HS: Tallinnan-tunnelia puskeva Peter Vesterbacka ryhtyi kiistellyn Jäämeren radan veturiksi – miljardien hankkeen rahoittaisivat ulkomaalaiset
Ilkka Luoma 9.5.2019 - 14:54
Kiinalaiset eivät rahoita hanketta Norjan osalta, Norja on natomaa ja se omaa itselleen muutoinkin riittäviä pääomia. Sen sijaan Kiina on kiinnostunut Petsamon Liinahamarista, jonne suomalaiset voisivat Saimaan kanavan tavoin vuokrata ratapohjan ja satama-alueen, jolloin operattoriksi tulisi suomalainen toimija.
Tämä kiinnostaa Kiinaa, samalla saataisiin uusin mahdollinen satama pohjoisen liikenteeseen - Koillisväylän pohjoisen Euroopan erääksi päätesatamaksi, josta huolehtisi puolueettoman valtion toimija/ toimijat. Vesterbackan kannattaa keskustella tarkemmin kiinalaisten kumppaneidensa kanssa. Moskova ja Kreml on tietoinen suomalaisten Liinahamari-hankkeesta. Jäämeren ratalinja muuttuisi oleellisesti Petsamo-projektissa, jossa hyödynnettäisiin meidän aikaisempaa "oikeaa kättä"!
…
4078
Koillisväylä tulee päättymään Petsamon Liinahamariin?
0
64
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199