Nyt on ollut keskustelua luoda velkakatto ko6titalouksille.
No varmasti aivan paikallaan. Sen vain täytyy olla hyvin muotolitu ja perusteltu.
Enemmän kuitenkin toivoisin kiinnitettävän huomiota näihin korttiluottoihin. Niiden myötä se velkaantuminen usein tapahtuu, siis kulutusluottojen .
Televisiossa olleen ohjelman mukaan sänky tuli kalliiksi. Sänky varmasti tarvittiin ja siihen oli miehellä käteiset varatkin, mutta hän ei saanut liikkeessä maksaa käteisellä, vaan hänelle tehtiin luottotili. Karskahti oikein korviin, kun tämä herra sanoi, että kun näin tuli tilille rahaa, niin kyllähän niitä tarpeita aina löytyy.
Kun tämä ajatus siitä, että tuo on rahaa, saataisiin väännetyksi, että se on velkamäärä, jota voi käyttää ja tarkoittaa, että se pitää pystyä maksamaan myös kuukausittain laaditun suunnitelman mukaan pois.
Minusta kenenkään ei tarvitse ottaa tuollaista korttiluottoa, vaan sanoa, että maksaa sen sillä omalla käteisellä rahallaan. Useinhan taitaa olla, että jokin taho kaupassa saa ns etuutta onko se liike vai myyjä.
Minusta tämä korttiluottojen ja pikavippien tarjoamainen pitää saada karsittua mahdollisimman vähiin. Niiden kulut ovat aivan hirvittävät.
Meidän kaikkien tulisi elämään sillä tulolla mitä saamme, tietenkään emme pysty näin aina saamaan haluamaamme. Luin myös presidentti Niinistön kuvailun säästämisestä ja ymmärrän myös samoin, että silloin jää säästön jotakin eli ei mene kaikki raha mitä saadaan heti ostamisiin.
Hän tosin antoi ymmärtää, että Suomen valtionkaan talouden hoitajat eivät ole kymmeneen vuoteen saaneet mitään säästöön ja olisi aika alkaa säästämään.
Televisiossa olleen kertomuksen kertonut oli joutunut kierteeseen, hänelle tehtiin luottorajan korotuksista tarjouksia ja hän tarttui niihin ja käytti korttiluoton aina ja niin se velka kasvoi oliko peräti 28.000. eli hänen sänkyostoksensa ja siinä pakolla tehty luottokortti vei mukanaan, olisihan sen korttilainan tuohon sänkyyn voinut maksaa kerralla pois ja olla käyttämättä luottoa.
Liian monen elämä menee näissä erilaisissa korttiluotoissa ja vie kierteeseen. Kun sitten on tilipäivä, niin onkin maksettava monella jopa kymmenen eri firman korttiluottoja. Moni myöskin ajattelee, että ostan sen nyt ja sitten maksan alimman mukaan takaisin, kun näitä kertyy monesta paikasta, tilipäivä on korttiluottojen lyhennyspäivä ja elämään ei enää jää yhtään mitään eletään aina ennakkoon se tili ja tulee eteen se päivä, että se tili ei enää riitä näiden maksamiseen, siitä alkaa maksumääräysten ja sitä tiedä ulosoton vaateet.
Varmasti loppuu kaiken ostaminen, enää ei ole luottoa ja nyt sitten saa todella laske jokaisen sentin, miten saa ostettua ruuan, maksettua asunnon ja elämisen kulut.
Nyt opetellaan säästämään ja kuten ohjelmassa tuli esille, vaikka saisi maksettua velat pois, säilyy merkintä vielä vuosia ja estää monia asioita elämässä.
Kenenkään ei tarvitse lähteä tuohon korttiluotto elämään mukaan, tarvitsee vain itse päättää, että luotolla ei osteta kulutus tavaroita.
Itse inhoan suuresti, että luottotarjouksia tulee sähköpostiin, puhelimeen yhtenään. Itse osaan pyyhkiä sellaiset heti pois, tosin toivoisin, että voisin tehdä lopullisen eston sellaisille. Tarvitsen kuitenkin noita toimia.
Sinä joka kärsit jo luottomäärästäsi, tee vahva päätös siitä, että enää ei yhtään luottokortti ostosta, vaan alat maksaa pois olevia. Kuten ohjelmassa tuli esiin, ensin pienet, kalliit vippiluotot.
Ehkä tarvitset apua niiden järjestelyihin, mutta niistä todella pääsee ulos jos tilanne on vielä hallinnassa ja sen jälkeen ei enää koskaan kululutusluottoja.
Kortilla ostaminen voi tapahtua Debet maksuna, silloin maksat omalta tililtä. Tätä käytän itse.
En koskaan käytä Kredit puolta eli luottoa, vaan olen todella yrittänyt koko ikäni pärjätä omilla tuloilla, jotka ovat pienet, en ole voinut mennä ostamaan uusia vaatteita jatkuvasti tai muutkaan , ensin on pitänyt laske onko minulla varaa. Käyhän ei kannata luotta ottaa.
Velkaantumisesta
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760