Pastorien lupaukset valhetta

Anonyymi

Helluntaikokemuksista pari sanaa.
Opettivat myös, että meidät on itse asiassa jo parannettu, tuo parantuminen vain piti ottaa vastaan. Kovin vaikeata kyllä vastaanottaminen oli, kun se ei pastoreillakaan toiminut.

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ps.103:3 Biblia Joka sinulle kaikki syntis antaa anteeksi, ja parantaa kaikki rikokses.

• Anonyymi

Periaatteessahan asia on näin, kuten aloitus sanoo. Sen lisäksi että kaikki syntimme ovat JO sovitetut, myös kaikki sairautemme on parannetut. Ristillä tapahtui tämä Kristuksen laaja-alainen sovitustyö, johon kuuluu monenlaiset asiat. Tämä vaatii vain uskoa jonka Jeesus Itse vaikuttaa.

Mutta mitä tällä tarkoitetaan, että kaikki sairautemme Hän kantoi? Kaikki parantuminen ei tapahdu kuin sormia näpäyttämällä, mutta Jeesus voi auttaa kun sairauksissamme rukoilemme Häntä. Esim. leikkaukset voivat sujua hyvin tai huonosti. Sairauksia voi tulla nipussa, mutta rukoilemalla niiden hoito voi onnistua.

En siis vähättele lääkärienkään osuutta asiassa. Itse olen nippu sairauksia. Vasta minut alkuvuodesta leikattiin ja nyt odottelen jälleen uuden sairauden ilmaannuttua kutsua tutkimuksiin. Tämä kai sisältyy osana, luvattuun Ristintiehen. Menin nuorena kihloihin piikkikruunukuninkaan kanssa. Eli: ulkoisesti asiat voivat olla välin kurjastikin, mutta hengellisesti paremmin.

Aioin laittaa tähän muutamankin kokemani nk. ihmeparanemisenkin, mutten laita, moni ei kuitenkaan uskoisi. Ne eivät ole urbaanilegendaa, vaan todella tapahtuneita, mutta antaa olla.

• Anonyymi

Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

• Anonyymi

Valhehengen menestysteologiaa.

Show-meninkiä....
      "täällä jollakin on sairautta mielen alueella (tai niskassa) -- ja se paranee NYT!"

Apostolinen Alkuseurakunta ei pitänyt mitään kaatamis- ja parantamiskokouksia.

• Anonyymi

Tuollainen puhe on kopioitu kritiikittömästi amerikkalaisilta uuskarismaattisilta. Eikä se tietenkään kestä rationaalista eikä edes hengellistä tarkastelua.

Kristus kantoi synnin ja sairaudet ja meidät on Hänen haavojensa kautta parannettu synnin sairaudesta ja pelastettu hengelliseltä kuolemalta. Ja koska Jeesus on kokenut ihmisyyden, niin meillä on Hänessä Jumalan suuntaan välimies, joka ymmärtää myös ihmisen heikkoutta ja haurautta.

Raamattu kehottaa rukoilemaan sairaiden puolesta. Mutta se ei suinkaan lupaa, että kaikki uskovaiset parantuvat sairauksista. Raamattu ei lupaa sitäkää, että uskovilla ei olisi muita elämään liittyviä vaikeuksia. Kärsimys ja kuolema ovat osa elämää. Harva täältä suorilta jaloilta lähtee, useimmiten se tapahtuu juuri sairauden kautta.

Kristus ei vapauta uskovia elämästä. Ei Paavalikaan vapautunut rukouksista huolimatta vaivastaan, vaan Jumala sanoi: minun armossani on sinulle kylliksi, sillä voimani tulee täydelliseksi sinun heikkoudessasi. Paavali sai kärsiä enemmän kuin useimmat meistä tulevat koskaan kärsimää. Mutta Jumala antoi voimia ja rauhan kaikissa olosuhteissa.

• Anonyymi

Rukouksen tarkoitus on auttaa selviytymään sairauden antamaa tuskaa, antaa siis voimaa kestää. Ihmisillä ei ole valtaa parantaa sairauksista senjälkeen kun apostolit kuolivat.
        Jeesus ja apostolit onnistuivat aina ihmeteoissaan, sairaat paranivat täysin. He kuitenkin kuolivat aikoinaan.

• Anonyymi

( Jes.30:1.-33.) Jes.30:26. Ja kuun valo on oleva kuin auringon valo, ja auringon valo on oleva seitsenkertainen, oleva niinkuin seitsemän päivän valo, sinä päivänä, jona Herra sitoo kansansa vammat ja parantaa siihen isketyt haavat. ( 1.Piet.2:24. joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut" )

( Asiayhteys "palvelijat,ts.orjat, doulos, suhde isäntiinsä ) KR-38 1.Piet.2:18. "..Palvelijat, olkaa kaikella pelolla isännillenne alamaiset, ei ainoastaan hyville ja lempeille, vaan nurjillekin. 19. Sillä se on armoa, että joku omantunnon tähden Jumalan edessä kestää vaivoja, syyttömästi kärsien. 20. Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa. 21. Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä, 22. joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut", 23. joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee, 24. joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut". 25. Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö..."

(RaamattuKansalle) 1.Piet.2:18."..Orjat, olkaa kaikella pelolla isännillenne alamaisia, ei ainoastaan hyville ja lempeille vaan myös kieroille, 19. sillä se on armoa, jos joku Jumalaan sidotun omantuntonsa tähden kestää vaivoja syyttömästi kärsien. 20. Mitä kiitettävää siinä on, jos te kärsivällisesti kestätte, kun teitä lyödään pahojen tekojenne tähden? Mutta jos kestätte, kun joudutte kärsimään hyvien tekojenne tähden, se on Jumalan armoa. 21. Sillä siihen teidät on kutsuttu, koska Kristus kärsi teidän puolestanne ja jätti teille esikuvan, että seuraisitte hänen jälkiään, 22. hänen, joka ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta havaittu. 23. Kun häntä herjattiin, hän ei herjannut takaisin. Kärsiessään hän ei uhkaillut vaan jätti asiansa hänen haltuunsa, joka tuomitsee oikein.
      24. Kristus itse kantoi meidän syntimme ruumiissaan ristinpuulle, että me synneille kuolleina eläisimme vanhurskaudelle. Hänen haavojensa kautta teidät on parannettu. 25. Te olitte "eksyksissä niin kuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan luo..."
      JATKUU

• Anonyymi

JATKOA
        Mikäli uskoo että kaikki synnit ovat annettu anteeksi uskomalla evankeliumi "ristin sovitus työstä" , entä miksi sitten kristitty sairastaa mikäli ( RK-1.Piet.2:24.) )"..Hänen haavojensa kautta teidät on parannettu.." ?

Kyllä Jumala parantaa tahtonsa mukaan ihmisiä , sen Raamattu todistaa ja monet parantuneet ihmiset. Raamattu todistaa että Jumala parantamalla ihmisiä vahvistaa myös julistetun evankeliumin sanoman.( KR-38) Mark.16: 20. "..Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta..."

( KR-38) Hepr.2:3.".. kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille, 4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?.."( KR-38) Jaak.5:14. "..Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä. 15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi..."

(RK-92 ”.. ”Hänen haavansa ovat teidät parantaneet.”) (JKR ”.. Hänen ”haavojensa kautta teidät on parannettu.”..) Huomaa myös mennyt aikamuoto asiayhteydessä ”olette paratut– ovat teidät parantaneet– teidät on parannettu..” Siis parannettu,mistä? synnin haavoista !

Jos ruumiilisesti sairas väittää olevansa terve ,vaikka fyysiset oireet näkyvät sairautena ,niin se on itsepetosta, eikä tervettä uskoa Kristukseen.
        Mikäli samalla kertaa kannettiin sekä synnit että sairaudet, niin jokainen syntinsä anteeksi saanut pitäisi olla myös terve. Ei silmälaseja ,ei kuulolaitteita ,eikä muutakaan ruumiilista vaivaa. Ja kuitenkin niistä uskovatkin kärsivät , vaikka sydän ei syytä synnistä?

Pietarin kirjeen 1.Piet.2:24, tekstin asiayhteydet: Minkä tähden Jeesus on kuollut? Syntiemme.Miksi? Jotta me kuolisimme pois synneistä,eläisimme vanhurskaudelle , ja palaisimme sielujemme paimenen ja kaitsijan luo.

Mikä on se asiayhteys, jossa nämä jakeet esiintyvät? Synti. Miten meidät on parannettu? Vapauttamalla synnin rangaistuksesta, jotta voisimme palata suhteeseen Jumalan kanssa. Missä kohtaa ruumiillinen parantuminen mainitaan näissä jakeissa? Ei missään?

Taitaa olla kyseenalaista vedota em. Pietarin kirjeen kohtaan ja ”vaatia parantumista ”. Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan tässä ajassa, ei meidän käskemisten mukaan? Mikä on ihminen käskemään kaikkivaltiasta Jumalaa?

• Anonyymi

Itse en omaa kokemusta pastoreiden kätten alla juoksemisen parantavista hyödyistä suurista tunteisiin vetoavista lupauksista huolimatta, mutta omassa hiljaisuudessani Jumalani edessä vietetyn ajan parantavasta vaikutuksesta, niin mielen kuin fyysisenkin puolen suhteen, kylläkin. Enkä edes pyytänyt itselleni parantumista, kun parantumista olen kokenut. Jokaisella ihmisellä tulee olla oma henkilökohtainen suhteensa Jumalaansa, oli se sitten mikä tahansa. Jos ihminen on sydämessään todella etsinyt Jeesusta, pyytänyt Häntä elämäänsä syntiensä Sovittajana ja Anteeksiantajana, aidosti elämässään tekemiään virheitä ja vääryyksiä katuen ja armoa ja voimaa Jumalalta muutokseen pyytäen ja sitten tehnyt kaiken voitavansa, on loppu Jumalan kädessä-emme voi määräämme enempää. Olla armollinen itselleen vaatii älyä ja viisautta. Ne, jotka tuomitsevat, eivät ole vielä itse kokeneet riittävää kärsimyksen määrää, siis sellaista kärsimystä, joka saa ihmisen murtumaan. Vilpittömyyden esiintulo saattaa joskus vaatia jopa hetkellisen Jumalan kieltämisen, jotta se, mikä on aitoa ja todellista ihmisen sydämessä nousisi esiin-Jumala ei tee työtään valheiden perustalle. Tärkeintä on kyetä jättämään itsensä ja läheisensä päivä ja hetki, nimen omaan hetki kerrallaan Jumalansa käteen. On tehtävä se, minkä voimallaan tehdyksi saa, pyydettävä anteeksi epäonnistumistaan ja yritettävä uudelleen. Sitä elämä kai on-oppimista, uuden löytämistä, rajojen koettelua ja ehkä jonain päivänä Jumalan suoma suuri ja pysyvä rauha kaiken tämän kaaoksen jälkeen, jota "elämäksi" kutsutaan.

• Anonyymi

raamatusta lukenut: "valheen kaikella voimalla"

Mihin asiaan liittyy ??

• Anonyymi

2Tes.2:9. Ilm.13:13. Ps.72:18 Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee.

• Anonyymi

Ilm.13:7 Biblia Ja hänen sallittiin sotia pyhäin kanssa ja voittaa heitä. Ja hänelle annettiin valta kaikkein sukukuntain päälle, kansain, ja kielten, ja pakanain. Ilm.11:7. Dan.7:21,23

• Anonyymi

Jaakobin kädet ovat sidotut Moos 2:15

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      145
      4676
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      103
      3931
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3559
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3330
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      55
      3241
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      32
      2650
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2559
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2256
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      20
      1898
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      36
      1768
    Aihe