Ratikka Ratinaan

Anonyymi

Koskipuistosta haara Ratinaan on tarpeen ja järkevä. Kakkosvaihe Lielahteen on syytä jättää kypsymään. Ainekset tehdä Hiedanrannasta upea kaupunginosa, ovat olemassa. Niitä ei turhalla kiireellä kannata sössiä.

72

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ratikka elävöittäisi Ratinen kauppakeskustakin

    • Anonyymi

      Parempihan se nyt olisi rakennella niitä haarautuvia kiskoja keskustan alueella, kun on jo valmiiksi sekaisin joka paikka. Samalla uusiivat kadun alla olevat putket ja kaapelit. Tulisi vihdoin rauha pidemmäksi aikaa kulkea, kun ne olisivaat kerralla valmiit. Ehtii sitä miettiä tarkemmin sitten Lielahtea ja Ylojärveä, ja vaikka Peltolammia ja Lempäälää. Keskusta se ahdas on ja eniten kärsii tuosta mylläyksestä.

      • Anonyymi

        Ratikkaverkko keskustassa palvelee, kuten Helsingistä tiedämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikkaverkko keskustassa palvelee, kuten Helsingistä tiedämme.

        Vaihdot ratikasta toiseen sujuvat samalta laiturilta vaivattomasti. Aivan toisin kuin bussi/ratikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdot ratikasta toiseen sujuvat samalta laiturilta vaivattomasti. Aivan toisin kuin bussi/ratikka

        Hervantaan on tulossa pari aika fiksusti suunniteltua pysäkkiä, missä vaihto sujuu oikein kätevästi. Ratikka kun voi avata kummat tahansa ovet, kulkusuuntaan nähden oikealla tahi vasemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hervantaan on tulossa pari aika fiksusti suunniteltua pysäkkiä, missä vaihto sujuu oikein kätevästi. Ratikka kun voi avata kummat tahansa ovet, kulkusuuntaan nähden oikealla tahi vasemmalla.

        Vaihdossa ratikasta toiseen tarvitaan vain laiturin toinen puoli. Säästyy paljon arvokasta tilaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hervantaan on tulossa pari aika fiksusti suunniteltua pysäkkiä, missä vaihto sujuu oikein kätevästi. Ratikka kun voi avata kummat tahansa ovet, kulkusuuntaan nähden oikealla tahi vasemmalla.

        Täällä on moni mesonnut jo aika pitkään, ettei tule osaamaan vaihtoa bussista ratikkaan tai ratikasta bussiin. Siis tietävät, etteivät osaa poistua yhdestä liikennevälineestä, kävellä laiturin laidalta toiselle, ja astua sisään toiseen liikennevälineeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on moni mesonnut jo aika pitkään, ettei tule osaamaan vaihtoa bussista ratikkaan tai ratikasta bussiin. Siis tietävät, etteivät osaa poistua yhdestä liikennevälineestä, kävellä laiturin laidalta toiselle, ja astua sisään toiseen liikennevälineeseen.

        Olet ymmärtänyt lukemasi väärin. Sinun täytyy olla melko yksinkertainen. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt lukemasi väärin. Sinun täytyy olla melko yksinkertainen. 😄

        Vaihtopysäkit ovat jostakin syystä arka aihe. Aikahan syyn näyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtopysäkit ovat jostakin syystä arka aihe. Aikahan syyn näyttää

        Bussista pitäisi ratikan lisäksi päästä vaihtamaan toisiin busseihin. Tämän asian esittäminen on aiheuttanut raivoamista ja nimittelyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on moni mesonnut jo aika pitkään, ettei tule osaamaan vaihtoa bussista ratikkaan tai ratikasta bussiin. Siis tietävät, etteivät osaa poistua yhdestä liikennevälineestä, kävellä laiturin laidalta toiselle, ja astua sisään toiseen liikennevälineeseen.

        Suosikkini oli se nero, joka vaati, että tänne laitetaan kuva pysäkistä, jota ei ole vielä edes rakennettu 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosikkini oli se nero, joka vaati, että tänne laitetaan kuva pysäkistä, jota ei ole vielä edes rakennettu 🤣🤣🤣

        Rakennetaanko pysäkit ilman piirustuksia, edes klubiaskin pohjassa? Ehkä ei kysytty valokuvaa. 😘😘😘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennetaanko pysäkit ilman piirustuksia, edes klubiaskin pohjassa? Ehkä ei kysytty valokuvaa. 😘😘😘

        Muutama vuosi sitten oli vaihtopysäkistä videokin. Tosin melko alkeellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten oli vaihtopysäkistä videokin. Tosin melko alkeellinen

        Videolla olivat vaihtopysäkin ongelmat ratkaisematta, oli valittu helpoin tapaus


      • Anonyymi

        Ihan hyvä video. Siellä se on juutuubissa vieläkin. Se näyttää vaihtopysäkin periaatteen, toki kaavamaisesti niin, ettei jokaista yksityiskohtaa ole tungettu mukaan häiritsemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä video. Siellä se on juutuubissa vieläkin. Se näyttää vaihtopysäkin periaatteen, toki kaavamaisesti niin, ettei jokaista yksityiskohtaa ole tungettu mukaan häiritsemään.

        Tässä oli helppo erikoistapaus, ratikan päätepysäkki. Ei jouduta ajamaan bussilla tai kävelemään raiteiden ylitse


    • Anonyymi

      Ahdas Hämeenkatu voidaan jättää ravintolakaduksi ja kaupan painopiste siirtyy Koskariin ja Ratinaan. Niin kai ollut tarkoituskin

      • Anonyymi

        Tampereen uusi visio. Koko Hämeenkadun matkalle vaan juottoloita ja kaljakippoloita. Terassien kera. Röhöhöhö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen uusi visio. Koko Hämeenkadun matkalle vaan juottoloita ja kaljakippoloita. Terassien kera. Röhöhöhö.

        Ei mitään muuta kuin kaljaa koneeseen 🍻


    • Anonyymi

      Eiköhän Koskipuistossa ja Ratinassa on ihan tarpeeksi näitä "haaroja!"

    • Anonyymi

      Saa 2-vaihe odottaa, ettei ratikkahanke pääse pöhöttymään. Haara Sorin torille on viisasta tehdä

      • Anonyymi

        Voitaisiin tehdä päätepysäkki tavaratalon kellsrikerrokseen. Eivät haittaisi sateet. Olisi kulkijoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitaisiin tehdä päätepysäkki tavaratalon kellsrikerrokseen. Eivät haittaisi sateet. Olisi kulkijoita

        Voidaan se pihaankin tehdä ja sille katos sisätiloihin johtamaan


    • Anonyymi

      Koska ratikka saadaan kulkemaan tänne Parkanoon asti?

      • Anonyymi

        Tehkää oma. Aluksi asema - keskusta välille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehkää oma. Aluksi asema - keskusta välille

        Voisiko Tampreen ratikka tulla vaikka Ikaalisiin vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko Tampreen ratikka tulla vaikka Ikaalisiin vastaan?

        Ajan kysymys


      • Anonyymi

        Kaksoisraide Parkanoon ja leveä valtatie Ikaalisiin nyt ensiksi.
        Jotta pikajunat pysyisivät aikatauluissaan.
        Lielahteen ja Ylöjärvelle täytyy tehdä iso varaus, mahdollisuus uusille liikennehankkeille.
        Rantaa voi kasvattaa murskeella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko Tampreen ratikka tulla vaikka Ikaalisiin vastaan?

        Onko Ikaalisessa mökkitontteja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksoisraide Parkanoon ja leveä valtatie Ikaalisiin nyt ensiksi.
        Jotta pikajunat pysyisivät aikatauluissaan.
        Lielahteen ja Ylöjärvelle täytyy tehdä iso varaus, mahdollisuus uusille liikennehankkeille.
        Rantaa voi kasvattaa murskeella.

        Jos Näsijärven rannasta puhutaan, on järvestä ensin poistettava vanha nollakuitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Ikaalisessa mökkitontteja?

        Kaksi tonttia oli 80-luvulla, nyt ei yhtään enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Näsijärven rannasta puhutaan, on järvestä ensin poistettava vanha nollakuitu.

        Ei tarvitse poistaa! Siihen voidaan lisätä päälle ykköskuitua jolloin pohja tulee vakaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse poistaa! Siihen voidaan lisätä päälle ykköskuitua jolloin pohja tulee vakaaksi.

        Ei ole muusta kiinni, kuin että se ykköskuitu on vielä keksimättä 🤣🤣🤣 😙😙😙


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole muusta kiinni, kuin että se ykköskuitu on vielä keksimättä 🤣🤣🤣 😙😙😙

        Keksijät ja insinöörit on sitä varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksijät ja insinöörit on sitä varten.

        Älä odota liikaa. Kaikkea ei saa, mitä toivoisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä odota liikaa. Kaikkea ei saa, mitä toivoisi

        Minulla on ykköskuidun kehitys melkein valmiina. Heinäkuun aikana lähtee patenttihakemus eteen päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ykköskuidun kehitys melkein valmiina. Heinäkuun aikana lähtee patenttihakemus eteen päin.

        Älä prkl 💡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä prkl 💡

        Kyllä näin on. Olisiko sinulla rahoittaa patenttihakemusta? Tarvetta olisi 60 000€ nyt alkuunsa. Saisit rahasi takaisin viisinkertaisena 2022 mennessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näin on. Olisiko sinulla rahoittaa patenttihakemusta? Tarvetta olisi 60 000€ nyt alkuunsa. Saisit rahasi takaisin viisinkertaisena 2022 mennessä.

        Tarjoa Tampereen kaupungille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjoa Tampereen kaupungille

        Siellä ei nyt taida olla löysää rahaa yhtään jäljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei nyt taida olla löysää rahaa yhtään jäljellä.

        Luottoa löytyy vielä


    • Anonyymi

      Keskustori-Ratina pätkä kannattaisi sellaisenaankin

      • Anonyymi

        Rahat tulisivat kolminkertaisina takaisin. Plus imagohyöty suunnaton


    • Anonyymi

      Ratinan linjaa ei tule koska valtio ei anna vaadittua kolmasosaa sen hinnasta ja Tre itse on täysin p...aukinen. Miksi valtio työntäisi lisärahaa sitä mukaa mitä Tre keksii uusia ratikkalaajennuksia.

      • Anonyymi

        Miksi valtio yleensä maksaa ratikasta mitään?


      • Anonyymi

        Koska Suomi (osana EU:ta) haluaa vähentää hiilipäästöjä ja tiivistää kaupunkeja, ja nimenomaan Tampereen raitiotie sopii tähän kuvioon. Tampereella joukkoliikenteen osuus on pienempi kuin mitä se voisi olla.


      • Anonyymi

        Näillä näkymillä ei tule myöskään 2-vaihetta ainakaan lähiaikoina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä näkymillä ei tule myöskään 2-vaihetta ainakaan lähiaikoina

        Ei mitään kiirettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään kiirettä

        Valtio ei maksa siitä mitään ja kaupunki on pa. Voidaan siirtää Ö- mappiin. Lielahti säästyy ratikalta, upeata. 🚃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio ei maksa siitä mitään ja kaupunki on pa. Voidaan siirtää Ö- mappiin. Lielahti säästyy ratikalta, upeata. 🚃

        Ehdotan pakollista yhteisvastuu keräystä ratikan kehittämiseksi loppuun, sekä raiteen jatkamista Ylöjärvelle asti. Jokaiselta pirkanmaalaiselta perittäisiin kertaluontoinen 100€ maksu. Näin saataisiin mukava 50 milj.€ potti kasaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdotan pakollista yhteisvastuu keräystä ratikan kehittämiseksi loppuun, sekä raiteen jatkamista Ylöjärvelle asti. Jokaiselta pirkanmaalaiselta perittäisiin kertaluontoinen 100€ maksu. Näin saataisiin mukava 50 milj.€ potti kasaan.

        Kyllä ratikkaa vielä maksellaan


    • Anonyymi

      Eikö ratikkafanaatikoille olisi piisannut se kun olisi tehty ratikka vain välille Aleksis Kivenkatu-Koskipuisto. Siinä olisi jo päässyt ihan kivasti ratikan makuun ja tullut halvemmaksikin veronmaksajille.

      • Anonyymi

        Ympyrälinja keskustan kohteiden kautta olisi aluksi riittänyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympyrälinja keskustan kohteiden kautta olisi aluksi riittänyt

        Höh, keskustassa mitään kohteita ole !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh, keskustassa mitään kohteita ole !

        Sitten olisi, jokainen pysäkki


      • Anonyymi

        Eihän tollaisessa pätkässä mitään järkeä ole. Kyllä ratikalla pitää päästä lähiöstä keskustaan ja päinvastoin. Ratikka pitäisi saada ensimmäiseksi jokaiseen Tampereen kerrostalolähiöön eikä mihinkään naapurikuntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tollaisessa pätkässä mitään järkeä ole. Kyllä ratikalla pitää päästä lähiöstä keskustaan ja päinvastoin. Ratikka pitäisi saada ensimmäiseksi jokaiseen Tampereen kerrostalolähiöön eikä mihinkään naapurikuntiin.

        Lähiöt hävitetään. Ihmiset asuvat niissä liian väljästi. Eu määrää tiivistämään kaupunkeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähiöt hävitetään. Ihmiset asuvat niissä liian väljästi. Eu määrää tiivistämään kaupunkeja.

        Mehän teemme, mitä Eu määrää, koski ongelma meitä tai ei. Saunojakaan ei saa lämmittää puilla. On ilma maaseudulla niin sakeaa


    • Anonyymi

      Olisi kaupungin näköistä, kun ydinkeskustan ytimessä olisi ratikan vaihde

      • Anonyymi

        Berliinissä niitä vaihteita on "muutama". Ja kun tapahtui, että autoilija posautti ratikan etukulmaan niin, että molempien matka keskeytyi, niin korvaava ratikka kurvasi tuota pikaa linjalle toista reittiä pitkin. Tampereella ei taida olla toista reittiä, niin että kun ratikka jumittaa, niin kaikki jumittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Berliinissä niitä vaihteita on "muutama". Ja kun tapahtui, että autoilija posautti ratikan etukulmaan niin, että molempien matka keskeytyi, niin korvaava ratikka kurvasi tuota pikaa linjalle toista reittiä pitkin. Tampereella ei taida olla toista reittiä, niin että kun ratikka jumittaa, niin kaikki jumittaa.

        Siihen uupuu tehtaat ja laitokset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen uupuu tehtaat ja laitokset

        Hanskat tiskiin


      • Anonyymi

        Nyt näkyy Koskipuiston vaihde ja tarvittavat kiskon pätkät maastossa!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei tarvi ihmetellä muuta kun vaunun onnistunutta ulkonäköä ja kaikinpuolista sopivuutta kulloiseenkin ympäristöön.


      • Anonyymi

        On se hyvä että välillä höynäytetään pääomasijoittajiakin, eikä aina vain veronmaksajia.


    • Anonyymi

      Kysyin muutamalla paikalliselta mielipidettä raitsikasta. Mikä ongelma poistuu,kun raitsikka kolistelee Keskusta-Hervanta väliä edestakaisin. Vastaus oli kaikilta :ei mikään, mutta maksaa valtavasti.

      • Anonyymi

        Minäkin kysyin. Kaikkien mielestä on hienoa, että joukkoliikenne tehostuu ja sen laatu paranee.


      • Anonyymi

        Ratikka ei mitään kolistele, vaan tuottaa vähemmän ääntä ympäristöönsä kuin bussi.


      • Anonyymi

        Raitiovaunu nimenomaan kulkee tasaisesti ja meluamatta.

        Lastenvaunujen ja pyörätuolien käyttäjät harmittelevat, että pitää vielä sinnitellä ilman esteetöntä joukkoliikennettä.


    • Anonyymi

      Täysin turha ja kallis systeemi. Englantilais mallinen kakskerrosbussi joko sähköistettynä tai biokaasukäyttöisenä olisi ollut puolet halvempi. Kiskojen hinnalla saa kaupungin tiet uuteen päällysteeseen. Kääntyvät etupyörät mahdollistavat kaikki reitit jne....

      • Anonyymi

        Turkulaiset eivät näytä edistyvän omassa päätöksenteossaan. Ehkä sinne sopisi biokaasukäyttöinen kaksikerrosbussi! Siitä vain markkinoimaan.

        Manse on jo ratikkakaupunki, siitä ei ole epäselvyyttä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe