Millaisia kokemuksia teillä on?
(löytyy metroseurakunta.org )
Kuopion Metro-seurakunta
13
667
Vastaukset
- Anonyymi
Uusin blogipostaus Metro-seurakunnan sivuilla on heinäkuulta 2012 eli lähes 7 vuoden takaa. Ei siis taida enää toimia?
- Anonyymi
Soaking meininkiä oli kun vuosi sitten kävin. Torontolaisuuden vaikutteita tässä nuorisoseurakunnassa joitakin vanhempia naisia.
Ilmeisest nuori nainen oli silloin seurakunnan johtaja ja meno sen mukaista.- Anonyymi
Mitä pahaa soaking-ilmiössä on? Soaking (likoaminen, läpimäräksi tuleminen, täynnä jotakin) on vain vertauskuvallinen englanninkielinen termi Pyhän Hengen tai Jumalan läsnäolossa lepäämiselle ja rukouksen hengessä viipymiselle. Siitä on nyt tehty jollain tapaa paha asia?
- Anonyymi
Kyseessä on aikamme ilmiö ja sielullinen tila johon etenkin nuoret naiset ovat alttiina.
Vaikea sanoa onko se itsesuggestiosta tuleva.
Jeeuksen opetuslapset ja seuraajat ei olleet soakingissa ja Jeesus ei kehoittanut tälläiseen.
Soaking näytti onnistuvan lattialla istuen ja riekkuen ja olemalla muissa maailmoissa hihitellen.
Minulle PH on erilainen.
- kävin vuosi sitten -
- Anonyymi
Soakingissa on eri asteita riippuen yksilöstä ja naishenkilön mielentilasta.
- Anonyymi
Onko soukkaus ja likoaminen siis vain naisille? :o
- Anonyymi
Naiset ovat herkempiä soukkaukselle.
Enempi nuorten naisten juttu. - Anonyymi
Olen lähietäisyydeltä tuttu mutten koskaan ole halunnut liittyä Metroseurakuntaan, koska se on aina ollut minulle jotenkin ahdistava yhteisö. Minulla on muutama todella läheinen ystävä, jotka valitettavasti ovat osa Metroseurakuntaa. Metroseurakunta vaihtoi muuten nimensä hiljattain Kotiseurakunnaksi. Kiteytettynä: Jäsenet ovat avoimia suunnilleen kaikelle, mitä USA:sta tulee, esim. kaikelle mitä Bethel Reddingissä ja IHOP:ssa opettavat. Myös Lou Englen ekumeeniset rukouskokoontumiset ym menee läpi ihan täysillä. Evankeliumi on alkanut hämärtyä Word of Faith-menestysteologiaa kohti noin vaikutteiden myötä. He uskovat esimerkiksi, että kaikkien tulee parantua jo tässä ajassa fyysisistä sairauksista. Evankeliumia he eivät vie eteenpäin, vaan ovat korvanneet evankeliumin työn Bill Johnsonin kehittämällä leikillä, jonka nimi on Aarteenmetsästys. Siinä ei ole kyse evankeliumin kertomisesta, vaan kulloinkin kohdattavan ihmisen imartelusta ja hänen puolestaan rukoilemisesta (esim. fyysisen vaivan paranemisen puolesta). Olen varoittanut paimenta ja "vanhimmistoa" (he ovat kaikki nuoria) Bill Johnsonin ja muiden vastaavien eksyttäjien harhoista, mutta he eivät halunneet edes keskustella harhaoppiteemasta saati perehtyä lähdemateriaaliin, joka voisi avata silmät näkemään totuuden noista uusista superapostoleista. He eivät myöskään halunneet minun varoittavan seurakuntalaisiaan harhaopeista, joille ovat avautuneet. Tilanne näyttää siis tosi pelottavalta heidän ja kaikkien seurakuntaan kuuluvien osalta. Varoitan tuosta yhteisöstä kaikkia, jotka rakastavat Herraa, ja Hänen Sanaansa. Rukoillaan heidän puolestaan, että saisivat rakkauden totuuteen ja Jeesuksen ristintyö avautuisi heille selkeästi.
Soukkaus tulee hindulaisuudesta. Se on yksi New Age käytäntö, jonka uuden ajan apostolit Toronto-ilmiön siivillä ovat 90-luvulla "kristillistäneet". Toronton ekstensiossa, Bethel Churchissä (Reddingissä Kaliforniassa), johtajat Bill&Beni Johnson sekä Kris Vallotton lanseeraavat Bethel koulunsa kautta näitä vaarallisia New Age-käytäntöjä seuraajilleen ja heidän kauttaan suomalaisiinkin seurakuntiin. Kotiseurakunnassakin on Bethelin "supernatural ministry"-koulun käyneitä jäseniä ja osa näistä on myös vanhimmistossa.
Ongelmallisita on, ettei seurakunnan paimenta kiinnosta opillinen keskustelu. Hän näkee varoittajat pelkokeskeisinä ihmisinä ja oppien ja henkien koettelun sellaisena että jos useimmilla on opetuksesta/käytännöstä hyvä fiilis, silloin "hedelmä on hyvää." Raamattu ei käytännössä ole korkeimmalla paikalla, vaikka teoriassa he varmasti ajattelevat, että Raamatun kuuluu olla ykkösenä. he uskovat olevansa seurakuntana täysi-ikäisiä, koska siitä oli tullut heille ilmestystietoa. Sitä myötä immuniteetti varoituksen kuulemiselle on yhä vahvempi :( - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen lähietäisyydeltä tuttu mutten koskaan ole halunnut liittyä Metroseurakuntaan, koska se on aina ollut minulle jotenkin ahdistava yhteisö. Minulla on muutama todella läheinen ystävä, jotka valitettavasti ovat osa Metroseurakuntaa. Metroseurakunta vaihtoi muuten nimensä hiljattain Kotiseurakunnaksi. Kiteytettynä: Jäsenet ovat avoimia suunnilleen kaikelle, mitä USA:sta tulee, esim. kaikelle mitä Bethel Reddingissä ja IHOP:ssa opettavat. Myös Lou Englen ekumeeniset rukouskokoontumiset ym menee läpi ihan täysillä. Evankeliumi on alkanut hämärtyä Word of Faith-menestysteologiaa kohti noin vaikutteiden myötä. He uskovat esimerkiksi, että kaikkien tulee parantua jo tässä ajassa fyysisistä sairauksista. Evankeliumia he eivät vie eteenpäin, vaan ovat korvanneet evankeliumin työn Bill Johnsonin kehittämällä leikillä, jonka nimi on Aarteenmetsästys. Siinä ei ole kyse evankeliumin kertomisesta, vaan kulloinkin kohdattavan ihmisen imartelusta ja hänen puolestaan rukoilemisesta (esim. fyysisen vaivan paranemisen puolesta). Olen varoittanut paimenta ja "vanhimmistoa" (he ovat kaikki nuoria) Bill Johnsonin ja muiden vastaavien eksyttäjien harhoista, mutta he eivät halunneet edes keskustella harhaoppiteemasta saati perehtyä lähdemateriaaliin, joka voisi avata silmät näkemään totuuden noista uusista superapostoleista. He eivät myöskään halunneet minun varoittavan seurakuntalaisiaan harhaopeista, joille ovat avautuneet. Tilanne näyttää siis tosi pelottavalta heidän ja kaikkien seurakuntaan kuuluvien osalta. Varoitan tuosta yhteisöstä kaikkia, jotka rakastavat Herraa, ja Hänen Sanaansa. Rukoillaan heidän puolestaan, että saisivat rakkauden totuuteen ja Jeesuksen ristintyö avautuisi heille selkeästi.
Soukkaus tulee hindulaisuudesta. Se on yksi New Age käytäntö, jonka uuden ajan apostolit Toronto-ilmiön siivillä ovat 90-luvulla "kristillistäneet". Toronton ekstensiossa, Bethel Churchissä (Reddingissä Kaliforniassa), johtajat Bill&Beni Johnson sekä Kris Vallotton lanseeraavat Bethel koulunsa kautta näitä vaarallisia New Age-käytäntöjä seuraajilleen ja heidän kauttaan suomalaisiinkin seurakuntiin. Kotiseurakunnassakin on Bethelin "supernatural ministry"-koulun käyneitä jäseniä ja osa näistä on myös vanhimmistossa.
Ongelmallisita on, ettei seurakunnan paimenta kiinnosta opillinen keskustelu. Hän näkee varoittajat pelkokeskeisinä ihmisinä ja oppien ja henkien koettelun sellaisena että jos useimmilla on opetuksesta/käytännöstä hyvä fiilis, silloin "hedelmä on hyvää." Raamattu ei käytännössä ole korkeimmalla paikalla, vaikka teoriassa he varmasti ajattelevat, että Raamatun kuuluu olla ykkösenä. he uskovat olevansa seurakuntana täysi-ikäisiä, koska siitä oli tullut heille ilmestystietoa. Sitä myötä immuniteetti varoituksen kuulemiselle on yhä vahvempi :(Kiitos tiedoista. Joskus 2006 toiminta oli lähellä oikeaa ja tykkäsin ylistysmusiikista.
Sivutuotteena oli naima pakote sanattomana. Yksinäisten piti äkkiä mennä puolison etsintään ja naimisiin. Sitten kelpaaminen sisään oli turvattu.
En pitänyt siitä että nuori nainen piti opetusta Raamatusta, VT:n kuninkaasta. Kotona tutkin mainostetun hyvän kuninkaan ja Raamattu kertoi toisessa kohdassa kuinka juuri tämä kuningas rikkoi Jumalaa vastaan. Vaimot olkoot vaiti seurakunnassa sillä mies on vaimon pää ja Kristus miehen.
EI PIKA AVIOLIITOILLE. EI NAISOPETTAJILLE.
- Anonyymi
Vanha kansa tuon jo tiesi sanomalla...
Mylläri tienasi myllyllään ja myllärin tyttö pyllyllään. - Anonyymi
Kaikki suomalaiset tähän mennessäkään tiedä mistään torontolaisuuesta yhtään mitään. Miten sen pääpaikka on Kaliforniassa, kun Toronto on Kanadassa? Tarkoittaako torontolaisuus samaa kuin menestysteologia? -Kristikunnan sirpaloituminen on yhtä huono asia kuin sirpaletyöllisyys. Voisi ajatella, että olemassaolevien seurakuntien ja kirkkojen tulisi enemmän kiinnittää huomiota innokkaisiin tulokkaisiin ja antaa heille myös sen verran tilaa toimia niin, että halut perustaa omia ryhmittymiä kävisi tarpeettomaksi.
- Anonyymi
Torontolaisuus termi johtuu siitä että 90 luvulla siellä oli niin sanottu hengen vuodatus ja se levisi ympäri maailmaa. Liittyy myös suoraan Bethel Reddingiin, koska pää pastori Bill Johnson haki voitelunsa Torontosta juuri silloin.
Suomessa se synnytti mm. City seurakunnat, jotka on jo lähes täysin hävinneet.
Tämänkin Kuopiolaisen Srk:n tapauksessa voimme nähdä sen huonon hedelmän mitä se tuottaa, kun on taas eri nimellä lähdetty jatkamaan, uusien vetäjien johdolla. Muutaman vuoden ehkä jaksavat ja sitten kaikki taas alkaa alusta.
- Anonyymi
Kristillisyys on aina paikallaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742902
- 642763
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171649- 241647
- 201590
- 191488
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249