Ehdotan polttomoottoriautojen kieltämistä

Anonyymi

Päästöjä on vähennettävä.

Päästöjä on vähennettävä tietenkin sieltä, mistä se on mahdollista.

Polttomoottoriautoja ei tarvita, mutta asuntoja tarvitsee lämmittää.

Edellisestä seuraa tietenkin se, että polttomoottoriautot kannattaa kieltää.

Ympäristöterveisin,
Einotar

166

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihme kun et ehdota valojen sammuttamista Suomesta.

      • Anonyymi

        Miksi turhia valoja ei sammutettaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi turhia valoja ei sammutettaisi?

        Tarkoitin eri asiaa. Kyllä tiedät mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin eri asiaa. Kyllä tiedät mitä.

        Lankapuhelinlangat on kerätty rullalle. Elämä jatkuu vaikka maailma muuttuukin.


      • "Ihme kun et ehdota valojen sammuttamista Suomesta. "

        Ei huono idea, tosin aika tehoton.

        Tehokkaampaa olisi hissien käytölle kiintiöt ja asuntojen lämpötilan laskeminen muutamalla asteella talvisin.
        Kuuman veden lotraus pois, eli suihkussa olo aikakin kortille.

        Nämä eivät muuttaisi tavallisen jenna/janne perustaviksen arkea juuri lainkaan, mutta energiaa säästyisi huomattavasti.


      • Anonyymi

        Suomen valtio menisi konkursiin jos autoilu kielettäis ,8,4 miljaardia vuodessa on polttoaine verot ja käyttömaksut valtiolle ja on saman suuruinen tulo valtiolle kuin ansioverotus ja pääoma verotus yhteensä ,on siinä tuloa ja kela voi tätä rahaa jakaa köyhille ja autoilua vastustaville henkilöille ,jos edes yksi päivä olisi ilman autoilua niin valtion talous olisi kuralla .


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        "Ihme kun et ehdota valojen sammuttamista Suomesta. "

        Ei huono idea, tosin aika tehoton.

        Tehokkaampaa olisi hissien käytölle kiintiöt ja asuntojen lämpötilan laskeminen muutamalla asteella talvisin.
        Kuuman veden lotraus pois, eli suihkussa olo aikakin kortille.

        Nämä eivät muuttaisi tavallisen jenna/janne perustaviksen arkea juuri lainkaan, mutta energiaa säästyisi huomattavasti.

        Ja huoneistojen poistoilman lämmön talteenotto ja siiro lämpimään käyttöveteen saadaan kesällä melkein ilmainen lämmitys, kustannus vai 1/3 osa nykyisestä kustannuksesta, Melkoinen hiilinielu tai jarrru


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja huoneistojen poistoilman lämmön talteenotto ja siiro lämpimään käyttöveteen saadaan kesällä melkein ilmainen lämmitys, kustannus vai 1/3 osa nykyisestä kustannuksesta, Melkoinen hiilinielu tai jarrru

        Säästövaraa siis on


      • räkäpää kirjoitti:

        Säästövaraa siis on

        Tosin ei silloin lasketa hintaa kun peölastetaan maapalloa.

        Hinta on joka tapauksessa kova.


      • Anonyymi

        Paljonko % on autojen saastuttamisen osuus Suomessa - käsittääkseni 9%.
        Mistä tulee tämä muu ? Miksi aina puhutaan VAIN autojen saastuttamisesta ?
        JOS kaikki Suomen autot olisi v.2030 sähköautoja ! Se tietäisi ennen näkemätöntä autokauppaa Suomessa. Vaikka VAIN uudet ostetut autot olisi kaikki sähköautoja - mistä riittää materiaali akkuihin ? Pitäisi terrafamen (talvivaara) alkaa tuottamaan muutakin, kuin ympäristön saastuttamista ja vesistöjen pilaamista.
        Kaikkialle ei VIELÄ metro kulje, autoja tarvitaan. Junaratoja kyllä suunnitteilla monia. Hki-kouvola välillä ajallinen säästö on peräti 8min. kyllä kannattaa muutama miljardi investoida. Juna muuten esim. porvoossa tulee pysähtymään, kun pitää olla nopea yhteys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja huoneistojen poistoilman lämmön talteenotto ja siiro lämpimään käyttöveteen saadaan kesällä melkein ilmainen lämmitys, kustannus vai 1/3 osa nykyisestä kustannuksesta, Melkoinen hiilinielu tai jarrru

        Miksi valtio ei tue sellaisiin lämmitys ja energia muotoihin siirtymisiä voimakkaammin, joissa säästettäisiin sähköä. NO, Silloin sähkön-/ siirtohinnat nousisi entisestään, niin sähkön säästössä käy kuluttajalle.
        Yhtiöt voittonsa haluaa, eikä edes verot taida jäädä Suomeen.
        "Polttomoottori autojen kieltäminen" ? Niin, viedään nämä nykyiset automme afrikkaan, sielä on erilainen ilmasto. Diesel Hiase on kysyttyä tavaraa ollut jo pitkään, päästöjä ei mittailla. Kuvitellaanko vihreissä Suomen olevan jonkinlainen "pullo" johon esim. itänaapurista saasteet ei leviä ? Sielä ilmastonmuutos ei ole hysteriaa, niinkuin meillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja huoneistojen poistoilman lämmön talteenotto ja siiro lämpimään käyttöveteen saadaan kesällä melkein ilmainen lämmitys, kustannus vai 1/3 osa nykyisestä kustannuksesta, Melkoinen hiilinielu tai jarrru

        "saadaan kesällä melkeen ilmainen lämmitys" ??? No, on ollut kesiä lähi menneisyydessä että kesälläkin ON tarvinnut lämmittää. Tuo laskelma lämmön talteenoton tehokkuudesta,siirrettynä käyttöveden lämmittämiseen on melkoista "viherpiiperöä", ilman sähkön kulutusta ei taida siirto tapahtua , hyötysuhde ?
        Varmasti tehokkaampaa on toteuttaa aurinkokennoilla (yli.6kk ainakin Suomessa) tai ilmasta veteen laitteistolla ja maalämmöllä
        JOS oikeasti haluttaisiin esim. sähkön kulutusta lämmitykseen pienentää, miksi ei toteuteta ja tueta enemmän mm. maalämmön hyötyjä, investoinnin jälkeen melkeen ilmaista aurinkoenergiaa jne. itketän afrikan kuivuutta, miksei sitä hyödynnetä energiana muualle ? Vi.. moiset kennot saharaan :)


      • Anonyymi

        "Polttomoottori autoja ei tarvita" , kuinkas sitä nyhtökauraa käy ostamassa jos ei ole autoa ?
        AI NIIN, ostaa 40000e teslan. Sen akkuihin on louhittu 1500 tonnia maata, se on luontoystävällistä ja vesistöt kiitää - no eipähän tarvihe kalastella.

        Jostain se pitää tulla se sähkö metrolla kulkiallekin - vaikka millään sähköä ei voisikaan tuottaa. Melkoinen tuulivoimapuistikko Suomi olisi jos helsinkiläinen kattopuutarhuri saa asioista päättää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankapuhelinlangat on kerätty rullalle. Elämä jatkuu vaikka maailma muuttuukin.

        Eipä lankapuhelin linjoja mihinkään rullalle ole kerätty. Monissa firmoissa, sairaaloissa jne. lankapuhelimet käytössä nykyäänkin.
        Minä olen tuon sitran ehdottaman vapaa-ajalla tapahtuvan autoilun kiellon kääntänyt niin, etten käy töissä - autoilen vapaa-ajalla


      • Anonyymi

        Suomesta on valot sammuneet vuonna 1981.


      • Anonyymi

        Ehdotan kaikkien vihreiden jotka oikeasti ovat huolissaan maapallon saasteita että he pakkaisivat laukkunsa ja muuttaisivat intiaan. Laittaisivat asiat siellä kuntoon kun he eivät itse välitä.
        Ilmansaasteet tappavat miljoona intialaista joka vuosi, mutta poliitikot eivät halua puhua koko asiasta.

        https://yle.fi/uutiset/3-10724351

        Samalla tapahtuisi win win tilanne. Suomessa jossa ilma on puhtainta maailmassa keskustelu muuttuisi realistisempaan suuntaa ja Intiassa ihmiset voisivat hengittää.
        Mutta eihän näin käy.


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        "Ihme kun et ehdota valojen sammuttamista Suomesta. "

        Ei huono idea, tosin aika tehoton.

        Tehokkaampaa olisi hissien käytölle kiintiöt ja asuntojen lämpötilan laskeminen muutamalla asteella talvisin.
        Kuuman veden lotraus pois, eli suihkussa olo aikakin kortille.

        Nämä eivät muuttaisi tavallisen jenna/janne perustaviksen arkea juuri lainkaan, mutta energiaa säästyisi huomattavasti.

        Lämpöä voisi helsingissä rajoittaa. Samoin lämmintä vettä. Lämmintä vetyä voisi tarjoilla aamuin illoin, samoin lämpöä silloin kun ihmiset palaavat töistä kotiin.

        Ulkomaan lennot ja risteily sekä huviveneily kiellettävä.

        Jos mielii aurinkorannoille voi matkustaa fillarilla tai jalan.

        Masseudulla hevosten ottoa traktoreiden tilalle tuettava.


      • Anonyymi

        Kaikki polttomoottorit on kiellettävä. Käyttäjiä tulee rangaista ankarasti jotta oppisvat piipahtelemaan putiikeissa sähköpyörällä.


    • Anonyymi

      Sinun pitäisi mennä Kiinaan ehdottamaan tuota asiaa, tai Intiaan. Puhutaan sitten Suomen asioista.

    • Pelon kautta kansaa hallitaan eli viranomaisille lupa ampua jos putken päästä tulee pakokaasuja?

      • Anonyymi

        Täsmentäisitkö mitä putkea tarkoitat. Onkohan kyseessä helsingin kaupungin "biokaasuputki" josta paska meseen pulahtaa. Miksi vain viranomaisille tuo lupa ? Meillekin joutuu polkupyörällä tulemaan 18km tarkastamaan savuaako mönkkärin putki, jos sitä tarkoitat.
        Toisaalta meidän beretta ei tykkää vieraista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täsmentäisitkö mitä putkea tarkoitat. Onkohan kyseessä helsingin kaupungin "biokaasuputki" josta paska meseen pulahtaa. Miksi vain viranomaisille tuo lupa ? Meillekin joutuu polkupyörällä tulemaan 18km tarkastamaan savuaako mönkkärin putki, jos sitä tarkoitat.
        Toisaalta meidän beretta ei tykkää vieraista

        polttomoottorin putken päästä


    • Anonyymi

      Katomma sittekö keksit toisen moottorin joka toimii täällä lapin talvikeleissä. Polttomoottoriinkin voi kehitellä muun polttoaineen kuin nykyiset bensiinit. Sähkömoottoria on turha etes ehottaa kun ei sillä talvella pääse etes pistokkeen väliä

      • Anonyymi

        Jo vain! Nykyiset 4-tahti ummenajokkaat on pidettävä kaapelin päässä. Ennen lähti sentään ilmajäähytteiset Winhat pelkästään narusta narraamalla käyntiin. Oli pakkasta vaikka 40 astetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo vain! Nykyiset 4-tahti ummenajokkaat on pidettävä kaapelin päässä. Ennen lähti sentään ilmajäähytteiset Winhat pelkästään narusta narraamalla käyntiin. Oli pakkasta vaikka 40 astetta.

        Tämän päivän bensa/ diesel moottori käynnistyy vaivatta vaikka -30C pakkasella ja erikoisesti vielä kun käytössä on synteettinen öljy.
        Moottorilämmityksen tarve perustuu piempiin saastepäästöihin / lämmmin moottori jo käynnistyessä ja erikoisesti myös moottorin alhaisempaan kulumiseen.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän päivän bensa/ diesel moottori käynnistyy vaivatta vaikka -30C pakkasella ja erikoisesti vielä kun käytössä on synteettinen öljy.
        Moottorilämmityksen tarve perustuu piempiin saastepäästöihin / lämmmin moottori jo käynnistyessä ja erikoisesti myös moottorin alhaisempaan kulumiseen.

        m.l

        Uusimpia urealla Euro6-päästöluokkaan pakotettuja dieseleitä ei voi käyttää alle -15 asteen lämpötilassa, koska urea jäätyy sitä kylmemmissä olosuhteissa.


    • Anonyymi

      Kaikki olisi hyvin jos koko höpöhöpö puolue vihernatsit kiellettäisiin. He ovat saastuttavia ja kaasuavia hiilipommeja ,jotka vain syövät yhteiskunnan varoja ja höpöttävät ilmastohöpinöitä. Koko ilmastohysterian tarkoitushan on eksyttää ihmiset ,kuten keskiajalla. Keskitytään jo vihdoin oikeisiin asioihin eikä kuvitteellisiin ja nuorisoa ahdistaviin höpötyksiin.

      • Anonyymi

        kun mainitsit tuon keskiajan, voisimme lopettaa omakotitalojen lämmityksen kun otetaan lehmät ja hevoset lämmittämään taloa, kuten joskus reilu 100v sitten. Hevosella voisimme taas alkaa kulkeakkin. Lanta kasataan asunnon nurkkaan sen palaminen lämmittää. Olisiko Emma Kari ja kumppanit TÄHÄN tyytyväisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun mainitsit tuon keskiajan, voisimme lopettaa omakotitalojen lämmityksen kun otetaan lehmät ja hevoset lämmittämään taloa, kuten joskus reilu 100v sitten. Hevosella voisimme taas alkaa kulkeakkin. Lanta kasataan asunnon nurkkaan sen palaminen lämmittää. Olisiko Emma Kari ja kumppanit TÄHÄN tyytyväisiä

        Vähät he siitä välittäisivät...ottaisivat lentokonern laaeen ja lähtisivät aurunkorannalle nauramaan suomalaisten tyhmyydelle.


    • Anonyymi

      Lapsiakin on jo saatettu ahdistuksen partaalle ilmastohysterialla. Syy on vihreissä pääosin ja toisaalta myös ison rahan leikeistä.

      • Anonyymi

        Kasvihuoneilmiön olemassa olo on tiedostettu kymmeniä vuosia. Mikäli korjaavat toimenpiteet olisi tehty jo 1970-luvulla, niin mitään panikointia ei tällä hetkellä olisi. Nyt sitten kärsimme edellisten sukupolvien ahneudesta, kun öljyä ja hiiltä on haluttu polttaa surutta.


    • Anonyymi

      Ehdottaisin vihreän puolueen alasajoa ja jäsenistön muilutusta Kiinaan, Intiaan ja vaikkapa Venäjälle ajamaan ilmastoasioita kuntoon.

    • Anonyymi

      Kielletään asuntojen lämmitys autojen lisäksi, niin saadaan vähennettyä päästöjä.

    • Anonyymi

      Autoilu seis. Tehtaat kiini. Miksi asuntoja pitäisi lämmittää? Tuskanhiki..

    • Anonyymi

      Muutetaan takaisin luoliin.

      • Anonyymi

        Suomesta keräilytalous kansa. Muut lentää ihmettä katsomaan. Ilmasto pelastuu.


    • Anonyymi

      Siis henkilöautot, kuorma-autot, rekat, traktorit maansiirtokoneet, laivat, osa vetureista, lentokoneet, moottoriveneet. Käy hei pikaiseti lääkärissä, ihan oman itsesi takia.

      • Anonyymi

        Mistä lähtien laivat ja lentokoneet ovat olleet autoja?

        Miksi koulussa ei opeteta nykyään enää luetun ymmärtämistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lähtien laivat ja lentokoneet ovat olleet autoja?

        Miksi koulussa ei opeteta nykyään enää luetun ymmärtämistä?

        Kuka on väittänyt että laivat on autoja ? Mutta polttomoottorilla tehdään sähkö jolla laiva toimii


    • Anonyymi

      Eiköhän se ilmaston lämpeneminen alkanut jo jääkaudella,,,,,selittäkääpä ilmastohörhöuskovaiset mikä sitä ilmaa alkoi silloin lämmittämään ja miksi sen pitäisi muka nyt pysähtyä.....miettikäähän jotain järkevämpää. Hyvä perussuomalaiset, pidetään me kuitenki jalat maassa ja ei pelotella lapsiamme, jonka pahin uhka onkin pusikossa hiippaileva muslimi.

    • Anonyymi

      Suomen uhka om vihersaasta,joka puolueesta?

    • Anonyymi

      Nythän uutisissa oli taas viherpiipertäjille uusi haaste, kun on tutkittu, että DIESEL moottori onkin kaikken puhtain.
      Lukekaa uutisia niin tiedätte.
      Sähköautonkin hiilipäästöt olivat suurempia kun dieselin.
      Että kaikki muut moottorit kovaan verotukseen ja dieselit vapautukseen.

      • Anonyymi

        Ei sellaista ole missään tutkittu. Mikäli viittaat Nesteen julkaisemaan propagandaan, niin sen voi ottaa pelkkänä huumoripläjäyksenä. Tieteellinen tutkimus ja yksityisen yrityksen markkinointihöpinä ovat kaksi täysin eria asiaa.


    • Anonyymi

      Vihreät ovat taipuneet hysteriaan. Päät sekaisin ja jalat solmussa. Aivot jäässä. Ilmastoon vaikuttaminen on korkeintaan marginaaliasia. Vihreät ovat syyllistyneet myös lapsien hyväksikäyttöön hysteriassaan. Lapset ovat helposti aivopestävissä, mutta on vastuutonta ahdistaa heitä ja he menettävät uskonsa tulevaisuuteen. Mitä siitä seuraa? Yksikin totesi kannattaako enää kouluakaan käydä, kun maapallo on tuhoutumassa. Hävetkää tuollaista!

    • Anonyymi

      Maailma tuhoutuu aivan muiden asioiden johdosta, kuin esim polttomoottoriautoilla. Älkää niistä huolta kantako. Pidetään vesistöt puhtaana ja tehdään jotain eräiden maiden hillittömälle väestön kasvulle. Siinä vihreille pohdittavaa. Pitäisikö noihin maihin kehitysapuna lähettää pumpattava nukkeja ja muita sexi härpäkkeitä, ettei aina tarttis siementää toista tiineeksi? Tai ohjata heidät e- sexyn käyttäjiksi. Jotain tarttis vihreät siinä asiassa tehdä. Miettikää sitä, älkääkä torpatko Suomesta kaikkia tehtaita pois!

    • Anonyymi

      Jos vihervasemmistolaiset yhdessä eu :nin kanssa pysty kolmessa vuodessa ratkaisemaan suurinta ilmasto ongelmaa . Eli afriikkalaisten liika lisääntymistä, molemmat paskat joutaa roskakoriin.

    • Anonyymi

      Vihreät ovat rikkaiden naisten puolue, joka kieltää tavalliselta ihmiseltä kaiken kahdollisen.

      • Anonyymi

        On hyvä että persut joutuvat lopulta maksamaan mellastamisestaan! Nyt alkaa olla käsillä viimeiset hetket pelastaa maapallo!

        Mersu- ja persuvero vähentävät persuilun aiheuttamia haittoja!


    • Anonyymi

      Hyvä tilanne jatkuu

      sanoo muut puolueet mitä tahansa niin kääntyy heitä vastaan. PS nousee vaan.

      Vähän kuin epätasa-arvoinen avioliitto.Toinen hallitsee ja vie

      maahanmuutto kävely 2015 ja seuraukset

    • Anonyymi

      Kyllä muut puolueet yrittävät hanakasti meitä ajattelemaan haluamallansa tavalla. Se ei vaikuta, vaan tekee entisestäänkin selvemmäksi, että Persut on ainoa järkipuolue. Se ei sorru hysteriaan, vaan malttia ja järkeä käyttäen suhtautuu sekä maahan muuttoon, että ilmastoon.

      • Anonyymi

        Persut ovat puupäiden puolue. Kyseiset päät ovat vieläpä lahonneita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut ovat puupäiden puolue. Kyseiset päät ovat vieläpä lahonneita!

        Mikä persuissa mättää?


      • Anonyymi

        Mitä valheita persut suoltaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä valheita persut suoltaa?

        Helpompi on luetella mistä eivät valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi on luetella mistä eivät valehtele.

        Näin puolueettomana ajattelijana kerron , jota todistaa todellisuus. Mitä enemmän hulluus ilmentyy vihreissä, damareissa, vasemmistossa jne.... niin sitä suurempi kannatus Perussuomalaisilla.
        Tällä hetkellä jo suurin puolue ja kattoa / kannatuksen huippua ei ole näkyvissä.

        Niin, seuratkaappa todella tätä ilmiötä. Mitä enemmän kansan ymmärrystaso kohoaa avoimen keskustelujen kautta, niin perussuomalaisten politiikka ilmentää kaikkein parasta vaihtoehtoa. Realismia ja maamme osuutta koko ihmiskunnasta.

        Niin, todella sääliksi käy Antti Rinnettä miten ohjaa demarien kannatuksen pohjamutiin.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut ovat puupäiden puolue. Kyseiset päät ovat vieläpä lahonneita!

        Meitä isänmaataan rakastavia SUOMALAISIA oli vaaleissa yli puolimiljoonaa. Haukut aika isoa osaa SUOMALAISISTA puupääksi. Ja kokoajan vaan kannatus nousee. Tällä hetkellä SUOMEN SUURIN PUOLUE. Eu- vaaleissa mennään kevyesti yli 20 rosentin kannatuksella. Ja 4 vuoden päästä kannatus on jotain 85 prosentin luokkaa (;


    • Anonyymi

      Aloittaja on seonnut totaalisesti. Autotta eläjät pitäisi eristää omaksi yhteisöksi, elämäntapaintiaaneiksi.

      Ei tartte tulla tänne neuvomaan typeria ajatuksiaan.
      Olet hölmö

    • Anonyymi

      Niin, ensiksi kysyisin aloittajalta. Ymmärrätkö mitä päästöjä ympäristöön tuo sähköauto? Mitä vihreät ovat kuvitelleet maamme autokannan sähköautoistamisesta, niin pahimmassa tapauksessa sähköauton päästöt vie suomalaiselta koko elinympäristössä elämisen mahdolisuuden.

      m.l

    • Anonyymi

      Käytän vähäpäästöisintä vaihtoehtoa dieselautoa.

    • Anonyymi

      Sammutetaan koko Suomi. Emme tarvitse sähköä. Emme valoja. Meillä on luonto! Tarvitsemme vahvemman yhteyden luontoon!

      • Anonyymi

        Viekää viherhipit lankapuhelimetkin! Kaiken meiltä persuilta viette!


    • Anonyymi

      Ei vois vähempää kiinnostaa kun joku ilmastonmuutos. Ajan vanhan dieseliin loppuun ja kun sen ajot on ajettu ostan taas käytetyn dieselin. Poltan takassa puuta ja lennän koneella lomamatkat. Näin on näreet.

    • Anonyymi

      Höpö höpö. Sillä viimeistään pysäytetään Suomi ja ajetaan konkursiin, ilman bensaa ja dieseliä ei Suomi olis kuin se nyt on. Oisko sähköautoilla ja ruohikon syönnillä nämä vuosikymmenet suomea kehitetty? Suomea on turha syyttää mistään, menkää vinkumaan heinätukko suussa vaikka aasian maihin. On se vaa väkeä nämä vihreät!!! Kaikenlaiset puolueet sitä hyväksytäänki..

      • Anonyymi

        Ilman dieseliä asiat olisivat paremmin. Ilma olisi raikasta hengittää. Sähköautot tulevat poistamaan hengitysongelmat. Dieselit on kiellettävä.


      • Anonyymi

        Sähköautot tuovat tullessaan suuremmat ongelmat. Dieselillä on veturit kulkenut ja kulkee, näkeehän sen, että talvella sähköveturit ei toimi. Mikseihän vetureita liikutella bensalla tai pelkillä akuilla sähkömoottoreita pyöriteltäs? Ois se karmeeta katsoa kun rekka kulkis bensalla tai pelkillä akuilla..siinä sitä energiaa menis taivaantuuliin.. Suomessa ei mitään merkitystä vaikka kaasuteltas putken täydeltä pakokaasuja, suomessa niin vähän autoja verrattuna muuhun maailmaan..yhdessä kaupugissa jo maailmalla moninverroin autoja mitä suomen maantiellä edes liikkuu, eli me ei puhdisteta maailmaa, jos jonku nokka menee pakokaasusta tukkoon niin toiselta menee pelkistä kasvien pölystä jo vakavammin henki ahtaalle..eli se hysteeria saa loppua. Nämä kuplassa kivikaduilla elävät eivät tiedä nokkaa pidemmälle,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot tuovat tullessaan suuremmat ongelmat. Dieselillä on veturit kulkenut ja kulkee, näkeehän sen, että talvella sähköveturit ei toimi. Mikseihän vetureita liikutella bensalla tai pelkillä akuilla sähkömoottoreita pyöriteltäs? Ois se karmeeta katsoa kun rekka kulkis bensalla tai pelkillä akuilla..siinä sitä energiaa menis taivaantuuliin.. Suomessa ei mitään merkitystä vaikka kaasuteltas putken täydeltä pakokaasuja, suomessa niin vähän autoja verrattuna muuhun maailmaan..yhdessä kaupugissa jo maailmalla moninverroin autoja mitä suomen maantiellä edes liikkuu, eli me ei puhdisteta maailmaa, jos jonku nokka menee pakokaasusta tukkoon niin toiselta menee pelkistä kasvien pölystä jo vakavammin henki ahtaalle..eli se hysteeria saa loppua. Nämä kuplassa kivikaduilla elävät eivät tiedä nokkaa pidemmälle,.

        Päästöttömät sähköautot pelastavat maapallon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästöttömät sähköautot pelastavat maapallon.

        Sähköauto ei ole päästötön!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto ei ole päästötön!!

        No, ei todella. Aikoinaan 80-luvun lopulla kävin "tunnepitoista" keskustelua puulämmityksen saastutuksesta verraten sitä suorasäkö lämmitykseen. Oli / on todella paljon ihmisiä, jotka eivät kertakaikkiaan ymmärrä sähköenergiaan liittyviä päästöjä ja erikoisesti mitä päästöjä liittyy sähköautoon.
        Uskotko miten yksi sana aikoinaan toi vastapuolelle ymmärrtyksen kumpi on saasteettomampi, puulämmitys vaiko sähkö.
        Tämä avain sana oli;

        Tshernobyl.

        "Tiedät mitä tarkoitan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto ei ole päästötön!!

        Käyttövoimansa puolesta on, koska pakoputki puuttuu. Rengaspölyä irtoaa toki sähköautostakin. Siksi kannattaakin suosia mahdollisuuksien mukaan sähköistä raideliikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttövoimansa puolesta on, koska pakoputki puuttuu. Rengaspölyä irtoaa toki sähköautostakin. Siksi kannattaakin suosia mahdollisuuksien mukaan sähköistä raideliikennettä.

        Sekö sähkö tulee vain kun töpseli laitetaan seinään? Kyllä siihen sähköntuotantoon vaaditaan monia asioita. Pelkästään akkujen valmistus tuo jo niin paljon saastetta, että polttoaine käytösellä autolla saa ajaa pitkään. Akuista tulee myös haitallisia aineita käytössä, akun vaihto kallis ja taas päästöjä lisää kun ongelmajätteenä kuljetetaan ja laiva tuo uuden akun. Kolareissa ne vasta vaarallisia on sähköautot, ensinnäkin tulee ilmaan jo paljon myrkyllisempää kaasua ja tulipalot isompia. Eli ei sähköautoille, pieneen kaupunkiympäristöön kesällä käy sähköpelit. SÄHKÖ TULEE PISTORASIASTA Ja MAITO PURKISTA porukka tykkää sähköautoista ja elää kuplassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttövoimansa puolesta on, koska pakoputki puuttuu. Rengaspölyä irtoaa toki sähköautostakin. Siksi kannattaakin suosia mahdollisuuksien mukaan sähköistä raideliikennettä.

        Sekö on "vihreyttä" että päästö viedään autosta sähkön tuotantopäähän? Heheheheee. Mistä näitä älypäitä oikein sikiää.

        Ympäristöystävällisellä ydinvoimalla taidetaan enemmistö sähköstä tällä hetkellä tuottaa. Ydinvoimalla ne sähköautot siis ladataan. Miten vihreää on mielestäsi ydinvoima.


    • Anonyymi

      Kuka ottaisi puheeksi mitä tuo intra maksaa että saadaan patteriautoja ladata? Siihen uppoaa kymmeniä miljardeja. Ehkä pari uutta ydinvoimalaa, Myös sähköauton valmistuksen hiilijalanjälki on perinteiseen Diesel tai Bensa autoon verrattuna sen verran isompi. Eli kauan saa ajaa noilla sademetsän tuhoajilla ennen kuin puhtoinen sähköauto on puhtaampi.Kymmenkunta maailman suurinta konttilaivaa tekee suuremmat päästöt kun maailman Diesel autot yhteensä. Diesel auton päästöt Euro 5 ja 6 normeillahan on naurettavat.

      Tyyppäsin joku aika sitten Tesla Model 3 autoa. Hyvät kyytit ja kyllä lähteekin, mutta toimintamatka 530 km (optimaalisissa olosuhteissa). Hyvä kaupunki ja lähialue auto jos joku on valmis maksamaan alkaen 60.000 euroa kauppakassista. Muuten autossa ei ollut vikaa ja jos sopii käyttötarkoitukseen ja lompsalle...niin voin suositella.

      Eikähän tässä välissä olisi viisampi käyttää hybrid bensa ja diesel versioita. Tai biokassu autoja bensa koneen yhteydessä... Ennen kuin siirrytään sähköisiin. Akkuteknologin pitäisi ottaa harppaus että lautauksella pääsisiä 700-900 km sekalaisessa ajossa. Sitten ylestyisivät sähköautot paremmin ja hinnat tulisi rajummin alas. Polttokennotekniikka voi olla myös se tuleva muoto joka "syrjäyttää sähköauton" tulevaisuudessa. Sähköauto sekin tavallaan on, muttei tarvitse raskaita akkuja.
      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mercedes-benzilta-ilmoitus-lapimurrosta-raivasi-merkittavan-esteen-polttokennoautojen-tielta/7390198

      Kaikki ajattelee vihreästi. Hyvä niin, mutta kukaan ei puhu oikeilla nimillä sen hintalapusta.
      Raskasliikenne ei vielä ole sähköisesti oikein kilpailukykyistä. Tulevaisuutta varmasti, mutta täyskieltojen sijasta pitää tehdä siirtymäaika. Antaa teknoligialle aikaa ja puhua myös mitä se oikeasti maksaa yhteyskunnalle. Myöskään sähköautojen valmistus ei ole ympäristö kuormitukseltaan kovin mainostettu asia. Jäitä hattuun.

      • Anonyymi

        Vaikka kaikki Suomen 2,7 miljoonaa käytössä olevaa henkilöautoa olisivat sähköautoja, niin sähköenergiaa ei tarvittaisi talvipakkasillakaan kuin yhden Olkiluoto 3:n tuotannon verran.

        Kantaverkko kestää sähköautot aivan hyvin, kuten myös suurin osa omakotitalojen olemassa olevista sähköliittymistä. Kapasiteettipulaa tulee olemaan tiheästi asutuilla kaupunkialueilla, josta päästäänkin toiseen kysymykseen; miksi kaupungeissa asuvilla pitäisi olla ylipäätään oma auto?

        Autoilua on joka tapauksessa tarkasteltava kokonaan toiselta kantilta. Ainakin tällä hetkellä kehityssuunta osoittaa kaupunkien kasvun edelleen jatkuvan, ja maaseudulla asumisen jäävän entistä harvempien herkuksi. Tästä seuraa se, että myös autoilun määrä tulee vääjäämättä vähenemään. Joka on tietenkin ympäristön kannalta hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kaikki Suomen 2,7 miljoonaa käytössä olevaa henkilöautoa olisivat sähköautoja, niin sähköenergiaa ei tarvittaisi talvipakkasillakaan kuin yhden Olkiluoto 3:n tuotannon verran.

        Kantaverkko kestää sähköautot aivan hyvin, kuten myös suurin osa omakotitalojen olemassa olevista sähköliittymistä. Kapasiteettipulaa tulee olemaan tiheästi asutuilla kaupunkialueilla, josta päästäänkin toiseen kysymykseen; miksi kaupungeissa asuvilla pitäisi olla ylipäätään oma auto?

        Autoilua on joka tapauksessa tarkasteltava kokonaan toiselta kantilta. Ainakin tällä hetkellä kehityssuunta osoittaa kaupunkien kasvun edelleen jatkuvan, ja maaseudulla asumisen jäävän entistä harvempien herkuksi. Tästä seuraa se, että myös autoilun määrä tulee vääjäämättä vähenemään. Joka on tietenkin ympäristön kannalta hyvä asia.

        Oletko koskaan edes ajatellut,- ettei keskiverto kansalaisella ole varaa sijoittaa autoiluuun eli koko autoiluun sijoitus normi ihmisellä jää alle 10000 euron. Siis ajaa työmatkat / kauppareissut halvalla polttomoottoriautollaan.

        Kerro miten sähköautoistat tämän perheen? Valtion kukkarollako?

        Tai missä elinympäristössä eläisimme, jos politikkojen hulluus toteutuisi jonain päivänä. Siis koko maasta ei löytyisi yhtään polttomoottoria ja sähkökatkot olisivat tuntien / vuorokausien mittaisia ja verotuksella olisi kuoletettu tämä vähäinen puulämmitys. Puhumattakaan sairaaloista sähköä tarvitsevine laitteineen ja Diesel varavoimaloineen.

        Kerro miten ihmiset selviytyisivät tässä elinympäristössä, jossa kaikki energiaa tarvittava toiminta on riippuvainen sähköstä.

        Kerro omin sanoin kuvaten,- joka on reallistinen ajattelultaan.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan edes ajatellut,- ettei keskiverto kansalaisella ole varaa sijoittaa autoiluuun eli koko autoiluun sijoitus normi ihmisellä jää alle 10000 euron. Siis ajaa työmatkat / kauppareissut halvalla polttomoottoriautollaan.

        Kerro miten sähköautoistat tämän perheen? Valtion kukkarollako?

        Tai missä elinympäristössä eläisimme, jos politikkojen hulluus toteutuisi jonain päivänä. Siis koko maasta ei löytyisi yhtään polttomoottoria ja sähkökatkot olisivat tuntien / vuorokausien mittaisia ja verotuksella olisi kuoletettu tämä vähäinen puulämmitys. Puhumattakaan sairaaloista sähköä tarvitsevine laitteineen ja Diesel varavoimaloineen.

        Kerro miten ihmiset selviytyisivät tässä elinympäristössä, jossa kaikki energiaa tarvittava toiminta on riippuvainen sähköstä.

        Kerro omin sanoin kuvaten,- joka on reallistinen ajattelultaan.

        m.l

        Luettelit julmetun listan keinotekoisia tarpeita, joita ei tarvitse tyydyttää. Saastuttaminen ei ole mikään ihmisoikeus.

        Opetelkaa kaminan lämmittäminen. Puuta Suomessa riittää.

        Elettiin sitä 200 vuotta sittenkin.


    • Anonyymi

      Sitten kun einotar saa sydärin ja tilaa lanssin, niin hänelle pitää sanoa, että kävele tai aja pyörälläsi sairaalaan. Vittuuks parjasit autot etkä nähnyt miten valtaisia etuja autot tuovat ihmisten maailmaan. Kaikki hyvinvointi ja turvallisuus romahtaisivat nollaan päivässä ilman autoja. Mutta vihreet ovat geneettisesti tyhmiä ja eivät tajua asiaa. He eivät ole ikinä tehneet mitään hyvää suomalaisille.

    • Anonyymi

      Toivottavasti vihreät luopuvat kaikista muista kulkuneuvoista kuin aaseista. Punavihreiden kuuluu kaikki matkanteko tehdä aasilla. Aasi aasilla ratsastaa.

      • Anonyymi

        Aasin "perä" on hyvin suojattava, koska nämä melonit on hyvin arvaamattomia, aasille on AINA järjestettävä turvalliset oltavat.


    • Anonyymi

      Tojota briuksen AKKUJEN (valmistetaan Kanadassa) valmistuksesta jäävä hiilijalanjäki on suurempi, kuin ford fiestan , siis KOKO AUTON valmistuksesta ja kymmenvuoden käytöstä jää. TÄMÄ ON TUTKITTU A FAKTAA. Mitä tähän sanoo vihervasuri, minä tiedän etteivät tajua koko hommasta tuon taivaallista, koska ovat homppeli pekan johtamia meloneja koko sakki.

    • Anonyymi

      Sähköauto on ekologinen peli vertaillessa eri autopelejä. Sähköauto ei saastuta, ei edes pöriste kuiten dieselit ja muut hassut museoesineet.

      • Anonyymi

        Autopelejäkö vertaat? Tietääkseni ne jutut kuuluu teinipojille.
        Määrittele ekologinen auto, miten se voidaan ekologisesti valmistaa ja mihin varastoidaan autoissa käytettävät vanhat akut jotka on valtavia ja ympäristölle haitallisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autopelejäkö vertaat? Tietääkseni ne jutut kuuluu teinipojille.
        Määrittele ekologinen auto, miten se voidaan ekologisesti valmistaa ja mihin varastoidaan autoissa käytettävät vanhat akut jotka on valtavia ja ympäristölle haitallisia.

        No, kaikilta ihmisiltä ei voi vaatia laaja-alaista hahmottamista, jota vaati tämä ajattelu sähköauton todellinen saastepäästö luontoon.
        Suurin osa ihmisistä, vain ajattelee sähkömoottorin toiminnan puhtautta.
        m.l


      • Anonyymi

        EU on alkanut vaatimaan sähköautoihin päristimiä koska ovat vaarallisen hiljaisia tappajia.


    • Anonyymi

      Sähköautolla voi ajaa vaikka olohuoneessa. Ei tule hengitysvaikeuksia. Dieselit ne vaan tuprtuttaa mustaa myrkkysavua.

      • Anonyymi

        Sähköauto kuuluukin olohuoneeseen, ei sinne autojen sekaan. Ensinnäkin jos on oikein oikea vihreä, ei voi syödä autolla, laivalla ja lentokoneella tuotua ruokaa. Eivät voi pitää autoa (vain sähköauto, joka myös saastuttaa) Kännykät ja muu teknologia mikä tarvii kaivostoimintaa. Aika ristiriitaista ja tekopyhää hommaa..ja löytyy sieltä muutakin..


    • Anonyymi

      ... ja ituannoksesi kulkee tuottajalta, tai jopa ulkomailta, kauppaan tai vegeravintolaan pyörällä?
      Sähköisiä kuorma-autoja ei voi tehdä, kun akut syövät koko kantavuuden.

    • Anonyymi

      Saastuttavien autojen käyttö on kiellettävä.

      Luonto ja myös me ihmiset ansaitsemme parempaa kuin tukkoisen elämän tupruttelijoiden aiheuttamassa kärsimysnäytelmässä.

      Uudelle hallitukselle toivomus: kieltäkää ainakin diesel-autot.

      • Anonyymi

        Tämä uusi hallitus tulis kieltää.


    • Anonyymi

      Puunhalailijat ei tarvi autoa tai muutakaan mistä savu tekee työn..jää vain polkupyörä, ei mutta pyörän tevossakin menee kumia ym..joka saastuttaa. Avojaloin on sinne puun luokse mentävä.

      • Anonyymi

        Puunhalaajien ainoat matkantekovälineet ovat polkupyörä, hevosvankkurit, soutuvene, purjevene tai kuumailmapallo. Seuraavalla kerralla pidä mielessä.


    • Anonyymi

      50 vuotta samalla seudulla ihmiset ajaneet bensa ja diesel autoilla, joka vuosi on pakkasta ja lämmintä ollut. Täällä ei ole vielä näkyvää muutosta ollut. Jatketaan seuraavat 50 v. ja ilmoitetaan samat uutiset.Mitä sitä asuu siellä kivikaupunkien keskellä, siellähän ei ole kuin pölyä ja pakokaasua. Kyllä maalla on mukavaa, aina raitis ilma. Pitäs kuitenki vaihtaa vanha diesel vähän uudempaan, löytys hyvä 124 mb 300d.

    • Anonyymi

      Yksi turhin sana Suomessa on ns. hiilijalanjälki, mistähän tollainen saanut alkunsa? On siinä saanu kyllä miettiä joku kovasti ja hysteerikko ollut. Hysteerikot käy kansanryhmää vastaan jotka ajaa autolla, kun itse niitä pelkäävät.Kuiteski autoilla kulkevat monikin, ei sais mennä silloin auto kyytiin hyi hyi.

      • Anonyymi

        Ainoat hysteerikot ovat persuja, jotka ovat kauhuissaan kymmeniä vuosia vanhojen tuprutteluromujensa kohtalosta. Ovat todella pelokas kansanryhmä.

        Tietämättömyys lisää tuskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoat hysteerikot ovat persuja, jotka ovat kauhuissaan kymmeniä vuosia vanhojen tuprutteluromujensa kohtalosta. Ovat todella pelokas kansanryhmä.

        Tietämättömyys lisää tuskaa.

        Kaksinaismoralistinen vihreä länkyttäjä taas äänessä. Itse rikot kuitenkin kaikkia ideologiasi asioita joita vaadit muilta.


    • Anonyymi

      Kaikesta mikä palaa, niin syntyy päästöjä. Kiellettävä kaikki palava, ihan tupakasta lähtien. Kielto, kielto, kielto. Kiellettävä hengittäminen koska se saastuttaa. Kielto, kielto, kielto. Kielletään...

      Haloo! Järki käteen. Urputetaan jostakin autoista, kun vanhat rahtilaivat saastuttavat hurjasti paljon enemmän. Yhden vanhan rahtilaivan päästöt voivat vastata monen miljoonan auton päästöjä. Jos oikeasti halutaan tuloksia, niin laivoista ja lentoliikenteestä tulee lähteä liikkeelle.

      • Anonyymi

        Vihervassarit tykkää pitää puoluekokouksia laivoilla ja menevät satamaan taksilla. Ei niitä kiinnosta oma saastuttaminen vaan muut on syypäitä.


      • Anonyymi

        Näin se on asia. Toivottavasti eivät omista autoa, olisi naurettavaa katsoa kun vihreän edustaja koheltas autolla. Laivat ja lentokoneet toki vihreät on jo jättäny pois, ei olisi soveliasta kulkea, se olis törkeää.


    • Anonyymi

      Homopekkapa ottaakin elinamoision lobbariksi hallitusneuvotteluihin todeten samaan hengenvetoon:"Ei ulkopuolisia lobbareita". Mielenkiinnolla odotan ketkähän ovat näiden muiden hallitukseen tunkevien puolueiden "asiantuntijat", ja heiltäkin heti sama:"Ei meilläkään ulkopuolisia lobbareita". On tossa meiningissä arvopohjaa kerrakseen.

    • Anonyymi

      Arvopohja tiedetään. Polttomoottoriautoja ei tulla kieltämään. Se olisi väärin monia kohtaan. Kai te Teslat mamuille sitten hankittu, jos kielletty. Heillähän pitää olla makoisat oltavat, jotta houkuttelevat lisää Suomeen matkailijoita, jotka eivät tuo valuuttaa.

    • Anonyymi

      "Suuret valtamerilaivat käyttävät tyypillisesti bunkkeriöljyä, joka on maailman likaisin diesel: myrkyllinen, jähmeä mönjä, joka sisältää 3 500 kertaa enemmän rikkiä kuin autoissa käytettävä diesel. Syy käyttöön on se, että aine on halpaa."

      Lähde >>> https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/maailmassa-on-pitkaan-ollut-yksi-ainoa-sektori-johon-ei-ole-kohdistunut-paastoleikkauksia-aiheuttaa-60-000-kuolemaa-vuosittain-6744138

      Yksi litra saasteista bunkkeriöljyä vastaa siis 3500 litraa autojen käyttämää hyvänlaatuista prosessoitua polttoainetta rikissä mitattuna. Pari rahtilaivaa saastuttaa siis reilusti enemmän kuin koko suomen autokanta yhteensä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mistä tuo bio tehdään? Hakkaamalla metsiä, PUUSTA/muusta hiiltä sitovasta? Jätteet on jo käytössä eli niitä on turha ehottaa lissää. Onko vähän hölmöläisen peitonjatketta?

        Mutta järkevääkin löytyy. Jarruna kepu ja päähänpinttymä BIO.

        https://www.lut.fi/uutiset/-/asset_publisher/h33vOeufOQWn/content/power-to-x-p2x-–-mita-se-tarkoittaa-ja-miten-se-mullistaa-energian-ja-ruoantuotannon-


    • Anonyymi

      Vihreiden puolue pitäisi lakkauttaa. Ei muuta.

    • Anonyymi

      Ainoa joka pelastaa tämän planeetan on liikakansoituksen vähentäminen, eli ylikansoitukseen on puututtava. Kaikki muu on turhaa.

      • Anonyymi

        Planeetta pelastuu lopettamalla kulutusjuhlat. Kenelläkään ei ole oikeutta saastuttaa. Saastuttamisesta pitäisi laittaa vankilaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yksityisautoilu tulee kieltää 2030 asuntojen lämmituksestä pitää tehdä veroratkaisuilla niin kalliiksi ettei taviksilla ole siihen varaa. Suomi pitää julistaa naturaksi ,niin Afrikassa holtiton lisääntyminen loppuu ja maapallonväkiluvun nousu, 83 miljoonaa vuodessa pysähtyy. Vielä kun saadaan teollisuus siirrettyä Suomesta Kiinaan niin ilmastonlämpeneminen pysähtyy ja Suomi on pelastanut maapallon....

    • Anonyymi

      Uusiodieseliä käyttävän auton hiilidioksidipäästöt ovat pienemmät kuin sähköauton hiilidioksidipäästöt koko elinkaarelta. Eikä ole Nesteen propagandaa, vaan tutkittu juttu muistaakseni Saksassa, hiljattain oli esillä mediassa.

      Sitä paitsi, on aivan sama mitä viher- tai muuta piperretään - tällä väkimäärällä maapallo on tuhoon tuomittu, itse asiassa ollut jo aikaa sitten.

      • Anonyymi

        Diesel tuottaa aina päästöjä, koska pakoputki. Sähköautossa ei ole pakoputkea.

        Sähköauto onkin salonkikelpoinen. Dieselit edustavat junttimaista savupiipputeollisuuden aikakautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel tuottaa aina päästöjä, koska pakoputki. Sähköautossa ei ole pakoputkea.

        Sähköauto onkin salonkikelpoinen. Dieselit edustavat junttimaista savupiipputeollisuuden aikakautta.

        Sähköautojen tarvitsema sähkö tuotetaan ydinvoimalla. Sopiiko ydinjätteen loppusijoitus sinun talon alle?


    • Anonyymi

      Näinhän se on että vain sähkö- ja vetyautot voivat enää pelastaa maailman, jos aiotaan vielä liikkua teknisin apuvälinen. Modernimpaa autokantaa odotellessa pitää vähentää turhaa autoilua. Esimerkiksi kukaan ei tarvitse taajama-alueilla omaa henkilökohtaista autoa.

      Myös työnantajat on velvoitettava maksamaan työntekijöiden työmatkoista aiheutvat päästöt. Näin työnantajille tulee porkkana siirtää työt lähemmäksi työntekijöitä, tai ostaa työntekijöille sähköautot työmatkoja varten.

      • Anonyymi

        Sinua sitten mahtaa pelottaa aivan sikana, kun afrikassa, kaakkoisaasiassa ja euroopassa eikä
        yhdysvalloissakaan sähköauto ei ole kuin rikkaiden hihhuleiden lelu?
        Ilmasto on siis mennyttä jo huomispäivänä.


      • Anonyymi

        Typerä juttu, ei ne sähkö ja vetyautot mitään pelasta, muun maailman tehtaat voi vähemmän päästää, mutta ei niilläkään merkitystä, taas 2030 luvulla on kylmempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua sitten mahtaa pelottaa aivan sikana, kun afrikassa, kaakkoisaasiassa ja euroopassa eikä
        yhdysvalloissakaan sähköauto ei ole kuin rikkaiden hihhuleiden lelu?
        Ilmasto on siis mennyttä jo huomispäivänä.

        Kaikki uuden teknologian tuotteet ovat alkuun kalliita. Eivät tuprutteluautotkaan olleet 100 vuotta sitten jokaisen räkänokan leluja kuten nykyään. Jos sähköautoista ei edes pyritä tekemään massatuotteita, niin eivät ne koskaan yleistykään. Se tietäisi maailmanloppua, tai ainakin kaikkien afrikkalaisten muuttoaaltoa pohjoiseen.

        Tuprutteluöljyä myyvälle Anttoselle propsit siitä, että yrittää muuttaa Saharan vihreäksi.


    • Anonyymi

      Ei muuta kuin mersu pumppu isommalle jotta savua tulee ja kunnolla. Hysteerikot painukoon vaikka Kiinnaa jos suomi on niin saastunu.On vaa ihme väkee suomessa, taitaa se etelän juomavesi tulla jätevesipuhdistamolta?

    • Anonyymi

      Mites vaikka kriisitilanteessa...
      Idän sotakalusto tulee Suomen rajan yli...
      Suomipoika huutaa "älkää vielä ampuko, meidän ase- ja huoltokalusto on latauksessa".

      Kyl kuolen nauruun täs polttomoottori ajoneuvojen kieltämisessä.

    • Anonyymi

      Ehdotan jalankulun ja pyöräilyn kieltämistä

    • Anonyymi

      Sähköautoilla ei saa vetää mitään kuin ei ole tarpeeksi vääntöjä. Vetokoukku puuttuu. Urpot haluavat kieltää polttomoottorit kun pitäisi kehtittää puhtaampia polttoaineita.

      • Anonyymi

        Sähköautoissa on maksimivääntö heti paikaltaan lähtiessä. On vielä reilusti isompi vääntö kuin polttomoottoreissa. Sepitä parempia satuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoissa on maksimivääntö heti paikaltaan lähtiessä. On vielä reilusti isompi vääntö kuin polttomoottoreissa. Sepitä parempia satuja.

        Tutkippa asiaa. Tämän päivän sähköautolla ei todella voi vetää peräkärryä tms. juuri sähkömoottorin alhaisiin kierroksiin liittyvän ongelman / väännön tähden. Siis ei läpäise testiä, joka on tämän päivän polttomoottori autoissa käytössä. Muistaakseni testissä auto joutuu lähtemään X- kulman suuruiseen ylämäkeen ja sähköautolla tämä ei onnistu.

        Vaatisi siis vaihdelaatikon / kytkimen, jolla moottorin kierrokset voitaisiin kohottaa liikkeelle lähdössä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoissa on maksimivääntö heti paikaltaan lähtiessä. On vielä reilusti isompi vääntö kuin polttomoottoreissa. Sepitä parempia satuja.

        Niin, tämän päivän teknologialla ei sähkömoottorista saa täyttä tehoa alhaisilla kierroksilla. Tosin kehitys on mennyt eteenpäin ei yhä alhasimmilla kierroksilla tehoja on saatu suuremmaksi.

        Niin, käytännössä polttomoottori on tehoton esim. 400kier/min. Taas sähkömoottori ei.


      • Anonyymi

        Kyllä vääntö riittää sähköautossa, mutta akut niin raskaita, että ei sais vetää kuin pieniä alle 200 kg kärryjä, kuskaa siinä sitte jotain. Ja liikenteessä tulevat oleen vaarallisia kolareissa. Ja niiden sähköautojen keruu kovaa työtä tienvarsilta, ei voi kanisterissa viedä sähköä. Yöllä kun on sähkökatko tai 1-3 pv..nii saa kotona olla kun mikään ei liiku tiellä.Ainostaan joku salaa ajaa polttomoottoriautolla, poliisit ei sitäkään saa kiinni kun akut autoista tyhjänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vääntö riittää sähköautossa, mutta akut niin raskaita, että ei sais vetää kuin pieniä alle 200 kg kärryjä, kuskaa siinä sitte jotain. Ja liikenteessä tulevat oleen vaarallisia kolareissa. Ja niiden sähköautojen keruu kovaa työtä tienvarsilta, ei voi kanisterissa viedä sähköä. Yöllä kun on sähkökatko tai 1-3 pv..nii saa kotona olla kun mikään ei liiku tiellä.Ainostaan joku salaa ajaa polttomoottoriautolla, poliisit ei sitäkään saa kiinni kun akut autoista tyhjänä.

        Varmaankin pelastuslaitoksilla ja tiepalvelumiehillä täytyisi olla mukanaan tehokkaat agregaatit (?) mukanaan.

        Mitkään nopeasti tehtävät kiellot autoiluun eivät saa aikaan muuta kuin kaaosta. Siirtyminen perinteisistä polttomoottoreista tapahtuu kehitystyön ja talouselämän kehityisen tahdissa. Jokainen autoilija voi joo nyt opetella taloudellista ajotapaa, minkä osaamista ei liikenteessä huomaa. Turhia ajoja tai vaihtoehtoisia kulkutapoja voi jokainen pohtia. Autoilijoistaa monelle autolla ajaminen koettelee rahojen riittämistä kaikkeen elämiseen. Polttoaine on vain murto-osa auton menoista, joten turhia kilometrejä monen kannattaisi välttää.

        Toisaalta mieleeni tulee lähinnä lyhkäisillä matkoilla erilaiset kulkuvempaimet, joita on kehitelty ja toivottavasti kehitetään pian lisää..kohtuuhintaisia sellaisia. Monella on vaikeuksia liikkumisessa tai kunto on vain päässyt repsahtamaan lapsuus- ja nuoruusvuosista. Sähkö- tai sähköavusteiset pyörät ovat keveitä ja vähän sähköä tarvitsevia. Niistä voi sitten kehitellä nopeampia kaksipyöräisiä "kevytmoottoripyöriä" tms. tai sadesuojaa ja lämpösuojaa tarjoavia 3- tai 4-pyöräisiä kulkupelejä, joilla voi tarpeen vaatiessa pystyä kuljettamaan painavampia osotoksia tai tavaroita...ehkä toisen matkustajan, lapsen ym.

        Ehkä jossain vaiheessa piankin joku neronleimaus syntyy ja keksitään laitteita, jotka tarvitsevat todella vähän energiaa ihmisten liikkumiseen. Ilmanvastukset ja vierintävastukset, moottorin kitkat voidaan välttää tai minimoida todella hämmästyttävän alhaisiksi (siihen voi kulua aikaa paljonkin tai sitten ei..lähivuosina jo ?).


    • Anonyymi

      Se on mukava kun 1-4 päivää on sähköt pois myrskyn tai muun vuoksi, saako sähköauto kuski olla töistä palkallisella vapaalla? 150 km. monilla työmatka, voi virta loppua talvella matkalla, no tämän hakee tienposkesta sitten diesel autolla, siellä se sitte lavetilla on ja mustaa savua pukkaa kulketusauto, vois olla parempi jos päivystäs pakkasella tienvarsilla kunnon rekkalavetit johon keräillään sähköautot (hyvä bisnes).Tosin kyllä kovilla pakkasilla pitäis aika paljon virtaa kulkea kaapeleita pitkin näihin sähkövatkaimiin, mutta mistä se hirvee virtamäärä, kun kehoitetaan jo kaupungeissa välttämään sähkökiukaan käyttöä kun virta loppuu kovilla pakkasilla...niin mutta ilmastohan lämpiää eli ne pakkaset loppuu, kyllä voi pian onnistua ja virtaa riittää kaikille.

      • Anonyymi

        On lähtökohtaisesti jälkeenjäänyttä ajattelua vaatia saastuttamista ihmisten keinotekoisen elämäntavan ylläpitämiseksi.

        Kas kun ihmiset elivät onnellisina jo satoja tai tuhansia vuosia sitten. Jopa onnellisempina kuin nykyään, kun ei ollut keinotekoisia pakkoja.

        Nämä ns. työnantajat tulee velvoittaa maksamaan kaikki työmatkoista aiheutuvat päästöt. Työnantajathan ovat pahimpia ympäristörikollisia, koska heidän syytään on kaikki ylimääräinen kuluttaminen.


      • Anonyymi

        Mistä tiedät että elivät onnellisempina? Ehkä sen takia, ettei ollu pakko muuttaa kasvukeskuksiin, jotka aiheuttaa nykyaikana monenmoisia ongelmia onnellisuudelle ja sen puutteelle.
        Vielä onnettomammaksi tekee asiat, kun pitää ahtautua yhä pienempään ja väkirikkaampaan elämäntyyliin. Kasvukeskukset Suomessa on jo liian suuria ja ne vasta saatuttavatkin.
        Vihreillä ei vissiin ole huolta sähkön saannin huoltovarmuudesta kovilla talvipakkasilla tai myrskyillä, kovin riippuvainen se sähköautokin on tästä tarpeesta.
        Miten rankkasateet vaikuttaa sähköautoon, onko mahdollista saada sähköisku sateiden aiheuttamasta kosteudesta?


    • Anonyymi

      Eli ehdotat, että yli miljardi autoa pitäisi poistaa käytötä. Mitähän siitä seuraisi

    • Anonyymi

      Kysymys keskustelun aloittajalle.

      Jos et asu kauppagissa niin millä ajattelit kulkea - 30c pakkasessa sähköautolla vai sähkö bussilla?? 🤣🤣🤣🤣🤣 (sen päivän haluan nähdä kun ajat sähkö pyörällä/autolla/bussilla kotoasi töihin tai kouluun - 30 c asteen pakkasessa )

      Kyllä taitaa tää kestelun aloittaja on selkeästi city vihreä joka asuu kehä 3 sisäpuolella joka ei tiedä mistä se paprika, porkkana jne tulee sinne Lähi kauppaan.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Pääkaupunkiseudun viherhipsterit eivät tiedä betoniviidakon ulkopuolisesta todellisuudesta mitään.


    • Anonyymi

      Jos polttomoottorit pysäytetää, nii koko suomi pysähtyy.

    • Anonyymi

      Luonnonsuojelu ja päästöjen vähentäminen on joukkuepelia, jossa sooloilemalla ei lopputuloksen kannalta saavuteta yhtään mitään.

      Kun Europan unionin kokonaisväestömäärä on noin 500 miljoonaa, niin siinä kokonaisuudessa Suomen olisi naurettavaa lähteä sooloilemaan ja keulimaan omilla ratkaisuillaan.

      Mielestäni alin taso jolla tehdään esimerkiksi poltomoottorikieltoja on siten EU!

      • Anonyymi

        EU määrittää autoille maksimipäästöt. Jäsenmaat sitten puolestaan päättävät itse kuinka toteuttavat omat päästörajoituksensa. Polttomoottorit ovat vain yksi päästölähde muiden joukossa.


      • Anonyymi

        "Polttomoottorit ovat vain yksi päästölähde muiden joukossa. "

        -Ja Suomi on marginaalisen pieni osatekijä päästöjen muodostuksessa vaikka tarkastelussa olisi vain ja ainoastaan EU:n alue. Yksinään Suomen yltiömäinen intoilu ja keuliminen päästörajoituksissa ei lopputoloksen kannalta johda mihinkään.

        Suhteutettuna väkilukuun; jos Kokkolan kaupunki <50.000 asukasta yht'äkkiä kieltäisi polttomoottoriautot ja 99% muuta Suomea 5.000.000 ei, niin missä hyöty ja järki päästövähennysten kannalta ajatellen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Polttomoottorit ovat vain yksi päästölähde muiden joukossa. "

        -Ja Suomi on marginaalisen pieni osatekijä päästöjen muodostuksessa vaikka tarkastelussa olisi vain ja ainoastaan EU:n alue. Yksinään Suomen yltiömäinen intoilu ja keuliminen päästörajoituksissa ei lopputoloksen kannalta johda mihinkään.

