Jos tämä äijä olisi perustanut kulttinsa 1800-luvulla, siitä olisi oinut kehittyä vaikkapa 15 miljoonan ihmisen uskonto, jota suomessakin ollit puolustaisivat keskustelupalstoilla.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006094904.html
Väärään aikaan
4
92
Vastaukset
- Anonyymi
Ajattelin aivan samoin. Joseph Smithin perustaman uskonnon kanssa on paljon yhtäläisyyksiä. Aina jaksaa hämmästyttää, että ihan fiksut ihmiset hairahtuvat tällaisiin kultteihin.
Mormoneilla 'polttomerkitseminen' on ollut henkisellä puolella, temppelissä tehty vaikenemislupaus kaulankatkaisemisen uhalla.
hopealanka Espoossa toimi kultti, jossa perustaja määräsi naisten painon, ja vaati heiltä alistumista ja polvistumisia, kielsi ruuat ja seksin, halusi lapset kotikouluun pois yhteiskunnasta, kaikki seuraajat olivat työssä nälkäpalkalla miehen IT-yrityksessä. Hesarin kuukausiliite kirjoitti laajan artikkelin asiasta joitakin vuosia sitten. Lieneekö yhteisö yhä toiminnassa?
Kyllä näitä seuraajia aina jostain ilmestyy karismaattisille uskonnon laatijoille. On ilmeisesti ihmisiä, jotka kaipaavat ehdotonta ohjaajaa elämäänsä.
Uskonnon avulla se voi löytyä.- Anonyymi
Laihuusihanne Tapani Koivuniemen lahkossa on samalla tavalla kuin aloituksen linkin kultissa.
Mormonismin alkuaikoina jäsenen kuuiaisuutta koeteltiin esimerkiksi vaatimalla tytär tai oma puoliso kirkon johtoeliitin jalkavaimoksi. Nykyinen vaatimus käyttää vain kirkon tuotantolaitoksissa tuotettuja "temppelialusvaatteita" ja jäsenten rahankäytön ja esimerkiksi kahvinjuonnin valvonta on vaatimatonta alkuaikojen rinnalla.
Vuorokauden täyspaastoakin edellytetään nykyisin vain terveiltä aikusilta. Minun jäsenaikanani tästä ei ollut suositusta, joten olin 8-vuotiaasta lähtien kerran kuukaudessa 24 tuntia ilman nestettä tai ravintoa. Tämä oli rankkaa varsinkin kesäaikaan kasvavalle ja liikunnalliselle lapselle.
hopealanka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laihuusihanne Tapani Koivuniemen lahkossa on samalla tavalla kuin aloituksen linkin kultissa.
Mormonismin alkuaikoina jäsenen kuuiaisuutta koeteltiin esimerkiksi vaatimalla tytär tai oma puoliso kirkon johtoeliitin jalkavaimoksi. Nykyinen vaatimus käyttää vain kirkon tuotantolaitoksissa tuotettuja "temppelialusvaatteita" ja jäsenten rahankäytön ja esimerkiksi kahvinjuonnin valvonta on vaatimatonta alkuaikojen rinnalla.
Vuorokauden täyspaastoakin edellytetään nykyisin vain terveiltä aikusilta. Minun jäsenaikanani tästä ei ollut suositusta, joten olin 8-vuotiaasta lähtien kerran kuukaudessa 24 tuntia ilman nestettä tai ravintoa. Tämä oli rankkaa varsinkin kesäaikaan kasvavalle ja liikunnalliselle lapselle.
hopealankaTätäporukkaa tarkoitin, mutta en ollut varma ni mestä.
Perässäkulkijoita aina riittää, nöyriä ja alistuvia.
Makriina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5404665Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183751Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842352Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4862230Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.891578Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1191556- 1571413
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel811353- 711339
- 841164