Helluntailaisuudessa korostetaan
- voimailmiöitä
- väkevyyttä
- kirkkomaisuutta eikä piskuista laumaa
Jumala hävittää väkevät saarnaajat.
Hes. 34:16
Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
Miksi "väkevät" h-saarnaajat eivät pelastu?
23
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jumalan Valtakunta = Piskuinen lauma
Luuk. 12:32
Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.
Kuinkahan moni pappi uskoo tähän?
Viekö pappi laumansa perille asti tai edes ahtaallr portille?- Anonyymi
Jos "piskuisessa laumassa" sattuu olemaan 46 000 jäsentä, niin jotenkin se on organisoitava.
"Viekö pappi laumansa perille asti tai edes ahtaallr portille?"
Papit eivät pelasta. Ylimmäinen Pappi (=Jeesus) on sen homman jo hoitanut ja vie laumansa perille asti. Maallinen pappi voi vain osoittaa tietä. Mutta jokaisen kristityn on se itse Jeesuksen kanssa kuljettava.
- Anonyymi
Olisiko naissaarnaajilla ja - opettajilla antaa uutta viiniä?
Meitä halutaan viedä kuin pässiä narussa. - Anonyymi
Väkevä saarnahan on uskon Sanan saarna, Sana rististä.
8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
( Room. 10. )
Pelastus on vain Kristuksessa olevilla.
Paavali saarnasi "uskon Sanan saarnaa, Sanaa rististä.
17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1. Kor. 1. )
Kaikki mitä siihen lisätään, on ainoan "Uskon Sanan saarnan" ulkopuolella olevaa, "toista evankeliumia", kuten tiedämme nämä toista evankeliumia edustavat selitysopit.
Kaikki on Kristuksessa lahjoitettu ihmiskuntaa varten ja sen vuoksi Paavali saarnaakin:
14. Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, ..
( Gal. 6. )
Siinä on kaikki, Uskon Sanan saarnassa, Sanassa rististä, Jumalan Karitsan antamasta täydellisestä uhrista.
Joten kukaan, ei kukaan, saa kerskata muusta kuin Herrasta.
Uskon Sanan saarna, saarna Jeesuksen Kristuksen rististä, on kaiken keskiössä.
Vain "uskon Sanan saarnassa" on pelastus, pyhitys, parantuminen jne., mutta niistä ei tule saarnata ohi kaiken keskiössä olevan "Sanan rististä" ohi, erillään.
Väkevät saarnaajat saarnaavat "Uskon Sanaa", Sanaa rististä, ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Usko.Toivonen- Anonyymi
Korvasyyhyä ja vesitettyä evankeliumia ilman parannuksentekoa.
Lisää tälläistä kuulijat janoavat ja jopa juopuvat tästä. - Anonyymi
Armovarkaat eivät pelastu.
- Anonyymi
Tarkoitatko "anonyymi x", että sinulla on jotakin annettavaa Herralle, jolla ansaitset pelastumisen?
Ajattelahan ristin ryöväriä, mikä oli hänen parannuksen tekonsa?
Ja ajattelehan Saulusta, lain vanhursakauden suhteen nuhteetonta, mikä oli Sauluksen parannuksen teko?
Mikä on sinun parnnuksesi teko, kuinka olet onnistunut tulemaan vanhurskaaksi omilla parannuksen teoillasi?
Mikä on sinun kerskauksesi "anonyymi X"?
Usko Toivonen - Anonyymi
Toiselle "anonyymi X":lle:
Varastiko ristin ryöväri Jumalan armon?
Vai mihin ansioihin hän saattoi perustaa armaduksen ansaitsemisen? - Anonyymi
Armo ei koske "väkeviä helluntaisaarnaajia" vaan kadotus Hesekielen profetian mukaan.
"Te kyykäärmeen sikiöt" sanoi Jeesus tarkoittaen pappeja. - Anonyymi
"anonyymiX":lle.
Jeesus puhui Mooseksen istuimella istuville, lainoppineille, hallitusmiehille, kohdistaessaan nuo sanat ulkokultaisille ihmisille.
Sellainen "kyykäärmeen sikiö" oli myös lainvanhurskauden suhteen nuhteeton Saulus. Ihmisten edessä hurskaalle näyttävä, mutta Jumalan edessä suuri syntinen, armon tarvitsija.
Siitä ajasta, jolloin Paavali kerskasi lihastaan, entisestä vaelluksestaan juutalaisuudessa, Paavali todistaa arvostaneensa sitä "ulosteen verran", eli ei mitään arvoa laskenut Paavali sille Jeesuksen tuntemisen rinnalla.
6. intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
7. Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
9. ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
( Fil. 3. )
Minkä sinä luet voitoksesi "anonyymiX"?
Usko Toivonen
>>Miksi "väkevät" h-saarnaajat eivät pelastu?>>
En ole käynyt tarkistamassa.- Anonyymi
Miksi sinulla on kielteinen ja vääristynyt kuva kristinuskosta?
- Anonyymi
Mielistelijä pastorit __ ___ kadotuksen tie sinua varten.
- Anonyymi
Taas kerran toriatti kaivaa syytöksiä hellareita vastaan. Toraistit ovat eksyttäjiä ja heidän isänsä on minun veljieni syyttäjä.
Sanassa on kirjoitettu: Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa.
Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle pelastukseksi.
Sanan mukaan on oikein olla väkevä Herrassa ja Sanan tuntemisessa.- Anonyymi
Jospa se on väärästä hengestä tulevaa väkevyyttä.
Helluntailaissudessa väkevä herätys tarkoittaa kaatamisherätystä (Niilo Yli-Vainio).
Helluntaikirkko ei täytä piskusen lauman kriteereitä.
Onko pastoreilla halua vastata Jumalalle tekosistaan? - Anonyymi
Edustaako Helluntaikirkko piskuista laumaa?
Jumalan Valtakunta = Piskuinen lauma
Luuk. 12:32
Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan. - Anonyymi
Kuka siitä "piskuiseen laumaan" kuulumisesta päättää, ihminenkö vaiko Jumala?
9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
( Ilm. 5. )
Joku järjestö saattaa opissaan julistaa "vain meillä on totuus", ja niitä kilpailevia "totuuksia", eli oopeja on paljon, kukin omistaa siis tuon "piskuisen lauman" koskevan vain itseään.
Onko siis jollakin oppiryhmällä Kristuksen Pyhä veri yksinoikeudella käytössään????!!!!
Usko Toivonen - Anonyymi
"Sokea sokeaa taluttaa".
Mitä tämä sokea taluttaja tarkoittaa? - Anonyymi
>> Mitä tämä sokea taluttaja tarkoittaa? >>
Tässä sitä kysymystä Jeesus itse valoittaa ( tässä on kysymys siitä, kun sokea saa hengellisenkin näön ).
35. Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?"
36. Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?"
37. Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu".
38. Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä.
39. Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
40. Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
41. Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
( Joh. 9. )
Usko.Toivonen
- Anonyymi
Laki käskee viettämään sapattia hiljaisuudessa. Miksi sinä toraisti et noudata sapattikäskyjä?
- Anonyymi
Keskustelussa aiheena ei ole toora vaan helluntailaisuus.
Olet todella pihalla kuin lumiukko.
Varo susia lampaiden vaatteissa tarkoittaa pastoreita yms. vastuunkantajia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelussa aiheena ei ole toora vaan helluntailaisuus.
Olet todella pihalla kuin lumiukko.
Varo susia lampaiden vaatteissa tarkoittaa pastoreita yms. vastuunkantajia."Varo susia lampaiden vaatteissa tarkoittaa pastoreita yms. vastuunkantajia."
Entäs löysäpuheisia vastuuttomia nettikirjoittelijoita, jotka yrittävät mustamaalata Jumalan valtakunnan työtä tekeviä?
- Anonyymi
Toraavouhkajien käytännön mukaan joka ikisen ketjun aihe on toorauskonto.
Hellaripalstalle teidän tooravuohkaajien melskamisen perustella ei saa muuta kirjoittaa kuin antikristillistä tooraoppia suoraa pimeydestä.
Alahan viettää sapattia äläkä valehtele täällä.
'Susi lammasten vaatteissa' on mm. toorapastori eli antti wuoltee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1095143
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2642120- 911736
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401200Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3411187Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051110- 501109
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1521101- 1111059
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os85994