En ymmärrä kai ollenkaan tuota? Olin töissä lähes kuukauden päättyneessä jaksossani (normaalisti 65 pv), jota pidennettiin (siis 65 työpäivät) tällä työssäoloajalla. Lisäksi vaadittiin jotain muuta aktiivisuutta eli 5 työpäivää lisää työttömyyspäiville jaksolle. Eikö yli 2 viikkoa kestävä työ osoitakaan aktiivisuutta?
Aktiivisuuden täyttäminen
27
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu kai tarkastelujaksosta, joka on jokaisella 65 päivää. Mut ajankohta riippuu siitä milloin työttömyys on alkanut.
- Anonyymi
Onneksi tämä työttömömien aktiivius-pomputus tulee loppumaan Rinteen hallituskaudella.
- Anonyymi
Ei taatusti lopu. Rinne tekee just niinku Sipuli sanoo, että valtasuhde pysyy hallituksessa, jos se noilla byt kaavaillulla kokoonpanolla toteutuu. Vappusataset ja aktiivimallin poisto olivat vain tyhjiä vaalilupauksia.
- Anonyymi
Taatusti loppuu. Sipilällä ei ole omaa sanomista hallitusohjelmaan, kun luopuu Keskustan puheenjohtajuudesta. Ei tule edes riviministeriksi.
Pitkäaikatyötön
Ei pidä yrittääkkään täyttää ihmisoikeusrikollisten säätämän lain kohttuuttomia ehtoja.
Olen valittanut kaikista noista aktiivimallin mukaisista työmarkkinatuen alentamisista ja jos aktiivimalli puretaan ennen kun ne valitukset jotka on nyt sosiaaliasiain muutoksenhakulautakunnassa ehtivät vakuutusoikeuteen. Kun lievemmän lain mukaan pitäisi mennä ja ei ole enää lakia jonka perusteella nuo leikkaukset on aikoinaan tehty niin silloin pitäisi nuo valitukset hyväksyä. Vakuutusoikeuden riippumattomuus tai pikemminkin sen puute on yleisessä tiedossa, samoin muutoksenhakulautakunnan maine hylkäysautomaattina. Kaiken lisäksi kaikissa noissa Kelan päätöksissä on muotovirhe ja ne pitäisi palauttaa takaisin Kelalle mutta olen todella hämmästynyt jos niin käy. Tuo muotovirhe on kaikissa niissä sadoissa tuhansissa päätöksissä jotka Kela on tehnyt ja se on kyllä selvä puute kun siitä on erittäin selvästi hallintolain 7:44§:ssä sanottu mutta Kela kiistää virheen valehtelemalla puutaheinää.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264249/kelan-virheellinen-ja-puutteellinen-paatos
Aktiivimallin innoittamana tein valituksen 21,5-kertoimen käytöstä toimeentulotuessa ja Kela-raukka sai "pataan" hallinto-oikeudessa. Nuo aktiivimallin leikkauset on Kela maksanut toimeentulotukena eli n. 450 € ja Kela joutui maksamaan tuosta laittomasta 21,5-kertoimen käytöstä 409,58€. Jos vielä nuo valitukset hyväksytään niin rahan tuloa ei voi estää. Varsin hyvin olen tienannut tuolla aktiivimallilla joka tapauksessa. Silti vastustan aktiivimallia.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15157980/oikaisuvaatimus-215-kertoimen-kaytosta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15551942/hallinto-oikeuden-paatos-215-kertoimen-kaytosta
Kela-roisto on käyttänyt laittomasti tuota 21,5-kerrointa varmaan tuhansiin tai jopa kymmeniin tuhansiin asiakkasiin ja siten varastanut heiltä varmaan miljoonia euroja lain mukaan asiakkaille kuuluvia tukia. Jos valitusaika on jo päättynyt niin virheenkorjausta voi vaatia vielä 5 vuotta päätöksen jälkeenkin. Olisi Kela-paskiaiselle oikein että se saisi käsiteltäväkseen kymmeniä tuhansia virheenkorjausvaatimuksia ja joutuisi maksmaan varastamansa tuet asiakkaille.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434#O2L8
En ole enää lekikki-iässä (62 v) joten en lähde leikkimään noiden aktiivimallin touhujen kanssa, töihin ei enää pääse minnekkään mutta pääsen eläketuelle lokakuun alusta ja en voi kirjoittaa sitä tähän mihin saavat sitten työntää aktiivimallinsa ja 21,5 kertoimensa.- Anonyymi
Se oli ennes vanhaan kun siirrettiin kevyempiin tehtäviin vanhemmiten. Lentäjistä saattoi tulle reittisuunnittelijoita ja koneistajista ehkäpä koneistamon esimiehiä ,mutta nykyään tuo työkokemus vanhentuu kun työ menee alta.
Kokemuksen karttumisella on pyyhkäisty takapuolta ja ihmiset laitettu leikkmään kuvaimallasi tavalla ,tehden heistä syyllisisiä tilanteeseensa. Päälle on rykäisty eläkeiän nosto ja paikkamaan oettu nuoeremipa ns."ammatin taitajia".Ei ihme että kaikki menee persiileen . Kohtuullisuutta tai asioiden parempaan suuntaan kääntymistä noilla eväillä on turha odoitaa... - Anonyymi
Juu, miksi tosiaan lähes joka alalla työkokemus vanhenee parissa kolmessa vuodessa? Silti työn sisältö on samaa kuin ennenkin - ja kanssaihmisetkään nyt ei ole niin kovasti muuttuneet luonteeltaan muutamassa vuodessa.. Ei oteta edes viimeisenä mahdollisena hakijana välttämättä huomioon, jos ei ole tuoretta työkokemusta alalta.
- Anonyymi
ihmetyttää että politikkojen kansalle ja äänestäjilleen antamat lupaukset ei tarvitse tarkoittaa lopulta mitään... miten tällanen on mahdollista ja et suomen kansa ei nosta kunnon meteliä siitä ja vaadi äänestäjinä tilille lupauksistaan ???
- Anonyymi
Ei tota normaali kansalainen ymmärräkkään. Sotkee vaan kaikki asiat muutaman tunnin "työ"
Mietin kauanko - 4,65% rokotus kestää ja lopettavat rahantulon kokonaan. Kohta puolet kansasta saa vain toimeentulotukea kelasta olisko 450€/kk siihen se menee. Kirpputorilta olen ostanut vaatteet jo 5 vuotta. - Anonyymi
Älä herranjumalasentään ala täyttämåän niiden lakia.
- Anonyymi
minä olin 14v(siin väliis 2 ammattiin valmistavassa koulussa)65v töissä.no 51vuotta!?jot silleenhä tää ELÄMÄ kaltoinkohtel.
- Anonyymi
? Siis, esimerkiksi jaksolla tehty työ lasketaan jakson aktiivisuuteen. Vaikka maksettaisi soviteltua päivärahaakin. Että jokin tuossa nyt ei täsmää, mitä kerrot.
Ei sitä tehtyä työtä joltain ajanjaksolta siirrellä yhtikäs minnekään, kun olet kerran päivät sovitellun maksajalle ilmoittanut.
Eikä mitään tarkastelujaksoja pidennetä. Minulla joka teen muu-osa-aika, on ihan tasan tarkkaan ne jaksot kuten muillakin, ei niitä venytetä tai töitä pätkäistä minnekkään eri jaksojen jatkeeksi.
Ootkohan ymmärtänyt jotain väärin? - Anonyymi
Hei
Ok, nyt ehkä ymmärrän! Siis kun päättyneen kuukauden työtilanteesta ilmoittaa, niin pitääkö lisätä työtön-valinnan kohdalle niille päiville töissä/koulutuksessa, kun on työnhakuvalmennuksessa, jos on esim. Spring Housen valmennuksessa eli te-palvelujen valmennuksessa? Ja lisäksi laittaa kopiot valmennukseen osallistumisesta mukaan. - Anonyymi
Siis aktiivisuushan riittää 65 päivän jaksoissa ja on silloin yhtensä 5 päivää? Eihän ne päivät tarvi olla samassa kuukaudessa?
- Anonyymi
Istuin kahdella uravalmennuksella tuona aikana kun aktiivisuutta katsottiin, mutta silti rosvoavat sen osan ettei ole aktiivinen ollut. Turhaan noita kursseja käy.
- Anonyymi
Joo, ihan hölmön hommaa tää aktiivimalli...tällä tavoin toteutettuna.
Samantyyppistä kurssia käydään vuodessa ainakin 4 kertaa.
Nyt sitten kun "osaa" tehdä työhakemuksia ja kukaan työnantaja ei siltikään ota töihin niin katsotaan että ET OLE AKTIIVINEN.
Minkä MINÄ SILLE VOIN JOS EN KELPAA TYÖNANTAJILLE!
Voi että sieppaa.
- Anonyymi
Työnhakuvalmennus sentään henkisesti tukee ainakin tällaista kuin minä, joka haluaa olla toisten kanssa pohtimassa ja tekemässä ja keksimässä jotain uutta. Sitä tuntee itsensä enemmän eläväksi ja hyödylliseksi jonkun päivän. Muutama tärkeä seikka sieltä iskostuu mieleen mitä työnhaussa ja haastattelussa on syytä muistaa. Lopulta kuitenkin haastattelu, johon pääsee, voi mennä monesta syystä pieleen, vaikka olisi kuinka sopiva ja pätevä hakija.
Enpä olisi uskonut itsekään, että en saa enää työtä uutukaisella pätevyyden osoittavalla tutkintotodistuksellani ja työhistoriallani. Haastattelussa täytyisi olla täydellinen, sopiva ja miellyttää työnantajaa. Kertaan nykyisin usein todistuksestani mitä osaan koska muutoin en uskoisi itsekään enää hallitsevani mitään.- Anonyymi
Miksi pitäisi olla "täydellinen" ja vetää jotain "roolia", miksei saa olla sellainen kuin on? Nykyään jatkuvasti sanotaan, että pitää hyväksyä ihmisiä sellaisina kuin he ovat, olla kehopositiivisiä, ylipaino on ok, sitä ei tarvitse hävetä, on XXL malleja, äidit näyttävät synnytysarvensa ja sellulliitinsaä. Kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia, kristit ja muslimit, valkoiset ja ei.
Mutta jostain syystä työhaastattelussa, pitää muokauttua työnantaajan arvoihin ja haluihin, pitää suorastaan valehdella, eikä saa olla oma itsensä.
Onko tämä ok vuonna 2019? Jos en kelpaa sellaisena kuin olen, niin työnantaaja saa tunkea työpakansa sinne minne aurinko ei paista. Menköön itse siivoamaan ja tyhjentämmän roskiksen. En aio tehdä työtä suvaitsemattomalle rasistille. Huono työvoimapula, jos ei halua olla töihin. - Anonyymi
Tuota... olen itse 50-vuotias, hyvä että saan loman pitää muutaman viikon loppukesällä. Edellinen työnantaja otti itse minut töihin, ja nkyisellä samantapainen ura on jatkunut, olin vajaan vuorokauden työtön siinä välissä. Ja ihan itseni, en ole tarvinnut perustella mitään.
Työni on itsenäistä, ja vaatii fysikkaakin. Sekä täsmällisyyttä, ja työmoraalia. Voisit kokeilla seuraavaan hakemukseesi ottaa itse selvää työpaikasta, ja lätkäistä hyvin lyhyesti että haluat heille töihin, se ja tämä on heillä sinulle tuttua(kun vakoilit mikä on), ja katsoisit mitä tapahtuu, soittaako työhönottaja suoraan sinulle haastattelukutsun sijasta.
Myös tarjoutuminen tekemään harjoitteluna näyte työtaidostaan, on hyvä juttu.
- Anonyymi
No ny ne jo pyörtäävä puheitaa .Toi aktiivi malliha piti purkaa lähes kaikkie nykyste hallitus puoluede mielest enne vaaleja ny puretaa vast jos korvaava malli saadaa aikaseks.Ei taida kukkaa oikeest välittää ihmisist ja heitin hyvin voinnist. Taitaa olla nii et se mikä aidosti kiinnostaa on valta ja a asema
- Anonyymi
"Mutta jostain syystä työhaastattelussa, pitää muokauttua työnantaajan arvoihin ja haluihin, pitää suorastaan valehdella, eikä saa olla oma itsensä."
Minä olen nykyään aina oma itseni, ja sepäs ei kelpaakaan näille, tulevat vihaiseksi ja jos kyselevät tyhmiä kuten, miksi valitsisimme sinut? , niin vastaan" Miksi valitsisin sinut? " Tai mitkä ovat hyvät ja huonot puolesi?" Onhan niitä ja näitä jokaisella". Oletko enemmän ryhmätyöskentelijä vaiko itsenäinen? "Molemmat käy". Kerro hyviä puoliasi? "Hyvin menee, kyllä se siitä". Mitä arvostat työntekijöissäsi "Henkisiä ominaisuuksia". Mitä olet tehnyt 5v työttömyysaikanasi? "Käynyt salilla, suihkussa, tehnyt ruokaa kotona, lenkkeillyt, käynyt kaupungilla ruokaostoksilla, hengittänyt.." Mitä odotat tulevalta työltäsi? "Töitä". Millainen työntekijä olet "Työntekijä". Miten näet itsesi ja tulevaisuutesi 10 vuoden päästä? "10v vanhempana". Mitkä ovat tulevaisuuden tavoitteesi urallasi? "Kasvaa Pyhässä Hengessä henkisesti Jumalan tahdon mukaisesti".- Anonyymi
Mitä odotat tulevalta työltäsi, Palkkaa jolla elää.
- Anonyymi
Teet typ sopparin digi ja tutkimuspajan kanssa kuntoutussäätiössä Malminkartanon Pakarituvantie 4-5
00410 Helsinki
Voit tehä vapaasti projekteja pajan tietokoneiden kanssa. Max 1 vuosi pajalla ja saa 9 euron kulukorvaukset, matkalippu korvaukset ja täyden työttömyysturvan. Pajalle kaikki työttömät it kykyiset. - Anonyymi
Loistavaa. Onko se 30min/pv? Muuten skippaan orjailut.
- Anonyymi
Työnantajan mielipide.
Tuolla syyllistettiin työnantajia kun eivät palkkaa henkilöä joka haastattelussa ei osoita minkäänlaista innostusta työstä.
Monet luulevat että ei ole muuta kuin palkata töihin.
Jokaisesta joka palkataan töihin tulee kustannuksia, työterveys, perehdytykset, yms. Lisäksi työntekijän pitää tuottaa oma palkkansa lisäksi eläke, vakuutus, työttömyys yms. maksut.
Eikä työnantaja ihan harrastuksen vuoksi pidä työntekijäitä, pitäähän sillä tuotolla kehittää yritystä ja jäädä jotain viivan alle.
Sellainen työntekijä joka viis veisaa yrityksen säännöistä, arvoista, työmoraalista yms. ja lisäksi aiheuttaa eripuraa työyhteisössä ei ole toivottu työntekijä
Miksi palkata töihin jos haastattelun perusteella tietää menettävänsä rahaa?
Toinen valitettava juttu on se että nykynuorten vanhemmat eivät ole tehneet omaa hommaansa, nuoruus on valmistautumista aikuisuuteen. valitettavasti työelämään tulee lähes kolmikymppisiä lapsia ilman minkäänlaisia sosiaalisia taitoja joita tarvitaan työelämässä, näitä sitten pitäisi työnantajan alkaa opettamaan.
Vielä vuosituhannen vaihteessa löytyi töihin henkilöitä joilla oli perustaitoja tehdä töitä, nyt ne ovat erittäin harvassa.
Itse irtisanoin nuorimmat työntekijät ja jätin vanhimmat jäljelle näin ajetaan firma alas ja lakkautetaan kun työntekijät ja itse eläköidyn.
Valitettavasti en näe tulevaisuutta nuorempien taholta. - Anonyymi
Minulta Kela varasti veronpalautusrahoja. Joskus toimitin verokortin sinne ja se oli jotain 17%, sitten tuli lappu kotiin ja jossa sanottiin että, vähimmäis prosentti jonka otamme on 20%, ja veronpalautuksessa en saanut mitään takaisin loppujenlopuksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452897Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen452835Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232618Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3341684- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193907Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43702