Ratikka Ratinaan

Koskipuistosta haara Ratinaan on tarpeen ja järkevä. Kakkosvaihe Lielahteen on syytä jättää kypsymään. Ainekset tehdä Hiedanrannasta upea kaupunginosa, ovat olemassa. Niitä ei turhalla kiireellä kannata sössiä.
Ilmoita


Ratikka elävöittäisi Ratinen kauppakeskustakin
Ilmoita
Parempihan se nyt olisi rakennella niitä haarautuvia kiskoja keskustan alueella, kun on jo valmiiksi sekaisin joka paikka. Samalla uusiivat kadun alla olevat putket ja kaapelit. Tulisi vihdoin rauha pidemmäksi aikaa kulkea, kun ne olisivaat kerralla valmiit. Ehtii sitä miettiä tarkemmin sitten Lielahtea ja Ylojärveä, ja vaikka Peltolammia ja Lempäälää. Keskusta se ahdas on ja eniten kärsii tuosta mylläyksestä.
14 VASTAUSTA:
Ratikkaverkko keskustassa palvelee, kuten Helsingistä tiedämme.
Anonyymi kirjoitti:
Ratikkaverkko keskustassa palvelee, kuten Helsingistä tiedämme.
Vaihdot ratikasta toiseen sujuvat samalta laiturilta vaivattomasti. Aivan toisin kuin bussi/ratikka
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdot ratikasta toiseen sujuvat samalta laiturilta vaivattomasti. Aivan toisin kuin bussi/ratikka
Hervantaan on tulossa pari aika fiksusti suunniteltua pysäkkiä, missä vaihto sujuu oikein kätevästi. Ratikka kun voi avata kummat tahansa ovet, kulkusuuntaan nähden oikealla tahi vasemmalla.
Anonyymi kirjoitti:
Hervantaan on tulossa pari aika fiksusti suunniteltua pysäkkiä, missä vaihto sujuu oikein kätevästi. Ratikka kun voi avata kummat tahansa ovet, kulkusuuntaan nähden oikealla tahi vasemmalla.
Vaihdossa ratikasta toiseen tarvitaan vain laiturin toinen puoli. Säästyy paljon arvokasta tilaa
Anonyymi kirjoitti:
Hervantaan on tulossa pari aika fiksusti suunniteltua pysäkkiä, missä vaihto sujuu oikein kätevästi. Ratikka kun voi avata kummat tahansa ovet, kulkusuuntaan nähden oikealla tahi vasemmalla.
Täällä on moni mesonnut jo aika pitkään, ettei tule osaamaan vaihtoa bussista ratikkaan tai ratikasta bussiin. Siis tietävät, etteivät osaa poistua yhdestä liikennevälineestä, kävellä laiturin laidalta toiselle, ja astua sisään toiseen liikennevälineeseen.
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on moni mesonnut jo aika pitkään, ettei tule osaamaan vaihtoa bussista ratikkaan tai ratikasta bussiin. Siis tietävät, etteivät osaa poistua yhdestä liikennevälineestä, kävellä laiturin laidalta toiselle, ja astua sisään toiseen liikennevälineeseen.
Olet ymmärtänyt lukemasi väärin. Sinun täytyy olla melko yksinkertainen. 😄
Anonyymi kirjoitti:
Olet ymmärtänyt lukemasi väärin. Sinun täytyy olla melko yksinkertainen. 😄
Vaihtopysäkit ovat jostakin syystä arka aihe. Aikahan syyn näyttää
Anonyymi kirjoitti:
Vaihtopysäkit ovat jostakin syystä arka aihe. Aikahan syyn näyttää
Bussista pitäisi ratikan lisäksi päästä vaihtamaan toisiin busseihin. Tämän asian esittäminen on aiheuttanut raivoamista ja nimittelyä
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on moni mesonnut jo aika pitkään, ettei tule osaamaan vaihtoa bussista ratikkaan tai ratikasta bussiin. Siis tietävät, etteivät osaa poistua yhdestä liikennevälineestä, kävellä laiturin laidalta toiselle, ja astua sisään toiseen liikennevälineeseen.
Suosikkini oli se nero, joka vaati, että tänne laitetaan kuva pysäkistä, jota ei ole vielä edes rakennettu 🤣🤣🤣
Anonyymi kirjoitti:
Suosikkini oli se nero, joka vaati, että tänne laitetaan kuva pysäkistä, jota ei ole vielä edes rakennettu 🤣🤣🤣
Rakennetaanko pysäkit ilman piirustuksia, edes klubiaskin pohjassa? Ehkä ei kysytty valokuvaa. 😘😘😘
Anonyymi kirjoitti:
Rakennetaanko pysäkit ilman piirustuksia, edes klubiaskin pohjassa? Ehkä ei kysytty valokuvaa. 😘😘😘
Muutama vuosi sitten oli vaihtopysäkistä videokin. Tosin melko alkeellinen
Anonyymi kirjoitti:
Muutama vuosi sitten oli vaihtopysäkistä videokin. Tosin melko alkeellinen
Videolla olivat vaihtopysäkin ongelmat ratkaisematta, oli valittu helpoin tapaus
Ihan hyvä video. Siellä se on juutuubissa vieläkin. Se näyttää vaihtopysäkin periaatteen, toki kaavamaisesti niin, ettei jokaista yksityiskohtaa ole tungettu mukaan häiritsemään.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä video. Siellä se on juutuubissa vieläkin. Se näyttää vaihtopysäkin periaatteen, toki kaavamaisesti niin, ettei jokaista yksityiskohtaa ole tungettu mukaan häiritsemään.
Tässä oli helppo erikoistapaus, ratikan päätepysäkki. Ei jouduta ajamaan bussilla tai kävelemään raiteiden ylitse
+Lisää kommentti
Ahdas Hämeenkatu voidaan jättää ravintolakaduksi ja kaupan painopiste siirtyy Koskariin ja Ratinaan. Niin kai ollut tarkoituskin
2 VASTAUSTA:
Tampereen uusi visio. Koko Hämeenkadun matkalle vaan juottoloita ja kaljakippoloita. Terassien kera. Röhöhöhö.
Anonyymi kirjoitti:
Tampereen uusi visio. Koko Hämeenkadun matkalle vaan juottoloita ja kaljakippoloita. Terassien kera. Röhöhöhö.
Ei mitään muuta kuin kaljaa koneeseen 🍻
+Lisää kommentti
Eiköhän Koskipuistossa ja Ratinassa on ihan tarpeeksi näitä "haaroja!"
Ilmoita
Saa 2-vaihe odottaa, ettei ratikkahanke pääse pöhöttymään. Haara Sorin torille on viisasta tehdä
2 VASTAUSTA:
Voitaisiin tehdä päätepysäkki tavaratalon kellsrikerrokseen. Eivät haittaisi sateet. Olisi kulkijoita
Anonyymi kirjoitti:
Voitaisiin tehdä päätepysäkki tavaratalon kellsrikerrokseen. Eivät haittaisi sateet. Olisi kulkijoita
Voidaan se pihaankin tehdä ja sille katos sisätiloihin johtamaan
+Lisää kommentti
Koska ratikka saadaan kulkemaan tänne Parkanoon asti?
17 VASTAUSTA:
Tehkää oma. Aluksi asema - keskusta välille
Anonyymi kirjoitti:
Tehkää oma. Aluksi asema - keskusta välille
Voisiko Tampreen ratikka tulla vaikka Ikaalisiin vastaan?
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko Tampreen ratikka tulla vaikka Ikaalisiin vastaan?
Ajan kysymys
Kaksoisraide Parkanoon ja leveä valtatie Ikaalisiin nyt ensiksi.
Jotta pikajunat pysyisivät aikatauluissaan.
Lielahteen ja Ylöjärvelle täytyy tehdä iso varaus, mahdollisuus uusille liikennehankkeille.
Rantaa voi kasvattaa murskeella.
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko Tampreen ratikka tulla vaikka Ikaalisiin vastaan?
Onko Ikaalisessa mökkitontteja?
Anonyymi kirjoitti:
Kaksoisraide Parkanoon ja leveä valtatie Ikaalisiin nyt ensiksi.
Jotta pikajunat pysyisivät aikatauluissaan.
Lielahteen ja Ylöjärvelle täytyy tehdä iso varaus, mahdollisuus uusille liikennehankkeille.
Rantaa voi kasvattaa murskeella.
Jos Näsijärven rannasta puhutaan, on järvestä ensin poistettava vanha nollakuitu.
Anonyymi kirjoitti:
Onko Ikaalisessa mökkitontteja?
Kaksi tonttia oli 80-luvulla, nyt ei yhtään enää.
Anonyymi kirjoitti:
Jos Näsijärven rannasta puhutaan, on järvestä ensin poistettava vanha nollakuitu.
Ei tarvitse poistaa! Siihen voidaan lisätä päälle ykköskuitua jolloin pohja tulee vakaaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse poistaa! Siihen voidaan lisätä päälle ykköskuitua jolloin pohja tulee vakaaksi.
Ei ole muusta kiinni, kuin että se ykköskuitu on vielä keksimättä 🤣🤣🤣 😙😙😙
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole muusta kiinni, kuin että se ykköskuitu on vielä keksimättä 🤣🤣🤣 😙😙😙
Keksijät ja insinöörit on sitä varten.
Anonyymi kirjoitti:
Keksijät ja insinöörit on sitä varten.
Älä odota liikaa. Kaikkea ei saa, mitä toivoisi
Anonyymi kirjoitti:
Älä odota liikaa. Kaikkea ei saa, mitä toivoisi
Minulla on ykköskuidun kehitys melkein valmiina. Heinäkuun aikana lähtee patenttihakemus eteen päin.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ykköskuidun kehitys melkein valmiina. Heinäkuun aikana lähtee patenttihakemus eteen päin.
Älä prkl 💡
Anonyymi kirjoitti:
Älä prkl 💡
Kyllä näin on. Olisiko sinulla rahoittaa patenttihakemusta? Tarvetta olisi 60 000€ nyt alkuunsa. Saisit rahasi takaisin viisinkertaisena 2022 mennessä.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näin on. Olisiko sinulla rahoittaa patenttihakemusta? Tarvetta olisi 60 000€ nyt alkuunsa. Saisit rahasi takaisin viisinkertaisena 2022 mennessä.
Tarjoa Tampereen kaupungille
Anonyymi kirjoitti:
Tarjoa Tampereen kaupungille
Siellä ei nyt taida olla löysää rahaa yhtään jäljellä.
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ei nyt taida olla löysää rahaa yhtään jäljellä.
Luottoa löytyy vielä
+Lisää kommentti
Keskustori-Ratina pätkä kannattaisi sellaisenaankin
1 VASTAUS:
Rahat tulisivat kolminkertaisina takaisin. Plus imagohyöty suunnaton
+Lisää kommentti
Ratinan linjaa ei tule koska valtio ei anna vaadittua kolmasosaa sen hinnasta ja Tre itse on täysin p...aukinen. Miksi valtio työntäisi lisärahaa sitä mukaa mitä Tre keksii uusia ratikkalaajennuksia.
7 VASTAUSTA:
Miksi valtio yleensä maksaa ratikasta mitään?
Koska Suomi (osana EU:ta) haluaa vähentää hiilipäästöjä ja tiivistää kaupunkeja, ja nimenomaan Tampereen raitiotie sopii tähän kuvioon. Tampereella joukkoliikenteen osuus on pienempi kuin mitä se voisi olla.
Näillä näkymillä ei tule myöskään 2-vaihetta ainakaan lähiaikoina
Anonyymi kirjoitti:
Näillä näkymillä ei tule myöskään 2-vaihetta ainakaan lähiaikoina
Ei mitään kiirettä
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään kiirettä
Valtio ei maksa siitä mitään ja kaupunki on pa. Voidaan siirtää Ö- mappiin. Lielahti säästyy ratikalta, upeata. 🚃
Anonyymi kirjoitti:
Valtio ei maksa siitä mitään ja kaupunki on pa. Voidaan siirtää Ö- mappiin. Lielahti säästyy ratikalta, upeata. 🚃
Ehdotan pakollista yhteisvastuu keräystä ratikan kehittämiseksi loppuun, sekä raiteen jatkamista Ylöjärvelle asti. Jokaiselta pirkanmaalaiselta perittäisiin kertaluontoinen 100€ maksu. Näin saataisiin mukava 50 milj.€ potti kasaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ehdotan pakollista yhteisvastuu keräystä ratikan kehittämiseksi loppuun, sekä raiteen jatkamista Ylöjärvelle asti. Jokaiselta pirkanmaalaiselta perittäisiin kertaluontoinen 100€ maksu. Näin saataisiin mukava 50 milj.€ potti kasaan.
Kyllä ratikkaa vielä maksellaan
+Lisää kommentti
Eikö ratikkafanaatikoille olisi piisannut se kun olisi tehty ratikka vain välille Aleksis Kivenkatu-Koskipuisto. Siinä olisi jo päässyt ihan kivasti ratikan makuun ja tullut halvemmaksikin veronmaksajille.
6 VASTAUSTA:
Ympyrälinja keskustan kohteiden kautta olisi aluksi riittänyt
Anonyymi kirjoitti:
Ympyrälinja keskustan kohteiden kautta olisi aluksi riittänyt
Höh, keskustassa mitään kohteita ole !
Anonyymi kirjoitti:
Höh, keskustassa mitään kohteita ole !
Sitten olisi, jokainen pysäkki
Eihän tollaisessa pätkässä mitään järkeä ole. Kyllä ratikalla pitää päästä lähiöstä keskustaan ja päinvastoin. Ratikka pitäisi saada ensimmäiseksi jokaiseen Tampereen kerrostalolähiöön eikä mihinkään naapurikuntiin.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tollaisessa pätkässä mitään järkeä ole. Kyllä ratikalla pitää päästä lähiöstä keskustaan ja päinvastoin. Ratikka pitäisi saada ensimmäiseksi jokaiseen Tampereen kerrostalolähiöön eikä mihinkään naapurikuntiin.
Lähiöt hävitetään. Ihmiset asuvat niissä liian väljästi. Eu määrää tiivistämään kaupunkeja.
Anonyymi kirjoitti:
Lähiöt hävitetään. Ihmiset asuvat niissä liian väljästi. Eu määrää tiivistämään kaupunkeja.
Mehän teemme, mitä Eu määrää, koski ongelma meitä tai ei. Saunojakaan ei saa lämmittää puilla. On ilma maaseudulla niin sakeaa
+Lisää kommentti
Olisi kaupungin näköistä, kun ydinkeskustan ytimessä olisi ratikan vaihde
4 VASTAUSTA:
Berliinissä niitä vaihteita on "muutama". Ja kun tapahtui, että autoilija posautti ratikan etukulmaan niin, että molempien matka keskeytyi, niin korvaava ratikka kurvasi tuota pikaa linjalle toista reittiä pitkin. Tampereella ei taida olla toista reittiä, niin että kun ratikka jumittaa, niin kaikki jumittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Berliinissä niitä vaihteita on "muutama". Ja kun tapahtui, että autoilija posautti ratikan etukulmaan niin, että molempien matka keskeytyi, niin korvaava ratikka kurvasi tuota pikaa linjalle toista reittiä pitkin. Tampereella ei taida olla toista reittiä, niin että kun ratikka jumittaa, niin kaikki jumittaa.
Siihen uupuu tehtaat ja laitokset
Anonyymi kirjoitti:
Siihen uupuu tehtaat ja laitokset
Hanskat tiskiin
Nyt näkyy Koskipuiston vaihde ja tarvittavat kiskon pätkät maastossa!
+Lisää kommentti
Aamulehti on saanut ratikan jo Pirkkahallille asti. Katso kuvaa ja ihmettele.
Onneksi kaupungin taloustilanne on sen verran hyvin, että voidaan nopealla aikataululla toteuttaa vaiheet 2. 3. 4. 5. 6. 7. ja 8.

https://www.aamulehti.fi/a/105b837f-636e-48b5-b56d-9d724936d697?c=1522737894164
2 VASTAUSTA:
Ei tarvi ihmetellä muuta kun vaunun onnistunutta ulkonäköä ja kaikinpuolista sopivuutta kulloiseenkin ympäristöön.
On se hyvä että välillä höynäytetään pääomasijoittajiakin, eikä aina vain veronmaksajia.
+Lisää kommentti
Kysyin muutamalla paikalliselta mielipidettä raitsikasta. Mikä ongelma poistuu,kun raitsikka kolistelee Keskusta-Hervanta väliä edestakaisin. Vastaus oli kaikilta :ei mikään, mutta maksaa valtavasti.
3 VASTAUSTA:
Minäkin kysyin. Kaikkien mielestä on hienoa, että joukkoliikenne tehostuu ja sen laatu paranee.
Ratikka ei mitään kolistele, vaan tuottaa vähemmän ääntä ympäristöönsä kuin bussi.
Raitiovaunu nimenomaan kulkee tasaisesti ja meluamatta.

Lastenvaunujen ja pyörätuolien käyttäjät harmittelevat, että pitää vielä sinnitellä ilman esteetöntä joukkoliikennettä.
+Lisää kommentti
Täysin turha ja kallis systeemi. Englantilais mallinen kakskerrosbussi joko sähköistettynä tai biokaasukäyttöisenä olisi ollut puolet halvempi. Kiskojen hinnalla saa kaupungin tiet uuteen päällysteeseen. Kääntyvät etupyörät mahdollistavat kaikki reitit jne....
1 VASTAUS:
Turkulaiset eivät näytä edistyvän omassa päätöksenteossaan. Ehkä sinne sopisi biokaasukäyttöinen kaksikerrosbussi! Siitä vain markkinoimaan.

Manse on jo ratikkakaupunki, siitä ei ole epäselvyyttä.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Ratikka Ratinaan

Koskipuistosta haara Ratinaan on tarpeen ja järkevä. Kakkosvaihe Lielahteen on syytä jättää kypsymään. Ainekset tehdä Hiedanrannasta upea kaupunginosa, ovat olemassa. Niitä ei turhalla kiireellä kannata sössiä.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta