Paavali ei ollut syntinen

Anonyymi

Paljon on ollut vääristynyttä opetusta Paavalin syntisyydestä. Paavali kertoo olevansa suurin syntinen ja kertoo miksi hän sitä on. Hän kertoo ennen Jeesuksen tuloa elämäänsä, vainonneensa Jeesuksen seuraajia ja olleensa pilkkaaja ja väkivallantekijä, mutta samalla hän kiittää Jumalaa saamastaan laupeudesta ja kertoo tehneensä noita vainoamis- ja pilkkaamis- ja väkivallan tekoja tietämättömänä ja epäuskon ajalla. Kohdattuaan Jeesuksen Paavali muuttui eikä koskaan enää vainonut, pilkannut ja tehnyt väkivaltaa.
Paavali kertoo, että suurin syntinenkin voi kohdata ARMON ja muuttua.

1. kirje Timoteukselle 1
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa

13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;

14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.

67

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko palsta muuttunut. Nimimerkkiä ei näköjään saa laittaa, jos ei rekistöröidy.
      LähettiläsA kyselee tätä.

• Anonyymi

On muuttunut. Ainahan voi halutessaan laittaa tekstinsä alle ent. nickinsä.

-sophiie-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On muuttunut. Ainahan voi halutessaan laittaa tekstinsä alle ent. nickinsä.

-sophiie-

Tämä että laittaa entisen nikkinsä tekstinsä alle on tosi hyvä. Näin jotenkin selvempää.

• Anonyymi

1. Tim. 1:15 Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista MINÄ OLEN suurin.

Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista MINÄ OLEN suurin.

Se on totinen sana ja kaiketi mahdollinen ottaa vastaan, että Kristus Jesus on tullut maailmaan syntisiä vapahtamaan, joista MINÄ suurin OLEN:

PAAVALI KOROTTAA ITSENSÄ JUMALAKSI JOPA JEESUKSEN OHI. VUONN 30 HÄN KÄÄNTYI KRISTITYKSI SALAA SOLUTTAUTUAKSEEN JA VUONNA 36 HÄN SURMASI STEFANOKSEN SILLÄ TÄMÄ OPETTI SITÄ AITOA ALKUPERÄISTÄ JEESUKSEN OPETUSTA. VUOSIA YÄMÄ OPETUS YRITETTIIN HÄVITTÄÄ JA TUHOTA PAAVALIN JA KEISARIEN KÄSKYSTÄ MUTTA VIIME VUOSISADALLA JUMALAN SIUNAAMA PAIMEN LÖYSI EGYPTISTÄ SAVIRUUKUN TÄYNNÄ JEESUKSEN OIKEAA ALKUPERÄISTÄ OPETUSTA.

• Anonyymi

Paavali osallistui Stefanuksen surmaamiseen hyväksymällä sen. Hän ei itse ollut kivittäjä, vaan katselija. Paavali tunnusti seurakunnan edessä syntinsä ja sen, että oli syntisistä suurin vainottuaan Jeesuksen seuraajia:
        1 "Miehet, veljet ja isät, kuulkaa, mitä minä nyt teille puolustuksekseni puhun".
        2 Kun he kuulivat hänen puhuvan heille hebreankielellä, syntyi vielä suurempi hiljaisuus. Ja hän sanoi:
        3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
        4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.

Apostolien teot 8
        1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit.

Apostolien teot 7
        58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
        59 Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
        60 Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.

• Anonyymi

Syntisistä suurimpana - joka oli saanut ARMON - Paavali piti itseään, koska oli murhaa puuskuen vainonnut Herran Jeesuksen omia, niitä jotka avukseen huusivat Hänen nimeään.
        Synnitön hän ei ollut, eikä itseään sellaisena pitänyt, sen jälkeenkään, kun oli saanut armon ja anteeksiantamuksen rikoksistaan.
        Uudestisyntyneenä uskovana, sen hetkisessä tilassaan, Paavali parahtaa roomalaiskirjeessään: "Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista ..."
        Sitten hän jatkaa: "Kiitos Jumalalle meidån Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta!
        Niin minä siis palvelen tämmöisenäni mielelläni ( sisimmälläni, sydämestäni ) Jumalan lakia, ja lihallani ( vanha ihminen ) synnin lakia."
        Paavali ei puolusta syntiä - vaan kiittää ja ylistää Jumalaa siitä, ettei Hän lue meille syntejämme - Jeesuksen Kristuksen KAUTTA.
        Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen me saamme Jumalalta syntimme anteeksi.

s-seutulainen

• Anonyymi

Joo, ei Paavali jatkanut synnin tekemistä sen jälkeen, kun kohtasi Jeesuksen. Lopetti kuin seinään, koska hänestä tuli muuttunut mies: uusi luomus! Pani itsensä esikuvaksi pyhällä vaelluksellaan muille uskoville ja seurakunnan jäsenille. Kenellä on varaa tehdä niin tänä päivänä?

• Anonyymi

Teille hellareille ei vieläkään ole valjennut mitä sanalla "syntinen" tarkoitetaan ja jos on, on asia vakavampi: te tietoisesti eksytätte.

Toinen teille vastenmielinen käsite on "kristitty" ja "kristinusko". Tämän kohdalla te valehtelette tietoisesti, koska tässä on jo kysymys rahasta.

Ei teitä ainakaan ole rehellisyydellä ja nöyryydellä pilattu.

Titus 3:9-11
        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

Te olette itse itsenne tuominneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teille hellareille ei vieläkään ole valjennut mitä sanalla "syntinen" tarkoitetaan ja jos on, on asia vakavampi: te tietoisesti eksytätte.

Toinen teille vastenmielinen käsite on "kristitty" ja "kristinusko". Tämän kohdalla te valehtelette tietoisesti, koska tässä on jo kysymys rahasta.

Ei teitä ainakaan ole rehellisyydellä ja nöyryydellä pilattu.

Titus 3:9-11
        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

Te olette itse itsenne tuominneet.

Koska asia on sinulle valjennut, opeta sinä tietämättömiä.
        Mutta muista, että syntinen ei pelastu koska vanhurskas
        pelastuu vaivoin. Jeesuskin puhui erikseen vanhurskaista
        ja syntisistä. Kumpaan joukkoon sinä kuulut?

Vanhurskas on Jeesukseen Kristukseen uskova ihminen.
        Syntinen on uskosta osaton ja jumalaton koska hänellä
        ei ole Jumalaa.

1 Piet 4:18 "Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

Matt 13:43 "Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon."

25:37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?"

25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

San 13:21 "Syntisiä vainoaa onnettomuus, mutta vanhurskaat saavat onnen palkakseen."

11:31 "Katso, vanhurskas saa palkkansa maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen."

24:16 "Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen."

Ps 1:5 "Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa."

28:12 "Kun vanhurskaat riemuitsevat, on ihanuus suuri; mutta kun jumalattomat nousevat, saa ihmisiä hakea."

125:3 "Sillä jumalattomuuden valtikka ei saa vallita vanhurskasten arpaosaa, että vanhurskaat eivät ojentaisi käsiänsä vääryyteen."

• Anonyymi

Synnittömyyden harha vaivaa suuressa määrin helluntailaisia. Paavalia se ei vaivannut.
        Perisynti, sen näkeminen ja tunnustaminen, ei kuulu helluntailaisuuteen.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synnittömyyden harha vaivaa suuressa määrin helluntailaisia. Paavalia se ei vaivannut.

s-seutulainen

Kuulutko vanhurskasten vai syntisten joukkoon?
        Syntiset menevät helvettiin ja vanhurskaat taivaaseen.
        Tämä on Jumalan ilmoitus.

Jos tahdot välttää helvetin tuomion ja päästä taivaaseen,
        sinun on välttämättä tultava vanhurskaaksi. Eikä mikä
        tahansa vanhurskaus riitä taivaaseen pääsemiseksi.
        Sinne riittää vain Jeesuksen Kristuksen vanhurskaus.
        Sinun täytyy siis tulla Jumalan vanhurskaudeksi.
        Muussa tapauksessa helvetti on edessäsi etkä voi
        sitä välttää.

Tahdotko siis tulla Jumalan vanhurskaudeksi? Tahdotko
        ottaa vastaan Jeesuksen vanhurskauden Hänessä?

Room 3:21-26 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se JUMALAN VANHURSKAUS, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen TULEE KAIKKIIN ja kaikille, JOTKA USKOVAT; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja SAAVAT LAHJAKSI VANHURSKAUDEN hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

2 Kor 5:14-21 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös KAIKKI OVAT KUOLLEET; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut. Sentähden me EMME tästä lähtien TUNNE KETÄÄN LIHAN MUKAAN; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin HÄN ON UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI ON SIJAAN TULLUT. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä TULISIMME JUMALAN VANHURSKAUDEKSI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sitä välttää.

Room 3:21-26 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se JUMALAN VANHURSKAUS, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen TULEE KAIKKIIN ja kaikille, JOTKA USKOVAT; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja SAAVAT LAHJAKSI VANHURSKAUDEN hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

2 Kor 5:14-21 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös KAIKKI OVAT KUOLLEET; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut. Sentähden me EMME tästä lähtien TUNNE KETÄÄN LIHAN MUKAAN; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin HÄN ON UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI ON SIJAAN TULLUT. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä TULISIMME JUMALAN VANHURSKAUDEKSI.

Lue mitä kirjoitin aiemmassa, pidemmässä, viestissäni.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue mitä kirjoitin aiemmassa, pidemmässä, viestissäni.

s-seutulainen

Kuristetaan sinua vähän lisää, jotta juoksisit Jeesuksen luokse ja
        jotta Hän pukisi sinut omaan vanhurskauteensa. Sillä vanhurskaudella
        sitten pääset taivaaseen, et yhtään vähemmällä vanhurskaudella.

Matt 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole PALJOA SUUREMPI kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Kirjanoppineet ja fariseukset uskoivat olevansa vanhurskaita omien
        tekojensa perusteella. Jumalalle heidän omavanhurskautensa ei riittänyt.
        Ihmisen vanhurskaus on oltava paljon suurempi kuin mihin hän itse
        pystyy omilla teoillaan, mikäli hän odottaa taivaan helmiportin helähtävän
        auki. Sitä porttia ei kukaan ihminen kykene itse avaamaan, ei omilla
        ansioillaan eikä edes taistelemalla verille asti syntiä vastaan.

Jeesus on hankkinut sinulle ja minulle vanhurskauden, johon puettuna
        pääsemme taivaaseen. Emme pääse millään vähemmällä kuin Jeesuksen
        vanhurskaudella. Jeesus on avannut helmiportin meille, jotka olemme
        Hänen vanhurskauteensa puettuina. Tästä vanhurskaudesta tahdomme
        sitten todistaa toisille ihmisille.

Ps. 35:28 Ja minun kieleni julistakoon sinun vanhurskauttasi, sinun kiitostasi kaiken päivää.
        51:16 Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni riemuitsisi sinun vanhurskaudestasi

71:15 Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne.
        71:16 Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Miksi sinä tahdot julistaa ihmisen syntisyyttä kun jo VT:n
        psalmintekijä julistaa Jumalan vanhurskautta ja Jumalan
        pelastustekoja? Eikö meidänkin tulisi uskovina keskittyä
        siihen, mitä Jeesus on tehnyt meille ja meissä ja julistaa
        sitä? Siinä Sanassa on vapaus. Miksi perustat ihmiseen?
        Miksi et perusta Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Sanaan.
        Hänen ilmoittamaan vanhurskauteen?

Iloitsetko Jumalan vanhurskaudesta? Et taida kyllin katsella
        Jumalan vanhurskautta ja siitä iloita.

https://www.youtube.com/watch?v=4eqoTwNwAok

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sitä välttää.

Kysyt kuulunko syntisten vai vanhurskasten joukkoon.
        Itsessäni, so. vanhaihmiseni, en näe - niin ainakin toivon - mitään hyvää.
        Hengessä köyhyydestäänkin voi tulla omavanhurskautta joten lienee syytä olla liiemmin silläkään "elvistelemättä".
        Vaan niin se vain on, että tuossa lihassamme, vanhan Aatun tyyssijassamme, joudumme tämän ajallisen matkamme taapertamaan - vaikka olisimme saaneet elää uskossa Jeesukseen Kristukseen 50 vuotta, tai kauemminkin.
        Liha ei muuksi muutu uudestisyntymisenkään yhteydessä. Ja siellä tuo Paavalinkin mainitsema synnin laki vallitsee.
        Uudestisyntyneessä hengessämme olemme jo puhtaat ja pyhät. Herran Jeesuksen Kristuksen vanhurskaus on meillä lahjavanhurskautena Jumalalta, kun olemme Hänen armostaan saaneet ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen syntiemme sovittajana ja lunastajanamme, Herranamme ja Vapahtajanamme ja uskomme Hänen nimeensä.
        Herraan Jeesukseen turvaten, Hänen nimeään avuksi huutaen, saamme perkelettä vastustaa.
        Emme ole enää synnin orjia.
        Synti ei meitä enää hallitse.
        Silti - líha, vanha ihmisemme, kapinoi ja sotii uudestisyntynyttä henkeämme, uutta ihmistämme, vastaan loppuun asti. Saatana kyllä tekee kaikkensa saadakseen meidät saaliikseen vaikka loppumetreillä.
        Jeesuksessa Kristuksessa ja vain Hänessä on meillä turva ja pelastus.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyt kuulunko syntisten vai vanhurskasten joukkoon.
        Itsessäni, so. vanhaihmiseni, en näe - niin ainakin toivon - mitään hyvää.
        Hengessä köyhyydestäänkin voi tulla omavanhurskautta joten lienee syytä olla liiemmin silläkään "elvistelemättä".
        Vaan niin se vain on, että tuossa lihassamme, vanhan Aatun tyyssijassamme, joudumme tämän ajallisen matkamme taapertamaan - vaikka olisimme saaneet elää uskossa Jeesukseen Kristukseen 50 vuotta, tai kauemminkin.
        Liha ei muuksi muutu uudestisyntymisenkään yhteydessä. Ja siellä tuo Paavalinkin mainitsema synnin laki vallitsee.
        Uudestisyntyneessä hengessämme olemme jo puhtaat ja pyhät. Herran Jeesuksen Kristuksen vanhurskaus on meillä lahjavanhurskautena Jumalalta, kun olemme Hänen armostaan saaneet ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen syntiemme sovittajana ja lunastajanamme, Herranamme ja Vapahtajanamme ja uskomme Hänen nimeensä.
        Herraan Jeesukseen turvaten, Hänen nimeään avuksi huutaen, saamme perkelettä vastustaa.
        Emme ole enää synnin orjia.
        Synti ei meitä enää hallitse.
        Silti - líha, vanha ihmisemme, kapinoi ja sotii uudestisyntynyttä henkeämme, uutta ihmistämme, vastaan loppuun asti. Saatana kyllä tekee kaikkensa saadakseen meidät saaliikseen vaikka loppumetreillä.
        Jeesuksessa Kristuksessa ja vain Hänessä on meillä turva ja pelastus.

s-seutulainen

>>>Silti - líha, vanha ihmisemme, kapinoi ja sotii uudestisyntynyttä henkeämme, uutta ihmistämme, vastaan loppuun asti. Saatana kyllä tekee kaikkensa saadakseen meidät saaliikseen vaikka loppumetreillä.
        Jeesuksessa Kristuksessa ja vain Hänessä on meillä turva ja pelastus.<<<

Ajatteletko tämän olevan jollekin uskossa varttuneelle uskovalle epäselvä, että sitä
        ihmisen syntisyyttä pitää korostaa uudelle luomukselle? Oletko siis Jeesuksen vain synnin todistaja? Perustatko oppisi Jeesukseen mitä Hän on ja mitä näet Hänessä ja mitä Hän on tehnyt ja tekee vai perustatko oppisi omaan lihaasi mitä näet ja koet itsessäsi? Kumman todistajiksi Jeesus kutsui uskovan; ihmisen syntisyyden vai Jeesuksen todistajaksi? Teksteissäsi on väärä painotus koska perustat liikaa ihmiseen ja Jumalan teot jäävät sinne taka-alalle. Korostat ihmiseen perustuvia asioita!!!
        Huomaa tämä!

Miksi Paavali julistaa Kristuksen kuolleen kaikkien edustajana, ja että sen tähden kaikki ovat kuolleet? Miksi Paavali julistaa uskovan uudeksi luomukseksi, uudeksi ihmiseksi, ja että meidän uskovien ei tulee enää tuntea itseämme, eikä toista uskovaa, vanhan kuolleen ihmisemme mukaan VAAN SEN UUDEN LUOMUKSEN, UUDEN IHMISEN, MUKAAN? Jumalan ilmoituksen ja Paavalin mukaan uusi luomus, jonka mukaan meidän tulee tuntea itsemme ja toinen uskova, on vanhurskas ja pyhä. Sellainen kuin Hän, Jeesus Kristus, on, sellaisia mekin olemme TÄSSÄ MAAILMASSA: vanhurskaita ja pyhiä.

Paavali kirjoitti kaikki seurakuntakirjeensä pyhille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
        Paavali ei kirjoittanut yhtään kirjettään kuolleelle syntiselle vanhalle aatulle/eevalle.

Miksi sinä sitten tunnet itsesi vielä sen vanhan kuolleen aatun mukaan ja julistat sen syntisyyttä? Ketä se siunaa? Etkö ole hankkiutunut siitä eroon ja haudannut sitä kasteen hautaan? Käskikö Jeesus opettaa uskoville kuinka syntisiä he ovat?
        Mitä Jeesus sanoi kenen tehtävä on näyttää ihmiselle synti? Keille Hän näyttää
        synnin, ja miksi; uskoville vai maailmalle?

Joh 16:7 -10 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin HÄN NÄYTTÄÄ MAAILMALLE todeksi SYNNIN ja vanhurskauden ja tuomion: SYNNIN, KOSKA HE EIVÄT USKO MINUUN; VANHURSKAUDEN, KOSKA minä menen Isän tykö, ETTEKÄ TE ENÄÄ NÄE MINUA;

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Silti - líha, vanha ihmisemme, kapinoi ja sotii uudestisyntynyttä henkeämme, uutta ihmistämme, vastaan loppuun asti. Saatana kyllä tekee kaikkensa saadakseen meidät saaliikseen vaikka loppumetreillä.
        Jeesuksessa Kristuksessa ja vain Hänessä on meillä turva ja pelastus.<<<

Ajatteletko tämän olevan jollekin uskossa varttuneelle uskovalle epäselvä, että sitä
        ihmisen syntisyyttä pitää korostaa uudelle luomukselle? Oletko siis Jeesuksen vain synnin todistaja? Perustatko oppisi Jeesukseen mitä Hän on ja mitä näet Hänessä ja mitä Hän on tehnyt ja tekee vai perustatko oppisi omaan lihaasi mitä näet ja koet itsessäsi? Kumman todistajiksi Jeesus kutsui uskovan; ihmisen syntisyyden vai Jeesuksen todistajaksi? Teksteissäsi on väärä painotus koska perustat liikaa ihmiseen ja Jumalan teot jäävät sinne taka-alalle. Korostat ihmiseen perustuvia asioita!!!
        Huomaa tämä!

Miksi Paavali julistaa Kristuksen kuolleen kaikkien edustajana, ja että sen tähden kaikki ovat kuolleet? Miksi Paavali julistaa uskovan uudeksi luomukseksi, uudeksi ihmiseksi, ja että meidän uskovien ei tulee enää tuntea itseämme, eikä toista uskovaa, vanhan kuolleen ihmisemme mukaan VAAN SEN UUDEN LUOMUKSEN, UUDEN IHMISEN, MUKAAN? Jumalan ilmoituksen ja Paavalin mukaan uusi luomus, jonka mukaan meidän tulee tuntea itsemme ja toinen uskova, on vanhurskas ja pyhä. Sellainen kuin Hän, Jeesus Kristus, on, sellaisia mekin olemme TÄSSÄ MAAILMASSA: vanhurskaita ja pyhiä.

Paavali kirjoitti kaikki seurakuntakirjeensä pyhille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
        Paavali ei kirjoittanut yhtään kirjettään kuolleelle syntiselle vanhalle aatulle/eevalle.

Miksi sinä sitten tunnet itsesi vielä sen vanhan kuolleen aatun mukaan ja julistat sen syntisyyttä? Ketä se siunaa? Etkö ole hankkiutunut siitä eroon ja haudannut sitä kasteen hautaan? Käskikö Jeesus opettaa uskoville kuinka syntisiä he ovat?
        Mitä Jeesus sanoi kenen tehtävä on näyttää ihmiselle synti? Keille Hän näyttää
        synnin, ja miksi; uskoville vai maailmalle?

Joh 16:7 -10 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin HÄN NÄYTTÄÄ MAAILMALLE todeksi SYNNIN ja vanhurskauden ja tuomion: SYNNIN, KOSKA HE EIVÄT USKO MINUUN; VANHURSKAUDEN, KOSKA minä menen Isän tykö, ETTEKÄ TE ENÄÄ NÄE MINUA;

Lisäisin tähän edelliseen vielä sen, että uskova on vapautettu synnistä.
        Synnistä vapautumisen seuraus, hedelmä, ON PYHITYS. Pyhityselämä
        alkaa synnistä vapautumisesta. Eihän kukaan synnin orja elä pyhityselämää.

Siksi uskovien syytteleminen heidän syntisyydestä sitoo heitä syntiin eikä he
        kykene elämään pyhityselämää. Siksi tämä asia on vakava. Ukovien syyllistäminen
        ja synnin julistaminen voi osoittautua suureksi eksytykseksi. Synnin kova
        mainostaminen voi siis osoittautua vanhurskauden vastustamiseksi ja sen
        viholliseksi.

Julistakaamme Jumalan tekoja ja Jumalan vanhurskautta, jonka kautta uskova
        pääsee synnistä vapaaksi ja voi alkaa elämään pyhityselämää. Uskovan pyhitys-
        elämä ponnistaa Kristus kalliolta Jumalan vanhurskauden pohjalta. Tätä tulee
        julistaa ja opettaa.

Room 6:22 "Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi
        tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä."

• Anonyymi kirjoitti:

Lisäisin tähän edelliseen vielä sen, että uskova on vapautettu synnistä.
        Synnistä vapautumisen seuraus, hedelmä, ON PYHITYS. Pyhityselämä
        alkaa synnistä vapautumisesta. Eihän kukaan synnin orja elä pyhityselämää.

Siksi uskovien syytteleminen heidän syntisyydestä sitoo heitä syntiin eikä he
        kykene elämään pyhityselämää. Siksi tämä asia on vakava. Ukovien syyllistäminen
        ja synnin julistaminen voi osoittautua suureksi eksytykseksi. Synnin kova
        mainostaminen voi siis osoittautua vanhurskauden vastustamiseksi ja sen
        viholliseksi.

Julistakaamme Jumalan tekoja ja Jumalan vanhurskautta, jonka kautta uskova
        julistaa ja opettaa.

Room 6:22 "Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi
        tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä."

>>Julistakaamme Jumalan tekoja ja Jumalan vanhurskautta, jonka kautta uskova
        julistaa ja opettaa.<<

Pyhitys/pyhityselämä on YKSIN JUMALAN TYÖ MEISSÄ.
        Pyhittymisessämme, miten pitkälle se on saanut edetäkin, ei ole vähäisintä vähääkään omaa ansiotamme, omaa ponnisteluamme, oman kilvoittelumme tulosta.

-
        14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room.7 )

• Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

>>Julistakaamme Jumalan tekoja ja Jumalan vanhurskautta, jonka kautta uskova
        julistaa ja opettaa.<<

Pyhitys/pyhityselämä on YKSIN JUMALAN TYÖ MEISSÄ.
        Pyhittymisessämme, miten pitkälle se on saanut edetäkin, ei ole vähäisintä vähääkään omaa ansiotamme, omaa ponnisteluamme, oman kilvoittelumme tulosta.

-
        14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room.7 )

>>>Pyhitys/pyhityselämä on YKSIN JUMALAN TYÖ MEISSÄ.
        Pyhittymisessämme, miten pitkälle se on saanut edetäkin, ei ole vähäisintä vähääkään omaa ansiotamme, omaa ponnisteluamme, oman kilvoittelumme tulosta.<<<

No nyt sinä jo kiellät uskovan pyhittäytymisenkin, pyrkimykset pyhitykseen: Jumalalle antautumiseen ja synnistä pois erottautumiseen. Heittelehdit äärilaidasta toiseen äärilaitaan. Tämä hämmästyttää minua ja varmasti muitakin uskovia. Oletko todella sinä, Saviseutulainen, uskova mies, kirjoittanut tämän??? Miten sinä uskovana voit kieltää uskovan pyhittäytymisen Herralle? Vai olenko erehtynyt henkilöstä ja sinä et olekaan se uskova joksi sinua luulen?

Mitä esim. savis sanoisi tähän kun sinä sanot hänelle, ettei hänen tarvitsekaan kilvoitella ja taistella verille asti syntiä vastaan vaan sen kaiken tekeekin Jumala hänen puolestaan. Jos sitten Jumala ei pyhitä minua, minä saan tehdä syntiä, niinkö?

Minä tulkitsen tekstisi niin, että sinä kiellät ihmisen osuuden pyhityksessä. Kiellätkö todella nämä Raamatun kehotukset pyhitykseen:

Room 6:19 "Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen."

1. Tess 4:7 "Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen."

Heb 12:14 "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Pyhitys/pyhityselämä on YKSIN JUMALAN TYÖ MEISSÄ.
        Pyhittymisessämme, miten pitkälle se on saanut edetäkin, ei ole vähäisintä vähääkään omaa ansiotamme, omaa ponnisteluamme, oman kilvoittelumme tulosta.<<<

No nyt sinä jo kiellät uskovan pyhittäytymisenkin, pyrkimykset pyhitykseen: Jumalalle antautumiseen ja synnistä pois erottautumiseen. Heittelehdit äärilaidasta toiseen äärilaitaan. Tämä hämmästyttää minua ja varmasti muitakin uskovia. Oletko todella sinä, Saviseutulainen, uskova mies, kirjoittanut tämän??? Miten sinä uskovana voit kieltää uskovan pyhittäytymisen Herralle? Vai olenko erehtynyt henkilöstä ja sinä et olekaan se uskova joksi sinua luulen?

Mitä esim. savis sanoisi tähän kun sinä sanot hänelle, ettei hänen tarvitsekaan kilvoitella ja taistella verille asti syntiä vastaan vaan sen kaiken tekeekin Jumala hänen puolestaan. Jos sitten Jumala ei pyhitä minua, minä saan tehdä syntiä, niinkö?

Minä tulkitsen tekstisi niin, että sinä kiellät ihmisen osuuden pyhityksessä. Kiellätkö todella nämä Raamatun kehotukset pyhitykseen:

Room 6:19 "Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen."

1. Tess 4:7 "Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen."

Heb 12:14 "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa."

Sinä käsität minut väärin.
        En todellakaan tarkoita, enkä ole koskaan tarkoittanutkaan - ettei uskovan tulisi vastustamasta päästyään vastustaa syntiä.
        Mutta, se ei kertakaikkiaan onnistu - ainakaan itseltäni - omin voimin, vaan yksin ja ainoastaan TURVAAMALLA HERRAAN JEESUKSEEN, HÄNEN NIMEÄÄN AVUKSI HUUTAEN.
        Kaikkea pahaa mitä ajatuksissakin herkästi ja vaikka miten monta kertaa päivässä nousee mieleen lähimmäisiä kohtaan, on vaikea pois karkoittaa tuosta vain, omin päättäväisyyksin.
        Sanalla sanottuna turvautumatta Jeesukseen - vaikka vain Hänen nimeään hiljaa lausuillen - ei kilvoittelu arkipäivän kohdalle tuomia "vähäisempiä syntejäkään" vastaan onnistu.
        Herra Jeesus itse sanoo: "Ilman minua ETTE MITÄÄN VOI". Kaikessa me saamme Jumalan armosta turvata Herraan Jeesukseen Kristukseen.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En todellakaan tarkoita, enkä ole koskaan tarkoittanutkaan - ettei uskovan tulisi vastustamasta päästyään vastustaa syntiä.
        Mutta, se ei kertakaikkiaan onnistu - ainakaan itseltäni - omin voimin, vaan yksin ja ainoastaan TURVAAMALLA HERRAAN JEESUKSEEN, HÄNEN NIMEÄÄN AVUKSI HUUTAEN.
        Kaikkea pahaa mitä ajatuksissakin herkästi ja vaikka miten monta kertaa päivässä nousee mieleen lähimmäisiä kohtaan, on vaikea pois karkoittaa tuosta vain, omin päättäväisyyksin.
        Sanalla sanottuna turvautumatta Jeesukseen - vaikka vain Hänen nimeään hiljaa lausuillen - ei kilvoittelu arkipäivän kohdalle tuomia "vähäisempiä syntejäkään" vastaan onnistu.
        Herra Jeesus itse sanoo: "Ilman minua ETTE MITÄÄN VOI". Kaikessa me saamme Jumalan armosta turvata Herraan Jeesukseen Kristukseen.

s-seutulainen

>>>Sinä käsität minut väärin."

En käsittänyt väärin. Kirjoitit täysin selväsanaisesti.

>>>En todellakaan tarkoita, enkä ole koskaan tarkoittanutkaan - ettei uskovan tulisi vastustamasta päästyään vastustaa syntiä<<<

Jos et sitä tarkoittanut, miksi sitten kirjoitat, ettei pyhityselämässämme ole meillä itsellämme mitään osuutta, että se on YKSIN Jumala työ.

"Pyhitys/pyhityselämä on YKSIN JUMALAN TYÖ MEISSÄ.
        Pyhittymisessämme, miten pitkälle se on saanut edetäkin, ei ole vähäisintä vähääkään omaa ansiotamme, omaa ponnisteluamme, oman kilvoittelumme tulosta."

Ymmärrän, että sinä yrität antaa KAIKEN kunnian Jumalalle jopa uskovan pyhityselämästäkin. Jotkun ihmiset taistelevat niin voimakkaasti Jumalan kunnian puolesta, että he lankeavat äärimmäisyyden ojaan ja menevät siinä kiivailussaan harhaan. Niin on sinulle tässä kohtaa käynyt.

Jehovan Todistajatkin kiivailevat niin voimakkaasti Jumalan puolesta, Jumalan kunnian puolesta, että he loukkaantuvat Jeesukseen Kristukseen. Eräskin JT kirjoitti täällä joku aika sitten ja oli syvästi huolissaan siitä, että helluntailaiset kirjoittavat Jeesuksesta ja julistavat Jeesusta, ja että Jumala jää heiltä kokonaan syrjään. No, sinä tiedät, miksi Jeesusta julistetaan ka korotetaan ja pidetään esille uskovien kirjoituksissa. Mutta Jehovan Todistajille ja muille uskonnollisille ihmisille se ei ole selvää. Saulus Tarsolainenkin kiivaili todella kovasti Jumalan puolesta. Siinä kiivailussaan hänkin oli mennyt aivan mettikköön ja olisi joutunut helvettiin ellei Jumala suuressa armossaan olisi ilmestynyt hänelle ja pelastanut hänet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

>>>Herra Jeesus itse sanoo: "Ilman minua ETTE MITÄÄN VOI".<<<

Näillä Sanoilla Jeesus tarkoittaa hengellistä työtä. Jeesus lupais olla
        opetuslasten kanssa joka päivä maailmanaikojen loppuun asti. Ilman
        Jeesusta uskova ei voi tehdä hengellistä työtä. Siksi Jeesus on mukana
        työssä. Edelleen Jeesus sanoi, että Hän on viinipuu ja uskovat ovat oksat.
        Ymmärrämme jo luonnosta. ettei oksa voi elää ja tuottaa hedelmää
        jos se erkaantuu puusta.

Sitten se ehkä tärkein pointti: Uskova tekee Jeesuksen tekoja.
        Jeesus asuu uskovassa Pyhässä Hengessä ja tekee ja vaikuttaa kaiken
        hengellisen työn. Uskova seuraa Jeesusta ja näkee Jeesuksen tekoja
        ja kuulee Jeesuksen puhetta ja tekee ja puhu samaa. Jeesus johdattaa
        uskovaa tekemään Hänen tekojaan näyttämällä uskovalle, mitä Hän
        itse tekee.

Tätä Jeesus tarkoitti sillä, ettei uskova voi tehdä mitään ilman Häntä.
        Tietenkin myös pyhityselämä on Jeesuksen Hengen aikaansaannosta
        ja vaikutusta uskovassa. Mutta uskovalla on oma osuutensa pyrkiä
        elmään pyhityselämää, antaa Pyhän Hengen tehdä sitä työtä Hänessä.

Mutta emme voi antaa kaikkea kunniaa pyhityselämästämme
        Jeesukselle. Jos niin teemme, annamme väärän kuvan pyhityksestä
        ja joku uskossaan vakiintumaton uskova voi luulla, ettei hänellä
        itsellään ole mitään osuutta taistelussa syntiä vastaan ja Jumalalle
        antautumisessaan. Joku voi luulla, että Jumala ottaa minut, jos ottaa
        ja Jumala taistelee minun puolestani, jos taistelee. Ja jos Jumala ei
        ota minua eikä taistele minun puolestani, minulla itselläni ei ole mitään
        vastuuta elämästäni. Saan sitten elää aivan miten tahdon. Ei niin.

Uskova seuraa Jeesusta Kristusta, ei syntiä eikä maailmaa. Hänellä on
        vastuu siitä, miten hän seuraa Jeesusta. Jeesus kutsuu vielä tänäkin päivänä
        seuraajia. Silloin Jeesuksen seuraaminen on uskovan puolelta aktiivista
        toimintaa. Sitä ei voi panna Jumalan vastuulle. Emme siis voi antaa
        Jumalalle kunniaa vääristä asioista väärällä tavalla eksyttämättä ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Tämä synnittömyyden harhaoppi on johtanut myös monen uskosta luopumiseen. Sillä kukaan ei selittänyt heille seuraavaa:

Kenestäkään ei tule synnitöntä niin kauan kuin hän on elossa. Sillä suurin osa synnistä on alitajunnan automaattisia reaktioita, joita ei aina edes tajua, saati sitten ehdi pysäyttää. Syntiä ovat siis tekojen lisäksi myös puheet, ajatukset ja asenteet. Eikä kukaan rehellinen ihminen ei voi väittää, etteikö hän lankeaisi vähintäänkin rakkaudettomiin tai negatiivisiin ajatuksiin.

Uskova voi turvata ainoastaan Jumalan armoon ja Jeesuksen sovitustyön kautta tulevaan lahjavanhurskauteen. Se on kuin viitta, joka peittää syntisen luontomme ja sen reaktiot. Armo ei tietenkään oikeuta tietoista ja tahallista synnissä elämistä. Se on Jumalan armon hylkäämistä.

Raamattu kertoo synnittömyyden harhaluulosta totuuden ja antaa ohjeet parannuksentekoon:

1 Joh. 1:
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä synnittömyyden harhaoppi on johtanut myös monen uskosta luopumiseen. Sillä kukaan ei selittänyt heille seuraavaa:

Kenestäkään ei tule synnitöntä niin kauan kuin hän on elossa. Sillä suurin osa synnistä on alitajunnan automaattisia reaktioita, joita ei aina edes tajua, saati sitten ehdi pysäyttää. Syntiä ovat siis tekojen lisäksi myös puheet, ajatukset ja asenteet. Eikä kukaan rehellinen ihminen ei voi väittää, etteikö hän lankeaisi vähintäänkin rakkaudettomiin tai negatiivisiin ajatuksiin.

Uskova voi turvata ainoastaan Jumalan armoon ja Jeesuksen sovitustyön kautta tulevaan lahjavanhurskauteen. Se on kuin viitta, joka peittää syntisen luontomme ja sen reaktiot. Armo ei tietenkään oikeuta tietoista ja tahallista synnissä elämistä. Se on Jumalan armon hylkäämistä.

Raamattu kertoo synnittömyyden harhaluulosta totuuden ja antaa ohjeet parannuksentekoon:

1 Joh. 1:
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Ymmärtääkseni tässä ketjussa ei keskustella synnittömyydestä tai syntisyydestä.
        Ketjussa on kysymys siitä, onko uskova Raamatun ilmoituksen mukaan syntinen vai vanhurskas ja pyhä.

Synnittömyys ja vanhurskaus ovat kaksi kokonaan eri asiaa, eikä niistä tulisi keskustella samassa ketjussa koska se sekottaa lukijan ja keskustelijan kokonaan.

Harva uskova käsittää, mikä ero on vanhurskaalla ja synnittömällä ihmisellä.
        Raamattu tuntee vain yhden synnittömän ihmisen: Jeesuksen Kristuksen.
        Mutta Raamattu julistaa vanhurskaiksi ja pyhiksi jokaisen uudestisyntyneen uskovan.

Ongelma tulee väärin ymmärtämisistä tai tahallisista väärin käsittämisistä.
        Kun puhutaan Raamatun ilmoitukseen perustuvasta uskovan vanhurskaudesta ja pyhyydestä, monet luulevat, että puhutaan uskovan synnittömyydestä. Siksi opetusta uskovan vanhurskaudesta ja pyhyydestä vastustetaan kiivaasti.

Kysymys ei ole ihmisen saavutuksiin perustuvasta vanhurskaudesta vaan Jeesuksen vanhurskaudesta jonka uskova omistaa Kristuksessa Jeesuksessa. Vanhurskas ei ole synnitön. Vanhurskas on Jeesukseen uskova ihminen. Hän omistaa Jeesuksen Kristuksen vanhurskauden. Tällä perusteella uskova on vanhurskas.

Vanhurskas lankeaa seitsemästi syntiin mutta nousee jälleen. Vanhurskaasta ei tulekaan syntinen syntiin langettuaan. Uskovasta ei tule syntistä ennen kuin hän on lopullisesti jättänyt Jeesuksen Kristuksen. Ja Jeesus ei lähde uskovasta ensimmäisenä. Hän on Toinen Puolustaja, Pyhä Henki, uskovassa. Puolustaja on Hän, joka lähtee viimeisenä, ei ensimmäisenä.

Vasta sitten kun/jos Jeesus Kristus, uskovan vanhurskaus, jättää uskovan, hänestä tulee jälleen syntinen. Jumalan hyväksymää vanhurskautta ei ole ohi Herran Jeesuksen Kristuksen. Siksi kukaan ei voi olla vanhurskas ilman Jeesusta Kristusta. Mutta Jeesus ihmisen sisimmässä on uskovan vanhurskaus ja uskova on silloin vanhurskas Hänessä.

San 24:16 "Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen."

Joh 14:16-18 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.

jumala-kanssamme.se

• Anonyymi

Jumala käytti häntä mielin määrin, kuten lupasi. Jumala on suuri, eikä ole muita, ei ole ollut, eikä tule.

• Anonyymi

Amen!

-ST-

• Anonyymi

Miksi luterilaiset uskovaiset kerskaavat syntisyydestään, vaikka eivät mitään näkyviä syntiä tee?

Miksi helluntailaiset todistavat siitä, miten Jeesus (tai Jumala) on vapauttanut heidät synnin orjuudesta, niin että heidän ei tarvitse syntiä enää tehdä?

• Anonyymi

Katsos, assii on silviisii, kun eräs vanha uskonsuunnan suomalainen saarnamies, sit alko tuntuu, että pyrkii liikaa elämään Jumalansanan mukkaan, ja martin oppi oli ohtalussa merkkinä, niin otettiin merkki kätteenkin.
        Eli hää otti pirtupullon ryyppäs, että lakihenkisyys lähtee, siis tahto elää Jumalan milen mukkaa ja näen perisyntirökäle sae tilloo syvämes.
        Ei tarvita pyhittäytymist. Ottoo vaen perjantaipullon, ryyppöö ja käö kirkos papin ees sunnuntaena perisyntii katumassa ja ryypöö taas maljas kaekki anteeks, niin sillee se mennöö.
        Siin ei tarvitakkaa Pyhhäää Henkee - voemaksi, että Hää hoitas sen pyhityksen.
        Eikä hää niin ihe huomaakaan tarvihtevansakaan voemaa.
        Riittää, kunha pappi puhhuu anteeksiantoo- ja ymmärtää perisynninkaavakkeen, niin kaekki on kunnos.
        Mutta, ei hää ymmärrä sitäkään, että voe uuvestisyntyä kokonaan ylyhäältä.
        Siinä Jeesus tuleekin ja vanhuskauttaa, antaa anteeksi ja vielä antaa voemankin matkalle.
        SE oppi ei kuulu perisyntilöijen porukkaan.

näen minä oon heitin juttuloista ymmärtänyt.

Voe pihkura kun tuo Eenokkikin on niin perimartti- syntinen. Pärrää martinlailla kastettakin vastaan, kuulema olematon on paras ymmärtämään pelastuksen armon.
        Jos sit oppia vastaan raamatulla sannoo, niin jopa Eenokillakin sarvipääsanat lentelöö isol äänel.

• Anonyymi

Ei suurin osa lukutaitoisista helluntailaisistakaan usko tulevansa synnittömäksi täällä ajassa. Ongelmia aiheuttavat lähinnä muutamat itseoppineet raamatun opettajat, jotka eivät ymmärrä mitä lukevat.

Esim. 1 Johannes 1: 7-10 puhuu valkeudessa vaeltaville kristityille. Hän antaa ymmärtää, etteivät myöskään valkeudessa vaeltavat kristityt ole synnittömiä. Ja jos joku sellaista väittää, niin hän valehtelee.

• Anonyymi

Näyttäisi vieläkin olevan ihmisiä, jotka kerskaavat itsestään, synnittömyydestään.

"Saviseutulainen" on kirjoittanut Raamautun ilmoituksen mukaisen kommentin tässä ketjussa, jossa hän toteaa, ettei Paavali uutena luomuksena Kristuksessa ollut synnitön siinä mielessä, etteikö olisi tehnyt syntiä.

Kyllähän Paavalikin lankesi syntiin vielä uutena luomuksenakin.
      Kuten Pietarikin lankesi.

Ovathan apostolitkin ihmisiä.

Pitää muistaa, ettäihmisen ylentäminen jo sinällään on suurta syntiä, itsestään kerskaaminen ( ulkokultaisuus, omavanhurskaus ) on synti, jopa kadottava synti.

Uskovan, Jeesuksen pyhän tunnistehan nimenomaan on se,että hän turvautuu Herraan Jeesukseen Kristukseen, huutaa avuksensa jatkuvasti Herranaan Jeesusta Kristusta.

Paavalin synninteosta uutena luomuksena on mainittu esim:

38 Mutta Paavali katsoi oikeaksi olla ottamatta häntä mukaan, koska hän oli luopunut heistä Pamfyliassa eikä ollut heidän kanssaan lähtenyt työhön.
      39 Ja he kiivastuivat niin, että erkanivat toisistaan, ja Barnabas otti mukaansa Markuksen ja purjehti Kyproon. ( Apt. 15. )

39 Ja he riitelivät niin kovin keskenänsä, että he toinen toisestansa erkanivat. Ja Barnabas otti Markuksen kanssansa ja purjehti Kypriin. ( Biblia )

39 Tästä sukeutui niin kova riita, että kumpikin lähti omille teilleen. Barnabas otti Markuksen mukaansa ja purjehti Kyprokseen. ( 92-käännös )

On huolestuttavan turmiollista uskotella olevansa synnitön, pystyvänsä elämään syntiä missään kohtaa tekemättä.
      Silloinhan ihmisen ei tarvitse mielestään pyytää ollenkaan syntejään anteeksi.

Eli sellainen ihminen on kuin fariseus joka meni rukoilemaan.

9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
      10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani
      11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
      ( Luukas 18. )

Se ei ole ollenkaan hyvä asia., kun itsensä ylentäjä tulee alennetuksi. Ei todellakaan.

Usko.Toivonen

• Anonyymi

Aloitus oli hyvä!

• Anonyymi

Olen Publikaani, en maksele kirkollisveroja, ei kymmenyksiä, eikä muutenkaan eri julistajien kolehtiin euroja.
        En ole fariseus !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen Publikaani, en maksele kirkollisveroja, ei kymmenyksiä, eikä muutenkaan eri julistajien kolehtiin euroja.
        En ole fariseus !

Parempi ollakin puplikaani !

• Erittäin hienolla tavalla paavali on kuvannut syntiä mennyttä ja nykyistä ,kuten omaa elämänsäkkin entisenä Jumalalle palveluksen tekevänä kun jahtasi kristittyjä ja sitten kun Jeesus otti miehen kiinni ja laittoi uuteen tehtävään ,kuinka mies nöyrtyi ja koko loppuelämänsä kulki tuon nöyryyden kanssa ,jonka oli saanut siitä häpeästä ,että jahtasi Jeesuksen omia .
      Ei paljoa omalle hyvyydelleen antanut ,mutta kilvoitteli hyvän kilvoituksen ja kirjoitti ison määrän kirjoituksia ehkä alunperin arameaksi ,jotka lähes samantien käännetiin .
      Samoin myös tietysti paljon muuta toimintaa.Kirjoitusten hienous aukeaa sitten Hengessä .
      Asiat on paavalin tyylillä hienosti kerrottu hyvään muotoon ja tietysti mies sai tietonsa jeesukselta ja kristikunta kasvoi nopeaa vauhtia ,mutta valitettavasti rooman kautta kulkeminen kristinuskolle toi aivan omituisia asioita mukaan .

• Anonyymi

Paavali varoitti kuulijoitaan lihanelämästä ja kehoitti koko julistuksensa ajan heitä elämään siinä Hengessä, joka oli heidät kutsunut elämään. Jeesuksessa eläminen ei täytä lihantahtoa, vaan on aina vapaa siitä, eli elää täydessä vapaudessa, rakkaudessa, rauhassa ja ilossa. Ilo Herrassa on vapauttava voima. Hengessä elävä EI täytä lihan himoa.
      Galatalaiskirje 5
      14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
      15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
      16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
      17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
      18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
      22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      23 Sellaista vastaan ei ole laki.
      24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
      26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

LähettiläsA

• Anonyymi

Uskosta osaton lähettiläs alkoi meuhkata.

• Anonyymi

Miksi sinä haluat aina syyttää?
        Eikö sinun itsesikin olisi parempi olla, jos alkaisit keskustelemaan ja vaihtamaan mielipiteitä tästä rakkaasta asiasta, jota tällä palstalla tarjotaan ja josta kirjoitetaan.

Itse en kestäisi tuollaista elämää. Tuollainen syyttäminen ja on lihassa elämistä ja senhän me tiedämme, että liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa.

Ovatko ne suuret paranemisihmeet joista välillä olen kertonut olleet sinulle liikaa ja senkö tähden vuodesta toiseen vihaat minua.

En ole yhtäkään niistä ihmeistä itse tehnyt, vaan ne on tehnyt Herrani Jeesus.

Terveisin LähettiläsA

• Anonyymi

Lähettiläs puhuu asiaa ja lainaa raamattua. Jos ei pysty ottamaan vastaan raamatun totuutta, kun on jotain hampaan kolossa sanojaa vastaan, niin vika on omien korvien välissä.

• Anonyymi

On tehty jopa tutkimuksia Jumalan parantamisihmeistä ja niiden tutkimuksien tuloksena on ollut, että yhtäkään ihmeparantumista ei ole tapahtunut. Se on väärä tulkinta, sillä nuo tukijat ovat jostakin syystä ulkopuolella ja näin eivät saa totuutta tietoonsa.

Moni meistä on kokenut Jumalan suuret ihmeet ja kun kerromme niistä joudumme pilkan kohteeksi. Ne ihmeet ovat niin suura ja ihmeellisiä, että pilkka ei tee haavaa niiden kokemisen rinnalla.
      Jeesustakin pilkattiin ja vihattiin juuri siksi, että Hän teki ihmeitä. Paransi sairaita ja toi heidän elämäänsä toivon, eli uudisti ihmisten elämät jopa täysin uudeksi.

Kun Jeesus parantaa, niin se on todellinen parantuminen ja siitä seuraava terveys kestää läpi elämän. Älä enää syntiä tee, on laki, joka pitää terveyden yllä.

• Anonyymi

Edellisen kirjoitti LähettiläsA, joka on henkilökohtaisesti saanut kokea suuret Jumalan tekemät ihmeparantumiset. Ensimmäisen 1984 ja sen jälkeen vielä kaksi muut ihmeellistä ja äkillistä paranemista ja terveys on kestänyt. Voisinko olla kertomatta siitä teille, joilla on vaivaa, tuskaa, ahdistusta ja sairautta. Älkää menettäkö toivoanne, sillä Jumala elää ja tekee tänään samoja ihmeitä mitä on aina tehnyt.

LähettiläsA

• Anonyymi

jokainen meistä on syntinen loppuun asti,
      siksi pitää olla lyhyet tilivälit Herran kanssa.
      joka päivä me teemme syntiä jollain alueella, sanoin, teoin, ajatuksin tai laiminlyönnein

• Anonyymi

Jos uskovat ovat syntisiä, miksi Paavali kirjoitti pyhille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa? Miksi hän ei kirjoittanut syntisille uskoville?

1 Kor 1:2 "Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka OVAT kutsutut ja PYHÄT, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin." 6:1 "Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?"

Miksi Paavali kutsuu Korintton uskovia pyhiksi ja vanhurskaiksi ja sitten ryhtyy nuhtelemaan heitä vakavista synneistä? Miksi Korintton uskovista ei ollut tullut syntisiä vakka he olivat tehneet syntiä? Mihin heidän pyhyytensä perustui koska se ei voinut perustua heihin itseensä eikä heidän saavutuksiin, pyhään elämään?

1 Kor 5:1 "Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa. Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos uskovat ovat syntisiä, miksi Paavali kirjoitti pyhille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa? Miksi hän ei kirjoittanut syntisille uskoville?

1 Kor 1:2 "Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka OVAT kutsutut ja PYHÄT, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin." 6:1 "Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?"

Miksi Paavali kutsuu Korintton uskovia pyhiksi ja vanhurskaiksi ja sitten ryhtyy nuhtelemaan heitä vakavista synneistä? Miksi Korintton uskovista ei ollut tullut syntisiä vakka he olivat tehneet syntiä? Mihin heidän pyhyytensä perustui koska se ei voinut perustua heihin itseensä eikä heidän saavutuksiin, pyhään elämään?

1 Kor 5:1 "Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa. Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi!"

"Miksi Paavali kutsuu Korintton uskovia pyhiksi ja vanhurskaiksi ja sitten ryhtyy nuhtelemaan heitä vakavista synneistä? "

Paavali puhuttelee uskovia pyhiksi siksi, että kaikki joille Jumala on lahjoittanut Jeesuksen sovitustyön kautta ovat Jumalan silmissä pyhiä eli vanhurskaita. Lahjavanhurskaus ei perustu ihmisen täydellisyyteen, vaan Jumalan armoon.

Uskossa kasvaminen - eli pyhittyminen - on erillinen elämänmittainen prosessi. Voittopalkinto - eli täydellisyys - odottaa valitettavasti vasta tuonpuoleisessa. Paavali kehotti kilvoittelemaan ja kirjoitti hebrealaisille kristityille: "ette ole vielä verille asti taistelleet syntiä vastaan".

Miten syntiä vastaan taistellaan? Siten, että synti tunnistetaan ja tunnustetaan itsessä, ja otetaan vastaan anteeksiantamus Jeesuksessa. Ja annetaan Jumalan työstää meissä niitä kipukohtia, jotka altistavat lankeemuksille.

Kristityn tehtävä on tutkia ennen kaikkea omaa sisintään. Vain oman syntisyytensä tunnistava on riittävän nöyrällä paikalla kehottaakseen oikeassa hengessä muita parannukseen. Jos mielessä pyörivät vain muiden synnit, niin ollaan pahasti harhapoluilla.

• Anonyymi

Ei Paavali hyväksy tuota ihmistä uskovaisten keskuuteen, joka isänsä vaimoa on pitänyt. Nuhtelee korintolaisia siitä, että nuo ovat antaneet tuollaisen olla keskuudessaan ja kyselee miksi tuota ei ole poitettu sieltä. Korintolaisilla oli se vaara, että he osallistuivat tuon isänsä vaimon pitelijän syntiin.
      Ymmärrätkö? Vaikka he eivät itse tuota syntiä tehneet olivat he vaarassa joutua tuomiolle vapaamielisyytensä takia. Tänäänkin tuota liiallista hyväksyntää näkee kaikkialla.

• Anonyymi

Kysymys ei ole siitä, hyväksyikö Paavali syntiä tai ei.
        Onhan selvää, ettei Paavali hyväksynyt syntiä.
        Kysymys ei ole myöskään siitä, kuinka hyviä tai
        huonoja uskovia korinttolaiset olivat.

Vaikka Paavali nuhteli useita seurakuntalaisia,
        jopa koko seurakuntaa, vakavista synneistä, hän
        kirjoittaa pyhille uskoville, ei syntisille uskoville.
        Tästä on kysymys. Sitten tämä asia tarvittaisiin
        selittää.

Voisitko kertoa Raamatun Sanalla mihin Korintton
        uskovien pyhyys ja vanhurskaus perustui koska
        se ei voinut perustua heidän onnistuneeseen
        voimalliseen pyhityselämään.

Kun löydät Sanasta heidän pyhyytensä perustan,
        kysyn sitten: voiko yksilöuskova muuttaa tätä
        pyhää perustaa syntiseksi omilla synneillään?

Pysytään nyt asiassa ja koetetaan selvittää ensin
        tämä teologinen ongelma. Mennään sitten eteen
        päin seuraavalle alueelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys ei ole siitä, hyväksyikö Paavali syntiä tai ei.
        Onhan selvää, ettei Paavali hyväksynyt syntiä.
        Kysymys ei ole myöskään siitä, kuinka hyviä tai
        huonoja uskovia korinttolaiset olivat.

Vaikka Paavali nuhteli useita seurakuntalaisia,
        jopa koko seurakuntaa, vakavista synneistä, hän
        kirjoittaa pyhille uskoville, ei syntisille uskoville.
        Tästä on kysymys. Sitten tämä asia tarvittaisiin
        selittää.

Voisitko kertoa Raamatun Sanalla mihin Korintton
        uskovien pyhyys ja vanhurskaus perustui koska
        se ei voinut perustua heidän onnistuneeseen
        voimalliseen pyhityselämään.

Kun löydät Sanasta heidän pyhyytensä perustan,
        kysyn sitten: voiko yksilöuskova muuttaa tätä
        pyhää perustaa syntiseksi omilla synneillään?

Pysytään nyt asiassa ja koetetaan selvittää ensin
        tämä teologinen ongelma. Mennään sitten eteen
        päin seuraavalle alueelle.

Perustuiko isänsä vaimon pitelijän pyhyys mielestäsi Jeesukseen. Oliko hän sen takia PYHÄ, että perusti pyhyytensä Jeesukseen, vaikka teki syntiä. Tuotako ei saanut ajaa seurakunnan keskuudesta ulos? Eihän pyhää ollut oikeus ajaa ulos, vaikka Paavali olisi sellaisen käskyn antanut. Vai oliko niin, että tuo ihminen oli syntinen, eikä kuulunut pyhien joukkoon ja sen takia Paavali ei sietänyt sitä, että tuo eli uskovaisten keskuudessa?
        Uskovainen on pyhä, jos uskoo Jeesukseen ja tekee niitä hedelmiä, jotka Jeesuksesta siunaantuvat. Eivät kaikki uskonkentillä olevat ole pyhiä ja siksi heitä pitää kutsua syntisiksi.

• Anonyymi

Ihminen voi myöntää olevansa syntinen ja tarvitsevansa koko ajan Jumalan armoa. Ja hän silti hän voi pyrkiä parempaan, toimia Jumalan valtakunnan hyväksi ja kehottaa muitakin tekemään parannusta.

Kristityn, joka turvaa Jumalan armoon, ei tarvitse musertua oman huonoutensa taakan alle. Ne, jotka Kristus tekee vapaiksi, ovat todella vapaita. Täydellisyyden odottaminen itseltä tai muilta on harhaa. Sillä kyse ei ole sinusta tai minusta, vaan siitä mitä me olemme Kristuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustuiko isänsä vaimon pitelijän pyhyys mielestäsi Jeesukseen. Oliko hän sen takia PYHÄ, että perusti pyhyytensä Jeesukseen, vaikka teki syntiä. Tuotako ei saanut ajaa seurakunnan keskuudesta ulos? Eihän pyhää ollut oikeus ajaa ulos, vaikka Paavali olisi sellaisen käskyn antanut. Vai oliko niin, että tuo ihminen oli syntinen, eikä kuulunut pyhien joukkoon ja sen takia Paavali ei sietänyt sitä, että tuo eli uskovaisten keskuudessa?
        Uskovainen on pyhä, jos uskoo Jeesukseen ja tekee niitä hedelmiä, jotka Jeesuksesta siunaantuvat. Eivät kaikki uskonkentillä olevat ole pyhiä ja siksi heitä pitää kutsua syntisiksi.

Paavali puhutteli seurakuntaa ja seurakuntalaisia pyhinä ja vanhurskaina.
        Siitä sinä et pääse yli etkä ympäri. Sitten miten uskova elää, siitä hän
        joutuu kerran vastuuseen Herran edessä. Mutta uskova on pyhä mikäli
        hän on uudestisyntynyt. Jeesus Kristus on tullut hänelle taivaasta
        vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi. Kristus on jokaisen uskovan vanhurskaus
        ja pyhitys, ts. pyhyys. Uskova on pyhä vaikka hän tekisi syntiä koska uskovan
        synnit eivät tee hänen pyhyyden perustaa, Jeesusta Kristusta, syntiseksi.

Uskovan vanhurskaus ja pyhyys ei siis perustu uskovan voimalliseen
        kilvoitteluun ja voimalliseen onnistuneeseen taisteluun syntiä vastaan.
        Se ei voi perustua uskovan onnistumisiin koska silloin kukaan uskova ei
        voisi olla vanhurskas eikä pyhä koska kukaan uskova ei onnistu.
        Jeesus Kristus on ja pysyy jokaisen uskovan vanhurskautena ja pyhityksenä.

Näistä asioista on tärkeä puhua ja jopa kirjoittaa tällaisilla kristinuskon
        foorumeilla koska harva uskova käsittää näitä asioita. Uskovat perustavat
        usein oppinsa itseensä ja toisiin uskoviin eikä Kristukseen Jeesukseen, joka
        on Jumalan Sana. Raamattu käskee uskovia perustamaan oppinsa Jumalan
        Sanaan, Herraa Jeesukseen Kristukseen. Tässäkin ketjussa on uskovia,
        jotka katsovat itseensä ja tekevät johtopäätökset siitä, mitä itsessään
        näkevät ja kokevat. Jumala Sana saa heiltä väistyä syrjään lihansa auktoriteetin
        alta. Silloin ei voida sanoa, että uskovan perusta on Kristus.

Kol 2:6-10 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen
        Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä, JUURTUNEINA HÄNEEN
        ja HÄNESSÄ RAKENTUEN ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu;
        ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. Katsokaa, ettei kukaan saa
        teitä saaliikseen JÄRKEISOPILLA ja tyhjällä petoksella, PITÄYTYEN IHMISTEN perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin EIKÄ KRISTUKSEEN.
        Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette
        täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,

Jumalan Sana ratkaisee uskovan aseman Jumalan edessä.
        Ja Jumala kutsuu jokaista uskovaa vanhurskaaksi ja pyhäksi.

Kun uskova käsittää, että hän on vanhurskas ja pyhä, hän tietenkin pyrkii
        elämään korkean kutsumuksensa arvoista pyhää elämää. Jos hänelle
        toitotetaan, että hän on syntinen, ja jos hän uskoo sen, hän tekee syntiä
        koska syntiselle on luonnollista tehdä syntiä. Synnistä toitottaminen
        on synnin mainostamista ja ihmisen syntiin sitomista. Tässä pelaa
        markkinoinnin kultainen sääntö suurta roolia: Näy mahdollisimman usein, mahdollisimman paljon ja mahdollisimman monessa paikassa.

Pyhityselämä ponnistaa Kristuksesta Kristus kalliolta. Ei ihmisen
        hyvyydestä eikä ihmisestä itsestään. Uskovan tulee käsittää, että
        Jumala on vapauttanut hänet synnistä ja vanhurskauttanut sekä
        pyhittänyt hänet. Siksi hän on synnistä vapaa vanhurskas ja pyhä.
        Ja kun hän tämän käsittää, hän voi elää pyhityselämää.

Pyhitys on synnistä vapautumisen hedelmä ja sen seuraus.
        Room 6:22 "Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan
        palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on
        iankaikkinen elämä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eivät kaikki uskonkentillä olevat ole pyhiä ja siksi heitä pitää kutsua syntisiksi."

Heh, minä olen pyörinyt erilaisissa seurakunnissa 46 vuotta, enkä ole tavannut vielä yhtään pyhää uskovaa. Kaikki kristityt ovat keskeneräisyyden eri vaiheissa.

Jos oppilas on altis, niin Jumalan koulussa saattavat isommat särmät hioitua. Mutta kyllä se syntinen minä edelleen jäljellä on. Ja sen alitajunnasta nousevat reaktiot ovat niin vikkeliä, ettei tietoinen mieli ehdi niitä aina edes prosessoida, saati sitten pysäyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali puhutteli seurakuntaa ja seurakuntalaisia pyhinä ja vanhurskaina.
        Siitä sinä et pääse yli etkä ympäri. Sitten miten uskova elää, siitä hän
        joutuu kerran vastuuseen Herran edessä. Mutta uskova on pyhä mikäli
        hän on uudestisyntynyt. Jeesus Kristus on tullut hänelle taivaasta
        vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi. Kristus on jokaisen uskovan vanhurskaus
        ja pyhitys, ts. pyhyys. Uskova on pyhä vaikka hän tekisi syntiä koska uskovan
        synnit eivät tee hänen pyhyyden perustaa, Jeesusta Kristusta, syntiseksi.

Uskovan vanhurskaus ja pyhyys ei siis perustu uskovan voimalliseen
        kilvoitteluun ja voimalliseen onnistuneeseen taisteluun syntiä vastaan.
        Se ei voi perustua uskovan onnistumisiin koska silloin kukaan uskova ei
        voisi olla vanhurskas eikä pyhä koska kukaan uskova ei onnistu.
        Jeesus Kristus on ja pysyy jokaisen uskovan vanhurskautena ja pyhityksenä.

Näistä asioista on tärkeä puhua ja jopa kirjoittaa tällaisilla kristinuskon
        foorumeilla koska harva uskova käsittää näitä asioita. Uskovat perustavat
        usein oppinsa itseensä ja toisiin uskoviin eikä Kristukseen Jeesukseen, joka
        on Jumalan Sana. Raamattu käskee uskovia perustamaan oppinsa Jumalan
        Sanaan, Herraa Jeesukseen Kristukseen. Tässäkin ketjussa on uskovia,
        jotka katsovat itseensä ja tekevät johtopäätökset siitä, mitä itsessään
        näkevät ja kokevat. Jumala Sana saa heiltä väistyä syrjään lihansa auktoriteetin
        alta. Silloin ei voida sanoa, että uskovan perusta on Kristus.

Kol 2:6-10 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen
        Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä, JUURTUNEINA HÄNEEN
        ja HÄNESSÄ RAKENTUEN ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu;
        ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. Katsokaa, ettei kukaan saa
        teitä saaliikseen JÄRKEISOPILLA ja tyhjällä petoksella, PITÄYTYEN IHMISTEN perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin EIKÄ KRISTUKSEEN.
        Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette
        täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,

Jumalan Sana ratkaisee uskovan aseman Jumalan edessä.
        Ja Jumala kutsuu jokaista uskovaa vanhurskaaksi ja pyhäksi.

Kun uskova käsittää, että hän on vanhurskas ja pyhä, hän tietenkin pyrkii
        elämään korkean kutsumuksensa arvoista pyhää elämää. Jos hänelle
        toitotetaan, että hän on syntinen, ja jos hän uskoo sen, hän tekee syntiä
        koska syntiselle on luonnollista tehdä syntiä. Synnistä toitottaminen
        on synnin mainostamista ja ihmisen syntiin sitomista. Tässä pelaa
        markkinoinnin kultainen sääntö suurta roolia: Näy mahdollisimman usein, mahdollisimman paljon ja mahdollisimman monessa paikassa.

Pyhityselämä ponnistaa Kristuksesta Kristus kalliolta. Ei ihmisen
        hyvyydestä eikä ihmisestä itsestään. Uskovan tulee käsittää, että
        Jumala on vapauttanut hänet synnistä ja vanhurskauttanut sekä
        pyhittänyt hänet. Siksi hän on synnistä vapaa vanhurskas ja pyhä.
        Ja kun hän tämän käsittää, hän voi elää pyhityselämää.

Pyhitys on synnistä vapautumisen hedelmä ja sen seuraus.
        Room 6:22 "Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan
        palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on
        iankaikkinen elämä."

"Pyhitys on synnistä vapautumisen hedelmä ja sen seuraus."

Pyhitys - vanha termi kristityn kasvulle - on elämän mittainen prosessi, Täydellisiä meistä tulee vasta tuonpuoleisessa. Pyhitystä ei pidä sekoittaa lahjavanhurskauteen, jonka saamme hetkessä, kun turvaamme Jeesukseen pelastajana. Ja Jumala näkee meidät Jeesuksen sovitustyön läpi vanhurskaina, vaikka olemme keskeneräisiä.

Paavali kuvasi kristityn kasvuprosessia näin:

Fil. 3:
        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut. 13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, 14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pyhitys on synnistä vapautumisen hedelmä ja sen seuraus."

Pyhitys - vanha termi kristityn kasvulle - on elämän mittainen prosessi, Täydellisiä meistä tulee vasta tuonpuoleisessa. Pyhitystä ei pidä sekoittaa lahjavanhurskauteen, jonka saamme hetkessä, kun turvaamme Jeesukseen pelastajana. Ja Jumala näkee meidät Jeesuksen sovitustyön läpi vanhurskaina, vaikka olemme keskeneräisiä.

Paavali kuvasi kristityn kasvuprosessia näin:

Fil. 3:
        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut. 13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, 14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

Uskovan vanhurskaus ja pyhyys ei ole riippuvainen uskovan teoista.
        Muuten uskovan vanhurskaus ja pyhyys olisi uskovan itsensä aikaansaamaa.

Uskova on vanhurskas ja pyhä Jumalan tekona. Jumala on vanhurskauttanut
        ja pyhittänyt jokaisen uskovan heti välittömästi hänen uskoon tulossaan.
        Tästä johtuen Paavali kirjoitti kaikki seurakuntakirjeensä vanhurskaille ja
        pyhille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesuksessa ei kukaan voi olla
        syntinen. Kristuksessa on vain vanhurskaita ja pyhiä. Siksi sinä et löydä
        yhtään Raamatun jaetta jossa Paavali kutsuu uskovia syntisiksi.

Miksi sitten uskovat sanovat itseään syntisiksi? Siksi, koska heidän
        perusta väittämälleen ei ole Jumalan Sana, Herra Jeesus Kristus
        vaan oma ja toisen uskovan liha. Raamattu käskee uskovia tuntemaan
        itsensä ja toisen uskovan uuden ihmisensä mukaan. Uusi ihminen,
        uusi luomus on aina vanhurskas ja pyhä. 2 Kor 5:14-21

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eivät kaikki uskonkentillä olevat ole pyhiä ja siksi heitä pitää kutsua syntisiksi."

Heh, minä olen pyörinyt erilaisissa seurakunnissa 46 vuotta, enkä ole tavannut vielä yhtään pyhää uskovaa. Kaikki kristityt ovat keskeneräisyyden eri vaiheissa.

Jos oppilas on altis, niin Jumalan koulussa saattavat isommat särmät hioitua. Mutta kyllä se syntinen minä edelleen jäljellä on. Ja sen alitajunnasta nousevat reaktiot ovat niin vikkeliä, ettei tietoinen mieli ehdi niitä aina edes prosessoida, saati sitten pysäyttää.

>>>Heh, minä olen pyörinyt erilaisissa seurakunnissa 46 vuotta, enkä ole tavannut vielä yhtään pyhää uskovaa. <<<

Heh, oletko sokea? Et ole tavannut yhtään pyhää uskovaa???
        Se johtunee siitä, että sinä et tunne Jumalan Sanaa näiltä
        alueilta. Minä taas en ole kolmenkymmen vuoden aikana
        tavannut yhtään syntistä uskovaa. Tämä perustuu siihen.
        että en ole löytänyt Raamatusta yhtään syntisätä uskovaa.
        Olen löytänyt Raamatusta vain vanhurskaita ja pyhiä uskovia.

>>>Kaikki kristityt ovat keskeneräisyyden eri vaiheissa.<<<

Uskovan keskeneräisyydellä ei ole mitääntekemistä hänen
        vanhurskautensa ja pyhityksensä kanssa koska uskovan
        vanhurskaus ja pyhitys on Herra Jeesus Kristus (1 Kor 1:30).
        Hänestä on meidän olemisemme Kristuksessa Jeesuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> Vai oliko niin, että tuo ihminen oli syntinen, eikä kuulunut pyhien joukkoon ja sen takia Paavali ei sietänyt sitä, että tuo eli uskovaisten keskuudessa?<<<

Paavali eikä Jeesus puhutellut yhtään uskovaa syntisenä.
        Jeesus ja Paavali puhuttelevat uskovaa aina vanhurskaana.
        Koska uskova on vanhurskas ja pyhä, hänen elämänsä tulee
        olla sen mukaista vanhurskasta ja pyhää. Vanhurskas voi
        luopua vanhurskaudestaan ja alkaa elämään synnissä.
        Hänestä ei kuitenkaan tule heti syntistä koska Jeesus on
        hänen vanhurskautensa. Jeesuksesta ei uskovassa tule syntistä
        ei sitten millään.

Koska uskovan tulee elää vanhurskaasti ja Jumalalle
        erotettua elämää, uskova, joka luopuu vanhurskaudesta
        ja alkaa elämään tahallisessa synnissä synnin harjoittajana,
        eikä luovu synnistä, tulee erottaa pyhien joukosta. Muussa
        tapauksessa synti ja synnillinen elämäntapa leviäsi seurakunnassa.
        Pyhien uskovien joukossa siitä tulisi pikkuhiljaa hyväksyttyä normaalia
        elämää.

Näinhän on maailmassakin käynyt, että synti on yleistynyt niin
        paljon, että siitä on tehty normi elämän muoto. Ja maailma vihaa
        ja halveksii vanhurskaita, jotka pyrkivät elämään vanhurskaasti.
        Tästä johtuen tulee synti erottaa pois pyhien joukosta.

Siis se, että tuo synnintekijä erotettiin pyhien joukosta, todistaa,
        että USKOVAT OVT PYHIÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovan vanhurskaus ja pyhyys ei ole riippuvainen uskovan teoista.
        Muuten uskovan vanhurskaus ja pyhyys olisi uskovan itsensä aikaansaamaa.

Uskova on vanhurskas ja pyhä Jumalan tekona. Jumala on vanhurskauttanut
        ja pyhittänyt jokaisen uskovan heti välittömästi hänen uskoon tulossaan.
        Tästä johtuen Paavali kirjoitti kaikki seurakuntakirjeensä vanhurskaille ja
        pyhille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesuksessa ei kukaan voi olla
        syntinen. Kristuksessa on vain vanhurskaita ja pyhiä. Siksi sinä et löydä
        yhtään Raamatun jaetta jossa Paavali kutsuu uskovia syntisiksi.

Miksi sitten uskovat sanovat itseään syntisiksi? Siksi, koska heidän
        vaan oma ja toisen uskovan liha. Raamattu käskee uskovia tuntemaan
        itsensä ja toisen uskovan uuden ihmisensä mukaan. Uusi ihminen,
        uusi luomus on aina vanhurskas ja pyhä. 2 Kor 5:14-21

"Miksi sitten uskovat sanovat itseään syntisiksi? Siksi, koska heidän
        vaan oma ja toisen uskovan liha."

Yritätkö sinä kieltää uskovan ihmisyyden? Uskova on vain epätäydellinen ihminen. Eikä kukaan hengessä liihottele 24/7, joskus on pakko kulkea myös saappaat savessa. Todellisuuden kieltäminen olisi harhaista.

Totuus on se, että uskova on samalla sekä pyhä että syntinen. Jumalan lahjavanhurskauden vastaanottanut on Jumalan silmissä pyhä. Mutta hän on samalla myös keskeneräinen syntinen, joka joutuu tekemään parannusta Jumalan kasvojen edessä.

Rehellisellä uskovalla ei ole tarvetta paeta todellisuutta. Mikään ei ole Jumalalle otollisempaa kuin se, että myöntää tarvitsevansa armoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritätkö sinä kieltää uskovan ihmisyyden? Uskova on vain epätäydellinen ihminen. Eikä kukaan hengessä liihottele 24/7, joskus on pakko kulkea myös saappaat savessa. Todellisuuden kieltäminen olisi harhaista.

Totuus on se, että uskova on samalla sekä pyhä että syntinen. Jumalan lahjavanhurskauden vastaanottanut on Jumalan silmissä pyhä. Mutta hän on samalla myös keskeneräinen syntinen, joka joutuu tekemään parannusta Jumalan kasvojen edessä.

Rehellisellä uskovalla ei ole tarvetta paeta todellisuutta. Mikään ei ole Jumalalle otollisempaa kuin se, että myöntää tarvitsevansa armoa.

>>>Yritätkö sinä kieltää uskovan ihmisyyden?<<<

Yritätkö sinä kieltää vai kiertää Jumalan Sanan?
        Raamattu kutsuu uskovia vanhurskaiksi ja pyhiksi.
        Raamatussa ei missään sanota uskovia syntisiksi.

Jeesus Kristus puhui vanhurskaista ja syntisistä erikseen.
        Jumalalle ihminen on joko syntinen tai vanhurskas.
        Ehkä ei tarvitse antaa jakeita, löydät kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Yritätkö sinä kieltää uskovan ihmisyyden?<<<

Yritätkö sinä kieltää vai kiertää Jumalan Sanan?
        Raamattu kutsuu uskovia vanhurskaiksi ja pyhiksi.
        Raamatussa ei missään sanota uskovia syntisiksi.

Jeesus Kristus puhui vanhurskaista ja syntisistä erikseen.
        Jumalalle ihminen on joko syntinen tai vanhurskas.
        Ehkä ei tarvitse antaa jakeita, löydät kyllä.

Itsessään köyhä syntinen.
        Jeesuksessa Kristuksessa puhdas ja pyhä.
        Se on uskon kaita tie.
        -
        ( Vanhasta hartauskirjasesta
        Katso Jeesukseen )

Vaikeampaa on saada uskovaista syntiseksi ( näkemään syntejään ) kuin saada syntinen uskovaksi.
        ( Erkki Lemistä mukaillen )

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, me eksytämme itsemme eikä totuus ole meissä.
        ( 1. Joh. 1:8 )

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsessään köyhä syntinen.
        Jeesuksessa Kristuksessa puhdas ja pyhä.
        Se on uskon kaita tie.
        -
        ( Vanhasta hartauskirjasesta
        Katso Jeesukseen )

Vaikeampaa on saada uskovaista syntiseksi ( näkemään syntejään ) kuin saada syntinen uskovaksi.
        ( Erkki Lemistä mukaillen )

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, me eksytämme itsemme eikä totuus ole meissä.
        ( 1. Joh. 1:8 )

s-seutulainen

>>>Vaikeampaa on saada uskovaista syntiseksi ( näkemään syntejään )
        kuin saada syntinen uskovaksi. <<<

Tässä sinä oletkin tehnyt lujaa työtä saada uskova syntiseksi.
        Sinä ja monet, monet muutkin väitätte jatkuvasti uskovia syntisiksi.
        Ja tämä täysin Raamatun Sanan vastaisesti. Te olette siis saaneet
        uskovat syntisiksi ja pidätte uskovia syntisinä vaikka Jumala on
        vanhurskauttanut ja pyhittänyt jokaisen uskovan hänen uskoon
        tulossaan.

Jumala siis epäonnistui ristin sovitustyössään ja uskovien
        vanhurskauttamistyössään. Uskovat ovat siis vielä syntisiä ja
        synneissään. Kukaan ei ole vapautettu synnistä, eikä siksi voi
        elää pyhityselämää. Tämä teidän "syntisten uskovien " opin mukaan.
        Ja ihmekös se, kun auktoriteettinne on oma napa eikä Jumalan ilmoitus
        Raamatussa.

Miksi ihmeessä Jumalan Sana ei kelpaa vaan täytyy
        kaivaa oppia omasta navasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Jumalan lahjavanhurskauden vastaanottanut on Jumalan silmissä pyhä.
        Mutta hän on samalla myös keskeneräinen syntinen<<<

Etkö tiedä, että sille syntiselle paskiaiselle kävi köpelösti kun se
        tuli Jeesuksen luokse. Se kuoli Jeesuksen kanssa Jeesuksen ristillä.
        Oletko huomannut, että Paavali ilmoittaa vanhan aatun/eevan kuolleeksi?
        Koska se syntinen paskiainen on kuollut, se ei voi edustaa uskovaa, joka
        on Jumalasta syntynyt uusi ihminen: Jumalan lapsi. Kuollut ei voi edustaa,
        eikä edusta, ketään. Kuollut mikä kuollut. Oletko hankkiutunut eroon
        vainajasta?

Raamattu ilmoittaa Jumalan lapset vanhurskaiksi ja pyhiksi.
        Paavali käskee uskovia tuntemaan itsensä ja toisen uskovan
        uuden ihmisen mukaan vanhurskaana ja pyhänä (2 Kor 5:14-21).
        Room 5:1 "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin
        meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
        kautta,

Raamattu todistaa niinkin voimakkaasti, että uskova on sellainen
        kuin Jeesus Kristus on, TÄSSÄ MAAILMASSA. Siksi meillä uskovilla
        on turva tuomiopäivänä. Millainen Jeesus on, mitä ajattelet?
        Onko Jeesus syntinen vai vanhurskas ja pyhä?

1 Joh 4:17 "Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä
        olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin
        olemme tässä maailmassa."

• Ainoa synnitön oli ja on Jeesus.

• Anonyymi

Paavali pitää pöyhkeinä korintolaisia, koska nuo sietävät syntielämää keskuudessaan:
      1. Korinttolaiskirje 5
      1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
      2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?

• Anonyymi

Tuo onkin mielenkiintoista, että Paavali syyttää pöyhkeiksi niitä ihmisiä, jotka sallivat yhteyteensä syntiä tekevän ihmisen. Vakava varoitus seurakunnille. Nuo ihmiset eivät murehtineet tuon syntiä tekevän puolesta. Taisivat katsella läpisormien tuota touhua ja sitähän tapahtuu nykyäänkin.

• Anonyymi

"Paavali pitää pöyhkeinä korintolaisia, koska nuo sietävät syntielämää keskuudessaan:"

Paavali ei sanonut "että ovat pöyhkeitä, KOSKA sietävät".... Ei ole loogista sanoa, että olet pöyhkeä, koska siedät jotain. Sillä pöyhkeys johtaa yleisemmin juuri päinvastaiseen lopputulemaan, eli muiden arvosteluun.

Paavali nuhteli korinttolaisia yleisellä tasolla pöyhkeiksi. Piste. Ja antoi sen jälkeen ymmärtää, että pöyhkeys = itsetyytyväisyys oli johtanut välinpitämättömyyteen synnin suhteen.

Pikku juttu, mutta kun aiheesta ryhdyttiin näköjään oikein keskustelemaan....

• Jumalan valtakunta tulee luultavasti kolmessa tai neljässä vaiheessa. Profeetta Daniel kertoo seitsemännessä luvussaan, että eräs kuningas poistaa tieltään kolme kuningasta. Tämä on tapahtunut monta kertaa maailmanhistoriassa. Eräs tuollainen kuningas joka poisti kolme muuta oli Apostoli Paavali. Hän jyräsi Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin. Niinpä kun sanoo Daniel että kolme ja puoli aikaa eli 1715 vuotta ovat Korkeimman pyhät alistettuna tuolle jyrääjäkuninkaalle olivat Ranskan vallankumoukseen asti he alistetut Paavalille.
      Mutta toinen kolmen kuninkaan jyrääjä oli Konstantinus Suuri 313 jKr ja siitä kun lasketaan 1715 vuotta päädytään vuoteen 2028 jKr jolloin pitäisi olla valmis Jumalan Valtakunnan toisen vaiheen vapautuminen. Nämä vapautuvat Byzantin ikeestä.
      Mutta kolmannen kolmen kuninkaan jyrääjän epäilen olleen Profeetta Muhammedin (saas) ja islamin ajanlasku on nyt suurin piirtein vuoden 1400 jHiran paikkeilla. Eli kestää vielä 315 vuotta ennen kuin tapahtuu Jumalan valtakunnan kolmannen vaiheen vapautuminen.

SAATTAA OLLA ETTÄ KOKO TÄMÄ SEITSEMÄS VUOSITUHAT LUOMISESTA ON JUMALAN VALTAKUNNAN TULEMUSTA JA VAPAUTUMISTA JOKAISEN SELLAISEN KUNINKAAN IKEESTÄ, JOKA ON TUHONNUT KOLME KUNINGASTA TIELTÄÄN.

• Paavali ei hyväksy missään kirjoituksissaan syntiä tai anna lupaa synnin tekoon ,mutta nykyään on niin oksettavia ihan rovastejakin ,jotka on kääntänyt lauseet ihan täysin päinvastoin kuin ,mitä paavali on kirjoittanut .Monet väärästä armonkäsityksestä ,että synnit on poisotettu eikä kukaan ,muka voisi tehdä enää syntiä ....Järjetöntä opetusta ,kuten kerran pelastettu aina pelastettu.
      Kuinka monta kertaa UT varoittaa synnistä ?? onko kukaan laskenut ? Jeesus on pitänyt hyvää huolta meistä jo etukäteen kun antoi tiedon meille kaikille ,jotta emme eksy vääryyteen . Raamatun teksti on todella hienoa ja paavali siellä hienojen kirjoitusten kanssa mukana.Tärkeitä aakkosia pelastuksen kannalta.

• Anonyymi

Miten pitää suhtautua esimerkiksi niihin ihmisiin, jotka kertovat olevansa uskossa, mutta samalla kertovat olevansa liitossa samaa sukupuolta olevan kanssa?

• Anonyymi

Jos tahtot ihmisen tulevan Jeesuksen luokse ja uskoon ..

Älä mene ottamaan tupakoitsijalta savuketta suusta.
        Älä ota juomarilta pulloa kädestä.
        Älä myöskään ota keneltäkään ihmissuhdetta.

Mutta mitä tulee tehdä?

Rakasta ja kunnioita ihmistä ja tarjoa Jeesusta Kristusta julistamalla
        evankeliumia Hänestä. Pyhä Henki hoitaa synnin osoittamiset ja tuomion
        synnistä. Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä synnintuontoa. sitä sinä et saa
        aikaan eikä sitä kannata edes yrittää saada aikaan. Kun Sanaa julistetaan,
        Pyhä Henki on siinä mukana ja paljastaa syntiselle hänen syntinsä.
        Uskovan ei tarvitse puhua mitään synnistä eikä varsinkaan tuomita
        ihmistä synnistä. Kun Pyhä Henki on mukana, syntinen tulee synnintuntoon
        Hänen vaikutuksestaan ja läsnäolossaan.

Kun syntinen tulee uskoon, uskovien ei tarvitse kertoa hänelle, mistä
        synneistä hänen tulee luopua. Syntinen tulee ja kertoo mistä synneistä
        hän on vapautunut ja luopunut. Pyhä Henki tekee työtä hänessä.

• Jos jotkut elää homoudessa lesboudessa niin ..se sama kaava ,mitä raamatussa opetetaan eli ensin kertoa ja huomauttaa itse ja sitten jos ei niin kahden tai kolmen kanssa todistuksena siis vanhemmistolle jos kunnon vanhemmistoa missään on.
        Karmeimpia mokia on luopua raamatullisesta vanhemmistosta jos niintekee niin tuuliajolla ja tuhontiellä on samalla koko srk.
        Vanhemmiston tehtävä on eroittaa tuollaiset perverssioiden harjoittajat srksta ,mutta kuten näette luopumuksen niin tapahtuuko ?? päinvastoin nuo kuoleman enkelit ,joita papeiksikin kutsutaan entistä enemmän ohjaa ihmisiä helvettiin vaikka pitäisi olla kiskomassa kaikinvoimin pois ihmisiä sieltä.
        Kääntyvätkö haudoissaan vanhat luut suomessakin ne ,jotka ovat vanhurskaina kuolleet ja niitä kunnollisia on ollut aikoinaa ev-lutissakin ,mutta silloin siellä vielä pidettiin raamatun sana oikein ja totena .Nyt se on vitsi kerho .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3136
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2573
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2561
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2228
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1914
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1871
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1855
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1694
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1617
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1472
    Aihe