Asia joka tahtoo monelta rahapalkan perään kyselevältä työttömältä usein unohtua.
Työ itsessään on palkka
238
230
Vastaukset
- Anonyymi
Niinhän te persuyrittäjät ajattelette, mitäpä sitä muista kun itselle vaan riittää.
- Anonyymi
Yrittäjille kateellisten pitäisi ryhtyä itse yrittäjäksi. Ei se raha puissa kasva yrittäjillekään. Kaurapuurolla kituutetaan painetaan pitkää päivää myös pyhäpäivisin.
Ilmaisen rahan jakaminen työttömille on lopetettava. Jotain pitää heidänkin tehdä pelkän sohvalla makaamisen lisäksi. Sitten vasta rahaa, kun työttömällä on osoittaa joku työtehtävä suoritetuksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjille kateellisten pitäisi ryhtyä itse yrittäjäksi. Ei se raha puissa kasva yrittäjillekään. Kaurapuurolla kituutetaan painetaan pitkää päivää myös pyhäpäivisin.
Ilmaisen rahan jakaminen työttömille on lopetettava. Jotain pitää heidänkin tehdä pelkän sohvalla makaamisen lisäksi. Sitten vasta rahaa, kun työttömällä on osoittaa joku työtehtävä suoritetuksi.Sitten on todettava reilusti myös, että olemme siirtyneet neuvostoliittolaiseen järjestelmään, joka perustui pakkotyöhön. Työttömyys oli rikos NL:ssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on todettava reilusti myös, että olemme siirtyneet neuvostoliittolaiseen järjestelmään, joka perustui pakkotyöhön. Työttömyys oli rikos NL:ssa.
Mikä ihmeen pakkotyö? Kuka sellaista on esittänyt? Ei rahaa ole mikään pakko ottaa vastaan, kuten ei ole mikään pakko tehdä töitäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on todettava reilusti myös, että olemme siirtyneet neuvostoliittolaiseen järjestelmään, joka perustui pakkotyöhön. Työttömyys oli rikos NL:ssa.
euhan onkin pitkälle neukkuliiton kopio kaikessa kun korvauskin maksetaan työ nimekkeellä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaisen rahan jakaminen työttömille on lopetettava. Jotain pitää heidänkin tehdä pelkän sohvalla makaamisen lisäksi. Sitten vasta rahaa, kun työttömällä on osoittaa joku työtehtävä suoritetuksi.Juu näin on! Yrittäjät tekee tässä maassa ihan yksin ja ihan kaiken!
Mites olis jos järjestettäis tollai pikkunen yleislakko niminen tempaus, niin jos noi realiteetit menis taas vaihteeks jakeluun yrittäjillekin et kuka sen rahavirran sinne yritysten kassaan tässä maassa oikein tekee? :)
Yrittäjä itse, vai työntekijät?
Miten olis? Kättä päälle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen pakkotyö? Kuka sellaista on esittänyt? Ei rahaa ole mikään pakko ottaa vastaan, kuten ei ole mikään pakko tehdä töitäkään.
Sitä paitsi pakkotyö eli orjatyö rikkoo ihmisoikeksia:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisoikeudet
Ihmisoikeuksiin kuuluvat oikeus työhön sekä orjuuden ja pakkotyön kielto ja kidutuksen kielto. - Anonyymi
vihervasemmisto se itseään ajattelee ja näkemyksiään toteuttelee muilta kerätyillä rahoilla ottamatta vastuuta teoistaan
Mistä päättelit, että aloittaja olisi perussuomalainen yrittäjä?
Huoman, ettet tunne ainoatakaan perussuomalaista yrittäjää, sinulla on vain luulo.Anonyymi kirjoitti:
Juu näin on! Yrittäjät tekee tässä maassa ihan yksin ja ihan kaiken!
Mites olis jos järjestettäis tollai pikkunen yleislakko niminen tempaus, niin jos noi realiteetit menis taas vaihteeks jakeluun yrittäjillekin et kuka sen rahavirran sinne yritysten kassaan tässä maassa oikein tekee? :)
Yrittäjä itse, vai työntekijät?
Miten olis? Kättä päälle?Sopii mainiosti, sen kun lakkoilette jos työnteko ei maita. Yrittäjällä ei ole varaa lakkoilla.
- Anonyymi
persusussu kirjoitti:
Sopii mainiosti, sen kun lakkoilette jos työnteko ei maita. Yrittäjällä ei ole varaa lakkoilla.
Yrittäjällä on sen vuoksi työntekijät, jotta voi itse "lakkoilla" esimerkiksi Pattajalla muutaman viikon kerrallaan. Naamioi lakon vielä työreissuksi, niin pääsee verovapaasti firman piikkiin.
Olisi hauska nähdä joskus sellainen ihme kuin rehellinen yrittäjä. Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjällä on sen vuoksi työntekijät, jotta voi itse "lakkoilla" esimerkiksi Pattajalla muutaman viikon kerrallaan. Naamioi lakon vielä työreissuksi, niin pääsee verovapaasti firman piikkiin.
Olisi hauska nähdä joskus sellainen ihme kuin rehellinen yrittäjä.Sinulla ei selvästikään ole kokemusta saati ymmärrystä yrityksen kirjanpidosta ja mitä yrityksen kuluihin saa ja voi kirjata.
Kaikista ei ole yrittäjiksi, ei edes itsensä työllistäjäksi.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaisen rahan jakaminen työttömille on lopetettava. Jotain pitää heidänkin tehdä pelkän sohvalla makaamisen lisäksi. Sitten vasta rahaa, kun työttömällä on osoittaa joku työtehtävä suoritetuksi.Minulla on pitkään ollut se käsitys, että työttömyys on jonkinlainen vitsaus, huono kohtalo, jota kukaan ei halua osakseen ja joka johtaa siihen tilanteeseen joutuvan henkilön elämän näivettymiseen.
Sen takia en pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka kadehtivat työttömiä. Mitä muutakaan se voi olla kuin kateutta, kun toimitaan ja puhutaan siihen suuntaan, että jo ennestään huono-osaiselta pitäisi ottaa pois se vähäkin , millä hän elää. Ihmiset, jotka näin ajattelevat ja puhuvat, saisi minun puolestani hirttää munistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaisen rahan jakaminen työttömille on lopetettava. Jotain pitää heidänkin tehdä pelkän sohvalla makaamisen lisäksi. Sitten vasta rahaa, kun työttömällä on osoittaa joku työtehtävä suoritetuksi.Tee semmoset sopimukset että saat hankittua muutakin syötävää ku kaurapuuroa, vittuako_itket kaikilla forumeilla ankeutta kun ite oot sopimukses tehny?
- Anonyymi
persusussu kirjoitti:
Sinulla ei selvästikään ole kokemusta saati ymmärrystä yrityksen kirjanpidosta ja mitä yrityksen kuluihin saa ja voi kirjata.
Kaikista ei ole yrittäjiksi, ei edes itsensä työllistäjäksi.Minulla on ystäväpiirissä useampikin yrittäjä. Olen tehnyt heidän kauttaan hankintoja alv-vapaasti. Hankin myös jouluviinat heidän edustuskuluina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaisen rahan jakaminen työttömille on lopetettava. Jotain pitää heidänkin tehdä pelkän sohvalla makaamisen lisäksi. Sitten vasta rahaa, kun työttömällä on osoittaa joku työtehtävä suoritetuksi.Kyllä sen verran voi työttömyyden kurimukseen joutunutta ruokkia, että pysyy hengissä, kunnes on antaa jotakin sesonkiduunia nälkäpalkkaa vastaan.
- Anonyymi
persusussu kirjoitti:
Sopii mainiosti, sen kun lakkoilette jos työnteko ei maita. Yrittäjällä ei ole varaa lakkoilla.
Kuin ni ei o varaa? Yrittäjät saa nykyään enemmän yritystukia ku kaikki Suomen työttömt yhteensä työttömyyskorvauksia ja sossun rahoja! Tän maan yrittelijät on nykyään maan pahimpia sossupummeja! Joten kyllä siin kummasti yrittäjäkin voi noilla tuilla lakkoilla, tai vetää vaikka lonkkaa, jos työttömät saa vähemmän rahaa kouraan ku ne! Ja ei tääl työttömätkä sentään nälkään kuole.
Anonyymi kirjoitti:
Kuin ni ei o varaa? Yrittäjät saa nykyään enemmän yritystukia ku kaikki Suomen työttömt yhteensä työttömyyskorvauksia ja sossun rahoja! Tän maan yrittelijät on nykyään maan pahimpia sossupummeja! Joten kyllä siin kummasti yrittäjäkin voi noilla tuilla lakkoilla, tai vetää vaikka lonkkaa, jos työttömät saa vähemmän rahaa kouraan ku ne! Ja ei tääl työttömätkä sentään nälkään kuole.
Kerrotko mitä yritystukia yksin- tai pienyrittäjä saa?
Suomessa on 286 934 yritystä (Tilastokeskus, Yritysrekisteri 2017) pois lukien maa-, metsä- ja kalatalous. Ne työllistävät 1,4 miljoonaa ihmistä ja tuottavat veroja, joilla maksetaan palveluita kaikille. Yrityksistä 93,2 prosenttia on alle 10 hengen yrityksiä.
Yritysten 409 miljardin euron liikevaihdosta yli puolet (59 %) syntyy pk-yrityksissä ja pk-sektorin osuus BKT:sta on runsaat 40 prosenttia.
Alle 10 työntekijän yritykset ovat mikroyrityksiä
Alle 50 työntekijän yritykset ovat pienyrityksiä.
50—249 henkilön yritykset ovat keskisuuria.
Pk-yritys = alle 250 henkilön yritys.
Vähintään 250 henkilöä työllistävät yritykset ovat suuryrityksiä.
Yrityksistä alle 10 työntekijän yrityksiä on 264 519 eli 93,2 prosenttia. Pienyrityksiä on 15 989 (5,6 %), keskisuuria 2 883 (1,0 %) ja suuryrityksiä 615 (0,2 %).
https://www.yrittajat.fi/suomen-yrittajat/yrittajyys-suomessa-316363Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ystäväpiirissä useampikin yrittäjä. Olen tehnyt heidän kauttaan hankintoja alv-vapaasti. Hankin myös jouluviinat heidän edustuskuluina.
Verottaja ei katso hyvällä, mikäli jouluinen lahjusviinipullolista on mittava, joten olen 100% varma, ettei siitä liikene kavereille maistiaisia, varsinkin koska lahjus pitää nimikoida. Eri asia tietenkin, jos olet yhteistyökumppani.
Melkoisen rohkeita ovat yrittäjätuttusi, jos alvittomia kauppoja kanssasi harrastavat. Ehkäpä teidän piireissänne sellainen on kulttuurikysymys. Se vain on yksi kerta kun rysähtää (esim. kettuuntunut naisystävä tai naapuri, ex-rouva tai työkaverisi, jolle olet kehuskellut verovilpistä) ja sen jälkeen verotarkastus, arvioverot ja sakot. Pahimmassa tapauksessa liiketoimintakielto.
Et ole uskottava, sorri.- Anonyymi
persusussu kirjoitti:
Verottaja ei katso hyvällä, mikäli jouluinen lahjusviinipullolista on mittava, joten olen 100% varma, ettei siitä liikene kavereille maistiaisia, varsinkin koska lahjus pitää nimikoida. Eri asia tietenkin, jos olet yhteistyökumppani.
Melkoisen rohkeita ovat yrittäjätuttusi, jos alvittomia kauppoja kanssasi harrastavat. Ehkäpä teidän piireissänne sellainen on kulttuurikysymys. Se vain on yksi kerta kun rysähtää (esim. kettuuntunut naisystävä tai naapuri, ex-rouva tai työkaverisi, jolle olet kehuskellut verovilpistä) ja sen jälkeen verotarkastus, arvioverot ja sakot. Pahimmassa tapauksessa liiketoimintakielto.
Et ole uskottava, sorri.Olet ilmeisesti ollut liian kauan poissa työelämästä, jos et tiedä edes noita lahjakäytäntöjä. Niitä joulunalusviinoja ei sen kummemmin tarvitse yksilöidä tai todistella mikä pullo on mennyt mihinkin. Siitä syystä minulla on joka vuosi joulupöydässä kunnollista konjakkia ja viskiä.
Muut alv-vapaat tavarat voin hankkia siksi, koska ne liittyvät oleellisesti kyseisten firmojen toimintaan. Esimerkiksi vaatteita on helppo hankkia, koska ne voidaan pistää kirjanpidossa työntekijöiden työvaatteiksi.
On vaan tyhmää maksaa ylimääräisiä veroja. Se mitä sinä uskot on minulle yksi ja sama. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on pitkään ollut se käsitys, että työttömyys on jonkinlainen vitsaus, huono kohtalo, jota kukaan ei halua osakseen ja joka johtaa siihen tilanteeseen joutuvan henkilön elämän näivettymiseen.
Sen takia en pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka kadehtivat työttömiä. Mitä muutakaan se voi olla kuin kateutta, kun toimitaan ja puhutaan siihen suuntaan, että jo ennestään huono-osaiselta pitäisi ottaa pois se vähäkin , millä hän elää. Ihmiset, jotka näin ajattelevat ja puhuvat, saisi minun puolestani hirttää munistaan.Samaa mieltä, on yrittäjän vika, jos ei pysty kunnon palkkaa maksamaan. Työtönkin menisi mielellään työhön, mutta ei millään 9e . Keskipalkkahan on n.2700e/kk, niin osaako yrittäjistä monikaan itse laskea, paljonko on 2700: 160? Palkat on nousseet sadan vuoden aikana, nyt ei enään nukuta työmaan vieressä, vaan joutuu maksamaan asumisesta 5-800e/kk, ruuan hinta nousee joka vuosi, samoin sähkö, matkat ym. Yrittäjä saa vähentää kaikki kulut työntekijästään, toimitilat,sähköt, vakuutukset ym. ja vielä lisää tarvitsisivat. Olemme suomessa, emme afrikassa valkoisen miehen orjina, vaikka orjiahan kaikki työntekijät onkin, kun menevät kiltisti aamulla jonossa ja silti äänestävät porvaria. Miten työläisistä onkin voinut tulla porvareita, kun ovat työläisperheistä kotoisin tai mökissä kasvaneita? jarik-tre
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaisen rahan jakaminen työttömille on lopetettava. Jotain pitää heidänkin tehdä pelkän sohvalla makaamisen lisäksi. Sitten vasta rahaa, kun työttömällä on osoittaa joku työtehtävä suoritetuksi.Huonobisnes on jos ei jää nappulaa, jos on hyvä bisnes niin takuulla jää, tunnen yrittäjiä joille jää voittoja, heillä on myöskin työntekijöitä kymmeniä.
- Anonyymi
persusussu kirjoitti:
Kerrotko mitä yritystukia yksin- tai pienyrittäjä saa?
Suomessa on 286 934 yritystä (Tilastokeskus, Yritysrekisteri 2017) pois lukien maa-, metsä- ja kalatalous. Ne työllistävät 1,4 miljoonaa ihmistä ja tuottavat veroja, joilla maksetaan palveluita kaikille. Yrityksistä 93,2 prosenttia on alle 10 hengen yrityksiä.
Yritysten 409 miljardin euron liikevaihdosta yli puolet (59 %) syntyy pk-yrityksissä ja pk-sektorin osuus BKT:sta on runsaat 40 prosenttia.
Alle 10 työntekijän yritykset ovat mikroyrityksiä
Alle 50 työntekijän yritykset ovat pienyrityksiä.
50—249 henkilön yritykset ovat keskisuuria.
Pk-yritys = alle 250 henkilön yritys.
Vähintään 250 henkilöä työllistävät yritykset ovat suuryrityksiä.
Yrityksistä alle 10 työntekijän yrityksiä on 264 519 eli 93,2 prosenttia. Pienyrityksiä on 15 989 (5,6 %), keskisuuria 2 883 (1,0 %) ja suuryrityksiä 615 (0,2 %).
https://www.yrittajat.fi/suomen-yrittajat/yrittajyys-suomessa-316363En osaa sanoa että mitä tukia minkäkin kokoset yritykset saa? Tiedän vaan sen et paljon toi yritystukien kokonaispotti on. Ja se on ISO!
https://yle.fi/uutiset/3-10597377
Lähes 9 mrd. Joten eiköhän tosta potista kohtalaisen iso kakku piisaa pien- ja keskisuuri-sektorillekin? Ja noi verotuet ja alennetut ALV-kannathan (jotka on siis se selvästi suurin osuus noista) hyödyttää ihan jokaista yritystä pienimmästä suurimpaan!
Sitä en kyl oikein ymmärtäny et mitä toi sun luettelos erikokoisten yritysten määrästä sit liittyi aiheeseen millään lailla?
PS: Ja olisit sä nyt varmaan itsekin osannu googlata YLEn artikkelin tohon? Ainakin ennemmin ku ton listan noista yrityksistä? Miks et tehnyt sitä? - Anonyymi
persusussu kirjoitti:
Et ole uskottava, sorri.Ja miksei vpis aivan hyvin tehdä ALVittomia kauppoja? Ja siis ihan laillisesti! Koska eikös firmat ala maksamaan ALVia vasta sen jälkeen ku kymmpitonnin eestä tulee liikevaihtoa täyteen. Eli siihen asti kaikki asiakkaiden maksamat ALVit on åiiloyritystukea yrittäjälle, koska ei sen tartte niitä verottajalle tilittää! Ja sehän on sit yrittäjän omassa harkinnassa jos se jollekin kaverilleen myy mitälie vaikka ilman ALVia. Koska sen omaa rahaahan se sen ALVin osuuskin on niin kauan ku tulee tosiaan toi kybädona täyteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja miksei vpis aivan hyvin tehdä ALVittomia kauppoja? Ja siis ihan laillisesti! Koska eikös firmat ala maksamaan ALVia vasta sen jälkeen ku kymmpitonnin eestä tulee liikevaihtoa täyteen. Eli siihen asti kaikki asiakkaiden maksamat ALVit on åiiloyritystukea yrittäjälle, koska ei sen tartte niitä verottajalle tilittää! Ja sehän on sit yrittäjän omassa harkinnassa jos se jollekin kaverilleen myy mitälie vaikka ilman ALVia. Koska sen omaa rahaahan se sen ALVin osuuskin on niin kauan ku tulee tosiaan toi kybädona täyteen.
Tilikauden kymppitonnin liikevaihto, alvittomat viinat ja huh hah hei :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ilmeisesti ollut liian kauan poissa työelämästä, jos et tiedä edes noita lahjakäytäntöjä. Niitä joulunalusviinoja ei sen kummemmin tarvitse yksilöidä tai todistella mikä pullo on mennyt mihinkin. Siitä syystä minulla on joka vuosi joulupöydässä kunnollista konjakkia ja viskiä.
Muut alv-vapaat tavarat voin hankkia siksi, koska ne liittyvät oleellisesti kyseisten firmojen toimintaan. Esimerkiksi vaatteita on helppo hankkia, koska ne voidaan pistää kirjanpidossa työntekijöiden työvaatteiksi.
On vaan tyhmää maksaa ylimääräisiä veroja. Se mitä sinä uskot on minulle yksi ja sama.Saatko kaikki jouluviinasi vähennyksiin?
Anonyymi kirjoitti:
En osaa sanoa että mitä tukia minkäkin kokoset yritykset saa? Tiedän vaan sen et paljon toi yritystukien kokonaispotti on. Ja se on ISO!
https://yle.fi/uutiset/3-10597377
Lähes 9 mrd. Joten eiköhän tosta potista kohtalaisen iso kakku piisaa pien- ja keskisuuri-sektorillekin? Ja noi verotuet ja alennetut ALV-kannathan (jotka on siis se selvästi suurin osuus noista) hyödyttää ihan jokaista yritystä pienimmästä suurimpaan!
Sitä en kyl oikein ymmärtäny et mitä toi sun luettelos erikokoisten yritysten määrästä sit liittyi aiheeseen millään lailla?
PS: Ja olisit sä nyt varmaan itsekin osannu googlata YLEn artikkelin tohon? Ainakin ennemmin ku ton listan noista yrityksistä? Miks et tehnyt sitä?Katso tarkempia tietoja suurimmista tuensaajista alla olevan linkin grafiikasta.
https://yle.fi/uutiset/3-10095106
"Selvityksestä käy ilmi, että veroeduista hyötyvien listan kärjessä on mm. vakavaraisia metsä-, metalli-, öljy- ja kemianteollisuuden PÖRSSIyhtiöitä: UPM, Metsä Group, Outokumpu, Stora Enso, Kemira, Neste."
Miten kuvittelet niiden 93,2 % pien-, haalari- ja nanoyritysten hyötyvät mittavista yrityistuista?Anonyymi kirjoitti:
Olet ilmeisesti ollut liian kauan poissa työelämästä, jos et tiedä edes noita lahjakäytäntöjä. Niitä joulunalusviinoja ei sen kummemmin tarvitse yksilöidä tai todistella mikä pullo on mennyt mihinkin. Siitä syystä minulla on joka vuosi joulupöydässä kunnollista konjakkia ja viskiä.
On vaan tyhmää maksaa ylimääräisiä veroja. Se mitä sinä uskot on minulle yksi ja sama.Meillä siirryttiin pois alkoholilahjuksista jo muutama vuosi sitten tyyliin "jokainen ostakoon itse omat viinansa", koska yritys ei halua tukea ongelmakäyttäjän addiktiota. Yhteistyökumppaneille suosimme lahjakortteja tunnettuihin ravintoloihin, työväelle jouluruokapaketteja valmistavan yrityksen lahjakortti.
Etkö muuten osta laatujuomia kuin vain jouluna 50% alennuksella yrityksen piikkiin? Itse ostan laatuviinini silloin kuin huvittaa - oli joulu tai juhannus.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaisen rahan jakaminen työttömille on lopetettava. Jotain pitää heidänkin tehdä pelkän sohvalla makaamisen lisäksi. Sitten vasta rahaa, kun työttömällä on osoittaa joku työtehtävä suoritetuksi.Se on sellaista tämä maahanmuuttajien työllistäminen! Kysyin eräältä bussinkuljettajalta, miten tämä vaihto nyt tehdään (uudistuksen jälkeen) vastasi että AB painat. Väärin meni! Menin eräänä päivänä kysymään HSL :ltä. Ei paineta mitään jos on vaihto. Siinä eläkeläisten rahat vääriin neuvoihin! Ei voi heiltä mitään kysyä, Kyllä raivostuttaa. J mihin nämä synnyttäjät jotka lapsia suoltavat. meinäävät heidäy töihin saada. Suomen elätettäväksi, kuten vanhempansakin! Ei puilueet ymmärrä? Ei!
- Anonyymi
Aivan totta. Sitä palkkaa voidaan katsoa sitten tulevaisuudessa kun hommat ovat alkaneet sujua.
- Anonyymi
Katsotaan sitten tulevaisuudessa niitä laskujen maksujakin.
- Anonyymi
Älä viitti naurattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsotaan sitten tulevaisuudessa niitä laskujen maksujakin.
Juuri niin! Peukku pystyssä näin sanallisesti, kun en halua kirjautua.
Jos haluaa tehdä merkityksellistä työtä korvauksetta niin voi tehdä vapaaehtoistyötä erillaisissa järjestöissä.
Palkkatyö on vaihdantaa. Työntekijä antaa työpanoksensa ja saa vastineeksi palkkaa.
Yhtä vähän kuin veroja voi laittaa valtion maksettavaksi yhtä vähän yksityisten yritysten palkkaa voi valtio maksaa. Pää tulee vetävän käteen. Nyt niin osittain tapahtuu kun pienimmillä palkoilla ei enää tule toimeen ja valtio maksaa toimeentulotukena elinkustannusten ja palkan välisen erotuksen, kun työnantajat eivät maksa palkkaa jolla tulisi toimeen.- Anonyymi
Tarkoittaako aloittaja että työ on orjan ainut oikeus jota ei voi ottaa orjalta pois
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaako aloittaja että työ on orjan ainut oikeus jota ei voi ottaa orjalta pois
Ja aloittajan kykypuoluemaisesta mielekkäästä talouspolitiikasta herää kysymys: Jos Suomessa aloitettais ton kaltainen orjatyökokeilu, niin: Kuinkahan hyvin aloittaja kuvittelisi että tässä maassa kövis kaikille kaupan alan yrittäjille jotka yrittää kaupustella erinäisiä tavaroita tai palveluita kansalaisille? Hoiden ostovoima sit tän neronleimauksen johdosta romahtais. Varmaan menis ns. putkeen toi kokeilu? Monta tuhatta uutta konkurssia per vuosi? KYVYKÄSTÄ!
- Anonyymi
Onhan sitä nykyisinkin orjatyötä. Työtön henkilö menee työharjoitteluun ja kuvittelttelee että voisi saada työpaikan, kun ahkerasti yrittää ja sitten saa kuulla muutaman kuukauden päästä, että harjoittelusi päättyy ja työpaikkaa ei synny.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan sitä nykyisinkin orjatyötä. Työtön henkilö menee työharjoitteluun ja kuvittelttelee että voisi saada työpaikan, kun ahkerasti yrittää ja sitten saa kuulla muutaman kuukauden päästä, että harjoittelusi päättyy ja työpaikkaa ei synny.
Ei tuo ole orjatyötä nähnytkään. Harjoittelija saa menettämästään vapaa-ajastaan jonkun korvauksen aivan kuten oikea työntekijäkin. Korvaus ei tietenkään ole yhtä suuri kuin oikealla hyödyllisellä työntekijällä.
Jos työtön ei kelpaa työnantajalle, niin häntä ei tietenkään palkata. Eivät työnantajat ole mitään sosiaalitoimistoja. - Anonyymi
Minkä takia valtion tulisi kustantaa työnantajille ilmaista työvoimaa ei valtion kuulu toimia minään työnantajien sosiaalitoimistona?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo ole orjatyötä nähnytkään. Harjoittelija saa menettämästään vapaa-ajastaan jonkun korvauksen aivan kuten oikea työntekijäkin. Korvaus ei tietenkään ole yhtä suuri kuin oikealla hyödyllisellä työntekijällä.
Jos työtön ei kelpaa työnantajalle, niin häntä ei tietenkään palkata. Eivät työnantajat ole mitään sosiaalitoimistoja.ja VITUT!
Jos sun kusipään mielestä joku EURO tunnissa on pätevä palkka ihan mistä tahansa työstä ihan missä tahansa päin Eurooppaa, niin hirtä sit ittes munista!
Ja mainitseppas nimeltä YKSIKÄÄN orjatöissä ollut joka ON kelvannu työnantajaorjuuttajalle? :) Ainakaan minä en tunne yhtä ainuttakaan, enkä o edes kuullu et kukaan on tolleen koskaan missään töitä saanu. Toi kusetus ei o mitään muuta ku laillistettu halpatyömarkkina, joka pitäis lakkauttaa välittömästi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja VITUT!
Jos sun kusipään mielestä joku EURO tunnissa on pätevä palkka ihan mistä tahansa työstä ihan missä tahansa päin Eurooppaa, niin hirtä sit ittes munista!
Ja mainitseppas nimeltä YKSIKÄÄN orjatöissä ollut joka ON kelvannu työnantajaorjuuttajalle? :) Ainakaan minä en tunne yhtä ainuttakaan, enkä o edes kuullu et kukaan on tolleen koskaan missään töitä saanu. Toi kusetus ei o mitään muuta ku laillistettu halpatyömarkkina, joka pitäis lakkauttaa välittömästi!PS: Ja juu! Ei työnantajat olekaan mitää sosiialitoimistoja!
Koska työnantajat on nykyään sossuPUMMEJA! :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja VITUT!
Ja mainitseppas nimeltä YKSIKÄÄN orjatöissä ollut joka ON kelvannu työnantajaorjuuttajalle? :) Ainakaan minä en tunne yhtä ainuttakaan, enkä o edes kuullu et kukaan on tolleen koskaan missään töitä saanu. Toi kusetus ei o mitään muuta ku laillistettu halpatyömarkkina, joka pitäis lakkauttaa välittömästi!Ymmärrätkö mitä eroa on harjoittelijalla ja työntekijällä? Et näköjään. Harjoittelija on yleensä työnantajalle riski, joka sitoo jo olemassa olevaa työvoimaa. Usein tarvitaan joku mentori neuvomaan harjoittelijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö mitä eroa on harjoittelijalla ja työntekijällä? Et näköjään. Harjoittelija on yleensä työnantajalle riski, joka sitoo jo olemassa olevaa työvoimaa. Usein tarvitaan joku mentori neuvomaan harjoittelijaa.
Juu, ymmärrrän!
Harjoittelija = orja.
Työntekijä = Sellainen joka saa työstään palkkaakin.
PS: Ihan jokaisessa työpaikassa jossa mä oon ollu, on ollu jonku kk mittanen koeaika jollon työnantaja voi ihan vapaasti fudasta työntekijän pihalle jos ei ala homma luistamaan, ei siihen mitään erillisiä harjotteluita tarvita, *itun idiootti!
Ja yhdessäkään harjottelupaikassa jossa mä oon ollu, ei o kyllä näkyny yhtään mitään mentoreita, eli: vedä lapasees. Sun jutut on niin täynnä shaibaa et ne tukkis minkä tahansa viemärin. Tuntuu ennemminkin siltä, et sä et o ikinä työmaata nähnytkään!? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos työtön ei kelpaa työnantajalle, niin häntä ei tietenkään palkata. Eivät työnantajat ole mitään sosiaalitoimistoja.Harjoittelija sa kuull aettä on tänä vuonnn kolmas harjoittelija
Kaiken kaiiaan olu t niin monyåta ettei tiedetä.
Kukaan ei saa aki aikaa.
Joku raja harjoitteluille.
Vaikka kerran kahteen vuoteen ja s akot jis ei palkaa tai pi t ää maksaa jälkikäteen kunnonpalkaa jos heti otaa uuden harjoitelin.
Lisäksi upm kymen saa esim sähköveron palutusta joka vusi 2 miljonaa euro a miski .
Tätä voisi tavallisn veron mksaja vain haaveilla
- Anonyymi
Mielekkyyttä etsivä löytääkin.
- Anonyymi
Ihan vapaasti saat tehdä työsi kun on niin palkitsevaa. Minä en sulle tule ilmaiseksi tekemään mitään.
- Anonyymi
Eivätkä veronmaksajatkaan sinulle rahaa tule ilmaiseksi antamaan.
Koska uudet aktiivimallit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska uudet aktiivimallit.Oletko maksanut muka jonkun työttömän elättämisestä? Vaikka täällä
ei olisi ainuttakaan työtöntä, maksat silti saman verran veroja, tai vielä
enemmän, koska herrat löytävät kyllä käyttöä rahoillesi. - Anonyymi
Kannatan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska uudet aktiivimallit.Miten niin ”ilmaista”!?
Juuei!
Koska kyllä se työttömillekin tullut ”ilmainen” raha jostain tulee, ei se puissa kasva! Ja me itse kukin maksamme sitten ton rahan kun niitä töitä löytyy erinäisissä maksuissa ja veroissamme. Joita muuten myös työttömät sattuvat maksamaan, jos et ollut tietoinen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ”ilmaista”!?
Juuei!
Koska kyllä se työttömillekin tullut ”ilmainen” raha jostain tulee, ei se puissa kasva! Ja me itse kukin maksamme sitten ton rahan kun niitä töitä löytyy erinäisissä maksuissa ja veroissamme. Joita muuten myös työttömät sattuvat maksamaan, jos et ollut tietoinen?Väitätkö että sosiaalituilla elävät idealistityöttömät maksaisivat itse elämäntapansa?
Miksi muuten välttelet aktiivisesti töitä? Koetko olevasi muita parempi ihminen? - Anonyymi
Samoin minä en tee ilmaiseksi, sillä palkka on korvaus työstä, joko rahana tai luontaisetuna.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Palkka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö että sosiaalituilla elävät idealistityöttömät maksaisivat itse elämäntapansa?
Miksi muuten välttelet aktiivisesti töitä? Koetko olevasi muita parempi ihminen?Väitätkö sä itse, et kaikki tän maan sosiaalituilla elävät on eläny, ja tulee elämään, noilla samoilla sosiaalituilla kohdusta hautaan tekemättä kertaakaan elämänsä aikana töitä?
Jos, niin: Hakeudu hoitoon!
PS: Ja kuka välttelee töitä? Mä käyn töissä ihan joka arkipäivä. Joten kannattais ehkä pitää kiirettä sen laitospaikan hankkimisenkin kanssa, jos noi sun harhat alkaa olla jo tota luokkaa? Ja muita parempi ihminen olen ehdottomasti jo sen takia että kannatan persuja, jotka taas puolustaa Suomea ja suomalaisia. Ainakin jos muina pidetään oman maansa myyviä globalisteja ja muita omaan pesään paskojia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö sä itse, et kaikki tän maan sosiaalituilla elävät on eläny, ja tulee elämään, noilla samoilla sosiaalituilla kohdusta hautaan tekemättä kertaakaan elämänsä aikana töitä?
Jos, niin: Hakeudu hoitoon!
PS: Ja kuka välttelee töitä? Mä käyn töissä ihan joka arkipäivä. Joten kannattais ehkä pitää kiirettä sen laitospaikan hankkimisenkin kanssa, jos noi sun harhat alkaa olla jo tota luokkaa? Ja muita parempi ihminen olen ehdottomasti jo sen takia että kannatan persuja, jotka taas puolustaa Suomea ja suomalaisia. Ainakin jos muina pidetään oman maansa myyviä globalisteja ja muita omaan pesään paskojia!Osuipa taas pahasti työnvälttelijään :-D
Kerro nyt vielä miksi välttelet töitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö että sosiaalituilla elävät idealistityöttömät maksaisivat itse elämäntapansa?
Miksi muuten välttelet aktiivisesti töitä? Koetko olevasi muita parempi ihminen?Koetko sinä olevasi niin erityinen ihminen että toisten pitäisi tehdä sinulle ilmaiseksi töitä joista kuuluisi maksaa palkkaa? Laita firmas nimi tänne niin katsotaan vuoden kuluttua miten sillä orjalaivalla pyyhkii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osuipa taas pahasti työnvälttelijään :-D
Kerro nyt vielä miksi välttelet töitä?Joo. Kyllähän täs tulee joka päivä töitä välteltyä tuolla töissä! :)
Et valtio sais verovaroja maksaa teidän sossupummiyrittäjien tuet! :)
Kun te harrastelette Suomessa tätä yeitystoimintaa. Kun ette osaa keksiä edes kannattavia liikeideoita jotta firmanne pyöris ilman tukia.
Tsemppiä puuhasteluihisi! Ja luista täyttää tukihakemuksesi ajoissa ettei jää saamatta, PUMMI! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muuten välttelet aktiivisesti töitä? Koetko olevasi muita parempi ihminen?Olen työtön nyt.
Olem
N maksanut palkka ve t oa kolkyt vuotta.
Osinko vero o n kelvannut valtiolle
Oskeiden voi toista on verotet y u
Perintö veroo oon maksanut sa t oja
Kiintei y överoo menee tonni.
Olen sii lusmu t y ö y önjoka ei koskan maksa veroja
Lisäksi pienestä työttömyskorvaiåuksstani maksan suurta vero pros .
Niinsuurata etä kukaan yrittäjä ei sihen suostuisi.
Lisäksi olen maksanut ansiosinnosliito maksut ja en saa k u itenkaa n.
Kokoko t avsusta joka kuuluu koska keskusta puolueen sipilä o n kesiny t leikata
Työttömyskoravusta vaikka olen maksanit työnantaja maksuni.
Täysmaaäräisenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osuipa taas pahasti työnvälttelijään :-D
Kerro nyt vielä miksi välttelet töitä?Ei kukaan välttele palkka töitä.
Vaan niin nykyään muodissa olevia ilmaistöitä joita kulemma on 50 000 ,paikaa tyttä m ättä
Mullekkin soitele noi yrit t äjä t. Joila joskus olenollut ysi euron hommissa.
Ei kiitos enää.
Nyt pitää ola palkka malttia
- Anonyymi
Työvelvoite ehkäisisi työttömien syrjäytymistä. Tällä hetkellä yhteiskunta kohtelee työttömiä kaltoin, koska työttömät unohdetaan kotisohvilleen. Olisi hyvä että ainakin kerran viikossa järjestettäisiin työttömälle tekemistä kodin ulkopuolelta.
- Anonyymi
Työministeri lindsrömiä tulisikin aktivoida välittömästi ettei jää makaamaan veronmaksajien rahoilla.
- Anonyymi
Terve kroppa ei töitä kaipaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terve kroppa ei töitä kaipaa.
Kroppa voi olla terve, mutta mieli sairastuu, jos ihminen ei saa mielekästä tekemistä. Etenkin kaupungeissa tämä on ongelma. Maaseudulla elävät saavat henkistä voimaa luonnosta. Tuo mahdollisuus puuttuu betoniviidakkoon unohdetulta sielulta.
- Anonyymi
millä millä rahalla
Kuka maksaa
Meillä ei ole varaa.
Meilä on varaa vaan herrojen ylisuuriin palkkoihin
- Anonyymi
Aloittajalla on varmasti kova palkka, mutta en ole yhtään kateellinen. Omaa selkänahkaa ei kannata säästellä kun saa kerrankin painaa. Ylitöistä tulee hyvälle tuulelle kun päällikkö hymyilee.
- Anonyymi
Hyvin menee, herrat nauraa.
- Anonyymi
mina ei tee toita raha tule sosu kela taikaseina
- Anonyymi
Eletään vaan vaikka piruuttaan.
Ota löysin rantein, älä jännitä!
https://www.youtube.com/watch?v=IuTUMD-WzlM
- Anonyymi
Jos työttömät tekisivät töitä ei tarvittaisi kuntouttavaa työtoimintaa eikä cv:n tekokursseja.
- Anonyymi
Jos työnantajat maksaisivat palkkaa ei olisi työttömiä.
- Anonyymi
Aloituksen voi kääntää saksaksi "arbeit macht frei". Ei mulla muuta.
- Anonyymi
Yllättävää kyllä, mulla tuli toi IHAN sama lause mieleen kun luin ton alotuksen!? :D Joten taitaakin noi Suomen pahimmat natsit löytyä tuolta Kokoomuksesta?
Kokoomuslaiset vaan on niin nynnyjä, et ne ei uskalla sanoa sitä ääneen.
- Anonyymi
Juu. Niinhän noi muinaisegyptiläiset tais ainakin noille pyramidit rakentaneille orjilleen vakuuttaa?
Mutta: Maailma muuttuu, muhamettini! - Anonyymi
Kyllä mielekäs työ on jo itsessään palkka. Kun saa nähdä työnsä tuloksia.
Ninni on varmasti tyytyväinen työnsä mielekkyyteen ja sen lisäksi tulee vielä roima palkkio, joka verotonta tuloa. - Anonyymi
Jotenkin tuntuu, että osa ihmisistä on tyhmempiä kuin ennen.
- Anonyymi
Persut ovat osoitus ihmisten tyhmenemisestä. Ehkä älyvimpaimien räpläys on vienyt ihmisiltä kyvyn ajatella omilla aivoillaan. Someapinat ovat vietävissä kuin se kuuluisa litran mitta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut ovat osoitus ihmisten tyhmenemisestä. Ehkä älyvimpaimien räpläys on vienyt ihmisiltä kyvyn ajatella omilla aivoillaan. Someapinat ovat vietävissä kuin se kuuluisa litran mitta.
Onpas meitä persuja sitten PALJON!!
Jos älyvimpaimen räpläsy tekee ihmisestä persun!? Ei Suomessa sit enää taida muita ollakaan kuin persuja, ja sinä? Ainiin: Ja ne someapinat? Vai onko kaikki somen käyttäjötkin persuja?
Se lääkitys? - Anonyymi
Otin just allergialääkkeet ja hönkäyksen astmapiipusta. Samalla otin myös rauhoittavan pillerin etten panikoidu uudestaan astmakohtaukseen. Oliko sinulla jotenkin tarkoitus morkata sairauksiani mitkä ovat olleet minull synnyin vitsaus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otin just allergialääkkeet ja hönkäyksen astmapiipusta. Samalla otin myös rauhoittavan pillerin etten panikoidu uudestaan astmakohtaukseen. Oliko sinulla jotenkin tarkoitus morkata sairauksiani mitkä ovat olleet minull synnyin vitsaus?
Oli!
Koska meitä voiman pimeällä puolella haukutaan joka tapauksessa ties miksi vaikka oltais kuinka asialllisia, niin *askanko väliä tässä sit on vaik olis sit kokoajan täys *ulkku ihan kybällä! :) ... niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!
Olis kannattanu ehkä opetella et mitä toi sananlasku tarkoittaa?
PS: Ja mistähän lähtien SUN taudit on ollu MUN vika?
- Anonyymi
Työt eivät tekemällä lopu ennemmin loppuu terveys ja riehuessa tulloo burnautti.
- Anonyymi
Metsät ovat täynnä keräämättömiä risuja. Työttömät raivaamaan pusikoita ja saatavasta energiahakkeesta Nesteen jalostamo tekee sitten biodieseliä, jota myydään ulkomaille ja saadaan valuuttaa kotimarkkinoille.
- Anonyymi
Vieläkö Nesteellä on "muovit biopolttoaineiksi"-hanke meneillään? Maanteiden varsilta löytyy paljon muovijätteitä työttömien kerättäväksi Destian (lue: Dementian) palkkalistoille.
- Anonyymi
Mihin voi ilmottautua!? 25 € tunti ni vetäsen vaan haalarit koipeen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin voi ilmottautua!? 25 € tunti ni vetäsen vaan haalarit koipeen!
"PS: Ja kuka välttelee töitä? Mä käyn töissä ihan joka arkipäivä."
Missä vaiheessa ehdit risusavottaan, kun juuri kehuit olevasi joka arkipäivä töissä? Meinaatko ahnehtia työt muiltakin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä vaiheessa ehdit risusavottaan, kun juuri kehuit olevasi joka arkipäivä töissä? Meinaatko ahnehtia työt muiltakin?Jos et ole sattunut huomaamaan kaikki rekisteröimättömät ovat nykyään täällä Anonyymi-nimimerkillä, mutta kirjoittaja saattaa olla aivan eri henkilö. Ja kun useimmat täällä tuntuvat kirjoittavan rekisteröimättöminä on aika mahdotonta pysyä kärryillä siitä kuka on kuka...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et ole sattunut huomaamaan kaikki rekisteröimättömät ovat nykyään täällä Anonyymi-nimimerkillä, mutta kirjoittaja saattaa olla aivan eri henkilö. Ja kun useimmat täällä tuntuvat kirjoittavan rekisteröimättöminä on aika mahdotonta pysyä kärryillä siitä kuka on kuka...
Tuo on sama tyyppi. Kirjoittajan erottaa hyvin kirjoitustyylistä ja kirjoitusajankohdasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä vaiheessa ehdit risusavottaan, kun juuri kehuit olevasi joka arkipäivä töissä? Meinaatko ahnehtia työt muiltakin?Juu!
Ahkerahan kerkee tehdä jahtakin työtä kerralla, ja vielä kerjäämään kotimatkalla! Ja ootkos sää puupää ikinä kuullu sellasesta asiasta kuin: Työpaikan vaihto? :) Tai voihan se olla niinkin, ettei siellä esikoulussa vielä tollasista keskustella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on sama tyyppi. Kirjoittajan erottaa hyvin kirjoitustyylistä ja kirjoitusajankohdasta.
Kiitos! :P Anonymiteettini on mennyttä?! :( Parasta ottaa käyttöön plan-B ja vaihtaa kirjotustyyliä! *BuaHaHa*
- Anonyymi
Moni yrittäjä itse unohtaa työn tarkoituksen. Yrittäjän pitäisi ajatella niin, että ensin perustaa itselleen työn, ja sitten yrityksen kasvaessa alkaa tulla palkattujen työstä muuta voittoa. Jos odottaa yrityksen heti tuottavat niin paljon voittoa, että sillä elää itse ja koko suku, niin siinä mennään metsään totaalisesti. Kyllä työn pitäisi olla myös yrittäjälle se pääasiallinen elannonlähde, ja voitot tulisi sitten vasta kavun myötä.
- Anonyymi
Nykyään tehdään niin paljon turhaa työtä... Ostetaan muoviroinaa halvalla Kiinasta ja myydään tuplahintaan eteenpäin... Ihan turhaa tavaraa joka loppujen lopuksi päätyy maailman meriin ja kalojen kautta meihin jokaiseen joka niitä syö... Paljon ekologisempaa on maata sohvalla köyhänä niin kauan kun keksii jonkun järkevän tavan auttaa tätä maapalloa...
- Anonyymi
Saattaisin minä satunnaisia parin tunnin iltavuoroja joskus tehdä, jos pääsisi valoisan aikaan vielä pois terassille. Aamupäivät on lepäämistä varten.
- Anonyymi
Persuyrittäjä pyörittää juottokaukaloa jossa baarimikon pitää tehdä työtä pimeästä. Palkkana Koskenkorvapullo.
- Anonyymi
Kossu raikastaa hengityksen. Toimii myös korvalääkkeenä ja kirkastaa silmän.
- Anonyymi
Haudassa ei kukaan lepää, joten otan rennosti mieluummin täällä. Tehkää te muut ne työt palkalla tai ilman.
- Anonyymi
Miksi te ruokitte näitä trolleja ja vastailette näihin väsyneisiin provoavauksiin?
Jättäkää nyt hyvänen aika nämä provot huomiotta, niin no-lifet joutuvat keksimään edes jonkin uuden trollailuteeman. Saavat heidänkin simppelit aivonsa edes vähän ponnistella.
Saattaapa olla jopa yksi ja sama tyyppi, joka jo toista vuotta availee näitä lapsellisia työtön-provoilujaan. Käsittämätöntä, että jollakin voi olla niin totaalisen sisällötön elämä, että viitsii nähdä vaivaa näiden avausten eteen...- Anonyymi
Heti kun laittaa vähän henkevämmän ja syvällisemmän aiheen, ylläpito poistaa sen vaikkei ole edes sääntöjen vastainen. Koska aina on joku joka vetää herneen nenään.
No, ehkei aina poisteta, mutta riittävästi kumminkin ja silloin kaikki paska ylikorostuu. - Anonyymi
Taas osui kalikka kohteeseen :-D
Miksi muuten koet olevasi muita parempi? Miksi muiden pitää paasata sinua? - Anonyymi
Ai onks Suomi24 nykyään muitakin kuin trolleja!? :D
Ja mä epäilen et osa näistä trolleista on jopa itse palstavahteja! :P :D
Täält kaikkos kaikki asialliset keskustelijat jo aikaa sit tän surkeiden uudistusten takia, ja tää satunnainen ja summittainen sensurointi vei sit loputkin! :/ Itekin lähinnä keskustelen täällä enää ihan satunnaisesti et pääse pahimmista keskusteluaddiktioistani eroon. Ja sit seuraa joku öbaut puolen vuoden tauko.
*aska mikä *aska, niin sillon se on ihan sama vaikka hölisis pelkkien trollien kanssa! :/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas osui kalikka kohteeseen :-D
Miksi muuten koet olevasi muita parempi? Miksi muiden pitää paasata sinua?Taas osui kalikka kohteeseen :D
Maksaako Aller media palkkaa sinulle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas osui kalikka kohteeseen :D
Maksaako Aller media palkkaa sinulle?Ei maksa.
Ja lopeta se kalikoiden heittely tai teen poliisille rikosilmoituksen pahoinpitelystä.
- Anonyymi
Onneksi työ ei kumminkaan ole ihmisoikeus. Matut häipyisivät heti sinne hengenvaaralliseen kotimaahansa.
- Anonyymi
Olet väärässä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Perusoikeudet
Molempiin kuuluu oikeus työhön. Ihmisoikeuksiin kuuluu myös orjuuden ja pakkotyön kielto, joten orjatyö rikkoo ihmisoikeuksia. - Anonyymi
Aloittaja ei matuja halua työllistää ilmaisorjatyöhön, koska ne ovat laiskoja ja tekevät muutenkin paskaa työtä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Perusoikeudet
Molempiin kuuluu oikeus työhön. Ihmisoikeuksiin kuuluu myös orjuuden ja pakkotyön kielto, joten orjatyö rikkoo ihmisoikeuksia.Ei ole ihmisoikeus. Silloinhan matut laitettaisiin töihin. Loisiminen on heidän ihmisoikeutensa.
Ihan käytännössä näin.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Työttömät pitäisi palkata kuka mihinkin. Yritys maksaisi vuokran, sähkön ja puhelinliittymän ja vaatteet sekä antaisi työttömälle ruokarahaa viikoittain.
Riippuen työpanoksen tehokuudesta työttömälle voisi maksaa extraakin.
Kun koeaika 1 vuosi on takana, työttömän voisi vakinaistaa.- Anonyymi
Voiko ilmottaustua heti aamulla kokoomuksen puoluetoimistolla missä töitä jaetaan?
- Anonyymi
Itse olen jo vuosia tehnyt työtä ilman rahapalkkaa. Kahvi- ja ruokapalkka on riittävä korvaus työstä. Sosiaalitoimi maksaa pakolliset laskuni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko ilmottaustua heti aamulla kokoomuksen puoluetoimistolla missä töitä jaetaan?
TÖITÄ!?
Jaetaan?
Kokoomuslaisille?
Yksikään kokoomuslainen ei o tehny ikänään päivääkään rehellistä työtä!
Mut voit sä sieltä toki käydä kännäysrahaa pummaamassa! Sen ne kyllä osaa. Dokailla muiden rahoilla.
- Anonyymi
Orjatyötäkö aloittaja kaipaa? Kaikenlaisia kusipäitä tämä maa päällään kantaakin!
- Anonyymi
Aloittajan kannattaa hakea orjatyöhön, muut pysykööt sen ulkopuolella, tarvittaessa idealisteina.
- Anonyymi
Työväenluokan hallitsemassa Neuvostoliitossa oli kaikilla oikeus työhön ja poliittisilla vangeilla jopa laajennettu oikeus.
SDP yritti Suomeen 1918 samaa järjestelmää venäläisten toverien aseavun turvin, mutta laajennettu oikeus jäi talonpoikaisarmeijan jäseniltä saamatta.
Sittemmin punakapinan aktiivit demarit saivat kyllä toveri Stalinilta laajennetun oikeuden, ehkä kiitoksena siitä, että olivat kuunnelleet toveri Stalinin neuvoa aseellisesta kapinasta. Stalinhan oli Suomessa yllyttämässä demareita aseelliseen kumoukseen. - Anonyymi
6,95 päivältä ja valtakunnassa arvot kohdillaan?
- Anonyymi
9 euroa päivältä / netto muut tuet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9 euroa päivältä / netto muut tuet.
muut tuet saat tekemättä mitään. Joten mä en laskis niitä mukaan missään nimessä, koska ne tosiaankin saa, vaikkei töitä tekisikään. Niin sen perusteella niitä ei voi silloin mitenkään pitää palkan osana. Eli: Orjatöiden maksimipalkka on 9 € / pv. PISTE!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
muut tuet saat tekemättä mitään. Joten mä en laskis niitä mukaan missään nimessä, koska ne tosiaankin saa, vaikkei töitä tekisikään. Niin sen perusteella niitä ei voi silloin mitenkään pitää palkan osana. Eli: Orjatöiden maksimipalkka on 9 € / pv. PISTE!
Eurot ovat euroja. Ostovoima on sama kutsui niitä sitten almuiksi tai lottovoitoksi. Sillä ei ole mitään merkitystä käyttäjälleen mistä hän euronsa saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eurot ovat euroja. Ostovoima on sama kutsui niitä sitten almuiksi tai lottovoitoksi. Sillä ei ole mitään merkitystä käyttäjälleen mistä hän euronsa saa.
Jaa no mä tuun sit tyhjentämään sun lompakon, jos sillä ei o mitään väliä että mistä ne eurot tulee! :P Missäs sä asut?
- Anonyymi
Tavoitteena tulisi olla kaikille ihmisille yhtä paljon vapaa-aikaa. Eli arkisin 16 tuntia päivässä, lauantaina ja sunnuntaina 24 tuntia per päivä. Lisäksi kerran vuodessa talvikaudella viikon vapaa, ja kesällä 4 viikkoa, joista ainakin 2 viikkoa olisi yhtäjaksoista vapaa-aikaa.
Kenellekään ei sallittaisi enempää vapaa-aikaa, koska ihmisten tulee olla tasa-arvoisia keskenään. - Anonyymi
Kannattaako sitä tappiolla tehdä, on sitten toinen tarina.
- Anonyymi
Työkokemus on kovaa valuuttaa töitä hakiessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän sitä 6-kymppisillä työttömillä jo ole. Eipä tuota kukaan näytä arvostavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän sitä 6-kymppisillä työttömillä jo ole. Eipä tuota kukaan näytä arvostavan.
Ei välttämättä. Elämäntapatyöttömiä on ollut Suomessa jo vuosikymmeniä. Kiitos siitä kuuluu vasemmistopuolueille.
Ja aika monella vanhuksella on sellaista työkokemusta, jolle ei ole enää käyttöä. Esimerkiksi reikäkortinlävistäjän ammattitaidolle ei ole enää lainkaan kysyntää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä. Elämäntapatyöttömiä on ollut Suomessa jo vuosikymmeniä. Kiitos siitä kuuluu vasemmistopuolueille.
Ja aika monella vanhuksella on sellaista työkokemusta, jolle ei ole enää käyttöä. Esimerkiksi reikäkortinlävistäjän ammattitaidolle ei ole enää lainkaan kysyntää.Olin sillä tavalla ovela, että hekemuksessa ei ollut ikää. Kaikki näytti oikein hyvältä ja intoa riitti molemmin puolin. Sitten tuli ihmetys siitä, ettei hakemuksesta näy mistään ikää. No, tuntui turhalta valehdella sitä, joten se paikka meni sitten siinä. On tämä outo elämäntapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja aika monella vanhuksella on sellaista työkokemusta, jolle ei ole enää käyttöä. Esimerkiksi reikäkortinlävistäjän ammattitaidolle ei ole enää lainkaan kysyntää.Kun auringossa tapahtuu se väistämätön iso roihupurkaus maata kohden, niin vanhojen systeemien ammattitaito nousee uuteen arvoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun auringossa tapahtuu se väistämätön iso roihupurkaus maata kohden, niin vanhojen systeemien ammattitaito nousee uuteen arvoon.
Kun 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneet pyyhkii sormenpäät verillä lopulliesti pimentynyttä kännykkäänsä, niin vanhempien sukupolvien taitoja tarvitaan taas kipeästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa gubbeus on nykyään valttia työmarkkinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneet pyyhkii sormenpäät verillä lopulliesti pimentynyttä kännykkäänsä, niin vanhempien sukupolvien taitoja tarvitaan taas kipeästi.
Eipä auta ikä lainkaan, jos on asunut koko ikänsä kaupungissa.
Ne pärjäävät jotka ovat kykeneväisiä muutokseen. Tästä syystä esimerkiksi persut eivät ole menestyvää porukkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne pärjäävät jotka ovat kykeneväisiä muutokseen. Tästä syystä esimerkiksi persut eivät ole menestyvää porukkaa.Pidä jo natsi suu kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin sillä tavalla ovela, että hekemuksessa ei ollut ikää. Kaikki näytti oikein hyvältä ja intoa riitti molemmin puolin. Sitten tuli ihmetys siitä, ettei hakemuksesta näy mistään ikää. No, tuntui turhalta valehdella sitä, joten se paikka meni sitten siinä. On tämä outo elämäntapa.
Valehtelu auttaa työnhaussa. Varsinkin myyntipuolella arvostetaan valehtelutaitoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne pärjäävät jotka ovat kykeneväisiä muutokseen. Tästä syystä esimerkiksi persut eivät ole menestyvää porukkaa.Älähän vielä nuolaise, jos Teetauko saa kenkää, on persut yhtäsuuri
puolue Suomen tuhoajien kanssa.
nim. paperittomat töihin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älähän vielä nuolaise, jos Teetauko saa kenkää, on persut yhtäsuuri
nim. paperittomat töihinEi haittaa, sillä hallituksella on edelleen 116 1 paikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelu auttaa työnhaussa. Varsinkin myyntipuolella arvostetaan valehtelutaitoa.
Valehtelusta on apua - ja monasti se on jopa pääsyvaatimuksena - seuraavilla aloilla ja työpaikoissa:
- YLE
- Helsingin Sanomat
- Kaikki valtamedian toimittajat
- Politiikka/Poliitikot
- Vihreät puolueen jäsen, ja puoluetoimintojen henkilökunta
- Vasemmistoliiitto samoin
- SDP samoin
- Kokoomus erittäin samoin
- RKP samoin, mutta onneks kukaan ei ymmärrä et mitä he mongertaa
- Suvakit yleensä. Tai epäyleensä
- Maahanmuuttaja
- Tuomari ja lakimies
- Meteorologi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä näy työnantajia kokemus kiinnostavan kun ikää on yli 45 vee, joten paskapuhetta kun puhutaan että saat työkokemusta ja samalla paremmat mahdollisuudet työllistyä.
Tämäkin on työnantajien paskapuheita jotta tekisit halvalla töitä ikuisesti kunnes olet sen ikäinen ettet kelpaa enää mihinkään työhön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka olisi kymmenii vuosia palkatonta tyokokemusta ja kaksikin korkeakoulututkintoa, niin ei kokemusta ja tietoa valttamatta siltikaan arvosteta nykymaailmassa. Palkattomana tyontekijana kelpaa tyohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älähän vielä nuolaise, jos Teetauko saa kenkää, on persut yhtäsuuri
nim. paperittomat töihinEipäs, ku paperittomat maan rajojen ulkopuolelle, ja mahdollisimman nopeesti! Vaikka katapultilla ampumalla, jos eivät muuten lähe!
- Anonyymi
Idealistityöttömiä tulisi ohjata vanhustenhoidon pariin, koska sieltä puuttuu auttavia käsipareja.
- Anonyymi
Vai vielä ohjata? Milläs ohjaat idealistityötöntä kun siitä puuttuu ratti, ohajaustanko ja ohjakset?
Miksi ei voi vain palkata? Idealistityötön palkattomana ohjattuna tekee vain sutta ja sekundaa jos sitäkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai vielä ohjata? Milläs ohjaat idealistityötöntä kun siitä puuttuu ratti, ohajaustanko ja ohjakset?
Miksi ei voi vain palkata? Idealistityötön palkattomana ohjattuna tekee vain sutta ja sekundaa jos sitäkään.Ei taida olla suomen kieli oma äidinkielesi.
Kyllähän idealistityötön saa rahaa kuten tälläkin hetkellä. Mummojen syöttäminen ja vessassa käyttäminen ei ole mitään vaativaa työtä. Mummoja on ollut niin pitkään kuin ihmisiäkin. Ei tarvitse välttämättä osata edes lukea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida olla suomen kieli oma äidinkielesi.
Kyllähän idealistityötön saa rahaa kuten tälläkin hetkellä. Mummojen syöttäminen ja vessassa käyttäminen ei ole mitään vaativaa työtä. Mummoja on ollut niin pitkään kuin ihmisiäkin. Ei tarvitse välttämättä osata edes lukea.Tuet eivät ole palkkaa ja ovat monta kertaa pienemmät kun palkka. Palkan maksaa työnantaja tuet maksaa veronmaksajat. Lisäksi palkasta maksetaan veroa joten pelkillä tuilla teettäminen on todella haitallista yhteiskunnalle ja todela suuri ansaitsematon piilotuki työnantajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuet eivät ole palkkaa ja ovat monta kertaa pienemmät kun palkka. Palkan maksaa työnantaja tuet maksaa veronmaksajat. Lisäksi palkasta maksetaan veroa joten pelkillä tuilla teettäminen on todella haitallista yhteiskunnalle ja todela suuri ansaitsematon piilotuki työnantajalle.
Työn teettäminen ilman palkkaa on ihmisikeusrikos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuet eivät ole palkkaa ja ovat monta kertaa pienemmät kun palkka. Palkan maksaa työnantaja tuet maksaa veronmaksajat. Lisäksi palkasta maksetaan veroa joten pelkillä tuilla teettäminen on todella haitallista yhteiskunnalle ja todela suuri ansaitsematon piilotuki työnantajalle.
Samoja euroja ne ovat. Arvo on aivan sama miksi niitä euroja kutsuu. Mitä nyt naisen euro on vain 80 senttiä.
Se mikä on väärin on maksaa rahaa tyhjästä. Kyllä rahan eteen aina jotain pitää tehdä. - Anonyymi
Hoida porvari itse omat vanhempasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoida porvari itse omat vanhempasi.
Hanki pummi itse oma elantosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hanki pummi itse oma elantosi.
Maksa sinä pummi täysimääräisenä sulle kuuluvat verot!
Yriittäjäpummien verotuet on n. tuplasti isommat ku valtion kestävyysvaje.
- Anonyymi
Rahan sijaan olisi jaettava ruokakuponkeja. Nyt ideaalityöttömät juovat vain kaljaa ja tupakkaa. Ruokakupongeilla ei saisi kuin terveellisiä kotimaisia juureksia ja ristikukkaisia. Kalpealle idealistille voidaan antaa tarpeen mukaan myös vitamiinipilleri.
- Anonyymi
Ruokakupongit on ihan hyvä idea. Kotimaisuutta on hyvä niilläkin edistää. Toki en nyt pelkästään kasviksiin niitä rajoittaisi. Kupongeilla saisi lunastettua virallisen ruokaympyrän mukaisia aineksia.
- Anonyymi
Käyhä se kyllin köyhälle kai. Ei uskoisi politiikanpeliä kelan ja sosiaalitoimen välillä katsoessa, että tienaavat jo eläkettä. Nettikisaaminenkin on vain olkia kohauttaen valitettavaa. Asian tunnustaminen on parempi, kuin satayksitoista tunkkia.
- Anonyymi
Oivaltavaa kirjoittaa aiheesta maailmanmenoa tyyliin, ettei jää kepulimpaa vastuuta.
https://youtu.be/tJMEJgl9SNo - Anonyymi
Näin se on tässä nykyisessä kommunismissa.
- Anonyymi
Kokoomus on Suomen suurin kommunistipuolue.
Niille on tärkeitä että duunari tekee halpatyönä työt mieluiten niin että yhteiskunta maksaa palkan ja mieluiten kokonaan tai vähintään osan palkasta sosiaalitukina.
Onko tämä sitä markkinataloutta missä väitetään että eletään ja että vapaa kilpailu määrittää palkat?
Jos näin on niin voisi saman tien palauttaa oman käden oikeuden ja poistaa kaikki lait voimasta koska sitähän se nytkin on köyhän ja duunarin näkökulmasta katsottuna.
Yhteiskunta on kansalaista vastaan eikä kansalaisen puolella, yhteiskunta on nykyään kansalaisen vihollinen. Tämä on vihollisten maa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niille on tärkeitä että duunari tekee halpatyönä työt mieluiten niin että yhteiskunta maksaa palkan ja mieluiten kokonaan tai vähintään osan palkasta sosiaalitukina.
Onko tämä sitä markkinataloutta missä väitetään että eletään ja että vapaa kilpailu määrittää palkat?
Jos näin on niin voisi saman tien palauttaa oman käden oikeuden ja poistaa kaikki lait voimasta koska sitähän se nytkin on köyhän ja duunarin näkökulmasta katsottuna.
Yhteiskunta on kansalaista vastaan eikä kansalaisen puolella, yhteiskunta on nykyään kansalaisen vihollinen. Tämä on vihollisten maa!"Yhteiskunta on kansalaista vastaan eikä kansalaisen puolella, yhteiskunta on nykyään kansalaisen vihollinen. Tämä on vihollisten maa! "
-
Yhteiskunta on eliitin vallan alla, kaikki muut ovat orjia enemmän taikka vähemmän.
Sitten on vielä erikseen typerät, sairaat idiootit virastoissa rääkkäämässä ihmisiä, kun eivät mene työhön jota ei ole.
Hulluuden soisi jo päättyvän kunnon pommi-iskujen sarjaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunta on kansalaista vastaan eikä kansalaisen puolella, yhteiskunta on nykyään kansalaisen vihollinen. Tämä on vihollisten maa!"Yhteiskunta on kansalaista vastaan eikä kansalaisen puolella, yhteiskunta on nykyään kansalaisen vihollinen. Tämä on vihollisten maa!"
Mitäs äänestätte oikeistopuolueita, kuten persuja. Vain vasemmisto on tavallisen kansan puolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Yhteiskunta on kansalaista vastaan eikä kansalaisen puolella, yhteiskunta on nykyään kansalaisen vihollinen. Tämä on vihollisten maa!"
Mitäs äänestätte oikeistopuolueita, kuten persuja. Vain vasemmisto on tavallisen kansan puolella.Kommunistit ovat aina kansaa vastaan ja valmiita uhraamaan sen saadakseen etuja itselleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunistit ovat aina kansaa vastaan ja valmiita uhraamaan sen saadakseen etuja itselleen.
Kommunistit ovat pienempi paha kuin kaiken itselleen ahnehtiva oikeiston porukka. Ahneudesta pitäisikin palkita niskalaukauksella. Siitä voitaisiin tehdä itsenäisyyspäivänä järjestettävä perinne. Kerran vuodessa poistettaisiin ahneet muonavahvuudesta.
Mielenkiintoinen ajatus "Työ itsessään on palkka". Kuullostat Juhana Vartiaiselta.
Suostuuko vuokranantaja kuittaamaan vuokran työsopimuksella, entä kauppias, riittääkö hänelle todiste tehdyistä tunneista, että perheellinen saa ostoskärryllisen einettä perheelleen?
Höpönpöpöä kirjoittelet =)
Työ itsesään on mielihyvää tuottavaa toimintaa, jos ihminen saa kehittää työtään, olla osana vaikuttamassa työhyvinvointiinsa ja saa työstään riittävän korvauksen. Se mitä AY-liike juonii aivopestyn liiton maksuja maksavan duunarin päänmenoksi ei palvele palkansaajaa. Ellei palkkalainen sitten tyydy parin vuoden välein muutaman sentin palkankorotukseen - korotukseen, joka inflaation ja elinkustannusten kasvun jälkeen on miinusmerkkinen.
PS duunarin olisi hyvä joskus joutua työnantajan saappaisiin, niin ehkä kokonaisuus hahmottuisi paremmin.- Anonyymi
Vartiaista ei pitäisi mainita kun puhutaan meistä tavallisista vajakeista, Vartiainenhan on itse täydellisyys ja yli-ihminen pilvipalatsissaan?
- Anonyymi
Meikäläinen on juurikin arvomaailmaltaan työantajiin verrattava yksilö. MYYN TYÖPANOKSENI itseni kannalta mahdollisimman tuottavasti. Useimmiten se on helvetin korkea palkka.
Anonyymi kirjoitti:
Meikäläinen on juurikin arvomaailmaltaan työantajiin verrattava yksilö. MYYN TYÖPANOKSENI itseni kannalta mahdollisimman tuottavasti. Useimmiten se on helvetin korkea palkka.
Mikäli maksat itse lakisääteisen työterveyshuoltosi ja eläkevakuutusmaksusi, palkkaat sairausloman ja muiden lomien ajaksi tilallesi sijaisen, olet yrittäjä. Niin etkä nosta mitään yhteiskunnan tarjoamia tukietuisuuksia, vaikka tulosi alittaisi köyhyysrajan =)
Muussa tapauksessa olet arvomaailmaltasi palkansaaja.Anonyymi kirjoitti:
Vartiaista ei pitäisi mainita kun puhutaan meistä tavallisista vajakeista, Vartiainenhan on itse täydellisyys ja yli-ihminen pilvipalatsissaan?
Vartiainen tuotettiin takaisin Suomeen demareiden toimesta. Tietenkin sd ja kok tekee yhteistyötä hallituksessakin, koska mm Vartiainen on sielultaan ja vartaloltaan demarikokkari.
- Anonyymi
persusussu kirjoitti:
Mikäli maksat itse lakisääteisen työterveyshuoltosi ja eläkevakuutusmaksusi, palkkaat sairausloman ja muiden lomien ajaksi tilallesi sijaisen, olet yrittäjä. Niin etkä nosta mitään yhteiskunnan tarjoamia tukietuisuuksia, vaikka tulosi alittaisi köyhyysrajan =)
Muussa tapauksessa olet arvomaailmaltasi palkansaaja.Eikös duunarit o jo pitkään maksanu oman osuutensa eläkemaksuista, sun muista sivukuluistam jotka siis ennen ”köyhässä” mummommarkka-suomessa kuulu täysmääräsesti työnantajan maksettaviks! Joten minkä kiven alta sä just ryömit? Ja eikös terveydenhoitomenot maksa joka iikka veroissaan, joten pitäskö täs nyt saatana kahteen kertaan nekin vielä alkaa maksamaan!? Ensin veroissaan, ja sit viel yksityisesti?! Sairasta touhua! Etten sano! :/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös duunarit o jo pitkään maksanu oman osuutensa eläkemaksuista, sun muista sivukuluistam jotka siis ennen ”köyhässä” mummommarkka-suomessa kuulu täysmääräsesti työnantajan maksettaviks! Joten minkä kiven alta sä just ryömit? Ja eikös terveydenhoitomenot maksa joka iikka veroissaan, joten pitäskö täs nyt saatana kahteen kertaan nekin vielä alkaa maksamaan!? Ensin veroissaan, ja sit viel yksityisesti?! Sairasta touhua! Etten sano! :/
Mistä syntyy työnantajan velvoitteet, joka tuplaa työntekijälle maksetun tuntipalkan?
Anonyymi kirjoitti:
Eikös duunarit o jo pitkään maksanu oman osuutensa eläkemaksuista, sun muista sivukuluistam jotka siis ennen ”köyhässä” mummommarkka-suomessa kuulu täysmääräsesti työnantajan maksettaviks! Joten minkä kiven alta sä just ryömit? Ja eikös terveydenhoitomenot maksa joka iikka veroissaan, joten pitäskö täs nyt saatana kahteen kertaan nekin vielä alkaa maksamaan!? Ensin veroissaan, ja sit viel yksityisesti?! Sairasta touhua! Etten sano! :/
Jos maksat terveydenhoitomenot itse, miksi työnantaja maksaa työterveyshuollon?
Diddu kun sillä työllä ei laskuja makseta ja ruokaa osteta vaan RAHALLA. Tee itse työsi jos et maksa kunnon liksaa...
- Anonyymi
Puhuit kaikkien työttömien puolesta. (tyytyväisen hymiö)
Jos työpanos oikeuttaisi esim. ruokakaupan tai erikoisliikkeen lahjakorttiin, niin työhalu kasvaisi.
- Anonyymi
Hukassa olevien persujen valitusketju. Kyllä se on kuten ap:n otsikossa lukee, katsoopa asiaa sitten vasemmiston tai kokoomuksen näkökulmasta. Te persut ootte vaan niin saatanan tyhmiä että ulisette siellä koneenne ääressä yksin kotona 24h
- Anonyymi
Idiootti. Useimmat meistä ovat kommunisteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo teistä siellä varisverkostossa toki, mutta suurin osa suomalaisista ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunistikin voi olla vasemmalla tai oikealla. Kommunismi ei ole poliittinen kannanotto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo teistä siellä varisverkostossa toki, mutta suurin osa suomalaisista ei.
Lähempänä suomalaiset kommareita ovat kuin kapitalisteja. Suomessahan ei ole kuin vasemmistopuolueita, jos verrataan vaikkapa Yhdysvaltoihin.
- Anonyymi
Anteeksi, tarkoitin toki että me äärivasuri-terroristit olemme nykyajan natseja!
- Anonyymi
Jenkkien republikaanit pitävät persuja äärikommunisteina.
- Anonyymi
Mutsis on keskitysleirin vartija! :/
Kato nyt - ja kattokaa saatana muutkin vasuripuupää-idiootit - jo varmaan SADOISTA julkaistuista arvo-koordinaatistoista et mihin kohtaan persut sijoittuu talouspoliittisella akselilla! :/ Persut EI muutu äärioikeistolaiseksi sillä, et te mielisairaat näette kuunatsejanne joka paikassa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun hyvin menee niin ollaan niin saatanan kokoomuslaisia mut kun ikää tulee niin kunnalliseen vanhainkotiin ollaan kakemassa ,kun se on niin paljon halvempaa- eli sosialisti OLIT sinäkin...
- Anonyymi
Ilmaisen rahan yrittäjille on loputtava. Ei se toimeentulotuki ole heitä varten, vaikka helvetisti sitä käyttävätkin. Samoin muutkin yhteiskunnan tuet.
https://yle.fi/uutiset/3-8573362- Anonyymi
Työhän itsessään on palkka. Miksi tälläisiä kehitetty?
https://sosiaalivakuutus.fi/sosiaaliturva-on-monelle-yrittajalle-vieras-asia/
- Anonyymi
Keltaliivejä tarvitaan Suomessakin.
Katsokaa kun Ranskassa kansa laittaa kieroille poliitikoille vastaan kohta jo vuoden päivät.
Sama ilmiö tännekin pitää saada. - Anonyymi
Sekö ne laskut maksaaki!? NO PERKELES!
- Anonyymi
Jos ammattitaitoa ei vapaille työpaikoille ole, eikä ole koulutustakaan järjestetty, että ko. duuneihin valmistuisi sopivia työntekijöitä, niin eihän siitä voi työttömiä syyttää. Kun aktiivimalli esim. aloitettiin, ei "noususuhdanne" ollut edes luonut vielä kovinkaan paljoa vapaita työpaikkoja. Pelkkää huono-osaisien piiskaamista edellisen hallituksen politiikka. Jos sota syttyisi, sama sakki kelpaisi kyllä heille puolustamaan "maatamme".
Minun mielestä ne olennot, jotka syyttelevät työttömiä, ikään kuin työttömät kaikki olisivat sosiaalipummeja tai työtävieroksuvia, joutaisi ampua vaikka Marsiin. Tuon kaltaisen ihmisien johdossa tämä maa ja koko ihmiskunta ajautuisi lopulliseen kaaokseen. - Anonyymi
Totta! Yrittäminen on myös itsessään palkka. Meidän pitäsi luopua rahasysteemistä kokonaan. Työ on se mitä meidän tarvii tehdä. Ei syömällä elä vaan työllä! Kauppojen pitää alkaa jakaa tavaroita ilmaiseksi eikä palveluista saa veloittaa mitään. Työ tekijäänsä kiittää, ei asiakas.
Veroja ei makseta tästä lähin rahapalkasta vaan TYÖSTÄ! Eläköön eduskunta! Kun Kreikka seuraavan kysyy lainaa niin lähetetään heille työtä! Maksamme valtion velat antamalla hommia. Kun olette kääntäneet 100 neliökilometria perunamaata, ovat ottamamme lainat kuitatut. Olemme näköjään valmiita kansalaispalkkaan.
- Anonyymi
Vapaa-aika on palkoista kaikkein arvokkain. Vapaa-ajan määrä pitää jakaa kaikkien työikäisten kesken tasan. Se on aitoa tasa-arvoa.
Kansalaispalkan sijaan tulisi ottaa käyttöön kansalaisvapaa-aika.
- Anonyymi
Muuten se kävis, mutta kun kun kaupan kassalla ei rittä, että on töissä pitää olla euroja! Samoin bussi- tai junalippuun vaaditaan euroja, niin kuin asuminenkin vaatii euroja.
- Anonyymi
Vaan jos työnantaja järjestää asumisen, vaatteet ja ruokailut, niin rahaa ei tarvitse lainkaan. Näinhän toimitaan mm. Kiinassa. Siellä on usein tehtaan vieressä työntekijöille oma kaupunki, jonka heidän työnantajansa omistaa.
- Anonyymi
Jo on paksua tuubaa aloittajalla. Mutta ei se mitään, tule minulle töihin ja työtä riittäää, muutta palkkaa ei. Siihenhän sinä tyydyt.
- Anonyymi
Juu multa löytyy kans aloittajalle paljon tekemätöntä työtä!
Luuttuilet täällä päivät pitkät lattioita, tiskailet ja piet muutenkin huushollia tip-top kunnossa! Miten suhun saa yhteyttä? Ja palkkaa ei siis tipu, mut voin mä sentään sulle jotain kissanruokaa ostaa ette nälkääs kuole! Reilu olla pitää!
- Anonyymi
Palkatta tekeminen on investointi tulevaan pysyvään työpaikkaan.
- Anonyymi
Miksi sitten moni kiertää ilmaistyövoimana työpaikasta toiseen?
On liian paljon tilannetta härskisti hyväksikäyttäviä yrityksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten moni kiertää ilmaistyövoimana työpaikasta toiseen?
On liian paljon tilannetta härskisti hyväksikäyttäviä yrityksiä.Vaihtelun vuoksi. Kuka sitä nyt koko ikäänsä jaksaa olla samassa puuduttavassa työssä.
- Anonyymi
Juu lakkautetaan vaan IHAN kaikki valtion tulonsiirrot sitten samalla jos lakkautetaan työttömyyskorvauksetkin, oi ajatusten tonavat! :D
9 mrd vähemmän yritystukia.
Reilu miljardi maataloustuista pois.
Satoja uusia konkursseja.
Sen jälkeen Suomesta ei löydy kuin kuusi maanviljelijää? Tod. mäk. Ahvenanmaalta.
Ja mitä työttömiin tulee: Kun mä jään seuraavaks työttömäks, enkä saa tukia yhtään mistään, niin mä tuun sit kokoomuslainen sun kotiis syömään ja ritsaan samalla kaikki sun arvokamas, samalla kun sä otat sitä pakkohuutokauppaa et saat ex-firmas velat maksettua! ;) Ja uskon että niin tekee takuulla tuhannet muutkin suomalaistyöttömät, ja joita siis syntyi tällä *köh* vastuullisella kyky-talouspolitiikalla sen ainakin puoli miljoonaa lisää!
Kysymys: Oliks sulla muita hyviä ideoita? - Anonyymi
Nykyään ongelma on vain siinä että työn tekeminen on itsessään niin kallista, ruokaa menee enemmän ja kaikki muutkin kulut, että kenelläkään muulla kuin miljonääreillä ei ole varaa tehdä töitä.
- Anonyymi
Ja monessa paikassa pitäisi vielä käyttää omaa autoa ihan omalla kustannuksella ajaa työajojakin.
Ei oikein kannata autoilu ei ole halpaa huvia.
- Anonyymi
Mikäs saat4nan palkka se muka itsessään on? Mistä tuollaisia sikiää? Kokoomuksestako?
- Anonyymi
Olisipa kiva ottaa selville tuo aloittaja ja järjestää sille oikein roppakaupalla sitä "palkkaa"...
Tekeminen ei lopu! - Anonyymi
Paskapuhetta töllössä taas työvoimapulasta, eikä sanaakaan että palkanmaksuhalu on täysin nollatasoa. Valehtelevat palkoista kun puhuvat vain yleisellä tasolla, eikä kenenkään mamun palkkaa käytännössä edes tiedetä.
Suomi tuhotaan ihan itse sisältäpäin juurkin näin menetellen, ei oikeata palkkaa eikä vakityötä... johtaa siihen että kulutus lakkaa lähes täysin ja nuokin paskafirmat menevät nurin ihan jokainen.
Nuoriso muuttaa kaikki pois tästä maasta se on jo selvää, ei kukaan tänne paskamaahan jää paskapuheita kuuntelemaan kun nuorena pitää saada kunnon työpaikka eikä mitään vuokrafirmojen paskaduuneja. - Anonyymi
Sulle varmaan sitten sopii tehda tyota ainakin 20 tuntia/vrk ja 7 paivaa viikossa ja 365 paivaa vuodessa ilman palkkaa. Nukut viel tuhannen tahden hotellissa eli siis taivasalla kun ei oo rahaa ja saat talvella paleltumia ulkona nukkuessasi.
- Anonyymi
Tee itse palkattomana yli 30 vuotta toita tunnollisesti, niin katsotaan tuntuuko mukavalta?
- Anonyymi
Työ ei ole palkka. Palkka maksetaan vastineeksi työntekijän työpanoksesta ja sen viemästä ajasta. Sillä on myös tultava toimeen tai työssäkäynti muuttuu haitaksi.
Yrittäjyys sen sijaan on oma valinta, jonka eteen täytyy nähdä vaivaa, joka myöhemmin joko kostautuu taikka palkitsee.
Yrittäjällä on aina myös vaihtoehtona hakea palkkatöihin jos ei oman firman pyörittäminen maistu ja siitä on ihan turha syytellä muita kun itseään.
Kukaan ei voi olettaa että ketään tekisi työtä vain sen tuottamasta ilosta. - Anonyymi
Jos ovat sanojensa takana, voivat aloittaja ja hänen kanssaan samaa mieltä olevat tästä lähtien lahjoittaa tulonsa - yhdeksän euron päivärahaa lukuunottamatta - Pelastusarmeijalle, Punaiselle Ristille tai Hurstille. Myös minä voin ottaa vastaan heidän ylimääräiset rahansa.
- Anonyymi
Unohtakaa nyt ahneet se raha kokonaan. Työ itsessään tuo iloa ihmisen elämään. Raha ei tee onnelliseksi. Hyvä mieli on palkka hyvin tehdystä työstä. Sitä tunnetilaa ei voi rahalla ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtakaa nyt ahneet se raha kokonaan. Työ itsessään tuo iloa ihmisen elämään. Raha ei tee onnelliseksi. Hyvä mieli on palkka hyvin tehdystä työstä. Sitä tunnetilaa ei voi rahalla ostaa.
Eks noi kansanedustajamme vois alottaa ton palkattomuuden esimerkkinä meille tavan sukankuluttajille ja luopuu aivan ensimmäiseksi omasta palkastaan? :) Sovitaan et mä alan kans tekee sit sen jälkeen palkatta töitä?
Kättä päälle?
PS: Ja ne vois kans ostaa je tabletit ja luurit, ja maksaa ne taksimatkatkin omasta pussistaan? Nyt tarttee säästää, ku valtio velkaantuu, eikä elää yli varojemme! .... eiku yli lainojemme! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eks noi kansanedustajamme vois alottaa ton palkattomuuden esimerkkinä meille tavan sukankuluttajille ja luopuu aivan ensimmäiseksi omasta palkastaan? :) Sovitaan et mä alan kans tekee sit sen jälkeen palkatta töitä?
Kättä päälle?
PS: Ja ne vois kans ostaa je tabletit ja luurit, ja maksaa ne taksimatkatkin omasta pussistaan? Nyt tarttee säästää, ku valtio velkaantuu, eikä elää yli varojemme! .... eiku yli lainojemme!Kansanedustajat eivät saa palkkaa.
Kaikille tulee sallia sama määrä vapaa-aikaa. Vain sillä tavalla saadaan jaettua työniloa tasapuolisesti.
- Anonyymi
Kaupunkiyksiöthän onkin suunniteltu sillä periaatteella, että sellaisessa asuva ja oleskeleva tulee ennenpitkää hulluksi, ellei poistu sieltä työntekoon tai harrastamaan.
Mutta koska harrastukset ja sosiaalinen elämä maksavat, ei työttömällä niihin ole mahdollisuuksia.
Hulluksi tulon uhalla pakotetaan pieni ihminen työnteon raadantaan. Mutta palkastakin peritään veroja moneen kertaan. Näin ovela on porvari. - Anonyymi
Jos työ itsessään on palkka, niin yrittäjille palkkakatto. 40000 euroa/ per vuosi olisi kaikessa kohtuudessa bruttona.
- Anonyymi
Eivät kaikki yrittäjät edes nosta itselleen palkkaa. Ja jos nostavatkin niin ei kannata yli 30 tonnia nostaa, koska verotus.
- Anonyymi
WTF!
Sinun mielestäsi varmaan voisi elää ilman palkkaakin, olet keksinyt ikiliikkujan. Jostain sitä rahaa on saatava. Miten voi kannattaa tehdä kahtakin työtä, jos silläkään ei meinaa enää tulla toimeen, kun palkat ovat heikoimmillaan alle 10€/h/brutto.
Eilen tv:ssä oli puhetta työvoiman tarveharkinnan poistosta, ja tärkeimmät asiat YLE:n ohjelmassa jätettiin kertomatta. Tarveharkinnan poistoa kannatti Kajaanissa vaikuttava työvoimaa vuokraava mies. Kukaan ei kysynyt, missä on ongelma, jos Suomeen ei tule köyhemmistäkään EU-maista työntekijöitä, vaikka EU:n alueella asuu noin 500 miljoonaa ihmistä.
Ukrainalaine rakennustyöläinen sanoi alan palkasta Kajaanissa: Suomessa saa ehkä noin 50% korkeampaa palkkaa kuin Ukrainassa. Ainakin opettajilla on ollut 1 € palkkoja Ukrainassa. Suomessako siis maksetaan 1,5€ tunnilta? Rakennusmies voi saada enemmän kuin opettaja, ehkä sen 5€/h Ukrainassa. Silloin se olisi Suomessa 7,5€/tunti.
Toisaalta paikallisen työvoimavuokraamon pitäjä sanoi, että noudatetaan TES-palkkoja, mutta minkä liiton? Toisaalta TES-palkat eivät nouse lainkaan ja aloittelijalle maksetaan kuulemma 11€/tunti. Tässäkin voisi kikkailla kuten muilla aloilla: Kehittää omat työehtosopimukset, joka liippaisi läheltä rakennustyötä, ja näin saataisiin palkkoja alaspäin. Lahtarit ruoskaansa selkäämme soittaa...
- Anonyymi
Sanoppa toi esim. bensakauppiaalle, ettei
sen tuotteesta tarvitse maksaa
vaan itse jakaminen on kauppiaan palkkio.
JOS TYÖSTÄ EI MAKSETA
SE ON VARKAUS.- Anonyymi
Raha ilman sen eteen tehtyä työtä on varastettua rahaa.
- Anonyymi
Palkka paranee osaamisen kehittymisen myötä. Alkuun harjoitellaan palkatta, jotta työnantajalle selviää onko yksilöstä työpaikalle mitään hyötyä.
Palkanmaksu suoraan kotisohville tulee lopettaa. Se haittaa yksilön kehittymistä. - Anonyymi
Koeaika tulisi aina olla palkaton.
- Anonyymi
Aivan, lisäksi koeaikana tehty tavara tai tuote puretaan, esim, talo tai auto.
- Anonyymi
"Sopii mainiosti, sen kun lakkoilette jos työnteko ei maita. Yrittäjällä ei ole varaa lakkoilla. "
Varsinkin persuyrittäjät lakkoilevat koko ajan...palkanmaksussa. "Maksan sitten ko oon saanu ton perheen ökyveneen rahoituksen kuntoon", ihan koettuna esimerkkinä. - Anonyymi
Niin on, osingot riittävät.
- Anonyymi
Mulle käy palkaton työ mutta ohjaan kaikki elaskut työnantajan tililtä maksettavaksi,ja saan tarpeeni tyydytetyksi ja palveluni mitä tarvitsen ,aivan sama mulle miten päin asia hoidetaan kunhan hoidetaan. Ja enempää ei voi työtehoa luvata mitä pystyn kohtuudella tekeen,siihen on työnantajan tyytyminen tai työsopimusta ei voi solmia ja jokainen jääköön omilleen.
- Anonyymi
Rahapalkka on tosiaankin pikkuhiljaa siirtymässä käsitteenä historiaan ja tilalle tulee muita terveellisempiä korvauksen muotoja, kuin ahneuteen pohjautuva rahapalkkamekanismi. Itse kannatan syvästi konseptia, jossa palkka maksetaan hymyllä, hyvällä mielellä sekä työn ilolla (HYHYTYI-konsepti) - nämä ovat nautinnollisen työelämän ja virkeän työmielen perusedellytyksiä ja aivan välttämättömiä asioita, jotta ihmiset viihtyvät työpaikallaan. Raha on yksinkertaisesti pahin kitkan luoja työpaikoilla ja jo sen takia siitä on päästävä eroon. Työntekijät asuisivat työnantajiensa järjestämissä asunnoissa, söisivät heidän tarjoamaa ruokaa, käyttäisivät heidän vaatteitaan ja palkka olisi HYHYTYI.
Eduskunta ja hallitus, toimikaa!- Anonyymi
Kommunismi on tosiaan toiminut AINA, parhaimpina esimerkkeinä siitä Neuvostoliitto, Kiina, DDR ja Pohjois-Korea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunismi on tosiaan toiminut AINA, parhaimpina esimerkkeinä siitä Neuvostoliitto, Kiina, DDR ja Pohjois-Korea.
Tämä ei ole kommunismia, koska työpaikat ja tuotantolaitokset omistaisivat yksityishenkilöt aivan kuten ennenkin, ei valtio. Poislukien valtion omat laitokset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ei ole kommunismia, koska työpaikat ja tuotantolaitokset omistaisivat yksityishenkilöt aivan kuten ennenkin, ei valtio. Poislukien valtion omat laitokset.
Korporaatiokommunismia.
- Anonyymi
Juuri näin, siksi orjuus onkin laillistettava Suomessa!
- Anonyymi
Palkkaa ei työntekijä tarvitse tai ainakin palkanmaksu pitää sosialisoida yrityksiltä veronmaksajille, yhteiskunnalla siis kansalle. Kapitaalikommunismi yksityistää yritysten ja omistajien voitot mutta sosialisoi kulut mm. palkjakulut, tappiot ja ympäristörikokset yhteiskunnalle. Voitot heille, kulut meille!
- Anonyymi
500.000 suomalaista tekee työtä jo ilman palkkaa paljasti Seura-lehden tutkimus!
Hätkähdyttävä tulos: Yli 500 000 suomalaista tekee ilmaista työtä
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/yli-500000-suomalaista-tekee-ilmaista-tyota/
Harjoittelu, kuntouttava työtoiminta, työkokeilu. Seuran selvitys on karu: talkootyöllä on monta nimeä. - Anonyymi
aloittaja, kerroppa tuo mamuille, niin ne nauraa sinua hautaan asti.
- Anonyymi
Tämäkin viisaus tuppaa usein lorvijoilta unohtumaan.
- Anonyymi
Keppi on tässäkin tapauksessa paras porkkana.
- Anonyymi
Mikäli työn tekeminen tympii, niin kannattaa ryhtyä lauleskelemaan. Silloin aika kuluu joutuisammin.
- Anonyymi
Tämä on totta. Monelta lakkoilevalta postilaiselta päässyt unohtumaan.
- Anonyymi
Silläpä tässä loisitaan ja piereskellään 24/7 sairaana, kun töistä ei haluta maksaa, eikä työttömyyttä haluta korvata. Vuoden vaihteesta jatkuu toistaiseksi työkyvyttömyyseläkkeenä.
- Anonyymi
Oikein hienoa! Aloittajalta voidaan poistaa palkka ja siirtää se esimerkksi kuukausittain vanhustenhoidon tarpeisiin, esim laadukkaampaan ruokaan ja hygieniatuotteisiin. Tai sitten sillä voi palkan koosta riippuen ehkä palkata yhden tai kaksi lähihoitajaa lisää jonnekin, missä on hoitajapula.
On hienoa, että on tuollaisia aloittajan kaltaisia jaloja ihmisiä, jotka luopuvat omasta palkastaan ja antavat sen niille, jotka sitä tarvitsevat enemmän.
Mille kohteelle aloittaja ajatteli antaa palkkansa tästä eteenpäin? Mukavaa, kun pärjäät pelkällä työnilolla!- Anonyymi
Aloittaja on tuskin työtön. Kyllähän vuosikausia raatanut duunari on palkkansa ansainnut.
Työttömäthän tässä sahaavat omaa oksaansa, kun estävät työllistymisensä vaatimalla älyttömiä palkkoja. Palkatonta työtä tekemällä voi osoittaa olevansa myös palkan arvoinen.
Eli näyttöjen kautta pysyvään työsuhteeseen, eikä ikuisesti sohvalla makaamalla ja älyttömiä vaatimalla pysyvään ideaalityöttömyyteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on tuskin työtön. Kyllähän vuosikausia raatanut duunari on palkkansa ansainnut.
Työttömäthän tässä sahaavat omaa oksaansa, kun estävät työllistymisensä vaatimalla älyttömiä palkkoja. Palkatonta työtä tekemällä voi osoittaa olevansa myös palkan arvoinen.
Eli näyttöjen kautta pysyvään työsuhteeseen, eikä ikuisesti sohvalla makaamalla ja älyttömiä vaatimalla pysyvään ideaalityöttömyyteen.Taitaa olla haluja pyrkiä siihen että työstä makksettaisiin ja saisi kerätä tuloja niiden tekijöiltä. Kiiteistovälitys alalla on jo pää auki tuollaiselle troiminalle. Tuohon pyrkivät
https://yle.fi/uutiset/3-11068767 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla haluja pyrkiä siihen että työstä makksettaisiin ja saisi kerätä tuloja niiden tekijöiltä. Kiiteistovälitys alalla on jo pää auki tuollaiselle troiminalle. Tuohon pyrkivät
https://yle.fi/uutiset/3-11068767Tuo nyt on aivan sairas "ala" kuten asuntomarkkinat ylipäätään.
- Anonyymi
No sattuipa mainiosti!
Ilmoitatko tähän yhteystietosi, koska mulla olis sulle HOMMIA kun pitäs täs vähän siivoilla ja pestä pyykkiä! Palkkaa saat toki juuri vaatimasi määrän! Eli: nada! - Anonyymi
Postinjakajille riittää 1400 kuukaudessa.
- Anonyymi
Palkka kai tulee siitä viime kädessä mitä asiakas on valmis maksamaan esim. lehden kotiin kannosta eli palvelusta.
Itse olen päätynyt digihesarin ja elaskuihin, koska en ole valmis maksamaan turhasta paperin kannosta. Ymmärrän etteivät kaikki halua toimia näin. Sen takia paperisiin laskuihin tulisi olla riittävä laskutuslisä että olisi vara maksaa kotiinkannosta, jos kerran niitä joku haluaa kotiin kannettavaksi. Ja sama koskee lehtiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkka kai tulee siitä viime kädessä mitä asiakas on valmis maksamaan esim. lehden kotiin kannosta eli palvelusta.
Itse olen päätynyt digihesarin ja elaskuihin, koska en ole valmis maksamaan turhasta paperin kannosta. Ymmärrän etteivät kaikki halua toimia näin. Sen takia paperisiin laskuihin tulisi olla riittävä laskutuslisä että olisi vara maksaa kotiinkannosta, jos kerran niitä joku haluaa kotiin kannettavaksi. Ja sama koskee lehtiä.Kotiin kannettu lehti on tehty kannosta otetusta puun osuudesta, ei itse kannosta.
- Anonyymi
No teehän sinä sitä sitten ilmaiseksi. Mitäs siitä palkkaa ottamaan....
- Anonyymi
Ajankohtainen aihe. Nyt pitäisi jokaisen työttömän osallistua ensi syksyn sadon varmistamiseen ja mennä maatiloille talkoohommiin.
- Anonyymi
Työllisyysaste nousee helposti, jos palkan perään itkevät työttömät ryhdistäytyisvät ja menisivät töihin. Työllisyysasteen nosto on koko kansan talkooprojekti. Kaikki kivet on käännettävä.
- Anonyymi
Suurin este työn teolle tänäpäivänä on ylivoimaisesti AY, mitä onneksi ollaan ajamassa aktiivisesti alas, jotta päästään tuohon tavoitteeseen, että työnteko ja siitä kertyvä iloa ja nautinto riittäisi palkaksi - koska näin on oltava, jotta Suomi saadaan kiskottua pohjamudista ylös. Samalla ihmiset voivat hakea tukia sosiaalitoimistosta, ettei yrittäjien liikevoitto kärsisi palkanmaksun takia ja ihmiset saavat rahaa ruokaan, että jaksavat ahertaa töissä. On kuitenkin ensisijaisesti tärkeintä, että Suomen vienti saadaan vetämään, ettei tainnuta kehitysmaan tasolle. Työntekijät selviävät kyllä hyvin ilman rahaa, jonka "vaatiminen" vaatii mielestäni suurta röyhkeyttä ja ahneutta, ellei ole prosenttijengiä eli sitä kaikista korkeinta huippuosaajaa, joihin mm. yritysjohtajat kuuluvat. He ovat ansainneet palkkansa, koska heidän ansiosta töitä on. Ja töitähän on!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1082619
- 1072052
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee221867Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2071583Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41575Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991507Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1031121- 581021
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi126983- 64976