autonomisten ajoneuvojen saralla.

      -Kotkan-Haminan seutu tunnetaan Suomen logistiikan ykköshubina. Pyhtäälle kehittyvä Redstone Aero lentopaikka vahvistaa tätä asemaa luomalla uusia mahdollisuuksia kehittää ja kokeilla tulevaisuuden digitaalisia liikkumisen palveluita erityisesti drone- ja robotiikka alalla. Haluamme luoda verkoston elinkeinoelämän sekä tutkimus- ja koulutussektorin tarpeisiin, josta syntyy seudullemme uutta yritystoimintaa, toteaa David Lindström Cursorista.

      Kymenlaakson liiton osa-rahoitteisessa AULI-hankkeessa toteutetaan kokeiluita yritys- sekä tutkimusyhteisöjen kanssa. Pitkän aikavälin tavoitteena on synnyttää Pyhtäälle kehitteellä olevan Redstone Aero lentopaikan yhteyteen drone-osaamiskeskus, joka pystyy tarjoamaan ja tuottamaan tuotekehitys- ja koelentotoiminnan tarvitsemat fasiliteetit ja palvelut. Näitä ovat esimerkiksi lentokenttäympäristö kiitoteineen, halli- ja tuotekehitystilat sekä sopimukset ilmatilan käytöstä koelentotoiminaan.

      AULI-hankkeessa ovat tiiviisti mukana myös Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu sekä EKAMI.

      -Meillä on tahtotila ja valmiudet kehittää uusia koulutuksia esimerkiksi droneasentajien sekä -lentäjien tehtäviin, joita ei vielä Suomesta löydy. Tavoitteenamme on suunnitella drone- teknologiaan suuntautuva seudullinen tutkinnon osa, joka voidaan sisällyttää jatkossa ammatillisiin tutkintoihin, kertoo EKAMI:n rehtori Sami Tikkanen.

      Kansainvälinen verkosto jo rakenteilla

      Hankkeen kehittäjäkumppanina toimii Redstone Aero Oy, joka on käynnistänyt kansainvälisen asiantuntijaverkoston rakentamisen Pyhtään hankkeen ympärille. Verkoston rakentamisesta vastaa Patrick Halford, joka on toiminut mm. IBM:n Pohjoismaiden drone- ja robotiikkaliiketoiminnan johtajana, konsultoinut Tanskan valtiota kansallisessa drone strategiassa sekä kuuluu Piilaaksosta käynnistyneen Singularity Universityn pohjoismaiden henkilökuntaan.

      -Radikaalit teknologiat ja innovaatiot muokkaavat rajusti logistiikkaa sekä liikennettä. On hienoa olla mukana ankkuroimassa Kotkan-Haminan seutua ja Pyhtäätä kehityksen eturintamaan, arvioi Halford. Yksi hankkeen ensimmäisistä toimenpiteistä onkin tutustua Odensessa Tanskassa Hans Christian Andersenin lentokentän yhteyteen rakentuneeseen osaamiskeskukseen.

      Pyhtään Startup kunta strategia toteutukseen

      Pyhtään kunta julistautui keväällä Suomen ensimmäiseksi Startup-kunnaksi.

      -Kuntasektori kaipaa isoa uudistusta sote-ratkaisujen jälkeen. Pyhtää haluaa startup-kunta-avauksellaan luoda itsestään menestyvän pienkunnan prototyypin. Drone-keskus on uusi avaus, joka samalla on käytännön esimerkki startup-kunnan toiminnasta. Se mahdollistaa uusien yritysten ja palvelujen synnyttämisen seudullemme ja koko Suomelle, toteaa Pyhtään kunnanjohtaja Olli Nuuttila.

      Hankkeessa toteutetaan myös Startup-kunta tapahtuma Pyhtällä, joka kokoaa yhteen edelläkävijäkuntia sekä startup-vaikuttajia vaihtamaan ajatuksia kuntasektorin radikaalista muutoksesta ja siitä, miten pienetkin kunnat voivat ketterästi luoda merkittäviä kehitysalustoja nopeaa vauhtia kaupungistuvassa Suomessa.

    • Anonyymi

      Dronejen lennättäminen 5km. lähempänä Malmin korpikenttää on ehdottomasti Kielletty!
      Onneksi on Pyhtää johon keskitetään Drone kehitys Suomessa.

    • Anonyymi

      Samasta syystä kuin malmin kentän sulkeminen, vihervasemmisto haluaa sulkea ja tuhota kaiken maassa jossa Hitler on käynyt aikoinaan.

      • Anonyymi

        Hitlerillä ole Malmin kanssa mitään tekemistä, se oli Halder.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hitlerillä ole Malmin kanssa mitään tekemistä, se oli Halder.

        AIVAN! Hitler laskeutui Immolan kentälle.


    • Anonyymi

      Eikö kenelläkään tule mieleen se asia kun lentokenttää aletaan rakentamaan niin sen jälkeen aletaan Tattarisuon teollisuus aluetta häätämään! Onko kenelläkään tullut tämmöinen asia mieleen? Jääkö asuinalueiden väliin teollisuusalue , kysykää vaikka vihreiltä .....
      Kyllä taas väsyttää ...

      • Anonyymi

        Ei aleta häätämään .Tehtiin vuokrasopimukset. Ei kysytty vihreiltä! Vuokrausperiaatteet:

        Mikäli tontille rakennetaan likimäärin tontin rakennusoikeuden suuruinen uudisrakennus, tontin vuokra-aika on 31.12.2047 saakka.
        Mikäli tontin rakennusoikeudesta on käytetty yli 40 % ja rakennus ja vuokra-alue ovat yleisilmeeltään vähintään hyvässä kunnossa, tontin vuokra-aika on 31.12.2047 saakka.
        Mikäli tontin rakennusoikeudesta on käytetty yli 40 % ja rakennus ja vuokra-alue ovat yleisilmeeltään vähintään tyydyttävässä kunnossa, tontin vuokra-aika on 20 vuotta, enintään kuitenkin 31.12.2047 saakka.
        Mikäli tontin rakennusoikeudesta on käytetty 20 – 40 % ja rakennus ja vuokra-alue ovat yleisilmeeltään vähintään tyydyttävässä kunnossa, tontin vuokra-aika on 10 vuotta, enintään kuitenkin 31.12.2047 saakka.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vihreät sekä edistyksellinen vasemmisto haluavat Malmin lentojentän koko kansan demokraattiseen käyttöön. Hangaareista on tarkoitus tehdä mm. herneiden, porkkanoiden, punajuurien, hapankaalien jne. kasvatusalusta. Tällöin niistä tulee hiilinieluja nykyisten hyväosaisten hiilidioksidin tuottajien sijaan.

      Tavalliset ihmiset pyöräilevät tai käyttävät julkisia kulkuneuvoja mennessään katsomaan viherkasvien kasvua kohti aurinkoa ja valoisaa huomenta.

      Näin Suomi täyttää ensimmäisenä ja EU:n tiukimmin normein hiilipäästöjen rajoitukset.

      Suomi on oleva esimerkki koko maailmalle, kunhan maailman asukkaat oppivat tietämään, että Suomikin on olemassa ja siellä jämeriä totisia teryleenipukuisia miehiä nenä musteessa laskemassa hiilinieluja.

      Mutta Malmilla menee lujaa. Ei laskeudu FW Condorit eikä Hitlerit.
      Laskeutuu aatosta jaloa.

      • Anonyymi

        Aatosta jaloa ja alhaista mieltä...


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

      Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

      Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

      Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

      Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

      Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe