Mille vihreä perustaa vihreytensä?

Oikeasti vihreä ilmottautukoot ja perustelkoot.

Kiitos jo valmiiksi :)

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ajatusmaailmaltani se vastasi parhaiten persun vastakohtaa.

      Persussa yhdistyy epätieteellinen maailmankuva sekä epä-älyllinen rasismi, huono käytös, sovinismi, solvaaminen ja väkivallalla uhkailu. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

      Jos olen väärässä, huomaan persut poliittiseksi kodikseni, johon muutan ilomielin. Toki harkittuani muitakin puoluekantoja.

    • Anonyymi

      Listaan voisin lisätä vielä persujen ylimielisen ja vähättelevän, suorastaan vihamielisen ja tavallisimmin epätieteellisiin, salaliittoteorioihin perustuviin argumentteihin pohjautuvan asenteen kaikkea ympäristönsuojelua vastaan, niin eikähän ala olla paketti kasassa, että olen valinnut puoleni sieltä, missä persut eivät ainakaan ole.

      Koska olen myös kohtalaisen paljon kouluja käynyt, ja asun kaupungissa, ja persut vihaavat sekä koulutettuja että kaupunkilaisia, on puolenvalintani oikeastaan väistämätön.

      Miksi olisin persujen joukossa, jossa minua vihattaisiin?

      • Mites ne vihreät eikä pakkomielteesi persut?


    • Anonyymi

      Jos tutkitte vihreiden ajattelua / mielikuvia pidemmällä jaksolla, niin ne ilmentävät laskelvoivaa ajattelua. Siis mikä on itselleen parasta - ei ihmislajia ajatellen. Ihmisen elinympäristöä. Tavallaan samansuuntainen aattelutapa kuin rikollisella, jota epäillään rikoksesta. On erittäin laskelmoiva, että saavuttaa hautun itselleen parhaan päämäärän.
      Juuri tuohon laskelmooivaan ajatteluun liittyy ristiriitaisuus ja mielipiteiden vaihtelevaisuus. Tänään tätä ja huomenna toista.
      Tavallaan kuin lapsen / ymmärtämättömän ihmisen käyttäytyminen, joka ymmärrys on vielä kehitysvaiheessa. Ymmärryksen laajentuessa ajattelu / asiat muuttuvat.

      Muistanette ajan, jolloin vihreät vastustivat vastustamalla ydinenergiaa ja taas tänä päivänä kohdentavat kaiken energia tarpeen toteuttaise ydinenergian kautta. Kuvitelkaapa miten paljon energiaa tarvittaisiin / toisenlaisesti tuotettua, jos kaikki vihreiden ajatukset toteutettaisiin. Autoilu , lämmitys jne..

    • Anonyymi

      Niin, tutkikaa väitettäni muutaman vuoden jaksolla. Tänään vihreiden politikointi on täysin irti todellisuudesta,- vaikkakin ymmärtämättömät ihmiset - nuoret myös ajattelevat samansuuntaisesti, koska heille asia on uusi. Siis ilmastonuutokseen liittyvät alueet ja ilmaston muutoksen estäminen - pysyttäminen 1.5C tasolle.
      Huomatkaa mikä ajattelu vihreillä on elinympäristöämme kohtaan. Teollisuus ja metsiemme hakkuiden rajoittaminen maaseudun autioittaminen jne......

      Niin, kun maassamme käydään avointa keskustelua aiheesta, niin mm nuorisokin ymmärrys laajentuu ja näkevät todellisuuden. Vaikka nuoriso kokee ahdstuneisuutta nyt vihreitten ajattelusta, niin todellisuuden näkeminen poistaa ahdistusta.

      Niin, seuratkaapa tulevaisuutta. Tässä saumassa vihreät taas jälleen kerran muuttavat vihreyttään - ajatteluaan. Vihreätkin näkevät tässä alueessa todellisuuden ja siten taas on muutettava kurssia. No, mikä se lie sitä emme vielä tiedä. Vihreillä riittää aina laaja fiktiivistä kuvittelua.

      Niin, itse soisin kaikille ihmisille ymmäryksen, miten paras lääke ja asenne tulevaisuutta/kin kohtaan on kasvaa todellisuudessa tyytyväisyyttä - iloa - tulevaisuuteen luottavaisena.Niin, ja erikoisesti juuri nuorison. Onnellisuutta kokien.
      Terve,- tasapainoinen todellisuudessa elävä ihminen parasta itselleen ja ympäristölleen. On aivan järkyttävää jo ajatella, miten jokin sukupolvi ihmislajista eläisi elämänsä ahdistuneena ja ilottoana. Tai teeskennellen onnellisuudestaan. Korkeassa stressitasossa.

      m.l

      • Maaseutujen autioittaminen? Jes! Saa olla sitten ihan rauhassa :D


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Maaseutujen autioittaminen? Jes! Saa olla sitten ihan rauhassa :D

        Totta. Maaseudun ja erikoisesti luonnon rauha voimaannuttaa ihmistä. Vaikuttaa positiivisesti ihmisen mieleen.
        Mutta, tuo alue ei riitä ihmisen elämiseen. Ajatellen vielä meidän elinympäristöämme vaihtelevine säätiloineen, niin tarvitsemme olosuhteet maaseudulla elämiseen. Ajatellen tyel'mää, niin autokin on välttämätön väline tai sitten julkiset kulkuyhteydet.
        No, molempia vihreät eivät anna maaseudun ihmiselle.

        Niin, todellisuudessa vihreät eivät omaa ymmärrystasoa nähdä missä olosuhteissa Öllölän mummo asustaa ja mitä tarvitsee eläkseen arjesaan.


      • markkulievonen kirjoitti:

        Totta. Maaseudun ja erikoisesti luonnon rauha voimaannuttaa ihmistä. Vaikuttaa positiivisesti ihmisen mieleen.
        Mutta, tuo alue ei riitä ihmisen elämiseen. Ajatellen vielä meidän elinympäristöämme vaihtelevine säätiloineen, niin tarvitsemme olosuhteet maaseudulla elämiseen. Ajatellen tyel'mää, niin autokin on välttämätön väline tai sitten julkiset kulkuyhteydet.
        No, molempia vihreät eivät anna maaseudun ihmiselle.

        Niin, todellisuudessa vihreät eivät omaa ymmärrystasoa nähdä missä olosuhteissa Öllölän mummo asustaa ja mitä tarvitsee eläkseen arjesaan.

        Ei minulla ole autoa ja lähin linja-auto kulkee 5km päässä.
        Kalaan , marjaan , omat istutukset , kanaa jne ... Kyllä sitä pärjää kunhan oppii taas maan tavoille mutta varmaan hetki menee kun kaupungissa oleskellut kymmenisen vuotta niin tullut uusavuttomaksi hiukan.


      • Anonyymi
        BabylonGetaway kirjoitti:

        Ei minulla ole autoa ja lähin linja-auto kulkee 5km päässä.
        Kalaan , marjaan , omat istutukset , kanaa jne ... Kyllä sitä pärjää kunhan oppii taas maan tavoille mutta varmaan hetki menee kun kaupungissa oleskellut kymmenisen vuotta niin tullut uusavuttomaksi hiukan.

        Totta. Yksittäinen ihminen pärjää yllättävän vähällä ja itse luontoa saastuttamatta. Mutta, jos mielikuvaa laajennetaan ja pohditaan jo yhteiskunnasta ja sen toimivuudesta ja elintasosta, niin tilanne on jo toinen. Nyt tilanne on jo kollketiivinen.
        Esim. moni ajattelee ettei tarvitse ja kuluta verovaroja ja ei olisi riippuvainen koko maamme rahaliikenteestä jne....
        Mutta, jos omistat puhelimen, nettikäytön, niin heti olet osallisena verovaroihin liittyvistä allueista. Tai jos joudut onnettomuuteen tai sairastut, niin heti hoito tapahtuu verovaroista. Eli miten nämä verovarat kertyvät, niin niihin olemme kaikki osallisia. Niiden tuomasta hyvästä ja sen jakamisesta.

        Niin, ei tavallinen ihminen voi tehdä janitoivosta eli elää siivellä, vaan vastakohtaisesti, jota itsekkin arvostan;

        >>Kalaan , marjaan , omat istutukset , kanaa jne ... Kyllä sitä pärjää kunhan oppii taas maan tavoille <<

        Hieman sivummalle. Niin, jos ajatellaan pakolaisuutta ja aikuisen oikeesti pakolaista, joka on avun tarpeessa, niin meillä olisi erittäin merkityksellinen asia ohjata maahanmuuttajia maaseudulle ja aikuisen oikeesti hädässä oleva ihminen ottaisi avun vastaan.

        Mutta, kuten tiedämme, niin pakolaisuuteen liittyy paremman elinympärisön etsiminen ja maaseutumme ei tarjoa tätä heille. Eivät viihdy maaseudulla. Puhtaassa ja rauhaisessa elinypäristössä.

        m.l


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe