Jos tämä äijä olisi perustanut kulttinsa 1800-luvulla, siitä olisi oinut kehittyä vaikkapa 15 miljoonan ihmisen uskonto, jota suomessakin ollit puolustaisivat keskustelupalstoilla.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006094904.html
Väärään aikaan
4
65
Vastaukset
- Anonyymi
Ajattelin aivan samoin. Joseph Smithin perustaman uskonnon kanssa on paljon yhtäläisyyksiä. Aina jaksaa hämmästyttää, että ihan fiksut ihmiset hairahtuvat tällaisiin kultteihin.
Mormoneilla 'polttomerkitseminen' on ollut henkisellä puolella, temppelissä tehty vaikenemislupaus kaulankatkaisemisen uhalla.
hopealanka Espoossa toimi kultti, jossa perustaja määräsi naisten painon, ja vaati heiltä alistumista ja polvistumisia, kielsi ruuat ja seksin, halusi lapset kotikouluun pois yhteiskunnasta, kaikki seuraajat olivat työssä nälkäpalkalla miehen IT-yrityksessä. Hesarin kuukausiliite kirjoitti laajan artikkelin asiasta joitakin vuosia sitten. Lieneekö yhteisö yhä toiminnassa?
Kyllä näitä seuraajia aina jostain ilmestyy karismaattisille uskonnon laatijoille. On ilmeisesti ihmisiä, jotka kaipaavat ehdotonta ohjaajaa elämäänsä.
Uskonnon avulla se voi löytyä.- Anonyymi
Laihuusihanne Tapani Koivuniemen lahkossa on samalla tavalla kuin aloituksen linkin kultissa.
Mormonismin alkuaikoina jäsenen kuuiaisuutta koeteltiin esimerkiksi vaatimalla tytär tai oma puoliso kirkon johtoeliitin jalkavaimoksi. Nykyinen vaatimus käyttää vain kirkon tuotantolaitoksissa tuotettuja "temppelialusvaatteita" ja jäsenten rahankäytön ja esimerkiksi kahvinjuonnin valvonta on vaatimatonta alkuaikojen rinnalla.
Vuorokauden täyspaastoakin edellytetään nykyisin vain terveiltä aikusilta. Minun jäsenaikanani tästä ei ollut suositusta, joten olin 8-vuotiaasta lähtien kerran kuukaudessa 24 tuntia ilman nestettä tai ravintoa. Tämä oli rankkaa varsinkin kesäaikaan kasvavalle ja liikunnalliselle lapselle.
hopealanka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laihuusihanne Tapani Koivuniemen lahkossa on samalla tavalla kuin aloituksen linkin kultissa.
Mormonismin alkuaikoina jäsenen kuuiaisuutta koeteltiin esimerkiksi vaatimalla tytär tai oma puoliso kirkon johtoeliitin jalkavaimoksi. Nykyinen vaatimus käyttää vain kirkon tuotantolaitoksissa tuotettuja "temppelialusvaatteita" ja jäsenten rahankäytön ja esimerkiksi kahvinjuonnin valvonta on vaatimatonta alkuaikojen rinnalla.
Vuorokauden täyspaastoakin edellytetään nykyisin vain terveiltä aikusilta. Minun jäsenaikanani tästä ei ollut suositusta, joten olin 8-vuotiaasta lähtien kerran kuukaudessa 24 tuntia ilman nestettä tai ravintoa. Tämä oli rankkaa varsinkin kesäaikaan kasvavalle ja liikunnalliselle lapselle.
hopealankaTätäporukkaa tarkoitin, mutta en ollut varma ni mestä.
Perässäkulkijoita aina riittää, nöyriä ja alistuvia.
Makriina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1141956- 811244
- 421075
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu69797Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27772Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22721Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36702Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49700Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56649