jahas, ROT heräilee

7

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Painovoimaa ei ole koskaan tapahtunut eikä tule tapahtumaan."

      Hihhulit ovat puupäissään onnellisia kun kelluvat vedenpaisumuksensa ohi ja päissä ei ole mitään happanevaa

      • Anonyymi

        Tuli tästä mieleen: jos painovoimaa ei ole ei ole myöskään putoamiskiihtyvyyttä. Käsittääkseni painovoiman kiistävät kretut selittävät esineiden putoamisen sillä, että tiheämpi kappale syrjäyttää harvemman.

        Toisin sanoen jos lentäessä koneeseen tulee vika tarvitsee vain avata ovi ja astua tyynesti ulos, laskuvarjoa ei tarvitse. Koska painovoimaa (eikä siis myöskään kiihtyvyyttä) ei ole laskeudut tasaisella nopeudella maahan ja ilman tihentyessä alaspäin tullessa nopeutesi itse asiassa laskee vähitellen. Ja lopuksi laskeudut pehmeästi maahan. Hieman pienemmässä mittakaavassa tuo onnistuisi jonkin korkean pilvenpiirtäjän luona. Tarvitsee vain nousta katolle, astua reunalta alas ja laskeutua pehmeästi kadulle. Eikö ole hienoa, kun ei tarvitse lainkaan pelätä putoamista korkealta ?

        Ja tuosta tiheämpi syrjäyttää harvemman periaatteesta seuraa myös mielenkiintoinen ilmiö. Otetaan lakana, metallikuula ja hieman lekasoraa tai vastaavaa. Kaivetaan maahan kuoppa ja täytetään se soralla. Kuopan päälle pingotetaan lakana ja lopuksi pudotetaan metallipallo korkealta. Mitä tapahtuu ?

        Aluksi pallo tietenkin laskeutuu tasaisella nopeudella ilman halki (koska on tiheämpi kuin ilma). Koska painovoimaa ei ole se ei tietenkään nopeudu lainkaan matkalla. Kohdatessaan lakanan se hidastuu (koska tiheysero pienenee), mutta painuu silti tasaisella nopeudella suoraan lakanan läpi, jonka jälkeen se putoaa taas tasaisella nopeudella maahan. Koska sora on ilmaa tiheämpää, mutta metallikuulaa harvempaa kuula uppoaa myös soraan tasaisella nopeudella. Lopuksi se voi vielä upota syvälle maahan sorakerroksen alapuolella. Ja jos kuula on tarpeeksi tiheä (osmium lienee kaikkein tihein ei-radioaktiivinen materiaali) se saattaisi jopa upota useiden kilometrien syvyyteen maapannukakkuun !

        Tuo siis sillä oletuksella, ettei painovoimaa ole vaan esineiden putoaminen perustuu "tiheämpi syrjäyttää harvemman" teoriaan.

        -TheRealJ


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuli tästä mieleen: jos painovoimaa ei ole ei ole myöskään putoamiskiihtyvyyttä. Käsittääkseni painovoiman kiistävät kretut selittävät esineiden putoamisen sillä, että tiheämpi kappale syrjäyttää harvemman.

        Toisin sanoen jos lentäessä koneeseen tulee vika tarvitsee vain avata ovi ja astua tyynesti ulos, laskuvarjoa ei tarvitse. Koska painovoimaa (eikä siis myöskään kiihtyvyyttä) ei ole laskeudut tasaisella nopeudella maahan ja ilman tihentyessä alaspäin tullessa nopeutesi itse asiassa laskee vähitellen. Ja lopuksi laskeudut pehmeästi maahan. Hieman pienemmässä mittakaavassa tuo onnistuisi jonkin korkean pilvenpiirtäjän luona. Tarvitsee vain nousta katolle, astua reunalta alas ja laskeutua pehmeästi kadulle. Eikö ole hienoa, kun ei tarvitse lainkaan pelätä putoamista korkealta ?

        Ja tuosta tiheämpi syrjäyttää harvemman periaatteesta seuraa myös mielenkiintoinen ilmiö. Otetaan lakana, metallikuula ja hieman lekasoraa tai vastaavaa. Kaivetaan maahan kuoppa ja täytetään se soralla. Kuopan päälle pingotetaan lakana ja lopuksi pudotetaan metallipallo korkealta. Mitä tapahtuu ?

        Aluksi pallo tietenkin laskeutuu tasaisella nopeudella ilman halki (koska on tiheämpi kuin ilma). Koska painovoimaa ei ole se ei tietenkään nopeudu lainkaan matkalla. Kohdatessaan lakanan se hidastuu (koska tiheysero pienenee), mutta painuu silti tasaisella nopeudella suoraan lakanan läpi, jonka jälkeen se putoaa taas tasaisella nopeudella maahan. Koska sora on ilmaa tiheämpää, mutta metallikuulaa harvempaa kuula uppoaa myös soraan tasaisella nopeudella. Lopuksi se voi vielä upota syvälle maahan sorakerroksen alapuolella. Ja jos kuula on tarpeeksi tiheä (osmium lienee kaikkein tihein ei-radioaktiivinen materiaali) se saattaisi jopa upota useiden kilometrien syvyyteen maapannukakkuun !

        Tuo siis sillä oletuksella, ettei painovoimaa ole vaan esineiden putoaminen perustuu "tiheämpi syrjäyttää harvemman" teoriaan.

        -TheRealJ

        Jos Maan ilmakehässä on harvempa ilmaa ylhäällä ja tiheämpää ilmaan alhaalla, niin nehän vaihtavat oitis paikkaa keskenään, sikäli kun tiheämpi syrjäyttää vähemmän tiheän. Itse asiassa kaikki vähänkään tiheä poistuu 'taivaan tuuliin'.
        Myös kaikki tieheähköt kappaleet, kuten kahvakuulat lähtevät kohti korkeampia ilmanaloja, kun niitä ei edes gravitaatio pidättele.


    • Anonyymi

      "Evoluutiouutisia"? Eihän evoluutiota ROTin mukaan ole olemassakaan.

      • Anonyymi

        Eli satuilee siis tyhjästä eli omasta päästään


    • Anonyymi

      Taattua tasoa professori D.G.A.Aallolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe