mitä mieltä olet helsingin keskustaan suunnitteilla olevasta tunnelista.
mielestäni se on aivan mahtava idea.
mutta päättäjät ovat valittaneet että "tunneli lisäisi henkilöautoliikennettä" :D
siis onko niillä päättäjillä järki jäänyt matkalle. tuonko takia liikenne takkuaa aina helsingissä että tehdään ahtaat tiet sen takia ettei siellä olisi mieluista ajaa hekilöautolla vaan kaikki käyttäisivät julkisia.
helsingin uusi tunneli
12
510
Vastaukset
- Kurvinopeus
Tunneli on hyvä idea, se palvelisi hienosti rahtareita, takseja, paikallisia asukkaita ja busseja. Ulkopaikkakuntalaisilta tuon käyttäminen voitaisiin minun mielestäni kieltää vaikka kokonaan, tai lyödä sisäänajoihin kovat tietullit.
Tähänhän Stadin autoilu on vihdoin viimein menossakin (luojan kiitos), eli siitä tehdään niin hintavaa ettei ihmiset laiskuudessaan/typeryydessään tunge väkisin Helsinkiin omilla autoillaan. Säälittävää katsoa tätä sarvikonojen maan pelleilyä; Kehät ovat tupaten täynnä autoja ja liikenne seisoo jokapuolella kaupungissa. Lähes jokaisessa istuu YKSI työmatkalainen rystyset valkoisina rattia puristaen... Luonnonvarojen, hermojen, ajan ja puhtaan ilman haaskausta ei mitään muuta.
Luojan kiitos muutos on tulossa!- Oldschool
"Kehät ovat tupaten täynnä autoja ja liikenne seisoo jokapuolella kaupungissa. Lähes jokaisessa istuu YKSI työmatkalainen rystyset valkoisina rattia puristaen... Luonnonvarojen, hermojen, ajan ja puhtaan ilman haaskausta ei mitään muuta."
Kävin tänään piipahtamassa eräässä yrityksessä, jolle teen freelance-keikkana webbisivuja. Olin liikenteessä hieman ennen iltapäiväruuhkaa, yksin, henkilöautolla, suurimman osan matkasta kehä ykkösellä. Aikaa ajamiseen meni ehkä viitisentoista minuuttia, ja matka oli miellyttävä.
Reittioppaasta katsottuna olisin päässyt perille myös julkisilla, käyttäen joko juna bussi -yhdistelmää tai kolmea eri bussia. Aikaa olisi kulunut noin viisikymmentä minuuttia, mukaanlukien reilun kilometrin kävelymatka sekä pysäkeilä odottelut -15C pakkasessa.
"tehdään niin hintavaa ettei ihmiset laiskuudessaan/typeryydessään tunge väkisin Helsinkiin omilla autoillaan" ... voin luvata että yksityisautoilusta täytyy tehdä TODELLA paljon kalliimpaa, jotta viitsin edellä kuvatun esimerkin kaltaisissa tilanteissa vaivautua käyttämään julkisia. Kääntäen, vaikka dösämatkat olisivat ilmaisia, kulkisin mielummin omalla autolla. - Kurvinopeus
Oldschool kirjoitti:
"Kehät ovat tupaten täynnä autoja ja liikenne seisoo jokapuolella kaupungissa. Lähes jokaisessa istuu YKSI työmatkalainen rystyset valkoisina rattia puristaen... Luonnonvarojen, hermojen, ajan ja puhtaan ilman haaskausta ei mitään muuta."
Kävin tänään piipahtamassa eräässä yrityksessä, jolle teen freelance-keikkana webbisivuja. Olin liikenteessä hieman ennen iltapäiväruuhkaa, yksin, henkilöautolla, suurimman osan matkasta kehä ykkösellä. Aikaa ajamiseen meni ehkä viitisentoista minuuttia, ja matka oli miellyttävä.
Reittioppaasta katsottuna olisin päässyt perille myös julkisilla, käyttäen joko juna bussi -yhdistelmää tai kolmea eri bussia. Aikaa olisi kulunut noin viisikymmentä minuuttia, mukaanlukien reilun kilometrin kävelymatka sekä pysäkeilä odottelut -15C pakkasessa.
"tehdään niin hintavaa ettei ihmiset laiskuudessaan/typeryydessään tunge väkisin Helsinkiin omilla autoillaan" ... voin luvata että yksityisautoilusta täytyy tehdä TODELLA paljon kalliimpaa, jotta viitsin edellä kuvatun esimerkin kaltaisissa tilanteissa vaivautua käyttämään julkisia. Kääntäen, vaikka dösämatkat olisivat ilmaisia, kulkisin mielummin omalla autolla.Suurin osa duunimatkalaisista eivät ole tuollaisissa paikoissa töissä, vaan valtaosa työpaikoista sijaitsee verrattain hyvien julkisten kulkuyhteyksien varrella. Varsinkin jos jaksaa sitä omaa persettään raahata edes hieman pidemmän välin kuin sieltä kotiovelta omalle autolle.
Toki väsähtäneille vässyköille tällainen ei sovi, mutta toisaalta tavallisesti tällaiset tapaukset lähtevät reippaampia kansalaisia aiemmin manan maille veritulpan tms. johdosta. Joten eivät ole samassa määrin laiskuutensa vuoksi hengitysilmaamme kuormittamassa turhanpäiväisillä hiilidioksidipäästöillä. - 100% vääräässä.
Kurvinopeus kirjoitti:
Suurin osa duunimatkalaisista eivät ole tuollaisissa paikoissa töissä, vaan valtaosa työpaikoista sijaitsee verrattain hyvien julkisten kulkuyhteyksien varrella. Varsinkin jos jaksaa sitä omaa persettään raahata edes hieman pidemmän välin kuin sieltä kotiovelta omalle autolle.
Toki väsähtäneille vässyköille tällainen ei sovi, mutta toisaalta tavallisesti tällaiset tapaukset lähtevät reippaampia kansalaisia aiemmin manan maille veritulpan tms. johdosta. Joten eivät ole samassa määrin laiskuutensa vuoksi hengitysilmaamme kuormittamassa turhanpäiväisillä hiilidioksidipäästöillä.Entäs sitten lapsiperheet ja maalla asuvat? Hoitopaikka on 3km pohjoiseen ja linja-autoasema 7km etelään. Komlivuorotyö, eikä julkisilla pääse kun 1 tunti liian aikaisin jolloin hoitopaikka on vielä kiinni tai sitten olet 30min myöhässä. Kaikki eivät ole 26v pitkähiuksisia viherpipertäjiä. Kaikki eivät halua asua betoniviidakossa missä tyhmyys tiivistyy.
- Kurvinopeus
100% vääräässä. kirjoitti:
Entäs sitten lapsiperheet ja maalla asuvat? Hoitopaikka on 3km pohjoiseen ja linja-autoasema 7km etelään. Komlivuorotyö, eikä julkisilla pääse kun 1 tunti liian aikaisin jolloin hoitopaikka on vielä kiinni tai sitten olet 30min myöhässä. Kaikki eivät ole 26v pitkähiuksisia viherpipertäjiä. Kaikki eivät halua asua betoniviidakossa missä tyhmyys tiivistyy.
Maalla asuvat jättävät autonsa metro- tai juna-asemien maksuttomiin parkkeihin ja kulkevat keskustaan duuniin em. kulkuvälineillä. Näin homma toimii maailman metropoleissa joissa ei muuta vaihtoehtoa ole annettu.
Kenellä on pitkät hiukset? Kuka on viherpiipertäjä? Sellaiseksiko kategorioit kaikki joilla on terveitä suunnitelmia paremman ja toimivamman liikenteen hyväksi? Teit juuri itsestäsi pellen.
- Auto- Antero
Sitä tunnelia EI ole suunniteltu autolla kulkevan tarpeisiin. Tunnelista tulee pelkästään huoltotunneli, joten automiehen arkea se ei helpota pätkääkään.
Uskoisin sen enteilevän jalankulkukeskustaa, jolloin tavaraliikennekin voidaan kaduilla kieltää kokonaan.
Kulosaari-Lauttasaari väli kestää siis jatkossakin aikaa ja etenkin hermoja!
Liikennetunneli poistaisi läpiajoliikenteen keskustasta, mutta tolvanat liikennesuunnittelijat eivät sitä ymmärrä. Ehkäpä tarkoituksena onkin HELLsingin liikenteen täydellinen lamauttaminen.
Liikennetunneli imisi osan tukkoiselta kehältäkin, mutta eipä sitä kukaan halua , eihän?
Me autonkäyttäjät olemme todella onnellisia viisaista päätäjistä.
Vaikka tulevaisuudessa autot kukevat vedyllä, eivätkä edes saastuta, nämä viisaat runkkarit tekevät tuleville sukupolville ohdakkeisen infrastuktuurin. Kohta ei keskustan tahkojuustossa ole tilaa liikennetunnelille, joka helpottaisi KAIKKIEN elämää.
No ei se mitään sitä sa mitä tilaa, äänestäkää vihreitä ja demareita!!! - Bennett4
Ilmeisesti liikenteen sumputtaminen on paras keino lisätä joukkoliikenteen käyttöastetta. Samalla bussilippujen hintoja nostetaan jatkuvasti.
Kyllä minusta ainakin olisi kivempi että kun kävelen Stadissa, autot olisivat sitten vaikka maan alla tupruttelemassa eikä seisomassa jonoina kadulla. - Anonyymi
https://yle.fi/a/3-11011141
Mielestäni tää idea pitäisi uudelleen herätellä ja huomioida myös lukijoiden kommentit sen kannattavuudelle. Moni haluisi päästä keskustan läpi ja keskusta on aivan ruuhkautunut ja kestää aikansa. Monet hyödyntävät kehiä, mutta on pidempi tie kiertää. Osa myöskin haluaisi tuonne satamaan autolla yli, mutta milläs pääset. - Anonyymi
Ei tarvita tunneleita vaan kehä3 ja kehä1 varrelle parkkipaikkoja ja julkinen pyörii keskustaan koko ajan siis n minuutin välein. kaikki liikenne vain sähköllä ja polkupyörillä.
- Anonyymi
Asiointipaikatkin ovat siirtyneet kehäteiden varsille,
ja liikenteenkin tarve Helsingin vanhaan keskustaan vähenee jatkuvasti.
Pääkaupunki-status siirtyy varmaan muualle vähitellen.
On tehty valintoja ja suunniteltu niin.
Muutos tapahtuu vähitellen luonnostaan.
- Anonyymi
Siihenhän Helsingin liikennesuunnittelu on tähdännyt jo 40 vuotta. Liikennettä sumputetaan tarkoituksella, etteivät ihmiet käyttäisi autojaan kaupungissa. Onhan tuo melko hyvin onnistunut. Aika harva enää haluaa lähteä autolla keskustaan. Kaikki asiointi tapahtuu muualla kuin keskustassa. SIitä on muuten jo useita vuosia, kun minäkin olen käynyt viimeksi keskustassa ostoksilla, taitaa tulla jo pari vuosikymmentä. Silloin Stockan pysäköinti oli vielä ilmaista kanta-asiakkaille, stockan kortilla.
- Anonyymi
Niemen kärki ja vanha kaupunki on logistisesti hankala yhdistelmä.
Pääväyliä aiotaan vielä poistaa, sekä muita rajoitteita liikkumisemle ja pysäköinnille, joten alue kykenee kannattelemaan liiketoimintoja entistä vähemmän.
Muualla kaikki on paljon helpompaa ja halvempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227