Ihmiset voisi myös kaupan kassalla

Anonyymi

194

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, ymmärrän tuon turhan sähläyksen, mutta pitäähän sitä ensin maksaa ennenkuin voi mennä pakkaamaan, ja edellinen asiakas on vielä siinä päätteen vieressä(!) näpertämässä käsilaukkunsa ym. kanssa.

      • Anonyymi

        Ei ole koskaan käyny noin kyllä ihmisillä sentään on silmät päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole koskaan käyny noin kyllä ihmisillä sentään on silmät päässä.

        Kyllä tuota päätteen luona kuhnustelua näkee harva se päivä....


      • Anonyymi

        No ihmetyttää tosiaan, miksi ryhdytään siinä jonossa keräämään tavaroita, kun kuuluisi mennä kaukalon päähän keräämään ne, kuten normi-ihminen tekeekin.......................


      • Anonyymi

        Osa menee kellä enempi ostoksia pakkaamaan kun kassa laittaa tavaroita.


      • Anonyymi

        Ja miksi täytyy mennä pakkamaan ennen kuin on maksanut osoksensa?- mihin helvettiin ihmisillä on niin kiire????? Pakkaan vasta kun olen ostokset maksanut ja sisso, Mene kauppaan silloin kun siellä on hiljaisempaa. Minä olen asiakas ja maksan kassan palkan, joten minulla on myös oikeus käydä kaupassa rauhassa. Se on moro


      • Anonyymi

        Tuo onnistuu silloin hyvin kun on muutama tavara. Mutta jos tavaraa on paljon niin tavaroiden pakkaaminen kasseihin vie tavattomasti aikaa . Asiaa auttaa tietysti jos lastaa tavarat uudestaan pantilliseen kärryyn, jonka kanssa lähtee sitten autollensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi täytyy mennä pakkamaan ennen kuin on maksanut osoksensa?- mihin helvettiin ihmisillä on niin kiire????? Pakkaan vasta kun olen ostokset maksanut ja sisso, Mene kauppaan silloin kun siellä on hiljaisempaa. Minä olen asiakas ja maksan kassan palkan, joten minulla on myös oikeus käydä kaupassa rauhassa. Se on moro

        Mun palkan maksaa kyllä työnantaja ei asiakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun palkan maksaa kyllä työnantaja ei asiakas.

        Mut minä maksan ensin sun työnantajalle,jos meitä asiakkaita ei olis yhtään,et olis kassalla töissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi täytyy mennä pakkamaan ennen kuin on maksanut osoksensa?- mihin helvettiin ihmisillä on niin kiire????? Pakkaan vasta kun olen ostokset maksanut ja sisso, Mene kauppaan silloin kun siellä on hiljaisempaa. Minä olen asiakas ja maksan kassan palkan, joten minulla on myös oikeus käydä kaupassa rauhassa. Se on moro

        Eivät OIKEASTI kiireiset ihmiset jonottele kaupan kassalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuota päätteen luona kuhnustelua näkee harva se päivä....

        Ihminen hidastuu kun lähentelee 70v Kiire on muotiilmiö. Olen kaupassa kaikessa rauhassa ja hitaasti maksan ja pakkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi täytyy mennä pakkamaan ennen kuin on maksanut osoksensa?- mihin helvettiin ihmisillä on niin kiire????? Pakkaan vasta kun olen ostokset maksanut ja sisso, Mene kauppaan silloin kun siellä on hiljaisempaa. Minä olen asiakas ja maksan kassan palkan, joten minulla on myös oikeus käydä kaupassa rauhassa. Se on moro

        Kaikilla on kamala kiire.Liikenteessä, pyörällä,kävelless,kaupassa. Ihan hullua.Varsinkin Hesassa.Ovat muka kuolemattomia ja tehokkaita .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on kamala kiire.Liikenteessä, pyörällä,kävelless,kaupassa. Ihan hullua.Varsinkin Hesassa.Ovat muka kuolemattomia ja tehokkaita .

        Amerikassa kaikki on paremmin- siellä on sellaiset - usein etniset - nuorukaiset kaupoissa jotka pakkaa valmiiksi ostoskassin sitä mukaa kun tuotteet tulee kassalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuota päätteen luona kuhnustelua näkee harva se päivä....

        Tuhnuttelua, löysää piereksimistä ja lässyttelyä.


    • Anonyymi

      Etelässä myyjä pakkaa tuotteet. Mennyt aivan pöhköksi tuo kauppojen kassojen ohjeistukset. Kauppa palkatkoon lisää myyjiä jos ruuhkautuu.

      Mihinkä on kadonnut asiakasajattelu marketeissa ? Mahdollisimman nopeasti pitäisi vaan saada ostokset laskutettua mahdollisimman pienellä henkilöstöllä ! Kohta asiakkaat saavat hyllyttääkin tavarat jos tässä nyt kauppiaan pillin mukaan tanssitaan !

      Pakatkaa vaan rauhassa ne tuotteenne.

      • Anonyymi

        Australiassa kassalla on koukut kasseille (asiakkaan omille tai kaupan muovikasseille), ja hänen on helppo sujauttaa skannatut tuotteet suoraan kasseihin. Hyvä kassa osaa laittaa samantapaiset tuotteet yhteen laukkuun eikä esimerkiksi kananmunia tai tomaatteja pohjimmaiseksi.

        Irlannissa on eri henkilö pakkaamassa siellä kaukalon päässä. Tuo pakkaaja voi olla ihan nuori, tai kehitysvammainen; tuohon työhön kelpaavat hyvin.

        Miksi annamme itseämme hätyyttää? Parempi seistä kassan vieressä ja seurata ruudulta, mitä siihen naputellaan. Kassat tekevät joskus virheitä ja ne on paras korjata heti. Miksi tuomme ostoskärryt takaisin teliseeseen, kun niiden keräily olisi hyvä aloitustyöpaikka jollekin nuorelle? Olen itse alkanut jättää kärryt parkkipaikalle. Itsepalvelukassoja en käytä koskaan, koska arvostan kassatyttöjen ja -poikien työtä.

        Tuo oli hyvä havainto, että kohta varmaan joudumme hyllyttämäänkin, jotta kauppias tekee enemmän voittoa. Olihan joskus joku kauppaketju, oliko se E-liikkeen, jossa tavarat oli isoissa pahvilaatikoissa, hyllyjen sijaan? Sekin on ihan järkevää, mutta vähentää työpaikkoja. Meidän olisi parempi alkaa miettiä, miten saisimme kaikille jotain tuottavaa ja järkevää tekemistä. En halua omalla toiminnallani aiheuttaa toisille työttömyyttä, vaikka itse olen työtön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Australiassa kassalla on koukut kasseille (asiakkaan omille tai kaupan muovikasseille), ja hänen on helppo sujauttaa skannatut tuotteet suoraan kasseihin. Hyvä kassa osaa laittaa samantapaiset tuotteet yhteen laukkuun eikä esimerkiksi kananmunia tai tomaatteja pohjimmaiseksi.

        Irlannissa on eri henkilö pakkaamassa siellä kaukalon päässä. Tuo pakkaaja voi olla ihan nuori, tai kehitysvammainen; tuohon työhön kelpaavat hyvin.

        Miksi annamme itseämme hätyyttää? Parempi seistä kassan vieressä ja seurata ruudulta, mitä siihen naputellaan. Kassat tekevät joskus virheitä ja ne on paras korjata heti. Miksi tuomme ostoskärryt takaisin teliseeseen, kun niiden keräily olisi hyvä aloitustyöpaikka jollekin nuorelle? Olen itse alkanut jättää kärryt parkkipaikalle. Itsepalvelukassoja en käytä koskaan, koska arvostan kassatyttöjen ja -poikien työtä.

        Tuo oli hyvä havainto, että kohta varmaan joudumme hyllyttämäänkin, jotta kauppias tekee enemmän voittoa. Olihan joskus joku kauppaketju, oliko se E-liikkeen, jossa tavarat oli isoissa pahvilaatikoissa, hyllyjen sijaan? Sekin on ihan järkevää, mutta vähentää työpaikkoja. Meidän olisi parempi alkaa miettiä, miten saisimme kaikille jotain tuottavaa ja järkevää tekemistä. En halua omalla toiminnallani aiheuttaa toisille työttömyyttä, vaikka itse olen työtön.

        Kyllä kauppaan pitää varata aikaa.
        Ärsyttävää kun joku hengittää niskaan kun näpyttelee tunnuslukuja, jonossa pökitään kärreillä ja mulkoillaan ja sitten vielä kassa survoo jo seuraavan asiakkaan ostoksia hihnalle niin että saa kiskoa muovikasseja sieltä välistä . Leivät ja kaikki rutussa.


      • Anonyymi

        Ja jos ihmisillä on muka niin helvetin kiire, niin miksi pitää sitten mennä juuri ruuhka-aikaan mulkoilemaan kassalla "kuppaavaa" asiakasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kauppaan pitää varata aikaa.
        Ärsyttävää kun joku hengittää niskaan kun näpyttelee tunnuslukuja, jonossa pökitään kärreillä ja mulkoillaan ja sitten vielä kassa survoo jo seuraavan asiakkaan ostoksia hihnalle niin että saa kiskoa muovikasseja sieltä välistä . Leivät ja kaikki rutussa.

        Tuhnuslukujen tuhnustelu vie aikaa, kun p-reikää raaputellen muistellaan että mikäs se olikaan?


    • Anonyymi

      Nykyihminen on vaan niin avuton eikä osaa käyttää aivoja.

      • Jos on kiire niin menisivät sinne minne kiire on eikä kauppaan...


      • Anonyymi

        aivoja ei enää tartte käyttää kun on älypuhelin.


      • Anonyymi

        Piereskellä kyllä osataan varsinkin kaupan kassalla.


    • Anonyymi

      Onhan tuo aika keskiaikaista touhua tehdä ensin ostoksia ja laittaa tuotteet ostoskärryyn ja laittaa ne sitten kaupan kassan liukuhihnalle ja sitten sama pakkausrumba takaisin.... Jenkeissä Amazon on kehitellyt kauppaa, jossa ei ole yhtään kassaa. Siinä ostokset laskutetaan suoraan asiakkaiden Amazon-tileiltä.

      Ei muuta kuin kävelee suoraan kärryjen kanssa ulos ilman kassajumppaa.

      • Anonyymi

        Onneksi sentään ei ole nnitä Lidlin vanhoja noloja "nyppyläkassoja" enää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sentään ei ole nnitä Lidlin vanhoja noloja "nyppyläkassoja" enää..

        Nehän olisi ollut hyvät mutta kun asiakkaat ei osanneet käyttää niitä.


      • Anonyymi

        Tuo olisi tosi hyvä systeemi. Ei tarvitsisi seisoskella helvetin pitkässä kassajonossa kuin köyhän talon porsaat ja odotella omaa vuoroaan täysien ostoskärryjen takana ikuisuuden.


      • Anonyymi

        Lidlin kassat oli kyllä tosi hyvät. Saattoi suoraan laittaa ostokset kassiin, eikä tarvinnut kävellä kassan toiseen päähän ja takaisit. Tosiaan tyhmät asiakkaat sen systeemin pilas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lidlin kassat oli kyllä tosi hyvät. Saattoi suoraan laittaa ostokset kassiin, eikä tarvinnut kävellä kassan toiseen päähän ja takaisit. Tosiaan tyhmät asiakkaat sen systeemin pilas.

        Et tainnut itse kertaakaan käydä alkuaikojen Lidlissä.
        Siellähän oli ohje: Laita tavarat takaisin ostoskärryyn ja siirry sivummalle pakkaamaan.
        Minäkö itse tyhmä?


      • Anonyymi

        On itsepalvelukassoja Suomessa ja myös skannereita joilla voi itse vetää tuotteensa jo ennen menoaan sinne omatoimiselle maksupäätteelle. Myyjän tehtävä dit kyylätä siinä sitä itsesuoriutumista.


    • Anonyymi

      Suomessa on ihmisryhmä joka kävelee kaupasta ulos ilman kassajumppaa

      • Anonyymi

        Romanitko? Vai romanialaiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romanitko? Vai romanialaiset

        Pierujengit.


    • Anonyymi

      Kaikissa kassoissa ei ole sitä pehmeää käynnistystäkään vielä, vaan tavarat kaatuilevat naapurin puolelle yli kapulan , kun hihna rytkähtää liikkeelle.....insinöörit..!:P

    • Anonyymi

      Mihin kummaan kaikilla on niin kiire nykyään? Hautaan ehtii vähemmälläkin hösötyksellä...

      • Anonyymi

        Kiire on kehon jännitys tila.Kun ihmiset näkee että muut hosuu jonossa,aivot reagoi että pitää kilpailla minuutti aikataululla. Kiire on stressaantuneiden tauti.Ei ole aikaa enää pakata kun seuraava puskee jo niskaan.


    • Anonyymi

      Mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa on? Mukava aina vähän kouluttaa niitä kiireisiä hermoheikkoja jonossa. Kyllä ne joutaa odottelemaan. Usein pitää vielä kassalta ennen maksamista lähteä hakemaan joku unohtunut ostos toisesta päästä kauppaa.

    • Anonyymi

      Mä yleensä pakkailen kyllä niitä jo ennen maksua, sen mitä kerkeän siinä ja se ei edes ärsytä jollei joku pakkaile omiaan, enemmän mua ärsyttää se et joku seisoo siinä edesssä ettei saa omia tavaroita laitettua hihnalle ollenkaan (siis sen edellä olevan tavaratkin on jo kassalla, mut ei liiku siitä mihinkään et sais omat hihnalle)

      • Anonyymi

        No se tarkoittaa että etuilet, odota urpo omaa vuoroasi ettei nenäsi ole poskella, mulla on nopea nyrkki


    • Anonyymi

      Kaupoissa on itsepalvelukassoja ainakin noissa isoissa marketeissä. Menkää itse sinnepalvelemaan itseänne ja ihastelemaan sen nopeutta.

      Minne teillä on kiire, miettikääppäs sitä, ihan oikeesti. Kannattaako muutaman minuutin takia nostaa verenpainetta, korkea verenpaine vie ennenaikaiseen hautaan. JOs sulla on todellinen kiire pyydä päästä nopemammin kassan läpi. Ei mitään keksittyä kiirettä ja turhaa keuhkoamista ja etuilua.

      Kaupalle on jokaisen asiakkaan eurot tärkeitä!

      Kauppoihin voisi tosiaankin palkata kiireapulaisia työttömistä tai opiskelijoita, pakkaamaan niitä ostoksia. Auttaisia "mummoja" sekä lapsiperheitä. Tietenkin muitakin asiakkaita.

      Maksakoot vähemän bonuksia ja osinkoja ja kehittäkööt joustavuutta. Järkeä on niin monenlaista eikä suinkaan asiakaslähtöistä.

      • Anonyymi

        Minämummo haluan itse pakata ostokseni, että ne on pakattu niin, että nykyiset hauraat muovikassit kestävät niiden kantamisen kotiin asti ja että molemmat kassit painavat jokseenkin yhtä paljon, niin kantaminen sujuu mukavammin.


    • Anonyymi

      Minä pakkaan kyllä ennen maksua jos vain mahdollista.
      Typerä seisoa siinä kassan edessä kortti kädessä tekemättä mitään, varsinkin jos isot
      viikonloppu ostokset ja ruuhkaa, seuraava odottaa jo takana

      Eniten ärsyttää ne jotka vielä maksamisen jälkeen alkaa tutkia kuittia,
      tai säätämään jotain käsilaukkua, eikä yhtään ostosta ole mennyt pois linjalta

      Vauhtia siellä

      • Anonyymi

        Ja sitten alat kaivella sitä rahapussia ja korttia taskusta kassan odottaessa.

        Itse käyn kaupassa ukkoni kanssa.
        Toinen mättää tavaroita hihnalle ja toinen pakkaa.
        Tosin sekin tuntuu ärsyttävän joitakin kun on isot ostokset.


      • Anonyymi

        Eniten ärsyttää se että pitäisi asioida 20 v tahdissa. Asiointirauha pitää olla.Ei vanha 70-80v jaksa nopeasti.Kun ihminen ikääntyy se hidastuu


      • Anonyymi

        Kuittia kannattaa hieman vilkaista, aika usein on virheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuittia kannattaa hieman vilkaista, aika usein on virheitä.

        Kuittia kannattaa hieman vilkaista ja sitten hieman pieraista ja huudahtaa!


    • Anonyymi

      Ihmisten ei pitäisi mennä kaupan kassalle, koska he eivät osaa. Eivät ymmärrä edes hävetä.

    • Anonyymi

      En milloinkaan mene pakkaamaan ennen aikojaan. Vain siten voin valvoa, että kassaanlyönnit menee oikein ja kaikki alennukset tulee lyötyä!

      En muutoin. :>

    • Anonyymi

      Kassaympäristö on suunniteltu päin persettä toimivuuden kannalta. Hihna on liian lyhyt, pakkauspisteessä ei ole kunnollista telinettä kauppakassia varten, punnituslaite puuttuu, muovikassit ovat pakkaamisen kannalta väärässä paikassa, maksupäätteidenkin kanssa on niin ja näin. Yhtä kurkottelua ja tönimistä ja eestas ravaamista liian ahtaassa tilassa. Jonottajat tukkivat lisäksi käytävät niin, että muut asiakkaat eivät pääse kulkemaan.

      • Anonyymi

        Muovikassit on tosiaan sijoitettu niin, että tarkoitus on ilmeisesti rajoittaa niiden käyttöä.


      • Anonyymi

        Kassaympäristö on suunniteltu perseeseen.


    • Anonyymi

      Vaikea pakata, jos on osa vielä laittamatta hihnalle. Ei pysty olla kahdessa paikassa yhtäaikaa.

      • Anonyymi

        Vaikea kakata, jos on osa vielä tulematta hihnalle.


    • Anonyymi

      Ei, koska täällä on sellaisia ihmisiä, jotka kuvittelevat oman vuoronsa tulleen jos edellinen ihminen poistuu kassalta ja tunkevat tavaroineen, kärryineen lompakkoineen siihen eteen näyttämään närkästynyttä naamaa kun itse koittaa puskea takaisin maksamaan ostoksiaan, jotka "hyvää hyvyyttään" pakkasi ennen maksua.

    • Anonyymi

      Voisivat palkata matuja pakkaamaan kuten ameriikassakin tehdään.

      - Töitä matuille

      • Anonyymi

        Paljonko haluat lisää ruoan hintaan?


      • Anonyymi

        Ei heitä voi palkata.Tasa arvo.


    • Anonyymi

      Turhaa vouhotusta tämä aloitus. Siksi niitä paikkoja on kaksi, että vuorotellen mennään eteenpäin. Ensin maksetaan, ja sitten vasta pakataan. Jos on paljon ostoksia, lappaa ne kärryyn, ja menee rauhassa pakkailemaan muualle.

      Oikeasti pitäisi olla niin, että kassa laittaisi ne ostokset suoraan koriin tai käryyn, ja sitten pakkauspöydät olisi sivummalla. Suunnittelu pitäisi vain olla erilainen, että kassan olisi helppo laitaa ne kärryyn tai koriin.

      • Anonyymi

        Lidlissä oli mutta niitä ei osattu käyttää.
        Jokaisen olisi pitänyt jättää omat kärrinsä siihen kassan päähän johon myyjä sitten mättää seuraavat ostokset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lidlissä oli mutta niitä ei osattu käyttää.
        Jokaisen olisi pitänyt jättää omat kärrinsä siihen kassan päähän johon myyjä sitten mättää seuraavat ostokset.

        Ei kaikki tarvi mitään kärrejä, turhia tilanviejiä. Minulle piisaa kantokori. Kyllä kaupan pitää toimia asiakkaiden tarpeista lähtien , eikä asiakkaan opetella talon systeemejä. Silloin vaihtaa kauppaa.
        Se "kämmentasanne" oli tosi ärsyttävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lidlissä oli mutta niitä ei osattu käyttää.
        Jokaisen olisi pitänyt jättää omat kärrinsä siihen kassan päähän johon myyjä sitten mättää seuraavat ostokset.

        Lidlin kassat ei tosiaankaan toimineet. Vaati kaksi henkilöä ostoksia tekemään: Toinen tyhjensi kärryä ja toinen otti niitä vastaan. Ilmeisesti Saksassa on joku matalapalkkainen pakkausapuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki tarvi mitään kärrejä, turhia tilanviejiä. Minulle piisaa kantokori. Kyllä kaupan pitää toimia asiakkaiden tarpeista lähtien , eikä asiakkaan opetella talon systeemejä. Silloin vaihtaa kauppaa.
        Se "kämmentasanne" oli tosi ärsyttävä.

        kärry ehdottomasti.Se on kuin rollaattori. Sillä on helppo kävellä kaupassa .Nyt on tullut ergonomisia kärryjä,jossa pohja on ylhäällä.


      • Anonyymi

        Huh sentään, kassa taitaisi olla päivän päätteeksi melko sippi tuollaisesta nostelutyöstä.


    • Anonyymi

      Yleensä asiakas jää siihen kassakoneen viereen ihmettelemään myyjän puuhastelua. Sitten kun myyjä saa viimein sanottua summan, niin aletaan etsimään lompakkoa taskuista ja laukuista. Tuo kaikki pitäisi tehdä siinä kun muutenkin seistään toimettomana. Pakkaukseen kuluva aika ei tuohon verrattuna ole mitenkään merkittävä.

    • Anonyymi

      Minä lapan tavarat hihnalle ja maksan kun ne on mennyt kassan läpi, sitten menen pakkailemaan. Jos ei jollekin kelpaa niin ihan sama, vaihtakoon kauppaa!

      Lidlissä on kyllä ihan hyvä kun sen maksupääteen saa siihen päätyyn eikä ole kiinteänä kassalla.

      • Anonyymi

        En ole huomannutkaan.


    • Aloittaja on unohtanut, että hänestäkin tulee vanha!
      Tuskin kukaan kuitenkaan tahallaan hidastaa.
      Siitähän täällä myös on riidelty, että kumman kassajonossa olevan tulee asettaa
      se välikapula hihnalle.
      Muualla maailmassa tullaan toimeen ilman välikapuloita - kokemus puhuu!

      • Anonyymi

        En ole aloittaja enkä enään nuori poikanenkaan.
        Isompia ostoksia tehdessä alan lappaa niitä kassiin sitä mukaa kun tulee, mutta samalla pidän silmällä milloin kassa alkaa olla valmis.
        Kun kassa lyö viimeisen ostoksen kassaan olen jo valmiina maksamaan.
        maksun jälkeen jatkan pakkaamista.

        Itseäkin ärsyttää sellaiset jotka seisovat siinä makupäätteelä ja alkavat siinä vaiheessa reagoida kun kuulevat summan, eli alkavat kaivelemaan korttejaan.
        Samat henkilöt tukkivat käytävät tehokkaasti, kärry poikittain kun kaivellaan hyllyjä.
        Tai maitohyllyillä kärry mahdollisimman monen hyllyn oven eteen ja itse kaivelemaan siinä vähänmatkan päässä.

        Näillä henkilöillä on ilmeisesti vain ja ainoastaan tarkoitus tulla huomatuksi.

        Itsepalvelukassat on aika hölmö keksintö, ihan periaatteen vuoksi en käytä kuin hätätapauksessa.
        Jos ostaja itse joutuu tekemään 100% kassatyöntekijän homman tulisi hänen saada joku prosenttialennus ostoksista, muussa tapauksessa luon työpaikkoja niillä ostoksillani.
        Eli itsepalvelukassat tulisi hyödyttää kaikkia ei pelkästään kauppiasta.


    • Anonyymi

      Mää mätän ostoksia hihnalle ihan omaan tahtiin ja jos joku kuumakalle siitä hermostuu niin etsiköön kaupan missä ei tarvitse jonottaa. Abc on auki ympäri vuorokauden. 03.00 on varmaan aika hiljaista

    • Anonyymi

      Kyllä kaupoissa pitäisi olla pakkaajat, se olisi kunnollista asiakaspalvelua.

      • Anonyymi

        Niinpä. Monissa maissa on kaupoissa pakkaajat. Ihmeellistä on se että miksei Suomessa.


      • Anonyymi

        Suomessa kaupan voitto on ykkösasia, siksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Monissa maissa on kaupoissa pakkaajat. Ihmeellistä on se että miksei Suomessa.

        Suomessa on jo muutenkin tarpeeksi kallista. Ei siinä sen kummempaa ihmettä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Monissa maissa on kaupoissa pakkaajat. Ihmeellistä on se että miksei Suomessa.

        Jaa vai vielä PAKKAAJIA!? :D
        Salli mun nauraa! :/
        Kun kaupoissa ei pääsääntösesti o KOSKAAN edes tarpeeks KASSOJA!
        Joka kaupassa on sen tusina kassariviä: Kassoja auki maksimissaan kaks!? Ruuhka tai nou. Tän maan kauppayrittäjien slogan onkin: ”Jonottakaa, smurffit!”

        Palveluala? ... my ass!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa vai vielä PAKKAAJIA!? :D
        Salli mun nauraa! :/
        Kun kaupoissa ei pääsääntösesti o KOSKAAN edes tarpeeks KASSOJA!
        Joka kaupassa on sen tusina kassariviä: Kassoja auki maksimissaan kaks!? Ruuhka tai nou. Tän maan kauppayrittäjien slogan onkin: ”Jonottakaa, smurffit!”

        Palveluala? ... my ass!

        Minne kiire.? Myyjiä ärsyttää asiakkaiden hosuminen.Kauppa on kauppa.Asiakkaiden pitää hosua perillä ei kaupassa.


      • Anonyymi

        On teillä murheet, kohta tarvitsette myös syöttäjän sinne kotiinne, kun sekin alkaa olla työlästä touhua. Nämä jotka napisevat kaupan kassalla toimimisesta ovat se ryhmä, jotka valittavat kaikesta ja joka paikasta. Tehkää ostokset verkon kautta ja tilatkaa kotiinkuljetus, niin voitte kiukutella itsenne kanssa eikä kukaan ole tiellänne.


    • Anonyymi

      Mitä järkeä juosta ees taas kassalla, kun joutuu kuitenkin maksaan meneen takaisin. Ympäriinsä juoksentelu vaikuttaa lähinnä siltä kuin ihminen olis hermo heikko tai kiire p.skalle.
      Jos se kaupassa käynti tuntuu niin kovin hermostuttavalta ja ylivoimaiselta niin monissa isommissa kaupungeissa saa ostokset myös kotio tilattua. K-ketjulla on ainakin monissa paikoissa tälläisiä palveluita.

    • Anonyymi

      Jos kaupassa on kassalla ruuhkaa ja jonoa niin sehän hyvä merkki että bisnes pörisee hienosti. Miljoonat juoksevat asiakkaiden taskusta firmalle. Kassatyöntekijänkin on syytä iloita ruuhkista ja pitkistä jonoista. Miksi ihmeessä nähdä asiakas kiusankappaleena. Se on kaupan itse keksittävä keinot miten kassajono toimii liukkaasti. Vaikkapa lisää niitä kassalinjoja. Kehitettävä kassalinjaa teknisesti toimivammaksi, paranneltava viivakoodisysteemiä tai palkkattava auttavia käsiä. jne.

      • Anonyymi

        Jono ei ole hyvä merkki. Se karkoittaa asiakkaita lopulta sellaisiin paikkoihin jossa ei tarvi seisoskella jonoissa. Neuvostoliitossa aikoinaan jonotettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jono ei ole hyvä merkki. Se karkoittaa asiakkaita lopulta sellaisiin paikkoihin jossa ei tarvi seisoskella jonoissa. Neuvostoliitossa aikoinaan jonotettiin.

        Totuus puhuu toista kieltä. Kapitalismissa pitkä jono merkitsee suurta tuloa. Jos on jonoa niin kauppa käy kuin siimaa. Aina on mahdollisuus mennä muualle mutta silti ihmiset rakastavat jonottamista vuodesta toiseen. Katsopa CM-marketin jonotusta. Tai halpiskaupan jonoa. Liiteri jne. Ei ne ihmiset muualle mene. Mahdollisuus on toki mennä kalliiseen kivijalkakauppaan, mutta ei se porukka sinne suinkaan rynnäköi vaikka ei tarvitsisi jonottaa ollenkaan. Kyllä ihmiset rakastavat jonottamista hyvinkin paljon. Neuvostoliitossa jonotettiin puutetta. Kapitalismissa jonotetaan yltäkylläisyyttä.


    • Anonyymi

      Suurin jonotusta pidentävä ongelma kassoilla, on kuitenkin kaupan oma penninvenyttäminen, joka antaa ymmärtää kaupan olevan ihan kohta menossa konkurssiin.

      Kassoilla on kahdeksan kassapistettä, joista YKSI AINOA on avoimena. Ja siinä kahdenkymmenen asiakkaan jono.

      Siinä sitten stressaavat mitenpäin se tuote siihen hihnalle pitikään laittaa, ja laittaakko rykelmäksi jotta seuraavillekin jäisi vapaata hihnaa, vai nipottajamyyjän ohjeen mukaan jonoksi peräkkäin, jolloin takana olevat asiakkaat alkavat kiristellä hampaihaan hihnan rohmunneelle kusipäälle.

      • Anonyymi

        Tuo pätee ainakin Lidlissä. Isommissa marketeissa on vähintään kaksi kassaa auki samaan aikaan.


    • turhat ihmiset vituun kaupasta petkele

    • Anonyymi

      Ostokset voi nostaa kärryihin ja pakata ne kasseihin pakkauspöydän tai auton luona.

      • Anonyymi

        Aika huono neuvo. Monesta syystä. Jos ne ostokset laittaisi takaisin kärryyn ja menisi muualle pakkaamaan niin varmaan saisi aika paljon ihmetteleviä katseita muilta asiakkailta ja myös myyjiltä. Ja toiseksi monissa kaupoissa ei edes ole mitään pakkaupöytiä. Eikä läheskään kaikilla ole autoa ja ne joilla on niin ei heistäkään kaikki kuitenkaan mene joka kerta autolla kauppaan.


      • Anonyymi

        Näin minä ainakin teen, laitan kärryyn sitä mukaa kun kassa lyö ne koneeseen ja siirryn sivummalle pakkaamaan. näin voin ihan rauhassa pakata ostokseni mieleiseeni järjestykseen ilman kiirettä.
        Kiireessä kassiin survotut, varsinkin herkimmin rikkoutuvat tuotteet harmittaa sitten kotona kun ovat muussina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika huono neuvo. Monesta syystä. Jos ne ostokset laittaisi takaisin kärryyn ja menisi muualle pakkaamaan niin varmaan saisi aika paljon ihmetteleviä katseita muilta asiakkailta ja myös myyjiltä. Ja toiseksi monissa kaupoissa ei edes ole mitään pakkaupöytiä. Eikä läheskään kaikilla ole autoa ja ne joilla on niin ei heistäkään kaikki kuitenkaan mene joka kerta autolla kauppaan.

        Ihan hyvä neuvo, ne ostokset voi pakata sivummallakin kaikessa rauhassa. näin minä teen, koska pyörällä liikkuessa tavarat pitää pakata oikein. En ole vielä koskaan nähnyt kenenkään ihmettelevän, ja sitäpaitsi eihän se kenellekään kuulu miten ja milloin minä ostokseni pakkailen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika huono neuvo. Monesta syystä. Jos ne ostokset laittaisi takaisin kärryyn ja menisi muualle pakkaamaan niin varmaan saisi aika paljon ihmetteleviä katseita muilta asiakkailta ja myös myyjiltä. Ja toiseksi monissa kaupoissa ei edes ole mitään pakkaupöytiä. Eikä läheskään kaikilla ole autoa ja ne joilla on niin ei heistäkään kaikki kuitenkaan mene joka kerta autolla kauppaan.

        Ei paljoa kiinnsta muiden ilmeet. Nakkelen kärryyn ja menen raittiiseen ulkoilmaan pakkailemaan. Helkatin lampaat...


      • Anonyymi

        Niin no, on tuo on kyllä varmasti totta että kun saa pakata ostokset rauhassa, niin ei mene ostokset ihan niin helposti rikki.
        Kaikissa kaupoissa ei kuitenkaan ole sellaista tilaa kassojen takana mihin voisi jäädä rauhassa pakkailemaan, olematta pahasti muiden tiellä.
        Mutta kiinnostaa vielä tietää että eikö kukaan todella koskaan jää hämmästyneenä tuijottamaan kun laitat ostokset takaisin kärryyn? Vai tekeekö moni näin siellä missä asut?
        Kyselen vain siksi että en ole koskaan nähnyt kenenkään tekevän niin ja olisin ehkä itse tuijottanut hämmästyneenä jos olisin nähnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, on tuo on kyllä varmasti totta että kun saa pakata ostokset rauhassa, niin ei mene ostokset ihan niin helposti rikki.
        Kaikissa kaupoissa ei kuitenkaan ole sellaista tilaa kassojen takana mihin voisi jäädä rauhassa pakkailemaan, olematta pahasti muiden tiellä.
        Mutta kiinnostaa vielä tietää että eikö kukaan todella koskaan jää hämmästyneenä tuijottamaan kun laitat ostokset takaisin kärryyn? Vai tekeekö moni näin siellä missä asut?
        Kyselen vain siksi että en ole koskaan nähnyt kenenkään tekevän niin ja olisin ehkä itse tuijottanut hämmästyneenä jos olisin nähnyt.

        Olen nähnyt monen pakkaavan ostoksensa vasta auton luona, takaluukussa oleviin ostoskasseihin ja -koreihin. Joillain on jopa kylmälaukku, jonne laittavat kylmäsäilytystä tarvitsevat tuotteet. Olisivatkohan menossa mökeilleen tjn?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, on tuo on kyllä varmasti totta että kun saa pakata ostokset rauhassa, niin ei mene ostokset ihan niin helposti rikki.
        Kaikissa kaupoissa ei kuitenkaan ole sellaista tilaa kassojen takana mihin voisi jäädä rauhassa pakkailemaan, olematta pahasti muiden tiellä.
        Mutta kiinnostaa vielä tietää että eikö kukaan todella koskaan jää hämmästyneenä tuijottamaan kun laitat ostokset takaisin kärryyn? Vai tekeekö moni näin siellä missä asut?
        Kyselen vain siksi että en ole koskaan nähnyt kenenkään tekevän niin ja olisin ehkä itse tuijottanut hämmästyneenä jos olisin nähnyt.

        Kyllä näin tekee moni muukin ja en kyllä ole seurannut, tuijottaako joku, eikä se edes liikuta minua vaikka tuijottaakin.
        Minä hoidan ostokseni niinkuin se minulle parhaiten sopii, kyllä maailmassa muutakin hämmästeltävää riittää.


      • Anonyymi

        Liian vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin minä ainakin teen, laitan kärryyn sitä mukaa kun kassa lyö ne koneeseen ja siirryn sivummalle pakkaamaan. näin voin ihan rauhassa pakata ostokseni mieleiseeni järjestykseen ilman kiirettä.
        Kiireessä kassiin survotut, varsinkin herkimmin rikkoutuvat tuotteet harmittaa sitten kotona kun ovat muussina.

        Eihän ruokakaupassa ole kiire. Kiire on kehon jännitystila. Hosu ja juokse siellä kotona ,mutta kaupassa käy rauhallisesti,verenpaine laskee ja syke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, on tuo on kyllä varmasti totta että kun saa pakata ostokset rauhassa, niin ei mene ostokset ihan niin helposti rikki.
        Kaikissa kaupoissa ei kuitenkaan ole sellaista tilaa kassojen takana mihin voisi jäädä rauhassa pakkailemaan, olematta pahasti muiden tiellä.
        Mutta kiinnostaa vielä tietää että eikö kukaan todella koskaan jää hämmästyneenä tuijottamaan kun laitat ostokset takaisin kärryyn? Vai tekeekö moni näin siellä missä asut?
        Kyselen vain siksi että en ole koskaan nähnyt kenenkään tekevän niin ja olisin ehkä itse tuijottanut hämmästyneenä jos olisin nähnyt.

        Takana olijat jarruttaa ja odottaa että edellinen voi pakata rauhassa.Itse käyn kaikessa rauhassa kaupassa,ja syke, stressi ja veren paine ovat normaalit.


    • Anonyymi

      Jos sulla on kiire, niin käytä itsepalvelukassaa, jos sellainen liikkeessä on. Kokemukseni mukaan siellä ei tarvii jonottaa, kaikki jonottaa perinteisille kassoille. Itsepalvelukassalla voit vaan itseäsi syyttää jos kaikki ei mene niin kuin haluat ja joudut viipymään monta, monta sekuntia kauemmin kuin oli aikomuksesi.

    • Anonyymi

      Mikä siinä on niin vaikeeta mennä pakkaamaan niitä ostoksia linjaston päähän on kyllä nuijaa porukkaa sillä nopeuttaa paljon koko jonoa eikä seuraavan tarvitse säätää tavaroiden kanssa.

      • Anonyymi

        muutama kassa lissää niin homma hoituu. Kaupan omistajallla (usein ketjuliike) on siheen mahdollisuus. Silti tuottaisi bisnes.


      • Anonyymi

        Varaa vähän enemmän aikaa kun käy kaupassa tai sitten käy vähän illemmalla tai heti aamusta kun kauppa aukeaa. Jos pinna on niin kireällä ettei kestä rauhallista toimintaa niin mikä pakko on tunkee pahimpaan ruuhka-aikaan kauppaan hermosairaan oloisena puhiseen jonossa ja juosta välillä pakkaamaan ja taas maksamaan. Siinä nolaa vaan itsensä. Mikäli kauppakäynnit tuntuvat niin ylivoimaisilta niin ehkä kannattaisi keskustella kotona siitä että voisiko joku muu perheessä hoitaa kauppakäynnit. Jos on yksinäinen ihminen niin silloin on helppoa tehdä ostokset pidemmälle ajalle eikä hermostuta niin paljon kun käy kaupassa vaikkapa vain pari kertaa kuussa.


      • Anonyymi

        Kaikki kun tajuaisi että kaupassa käydään rauhassa ostoksilla , Olkaa tehokkaita töissä ei vapaalla.


    • Anonyymi

      Mene itsepalvelukassalle, jos ahistaa.
      Meillä muilla ei ole niin kiire.

      • Anonyymi

        Voiko itsepalvelukassalla maksaa tupakat ja kaljat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko itsepalvelukassalla maksaa tupakat ja kaljat?

        Hyvä kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko itsepalvelukassalla maksaa tupakat ja kaljat?

        Kyllä voi, tai ainakin siellä missä minä käyn. Ip-kassoillahan on aina yksi kaupan henkilö, ja hän tulee kassalle katsomaan paperit.


    • Anonyymi

      Mihin ihmisillä on nykyään niin vitun kova kiire, ettei edes kassalla hermo kestä?

      • Anonyymi

        Ongelma enempikin siinä kun joillakin kassahenkilöillä kuppi keittää. Ei tykkätä hitaista asiakkaista. Asiakkaiden kun pitäisi kiirehtiä nopeasti kassajonossa. Omistaja mittaa kellolla jatkuvasti kassan läpimenoaikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma enempikin siinä kun joillakin kassahenkilöillä kuppi keittää. Ei tykkätä hitaista asiakkaista. Asiakkaiden kun pitäisi kiirehtiä nopeasti kassajonossa. Omistaja mittaa kellolla jatkuvasti kassan läpimenoaikoja.

        Minä en ole koskaan tavannut kassahenkilöä jolla olisi kuppi keittänyt, kyllä ne on aina olleet idiootteja asiakkaita joilla kuppi kaatunut.


    • Anonyymi

      kaupan kassajono ei ole sellainen paikka missä haluan viettää yhtään ylimääräistä aikaa,
      tai päivitellä joutavia. Ruokakaupassa käynti on muuten niin ärsyttävää ja joutavaa.

      Nopeasti sisään, tehokkaasti ostokset mukaan, ripeä kassatoiminta ja elämä jatkuu muualla

      Vauhtia siellä jonossa, aika on rahaa, sekä hermoja

      • Anonyymi

        On vammaisia ,sairaita, vanhuksia,liikuntarajoitteisia. Kaikilla on oikeus asioida rauhassa .


    • Anonyymi

      Nettikauppa onkin tulevaisuutta heti ku toimitukset tulee vähintään yhtä nopeasti ku pizzat nyt se on vielä lastenkengissä.

      • Anonyymi

        Odotan innolla ettei tarvi suomalaisia hapannaamoja enää nähdä. Vaikka kassa-asioinnin tekisi miten niin aina on jonkun mielestä väärin. Ilmeestä näkee. Tilaan kaiken muun paitsi ruuan jo netistä siis ihan kaiken. Kissoillekin saa ruuat ja hiekat netistä ilmaisilla toimituskuluilla, miksi ei ihmisille?


    • Anonyymi

      Kaupan kassoille tulee ottaa käyttöön (väli-aikaisesti) entisaikojen 60-80 lukujen manuaalinen raskas ja varmatoiminen kassakone sekä jokaiselle sen ajan luottopahvi jota plarattiin jokaiselle erikseen.
      Myös isot kasat kolikoita laskettaviksi joka tasaa ADHD ja kännyriippuvuusmieltä.

      Näin kansa oppisi taas kärsivällisiksi jonottaessaan puolituntia vuoroansa eikä 15 sekunnin menetys johtaisi itsemurhiin.

      • Anonyymi

        Ei nyt sentään takapakkia aleta ottamaan. Paremmat ajat edessä, kohta ei kenenkään tarvi lähteä kauppaan laisinkaan kun dronet tuo ruuat kotiovelle. Enää muutama vuosikymmen niin vituttavat kauppareissut ovat kokonaan historiaa.


      • Anonyymi

        Jatkuva kännykkään tuijottaminen on tehnyt asiakkaista hermoheikkoja. Eivät pysty odottamaan rauhassa omaa vuoroaan Siis kännykkä vie kaiken ajan.


    • Anonyymi

      Kyse ei ole jonotuksesta vaan siitä et tyypeillä kestää perkeleen pitkään laittaa niitä eväitä sinne kassiin ja siinä vaiheessa tulee jo seuraavan tavaroita linjaston päähän ja suma vaan kasvaa.

      • Anonyymi

        No se on vähän pakko pakata hyvin, kun ei autolla kaupassa käy! Mua kyllä hermostuttaa enemmän se, et pakkaisin kiireessä ja muovikassit hajoaa matkalla tai sitten se, jos ostetut tuotteet on pilalla, eli saa odotellakin kiireisemmät
        Ja jos asuisi yksin ilman lapsia olisi luonnollisesti se ostettavan ruuan/tavaran määrä aivan huomattavasti pienempi, joten eipä niitä kauan pakkailisi


    • Anonyymi

      Kauniitten ja Rohkeitten aikaan on kaupassa hiljaista...Menette silloin ja katsotte aamulla uusinnan...

      • Anonyymi

        Luottoni ihmiskunnan menestykseen laski taas merkittävästi.


    • Anonyymi

      HUOM! KAIKKI KIIREISET:
      www.k-ruoka.fi/verkkokauppa
      En saanut linkkiä toimimaan mutta googlettakaa.
      Nyt ei tarvitse enää rähistä kaupan jonoissa, kun ostokset saa noutaa valmiiksi pakattuna ja joissakin paikoissa myös kuljetetaan kotiin. Harmi kyllä ettei ihan joka tuppukylän kaupoissa tätä palvelua.

      • Anonyymi

        Valitettavasti ei kata Treellä kun keskustan. Olen monta kertaa yrittänyt, mutta kuljetusta alueelleni ei ole saatavissa. K-ryhmälle vinkkiä, että hyvin äkkiä tulee lidlin asiakkaasta k-ryhmäna asiakas jos kotiin saa. Välttää kaikki hapannaamat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti ei kata Treellä kun keskustan. Olen monta kertaa yrittänyt, mutta kuljetusta alueelleni ei ole saatavissa. K-ryhmälle vinkkiä, että hyvin äkkiä tulee lidlin asiakkaasta k-ryhmäna asiakas jos kotiin saa. Välttää kaikki hapannaamat.

        Totta ettei kuljetukset kata joka paikkaan, mutta saa sitä silti haettua kuitenkin kaupasta valmiiksi pakatut ostokset. Se jokatapauksessa helpottaa niitä, joita kassajonot hermostuttavat erityisen paljon. Ja miksei muitakin. Jos siis tämä palvelu on oman kotiseudun k-kaupassa.


    • Anonyymi

      Ihmisten ei nimenomaan pidä mennä pakkaamaan, vaan lastata kamat takaisin kärryyn sitä mukaa kun niitä tulee.
      Ja sen vitun kortin voi laittaa lukijaan heti ensimmäisen kannauksen jälkeen.
      Maksun jälkeen sitten muualle pakkailemaan.

    • Anonyymi

      Kassahihnalla voi vielä muuttaa ostamispäätöstänsä. Tuotteessa voi olla valuvika yms. Syitä voi olla montakin. Jos sen sijaan menee tunkemaan tavaroitansa kärriin tai kassiin muutospäätöksen tekeminen onkin jo haasteellisempaa. On eräällä tavalla myöhässä tilanteesta.

      • Anonyymi

        Kyllä ne valuviat tarkistetaan siellä myymälän puolella eikä kaikkien tukkeena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne valuviat tarkistetaan siellä myymälän puolella eikä kaikkien tukkeena.

        itse vaihdan aina iloiset kuulumiset tuntemattoman kassarouvan kanssa. Kuka sitten vuorossa onkaan. Yhteisöllinen ja sopuisa pitää olla. Diskuteeraan mielelläni ilmoista ja maailman suurista tapahtumista. Ehtii ne nyssykät ja purkit kasseihin laittaa ajallansa. Leppostellen tässä vaan mennään. Ei ou kiireen häivääkään. Joskus on jonontynkää selän takana, mutta vaihtavat höpsöt muihin kaassoihin jonottammaan. Silti minä aina ensmäsenä ehin kassalta ulos. Selän takana on monastikin vallan tyhjä vapaa baana. Ovat menneet toiseen kassajonoon. Olenkin sitten hyvyyttäni kehottanut ihmisiä "Hei tulkaa täällä on tyhjä kassa" . Ei kiireellä tuu kun kusp****ä kakaroita.

        tv. sörkänjannu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse vaihdan aina iloiset kuulumiset tuntemattoman kassarouvan kanssa. Kuka sitten vuorossa onkaan. Yhteisöllinen ja sopuisa pitää olla. Diskuteeraan mielelläni ilmoista ja maailman suurista tapahtumista. Ehtii ne nyssykät ja purkit kasseihin laittaa ajallansa. Leppostellen tässä vaan mennään. Ei ou kiireen häivääkään. Joskus on jonontynkää selän takana, mutta vaihtavat höpsöt muihin kaassoihin jonottammaan. Silti minä aina ensmäsenä ehin kassalta ulos. Selän takana on monastikin vallan tyhjä vapaa baana. Ovat menneet toiseen kassajonoon. Olenkin sitten hyvyyttäni kehottanut ihmisiä "Hei tulkaa täällä on tyhjä kassa" . Ei kiireellä tuu kun kusp****ä kakaroita.

        tv. sörkänjannu

        Aikamoinen mulkvisti tunnut olevan ja vielä ylpeä siitä. Toivottavasti ikää on jo paljon, että äkkiä kuolo korjaa roskan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoinen mulkvisti tunnut olevan ja vielä ylpeä siitä. Toivottavasti ikää on jo paljon, että äkkiä kuolo korjaa roskan pois.

        Kun on tämmöinen luonnostansa leppoinen luonnonlapsi ja tärkeilemätön elämänasenne, niin 100 vuoden ikätolppa on vain välietappi. Yksi tolppa muiden tolppien joukossa. Ylpeydellä ei ole siinä tillaa juuri ollenkaan. Elon vieter vaan vennyy muttei naksahda. Kassanjonossa on kuitennii aena mukavoo. Eihän myö koltiaiset pienistä hättäillä. Myö viihytään ja naatiskellaan. Uotelaan vuan raahassa ommoo vuoroa. Nähhään kassajonossa huomenna. Illanköllykkätä.

        tv. sörkänjannu


    • Anonyymi

      Lähimaksu vielä 100e kortilla niin kassalla pääsee vielä nopeemmin.

      • Anonyymi

        Tämä passaa minullekin mainiosti, ihmisten perstaskuista on helpompi varastaa rahaa kuin koskaan aikaisemmin. Vain lukijaa sinne päin suhauttaa niin rahat matkaavat omalle ulkomaan tilille. Pahin rajoite tällä hetkellä on naurettavan pieni kertamaksuraja.


    • Anonyymi

      Mulla on ainakin suoja lompakossa eipä onnistu lukeminen.

      • Anonyymi

        Onko suojasi metallia? Lukeminen onnistuu kyllä muovin, nahan ja kankaan läpi...


    • Anonyymi

      On juuri sitä varten tehty lompakko ettei pysty kortteja lukemaan ne on aika yleisiä nykyään.

    • Anonyymi

      Siis mitä vi**ua! Kyllä minä ainakin käyn ihan rauhassa kaupassa ja kassallakin oli sitten jonot millaiset vaan, jso ei takana tulevalla pääkestä niin sitten voi mennä muualle ostamaan niitä kaljojaan! Tavart hihnalle, odotellaan et kassa on ne viskonut lukijan läpi, sitten maksu ja sitten pakkaamaan tavarat MUOVIPUSSIIN. ja kaikki nätisit ettei mene pussi rikki tai vastaavaa.. Siinä saa seuraava odotella ihan luvan kanssa kunnes olen poistunut kassalta.

      • Anonyymi

        Turpaan tulee vielä joku kerta kun tukkeena olet siellä käkkimässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turpaan tulee vielä joku kerta kun tukkeena olet siellä käkkimässä.

        Saattaa napsahtaa Juhaa leukaan jos rupee siellä jonossa uhoomaan pakkaajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turpaan tulee vielä joku kerta kun tukkeena olet siellä käkkimässä.

        ei kaupassa ole kiirettä, vaan töissä ja ehkä kotona.


    • Anonyymi

      😅😀 Mahtava ketju 👌👍.

      Mä pakkaan kyllä väkissä jos on paljon ostoksia.. Eniten ehkä ärsyttää liian nopea kassa, jolloin A) ehdin lappaa ostokset kärrystä kassalle just ja just ja sitten onkin jo maksun aika. B) Kassa on liian nopea ja tunkee jo seuraavan asiakkaan ostokset mun ostosten päälle tai mielenosoituksellisesti pitää hihnaa paikallaan ja mulkoilee ja huokailee, kun yh äiti pakkaile viidettä ostoskassia täyteen

      • Anonyymi

        No on ollu kyllä AHKERA yh-äiti (tai sit ihan törkeen hyvännäkönen? :P ) jos tarttee 5 kassillista safkaa mukuloilleen!? (tai sit mamu-synnytyskone?)
        Tai sit ehkä melkone ahmatti se sen ainoo jos se syö noin *aatanasti!? Jonka jälkeen en yhtään ihmettele et nyky-skidit on pulleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on ollu kyllä AHKERA yh-äiti (tai sit ihan törkeen hyvännäkönen? :P ) jos tarttee 5 kassillista safkaa mukuloilleen!? (tai sit mamu-synnytyskone?)
        Tai sit ehkä melkone ahmatti se sen ainoo jos se syö noin *aatanasti!? Jonka jälkeen en yhtään ihmettele et nyky-skidit on pulleita.

        Eipä sitä tarvitse montakaan lasta olla, et tuo määrä kasseja tulee!
        Mä en todellakaan käy kaupassa kuin 2 kertaa viikossa, jo ihan siitä syystä, et säästän sillä valtavan summan rahaa
        Mulla on kaks teiniä ja ne syö, toinen treenaa/pelaa aktiivisesti 3-5 päivää viikossa, ja ne päivät, kun treenejä tai pelejä ei ole, juoksee, pyöräilee jne ja ongelma on enemmänkin se, et painoa pitäisi saada enemmän
        Toisella treenit on 2 x vko, muuten kävelee, juoksee, skeittaa jne ja on myöskin hyvin hoikka
        Salaatit, vihannekset ja hedelmät vie jo vähintään 2-3 muovikassia kaupassa kun käy


    • Anonyymi

      Kyllä sitä kassalla jokaisen pitää saada maksaa ja pakata rauhassa. Kassatyöntekijät vois pikkusen hidastaa tahtia, siitä ne ruuhkat syntyy. Lisäksi se, ettei ole tarpeeksi työntekijöitä kassoille ruuhka-aikoina. Pitäis myös olla useita "lokeroita" mihin tavarat hihnalla kulkee. Suomeen pakkaaja systeemi. Pikakassat niille, jotka ei jaksa odottaa.

      • Anonyymi

        Suomalainen kulttuuri toimii niin perkeleen itsekkäästi, että jos jossain lukee pika/nopea tai muuta mahdollisesti "etua" antavaa niin "MINÄ ENSIN" ajatuksella tungetaan sinne vaikka olisi täys kärryllinen ostoksia. Ei toimi suomessa.


      • Anonyymi

        Pisin jono muodostuu pikakassalle... näin suomessa. :DDD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pisin jono muodostuu pikakassalle... näin suomessa. :DDD

        Pikkanen kassa.


      • Anonyymi

        Note to self: Ota selvää kuinka hyvin Suomessa menestyisi yritys joka myy pika-itsemurhia?


    • Anonyymi

      Munat pitäisi myydä kokkelimuodossa pullossa ettei ne hajoo laukussa.

    • Kaupan ovelle portsari joka erottelee fiksut pösilöistä. Kaupalla on oikeus valita asiakkaansa. Ei pösilöitä kaupan asiakkaiksi, kiitos!

      • Anonyymi

        Taitaa joutua nykyään käräjille, jos valitsee asiakkaitaan. On tämä kummaksi mennyt.


      • Anonyymi

        Myös jonkunlainen ajokortin tapainen kaupankäyntikortti (jonka hinta kaupankäyntikouluissa maksais huomattavasti vähemmän kuin esim. Ajokortin! Ehkä vain n. 1/10-osa? leimavero: 9/10-osaa kokonaishinnasta) jota ilman ei saa asioida kaupoissa! Ja jos kortti löytyy, mutta vieläkin sähläilee asioidessaan, niin korttiin tulis merkintä, ja kolmesta merkinnästä otettais kortti pois ja joutuis hommaamaan uuden!


        Loistava idis, vai mitä?


    • Anonyymi

      Onpa paljon kommentteja mokomasta asiasta. Hyvin menee suomalaisilla, jos ei tämän isompia ongelmia. Joillekin tämä pikku juttu näyttää aiheuttavan jopa aggressioita...

    • Anonyymi

      Juu! Näi on!

      Mun mielestä parasta olis, etttä mitä pikimmiten eduskunta säätäis pakkolait jotka ohjeistais kansalaisia korrektiin ja valtion oikeana pitämään kaupankäyntiin, ja näistä laeista poikkeamisesta rankaistaisiin ankaralla sakolla!

      ”Kraftwerk - We are the robots”

      • Anonyymi

        Kaupankassalla pitäisi olla vartija joka taluttaa pois jos jää tupeksimaan. Jottei kyseisen ali-ihmisen ryönät jää linjaa tukkimaan niin kassaan nappi että aukeaa luukku johon ostamatta jääneet ostokset tipahtavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupankassalla pitäisi olla vartija joka taluttaa pois jos jää tupeksimaan. Jottei kyseisen ali-ihmisen ryönät jää linjaa tukkimaan niin kassaan nappi että aukeaa luukku johon ostamatta jääneet ostokset tipahtavat.

        Jos sulla on hermot noin kireellä ihan pelkästään siitä että kuinka muut hoitaa ostoksensa niin kannattaa kyllä käydä psykologilta pyytämään rauhoittavia lääkkeitä. Siis ihan oikeesti.


      • Anonyymi

        Robotti! Sinähän sen sanoit.
        Pitää kehittää pakkaavat robotit kassojen päähän.


      • Anonyymi

        Sulta unohtu meluhaitoilta säästyminen. Viittaan kiljuviin lapsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulta unohtu meluhaitoilta säästyminen. Viittaan kiljuviin lapsiin.

        Näköjään ei unohtunut? Ilmeisesti tähän Suomi24 sensuribottiin on ohjelmoitu sisäänrakennettu desibelimittari koska se poisti automaattisesti mun liian kovaäänisen viestin? :P :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupankassalla pitäisi olla vartija joka taluttaa pois jos jää tupeksimaan. Jottei kyseisen ali-ihmisen ryönät jää linjaa tukkimaan niin kassaan nappi että aukeaa luukku johon ostamatta jääneet ostokset tipahtavat.

        Käyn kaupassa kaikessa rauhassa .Hosujat on mun perässä odottamassa.


    • Anonyymi

      En osta niin paljon, jotta ehtisin pakkaamaan kuin muutaman tavaran hätäseen ennen kuin pitää olla jo maksamassa ostokset.

      Lisäksi kassalla on kaksi hihnaa, ja ainoastaan
      se etummainen hihna sallii pakkaamisen samalla kun seisoo maksupäätteen edessä - taaempana olevaa hihnaa varten pitäisi poistua kassalta, ja se ei onnistu jos takana jonottava kävelee kassan eteen maksupäätteen tielle, kun itse pitäisi vielä maksaa ostokset. Tai sitten ei ehdi pakata kuin ne muutamat ennen kuin pitää juosta takaisin maksamaan. Mikä ei säästä kenenkään aikaa.

    • Anonyymi

      Aina pakkaan samalla kasseihin kun kassaneiti vetää ostoksia lukijan läpi. Olis täysin vammaista olla käyttämättä se aika hyödyksi. Kyllähän tässä paskamaassa ilkeitä juntteja punaniskoja riittää, siihen on jo tottunut. t. Saksalainen

      • Anonyymi

        Ei saksalaisella kyllä hyvin mene. Voi voi...


    • Anonyymi

      Etukäteen pakkaamisessa ei oo mitään järkeä. Myyjä tai myyjätär vetää jo sinä aikana ostokset kassan läpi kun itse nostelee niitä kärrystä hihnalle. Voi tietenkin vaikuttaa sekin että käyn aina pienessä kaupassa hakemassa isommat ostokset ja siellä ei tosiaan pahemmin asiakkaita yhtäaikaa ole. Isoista kaupoista haen vain erikoisempia tuotteita eli en montaa ostosta kerralla. Vaikka harvemmin niitä erikoisempia tuotteita tarvitsee.
      Isojen ostosten kanssa on hyvä muistaa että on kohteliasta päästää edelle sellainen jolla on ihan pienet ostokset. Kohteliaisuus ei maksa mitään.

    • Anonyymi

      Kaupan ulkopuolelle kuljetukset rautateitse sekä linja-autoin työleireille, joissa tehdään suihkuissa selväksi se, miten tulee asioida kun kaupassa on matuja.

      Näin rauha palautuu ja molkotus vähenee.

      • Anonyymi

        Miks tehdä asioista vaikeampia kuin ne onkaan?
        Eks fiksumpi ratkaisu olis vaan asentaa kassalinjan loppuun yks liukuhihna lisää, johon voi käydä sit pötkölleen ja joka johdattaa suoraan lähimmän krematorion (uskoakseni kysyntä kohtaa piankin tarjonnan, ja jokaisen marketin läheisyyteen nousee hyvinkin pian krematorio?) polttouuniin!

        Se PAREMPI lopullinen ratkaisu!


    • Anonyymi

      Niitä ymmärtämättömiä on kirjoituksesi mukaan muuallakin, mene itseesi.
      Mihin sinulla on niin kiire, että muita hätyytät...???

    • Anonyymi

      Ostan tavaraa ison kärrin täyteen ja seassa on Lörtsyjä ,Karjalanpiirakoita,Maustepusseja joita en ikinä saa kaikkia ellen vahdi hihnalla. Mitä varten se hinna pyörii vaikka olen maksanut ja pakkaan,,yritän pelastaa edes oasan tavaroista samalla kun seuraava tekee Lottoa ja ostaa Röökiä. Hihna eukun rullaa ja myyjä mulkoilee kun en yllä pakasteisiin vaikka pyysin kassin antaen laitatko ne tuohon,no harvoin,,nykyään olen hommannut pärekorin jossa ruttaantuvat tavarat joista helppo napata koodi,silti se viskaa ne takas hihnalle vaikka olisi 10 maitoa??Jäätelöt lentää korista samoin. Yleensä paikalla roikkuu pirpana joka väittää "Tän makso meitin mutsi,ja syö jo lapselleni ostamaa Karamellia",silloin karjun hihna seis tai leikkaan sen katki. Ja tukkikaa tuo idiootti Kuittireikä,VIRATON keksintö kassin pohja pettää kun metrin Makkarakanki menee läpi tai maito. Ravaan koko ajan ja maksun hoidan kortilla jossa plussat samassa. Silti joku ostaa pikkuostoksia ja veikkaa päätään punoen. Väitän että joka kerta mulla menee 100e joskus kaksikin,ja haluaisin myös ottaa Arvan tai veikkauksen mutta Kassa kiittää ja ja painaa liukuhihnaan kaasua. Minä olen se joka lopulta jumii Kassan ja kysyn eikö Kassa ole juurikin niin nopea kuin palveltu asiakas? Pakkaan,maksan ,veikkaan ja väitän olen iltakassan tuloksessa asiakas joka toi rahaa,ei se hienohelma-pikkuvirkamies lounaspussin kera-ei se pissis joka tinki kun ei rahat aivan riittäneet Röökiaskiin ja kauniiseen ranneketjuun. Haluaisitteko olla kassalla kun minun pinna palaa kun en pääse ulos,koska joudun vahtimaan myymälävarkaita,OLEN jo maksanut ,,eikö myyjä voisi jeesata?

    • Anonyymi

      Ruokakaupat on auki klo 8-23, parhaimmillaan tai pahimmillaan.

      Mitäs valittajat menette ruokaostoksille silloin ns. ruuhka-aikaan. Itse te ne ruuhkat aiheutatte!

      • Anonyymi

        Moni käy töistä tullessa säästääkseen bensaa.


    • Anonyymi

      Minä en pakkaa ollenkaan, maksan ja annan 50 euroa kassatyllerölle että pakkaa puolestani.

      Näin olen toiminut jo kuusitoista vuotta.

      Lisäksi minulla on kiiiltävä Mercedes.

      • Anonyymi

        Ei sul ois heittää mulle pari tonnia että saan viedä ranskalaisen paskan paaliin? Maksumuotona pääset livenä todistamaan kun vetelen 12.5kg lekalla koko vehkeen ruttuun.


      • Anonyymi

        Mitä 12-vuotias nettitrolli tekee Mercedeksellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä 12-vuotias nettitrolli tekee Mercedeksellä?

        Ei 12-vuotiaat ole tähän aikaan hereillä? Ei trollaus ikää katso. Pitkäaikaistyöttömyys täällä loistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 12-vuotiaat ole tähän aikaan hereillä? Ei trollaus ikää katso. Pitkäaikaistyöttömyys täällä loistaa.

        Mistä minä tiiän mitä 12-vuotiaat nykyään tekee!? Ihan mitä haluuvat, koska kukaan ei enää kasvata niitä?

        Ja voimia työnhakuun! Koita kovasti niin eiköhän se loiste sunkin kohdallasi himmene?


    • Anonyymi

      Ei toimi joka tilanteessa.

      Kassa saattaa kuittailla tuotteet niin nopeasti että kun olet pääset pakkaamaan niin pitäisikin jo maksaa.. ja kaikki odottaa..

      Vain osassa kaupoissa on fiksusti maksupääte tavara altaan päässä jolloin maksunkin saa suoritettua siinä pakkaamisen ohella.

      Tässä vaaditaan siis pitkää kokemusta ja pelisilmää miten toimia taktisesti oikein.
      Ei tässä minkään pirkon 1.1 ohjeella pääse kovinkaan pitkälle.

    • Anonyymi

      Älkää koskaan menkö itsepalvelukassoihin vaan vaatikaa palvelua. Mitä enemmän teette ilmaiseksi kassahenkilön työtä sitä vähemmän riittää palkallista työtä kassahenkilöille.

      Vähentäkää työttömyyttä valinnoillanne, älkää lisätkö sitä.

      • Anonyymi

        Tuohon se kuitenkin menee, pikku hiljaa.. että kassahenkilökuntaa ei tarvita.


      • Anonyymi

        Ei ole mitään syytä teettää ihmisillä turhaa työtä jos sen pystyy hoitamaan muullakin tapaa. Kassatyö on harvinaisen ikävää työtä.


    • Anonyymi

      kaupan kassalla voisi hyvinkin. siitä ei ole epäilystäkään.

    • Anonyymi

      No johan on paljon anonyymejä 🤣🤣

    • Anonyymi

      Tärkeämpää kuin se kiire kassoilla, on se kohdataanko...onko hymyä ja välittämistä. Nim. Yksi, jota ei juuri työpaikalla tervehditä. Sitä tulee iloiseksi yhdestä hymystäkin ja hetkestä, jonka joku ehtii olla läsnä, kohdata. Se voi tapahtua yhtä lailla kassajonossa kuin työpaikan käytävälläkin. <3

    • Anonyymi

      Kaupoissa ja ostoskeskuksissa on mukava harmonia yllä kun asiakkaat ovat asiallisesti käyttäytyviä, sivistyneitä, hyvältä tuoksuvia koto suomalaisia.
      Sellainen yhteenkuuluvaisuudentunne on käsinkosketeltavaa.

      Viikolla taas huomasin (keskellä työpäivääni) kun tuli 3 maahantunkeutuja perhettä , somaleja, irakkeja kaupan lihatiskille.
      Se oli kuin pyörremyrsky! Kuului jo kaukaa kova molotus ja huuto kun miehet ja vaimot huusivat toisilleen sekä pennuilleen 20m etäisyydeltä kädet viuhtoen.Lapset olivat kuin pistoksissa adhd.neen.Suomalaislapset tuijottivat niitä asiallisesti ihmeissään.Yksikin matulapsi pyöri lattialla kiljuen täyttä kurkkua.
      Oli hurja näky kun suomalaiset poistuivat hetkessä alueelta lihatiskin läheltä, kun jo täydet matukärryt saivat lisää herkkuja.Keskellä työpäivää!

      Näin tässä suomen pienoiskoossa ja maamme tulevaisuuden..

    • Anonyymi

      Ei todellakaan!

      Asiakkaalla on oikeus valvoa, että kassa lyö tuotteiden hinnat oikein kassakoneeseen. Valvon itse aina tarkasti kassan toimintaa ja huomautan tarvittaessa tapahtuneista virheistä. Ei pidä maksaa ylimääräistä kassan huolimattomuuden tai hinnoitteluvirheiden takia.

      Jos tulee jonoa, se ei ole minun syyni.

      • Anonyymi

        Kuitin voi tarkistaa kaikessa rauhassa vaikka kassan jälkeen olevalla penkillä.
        Sen jälkeen voi käydä ilmoittamassa virheestä infotiskillä.
        Käyttäytymisesi on juurikin niitä huomionhakuisten ja narsistien käyttäytymistä.
        Kaikki muut saa odottaa kun sinä teet niinkuin haluat.
        Normaali ihminen ottaa muutkin huomioon, eli siirtyy syrjään ja siellä voi tehdä niitä rituaalejansa.


    • Aloittaja on näköjään sitä mieltä, että hitailla ihmisillä on vähemmän oikeuksia kuin nopeilla.

    • Anonyymi

      Minä ainakin seison ja odotan että voi maksaa, sitten vasta pakkaamaan. Usein siinä minulla ainakin saattaa olla joku hedelmäpussi punnitsematta, ja siinäkin menee aikaa. Minulla ainakin menisi pasmat sekaisin, jos joutuisin yrittää pakata kiireellä. Siinä pakkaisn vahingossa lompakkoni kananmunien alle muovipussiin, ja siinä sitä sitten etsittäisiin. Ja muutenkin kun minulla on setelirahaa valmiina kädessä, niin ei ole edes kädet vapaana, kyllä jämpti on näin.

    • Joillekin on normaali kaupassa asioiminen jo tänä päivänä lähinnä muiden asiakkaiden kyttäilyä ja sen auheuttamaa raivoamista. Kaupan toimintaa ei muuteta, vaan muista asiakkaista hermostuneita asiakkaita kehoitetaan tekemään ostoksensa netistä kotiinkuljetuksella. Jos kauppojen normaali toiminta vain vituttaa, niin ei kaupoissa saisi käydä.

    • Anonyymi

      Mutta jos siinä on joku hottis kassana voi aina vähän viivytellä..

    • Anonyymi

      Pahimpia on ärsyttävät hidastelijat. Taas oli tänäänkin joku pappa kassalla, joka jaaritteli niitä näitä, hidasteli kaikessa mahdollisessa, maksoi senteillä joita kaiveli eri taskuista jne. Varmaan 20 minuuttia siinä odottelin vuoroani ja kassatyttökin oli jo aivan kypsä.

    • Anonyymi

      Oli keskustelua kaupassa esiintyvästä ilkivallasta erään tuttavan kanssa. Ihmeteltiin hintojen ja tarvikkeiden muutoksia lakalaivan lidlistä... katosi huokea hyvä käsivoide, hummus nousi eurolla, marjasmoothie, nakki hodogin välistä, pakattu lohi file... kiusa se on pienikin kiusa.

      • Anonyymi

        Lidlistä on kadonnut kutakuinkin kaikki tuotteet miksi siellä kannatti joskus käydä. Hyvin on suomijuntit pilanneet senkin valikoiman ostokäyttäytymisellä ja palautteilla, nyt lidlissäkin myydään samaa jauhomakkaraa ja muuta sontaa kuin kaikissa muissakin kaupoissa. Sen sijaan että täytyi pilata lidlin valikoma, miksi ei voinut vain pysyä muiden kauppojen asiakkaana missä valikoima oli jo valmiiksi mieleinen?


    • Anonyymi

      No romanit ovat niin nopeita ja huomaavaisia asiakkaita, että ne pakkaa tavarat suoraan hyllystä eikä jää kassalle hidastelemaan :D

      Kun kaikki toimisivat niin niin kenenkään ei tarvitsisi jonottaa kassalla.
      😁🐒

    • Anonyymi

      Kassaan lyöminen ja koodin surauttaminen on niin paljon nopeampaa kuin tavaroiden asettelu laukkuun.

    • Anonyymi

      Minä olen maksava asiakas.Minulle on sallittava hoitaa asiani kassallakin omaehtoisesti.Jos se ei riitä on vaihdettava kauppaa tai lisättävä kassoja kauppoihin .

    • Anonyymi

      Kassaympäristö on suunniteltu liian hankalaksi heti pakata. Joutuu töytäilemään eestaas, kun maksaakin pitäisi.

    • Ainakin meillä päin ostokset pitää maksaakin. Kuinkahan paljon ylimääräistä aikaa menisi, jos säntäisin ensin pakkaamaan muutaman tavaran ja sitten juoksisin vilauttamaan korttia....

    • Anonyymi

      Ihmisten pitää myös, typerämmänkin tajuta, että maksettuaan ei jää maksupäätteen kohdalle seisoskelemaan kuin "lehmä nevassa", ja kyttäämään seuraavan asiakkaan tunnuslukuja. Seuraava asiakas haluaa päästä maksamaan, ja kiireellä ostoshihnan päähän pakkaamaan. Ei siinä tyhjäpäitä kyttäämässä ja vahtimassa tarvita käytävän tukkona.

      Miksi joillakin ei oma järki sano, että siellä ostoshihnan päässä on KAKSI pakkauspaikkaa, jossa ostosten pakkaus tehsään? Lisäksi kuvitellaan omahyväisyyttään ja ymmärtämättömyyttään, että se toisen ostajan pakkauspaikka olisi hänen omahyväisen kärryjenparkkeerauspaikka.

      Tolvana on tolvana, koska ei ymmärrä, että ostoksilla on muitakin kuin hän itse.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1149
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      959
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      937
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      23
      900
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      799
    Aihe