Eivät usko itsekään.

Usko ja luottamus jumalien apuun adventtikirkon piirissä tulee hyvin esiin taannoisessa Toivonlinnan Suomen kristillisen koulun tekemässä luokkaretkessä ja sen vaiheissa. Kukaan matkalainen ei uskonut palvomansa jumalan apuun, vaan visa pantiin vinkumaan ja lasten vanhemmat lähettivät rahaa, että pystyttäisiin jatkamaan oleskelua vieraassa maassa samalla kotiin pääsyä odotellessa.

"Gunnevi Peltonen kertoi, että oppilaiden vanhemmat olivat lähettäneet hänen tililleen rahaa oppilaiden tarpeisiin. Myös koulu siirsi rahaa Peltosen tilille, jotta kalliiksi tullut paluumatka saatiin maksettua.

"Paluumatkalle saadun bussin järjestämisessä auttoi suurlähettiläs. Hinnaksi tuli 400 euroa per oppilas. – Paluumatka tuli kalliimmaksi kuin koko luokkaretken budjetti, Peltonen kertoi."

"Maanantaina matkasuunnitelmiin tuli kuitenkin jälleen takapakkia – bussi olisi kyllä löytynyt, mutta kuljettajaa ei. Illalla näytti siltä, että ryhmä joutuisi viettämään Barcelonassa vielä viikon."

https://www.ts.fi/urheilu/125996/Turkulaisopettajien Visakortit vinkuivat

8

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanha juttu....todella vanha juttu...todella todella vanha juttu. Kertoo aloittajasta paljon.

      • 2010 tapahtunut tapaus. Eipä se nyt niin kovin vanha juttu vielä ole.
        Ovathan ne Raamatun satukirjan tarinat tuhansia vuosia vanhoja ja jotkut pölvästit niihin vieläkin uskovat?


      • Anonyymi

        9 vuotta tapahtuman jälkeen usko jumaliin on siis koulussa lisääntynyt? Niinkö?
        Kuitenkin selviä viitteitä on siitä, että se usko niihin jumaliin on vain vuosi vuodelta hiipumaan päin. Yhä harvempi enää kuuluu mihinkään kirkkoon tai uskontokuntaan Suomessa.


    • Anonyymi

      Typerä aloitus, joka ei oikeasti kerro ihmisten uskosta Jumalaan yhtään mitään.

      • Anonyymi

        No jos sillä porukalla olisi ollut uskoa edes sinapinsiemenen verran, niin heidät olisi saatu pois ilman rahan kulua ja turhaa odottelua.
        Tuskin he edes rukoilivat matkansa onnistumisen puolesta tai jos rukoilivat, niin se kaikui kuuroille korville. Eivät siis ole uskovaisia, vaikka käyvät mukamas kristittyä koulua.


      • Anonyymi

        Uskovaiset kovaan ääneen kerskuvat, kuinka he luottavat siihen, että jumala järjestää heidän asiansa, kun polvet verillä vain malttaa pyytää. Todellisuudessa kaikki on vain teatteria ja itsesuggestiota.
        Jokainen rehellinen uskova jo lähtökohtaisesti tietää, että jumalat ovat satuolentoja ja niille osoitetut loitsut ja rukoukset ovat yhtä hyödyttömiä kuin jos pyytäisit kiven muuttumaan leiväksi.
        Tästä syystä uskovaiset itse pyrkivät pääsemään ulos ongelmatilanteista tiedostaen samalla, että jumalien apuun on turha luottaa hitustakaan. Rukous on vain meditatiivinen pakokeino, jolla pyritään rauhoittamaan omaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset kovaan ääneen kerskuvat, kuinka he luottavat siihen, että jumala järjestää heidän asiansa, kun polvet verillä vain malttaa pyytää. Todellisuudessa kaikki on vain teatteria ja itsesuggestiota.
        Jokainen rehellinen uskova jo lähtökohtaisesti tietää, että jumalat ovat satuolentoja ja niille osoitetut loitsut ja rukoukset ovat yhtä hyödyttömiä kuin jos pyytäisit kiven muuttumaan leiväksi.
        Tästä syystä uskovaiset itse pyrkivät pääsemään ulos ongelmatilanteista tiedostaen samalla, että jumalien apuun on turha luottaa hitustakaan. Rukous on vain meditatiivinen pakokeino, jolla pyritään rauhoittamaan omaa mieltä.

        Höpöhöpö. Näytä minulle se Raamatun teksti, jossa Jumala lupaa korjaavansa rikkoutuneen linja-auton tai tiputtavansa rahasäkkejä taivaasta. Sellaista ei ole. Opettelisit ensin mistä koko uskossa ja Jumalan ilmoituksessa on kyse ennen kuin öriset tuollaisia satujasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset kovaan ääneen kerskuvat, kuinka he luottavat siihen, että jumala järjestää heidän asiansa, kun polvet verillä vain malttaa pyytää. Todellisuudessa kaikki on vain teatteria ja itsesuggestiota.
        Jokainen rehellinen uskova jo lähtökohtaisesti tietää, että jumalat ovat satuolentoja ja niille osoitetut loitsut ja rukoukset ovat yhtä hyödyttömiä kuin jos pyytäisit kiven muuttumaan leiväksi.
        Tästä syystä uskovaiset itse pyrkivät pääsemään ulos ongelmatilanteista tiedostaen samalla, että jumalien apuun on turha luottaa hitustakaan. Rukous on vain meditatiivinen pakokeino, jolla pyritään rauhoittamaan omaa mieltä.

        jumalat ovat ihmisten keksintöä, mutta Jumala ei. Hän on.

        Mistä te oikeasti edes tiedätte mitä retkeläiset mahdollisesti rukoilivat ja miten Jumala siihen vastasi. Ette mistään. Kunhan örisette.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe