Miksi uskot jumalaan?

Anonyymi

-pyhän kirjasi todistuksen takia
-luonnon/maailmankaikkeuden ihmeellisyyden takia
-olet kokenut johdatusta/rukousvastauksia elämässäsi
-pelon takia
-koska saat syyn elää/sisältöä, luottamusta elämään
-koska hän on ensimmäinen liikuttaja/big bangin käynnistäjä
-hän on älykässuunnittelija/evoluution ohjaaja
-sait sellaisen kasvatuksen
- koska luonnonvakiot on säädetty erittäin tarkasti,jotta elämä olisi mahdollista. Ja olosuhteet maassa ja aurinkokunnassa
-koska evoluutiossa on ollut tästä uskomuksesta hyötyä
-saat perusteen moraalillesi
-osa jumalaan uskovista näyttää onnellisilta
-yksinkertaisesti vain "tulit uskoon"/teit uskon hypyn tai kasvoit uskoon.
-jotta tuntisit olevasi ainutlaatuinen eikä vain sattuman tulos
-kaipaat yhteisöllisyyttä
-olet kokenut ihmeitä/aisteillasi havainnut jumalan/kokenut läsnäolon.
-omatuntosi /sisäinen äänesi on vakuuttunut.

onko sulla vielä muita syitä miksi uskot jumalaan/Jumalaan?

----
heisielu

30

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      41 ihmistä kuoli. Ihanaa, ihanaa, ihanaa.

    • Anonyymi

      Niin...

      Maailmassa esiintyvä pahuus voisi olla perusteena hyvän jumalan olemassaoloa vastaan.

      Lisäksi tiede ei tarvitse selityksissään jumalaa mihinkään.


      ---

      heisielu

      • Anonyymi

        > Maailmassa esiintyvä pahuus voisi olla perusteena hyvän jumalan olemassaoloa vastaan.

        Onko hyvyys sitten todiste Jumalan puolesta?


      • Pahus eivoita Jumalaa koskaan,se on häviäjäksi tuomittu.


      • "Maailmassa esiintyvä pahuus voisi olla perusteena hyvän jumalan olemassaoloa vastaan.
        Lisäksi tiede ei tarvitse selityksissään jumalaa mihinkään."

        Maailmassa oleva pahuus ei kumoa hyvän Jumalan olemassaoloa, mutta se todistaa pahan (saatana) olemassaolosta. Jeesus sanoi:

        "Varas (saatana) ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys." (Joh.10:10)

        Tiede ei tarvitse Jumalaa niin kauan kuin se ei tarvitse totuutta.


    • Anonyymi

      Voit myös kirjoittaa miksi et usko jumalaan.

      esim.

      -ei ole todisteita jumalasta
      -et usko spagettihirviöönkään tai keijuihin
      - uskovaiset on ärsyttäviä
      -minkä uskonnon jumalaan oikein pitäis uskoa.


      onko sulla muita syitä olla uskomatta?


      --

      heisielu

      • Anonyymi

        #-minkä uskonnon jumalaan oikein pitäis uskoa.#
        Pitää pitää uskonnot erillään Jumalasta ja tavoitella Jumalaa ideana, jota on mahdotonta ilmaista sanoilla. Ykseys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        #-minkä uskonnon jumalaan oikein pitäis uskoa.#
        Pitää pitää uskonnot erillään Jumalasta ja tavoitella Jumalaa ideana, jota on mahdotonta ilmaista sanoilla. Ykseys.

        Jotkut pitää Jumalaa

        - transsendenttinen absoluutti
        - lopullinen realiteetti
        - olemassaolon perimmäinen lähde

        Tämä yhdistää myös monia uskontoja..

        --
        heisielu


      • "Voit myös kirjoittaa miksi et usko jumalaan.
        esim.
        "-ei ole todisteita jumalasta"

        Ateistista logiikkaa käyttäen, ei ole todistetta ihmisenkään olemassaolosta.

        "-et usko spagettihirviöönkään tai keijuihin"

        Kysymys ei olekaan siitä uskotaanko spagettihirviöön tai keijuihin, vaan kysymys on siitä uskotaanko Jumalaan.

        "- uskovaiset on ärsyttäviä"

        Jumalan olemassaolo ei riipu siitä, millaisia uskovat ovat

        "-minkä uskonnon jumalaan oikein pitäis uskoa."

        Usko ainoaan ja oikeaan Jumalaan.

        "onko sulla muita syitä olla uskomatta?"

        Ei ole!


    • Anonyymi

      Itse uskon Raamatun todistuksen vuoksi. Toisaalta, vaikka ei olisi Raamattua, minun olisi vaikea uskoa sattumaan kaiken luojana.

      • Anonyymi

        Miten vakuutuit Raamatun totuudenmukaisuudesta? Minulla sen uskottavuus ropisi jo ensimmäisillä sivuilla, kun päivänvalo tuli ennen Aurinkoa ja käärme alkoi puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten vakuutuit Raamatun totuudenmukaisuudesta? Minulla sen uskottavuus ropisi jo ensimmäisillä sivuilla, kun päivänvalo tuli ennen Aurinkoa ja käärme alkoi puhua.

        > Miten vakuutuit Raamatun totuudenmukaisuudesta?

        Raamattu osoittaa Jumalalla olevan tietoa ja viisautta, jota ihmisillä ei ole.

        Esim. maapallon rakenne, http://www.kolumbus.fi/r.berg/geologia.html.

        Myös tieto Juutalaisten hajaannuksesta ja koonnista takaisin,

        Tieto minkälaisia ihmiset lopunaikoina ovat.

        Mutta ennen kaikkea oppi vanhurskaudesta, totuudesta ja rakkaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten vakuutuit Raamatun totuudenmukaisuudesta? Minulla sen uskottavuus ropisi jo ensimmäisillä sivuilla, kun päivänvalo tuli ennen Aurinkoa ja käärme alkoi puhua.

        Jos olisi ensin kirjoitettu Einsteinin kuuluisa kaava E=mc^2 olisi kaikki täydellisen uskottavaa varsinkin niillle kirjoitus ja lukutaidottomille paimentolaismetsästäjille.

        On se jumala vaan niin tyhmä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten vakuutuit Raamatun totuudenmukaisuudesta? Minulla sen uskottavuus ropisi jo ensimmäisillä sivuilla, kun päivänvalo tuli ennen Aurinkoa ja käärme alkoi puhua.

        "Miten vakuutuit Raamatun totuudenmukaisuudesta? Minulla sen uskottavuus ropisi jo ensimmäisillä sivuilla, kun päivänvalo tuli ennen Aurinkoa ja käärme alkoi puhua."

        Missä on määrätty, että auringon piti tulla ennen päivänvaloa? Vastaus: Ei missään!
        Missä on määrätty, ettei käärme voinut puhua? Vastaus: Ei missään!

        Kyseiset kohdat eivät siten kumoa Raamatun totuudellisuutta mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisi ensin kirjoitettu Einsteinin kuuluisa kaava E=mc^2 olisi kaikki täydellisen uskottavaa varsinkin niillle kirjoitus ja lukutaidottomille paimentolaismetsästäjille.

        On se jumala vaan niin tyhmä

        "Jos olisi ensin kirjoitettu Einsteinin kuuluisa kaava E=mc^2 olisi kaikki täydellisen uskottavaa varsinkin niillle kirjoitus ja lukutaidottomille paimentolaismetsästäjille."

        Jumala on kaikkivaltias, eikä Hän tarvitse mitään Einsteinin suhteellisuusteoriaa. Hän pystyi luomaan maailman ennenkuin Einstein oli olemassakaan.


    • Anonyymi

      Mihin pitäisi uskoa?
      Pitäisikö olla uskomatta mihinkään, olisiko niin parempi?
      Onhan tämä maapallokin iso ihme, puhumattakaan käsittämättömästä avaruudesta, jossa pallo ja kaikki materia tekevät jatkuvaa liikettä.
      Sanotaan että koko materiasta noin 90% tai jotain on pimeää ainetta jota kukaan ei oikein ymmärrä? Siis jos nyt käsitämme mielettömän suuren ja tunnetun näkyvän maailmankaikkeuden ja kuitenkin se on vain noin 10% kaikesta massasta, miten kaikki tämä lopulta selitetään?
      Kyllä joku alkusyy pitää olla, vai pitääkö?

    • Anonyymi

      Minulla on ollut onni saada lukea Raamattua pyhänhengen johdattamana.Pyhä henki on valaissut lukemaani ihanaa tekstiä tajuamaan kokemani mennyt ja tuleva taivaan ja paholaisen näkökulmasta. Myös kokemani yliluonnolliset tapahtumat.Nyky tiede on myös selvästi alkanut kallistua Jumalan suuntaan. DNA ei voi syntyä evoluution kautta, vaan se on täytynyt luoda kerralla täydelliseksi.DNA:ssa näkyy alku yhdestä pariskunnasta miljooniin,kunnes vedenpaisumus tuhosi kaikki.Uusi alku alkoi neljästä pariskunnasta ja eläin lajien edustaja pareista.DNA oli täydellinen n.6000 vuotta sitten. Tämän voi laskea DNA:n rappeutumisen nopeudesta.Tätä vauhtia elämä on 100:n vuoden päästä surkeaa sairaita on liikaa,ihmisiä liikaa, ilmasto piloilla.Mutta onneksi Jeesus tulee pian hallitsemaan pyhiensä kanssa.

    • Anonyymi

      Jumala on täydellinen,ääretön ja ajaton, siksi avaruus ja aikakin on ääretön. Jumala loi materiallisen elämän 6000 vuotta sitten.Ihmisen miehenja naisen ja eläin laji pariskunnat ja sanoi "lisääntykää ja täyttäkää maa".Tarkoittiko Pyhäisämme ,että täyttäisimme maailman kaikkeuden?Olemmeko pioneereja? Lihallinen ruumiimme tosin rapistuu mutaatioiden vuoksi,mutta saammehan me Jeesuksen omat ylös nousemus ruumiin.Eläkkeelle kyttäävät opettajat ja professorit hourivat evoluutiosta.On vain lajin sisäinen evoluutio.Lajien välistä evoluutiota ei ole todistettu.

    • Uskominen on kivaa.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38 Joh. 6:58 Jeesus Sanoi:
      Tämä on se leipä,
      joka tuli alas taivaasta.
      Ei ole,
      niinkuin oli teidän isienne:
      he söivät ja kuolivat;
      joka tätä leipää syö,
      se elää iankaikkisesti."

      Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
      >> Jakeen lisätiedot

      Niin monet hänen opetuslapsistansa,
      sen kuultuaan,
      sanoivat:
      "Tämä on kova puhe,
      kuka voi sitä kuulla?"

      Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi,
      että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat,
      sanoi hän heille:
      "Loukkaako tämä teitä?

      Mitä sitten,
      jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne,
      missä hän oli ennen!

      Henki on se,
      joka eläväksi tekee;
      ei liha mitään hyödytä.
      Ne sanat,
      jotka minä olen teille puhunut,
      ovat henki ja ovat elämä.

      Mutta teissä on muutamia,
      jotka eivät usko."
      Sillä Jeesus tiesi alusta asti,
      ketkä ne olivat,
      jotka eivät uskoneet,
      ja kuka se oli,
      joka oli kavaltava hänet.

      Ja hän sanoi:
      "Sentähden minä olen sanonut teille,
      ettei kukaan voi tulla minun luokseni,
      ellei minun Isäni sitä hänelle anna."

      Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.

      Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista:
      "Tahdotteko tekin mennä pois?"

      Simon Pietari vastasi hänelle:
      "Herra,
      kenen tykö me menisimme?
      Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;

      ja me uskomme ja ymmärrämme,
      että sinä olet Jumalan Pyhä."

      Jeesus vastasi heille:
      "Enkö minä ole valinnut teitä,
      te kaksitoista?
      Ja yksi teistä on perkele."

      Mutta sen hän sanoi Juudaasta,
      Simon Iskariotin pojasta;
      sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.

    • Anonyymi

      Yksi unohtui!

      -Uskot jumalaan siksi, että hänen olemassaolonsa on todennäköisempää kuin olemattomuus.

      tsekkaa: Richard swinburne kasautuva jumalatodistus, jossa yhdistellään eri todistuksia ja todetaan, että jumalan olemassaolo on todennäköisempää kuin olemattomuus.

      ---
      heisielu

      • Anonyymi

        Ylipäätään keskustelu jumalan "olemassaolosta" on absurdia, koska jumala on itse olemassaolo sellaisenaan ja todellisuus mikä on. Mitään muuta ei ole olemassa kuin jumala, koska jumala on se mitä on. Jumala ei ole vain "olemassa", vaan on itse todellisuus. Kaikki "on" jumalassa.


    • Uskon Jumalaan, koska en näe missään mitään muuta kuin todisteita Jumalasta.!

      • Anonyymi

        Sinulla on jumallasit silmilläsi. Hienoa!
        Miten muuten käy kun katost peiliin? Näkyykö jumala?


    • Anonyymi

      Ei ole mitään muuta,mihin uskoa tässä maailmassa.Yksinkertaista,eikö!!

    • Anonyymi

      Ainakin kristinuskon jumala on niin erehtyväinen että jos maamme presidentti olisi yhtä virhe altis ja joutuisi katumaan yhtä usein tekemisiään niin kyllä hirvittäisi

    • Anonyymi

      2. Moos. 32:14 "Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa."
      1. Moos. 6:6 "Niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä."
      1. Moos. 6:7 "Ja Herra sanoi: Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni."
      Joona 3:10 "... niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä."
      2. Kun. 20:1-7
      1. Moos. 18:23-33

    • Anonyymi

      -Uskot, koska sulla on jumalageeni. Katso wikip. lisää.

      Jos näin on, on ymmärrettävää, että on uskontoja. Niissä jumalageenin "tarpeet tyydyttyvät". Mikähän uskonto on vähiten haitallinen?

      --
      heisielu

      • Anonyymi

        Kun vierailee kirkossa hiljaisena aikana niin voi muodostaa käsityksenä.


      • Anonyymi

        Vähiten haitallnen on buddismi, tosin se ei ole uskonto vaan filosofia. Siinä ei ole Jumalaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe