Lippujen hinnat Hki-Kerava?

Anonyymi

Miten lippujen hinnat välillä Hki-Kerava. Onko ainoa mahdollisuus 6,40 hintainen lippu. Ennen kun käytin junaa otin lipun aina Järvenpäähän, se oli n puolet edullisempi. Ei taida olla enää sitä mahdollisuutta. 6,40 on minusta aika kallis. Vai oletteko keksineet jotain edullisempaa tapaa reissata tota väliä?

11

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa laitta HSL:lle palautetta. en aio itse ainakaan maksaa riistohintoja matkustamisesta. Pitäkää tunkkinne:)

    • Anonyymi

      VR:n lippu Helsingistä Järvenpäähän maksaa samat 6,40€ HSL:n ABCD -vyöhykkeen lippu. Tietysti jos sinulla on matkakortti (se henkilökohtainen), ja sille on ladattu esimerkiksi Helsingissä tarvittava AB-kausilippu, riittää että ostat kortilla (jos on arvoa ladattuna) lisävyöhykelipun, joka kustantaa 4,20€.

    • Anonyymi

      Minä nousenHelsingissä junaan ja Korsossa poistun junasta ja kävelen takaisin Hiekkaharjun asemalle ja sitten Keravalle menevään junaan. Näin säästää aikaa ja ahaa

    • Anonyymi

      6,40 € on edelleen, joka on matalapalkkaiselle todella kova hinta.
      Kuukausilipulla hieman halpenee, mutta eihän sitä ole kuin niillä ylinääntyneillä työläisillä..
      Aikoinaan VR perustettiin palvelemaan kansalaisia liikkumisessa, mutta nyt ei ole kuin bisnes mielessä ja sekin sujuu surkeasti, kun jengi siirtyy alati kallistuvan ja harvenevan rautatieverkoston sijaan autoilun helppoon ja takuuvarmaan liikkumistapaan.

      • Anonyymi

        >matalapalkkaiselle todella kova hinta.
        >niillä ylinääntyneillä työläisillä..

        Niin, elämä on valintoja. Joko käyt korkeampipalkkaisessa työssä, jolloin se 6,40 ei ole niin iso raha tai sitten päästät itsesi helpommalla, teet helpompaa matalapalkkaduunia ja hyväksyt sen, ettei sinulla ole niin paljon rahaa. Suomessa toki vihervassareiden vuoksi onnistuu tienaamaan rahaa tekemättä mitään. Sittenkin voi vielä valittaa, että kun ei saa mitään ja kun muilla on rahaa ja mulla ei, vaikka kelan lappujen täyttäminen kerran kahteen viikkoon ON RASKASTA.

        Mihinköhän mahtaa perustua väitteesi VR:n surkeasti sujuvasta bisneksestä? VR nimittäin sattui tekemään viime vuonna erittäin hyvän tuloksen, tehden mm. yli 150 miljoonan liikevoiton, jossa nousua lähes 40 miljoonaa edellisestä vuodesta. Taisi olla taas siellä omassa pikku päässä kehitettyjä kivalta tuntuvia harhoja.


      • Anonyymi

        Se on surkea bisnes.
        Jos kaikki työssä käyvät muut radanvarsiasukkaat käyttäisivät junaa, se tulos olisi miljardi.


    • Anonyymi

      Liikenneyhteydet Helsinkiin ovat huonontuneet HSL:n myötä.
      Aikoinaan meni pikavuoroja, luxus-busseja parhaimmillaan puolessa tunnissa Rautatietorille Lahden moottoritietä Jaakkolan kautta.
      HSL:n bussi siirtyi Porvoontien kautta Ahjoon ja sieltä vanhaa Lahden tietä monen mutkan kautta yli tunnin kierrellen H:kiin.
      Jaakkola on bussiliikenteeltä paitsiossa. Vain Peijaksen linja toimii yhtäälle sisäisenä.
      En edes tiedä, millä bussilla Jaakkolasta pääsee suoraan terveyskeskukseen tai uimahallille.
      Kaikki survotaan junaan. Aikoinaan Hämeentieltä keskustaan jäi matkaajia, koska työpaikkoja on sielläkin.
      Erittäin huono asia, koska nuo ihmiset tuovat kunnallisveroja, kun rikas kaupunki työllistää.
      Ilmeisesti päättäjät ovat Keravan keskustasta enintään 4 km säteeltä eivätkä ymmärrä julkisesta liikenteestä mitään.
      Peffa oman auton penkissä.

      • Anonyymi

        "Ilmeisesti päättäjät ovat Keravan keskustasta enintään 4 km säteeltä eivätkä ymmärrä julkisesta liikenteestä mitään."

        Tai sitten sinä et ymmärrä liiketoiminnasta yhtään mitään.
        Minä en ainakaan ala maksamaan enempää kunnallisveroja sen takia, että jaakkolaan saataisi bussilinja ajamaan puolen tunnin välein, koska joku törkyturpa saattaa haluta kerran viikossa keskustaan.

        "Aikoinaan Hämeentieltä keskustaan jäi matkaajia, koska työpaikkoja on sielläkin."

        Siis onko siellä keskustassa nyt sellainen tilanne, että sinne ei saada työntekijöitä, koska sinne ei kulje bussi? Vai meinaatko, että bussilinjalla sinne ilmestyisi jotenkin mystisesti uusia työpaikkoja, jotka korvaisi linjasta koituvat kulut?

        "Aikoinaan meni pikavuoroja, luxus-busseja parhaimmillaan puolessa tunnissa Rautatietorille Lahden moottoritietä Jaakkolan kautta."

        Mitäpä luulet, olisiko tällainen linja tänä päivänä kannattava? Jos se mielestäsi on niin osta hemmetissä bussi ja ala ajamaan sitä väliä. Sehän olisi varmaa rahantuloa.

        Tällaista tämä on vihervassariaikakautena, kun ihmiset ei tosiaan tajua, että ne palvelut maksaa. Ja jos niillä ei ole tarpeeksi käyttäjiä, ne joudutaan lakkauttamaan.


    • Anonyymi

      Ei kai se päättäjiä, tai kaupunkia kiinnosta mikä bussi mene minnekin tai kuka siitä synnyttää.
      Ihan se ja sama - pääasia että palkka juoksee.

    • Anonyymi

      Onhan se maailman vaikein asia hinnoitella liput oikeudenmukaisesti , pitää olla kaikenmaailman vyöhykkeet ja maksat saman kun kuljet sitten yhden aseman välin tai 5 aseman , vr on ollu per..nrei..ä kautta aikojen ja meno senkun jatkuu ja pahenee , no itse siirryin yksityisautoiluun ja tuhoan luontoa hyvillä mielin enenenkuin rahoitan tuota firmaa.

      • Anonyymi

        Mikä siinä on epäoikeudenmukaista?
        Jos käyt töissä vaikkapa hesassa, saat suunnilleen tuon kuukausilipun hinnan matkakuluina takaisin.
        Me työssä käyvät maksetaan JO NYT niiden asunnot ja eläminen, jotka syystä tai toisesta ei käy töissä. Pitäisikö vielä verovaroin kustantaa näille matkat hesaan, että saa käydä kaivamassa sitä nenää kaivopuistossa, ettei joka päivä tarvitse kaivaa sitä kotona?

        Yksityisautoilu on oma valinta. Olen itsekin harkinnut ostavani oman auton, vaikka tällä hetkellä kävelymatkaa työpaikalle kertyy yhteensä n. 500 metriä julkisilla sisältäen matkan asemalle, asemalta pysäkille ja päätepysäkiltä työpaikalle. Ihan vain siksi, koska pystyn.

        Tää on taas tätä vihervassaripolitiikaa, että me, jotka painetaan niska limassa hommia, pitäisi kustantaa niidenkin nenän kaivaminen, jotka ei vaan jaksa mennä töihin.

        Ja korostan, että ymmärrän niiden ihmisten hyvinvoinnista huolehtimisen, jotka yksinkertaisesti ei pysty tekemään töitä, vamman tai muun syyn vuoksi. Mutta kun tällä hetkellä näyttää olevan nouseva trendi, että kaikkien eläminenkin pitäisi maksaa. Enkä tässä viittaa mitenkään ulkomaalaistaustaisiin.

        Katsokaa vaikka youtubesta TheMöykky. Entinen keravalainen. Äijä hengaa kartsalla, eikä edes ole aikomusta tehdä töitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sinä näet

      kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

      Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

      Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1038
    4. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

      paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

      Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

      Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      822
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

      Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe