Kuulumiset suunnasta toiseen

Anonyymi

Jänniä nuo muutokset kristillisyydessä. Eräs lähes kahdeksankymppinen puhuja on elämänsä aikana muuttunut karismaattisesta helluntailaisuudesta tiukkaan konservatiivisen luterilaisuuteen. Taas toinen luterilainen muuttui äärikarismaatikoksi muutamassa vuodessa ja meno vielä jatkuu. Ja sama Raamattu oppaana.

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos alottaja tarkoittaa Melleriä niin hän ei ole kyllä ollut hellari koskaan. On ollut yhtä pataa Ensio Lehtosen kanssa mutta Ensiokin on ollut aikoinaan lopulla hellaresta lähtenyt tai liekö paremikin poispotkittu. Leo on ollut kirkon jäsen kai koko ajan. Olen jonkin verran kuunnellut hänen äänitteitä kun saan niitä ystäviltäni. Viime syksynä sitten meni Sleyn lapsikastetta korostavaan leiriin. Kerran Meller sanoi että tekivät päätöksen tyttärensä Julian vuoksi kun Patmos ei ole kirkkokunta. Ja onko sitten tuo kirkosta karismaattisuuteen siirtynyt rovasti Hilvo. En tässä muitakaan "erota" ja seuraan aikaani kentällä paljon.

• Anonyymi

Mitä Sleyn luterilaiseen Raamatun tulkintaan tulee niin ainakin eskatologia on asia jossa Leon käsitys eroaa kuin yö ja päivä. Vasta äskettäin kuulin Maan ja taivaan välillä ohjelmassa että Sleyssä uskontaan että jo nyt on meneillään tuhatvuotinen valtakunta ja Ilmestyskirja pitää tulkita vertauskuvallisesti. Olihan Leo 80-luvulla eronneiden uudelleen avioitumiseen hyvin kriittinen ja kirjoitteli aiheesta kirjoja ja teki äänitteitä. Sitten tuli ero ja ääni kellossa muuttui ja meni avioon nuoren naisen kanssa.

• Anonyymi

Ei ole mitään "suuntauksia", suuntia. On vain oikea oppi ja sen lisäksi lukematon määrä herhaoppeja.

Harhaopit poikivat n. 15 eri, kristinuskon jo ammoin tuomitsemasta, kadottavasta pääharhaopista, jotka lumeuskonto helluntailaisuus on työstänyt omiksi opeikseen ja joita ei teologiaa tuntematon tunnista.

"Rehellistä ihmistä ei voi huijata." Epärehelliset etsiytyvät näihin okkultistisiin lahkoihin, joista maailmalla suurin pääeksytys on juuri helluntailaisuus.

Kun uskovainen on rehellinen, hän ennenpitkää havaitsee itsekin "ettei tää kyllä nyt ihan raamatullista ole" ja etsiytyy pois, kristillisiin kirkkoihin.

Helluntailaisuuden yhteys "kristillisyyteen" on juuri iso nippu näitä kristinuskossa kiellettyjä harhaoppeja. Eli: ei kristillisyyttä, vaan vapaamuurari-satanistien valtava, pilkallinen, uskonnollinen eksytys: antikristillisyys. Heidän uusmessiaansa, antikristuksensa nimi on "Jeshua". He siis kieltävät Jeesuksen.

Jeshua on kylläkin Jeesuksen alkuperäinen, hepreankielinen Nimi, mutta karismaatikkojen, myös messiaanisten "Jeshua" on kuitenkin eri Jeshua, toinen kristus, kuin Raamatun Jeshua / Jeesus. Aivan samoin, kuin muslimien jumala / "allah", ei ole sama Jumala kuin Raamatun JHWH.

Oikea oppi löytyy kristinuskosta. Luterilaisuus on lähinnä raamatullisin. Tämä ei tarkoita, että joka luterilainen tai esim. Suomen Ev.lut.kirkko olisi raamatullinen, vaan luterilaisuuden syvin, uskossa puhdistettu, olemus. On olemassa myös raamatullisempaakin luterilaisuutta, esim. STLK tai LHPK.

• Anonyymi

Eihän tuossa ole mitään ihmettelemisen aihetta !

Puolueväki vaihtaa puoluetta, niin se vain on !

19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
      12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
      13 Onko Kristus jaettu?

1. Korinttolaiskirje 3
      1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
      2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
      3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
      4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?

Lihalliset vaihtavat siis vain puoluettaan, ei siinä sen ihmeenpää ole !

• Anonyymi

se helluntaiseurakunnissa on "huvittavinta", etteivät kerro kirkkonsa alkuperää !! Kuten Luther- kirkon uskonpuhdistus on täysin avoinna kaikkien luettavaksi, etsittäväksi.

noh, helluntaikirkko on Suomeen tullut kai n. 1900 -luvulla, että aika myöhään tuo "pelastus" sitten. . .

• Anonyymi

Tarkkaanottaen 1990-luvulla.

Sitä ennen ei kukaan voinut pelastua.

• Anonyymi

Seurakunnan vaihtaminen voi liittyä hengelliseen ja henkilökohtaiseen kasvuun. Usein myös suoranaiseen Jumalan johdatukseen.

Kristityllä on eri kasvuvaiheissa eri tarpeet. Jotkut kaipaavat perusopetusta, toiset edistyneempää raamatuntutkistelua ja joillekin riittää seurakunnassa mukana hengailu. On luonnollista, että hakeudutaan - tai Jumala johtaa - paikkaan, joka vastaa sen hetkisiä tarpeita. Kristinuskon tarkastelu eri vinkkeleistä voi jopa johtaa tasapainoisempaan hengellisyyteen.

Jumala voi myös johdattaa tiettyyn yhteisöön muista syistä. Se on tapahtunut omassa elämässäni useamman kerran. En olisi itse koskaan valinnut ko. seurakuntia, mutta ymmärsin kyllä pian Jumalan tarkoituksen.

• Anonyymi

Myönnät siis avoimesti olevasi lihallinen uskova ?

Jumala liittää uudestisyntyvän lapsensa paikalliseen seurakuntaa eli oman paikkakuntansa uskovien yhteyteen !

Se on perhe, jota ei valita eikä juosta sinne tänne "Kristusta" etsien enää !

23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Siis Kristus Elää uskovassa Henkensä kautta, eikä Häntä enää tarvitse etsiä eikä siten opetustakaan, jousten sinne tänne ja "seurakuntaa" vaihtaen lihallisen mielensä mukaan.

Sinukin pitäisi kuunnella ja saada itsellesi henkilökohtaisesti suoraan Pyhän Hengen opetusta, Hengen avaaman Sanan kautta !

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

Joten Kristusta ja opetusta ei enää tarvitse etsiä ulkopuolelta, sillä uudestisyntneellä on Opettaja itsessään jo !

On siis väärin ja lihallista toimintaa, juosta sinne tänne ihmisten ja "opettajien" perässä !

Uudessa liitossa näet jokaisen tulisi tulla Jumalan opettamaksi, eikä ihmisen/ihmisten !

Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myönnät siis avoimesti olevasi lihallinen uskova ?

Jumala liittää uudestisyntyvän lapsensa paikalliseen seurakuntaa eli oman paikkakuntansa uskovien yhteyteen !

Se on perhe, jota ei valita eikä juosta sinne tänne "Kristusta" etsien enää !

23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Siis Kristus Elää uskovassa Henkensä kautta, eikä Häntä enää tarvitse etsiä eikä siten opetustakaan, jousten sinne tänne ja "seurakuntaa" vaihtaen lihallisen mielensä mukaan.

Sinukin pitäisi kuunnella ja saada itsellesi henkilökohtaisesti suoraan Pyhän Hengen opetusta, Hengen avaaman Sanan kautta !

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

Joten Kristusta ja opetusta ei enää tarvitse etsiä ulkopuolelta, sillä uudestisyntneellä on Opettaja itsessään jo !

On siis väärin ja lihallista toimintaa, juosta sinne tänne ihmisten ja "opettajien" perässä !

Uudessa liitossa näet jokaisen tulisi tulla Jumalan opettamaksi, eikä ihmisen/ihmisten !

Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

Kukapa rehellinen uskova voisi sanoa, että olen vaeltanut 47 vuotta 24/7 hengessä.:) Jumala näkee kuka meistä on lihallinen ja kuka ei. Seurakuntien vaihdokset ovat tosin liittyneet enimmäkseen siihen, että olen asunut liikkuvan työn vuoksi 17 maassa. Ja pyytänyt tietenkin aina johdatusta myös seurakunta-asioissa.

• Anonyymi

"Sinukin pitäisi kuunnella ja saada itsellesi henkilökohtaisesti suoraan Pyhän Hengen opetusta, Hengen avaaman Sanan kautta !"

Kiitos neuvosta, olen noudattanut sitä jo 40 vuotta.. Lupasin nimittäin Jumalalle jo nuoruuden uskonkriisissä seistä siitä lähtien yksin Jumalan sanan kalliolla. Kriisi johtui lakipainotteisesta seurakunnasta, jossa ei ollut tilaa hengelliselle kasvulle.

Vaikka Jumala-suhde on aina henkilökohtainen, niin seurakuntayhteys on Jumalan lapselle tärkeä. Kristittyjen yhteydessä on kyse on paljon muustakin kuin opetuksesta. Ja jos seurakuntaympäristö ei jostain syystä vastaa tarkoitustaan, niin tottakai siitä pitää pystyä irrottautumaan.

Tuskin täällä kirjoittaisin, ellei Jumala olisi johtanut aikanaan tervehenkisempään seurakuntayhteisöön. Olin kuullut raamatun opetusta lapsesta saakka, mutta vasta uudessa seurakunnassa uskalsin nousta lain alta armon kalliolle. Käänteentekevä muutos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukapa rehellinen uskova voisi sanoa, että olen vaeltanut 47 vuotta 24/7 hengessä.:) Jumala näkee kuka meistä on lihallinen ja kuka ei. Seurakuntien vaihdokset ovat tosin liittyneet enimmäkseen siihen, että olen asunut liikkuvan työn vuoksi 17 maassa. Ja pyytänyt tietenkin aina johdatusta myös seurakunta-asioissa.

No vähän tarkuutta sitten kirjoitteluun, kiitos !

Edellisellä viestilläsi annoit ihan toisen käsityksen touhuistasi ja vastustit edellisen viestini sanomaa, Suomessa vallalla olevasta puolue touhusta !

Eli: "Minä olen hellareiden/vapaakirkon/ lutherin... ym ym puolta, eli kuulun heidän puolueensa kannattajiin" tyylillä !

Niin ja sinä kirjoitit siis:

" Jumala voi myös johdattaa tiettyyn yhteisöön muista syistä. Se on tapahtunut omassa elämässäni useamman kerran. En olisi itse koskaan valinnut ko. seurakuntia, mutta ymmärsin kyllä pian Jumalan tarkoituksen. "

Tässä et puhu muutosta eri paikkakunnille yhtään mitään !

Annoit siis syistä ihan eri käsityksen edellisellä viestilläsi, miksi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sinukin pitäisi kuunnella ja saada itsellesi henkilökohtaisesti suoraan Pyhän Hengen opetusta, Hengen avaaman Sanan kautta !"

Kiitos neuvosta, olen noudattanut sitä jo 40 vuotta.. Lupasin nimittäin Jumalalle jo nuoruuden uskonkriisissä seistä siitä lähtien yksin Jumalan sanan kalliolla. Kriisi johtui lakipainotteisesta seurakunnasta, jossa ei ollut tilaa hengelliselle kasvulle.

Vaikka Jumala-suhde on aina henkilökohtainen, niin seurakuntayhteys on Jumalan lapselle tärkeä. Kristittyjen yhteydessä on kyse on paljon muustakin kuin opetuksesta. Ja jos seurakuntaympäristö ei jostain syystä vastaa tarkoitustaan, niin tottakai siitä pitää pystyä irrottautumaan.

Tuskin täällä kirjoittaisin, ellei Jumala olisi johtanut aikanaan tervehenkisempään seurakuntayhteisöön. Olin kuullut raamatun opetusta lapsesta saakka, mutta vasta uudessa seurakunnassa uskalsin nousta lain alta armon kalliolle. Käänteentekevä muutos.

Niin ja tässäkin viestissäsi sinä sorruit lihallisuuteen, kun kirjoitit pullistellen itsestäsi:

" Kiitos neuvosta, olen noudattanut sitä jo 40 vuotta.. Lupasin nimittäin Jumalalle jo nuoruuden uskonkriisissä seistä siitä lähtien yksin Jumalan sanan kalliolla. "

Ensin kehut itseäsi ja sinun piti mainita tuo 40 vuotta, se jo oli lihallista pullistelua !

Mutta sitten menit vielä kehumaan itse itseäsi lisää, kuinka SINÄ ITSE olet "luvannut seistä" yksin Jumalan Sanan kalliolla !

Ikäänkuin se uskosi säilyttäminen olisi jotekin sinun omaa ansiotasi ja olet itse itseäsi pystyssä muka pitänyt !

Voi tuota sokeutta ja lihallisuutta, joka paistaa näistä sinun viesteistäsi läpi, ja sinä itse vielä kehut sillä, että olet ollut ainakin 40v uskossa, ja silti tilasi siis on yhä tämä, minkä voimme lukea !

Häpeä se 40v siis siten sinulle on, eikä mikään pullistelun asia/aihe, kuten Sana sanoo:

Hepr. 5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.

1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
        3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?

Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.

• Minulle tarjottiin Vapaakirkossa ehtoollista vaikka olen katolinen.

• Anonyymi

Pitivät sitten sinua uudestisyntyneenä uskovana varmaan.

Raamatun mukaan jokainen uudestisyntynyt uskova on osallinen Kristuksen ruumiisen ja vereen, eli se on Raamatullinen kriteeri ehtoolliselle pääsyyn.

• Olen kertonut heille että olen katolinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe