Lepopäivän eli sapatin suuri merkitys

Anonyymi

Matteuksen 24 luvussa Jeesus puhuu lopunajoista ja käskee rukoilla , että pyhä sapatti ei menisi hukkaan paeten hiki hatussa! Ajatella, näin tärkeä on sapatti, jota vähätellään, eikä opeteta enää, onko siis ihme, että lopunajat ovat alkaneet, esi-isien pyhien rukousten kantavan voiman vaikutuksen vähetessä! Ei turhaan sanota Jaakobin 3 luvussa jae 1: "Veljeni, älkööt monet teistä ryhtykö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion. Huomatkaa, että Yahsua(Kreik. Käänn. Jeesus) puhuu vain opetuslapsilleen, ei kansalle tai fariseuksille:

Matt. 24
3 Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: »Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?»

15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon- silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on, ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä SAPATTINA."

Israelin 70v. Kestänyt pakkosiirtolaisuus johtui vahvasti myös sapatin rikkomisesta, se määräsi pakkosiirtolaisuuden ajan. (myös Daniel 9.)

2.aik.36:20-21
Ja jotka olivat säilyneet miekalta, ne vietiin pakkosiirtolaisuuteen Baabeliin. Ja he olivat hänen ja hänen poikiensa palvelijoina, kunnes Persian valtakunta sai vallan.
Ja niin toteutui Herran sana, jonka hän oli puhunut Jeremian suun kautta, kunnes maa oli saanut hyvityksen SAPATEISTAAN-niin kauan kuin se oli autiona, se lepäsi-kunnes seitsemänkymmentä vuotta oli kulunut"

Historia tulee toistumaan jälleen, tällä kertaa se kohtaa ristikansaakin.

Jesaja 24
1 Katso, Herra tekee maan tyhjäksi ja autioksi, mullistaa sen muodon ja hajottaa sen asukkaat.
Ja niinkuin kansan käy, niin papinkin, niinkuin orjan, niin hänen herransa, niinkuin orjattaren, niin hänen emäntänsä, niinkuin ostajan, niin myyjän, niinkuin lainanottajan, niin lainanantajan, niinkuin velallisen, niin velkojankin.
Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.
Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.

Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat RIKKONEET LAIT, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.

Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat KUUMUUDESTA korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle."

Jumala lupasi Nooalle, ettei hukuta enää ihmisiä vedenpaisumuksella ja antoi lupauksen merkiksi sateenkaaren. Sen sijaan helvetti tulee maan päälle Jumalan salliman antikristuksen 3,5 v. Ajaksi. Joista yksi vitsaus on Auringon lämpeneminen ihmisten synnin takia:

Ilm. 16:8
Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian."

Vielä on mahdollisuus, että aikoja muutetaan.

Joel. 2:12
Mutta vielä nytkin, sanoo Herra, kääntykää minun tyköni kaikesta sydämestänne, paastoten, itkien ja valittaen.
Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa.
Ehkä hän vielä katuu ja jättää jälkeensä siunauksen: ruokauhrin ja juomauhrin Herralle, teidän Jumalallenne.
Puhaltakaa pasunaan Siionissa, kuuluttakaa pyhä paasto, kutsukaa koolle juhlakokous.
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa."

Armosta (Pyhä Henki) ollaan pelastetut, se on saatu lahjana. Lahja on ansaitsematon
asia, ei siis palkinto, joka ansaitaan. Ja vielä pitää sanoa, Armon Henki eli Pyhä Henki on annettu lahjaksi, että voidaan elää Jumalalle pyhitettyä elämää, vapautua synnin siteistä, erityisesti helmasynneistäkin, jotka menee suvussa, että morsiuspuvut on puhtaan valkoiset ja sileät, ruskeista synninläiskistä ja rypyistä. Yahsuan tullessa hakemaan meitä. Apostolitkin UT.ssa sanoivat "Kaikkien kaikkialla on tehtävä parannus." Jos et vielä ole ylhäältä syntynyt uudeksi luomukseksi Yahushuassa, pitää katua syntejään, pesemään Golgatan sovintoverellä ja pyytää Herraa sydämeesi asumaan, niin Pyhä Henki tulee sydämeesi asumaan. Ja alat elämään ikuisuutta jo tässä ajassa Herran kanssa suhteessa päivittäin. Tilivälit pitäen lyhyenä, jos syntiin lankeat niin tulee käymään jokaiselle. Herra on armollinen, halleluja!
Hääpukukin pitää olla, jos sitä ei vielä ole, elikkä Kristuksen tekoja tekemällä se tulee. Ja Yahsua on sanonut: " Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä,

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

.. sillä ilman Minua ette voi mitään tehdä." Johan. 15:5.
      Vanhurskaiksi tullaan myös teoista, ei kuulemalla, usko tulee sanan kuulemisesta. Ollaan siis sanan tekijöitä, eikä kuulijoita pelkästään.
      Sillä usko ilman tekoja on kuollut!

Jaakob2
      17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
      Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
      Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
      Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
      Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
      Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta."

Jumalan 10 käskyn pito, SAPATTIA myöden ja vanhurskaiden tekojen teko on verrattavissa matteuksen 25 luvun viisaisiin neitsyeihin.

Matt25:34
      Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'."

Uskon tasoista

Ilm. 22:11
      Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
      Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
      Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
      Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!"

Suosittelen lukemaan Helena Konttinen - Eräs Meidän Aikamme Profeeetta kirjan, jos haluaa saada vahvaa ruokaa ja on hengelliset hampaat jo kasvaneet, millä pureskella.

Rukoilkaamme  Herraa lähettämään viisaita opettajia seurakuntiin, että että lampaat saavat oikeata ruokaa, eivätkä näänny nälissään! Yahsuan (kreik. Käännös Jeesus) nimessä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      289
      5445
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5026
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4136
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3830
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3458
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      87
      3107
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      69
      2972
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      38
      2130
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      44
      2081
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2068
    Aihe