        Suhteutettuna väkilukuun; jos Kokkolan kaupunki <50.000 asukasta yht'äkkiä kieltäisi polttomoottoriautot ja 99% muuta Suomea 5.000.000 ei, niin missä hyöty ja järki päästövähennysten kannalta ajatellen?

        Suomalaiset päättävät itse kuinka laittavat päästönsä kuriin. Sopimukset on tehty ja nyt on käytäntöönpanon vuoro.


    • Anonyymi

      "Sopimukset on tehty ja nyt on käytäntöönpanon vuoro."

      ??

      -Siis luonnollisesti samaa jalkaa muun euroopan ja muun maailman kanssa. Kehä-I sisällä asuvat viherhippiäiset voivat tietysti romuttaa autonsa ja aloittaa polkupyöräilyn vaikka jo nyt iltapäivästä, jos arvelevat sillä olevan jonkin mystisen vaikutuksen ilmaston lämpenemiseen.

      • Anonyymi

        Sopimukset ovat sitä varten, että niitä noudatetaan. Saat sinä toki kiukutella ja repiä pelihousujasi, mutta ei se muuta mitään. Nyt on päätetty vähentää ilmastopäästöjä ja toimenpiteet ovat sen mukaisia.

        Sitä ihmettelen miten joillakin riittää aikaa ja intoa parkua asiasta yhä uudelleen ja uudelleen.


      • Anonyymi

        "Sopimukset ovat sitä varten, että niitä noudatetaan."

        -Jos kerran väität että avauksessa mainittujen polttomoottorikäyttöisten autojen kieltämisestä on sopimus olemassa, niin voinet linkittää mainitsemaasi sopimusasiakirjaan.

        Sitä ihmettelen miten joillakin riittää aikaa ja intoa inkuttaa suuren kokonaisuuden kannalta järjenvastaisesta asiasta yhä uudelleen ja uudelleen. Ja tällä tarkoitan yksipuolista suomalaista polttomootoriautokieltoa. Saanko veikata, että kuulut Kehä-I sisällä asuviin viherhippiäisiin, jotka vallan mainiosti voivat alkaa taittamaan työmatkansa kävellen tai fillarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sopimukset ovat sitä varten, että niitä noudatetaan."

        -Jos kerran väität että avauksessa mainittujen polttomoottorikäyttöisten autojen kieltämisestä on sopimus olemassa, niin voinet linkittää mainitsemaasi sopimusasiakirjaan.

        Sitä ihmettelen miten joillakin riittää aikaa ja intoa inkuttaa suuren kokonaisuuden kannalta järjenvastaisesta asiasta yhä uudelleen ja uudelleen. Ja tällä tarkoitan yksipuolista suomalaista polttomootoriautokieltoa. Saanko veikata, että kuulut Kehä-I sisällä asuviin viherhippiäisiin, jotka vallan mainiosti voivat alkaa taittamaan työmatkansa kävellen tai fillarilla.

        Missä olen väittänyt mitään polttomoottorien kieltämisestä? Sopimus koskee ilmastopäästöjen vähentämistä.

        EU määrittää autojen päästötasot, ja jäsenmaat puolestaan sen miten ylipäätään hoitavat päästövähennyksensä. Ei polttomoottoriautoja kukaan ulkopuolinen taho käske kieltämään.

        Mutta jatka toki kiukutteluasi, jos saat siitä hyvän olon. Kehitys kehittyy ja teknologia siinä sivussa. Sinulle varmaan otti koville puhelinlankojen ja -koppienkin katoaminenkin.


    • Anonyymi

      Topicci: "Ehdotan polttomoottoriautojen kieltämistä "

      Sinä: "Sopimukset on tehty ja nyt on käytäntöönpanon vuoro."

      Minä: "Jos kerran väität että avauksessa mainittujen polttomoottorikäyttöisten autojen kieltämisestä on sopimus olemassa,...."

      Sinä: "Missä olen väittänyt mitään polttomoottorien kieltämisestä? "

      No ihan juuri tuoos moista väitit.


      -No niin, hyvä. Siis järjenvastaisesta polttomoottoriautojen kieltämisestä siis ei ole minkään valtakunnan sopimusta olemassa ja se ei edes olisi mahdollista pelkästään Suomessa yksinään.

      Sorry boys, ja avaaja:

      "EU:n autojen tyyppihyväksyntädirektiivi toteaa, että auto voitava rekisteröidä jokaisessa EU-maassa, jos se on jossain EU-maassa tyyppihyväksytty tai se on jossain EU-maassa jo rekisteröity."

      Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos vaikka Saksan viranomainen on antanut autolle tyyppihyväksynnän, niin auto on voitava rekisteröidä niin Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja jopa Norjassa, joka on käytännössä sitoutunut noudattamaan pitkälle EU:n lainsäädäntöä.

      "Direktiivi on aina ensisijainen EU:n jäsenvaltion omaan lainsäädäntöön nähden. Direktiivi jyrää jäsenmaan lainsäädännön yli niissä asioissa joista on sovittu kuuluvan EU:n päätäntävaltaan".

      Kuten mainitsin, polttomoottoriautojen kiellossa käydään yhtä jalkaa muun euroopan kanssa.

      • Anonyymi

        Leikkailet lauseita useasta viestistä ja niputat ne yhdeksi väitteeksi? Miksi? Vai mitä oikein yrität selittää?

        Missä kohtaa aloituksen tekijä on kertonut sovitun jonkun polttomoottorikiellon? Ja missä viestissä minä olen väittänyt, että polttomoottoreiden kieltämisestä olisi tehty joku sopimus?

        Mitä hyötyä sinun on ylipäätään käydä tuota yhden persun sotaa tuulimyllyjä vastaan? Ilmastopäästöjen vähentämisestä on tehty sopimus, ja nyt niitä sopimuksia ollaan laittamassa käytäntöön.


    • Anonyymi

      "13 uutta dieselautoa päästötestissä – Mersun C 220 d päästi nolla milligrammaa kilometriltä!"

      "Saksan autoliitto ADAC:n mukaan uudet dieselautot ovat mainettaan huomattavasti puhtaampia. Kannanotto perustuu järjestön hiljattain suorittamaan laboratoriotasoiseen testiin, jossa keskityttiin typenoksidipäästöjen eli ns. NOx:ien mittaamiseen."

      Lisää aiheesta >>> https://www.is.fi/autot/art-2000006074897.html

      • Anonyymi

        Anonyymi 2.6.2019 20:36

        Komppaan anonyymiä, todellinen tulevaisuuden tekniikka autoissa ei perustu saastuttavaan sähkömoottorien akkutekniikkaan, vaan loistavaa uuteen diesel- ja polttomoottoritekniikkaan. Nykymuotoisen sähköautopelleilyn pitää kehittyä valtavasti, ennen kuin siitä on harvaanasuttuun ja pitkien välimatkojen Suomeen käytettäväksi. Kehä-I:n sisäpuolella asuvien kun on tavattoman helppoa olla polkupyörämyönteinen.

        Komppaan myös toista aikaisempaa kirjoittajaa. Viherhippiäisillä näkyy suuri kokonaisuus kadonneen täydellisesti horisontista ja nyt maailmaa pelastetaan pakkomielteenomaisesti nostamalla suomalainen yksityisautoilu tikun nokkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 2.6.2019 20:36

        Komppaan anonyymiä, todellinen tulevaisuuden tekniikka autoissa ei perustu saastuttavaan sähkömoottorien akkutekniikkaan, vaan loistavaa uuteen diesel- ja polttomoottoritekniikkaan. Nykymuotoisen sähköautopelleilyn pitää kehittyä valtavasti, ennen kuin siitä on harvaanasuttuun ja pitkien välimatkojen Suomeen käytettäväksi. Kehä-I:n sisäpuolella asuvien kun on tavattoman helppoa olla polkupyörämyönteinen.

        Komppaan myös toista aikaisempaa kirjoittajaa. Viherhippiäisillä näkyy suuri kokonaisuus kadonneen täydellisesti horisontista ja nyt maailmaa pelastetaan pakkomielteenomaisesti nostamalla suomalainen yksityisautoilu tikun nokkaan.

        Minäkin olen usein samaa mieltä itseni kanssa.


    • Anonyymi

      Anonyymi 2.6.2019 21:43
      "Minäkin olen usein samaa mieltä itseni kanssa"

      Väärin arvattu!

      Sinua saattaa järkyttää, mutta aika lailla moni muukin on eri mieltä maailman pelastamisen menettelytavoista. Isossa maailmanlaajuisessa kuvassa kotimainen polttomoottorikeskustelu on jonninjoutavaa näpertelyä.

      Googleta "Intian kasvihuonekaasupäästöt"

      Ihan hypoteesina.... Jos tällä sekunnilla suomalaiset vauvasta vaariin hylkäisivät polttomoottoriautot ja siirryttäisiin 100% uusiutuvaan energiaan niin millä seuraavista mittavälineistä kyettäisiin talven piteneminenn ennalleen mittaamaan:

      a) kalenteri?
      b) urheilusta tuttu sekuntikello?
      c) tieteestä tuttu atomikello?

      Ihan muistutuksena se, että Suomen asukasluku on noin 1/100 EU:n asukasmäärästä ja noin 1/1400 maapallon asukasmäärästä.
      Koko EU:n päästöt ovat noin 10 prosenttia kaikista globaaleista päästöistä.

      Talouselämä: "Mikä pettymys: Koko Euroopan hiilidioksidipäästöt kasvoivat – Suomi näytti mallia muille"

      • Anonyymi

        Sopimukset on tehty ja ne koskevat kaikkia sopijamaiden asukkaita.

        Esimerkiksi suomalaisten co2-päästöt per asukas on tuplasti sen mitä ruotsalaisten. Joudumme siis tekemään paljon enemmän töitä päästöjemme vähentämiseksi mitä useat naapurimaamme.

        Afrikkalaisen päästöthän taas ovat vain sadasosa siitä mitä suomalaisen. Ei siellä voida tehdä oikein muuta kuin yrittää saada lisää hiilinieluja. Siihenhän öljykauppias Anttonenkin tähtää Saharan autiomaan metsittämisprojektillaan.


    • Anonyymi

      Suomen osuus kaikista päästöistä on noin promillen luokkaa 1/1000%.
      Jos Suomi olisi täysin päästötön, niin hyöty olisi niin pieni, ettei sitä pystyisi millään mittareilla havaitsemaan.
      Suuri naapuri maamme ei tee asian eteen mitään. Maailman väestörikkaimmat maat, eivät tee asian eteen mitään.

      Kannattaako Suomi ajaa alas, tämän huuman takia?

      • Anonyymi

        Logiikkasi mukaan kenenkään ei pitäisi tehdä koskaan mitään, vaan päin vastoin ryhtyä vielä saastuttamaan entistä enemmän.

        Suomi on kokoaan suurempi saastuttaja, ja siksi suomalaisten on tehtävä myös monia muita enemmän päästöjensä vähentämiseksi.

        Jokaisen maan on toki tehtävä se mihin ovat sitoutuneet.


    • Anonyymi

      "Logiikkasi mukaan kenenkään ei pitäisi tehdä koskaan mitään, vaan päin vastoin ryhtyä vielä saastuttamaan entistä enemmän."

      Tahallista vääristelyä. Edellisen kirjottajan selkeä viesti on se, että päästöjä pitää niiden vähentää, joiden toimista on jotain konkreettista hyötyä. Mallioppilas promille-Suomen pyristely tilanteessa, jossa jättiläiset sen kun lisäävät saastuttamistaan on täydellisen hukkaan heitettyä aikaa ja vaivaa.

      Kuten aikaisempi kirjoittaja jo totesi, kannattaako Suomi ajaa alas, tämän pakkomielteenomaisen ja logiikkaa vailla olevan huuman takia?

      Mikä hauskasinta, polttomoottorikiellot eivät näyttäisi noin vain olevan toteutettavissa Suomessa älli-tälli-luontoisena intoiluna.

      • Anonyymi

        Ymmärrän hieman kiukkuasi, koska asiat eivät mene kuten sinä itse haluaisit. Mutta sinunkin on sopeuduttava muutokseen, halusit sitä tai et. Demokratiat toimivat tällä tavalla.

        Sitä en ymmärrä miksi haraat ylipäätään kehitystä vastaan. Lankapuhelimetkin ovat historiaa, ja jopa NMT-puhelinverkot on lakkautettu. Maailmassa ei ole mikään ikuista, eivät edes 12 vuoden käyttöä varten valmistettavat henkilöautot.

        "kannattaako Suomi ajaa alas"

        Ja kukahan tässä keskustelussa nyt oikein vääristelee. Uudet ympäristöystävälliset teknologiat ovat vientiriippuvaiselle Suomelle mahdollisuus.


    • Anonyymi

      "Uudet ympäristöystävälliset teknologiat ovat vientiriippuvaiselle Suomelle mahdollisuus"

      Ihan loistavaa. Aletaan valmistamaan sitten niitä oikein massamaisesti ja viedään ne sitten sinne, missä niitä eniten tarvitaan.

      Voitkos muuten nimetä jotain reaaliesimerkkejä mainitsemastasi asiasta?

      Veikkaan että aika hiljaista on...

      • Anonyymi

        Suomalaiset lihatuotteet.


    • Anonyymi

      Anonyymi

      4.6.2019 13:34




      Uusi

      "Uudet ympäristöystävälliset teknologiat ovat vientiriippuvaiselle Suomelle mahdollisuus"

      Ihan loistavaa. Aletaan valmistamaan sitten niitä oikein massamaisesti mutta päästöttömästi ja muutenkin vihreästi, ja viedään ne sitten sinne, missä niitä eniten tarvitaan.

      Voitkos muuten nimetä jotain reaaliesimerkkejä mainitsemastasi asiasta?

      Veikkaan että aika hiljaista on...

    • Anonyymi

      "Sitä en ymmärrä miksi haraat ylipäätään kehitystä vastaan. Lankapuhelimetkin ovat historiaa, ja jopa NMT-puhelinverkot on lakkautettu"

      Googleta >> argumentaatiovirheet >> olkiukko

      "Maailmassa ei ole mikään ikuista"

      -Totuus on, eikä se pala tulessakaan.

    • Anonyymi

      Niin, tosiasiahan on että vaikka suomen päästöt saataisiin nollattua, sillä ei ole mitään merkitystä ilmastoon. Miksi siis öyhöttää suomen päästöjen vähentämisellä koska ne maailman mittakaavassa ovat merkityksettömät.

      Tuoreimpien saatavilla olevien tilastojen mukaan Suomen hiilidioksidipäästöt olivat v 2018 n 55 miljoonaa tonnia, maailman kokonaispäästöt olivat n 37 miljardia tonnia, suomen osuus vaatimattomat runsas promille eli noin tuhannesosa! maailman hiilidioksidipäästöistä.

      Euroopan päästöistä suomen osuus 1.3 % Suomen päästöt laskivat vuodesta 2016 vuoteen 2017 -5.4% (lähde:Tilastokeskus 2018) Suomi on yksi muutamista harvoista maailman maista jotka ovat vähentäneet päästöjään.

      Euroopassa 7 maata ovat laskeneet päästöjään 2016-2017 Suomi kärjessä, samaan aikaan 20 euroopan maata ovat lisänneet päästöjään merkittävästi, mm viro 11% Malta 12,8 % Bulgaria 8,3% Espanja 7,4% jne jne (lähde: Eurostat newsrelease 80/2018) Puhumattakaan muista maailman maista.

      Ei piskuinen Suomi voi ratkaista ilmastonmuutos kysymystä, ei edes koko eurooppa. Ongelmat pitää ratkoa siellä missä ne syntyvät, esim kiinakin on aloittanut tänä vuonna uudelleen kymmenien lakkautettujen hiilivoimalahankkeiden rakentamisen.Mutta tottakai Suomi voi toimia ilmastonmuutoskysymyksissä mallimaana, mutta kun maailmalla eivät oikein välitä mitä piskuinen Suomi puuhaa.

      Suomi on tehnyt jo paljon hyvää ilmaston hyödyksi ja on osuutensa hyvin hoitanut. Ilmastonmuutoskeskustelussa ammutaan kärpästä tykillä

      • Anonyymi

        Tosiasiassa kun kukaan ei tee mitään, niin mitään ei tapahdu.

        Kaiken tekemättä jättäminen taas on raskasta. Siihen ei persu taivu.

        Persu-logiikka on mainiota viihdettä. On ilo huomata että Suomessakin on runsaasti idiootteja :-D Viihdykettä ei tarvitse lähteä etsimään merta kauempaa...


    • Anonyymi

      Varmasti maailma pelastuu, kun suomi vähentää päästöjänsä vielä tuosta tuhannesosasta. Kaikki maailman maat ottavat mallia suomesta. ;)

    • Anonyymi

      Jos olisit huolissasi maapallon ilmastosta menisit intiaan laittamaan asiat siellä kuntoon etkä höpisisi täällä jotain autoista.

      https://yle.fi/uutiset/3-10724351

    • Anonyymi

      Helsingin vihreät haluavat kieltää polttomoottoriautot, koska eivät tarvitse niitä itse.Ihmettelen tätä vihreiden vihaa syrjäseutujen asukkaita kohtaan

    • Anonyymi

      Etkö tullut ajatelleeksi että polttomoottorissa voi polttaa myös uusiutuvia polttoaineita, vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon ( etanoli, puutisleet, bio polttoaineet.....). Sähkökään ei ole päästötöntä jos se tuotetaan fossiilisilla polttoaineilla, lisäksi akkujen ja voimaloiden valmistus tuottaa merkittäviä päästöjä ja luonnonvarojen tuhlausta.

      -Kaitsu-

    • Anonyymi

      Taidat olla Vihreä? Mitä muuta haluat kieltää?

    • Anonyymi

      Ei täällä syrjäkylässä pääse kulkeen ilman autoa. Sähköauto maksaa halvimillaan 50 000€ jossa kunnon range. En saa sellaista palkkaa jotta voisin sellaisen ostaa, Eli siis vihreiden idea on monille liian kallis ja kalliiksi tulee kulkeminen ja pakko on kulkea autolla täällä kun ei bussit kulje. Ymmärtäkää nyt saa helsingissä asuvat vihreät. Ette te tajua. Teidän äänet tulee ensi vaaleissa romhatamaan. Se on ihan varma!

      • Anonyymi

        Vihreä polituiikka on kallista ja aikaansaapaa. Ikävä kyllä lasku lankeaa aina veromaksajille .Jätevesiasetus oli esimerkki tuota ja sähköyhtiön myyminen jonka myötä lasku lankesi sähkölaskujen moninkertaistumisen muodossa kuluttajille. Nyt pitäisi saada sähköautot ja polttoaineella kulkevat pelit pois. Tuosta tulee monelle yrittäjälle jätti lasku .Yksityiset ajavat loppuun vanhat ja monen osalta se on sitten siinä. Vihreempää on kyllä totta. Ilmastopolitiikan kautta on jo kilpailukykyä menetetty mm. polttoainehintojen nousun myötä ,biopolttoaineiden kalleuden vuoksi ja itse ilmastopyrkimyksen jolloin veroja kohdennetaan fossiilisiin. Harkintaa siirtymässä olisi tarvittu mutta liekö jäänyt käyttämättä . Harkita on toisenlaisiin asioihin keskitetty tuossa puolueessa. huumeet pitäisi saada laillistettua ,joka kyllä tuntuu melko vastuuttomalta politiikalta ,kuten alkaa vaikuttamaan että koko vihreä politiikka on.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/991f62f5-62f8-4a77-a822-158a0100fa87

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000008831607.html


      • Anonyymi

        Ei ole pakko asua pöndellä. Tule vain pois sieltä.


    • Anonyymi

      Parempi ehdotus: lentokielto
      Myös julkinen liikenne pitäisi lakkauttaa ruuhka-aikoja lukuunottamatta.
      Ihmisten ei pitäisi matkustaa minnekään kotinsa ulkopuolelle, koska matkustaminen aina saastuttaa.

    • Anonyymi

      VW ja Tesla autojen akut ei kestä kertoo uutiset eilen ja tänään

      kts. autot suomi24

      eli akkuteknologia ei ole vielä lähelläkään valmista

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe