Lieksassa hauskaa porukkaa...

Anonyymi

Tutkimusten mukaan Lieksassa ovat maailman hauskimmat ihmiset. Vain Nilsiä ja Jamaikan eräs pienempi paikkakunta pääsevät tuntumaan.

12

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Melkein kannoilla tulevat naurulaiset. Heitä asuu Naurun saarella eli Naurulla saman verran kuin Lieksassa lieksalaisia. Lähes kaikki naurulaiset ovat lihavia, mikä aiheuttaa heille hilpeyttä ja hauskuutta.

Vuonna 2002 Nauru otti vastaan Australian pyynnöstä tuhat turvapaikanhakijaa, jotka olivat pyrkineet Australiaan. Sitten ei enää naurulaisia naurattanut ja Nauru menetti ensimmäisen sijansa maailman hauskimpana paikkana.

• Ehkä naurulaisia naurattaa vielä vähemmän se, kun oma saari peittyy veden alle ilmastonmuutoksen seurauksena. Sitten ei naurata sekään kun nauroivat Australian hyljeksimille turviksille, kun joutuvat itse lähtemään turvapaikan hakuun.

• Anonyymi

Näinhän nuo laittaa kaikkialla asiat rantaliksi mihin tunkeutuvat lepokoimaan muithen siiville

• Nyt ei naaraata, sanoi savolaismies kun anoppi veneestä putosi.

• Nyt naurattaa niin, niin naurattaa, että pakko osallistua.
      Nauru ei ole aina naurun asia, vaikka muuten naureskellaan ja mukavaahan se muuten nauraminen onkin, ja olkoon edelleen. Niin pitääkin.

Mutta asiaan. Lyhyt lähihistorian kattaus Naurusta heille, jotka eivät muuten jaksa kiinnostua, kuin lyhyesti.
      Fosfaatti on sellainen meille pesuaineista ja lannoitteista lähinnä tuttu luonnonvara.

Se oli syy, miksi naurulaisia joskus taannoin 1970- luvulla nauratti. Varsinkin sen heikkoa hallintoa nauratti. Ko. saari on esimerkki ihmisen loputtomasta ahneudesta. Kaunis paratiisisaari tuhottiin fosfaatin takia, ja luonnonrikkaus heiteltiin ympäri maailmaa muille maille markkinoille, vähän vertaa välittämättä itse Naurun luonnosta ja asukkaista. Lisäksi Australia käytti maahanmuuttoasioissa esim. 2001 Naurua ainoastaan hyväkseen. Australian kieltäydyttyä ottamasta vastaan Tampa-aluksen merestä poimimia afgaanipakolaisia, Nauru suostui toimimaan esiliinana Australialle.

Naurun asukkaat lihoivat nauraen roskaruuan seurauksena. Presidentti Hammer de Robert osteli itselleen prameita kiinteistöjä, lentoyhtiöitä ym. Naurulaiset hän tyydytti Hesburger ja McDonald’s tuotteilla.

Mutta pientä on itikanpissi suurissa merissä, kuin höyhen suihkuvirtauksissa.

Itse olen miettinyt lähteväni käymään Australiassa. Se ei ole naurun asia. Kannattaa olla maassa maan tavalla. Visaa ei kannata vinguttaa yli varojensa. Tämänkaltaiset asiat kannattaa tiedostaa ennen kaukomaille matkustamista. Lisäksi lähteiden luotettavuus myös aina kannattaa tarkistaa. Kukapa sitä myrkyn vettä tahtoisi vahingossakaan juoda?

Tässä esimerkki, että perusukin voi olla humaanisti ajatteleva. Kaiken laista on moneksi, laidasta laitaan.
      http://kirjoituksiasalosta.puheenvuoro.uusisuomi.fi/221078-australian-maahanmuuttopolitiikka-taas-otsikoissa

PS. Nyt lopetan nauramisen, koska tyhjän nauramisesta en ole koskaan pitänyt! Itkullakin on oma sijansa, mutta se on aivan toinen juttu. Vai onko?

• Täällä oli minulla aikoinaan sellainen työkaveri joka sanoi varmaan kymmenen kertaa päivässä "tyhjän naaru on hiipivän hulluuven ensimmäenen oere".

Hänellä se ehkä oli, koska pari vuotta sen jälkeen, kun hän palasi kotiseudulleen jonnekin Savoon, mies ampui itsensä (oli alle 30 v).
        Viina ja sen myötä tuhlattu suuri perintö oli taisi se laukaiseva tekijä.

• Perusukki on perusukki, ja persu on aina kuitenkin persu;)

• kamuttaja kirjoitti:

Täällä oli minulla aikoinaan sellainen työkaveri joka sanoi varmaan kymmenen kertaa päivässä "tyhjän naaru on hiipivän hulluuven ensimmäenen oere".

Hänellä se ehkä oli, koska pari vuotta sen jälkeen, kun hän palasi kotiseudulleen jonnekin Savoon, mies ampui itsensä (oli alle 30 v).
        Viina ja sen myötä tuhlattu suuri perintö oli taisi se laukaiseva tekijä.

Tuo oli uskottava kertomus todellisesta elämästä. Uskottava siksi, että minunkin tuttavapiiriini on kuulunut eräs juuri samankaltainen tapaus täällä Lieksassa. Eli kuitenkin lähes viisikymppiseksi.

• Nomikäänsheriffi kirjoitti:

Tuo oli uskottava kertomus todellisesta elämästä. Uskottava siksi, että minunkin tuttavapiiriini on kuulunut eräs juuri samankaltainen tapaus täällä Lieksassa. Eli kuitenkin lähes viisikymppiseksi.

Vanhoista opiskelukavereistani on moni tehnyt saman ratkaisun, hyvin ikävää.
        Eräät ammatit joihin moni päätyi, vaikutti jonkin verran siihen.

• kamuttaja kirjoitti:

Vanhoista opiskelukavereistani on moni tehnyt saman ratkaisun, hyvin ikävää.
        Eräät ammatit joihin moni päätyi, vaikutti jonkin verran siihen.

Muistuupa mieleeni lyhyeltä harjoittelujaksolta 60-luvulla Pankakosken tehtaalta eräs maalari V.S., joka kertoi, että jonakin päivänä, kun maalaa koko päivän pienissä sisätiloissa, ei seuraavana aamuna muista edellisen illan kotiin menoa.

Maalithan eivät olleet kovin käyttäjäystävällisiä vielä noihin aikoihin. Minäkin muistan noilta ajoilta maalin nimeltä Pesto. Sen katku oli mielestäni niitä pahimpia. Maalatessani kotona kaappien ovia, oli välillä pakko pitää ulkona hengitystauko.

Silloin lienee ollut vallalla käsitys, että mitä pahempi haju, sitä parempi lopputulos. Nykyään sama käsitys vaikuttaa olevan kotitalouden pesuaineissa. Lieneekö niissä parhaiten vaikuttavin aineosa hajuste. Mitä voimakkaamoi haju, sen parempi pesutulos!

• wanha_lieksalainen kirjoitti:

Muistuupa mieleeni lyhyeltä harjoittelujaksolta 60-luvulla Pankakosken tehtaalta eräs maalari V.S., joka kertoi, että jonakin päivänä, kun maalaa koko päivän pienissä sisätiloissa, ei seuraavana aamuna muista edellisen illan kotiin menoa.

Maalithan eivät olleet kovin käyttäjäystävällisiä vielä noihin aikoihin. Minäkin muistan noilta ajoilta maalin nimeltä Pesto. Sen katku oli mielestäni niitä pahimpia. Maalatessani kotona kaappien ovia, oli välillä pakko pitää ulkona hengitystauko.

Silloin lienee ollut vallalla käsitys, että mitä pahempi haju, sitä parempi lopputulos. Nykyään sama käsitys vaikuttaa olevan kotitalouden pesuaineissa. Lieneekö niissä parhaiten vaikuttavin aineosa hajuste. Mitä voimakkaamoi haju, sen parempi pesutulos!

Ne oli tosiaan hirmu myrkkyjä, ja veivät monen terveyden.

• Anonyymi

Suomen asutus on niin heikko seitti jotta pian tämä on muutettu ja harsittu uustulokaille käyväksi.

Kyllähän sitten näillä onkin nauruissaan pitelemistä ( ilmaisesta nakista )

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2810
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      99
      2257
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1960
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1403
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1384
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1300
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1138
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      974
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe