Ev.lut.kirkossa on 50% naispappeja ja sen hengellinen tila
- surkea
- epäraamatullinen
- historian suurin jäsenkato
- maailmallinen
- liberaaliuskonnollinen
Naispappeus 40v - Kristinusko 2000v
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Naispappeus ei ratkaise ongelmia vaan pahentaa niitä.
- Anonyymi
Puhut Ev.lut.kirkosta. Laitat yhtäläisyysmerkit kristinuskoon.
Kuinkahan on. Vaikka kirkko on kansamme eteen paljon tehnyt, lukkarikoulut käyty ja sivistys tuotu - niin se on ihmisiopillisesti rakennettu asia - joka on lisukkeensa ottanut raamatusta. Mutta siksi "Jumalankansansaksi" sitä ei voi sanoa.
Siksi sen äärellä ei kannata hepuloida. Aivan sama, kuka siinä kirkossa lukee kirkkokäsikirjoja, onko se mies, - vai nais, pappi. Samaa läksykirjaa kukin lukee.
Vai ajattelitko, että se hapate olisi pyhempi miehensuusta lausuttuna, uskottavampi?
Entä, tulisiko autuaammaksi, jos mukaan tulisi Upseerikerholta mukaan ne valkopukuiset, punaristiset ritarit - jotka aikoinaan kävivät Jerusalemissa?
No, ei minun pitäisi kaikkia tietoani ja näkemääni puhua. Mutta, kun se niin kutkuttaa sanoa, ---- kun haetaan sitä -oikea- ortodoksisuutta - luterilaisiin.- Anonyymi
Helluntaikirkko tunnustaa Ev.Lut. kirkon kristilliseksi kirkoksi ihan virallisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaikirkko tunnustaa Ev.Lut. kirkon kristilliseksi kirkoksi ihan virallisesti.
En näe kumpaakaan kristillisenä kirkkona. Leveän tien kulkijoita. Monet tavat ja opetukset epäkristillisiä.
- Anonyymi
Mitkä ovat Suomessa kristillisiä kirkkoja?
- Anonyymi
Naiset pastorin virassa on hengellistä haureutta.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset pastorin virassa on hengellistä haureutta.
1234567---No, no. Mittaat taas lihassa. Syynäät sanan "kirkko" kyltin suhteen ovenkarmeja ja pidät ne ulkoiset komeudet, joissa on nimi - kirkkona - johon pykäät miehen, ja olet sitten siinä autuas. Satuin erään vapaakirkon tilaisuuteen joka oli adv.kirkon tiloissa. ilmeisesti kirkkosi. Kahvipöytäni vastapäätä sattui teitin pappi ja piti minulle "kuulustelun", mihin uskoin. Loppupäätelmä hänellä oli, että sinä voisit olla adventisti, eli samanmielinen.
En nyt ole kenenkään holhouksessa ja vieraana en viitsinyt siellä ääneen alkaa enempiä haastamaan, se vieraskoreus- kylässä. Uskon Sanaan, sekä teen niin sen ymmärykseni mukaan, mitä olen saanut Sanan ja Pyhän Hengen johtamana. Mutten jubileeraa joulujanne, kuten helluntaissa, enkä muutakaan kirkkojen oppimantraa, joka kahlitsee ihmisen ikäänkuin tunnustuksen kautta väärän vallan alle.
Annan tosin tilan kullekin, mutta Elämänkirjallisen, miten siihen tullaan, en sanoisi naista saastaiseksi. Katsos, jo Jumala on hänet puhdistanut, niin naisen suussa on totuus pelastavasta Isästä Kristuksessa. Pitäisikö minun laittaa tulppa miehenä naiselle, kun se harhaisena opetuksena on otettu ikäänkuin aikaamme.
Olisiko adventisteilla se, että seurakunnassa olisi vanhin ja senjälkeen kullakin olisi sananpaikka todistusarvona, kuten Apostolisena aikana kirjoitusten mukaan on.
Tuskin. Sielläkin, kuten muualla - helluntaissa ja luterilaisissa, katsotaan tarkkana, että kenen on oikeus puhua ja tehdään listat - eli rajataan Hengen työ seurakunnissa.
Kerran olin helluntaiseurakunnassa - ja sattuipa kuorolavalta eräs harmaapää sisar puhevuoroon. Sanon sisar- kun raamattu puhuu sisarista ja veljistä uskovien suhteen ja kuulin, että henkilö omi sydämessään Jeesuksen.
Niin tämä sisar puhui tavallaan helluntaiseurakunnan uskontunnustuksen vastaisesti, mutta hän puhui raamatunmukaan kirjoitusten mukaan.
Siunasin mielessäni tätä harmaapätää, jonka tiedän nyt lepäävän haudassa, että jospa seurakunnalla olisi avoimet Hengen korvat, he kuulisivat nyt totuuden.
Sinun mielestäsi hänen olisi pitänyt olla hiljaa. Olisitko jumalana panemassa sen kiinni.
Entäpä, jos Jumala juuri lähettikin hänet tuomaan kirjoitetun totuuden niille pappai- aatameille, joilla hapate oli käskirjoituksissa muistiinmerkittynä perinneoppina ja unohtunut kirjoitukset. Mietihän 123467... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, no. Mittaat taas lihassa. Syynäät sanan "kirkko" kyltin suhteen ovenkarmeja ja pidät ne ulkoiset komeudet, joissa on nimi - kirkkona - johon pykäät miehen, ja olet sitten siinä autuas. Satuin erään vapaakirkon tilaisuuteen joka oli adv.kirkon tiloissa. ilmeisesti kirkkosi. Kahvipöytäni vastapäätä sattui teitin pappi ja piti minulle "kuulustelun", mihin uskoin. Loppupäätelmä hänellä oli, että sinä voisit olla adventisti, eli samanmielinen.
En nyt ole kenenkään holhouksessa ja vieraana en viitsinyt siellä ääneen alkaa enempiä haastamaan, se vieraskoreus- kylässä. Uskon Sanaan, sekä teen niin sen ymmärykseni mukaan, mitä olen saanut Sanan ja Pyhän Hengen johtamana. Mutten jubileeraa joulujanne, kuten helluntaissa, enkä muutakaan kirkkojen oppimantraa, joka kahlitsee ihmisen ikäänkuin tunnustuksen kautta väärän vallan alle.
Annan tosin tilan kullekin, mutta Elämänkirjallisen, miten siihen tullaan, en sanoisi naista saastaiseksi. Katsos, jo Jumala on hänet puhdistanut, niin naisen suussa on totuus pelastavasta Isästä Kristuksessa. Pitäisikö minun laittaa tulppa miehenä naiselle, kun se harhaisena opetuksena on otettu ikäänkuin aikaamme.
Olisiko adventisteilla se, että seurakunnassa olisi vanhin ja senjälkeen kullakin olisi sananpaikka todistusarvona, kuten Apostolisena aikana kirjoitusten mukaan on.
Tuskin. Sielläkin, kuten muualla - helluntaissa ja luterilaisissa, katsotaan tarkkana, että kenen on oikeus puhua ja tehdään listat - eli rajataan Hengen työ seurakunnissa.
Kerran olin helluntaiseurakunnassa - ja sattuipa kuorolavalta eräs harmaapää sisar puhevuoroon. Sanon sisar- kun raamattu puhuu sisarista ja veljistä uskovien suhteen ja kuulin, että henkilö omi sydämessään Jeesuksen.
Niin tämä sisar puhui tavallaan helluntaiseurakunnan uskontunnustuksen vastaisesti, mutta hän puhui raamatunmukaan kirjoitusten mukaan.
Siunasin mielessäni tätä harmaapätää, jonka tiedän nyt lepäävän haudassa, että jospa seurakunnalla olisi avoimet Hengen korvat, he kuulisivat nyt totuuden.
Sinun mielestäsi hänen olisi pitänyt olla hiljaa. Olisitko jumalana panemassa sen kiinni.
Entäpä, jos Jumala juuri lähettikin hänet tuomaan kirjoitetun totuuden niille pappai- aatameille, joilla hapate oli käskirjoituksissa muistiinmerkittynä perinneoppina ja unohtunut kirjoitukset. Mietihän 123467...Olkoon mikä uskon suuntaus tahansa, niin on Raamatun vastaista naisille toimia pastorina/pappeina.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En näe kumpaakaan kristillisenä kirkkona. Leveän tien kulkijoita. Monet tavat ja opetukset epäkristillisiä.
Kristitty pitää Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä.
1234567---
- Anonyymi
Mitä mieltä naikkoset, feministit ja kunnolliset naiset ovat?
Arvostan tälläisiä vaimoja ja naisia.
"Samoin tulee vaimojen olla arvokkaita, ei panettelijoita, vaan raittiita, uskollisia kaikessa."- Anonyymi
Ketkä ovat naikkosia? Aika halventava nimitys. Onko oikeus nimitellä ketään? Jokaisella on ihmisarvo kuitenkin ja mahdollisuus muuttaa elämäntapansa. Esimerkkinä portto Rahab. Hän sai Jumalan hyväksynnän ja nimensä Raamattuun ja muutti elämänsä.
Ei ole aihetta lyödä rintaansa ulkokultaisena. - Anonyymi
Olemuksesta päätellen ja havaintoihin perustuen kuinka paljon näit Juhannuskonferenssissa naikkosia nuorempaa ja vähän vanhempaa sorttia?
- Anonyymi
Eivät kaikki naiset ole kunnollisia ja elä Jumalan tahdossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät kaikki naiset ole kunnollisia ja elä Jumalan tahdossa.
Naikkoset ovat ulkoisestikin katsottuna pyrkimässä miehiksi koska he eivät tahdo alistua Jumalan sanan alaisuuteen. Heillä on pitkä syntiluottelo.
Tämä aloitus on selvästi häiriömielessä lainettu. Kun oikeasti vakaita uskovia lukee niin nyt tulisi aikamme käyttää evankeliointiin, rukoukseen ja toistemme rohkaisuun. Aika on todella vakava. Tämä aikakausi on kulumassa loppuunsa. Jopa luonto huokailee kestokykynsä äärirajoilla. Pois jonnijoutava näpertely Jeesus tulee pian.
- Anonyymi
Myös naiset osaavat eksyttää jopa valittujakin.
Henkivaltaa ja femismiuskovaisuutta ei saa päästää hallitsemaan.
Trolli ja saatananpalvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510232
- 816833
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon434922- 614547
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella714257Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme323829- 472888
- 362665
- 402300
- 2161912