Oletko muistanut K-2 vitamiinin?

Annan vinkin miten saada epävirallinen suositus K2 vitamiinia;

100 g Edam juustoa (pitää olla Edam, mutta myös Goudassa on- en tiedä kuitenkaan määrää-)
100g Edamia /vrk riittää päivän K-2- sekä kalsiumin tarpeeseen.

Itse saan kuitenkin kasvikunnasta joka päivä tarvittavan kalsiumin, että kalsiumini tuplaantuu,
mutta ratkaisen itse 50 mikrogrammaa vrk/ K2-vitamiinia tällä tavalla;

85 g Edamia /vrk = 2 kg kuukaudessa jaettuna jokaiselle päivälle
1 normaalirasvainen punainen viili /vrk.

Tässä on kaikki kova rasva ja suola mitä kurkustani laskee. Suolaa käytän vain veden maun peittämiseen.
"Normaalirasvaisessa" punaisessa viilissä on 14 mikrogrammaa K-2 vitamiinia ymmärtääkseni.

= 50 mikrogrammaa/ vrk tämä ohjelma.

Käytän sitten muun juuston tarpeeseen vähärasvaista kermajuustoa noin 1 kg / kk.

Proteiinia kun laskee, niin juusto on huomioitava.

Viilin päälle on mukava laittaa marjoja. Sulata pakastemarjat varovasti mikrossa. Nopea sulatus vähentää mahdollisimman vähän C-vitamiinia. Hidas sulatus ja hapettuminen vähentää jo vähentyneen C-vitamiinin pois. Pakastin kuitenkin vähentää C-vitamiinia voi laskea 40%.

Minun jokapäiväiseen ruokavaliooni kuuluu vähintään 2 dl tummia marjoja ja 2 dl pähkinöitä, josta on 50% maapähkinöitä proteiinilaskennan vuoksi. 30% toisesta puolesta on erityisen aivoterveellistä saksanpähkinää ja 20% muita, mm. Hassel, Cashew ja manteleita.

Olen tehnyt ruokaremonttia 30 vuotta 30 vuotiaasta. Viimeiset viilaukset päivittäiseen ruokavaliooni nyt 60 vuotiaana ja ravintolaskenta ikäpäivilleni. D- vitamiinia on 60 vuotta kun täyttää hyvä ottaa 100 mikrogrammaa /vrk. Omega kolmoset hellivät aivoja, että myös extra virgin oliivi- ja rypsiöljy -ovat ainoita ravintorasvojani.

Suosin parsakaalia, porkkanaa ja pinaattia -näitä on voi joka päivä, ja parsakaalia viikottain.
Kaksi omenaa per/ vrk.

Olen jättänyt kaiken huonon hiilihydraatin pois. Jopa puuroriisin saa nykyisin niin ettei vilja ole kokonaan kuorittu. Jos en valkoista vehnäjauhoa pysty korvaamaan hiivaleipäjauholla, niin jätän tekemättä. Ohukaisplätyt mm. ovat maukkaita pelkästä hiivaleipäjauhosta ja extra virgin rypsiöljystä. 1 dl voi laittaa taikinaan graham jauhoakin 1 l taikinaan.
Sokeri on kokonaan poissa ollut kauan, jos mielii makeaa niin kuivattuja hedelmiä tai marjoja.

Minun kokovartalo nauttii kun ei kaada kurkusta alas mitään missä olisi terveysriskejä.
Kertoo tämän puolesta hyvää oloa. Mielihyvää tuottava liikunta on toinen.
60- ikäisenä ei voi tehdä enää jokapäiväistä pyörämaratonia koko kesän läpi.
100 vuotias on juoksumaratonin tehnyt kiinassa, mutta ei joka päivä.

Ruokavaliossani ei ole mitään mikä aiheuttaisi matalaa inflammaatiota.

Kalaa hyvistä vesistä-.

Kaikki raffinoitu on poissa tipotiessään.

Olen elämäni puuhastellut keittiössä. Nyt olen laiskistunut raatamaan pitkiä prosesseja, ja yksinkertaista paljon mikroon, pieniin kerta-annoksiin, ja haudekeittimeen sekä höyryttämiseen.

Minulla on painekattila josta en malta kuitenkaan luopua. Miten olisi juhlaruokana hernekeitto painekattilalla valmistettuna?

Adventti kirkolla ei ole tekemistä ruokaremonttini kanssa. Adventtikirkkolaissa on kuitenkin ihmisiä jotka huolehtivat terveydestään.

103

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäys;

Olen joitakin lisäravinteinani rationalisoimassa vielä.

Kannattaa huomioida että niin ravinnon kuin lisäravinteidenkin suhteen voi markkinoilta etsiä kaikkein kustannustehokkaimmat valmisteet.

Kuitenkin minulla menee perinteinen Möller 1 rkl /vrk kalaöljykapseli jonka tilaan ulkomailta D-niin että tämä aiheuttaa yli 100 mikrogrammaa D-vitamiinia/vrk.

L-Karnitiini menee aivojen suojaamiseksi sekin joka päivä -kallista mutta ulkomailta tilaan.

Olen 50- vuotiaasta käyttänyt nivelien hyvinvointiin ennaltaehkäisevästi nivelrikon torjumiseen 1 kapselin Glycosamiinia /vrk. 750 mg. Markkinoiden edullisinta.

B-monivita aamulla kaurapuuron päälle. Illalla Monivitamiinipilleri. Myös piimaa 1 pilleri koska näistä tulee mm. sinkkiä ikätarpeisiin. Nämä ovat halpoja markettivalmisteita. Monivitassa on myös jodia -saan niin vähän suolaa, on jodi varmuuden vuoksi lisäravinteessani.

Mangnesium lisä on 1 kpls/ mutta tämä on huonointa mangnesiumia jotka eivät lisää tai ylläpidä elimistön mangnesium tasoa, että pitää etsiä perempi mangnesium -mutta ensin lasken päivittäisen mangnesiumin mitä saan jokapäiväisestä ravinnostani.
      Mangnesiumoksidi on oikeastaan turha ja sopii suurina annoksina ulostuksen edistämiseen laksatiivisen vaikutuksen vuoksi.

Pitää olla parempaa mangnesium laatuja kuin halvin marketti mangnesium.

• K-1 ja K2 vitamiini ovat eri vitamiineja.

K1 vitamiineja on kasvikunnassa runsaasti.

Klorofyllin olen myös huolehtinut -lehtivihreän smoothissani joka päivä. Tumman vihreää blenderiin l. tehosekoittimeen.

Klorofylli l. lehtivihreä tekee hyvää.

_

• Klorofyllia pitää käyttää jokapäivä varjedag.

Tummaa lehtivihreätä tuoreena tai pakastimesta-.

Minulla on vehnänoraspuristin, vehnänoras on mainio missio asiassa, mutta vuodesta toiseen venhän kasvattaminen ikkunalaudoilla vaatii asennetta.
        Pakastin ja kaupan tuorevihreä on helppoa klorofyllin vuoksi.

• Jaxinhotelli kirjoitti:

Klorofyllia pitää käyttää jokapäivä varjedag.

Tummaa lehtivihreätä tuoreena tai pakastimesta-.

Minulla on vehnänoraspuristin, vehnänoras on mainio missio asiassa, mutta vuodesta toiseen venhän kasvattaminen ikkunalaudoilla vaatii asennetta.
        Pakastin ja kaupan tuorevihreä on helppoa klorofyllin vuoksi.

tietysti kaupan pakastealtaat.

• Myös auringonkukan siemeniä käytän 2 dl /vrk.

Ruoan valmistuksen aineiden ravintoainepitoisuuksia voi tarkastella http://fineli.fi osoitteessa.- Niitä mitä siellä on.

Aivan kaikkea mahdollista mitä tutkijat tutkivat erilaisia pitoisuuksia varsinkaan kasvikunnan moninaisista alkuaineista ei ole. Hakukoneella taitava löytää mitä on kirjoitettu. Joku kultainen muutaman saman asian artikkeli antaa jo kuvaa. Ei kannata lukea vain yhtä "tutkimusta" ja yhtä tietoa.

Eri ikäisten ravitsemustarve on erilainen. Kehon pitoisuudet hiipuvat iän myötä.

Kuitenkin 40-50 iässä ihmisen ruokaremontti olisi tehtävä. Se ei onnistu päivässä eikä kahdessa.

Vähitellen ihminen oppii mieltymään ja rakastamaan kaikkea sitä mikä on ihmiselle erinomaista ravintoa.

Vatsan suolistofloora muuttuu vähitellen, ruoansulatuksessa, joten yhdessä yössä ei onnistu ruokavalion vaihtaminen tavallisesti: Jatkuva nälän tunne poistuu kun ko. entsyymit mukautuvat.

• Kauhistella vähävarainen voi aina hintoja.

Kuitenkin lopuksi tilanne on se, että kun valitsee markkinoilta kustannustehokkaat -ja paljon turhaa suuhunpantavaa jää pois, -turhasta suuhunpantavasta kertyy kuukaudessa kustannuksia.

Turhaa suuhunpantavaa on joka paikka ja hylly täynnä jotka eivät ole varsinaista ihmisen ravintoa, -ja jatkuvassa käytössä paljossa määrin niin selviä terveysriskejä, että ihmisen keho niihin pettää aikanaan.

Kun ravinto on muodostunut hyväksi, niin voi käydä siten mm. kuin minulle, että kuumana kesäpäivänä söin kolme halpaa jäätelötuuttia. Aamulla olin oksentaa, ja oli paha olo. Ostin samanlaisen jäätelötuutin ja istahdin marketin penkille lukemaan tuutin tuoteselostetta.

_ En valehtele etten laskenut lisäaineiden määrää mutta monta tusinaa oli lisäaineiden lista jota on käytetty jäätelön, ja jäätelön suklaan ja toffee yms. makean pinnan valmistamiseen.

Oli viimeinen ko. jäätelötuutti.

• Vihreä tee ja raaka-kaakao ovat jatkuvan kahvin juonnin korvikkeita.

Latkin kahvia elämän varsitiellä paljon.

Juon kahvia satunnaisesti missä tarjotaan, ja halvassa kuppilassa kaupungilla joskus samalla kun katson kännykästä jotakin.

• Anonyymi

Sinun ikäisesi miehet voivat kaivaa juustoa persvaosta tai varpaiden välistä. Sieltä saa kaikki tarvittavat vitamiinit.

• Anonyymi

Kai pidät huolen, että pähkinöissä on mahdollisimman vähän pilaantunutta rasvaa? Sitä löytyy yllättävän paljon. Ja kai otat huomioon, että pähkinät sulavat kovin heikosti, jolloin ravinteita niistä on vaikea saada laskennallista maksimia.

• Eltaantuneen maun erottaa makuaistilla ja viimeinen käyttöpäivä -suositus ainakin on jokaisessa elintarvikkeessa ainakin "parasta ennen" ellei viimeistä kpvm:ää.

Härskiintynyt rasva tuntuu maussa aina.

• Anonyymi

Eikös sinun pitäisi nyt viettää sapattia ja levätä...olla vain Jumala mielessä, eikä laskeskella ravintoaineita?

Ei ihme, että tulee uupumus ja on lihaksetkin ihan vinksallaan, kun ei noudata Jumalan antamia käskyjä.

• Kuulut siihen sarjaan joka keskittyy toisen ihmisen kyttäämiseen ja "kasvattamiseen."
        En ota vastaan adventtiliikkeestä tai mistään muualtakaan kasvatusta joissa tunkeutuisit tuollaiseen asiaan.

Jokainen sorvaustaitoinen, putkimies, fiilaaja, ompelija, pössölän vahtimestarin kotirouva, ihmishieronnankin ammattilainen ja kandidaatti tms. saavat unohtaa unelmat minun kasvattamisesta.
        Olen 60- vuotias paappa enkä ryhdy ko. em. kasvatuksen alle. En ole kasvattamisesta en johtajuudesta enkä alaistaidoista tehnyt ja solminut ainuttakaan sopimusta.

Inhottaa tuollaisen hiipparit jotka keskittyvät kyttäämään ja arvostelemaan ihmistä.

Minä olen vain ja ainoastaan Raamatun kysymyksissä.

Foorumilla rupattelen - tässä annan vinkkiä ruokaremonttiin. En vahdi kenenkään syömistä henkilökohtaisella tavalla.

• Minä en opeta yhdenkään organisaation "oppia" enkä ole kirjoittanut koskaan yhdenkään organisaation teologiaa. Organisaatioiden teologian kirjoittajat löytyvät organisaation ylimmästä toimielimestä. Organisaation web-sivut edustavat organisaation teologiaa.

Minä käytän perustuslain 11-12§ sananvapauden mission foorumi-keskustelijan metodia rupattelussa. Tämä on huomioitava kaikessa mitä kirjoitan Raamatun kirjoituksista omaa henkilökohtaista kansalaismielipidettäni.

Raamatun tutkimus on Raamatun tutkimusta johon on osallistunut satojen vuosien aikana teologeja monista erilaisista piireistä. Adventtikirkossakin on Raamatun tutkimuksessa huomioitu myös sellaiset asiat mitä muut tutkijat ovat tutkineet.

Teologiksi pääsee lukemalla teologian maisterin tutkinnon. Jokaisella teologian maisterilla on teologin arvo Suomessa.

Minä olen myyntimies, kiinteistönhoitaja ammattikoulutukseltani ja kaupallinen peruskoulutus on Markkinointi-Instituutin kauppateknikko tutkinto. Harrastuksen vuoksi ja huvikseni opiskelin kahden vuoden oppimäärän julkisen johtajuuden hallinnon tieteitä yliopistolla, ja kolmannen vuoden lähes vuoden työmäärä päivitin kaupallisia 1980 luvun tutkintoni aineita ja muutamia yleiskursseja.

Ammattikoulussa olen ollut ravintotalouskeittiö linjalla poikasena, mutta jätin koulun kesken. Olen ollut vain työharjoittelussa keittiöissä työssä.

Olen raatanut vain omassa yksityiskeittiössäni elämän varsitiellä.

Sain ammattikoulusta hyvät perustiedot ruoka-aineiden käsittelyyn kuitenkin.

• Anonyymi
        Jaxinhotelli kirjoitti:

Kuulut siihen sarjaan joka keskittyy toisen ihmisen kyttäämiseen ja "kasvattamiseen."
        En ota vastaan adventtiliikkeestä tai mistään muualtakaan kasvatusta joissa tunkeutuisit tuollaiseen asiaan.

Jokainen sorvaustaitoinen, putkimies, fiilaaja, ompelija, pössölän vahtimestarin kotirouva, ihmishieronnankin ammattilainen ja kandidaatti tms. saavat unohtaa unelmat minun kasvattamisesta.
        Olen 60- vuotias paappa enkä ryhdy ko. em. kasvatuksen alle. En ole kasvattamisesta en johtajuudesta enkä alaistaidoista tehnyt ja solminut ainuttakaan sopimusta.

Inhottaa tuollaisen hiipparit jotka keskittyvät kyttäämään ja arvostelemaan ihmistä.

Minä olen vain ja ainoastaan Raamatun kysymyksissä.

Foorumilla rupattelen - tässä annan vinkkiä ruokaremonttiin. En vahdi kenenkään syömistä henkilökohtaisella tavalla.

"En ota vastaan adventtiliikkeestä tai mistään muualtakaan kasvatusta joissa tunkeutuisit tuollaiseen asiaan."

Ei tämä ole adventtiliikkeestä, vaan ihan Raamatusta suoraan.

5.Moos.5
        12 "'Pidä lepopäivä mielessäsi ja pyhitä se, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt. [2. Moos. 20:8 ]
        13 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi,
        14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, härkäsi, aasisi eikä mikään muu juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. Näin sinun orjasi ja orjattaresi saavat levätä kuten sinä itsekin.
        15 Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää. [2. Moos. 6:6]

"Minä olen vain ja ainoastaan Raamatun kysymyksissä."

Tämä on nimenomaan Raamatun kysymys, luulisi sinun nyt sen tajuavan, kun olet itse "kasvattanut" täällä MUITA näissä Raamatun asioissa.

Minulle on ihan yks hailee, mitä teet, mutta on ihan selvää, että sinulle nämä käskyjen noudattamiset on pelkkää teoriaa. Aivan jumalattomatkaan ihmiset, jotka eivät piittaa sapatista tuon hölkäsen pöläystä, eivät aja itseään niin piippuun kuin sinä.

Pelkkää sanahelinää ovat sinun opetuksesi.

• Anonyymi kirjoitti:

"En ota vastaan adventtiliikkeestä tai mistään muualtakaan kasvatusta joissa tunkeutuisit tuollaiseen asiaan."

5.Moos.5
        12 "'Pidä lepopäivä mielessäsi ja pyhitä se, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt. [2. Moos. 20:8 ]
        14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, härkäsi, aasisi eikä mikään muu juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. Näin sinun orjasi ja orjattaresi saavat levätä kuten sinä itsekin.
        15 Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää. [2. Moos. 6:6]

Tämä on nimenomaan Raamatun kysymys, luulisi sinun nyt sen tajuavan, kun olet itse "kasvattanut" täällä MUITA näissä Raamatun asioissa.

Minulle on ihan yks hailee, mitä teet, mutta on ihan selvää, että sinulle nämä käskyjen noudattamiset on pelkkää teoriaa. Aivan jumalattomatkaan ihmiset, jotka eivät piittaa sapatista tuon hölkäsen pöläystä, eivät aja itseään niin piippuun kuin sinä.

Raamatun teksti, ja suoraan henkilöön menevä, on kaksi eri asiaa.

Lepopäivä on omantunnon asia, jossa kasvattaa Jumala. Et Sinä, eikä kukaan muukaan.
        Minulla ei ole olemassa yksineläjänä sellaista "sapattia" mitä monet perheineen viettävät.
        Puuttuu kaikki läheiset ja rakkaat jotka ovat osa lepopäivän viettoa.

En ole koskaan syyttänyt ketään sunnuntain vietosta.
        Lepopäivä on omantunnon päivä. Vuosisatoja on ollut hurskaita Jumalan omia joilla ei mitään syyllisyyttä ole keisarin 7.3.321, ja Laodikean kirkolliskokoukset vuodelta 364 -yhtymiseen keisarin päätökseen lepopäivän siirrosta.
        - Minä en ole Suomen Adventtikirkossa ja/tai suomalaisissa adventti-seurakunnissa jäsen yli vuosikymmeneen. Vietän omantuntoni mukaiset päivät ilman ikääntyvien ihmisten kasvattajiksi ryhtyneitä ihmisiä. Että on parempi esim. sorvata tai muuta mitä osaa.

Minä en kasvata ketään, olen kommentoinut vain Raamatun kirjoituksia.
        En ole kirjoitellut kenellekään koskaan lauantaisin enkä taikka sunnuntaisin missä henkilökohtaisesti viettävät päiväänsä.

Minä en ole opettaja, enkä opeta mitään. Olen keskustelija foorumilla PL 11-12§.

En ole kasvatettavissa.

Vietä omat päiväsi.

• Jaxinhotelli
        Anonyymi kirjoitti:

5.Moos.5

.. Lisäys;

Lepopäivän vieton saa ihminen itse omantuntonsa mukaan viettää.

Jumalan Henki itse puhuttelee ihmiset; Hebr 10:12-18, Ilm 3:18-20.

Jes 58:13-14 on ainoa ohje missä on jotakin sellaista käytännön ohjetta.

• Kaikki mitä mm. kirjoitan Raamattu aiheista on minun oma henkilökohtainen kansalaismielipiteeni mitä mieltä itse olen Raamatun kirjoituksista. En ole minkäänlaisen uskonnollisen järjestön -tai ja näiden seurakuntien -ja/tai kirkkojen jäsen yli vuosikymmeneen nyt 2019. Organisaatioiden teologiaa kirjoitetaan organisaatioiden toimielimissä, -en ole ainuttakaan riviä kirjoittanut organisaatioiden teologiaa koskaan. Organisaatioiden web- sivut edustavat organisaatioiden teologista näkemystä. En ole teologi. Olen ammatti koulutukseltani myyntimies ja kiinteistönhoitaja. Kaupallinen perustutkintoni on Markkinointi-Instituutista kauppateknikko. Julkisen johtajuuden julkisorganisaatioiden toimintaa olen opiskellut 2010 luvulla yliopistossa parin vuoden yliopistotyömäärän. Yliopistotutkintoa ei minulla ole. Yliopistotasoista koulutusta on kurssien pisteytyksellä suhteuttamisella tms. mm. esim. on kertynyt arviolta työmäärältään kuitenkin kandidaatti-tutkinnon verran elämän varrella. (Perustuslaki 11-12§ kansalaisoikeus/ sananvapaus/osallistumisen valinnan vapaus-;)

• Anonyymi kirjoitti:

5.Moos.5

Mainitsemissasi Raamatun kohdissa on käsky pidättyä työstä.
        Ihmisen fyysisen palautumisen, sekä hengellisen hyvinvoinnin Jumala suhteen ylläpidon vuoksi.

Mainitsemissasi Raamatun kohdissa on käsky pidättyä työstä.
        Ihmisen fyysisen palautumisen, sekä hengellisen hyvinvoinnin Jumala suhteen ylläpidon vuoksi.

Vietän eläkepäiviäni.
        Työläiset työskentelevät.

• >>Tummaa lehtivihreätä tuoreena tai pakastimesta-.>>

Suosittelen: Soylent Green.

• Pasi löytää hyvän ravinnon avaimet tästä viestiketjusta.

• Kasvikunnan monet alkuaineet ja omega 2:set extra virgin kasviöljyt -kaikki tämä minun ruokavaliossani on aivoja hellivää.

• Tarkoitan omega-3:set.

Puhelimen näppäimistö on pieni.

• Havaitsin että mitään raakakaakao suklaata ei valmisteta ilman sokeria, tai ilman keinomakeutusta.

Kaakaota pitää olla suklaassa vähintään 70%.

En käytä koska on makeutettu.

Olen kuitenkin perusterve, että sen puolesta saan syödä sokeroituja.

Kuitenkin haluan välttää matalaa inflammaatiota jota kaikki sokeri, huono hiilihydraatti, raffinoidut elintarvikkeet ja lisäaineet pitävät yllä.

• Valmistan kesäjäätelöni itse rasvattomasta maidosta ja marjoista. En muuta jäätelööni laita.

• Anonyymi
        Jaxinhotelli kirjoitti:

Valmistan kesäjäätelöni itse rasvattomasta maidosta ja marjoista. En muuta jäätelööni laita.

Sinä oletkin toimelias käytännön mies. Olisit ihanteellinen ystävä omakotitalossa asuvalle yksinäiselle naiselle.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä oletkin toimelias käytännön mies. Olisit ihanteellinen ystävä omakotitalossa asuvalle yksinäiselle naiselle.

En tykkää akkojen hyysäämisestä, niin että palvelijaksi asti vaativalle naiselle.

On niitä leskiä joiden kuolleesta aviomiehestä ei kuitenkaan pääse eroon.

Pariskunnilla on kymmenien vuosien omaisuuden hankinta, ja hyvin hankala tehtävä esim. 60- kesäisen poikamiehen ryhtyä 60- vee - evp rouvan toiveiden, ihanteiden ja vaatimuksien tyydyttäjäksi lyömään evp tai leskirouvan elämän tähtihetkiä suorituspaineissa kuolleen aviomiehen osittain maksamassa tai rakentamassa talossa.

Kaikki ei niin yksinkertaista.

Poikamiehen päivissä on hyvät puolensakin.

Hankalat rajoitetun onnellisuudenkin ajat olivat elämässä, mutta lasken kriisien riskin olevan nyt 60- jälkeen pienempi.

• "Suolaa käytän vain veden maun peittämiseen."

Ehh. siis mitä ?

Mitä puhtaampi vesi, sen mauttomampi. Miksi veteen pitäisi lisätä suolaa sen maun peittämiseksi ? Millaista vettä oikein juot ???

• Tilanne on se att he va så olen kasvikunnasta rakentanut itselleni jokapäiväisen ruokavalion, jossa saan kasvikunnan proteiinia 130 g/ vrk.
      Raskaan liikunnan päivän miehen proteiinitarve määrä voi olla 120 g/ vrk.
      Proteiinia kuitenkin imeytyy korkeintaan 15-20 g kerralla. Siksi pitää jakaa vaikka 5-6 aterian osaan.
      Kuitenkin jos pari ruoka-ainetta joku päivä jää väliin syömättä, niin silti saan proteiinia 100 g/ vrk.

Mangnesiumia ravinto sisältää hyvin, että vain jos on lihaskramppeja, voi mangnesium lisä olla paikallaan. Mangnesiuoksidia parempaa mangnesiumia pitäisi olla, sillä jostakin luin että mangnesiumoksidi ei nosta kehon mangnesium pitoisuutta.

Proteiinia voi laskea;
      Kaurapuuro 2dl hiutaleita 10g proteiinia
      Juustot
      Soijapavut 1,5 dl kaurapuuron seassa.
      (Soijapavut säilyvät viikon jääkaapissa jos huuhtelee joka päivä.)
      Maa- ja muu pähkinä, sekä auringonkukan siemenet
      Soijajauho soijamaitona 1dl jauhoa kuumaan veteen. Raakakaakao sopii mukaan.
      Jauhot miten nyt käytätkin 50-100 g jauhot
      (Älä käytä valkoista vehnähauhoa)
      Hiivaleipäjauhoa käytän itse, ja jauhan jyviä omalla viljamyllylläni

• Anonyymi

Kyllä sinä varmaan elät 200-vuotiaaksi noilla eväillä.

Nyt kun otat vielä fillarin ja poljet vähintään 100 km/pv ja sen päälle juokset 100 km, niin elät varmaan 300-vuotiaaksi, ellei peräti 400-vuotiaaksi.

Noilla elämäntavoilla aletaan lähennellä jo VTn ukkojen elinikää.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sinä varmaan elät 200-vuotiaaksi noilla eväillä.

Nyt kun otat vielä fillarin ja poljet vähintään 100 km/pv ja sen päälle juokset 100 km, niin elät varmaan 300-vuotiaaksi, ellei peräti 400-vuotiaaksi.

Noilla elämäntavoilla aletaan lähennellä jo VTn ukkojen elinikää.

Tuosta muistuu mieleen, kun Henning Karström oli taas kerran käymässä Toivonlinnassa. Häneltä oli vastikään ilmestynyt kirja nimeltä “Syö oikein, elä kauemmin”. Karström sitten kertoi oppilaille, että kirjan nimenä voisi hyvin olla “Miten elää 120-vuotiaaksi”.

Hän jaksoi itse sinnitellä 90-vuotiaaksi. Ehkä hän ei noudattanut omia ohjeitaan, ellei sitten ole kysymys siitä perin epätodennäköisestä vaihtoehdosta, että hän olisi ollut väärässä.

• Anonyymi

Voi teitä ruokauskovaisia! 🤪

- Adviss

• Minun "ruokauskovaisuudellani" ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.
        Ruokaremonttini on alkanut 30- vuotta sitten 30 vuotiaana. Myt 60- ikäisenä olen laskenut ikääntyvän ravintoaine- hyvinvoinnin tarpeet ravinnon puolesta.

Kyse on terveyden ylläpidosta ja hyvinvoinnista.

Minä en minkään sortin uskovaisena ole ruokaremonttiin ryhtynyt.
        Tieto on peräisin kirjallisuudesta ja hyvinvointi- ravinto- artikkeleista.
        - Ei minkäänlaisesta uskonnosta.

• Anonyymi

Hyvää settiä pappa lisää tulemaan KÄYTÄNNÖN VINKKEJÄ KIITOS!!!

• Etsi hakukoneella noista mitä et ymmärrä.

50- vuotiaana ihmisen viimeistään olisi hyvä päättää tappaako itsensä sillä mitä kurkustaan alas kaataa.
        Koskaan ei pahaksi myöhemminkään.

Ihmisen terveys ei pitkän päälle kestä nykyajan menoa mitä markettien ja alkoholihyllyt täynnä.

Ota vinkkini talteen, niin ajassa voit vähitellen-.

Nuori ihminen kestää nykyajan menoa, rajat tulevat iän myötä.

Kuitenkin sanoisin että ihmisen hyvinvointi - koko keho nauttii kun sitä kohtelee hyvin ravinnolla ja pidättymällä alkoholista yms. ja harrastaa mielihyvää aiheuttavaa liikuntaa.

• Lue koko ketju, niin löydät. Kiitos, ja kaikkea hyvää Sinulle!

Nauti nuoresta elämästäsi oikein.

Ikäpäivät koittavat jokaiselle. Sitä terveempänä ja hyvinvoipana saa ihminen olla -kun katsoo mitä kurkustaan alas kaataa. Terveyden avaimet ovat siinä mitä kurkusta alas kaadamme.

• Anonyymi

Syötkö koskaan mäkkärissä tai pizzaa tai muuta ja MIELIPIDE niistä pappa?!?

• Pizza on herkkua, johon voin joskus mielelläni -että nautin pizzan.
        Jos pizza ei ole valkoisesta jauhosta, niin hyvä. Jauho ei pidä olla kokonaan kuorittu. Juustossa on proteiinia ja kalsiumia. Muutoin pizza on raffinoiduista säilykkeistä tehty, niitä vältän.

Pizza on herkullinen hetki joskus harvemmin.

Hedelmät, kasvikset, juurekset, marjat, palkokasvit, pähkinät, kala hyvistä vesistä, sokeroimattomat maitotuotteet, extra virgin oliivi- ja -rypsiöljy, kaikki kokojyvä- ja jauhot joita ei kokonaan ole kuorittu.

Raffinoitu, sokeri, suola ( mahdollisimman vähiin) ja lisäaineet pois.

Tässä se missio mikä minusta ihmiselle paras ravinto.

• Ruoka-aineiden omista mauista voi oppia nauttimaan suolaamisen sijasta vähitellen.
        Kaikki raffinoitu on aina menetetty parhaana ravintona.
        Lisäaineiden summaa ei ihminen tarvotse.
        Sokeri on turha, jos pakko hiukan niin raakaruokosokeria.

Raffinoidut, sokeri, lisäaineet, suola ja huono hiilihydraatti- kaikki nämä aiheuttavat inflammaatiota jonka tutkijat yhdistävät kaikkiin kroonisiin sairauksiin.

Minulta jäi mainitsematta että huono hiilihydraatti kaikki pois!

Tässä mitä kirjoitin on parhaan ravinnon salaisuus.

• kova rasva pois!

- Kaikki luettelin.

Kaikessa ei voi yhdessä yössä tehdä muutosta. Vähitellen ihminen oppii nauttimaan kaikesta siitä minkä tietää ihanteelliseksi ravinnoksi. Maut alkavat maistua.

Suomalainen perinne- niin paljon kuin sitä itse arvostankin ja rakas ollut ruokaperinne, on ikävä kyllä terveysriskejäkin täynnä.
        Suomalaisen kielen makunystyrät kun tykkäävät kovasta rasvasta, eläinrasva, suolaamisesta, makeasta, valakiasta pullasta, alkoholista, tupakasta, -suomalainen perinne.

Suomalainen Etelä-Pohjalainen perinne on minulle rakas, sillä ihmiset pysyivät syömisien puolesta hengissä. Sianpääsyltty on maistunut minullekin.

En tätä perinnettä hauku enkä mollaa, -ei ihmisillä ollut rajattomasti mahdollisuuksia valita ravintoaan. Ei ollut ymmärrystä elää juureksilla ja marjoilla, -mm. että enemmän olisi voitu käyttää. Ei ollut pakastimia eikä maahantuontia. Hilloaminen ei paljon marjojen käytössä hyödytä keittää pitkään ja sokeroida. Säilönnän mahdollisuudet oli sokeroiminen ja suolaaminen.

>>> Mutta vilja! - Vilja -leipä on suomalaisen oikea ruoka. Ajan kanssa viljaan tuli väärää tottumusta, kun piti olla valakiaa pullaa ja valakiaa puuroa kokojyvän sijasta.

Ilman leipää suomalaiset olisivat vieläkin harvalukuisempia ja sairaampia olleet vuosikymmenien -satojen aikana.

Kokojyvävilja on ollut arvokas ravinto.

Poikkeuksia voi tehdä joskus ihanne ravinnosta. Vasta säännöllinen ja paljo käyttö tappaa ajan kanssa jos sellaista syö pelkästään missä on terveydelle riskinsä.

Pizzan nauttiminen joskus on minullekin mieleistä. Toissakesänä poljin 190 km lenkin polkupyörällä nauttiakseni pizzan lähikaupungissa jossa sain kerran erinomaisen pizzan.
        Pizzanpyörittäjä oli tosin saattanut vahingossa tuplata juustoni?

Kuitenkin tuo pizzapaikka oli muuttanut ruokalistaansa, ja menin sitten toiseen10 km päässä olevaan pizzeriaa. Pyöräily-pizza-maratoni oli 190 km kun olin kotona.

• Pizzan pohja ei saa olla valkoisesta jauhosta.
        Pizzan täytteet eivät saa olla säilykkeistä.

Tämän huomioiden tulee hyvä.

• Olenkin päättänyt lisätä pizzan syöntiä koti-keittiössäni siten että leivon pizzan Durum jauhosta, ja lisään ehkä hiukan graham jauhoa, ja tomaatti on kaupan vihannesaltaasta, (ei säilyke) ja kaikki muutkin ainekset ovat kaupan juures, kasvis, tai pakaste altaista. (Ei säilykkeitä.)

- Tällaista pizzaa saa jo mielin määrin syödä ilman säännöstelyä paremmin.

Paljoa juuston rasvaa voi tietenkin varoa jos koko ajan syö-.

Tässä on mukava haaste pizzerioillekin-.

Toki joskus pizzerian pizzan nautin, ne ovat herkkua toki, mutta eivät käy jokapäiväisestä hyvän ravinnon ateriasta.

• Durum on ulkolainen vehnälajike, joka on kuitenkin kuorittu melkolailla kokonaan.
        Väri tulee jostakin muusta kuin jyvän ytimen ulkopuolisista kuorikerroksista.

Hiivaleipäjauholla korvaan vehnäjauhoja.

• Anonyymi

TYÖKYKY JA TERVEYS

Minkä ikäisenä menetit työkykysi vaikka söit K-vitamiinit ja noudatit 100% adventistista terveyskasvatusta?

Alkoholi on paras aivojen pehmittäjä ja aiheuttaa itsensä kanssa kesustelua.

• Suksi vittuun.

• … Olen Sinulle miljoona kertaa sanonut ettei foorumiin kuulu ihmisten sairastamiset. En ole alaisesi millään muotoa. Pysy omassa työelämässäsi, en ole palveluksessasi.
        Että olisin alainen on minulla on pakko olla työsopimus.
        En ole solminut eläkepäivilläni ainuttakaan sopimusta alaistaidoista tai /ja johtajuudesta.

• Anonyymi

Hyvä Työkyky korreloi terveyttä ja terveellisiä elämäntapoja.
        Onko sinulla enää ajokorttiakaan?

• Anonyymi kirjoitti:

__ 18- iässä saatu ajokorttini on ollut uusimatta voimassa -70 vuotiaaksi asti ja saakka. Sitten joutuu uusimisen prosesseihin määräajoin niin kuin kaikki muutkin ihmiset.

• Anonyymi kirjoitti:

.. Minulla ei minkäänlaisen "uskonhulluuden" vuoksi ole ajokortin olevaisuutta evätty.

• Mainita pitää vielä rakkaus sipuliin!

Syön kaksi valkosipulin kynttä hienoiksi kuutioituina pureksimatta veden kanssa nieltynä per/ vrk.
      Suoliston bakteerifloora on yhdistetty mm. aivosairauksiin.
      Valkosipuli pitää yllä hyvää bakteeriflooraa.

Tässä neuvo miten saada bakteerifoora kuntoon;
      >>> Syö mahdollisimman hienolla terällä raastettua porkkanaa 300-500 g /vrk. Ota alkuun kuuri hyvää maitohappobakteerivalmistetta -sellaista missä on kova kuori että on kapseli eikä tabletti. Kapseli hajoaa vasta suolistossa ja imeytyy kaikki.

Porkkana on erinomainen vatsalle. Käytän viikottain kilon porkkanoita jatkuvasti jälkkärinä ruoan päälle. Raastamalla em. tapaan saa jo kokonaisen aterian.

Keltasipuli on mainio kuullotettuna runsain määrin ruokiin!

Veden juonti- jatkuvasti riittävästi hanasta juoksutettua vettä viileäkaapissa minulla on kolme kannua aina kierrossa.

Vatsa voi hyvin tässä missiossa.

• Anonyymi

Miten huolehdit aivoistasi ja työkunnosta?

• Anonyymi kirjoitti:

Miten huolehdit aivoistasi ja työkunnosta?

Vastaan;

Vietän eläkepäiviäni, en ole työelämässä enkä siten terveydestäni tilivelvollisuudessa ja vastuussa.
        Eläkeläiset nääkähtävät ajallaan koteihinsa ja sairaaloihin mm. ajallaan jokainen.

Aivojani hellii runsaat Omega 3 rasvahapot, -joita lisäksi rasvahappoja extra virgin oliivi- ja rypsiöljyistä. Kaikki kasvikunnan ravinto mitä olen omalle lautaselleni valinnut hellivät aivojen hyvinvointia. Näiden lisäksi olen jättänyt pois kaikki matalaa inflammaatiota aiheuttavat syömiset.
        Lisäksi L-karnitiini, liikunta sekä hissunkissun hakeutuminen stressittömämpään elämäntavan asenteeseen.

• … Antibioottikuurin jälkeen tuo porkkana ja 1 prk maitohappobakteerivalmiste -on paikallaan aina, että menetetty bakteerifloora palautuu.

• Tästä rupatteluketjustani löytyy hyvän ja ihanteellisen ravinnon avaimet.

Idättäminen on mainitsematta! -- Idättämällä saa klorofylliä ja vitaaliaineita -orgaanisia yhdisteitä.
      Jos viitsii idättää ikkunalaudoilla. Tämä on hieno missio. Minulla vehnänoraspuristin on, -pitää ottaa ikävuosille vehnän idättäminen, ja mahdollisesti joidenkin papujen ja siemenien idättäminen.

Ikää kun kertyy ravinto kevenee ja niin hyvä. Söin nuorena neljä kertaa päivässä vatsan täyteen isoja annoksia, en lihonnut grammaakaan.

Hissunkissun ihminen hiipuu, mutta ikävuosia voi olla 60 vuotiaana vielä 40 edessä lokoisia eläkepäiviä.
      Jätän stressaamisen. Olen lainkuuliainen kansalainen ollut vuosikymmeniä.
      Rattijuoppoa kummmempi rikollinen en koskaan ollut.

Minun kaikenlainen nuoruuden sekoilu on 30 vuoden takana, kaikenlainen mahdollinen.
      Minua on voitu syyttää ja tuomita lakisäädösmassalla rattijuoppoudesta, ei muusta.
      Rikosta olen ollut suorittamassa vain rattijuoppoutta koskevassa asiassa -joka on 35-vuoden takana.
      Olen omana kohtuullisena aikanaan 1990 luvulla surrut synnintuntoineen minun nuoruuteni 1980 luvun ajat.

Nuorisoseksin kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Olen ollut 30 vuotta yli 30 vuotias, ja olen torjunut jokaisen varhaisnuoren seksitarjoilun. En ole yhteenkään sellaiseen ryhtynyt. -Nuoriso-setä-seksi-harrastusta ei minulla ole koskaan ole ollut. Ovat aivan eri setiä kuin minä, ne nuorisoseksisetämiehet. Olen vastuullinen vanhempi nuoremmilleni, joka ajattelee nuorempiensa parasta.

Minun elämäni jokainen mahdollinen seksikontakti ja - suhde- nuorimmat ovat tänään 2019 vähintään 50- villityksen iässä isovanhempia työllisiä hyvinvoipia ihmisiä.

• Anonyymi

Oletko ollut ns. työtä vieroksuva tyyppi?
        Sinulla ei ilmeisesti ole ajkorttia.
        Mikä oli suurin saavutus työelämässäsi ja adventtikirkon vastuunkantajana?

• Anonyymi

Minun eräs mietuttavani ,eli juuri niin terveellisesti kuin sinä jaxinhotelli ja kuoli vatsasyöpään ,joka levisi. 70 vuotiaana. Superterveelinen ja sopivasti liikkuva.

• Anonyymi kirjoitti:

Minun eräs mietuttavani ,eli juuri niin terveellisesti kuin sinä jaxinhotelli ja kuoli vatsasyöpään ,joka levisi. 70 vuotiaana. Superterveelinen ja sopivasti liikkuva.

Joo, yksi mies kuoli keuhkosyöpään 64- vuotiaana, ja oli tupakoinut tasan puoli tupakkaa elämänsä aikana, eli ei ollut polttanut ainuttakaan tupakkaa.

Silti tupakoinnilla suurella todennäköisyydellä tappaa itsensä.

Silti kaatamalla kurkusta sisään alas jatkuvasti paljon sellaista missä on terveysriskejä, tappaa itsensä suurella todennäköisyydellä ennen pitkään.

• Rupattelustani tästä ketjusta löydätte terveellisen parhaan ravinnon avaimet !

Minun ruokaremonttini alkoi 30 vuotiaana lukemalla kaupungin jokaisen kirjaston jokainen ravinto-life-style kirja. Lisäksi kirjoituskoneen aikana ennen ATK aikaa, kirjoittelin kirjoituskoneella ison mapillisen täyteen lakto-ovo-vegetaari- ruokavalion mission reseptejä.
      Sitten olen lukenut IT -ATK aikana alan jukaisuja mitä tutkijat tutkivat.

Tällä määrällä asianharrastaja saa ja löytää kultaiset asiat.

On niitäkin kirjoja joita on tehty kirjojen myynnin vuoksi. Kultaiset asiat löytää ja oppii erottamaan myynnin vaikuttiminen mission -kun lukee tarpeeksi.

Jos jonkun uuden asian löytää, on hyvä lukea puoli tusinaa ainakin mitä muuta muualla samasta asiasta on ymmärretty.

Hakukone on kätevä tänään.

Tiedän että Adventtikirkossa on ihmisiä jotka arvostavat terveyttä, -Adventtikirkossa ei ole ruokakäskyjä. Joissakin muissa uskonnoissa on ruokakäskyjä mm. paastoa.

Adventtikirkossa on uranuurtava iso perinne ollut ennen lääketieteen aikaa ihmisten hoitamisesta luontaishoidoilla.
      Kirkko varhaisaikoinaan perusti parantoloita. Yhä on kirkolla osaomistusta lukuisissa sairaaloissa ja hoivayksiköissä maailmalla. Yliopistoissa ja kouluissakin-.

Perinteestä on jotakin jäänyt nykyaikaan -kirkon ihmiset usein hakeutuvat hoiva-alojen ammatteihin, ja
      haluavat huolehtia terveydestään.

Se vähäinen mikä Adventtikirkossa on terveysasioissa -on oikein ymmärrettynä ymmärrettävä terveysasioina -ei uskon pelastusopin ehtojen kappaleina. Usko ei syömistä eikä juomista ole.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Suurin saavutus työnarkomaanina työelämässäni oli ettei yksikään asiakkaani minua haukkunut eikä moittinut.

Kuitenkin myynnin ammattilaisena ymmärrän myöhemmin että nuoruuteni päivät olivat täynnä myös nuoruuden rajoitteitakin.

Olen pienestä pojasta saakka alle myyntitiskin korkuisena ollut jo kesäisin osuuskauppojen työelämässä maaseudulla kesänviettopaikassani. Ensimmäiset moninaiset työkokemukset olivat pienissä osuuskauppa myymälöissä, myymäläautossa ja huoltoasemalla lukuisina vuosina ennen työikää. Kuitenkin aloitin työelämäni varsinaisen työsuhteen kesätyöpaikastani 15- vuotiaana. Jätin vuoden verran jo vuoden käytyä ammattikoulun kesken ja jäin kesätyöpaikkaani syksyyn saakka. 16- vuotiaana hain ensimmäisen vakituisen työpaikkani.
        Koko työelämä meni asiakkaiden parissa.
        - Minut on haukuttu vain kerran kun alumiinivanteet tulivat markkinoille, tehtaalla ei ollut sopivia soveltuvuustaulukkoja. Vanteiden pultit olivat moninaista kokoa. Tukkuliikkeen piti tehdä itse oma soveltuvuustaulukko. Kun asiakas tilaa ajan ison vannepaketin kanssa, ja auto pukilla eikä sovikaan -mutta ei se minun vikani ollut, vaan vanteen valmistajan. Minulta asia pyydettiin anteeksi sitten kun syy selvisi. Mutta ne oli tappaa minut vihallaan, ja minulle se oli kohtalokas hetki tulevaisuuden kannalta. Kuitenkin minulla oli liikaa työtä ja työn ohessa opinnot päälle. Kun löysin neidon naisystäväksi oli soppa valmista kun en ehtinyt enää mihinkään. Pitkäkestoinen stressi teki tehtävänsä kompastuksien laukaisemana.
        Tuo nyt kuuluu kuitenkin 1980 lukuun. Koko 1980 luvun jälkimmäinen puolisko oli sitten sekaisin. Nuorena jouduin monenlaisen arvo-ristiriidan ja erilaisten ihmis-suhde-asioiden -työpaikalla, rakkaudessa, entisissä suhteissani, sekä sukulaisuus-suhteissani
        paljon työn ja yhtäaikaisen opintojeni rasitus lisäksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut johtokunnan jäsen, sekä hoitanut talkoo tehtävissä -saarna. Raamattu-tuntien hoitamisen sekä seurakunnan laulujen säestykset 13 vuoden takaisessa ajassa.
        Olen ko. talkoo vastuut jättänyt 1.6.2006, enkä ole yli vuosikymmeneen jäsenrekistereissä.
        Olen kirkoton ja järjestötön seurakunnaton.

Minulla oli tusina luottamustehtäviä hengellisessä yhdistystoiminnassa, suuren asuntovuokrayhtiön asukasdemokratiassa sekä kunnallisessa hallinnossa.

En kokenut olevani mitenkään huipulla, nautin tehtävistäni, -"huipulla tulee" -en osannut varautua siihen -että ystävällisesti käyttäytyvät ihmiset yhdistystoiminnoissa ovat yhtäkkiä vihamielisiä.

En ole solminut ainuttakaan sopimista alaistaitoista enkä johtajuudesta eläkepäivilläni.
        Luottamustehtäviin kuuluu tehtävävastuu -joka on myös juridinen. Päätöksien teko toimielimissä. -Ei johtajuuksissa eikä alaistaidoissa -vaatimuksissa.

• Jokainen armaassa maassa saa viettää omaa henkilökohtaista uskon- ja perheensä elämää -sitä omaansa -jo vuosikymmeniä minun mitään puhumatta, moittimatta ja arvostelematta -sitä omaa henkilökohtaista usko- ja perhe- elämäänsä.

- Ei johtajuudessa minuun -sellaisissa luuloissa. En ole ainuttakaan alaistaito-vaatimuksia koskevaa sopimusta solminut.

Minulla on oma Raamattu himassa, ihka omat missiot. Ihka omat uskon palavuudet ja -palamattomuudet -ihan ihka omat uskovaisuudet ja uskomattomuudet ihka ittelläni jag minä.

Aamen.

• Anonyymi

Myönnä pois, olet epäonnistunut elämänhallinassasi monessa suhteessa.
        Meni työkyky, pari suhde naisen kanssa ei onnistunut jne..
        Adventismi eikä terveysruoka tuonut apua ongelmiisi.
        Adventistinaisetkin karttavat sinua.

• Anonyymi kirjoitti:

Myönnä pois, olet epäonnistunut elämänhallinassasi monessa suhteessa.
        Meni työkyky, pari suhde naisen kanssa ei onnistunut jne..
        Adventismi eikä terveysruoka tuonut apua ongelmiisi.
        Adventistinaisetkin karttavat sinua.

Se on mukavaa että kaikki lihavat, vanhat ämmät ja rouvat sekä vanhat piikaset karttavat minua. Olen tästä onnellinen jos näin on.

Minulla on eläketuloni joilla kustannan kuluni, -vähintään 100 000 suomalaista elää vastaavalla tulotasolla.

En olisi hengissä enää, jos olisin istunut auton ratissa ison mahan kera, syönyt ja juonut entiseen malliin mitä sattuu.
        Olen perusterve.

Vatsahapposalpaaja ja unta auttava epäsäännöllisessä käytössä, sekä kortisoni voide, -ei ole kummempaa lääkitystä ollut viimeisen neljännesvuosisadan aikana ainakaan.

Se on mukavaa että kaikki lihavat, vanhat ämmät ja rouvat sekä vanhat piikaset karttavat minua. Olen tästä onnellinen jos näin on.

Minulla on eläketuloni joilla kustannan kuluni, -vähintään 100 000 suomalaista elää vastaavalla tulotasolla.

En olisi hengissä enää, jos olisin istunut auton ratissa ison mahan kera, syönyt ja juonut entiseen malliin mitä sattuu.
        Olen perusterve.

Vatsahapposalpaaja ja unta auttava epäsäännöllisessä käytössä, sekä kortisoni voide, -ei ole kummempaa lääkitystä ollut viimeisen neljännesvuosisadan aikana ainakaan.

Isoa mahaa ei ole koskaan ollut. Olen lihonnut korkeintaan 2- 3 kg lautavatsasta.
        Kerran söin makeaa joka päivä ja tuli kiloja, mutta ilman laiduttamista paino tippui heti ennalleen kun jokapäiväinen suklaalevy jäi pois.

Nuorena ei ihminen reagoi, mutta heti kun tulee ikää keho viestii pahaa oloa jos ei tykkää, mm. makea ja alkoholi ovat sellaisia joista keho jokaiselle keski-ikäiselle sanoo että tee jotakin muuta kuin kaljaa ja suklaata.

• Minulla on ihka oma Raamattu.

Ihka omat eläkepäivät.

Että jollakin olisi alainen jossakin, on alaisella pakollisesti oltava työsopimus, -päättelee siitä alaistaitovaatimuksensa mielivallan sijasta.
      Palkkakuitti kerran kuussa plakkarissa. Työsopimus piirongin laatikossa.
      - Tämä on pakollista että ainuttakaan alaista on missään valtakunnassa.

Harkitsen seuraavan kerran jäsenyyttä uskonnon järjestöissä ja seurakunnissa 2030 luvulla, ikäpäivilleni, mahdollisesti. Sitten ei kaikki vanhat rakit kuse enää kintuille, joka rakki.

- Siellä missä ihmiset kokoontuvat syntyy aina ristiriitojakin.

Monet löytävät kaiken jatkuvan tyytyväisenä, ja osa kompastuu johonkin vanhaan rakkiin tai johonkin asiaan.

Kuitenkin asia on niin sanoin, en ole ainokaisestakaan minkään järjestön kirkon seurakunnan ihmisistä puhunut sanaakaan koskaan missään. Ovat sen oman uskonelämänsä ja perheensä parissa saaneet olla minun mitään puhumatta.
      On turhaa tärkeillä -luulemalla itseään minulle jonkinlaiseksi johtajaksi.

Organisaatiojohtajien ja toimiala johtajien ainoat alaiset löytyvät organisaatioiden palkan nauttijoista, -niiden joukosta joilla työsopimus törröttää rintataskuissa tai piirongin laatikoissa. Kuitenkin tilinauha löytyy lompsista.

• Anonyymi

Olen myös kiinnostunut eettisestä ruokavaliosta, vaikka en olekaan adventisti. Mistä saatte B12-vitamiinin, jota ei ole yhtään missään kasviksissa?

• Monivitaanivalmiste on kätevin puutoksilta suojaamaan -vähimmäismääriä pitoisuudessa per/vrk edustaa ko. pillerit.

• Anonyymi kirjoitti: «Olen myös kiinnostunut eettisestä ruokavaliosta, vaikka en olekaan adventisti. Mistä saatte B12-vitamiinin, jota ei ole yhtään missään kasviksissa?»

Adventistien ruokavaliossa ovat tavallisesti mukana myös maitotuotteet. Niissä on kobalamiinia.

Monet heistä käyttävät myös jonkin verran kananmunia. Silloin koko ongelma on jo selätetty.

Vegaanien pitää huolehtia erityisesti B12-vitamiinin saannistaan, mutta adventistit eivät yleensä ole vegaaneja.

• Anonyymi

Minä tykkään soijanakeista kuin hullu puurosta. Kartan kaikkia ämmiä.
      Aion elää 120 vuotiaaksi neitsyeenä. Olen lukenut kaikki Ellen Whiten kirjat.

• Syö nyt puuroakin välillä vähän joskus ainakin väliin.

• Anonyymi

Painoinndeksi vai paksu rahapussi adventtikirkon jäseneksi?

• Anonyymi

Miten adventistit kuolettavat lihan himon?

Voiko epäjumalan tehdä
      - adventismista
      - terveysfanaattisuudesta
      - pyöräilystä
      - sukututkimuksesta
      - "neitsyydestä"
      - sapatista
      - Ellen Whitestä
      - omakehusta
      - pitkästä iästä

• En ole itse ns. "adventisti" koska en ole kirjoilla sellaisessa toiminnassa toistaiseksi.

Sinun pitää mennä tiedustelemaan "adventisteilta" eikä vittuilla minulle täällä vuodesta toiseen.

Kommentoin kansalais-foorumilla Perustuslain 11-12§ kansalaisvaltuuden sananvapauden turvin -oikeuksilla.

Adventtikirkon uskon perusteiden kaikki arvot löydät; http://adventist.fi -Linkistä katsot klikkaat; "Miten uskomme."

• Lisäys; media7.fi/raamattukurssit löydät Raamattu kursseja.

Adventtikirkon keskushenkilö arvoissa on Jeesus Kristus.
        Kirkko ei ole yhtynyt maailman syntiin teologiassaan.

• Hyvää kesää ja Jumalan siunausta.

Jokainen voi omaa uskoaan perheensä parissa, tai omaa uskomattomuuttaan viettää rauhassa. - Sitä omaansa.
      - Ei luulla itseään minulle miksikään-.

Ei ole toivoa käännyttää minua miksikään.

Pitää omaa napaansa vahdata ja taivasta kohti jokainen.

Henkilökohtaisissa asioissa omia yksityisiä kanavia pitkin olla yhteydessä niihin joihin henkilökohtaista ajatusta!

Asian haarojen valkaisuja annoin tarpeeksi.

Raamattu aiheita voi täällä - Ei ihmisiä katsoa!

- Kesää.

• Kaikki mahdolliset juoruakkojen tai miespuolisten juoruakkojen kertomat alapääsuuseksi- "pillu" "-perseen nuoleminen," kuuluu nuoruuden 1974- 1980 luvun kolmenkymmenen vuoden 30- takaiseen ko. aikaan mahdollinen tarina 30- vuoden taakse!

Hyvää kesää. Var vänligen.

• Omega 3 rasvahapot ovat tärkeitä ja hyviä n-3 rasvahapot linolihappo ja alfalinolihappo.
      Väitetään että kalaöljy nostaisi pahaa kolesterolia? Otan itse kalaöljyä D- vitamiinin vuoksi runsaasti. - Yli 100 mikrogrammaa/ vrk ikääntymisen vuoksi. Kunhan löydän tutkumusta paljonko kolesterolia nostaisi, niin päätöstä uudelleen.

Kasvis- sterolit ovat tärkeitä-

Nämä kaikki löytyy Omega 3 sarjan rypsiöljystä sekä saksanpähkinöistä ainakin.

D- vitamiinia saa tabletteinakin.

Että olen nuo huolehtinut.

Oliiviöljy on em. lisäksi ravintorasvani.

Rypsiöljy sopii paistamiseen ja ruoan valmistukseen kultaisen maun ja hiukkaspuhtauden vuoksi.
      Hiukkaset palavat pannulla.

Kaikki nämä extra virgin laatua.

Rakastan öliiviöljyn makua, oliiviöljyn karvas maku kertoo hyvästä laadusta ja öljyhaposta joka on hyväksi. Ruokalusikallisen naukkaan päivittäin.

• Kasvisteroleja on lisätty joihinkin margariineihin.

Itse käytän vain extra virgin öljyä pullosta.

• Kuitenkin he va så on niin jotta 3-4 kertaa kalaa viikossa pitäisi joidenkin laskelmien mukaan piisata omega 3:sista.

Mietin vielä josko hylkäisin kalaöljyt, ja löytäisin tablettina D- vitamiinilisän, ja söisin kalaa 3-4 kertaa viikossa, 1 rkl oliivi 1 rkl rypsiöljyä -extra virgin laatu pitää olla.

Tässä missiossa pitää puntaroida hyödyt ja mahdolliset haitat sekä hinta koko lystille.

Pitää saada tietää muutama kolesteroli tutkimus ensin.

Ostin tarjouksesta vuoden kalaöljyt kaikki kerralla.

• Anonyymi

Liha on heikko. Heikkouskoinen syököön kasviksia.
      Oletko itseäsi palvova ruokafanaatikko adventismin viitekehyksessä?

• Viitekehyksiin en kuulu.

Heikkouskousten kasvisten kysymys ei tarkiittanut vähääkään heikkoa uskoa Raamatun asiayhteydessä, vaan aikansa paastomääräyksistä on heikkouskoisen kasviksista kyse.

Usko ei ole syömistä eikä juomista sianpääsyltyn eikä porkkanankaan missiossa viitekyhyksissä.

• Olen joskus kirjoittanut Raamattu aiheen syömisistä; mm.;

"Syömiset, juomiset, sapatin- ja uudenkuun päivät"

“Kukaan ei saa tuomita teitä mitä syötte tai juotte, tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä.”

”Ne ovat vain sen varjoa mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis.” (Kol 2:16-17)

Itämailla oli runsaasti lainopettajien erilaisia ruoka- paasto määräyksiä jotka kuuluivat juutalaiseen kulttuuriin.

Myös kreikkalaisroomalaisessa kulttuurissa oli omia sääntöjä. (Kol 2:20)

Uudenkuun päivä on mainittu 4 Moos 10:10.

“Sapateiksi” kutsuttiin kaikkia juhlia, erityisesti pääsiäistä ja helluntaita. Missään tapauksessa kyse ei ole 10-käskyn siveyslakiin kuuluvasta sapatista. (2 Moos 20:8-11, Luuk 16:17, Jaak 2:10-13)

Erilaisia paastomääräyksiä juomineen ja ruokineen oli monenlaisia. (Kol 2:23)
        “Älä tartu, älä maista, älä kosketa” (Kol 2:22) Paastomääräykset olivat niin ankaria, ettei saanut edes koskettaa tai haistaa kiellettyä ruokaa määrättyinä päivinä.

”Tämä kaikkihan koskee sellaista mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista.” (Kol 2:23)

Jeesus kävi taistelua ihmisen käskyjä vastaan. (Matt 15:8-9, Mark 7:7-13) Myös Paavali matkoillaan joutui alituisesti opettamaan Kristuksen vanhurskautta vanhan liiton seremoniaan liittyneen juhlien, ja perinnäissääntöjen sijaan. Seremonialait olivat päättyneet ristille. (Kol 2:8, Tiit 1:13-14)
        Kansalla oli farikseuksien tekemiä oppeja ja kansanuskomuksia.

Puhtaat ja saastaiset eläimet on kerrottu: 3 Moos 11, 5 Mooos 14:3-2. Saastaiset eläimet ovat lihan ja raadonsyöjiä. Puhtaat eläimet kasvis syöjiä. Trikiinit, loiset, bakteerit ja virukset lepraa myöten levisivät helposti raadonsyöjien ja kaatopaikkojen tonkijoiden kautta. Jäämiä kertyy lihaan jo rehusta. Puhtaiden eläinten syöminen on lihansyöjille viisas ratkaisu saasteiden aikana. Uusia eläintautejakin tulee. Epäpuhtaudet kulkevat ravintoketjussa. Alueittain joudutaan ruokatarvikkeita hylkäämään.

Paavali kehotti syömään ja juomaan Jumalan kunniaksi. (1 Kor 10:31-33) Jumalalle ei tuota kunniaa Pyhän Hengen temppelin turmeleminen. (1 Kor 3:16-17, 6:18-20) Lähimmäisen loukkaaminen syömisillä ole sekään asia mikä tuottaisi Jumalalle kunniaa. Pöydistä voi valita hiljaisesti loukkaamatta siten muita.

Ruokatottumukset ovat suuri syy sairauksiin. Elävällä ravinnolla on parannuttu sairauksista terveeksi. Kypsentämätön kasvisravinto sisältää vitaaliaineita jota edistävät terveyttä. (1 Moos 1:29)

Nykyajan ihmisellä on runsaasti tutkittua tietoa. Varmaa on että eläinkunnan tyydyttyneet rasvahapot (ns. kovat rasvat) kertyvät haitallisena kolesterolina verisuonistoon. Jumala huolehti ettei ihminen syö kovia rasvoja: 2 Moos 29:13, 3 Moos 3:17, mm. Rasva piti polttaa aina, mutta lihaan jää kuitenkin paljon rasvaa jota ei silmä näe.

Paavali ei varmastikaan ohjannut ihmisiä epäterveellisen ravinnon käyttöön. Hätätilanteissa jos on niukkuutta hyvästä ravinnosta on käytettävä ymmärrystä. Ravinto on omantunnon kysymys. (Luuk 12:47-48) Ruoka sinänsä ei tee ihmistä Jumalalle kelpaamattomaksi. (Mark 7:14-23)

Liha on ihmisen ruokaa mutta jatkuvasti liian usein nautittuna liharuoka on ilmeinen terveysriskikin. Itämailla Jeesuksen aikaan syötiin tavallisesti lihaa vain juhlapäivinä ja pidoissa.

Puhtaaksi luokiteltu liha annettiin ihmisen ravinnoksi vasta vedenpaisumuksen jälkeen. (1 Moos 7:2, 8:20, 9:3)

Etsin heikkouskoisen kasvikset vielä kirjoituskokoelmastani, hetkinen......

• Löytyi, olen kirjoittanut aiheesta;

Lisääkin löytyy -aivan kaikki mitä Raamattu sanoo syömisistä olen kirjoittanut tällaiset Raamattu aiheiset kirjoitukset; Tilaa minulta jos joku Raamatun syöminen askarruttaa;

”Heikkouskoisen kasvikset?” (Room 14:2)

Kasviksia vai lihaa ? Rasva ja veri?

Alun perin ihmisen ravinto oli siementä tekevät puut hedelmineen. Paratiisin hedelmät saattoivat olla vaikka paljon monipuolisemmat. Syntiinlankeemuksen jälkeen Raamattu mainitsee vihanneksien lisäämisestä. (1 Moos 1:29-30, 3:18-19) Vedenpaisumuksen jälkeen ravinnoksi hyväksyttiin myös puhtaaksi luokitellut eläimet. ( 1 Moos 7:2, 8:20, 9:3-4, 3 Moos 11, 5 Moos 14:3-21) Puhtaat eläimet ovat ravintoketjun ensimmäisiä ja eivät kerää saastejäämiä ja tauteja ravintoketjussa.

”Jos joku katsoo syövänsä kaikkea mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia.” (Room 14:2)

Erilaisia ruokakulttuureja ja paastomääräyksiä on aina ollut. Niitä on myös viimeisinä aikoina. On tärkeätä ymmärtää että niissä ei ole sellaisia tekijöitä jotka olisivat ihmisen pelastuksen avainasioita. Terveysasioissa ihminen tekee ymmärryksensä mukaan ja huolehtii itsestään. Kyse on ihmisen terveydestä, ei ruoan suhteesta pelastukseen. (1 Tim 4:1-5, Room 14:1-12)
        Room 14:2 merkitsee erilaisia paastomääräyksiä. Paastomääräyksillä ei ole ihmisen pelastuksen kannalta merkitystä.
        Ihmisen huolenpito Pyhän Hengen temppelistään on jokaisen velvollisuus tietonsa määrän mukaan.
        (1 Kor 3:16-17, 6:18-20)

Ruokakulttuurit eivät sovi uskonnoksi vaan terveyskasvatukseksi ja –neuvonnaksi. Lähimmäisiä ei pidä loukata syömisillä, kaikilla ihmisillä ei ole samaa tietoa ravintoasioista.

Ortoreksia on syömishäiriö jossa ihmisen koko elämää hallitsee syömiseen liittyvät asiat. Ruoasta tulee pakkomielteen omainen asia jolloin ihmisen ajatukset keskittyvät pääasiassa ruokaan. Ruoan määrä näyttää olevan yhteydessä pitkään ikään. On aina tiedetty että niukasti syövät ihmiset ovat pitkäikäisiä. Tämä on yhteydessä happiradikaaleihin. Aina kun ihminen syö syntyy happiradikaaleja vereen ja happiradikaaleilla on soluja vanhentava vaikutus. Onkin hyväksi ihmisen ikääntyessä keventää ja harkita ruoan määrää ja pitää painonsa painoindeksin rajoissa.

Rasva ja veri oli aina kielletty. Rasva piti polttaa alttarilla. Jumalan terveys neuvo ”pahan kolesterolin” vuoksi. (3 Moos 3:16-17, 7:23-25 mm. ) Veri pilaantui myrkylliseksi nopeasti ja vereen liittyi ”symbolista merkitystä” uhrimenoissa.
        (Jes 25:6 tarkoittaa oikein käännettynä "ydinnestettä")

”Syöttepä tai juottepa tai teettepä mitä tahansa tehkää kaikki Jumalan kunniaksi. Älkää loukatko sen enempää juutalaisia kuin kreikkalaisiakaan älkääkä liioin Jumalan seurakuntaa.” (1 Kor 10:33)

Kaikilla ei ole mahdollisuuksia rajattomiin valintoihin ruoan suhteen.

• >>Pasi löytää hyvän ravinnon avaimet tästä viestiketjusta.>>

Paitsi että Soylent Green valmistettiin ihmisistä. Kansa luuli syövänsä merilevää. Paras elokuva jonka olen koskaan nähnyt. Valitettavasti Youtubessa on vaan traileri. Jos joku laittaa koko elokuvan nettiin, se poistetaan sieltä pian.

https://www.youtube.com/watch?v=N_jGOKYHxaQ

• Hyviä uutisia;

Minun selkähartiani avautui vielä tänään.
      Nyt alkaa olla liikuntakunnossa.

Yli 1000 km pyöräilymatkani päälle leikittelin hiukan ennen kotipihaani kuumilla lihaksilla käsien päällä sarvien päällä.
      Hartiat heitti nurinpäin.
      Poljin vielä kaksi kesää päälle 10 000 km vajaasti liikkuvalla selkäjartialla.
      Sitten en viime kesänä pyöräillyt.
      Liikunta oli mahdotonta.
      Kävin kolme kertaa hierojalla; Ensin hieroja painoi yhden lukon hartiasta. Toisen lukon kaaduin auki jään päällä roskiksen edessä kun koko painollani kyljelleni hartian päälle. Ulvoin tuskasta, mutta hartia aukesi.
      Sitten hieroja hieroi "päästi" toisen pakaran. Seuraavana aamuna toinen puoli selkää nousi kun lonkan päältä toiselta puolelta kuin päästetty pakara irtosi lonkan päältä lukko irti. Sitten pyysin hoitamaan nilkkani.
      Hieroja taivutteli ja hieroi jalkatetäni liikkeet.
      Parin päivän päästä kuului sovalla maatessani kova paukahdus kun jänne tai lihas pamahti paukahti paikoilleen.

Nyt alkaa liikunta maistumaan.
      Olin hulluksi tulla pahoinvoinnista selkähartiani kanssa.
      Sitä ei olisi pirukaan minulle pystynyt avaamaan, että vähitellen itse venytellä rohkein liikkein.

• Pyöräni päällä on aina 10-35 kg pakkaukset.
        Pyöräilymaraton on kevyellä pyörällä min 185 km.
        Pakkaukset suhteessa ajomatkaan tekevät maratonin lyhyemmälläkin matkalla.
        Paino lisää rasitusta suhteessa vaikka kuinka paljon. Laskekoon kuka osaa.
        Minulle sanoi pyöräilyn ammattilainen että 10 kg paino ja rautapyörä vähentää 1/3 ajomatkasta että on maratooni.
        Olen polkenut jopa 190 km päivämatkan 35 kg pakkauksilla helteellä ja palautunut 100% kuuden tunnin yöunella - tämä mm. 53 vuotiaana.
        Pyöräilypäiviä oli takana jo, kun Ikaalisista Porin Yyterin ohi Siikalahteen - vai tai --salmeen.

En ole koskaan seurannut sykettä mutta nyt juuri ostin aktiivisuusrannekkeen että otan sykkeen säätelyn ja paremman huolellisemman tekniikan.

Liikunta alkaa olemaan mannaa päivät lämpenevät.

Paiskikaa hommia- minä suunnittelen vain taivaan rannan maalaamista.

Olen muutaman vuoden suruajallani toipunut 50- villitykseni naisrakkaus pettymyksistäni.
        En halunnut mitään muuta kuin parisuhteen rakkaudessa poikamiespäivieni päälle. Kesti 7- vuotta toipua.

Nussikaa hyvin ne akat. Katsokaa että saavat laadukasta seksuaalusta tyydytystä puhumatta ja pussaamatta.

Pyöräni päällä on aina 10-35 kg pakkaukset.
        Pyöräilymaraton on kevyellä pyörällä min 185 km.
        Pakkaukset suhteessa ajomatkaan tekevät maratonin lyhyemmälläkin matkalla.
        Paino lisää rasitusta suhteessa vaikka kuinka paljon. Laskekoon kuka osaa.
        Minulle sanoi pyöräilyn ammattilainen että 10 kg paino ja rautapyörä vähentää 1/3 ajomatkasta että on maratooni.
        Olen polkenut jopa 190 km päivämatkan 35 kg pakkauksilla helteellä ja palautunut 100% kuuden tunnin yöunella - tämä mm. 53 vuotiaana.
        Pyöräilypäiviä oli takana jo, kun Ikaalisista Porin Yyterin ohi Siikalahteen - vai tai --salmeen.

En ole koskaan seurannut sykettä mutta nyt juuri ostin aktiivisuusrannekkeen että otan sykkeen säätelyn ja paremman huolellisemman tekniikan.

Liikunta alkaa olemaan mannaa päivät lämpenevät.

Paiskikaa hommia- minä suunnittelen vain taivaan rannan maalaamista.

Olen muutaman vuoden suruajallani toipunut 50- villitykseni naisrakkaus pettymyksistäni.
        En halunnut mitään muuta kuin parisuhteen rakkaudessa poikamiespäivieni päälle. Kesti 7- vuotta toipua.

Nussikaa hyvin ne akat. Katsokaa että saavat laadukasta seksuaalusta tyydytystä puhumatta ja pussaamatta.

...laadukasta seksuaalista tyydytystä puhumatta ja pussaamatta.

Ponnistelut sen eteen että minusta tulisi ns. homo ovat kuitenkin valuneet hukkaan.

Minulla ei homorakkaus suhteita ole elämässäni ainuttakaan ollut koskaan.
        Olen perseestä neitsyt ja ystäväni myös minun seurassani persiestä neitsyeitä vuosikymmenien varsilla.
        En ole sanallakaan ketään koskaan homoksi sanonut elämän varrella.

• Jaahas. Taas koko ketju täynnä Jaria-itseään.

Etkä Jari voisi silleen paastota tuosta kirjoittamisesta, että jos aihe vaikka kiinnostaisikin, niin voisit rajata kommenttisi silleen 1 itse-omaan-vastaukseen per päivä plus yhteen vastaukseen kullekin sinulle vastanneelle ?

Nyt en viitsi lukea yhtäkään tuosta mongerruksestasi joka ketjun täyttää.

• Pyydän vielä ystävällisesti huomioimaan, että en rakasta nuoruuden heiloja parisuhdemerkityksessä.

Vaikka näillä olisi kaksi hintavaa osakehuoneistoa, ja huvila omalla saarella, johon Mersulla, niin siitä huolimatta en halua valmiiksi naituja pitkän parisuhteensa jo nähneitä tai parhaillaan parisuhdettaan näkeviä, -en halua 40-50 vuotta jo naituja naisia.

Näiden pitää olla niissä miehissä missä ovat viettäneet kymmenet vuotensa.

Minä en ole näitä muistellut vuosien varrella, niitä oli niin lukuisia monia kymmeniä nuorena jotka eivät olleet parisuhdetarkoituksessa, eli sormuksista ei neuvoteltu, vaan yhdessä oloa oli muussa merkityksessä ja muussa sopimuksissa kuin parisuhde.

Joistakin olisi saanut hyvän vaimon, jos yhdessä oloa olisi jatkunut. Monenlaiset asiat vievät nuoria ihmisiä. Nämä ovat olleet vapaita teissään, en ole pahalla enkä hyvällä muistellut -kun ei ole ollut aihetta sellaiseen muisteloon.

Ei valmiiksi naineita naisia, -kymmenien vuosien parisuhteensa jo nähneitä, ei.

Toivon ex-heiloille kaikkea hyvää muissa miehissä, ja olen vakavissani, minulla ei heille mitään pahaa ajatusta ole ollenkaan, mutta en 60 kesäisen vuosikymmeniä isojen miesten kanssa -ison miehen kanssa rypeneitä naisia -ei. -Minulla on paljon ihanammat ja kauniimmat päivät sinkkumiehenä, kuin että jostakin syystä pitäisi vaativia ikääntyviä naisia ryhtyä hyysäämään, ja miellyttämään -jokainen täysijärkinen ymmärtää tämän.
      > Minä en ole antanut lupaa parittaa minua omalla arvostelukyvyllään salaa -kenellekään sellaista lupaa koskaan.

Sitten kaikenlaiset johtajuudet- pitää uskoa mitä olen miljoona kertaa sanonut että jos johtaja jossakin, niin minulla on pakko olla työsopimus. - Minulla on eläkepäivät, -ei kenenkään alaisuus.
      Johtajat ovat säännöllisessä vuorovaikutuksessa, informaalisuudessa, ja sopimuksessa kaikkiin alaisiinsa. -Laillista esimies-johtaja- työtä ei paiski kukaan missään jos pitäisi olla esimies-johtajana eläkeläiselle.

• Tällainen informaatio -oli niille jotka minut muistavat 13- vuoden takaa.

Olen tällä kanavalla saanut tällaiset terveiset perille.

Toivon että nyt voimme ryhtyä kesän viettoon, -että kaikki sellainen mistä hyvin informoin tässä olisi saavuttanut päämääränsä. Kaikki se mitä neuvoin ihmisten yhdessä olosta ryhmissä organisaatioissa. -Sitä päätöksentekoa. Jos joku luulee olevansa minun esimies-johtaja eläkepäivilläni niin suosittelen puskemaan päätään hetken seinään -että on yhtä turhaa puuhaa eläkeläisen esimiehenä -ei ole laillista puuhaa salaiset esimies-johtajan paikat.

Ja myös;
      On hyvä tietää että olen lainkuuliainen kansalainen joka on useita vuosikymmeniä noudattanut oikeusvaltion lakisäädökset. Rattijuoppoa kummempi rikollinen en koskaan ole ollut. Rattijuoppouteni on 35- vuoden takana.
      Minun elämäni jokainen seksikontaktini ovat tänään 2019 vähintään 50- villitystään viettäviä isovanhempia iältään. Minulla ei siis mitään tekemistä nuorisoseksin kanssa ole. Olen hyvämoraalisena miehenä torjunut jokaisen varhaisnuoren seksitarjoilun viimeiset 30- vuotta kun olen ollut 30 vuotta nyt yli 30- vuotias. Ainuttakaan homorakkaus-suhdetta ei ole ollut koskaan, eikä tule. Akkojenkin haukkumat pillun lipomiset -"perseen nuoleminen" kuuluvat 1974-1985 väliseen tiukkojen pimujen aikakauteen. Minulla ei ole ollut kummankaan sukupuolen perseen reikään ainuttakaan yhdynnän tai oraalisen mission suhdetta koskaan elämässä -omaanikaan koskaan.
      Minun nuoruuden harkitsemattomuudet ja sekavuustilat ovat nyt kaikki yli 30 vuotta vanhoja asioita.

Jatkan alla ja lopeta tämän infon;

• Lisäys;

Täsmennystä; vielä; - Olen lainkuuliainen kansalainen joka on useita vuosikymmeniä noudattanut oikeusvaltion lakisäädökset. Rattijuoppoa kummempi rikollinen en koskaan ollut. Rattijuoppous 35- vuoden takana. Minun elämäni varsitieni jokainen mahdollinen seksikontaktini ovat tänään vähintään 50- villitystään viettäviä isovanhempia. Minulla ei ole mitään tekemistä nuorisoseksi-harrastuksen suhteen. Olen hyvämoraalisena miehenä torjunut jokaisen varhaisnuoren seksitarjoilun viimeiset 30- vuotta kun olen ollut 30 vuotta nyt yli 30- vuotias. Ainuttakaan homorakkaus-suhdetta ei ole ollut minulla, eikä tule. Joidenkin akkojen ja miespuolisten juoruakkojen haukkumat pillun lipomiset kuuluvat minulla 1974-1985 väliseen tiukkojen pimujen aikakauteen. Minun nuoruuteni harkitsemattomuudet ja sekavuustilat ovat nyt kaikki yli 30 vuotta vanhoja asioita. Olen eronnut luterilaista kirkosta 1984, ja Jumala uskon myötä 1995 liittynyt aktiiviseksi seurakuntalaiseksi luterilaiseen kirkkoon. Olen 2000 luvun alusta ollut seitsemän aktiivista seurakuntavuotta Adventtikirkon jäsen. Adventtikirkosta olen erossa yli vuosikymmenen ajan nyt 2019. Hengelliset talkoo vastuuni jätin 1.6.2006 liikarasitus ja joidenkin äkisti yllättävien integriteetti- legitiimiys- yllätyksien vuoksi joihin en ollut varautunut. Olen synnin tuntoni ja kaiken 1980 luvun nuoruuteni vastoinkäymiset surrut omana kohtuullisena aikana 1000 luvulla, 1900 vuosisadalla viimeistään 1990 vuosikymmenellä. Jos olisin 1980 luvun jälkimmäisellä puoliskolla syyllistynyt törkeään rikokseen rikoslakien nojalla, minun syyttömyyteni oli alkanut 1000 luvulla 1900 vuosisadalla viimeistään 1990 vuosikymmenellä. Syyteoikeus olisi päättynyt 1000 luvulla, 1900 vuosisadalla ja viimeistään 1990 vuosikymmenellä. 2010 vuosikymmen on ollut liian myöhäinen aika siis vaatia minua synnintuntoon, ja herjata ja parjata, moralisoida ja syyttää 1970-1980 luvun nuorten ja nuorten ihmisten haritsemattomuuksia. Nyt alkaa kesä 2019, ja siirrymme 2000 luvulla, 2020 vuosikymmenelle. __ Minun uskomattomuuteni tai uskovaisuuteni ei ole sidottu nyt yli vuosikymmeneen minkäänlaisen tietyn uskonnon järjestön ja seurakuntien kirkkojen kirjoille ja valtuuksiin. Armaassa maassa ei ole uskonnon järjestöille kirkoille mitään valtaa kansalaiseen annettu. Lain valvontavalta kuuluu poliisille ja rajavartiolaitokselle. Lain tuomiovalta vain maan perustuslain mukaisiin tuomioistuimiin. Organisaatiojohtajien ainoat alaiset löytyvät organisaatioiden palkkahenkilöstöistä. Toimialajohtajien samoin. Kunnalliselämän luottamustehtävien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu tai äänestysnappula. Kansanedustajan itsenäinen toimivalta on äänestysnappula. Jokainen alainen Suomessa päättelee alaistaitovaatimuksensa vain itsellään olevasta työsopimuksesta. Yhdistystoimintojen -seurakuntatoimintojen jäsenien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu. - Toimielimissä päätetään vain sääntömääräisiä asioita. -- Vietän eläkepäiviäni ns. luonnollisena kompetenttina henkilönä harrastuksieni parissa.__

• Harkitsen 2030 luvulla seuraavan kerran uutta jäsenyyskautta mahdollisesti johonkin-.

Minulla on muuta puuhaa seuraavan vuosikymmenen, ja oma Raamattu himassa.

- Olen tarpeeksi opastanut ymmärryksessä.

• Arvostan Adventtikirkon Raamatun tutkimusta.
      Adventtikirkko ei ole yhtynyt maailman syntiin teologiassaan.
      Adventtikirkko tarjoaa hengellisen arvo alustan hengelliselle Jeesus Kristus uskon arvon pyhitykselle.
      Minun syyni olla erossa toistaiseksi ovat henkilökohtaisista syistä.
      En ole suorittanut protestia Adventtikirkkoa vastaan. Uskontojen organisaatioiden ongelmat ovat samankaltaisia. Neuvoin ongelmia ratkaisemaan.
      Ihmisten alaisiksi ei voi ryhtyä idag nykyaikana vapaaehtoisessa arvo-harrastus etujärjestö organisaatioissa.
      Neuvoin ymmärtämään toimielimen merkityksen - toimielin on pomo, toiminnan moottori, päätöksentekijä ja juridinen vastuunkantaja.
      Ihmiset eivät elä yhdessä nk. Jeesuksen ajan alkuseurakuntalsiset. Säännöllisesti kokoontuvaan ja hajaantuvaan etujärjestöjen yhdistystoimintaan ihmiset joutuvat. Toimielimien jäsenien päätösvalta - äänivalta pitää olla yhtä suuri. Pääkonttorista ei voi istuttaa johtajaa pöytään joka omalla äänivallallaan kaataisi koko pöydän. Sääntöjen kirjoittaminen jäsenille on välttämätöntä; Ne ehdot millä olevainen tullaksensa, ja millä ehdoilla ollaksensa järjestön yhdistystoiminnan jäsen palkkapappiskunnan mielivallan mieluisuuden arvojen sijasta. Jäsenille ei voi valvonta esimiesjohtajatuomarivaltaa antaa suhteessa toiseen jäseneen. Toimielin on se jota kumarretaan.

Aamen.

• "Ihmisten alaisiksi ei voi ryhtyä idag nykyaikana"

Onko mielestäsi idag jossakin yhteydessä eri aikaan kuin "nykyaikana" ? Surkeasta ruotsin snobbailustasi paistaa ilmi, ettet oikeasti edes hallitse kieltä.

Ska vi snacka endast svenska tillsvidare ? Vågar du försöka ?

• Lisäys;

Organisaation toimielimien päätösvalta pitää mitoittaa siten että em. missiometodiikka on mahdollista.

Olen antanut avaimet sekä syömisen - terveellisen terveysriskittömän ravinnon, että myös organisaation ongelmien ratkaisemiseen tässä ketjussa vielä lyhyesti.

Avaimia...

Aamen.

• Gouda on herkkua. Njamnjam!

• Minun piti painaa peukkua ylös merkkiä. Vahingossa painoin väärin. Paina niitä, voit kumota sen peukku alas merkin. Gouda on hyvä juusto, samoin vähärasvaimen kermajuusto. Käytän niitä II- juustoina, Sinihome- ja leipäjuustoa juhla-aukoina. En muita juustoja käytäkään. Emmental on hyvää, mutta kallista. Edamia käytän noin 100g K-2 vuoksi. Goudassa on K-2:sta, mutta en tiedä määristä, pitää etsiä tieto.

• Goudassa on vain 2,06 mikrogrammaa K-2:sta.

Edamissa 48.86 mikrogrammaa.

Japanilainen soijapapu natto ruoka on äärettömän K-2 pitoinen.

Vain kahdella jälkimmäisellä on merkitystä K-2 suhteen.

K-1:stä on paljon kasvikunnassa.

Pitää perehtyä ja tutkia jos tilaisi naton juuren, ja valmistaisi kotona.
        Siinä olisi proteiini ja K2 loistavassa muodossa.

Soijapavusta on hankalaa saada hyvän makuista. Kaurapuuron seassa 1,5 dl päivässä minulla.

• "Normaalirasvainen" punainen viili kuitenkin sotii minun kovan rasvan välttämistä vastaan.
      Pysyttelen sittenkin 100g:ssa Edamia /vrk niin kuin tähänkin saakka.
      Jogurtti ja viili rasvattomina.

Kuitenkin epävirallisen K-2 vitamiinin 50 mikrogramman /vrk suositus tulee täyteen 100g:lla Edamia /vrk.

On Edamissa 100g tietenkin kovaa rasvaa, mutta on ainoa kova rasva.

Maidosta olen saanut maukkaampaa sekoittamalla 50/50 suhteessa rasvatonta ja sinistä maitoa.
      Nuorempana latkin 20 vuotta rasvatonta.

Kuitenkin tuossa on kaikki ja koko minun kovan rasvan saanti.

Ihmisen kolesterolin tasot ja verisuonien terveys on paljolti kiinni sokerin käytöstä.
      Sokeri ymmärtääkseni tutkimuksienkin mukaan olisi uusi tieto verisuoniston terveyden heikkenemiseen.

Raffinoitua sokeria ei ole ihmisen keholle Jumalakaan suunnitellut.
      Sokeri on ihmisen pirullinen keksintö.

• Ne jotka sanovat tietyn kala-ateriamäärän riittävän D- vitamiinin saantiin, niin asia ei suinkaan ole niin yksinkertainen aina.

Kirjolohemme sisältää vain 7,8 mikrogammaa D- vitamiinia.
      Kuha enitse 24,8 mikrogrammaa
      Silakka on kärjessä kuhan kanssa 19,8 mikrogrammaa
      / per 100 g

Jos nyt itse hankkisin kalasta 60 vuotta täyttäneille hyväksi olevaa määrää 100 mikrogrammaa, niin minun tulisi syödä silakkaa 500 g joka päivä.

• Täs.ennys; Kuhassa siis eniten- ja siika 22 mikrogrammaa......

• Ostin eilen uuden patjan. Päätin 60- vuotiaana nukkua parhaan patjan päällä mitä kaupasta saa. Patjat ovat toki yksilöllisiä, että "sovittaa" patjaa voi tavallisen usein liikkeissä.
      Patja on valmistajan tähtipatja kun valmistaja jakaa patjansa kolmeen eri laatuluokkaan. Takuutakin patjalle saa 25 vuotta.
      Minulla oli neljä patjaa aikaisemmin; kaksi tavallista halpaa superlon patjaa, ja kaksi petauspatjaa, ja lisäksi patjan suojus.
      > Nukuin heti kaksi tuntia tavallista pidempään, vaikka patja ei ole ehtinyt vielä täysin asettua ensimmäiseksi yöksi.
      Patjasta maksoin 35% ovh:sta, sillä patjamalli loppuu kuitenkin, ja tilalle valmistaja varmaankin sitten samaa patjaa myy jollakin uudella tavalla, tai kauppa ei pidä patjaa omissa valikoimissaan.

Olen tilannut uuden sängyn verkkokaupasta. Sain puoleen hintaan sängyn.

60- vuotiaana panna sänkyhommat kuntoon vihdoinkin-.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 537
      8797
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      7
      3758
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2252
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      175
      1322
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      976
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      814
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      51
      797
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      764
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      37
      672
    Aihe