Jos tämä äijä olisi perustanut kulttinsa 1800-luvulla, siitä olisi oinut kehittyä vaikkapa 15 miljoonan ihmisen uskonto, jota suomessakin ollit puolustaisivat keskustelupalstoilla.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006094904.html
Väärään aikaan
4
69
Vastaukset
- Anonyymi
Ajattelin aivan samoin. Joseph Smithin perustaman uskonnon kanssa on paljon yhtäläisyyksiä. Aina jaksaa hämmästyttää, että ihan fiksut ihmiset hairahtuvat tällaisiin kultteihin.
Mormoneilla 'polttomerkitseminen' on ollut henkisellä puolella, temppelissä tehty vaikenemislupaus kaulankatkaisemisen uhalla.
hopealanka Espoossa toimi kultti, jossa perustaja määräsi naisten painon, ja vaati heiltä alistumista ja polvistumisia, kielsi ruuat ja seksin, halusi lapset kotikouluun pois yhteiskunnasta, kaikki seuraajat olivat työssä nälkäpalkalla miehen IT-yrityksessä. Hesarin kuukausiliite kirjoitti laajan artikkelin asiasta joitakin vuosia sitten. Lieneekö yhteisö yhä toiminnassa?
Kyllä näitä seuraajia aina jostain ilmestyy karismaattisille uskonnon laatijoille. On ilmeisesti ihmisiä, jotka kaipaavat ehdotonta ohjaajaa elämäänsä.
Uskonnon avulla se voi löytyä.- Anonyymi
Laihuusihanne Tapani Koivuniemen lahkossa on samalla tavalla kuin aloituksen linkin kultissa.
Mormonismin alkuaikoina jäsenen kuuiaisuutta koeteltiin esimerkiksi vaatimalla tytär tai oma puoliso kirkon johtoeliitin jalkavaimoksi. Nykyinen vaatimus käyttää vain kirkon tuotantolaitoksissa tuotettuja "temppelialusvaatteita" ja jäsenten rahankäytön ja esimerkiksi kahvinjuonnin valvonta on vaatimatonta alkuaikojen rinnalla.
Vuorokauden täyspaastoakin edellytetään nykyisin vain terveiltä aikusilta. Minun jäsenaikanani tästä ei ollut suositusta, joten olin 8-vuotiaasta lähtien kerran kuukaudessa 24 tuntia ilman nestettä tai ravintoa. Tämä oli rankkaa varsinkin kesäaikaan kasvavalle ja liikunnalliselle lapselle.
hopealanka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laihuusihanne Tapani Koivuniemen lahkossa on samalla tavalla kuin aloituksen linkin kultissa.
Mormonismin alkuaikoina jäsenen kuuiaisuutta koeteltiin esimerkiksi vaatimalla tytär tai oma puoliso kirkon johtoeliitin jalkavaimoksi. Nykyinen vaatimus käyttää vain kirkon tuotantolaitoksissa tuotettuja "temppelialusvaatteita" ja jäsenten rahankäytön ja esimerkiksi kahvinjuonnin valvonta on vaatimatonta alkuaikojen rinnalla.
Vuorokauden täyspaastoakin edellytetään nykyisin vain terveiltä aikusilta. Minun jäsenaikanani tästä ei ollut suositusta, joten olin 8-vuotiaasta lähtien kerran kuukaudessa 24 tuntia ilman nestettä tai ravintoa. Tämä oli rankkaa varsinkin kesäaikaan kasvavalle ja liikunnalliselle lapselle.
hopealankaTätäporukkaa tarkoitin, mutta en ollut varma ni mestä.
Perässäkulkijoita aina riittää, nöyriä ja alistuvia.
Makriina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438098
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724616
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373337Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483126Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482838Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262795- 382570
- 412096
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817