Pietarin trolli

Anonyymi

Terve! Palasin juuri muutaman viikon reissulta Pietarista ja sinä aikana yritin kaikin mahdollisin keinoin lähettää tänne viestejä. Ei onnistunut VPN verkosta, ei onnistunut Tor verkosta, eikä miltään proxypalvelimeltakaan. Suomi24 keskustelupalstalle on mahdotonta lähettää viestiä Pietarista.

Usean päivän yrittämisen jälkeen on valitettavasti pakko todeta että median, myös veronmaksajien kustantaman YLEn uutisointi Pietarin trolleista on täyttä valetta. Sieltä ei pysty lähettämään tänne mitään viestejä, sähköpostia lukuunottamatta. Jos et usko niin mene sinne ja kokeile. Sivustoja pystyy lukemaan kyllä mutta viestejä ei pysty lähettämään ja esimerkiksi Areenaa ei pysty katsomaan.

Pitkään mietinkin että geoblokkaus on varsin helppoa sivuston ylläpitäjille, joten alunperinkin epäilin väitteitä jostain trollitehtaasta joka sijaitsee muka Pietarissa. Jos vieraalla valtiolla on pyrkimys somevaikuttamiseen niin varmasti he perustaisivat sen siihen maahan jossa yrittävät vaikuttaa, naamioiden toiminnan näennäisesti paikalliseksi joten sivuston ylläpitäjäkään ei sitä huomaa.

Tuntuu jotenkin uskomattomalta huomata miten jopa YLE valehtelee kansalle päin naamaa. Länsimaisen median propagandaa on nyt todella vaikea olla huomaamatta. Niin paljon se on valehdellut kaikesta. Täysin ylimitoitettu lokakampanja Venäjää kohtaan joka ei ole tehnyt mitään väärää länsimaita kohtaan. Länsimaat sen sijaan ovat aloittaneet sotia Lähi-Idässä Israelin hyväksi, tälläkin hetkellä USAn sota-aluksia matkalla kohti Irania joka taitaa olla seuraava syytön aggression kohde. Julian Assange on pidätetty täysin laittomasti ja siitä miehestä ei varmaan kuulla enää mitään. Snowden joutui anomaan turvapaikkaa Venäjältä. Heidän rikos oli länsivaltioiden rikosten paljastaminen.

Tämä suhmurointi jatkuu myös kotimaassa, jossa vaalien toiseksi suurin puolue Perussuomalaiset laitettiin oppositioon ja toinen oppositiopuolue Kokoomus aloitti heti takinkäännön koskien mm. lobbausta eduskunnassa. Vielä pari kuukautta sitten lobbaus-suhmurointi ei haitannut Kokoomusta ollenkaan mutta nyt puheenjohtaja haluaa kieltää lobbauksen lailla.

Tätäkö me länsimaat todella olemme? Tekopyhiä valehtelijoita, aloittamassa taas uutta sotaa kun entinenkin on vielä käynnissä? Meidän rahoilla niitä sotia käydään ja media valehtelee meille meidän omilla rahoilla.

Nyt olisi aika katsoa peiliin ja alkaa tarkastelemaan omaa käytöstä erittäin kriittisesti. Länsimaat ovat historiallisesti aloittaneet niin paljon sotia viattomia kohtaan ettei silmien ummistaminen käy päinsä enää. NATO on hajoitettava ja korvattava se oikeudenmukaisella Eurooppalaisella puolustusliitolla joka ei sijoita joukkoja alueensa ulkopuolelle. Näin toimii Venäjä, Kiina, jopa Pohjois-Korea. NATOn aggressiot tulee ottaa aiheeksi julkiseen keskusteluun ja median tulee lopettaa kansalle valehtelu välittömästi.

152

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toisilla on mielikuvitus ystäviä ne juttelee päivisin trollien kanssa.

• Anonyymi

Aloittaja valehtelee. piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja valehtelee. piste.

Jokainen joka ei usko voi ostaa matkan Pietariin Helsingin rautatieasemalta ja todeta asian itse. Piste.

• Anonyymi

Venäjä haluaa kansalaisensa irti internetistä. PISTE.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjä haluaa kansalaisensa irti internetistä. PISTE.

Onko se Venäjän syy jos suomalainen sivusto geoblokkaa koko Venäjän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se Venäjän syy jos suomalainen sivusto geoblokkaa koko Venäjän?

Geoblokkauksen voi ohittaa helposti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Geoblokkauksen voi ohittaa helposti.

Ai voi vai? No sittenhän sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä että "Venäjä haluaa kansalaisensa irti internetistä" eikä tarvitse olla huolissasi Pohjois-Koreasta eikä Kiinastakaan. Eipä taas kauaa kestänyt kun puhuit itsesi pussiin senkin NATO trolli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai voi vai? No sittenhän sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä että "Venäjä haluaa kansalaisensa irti internetistä" eikä tarvitse olla huolissasi Pohjois-Koreasta eikä Kiinastakaan. Eipä taas kauaa kestänyt kun puhuit itsesi pussiin senkin NATO trolli.

Geoblokkaus on eri asia kuin Venäjän hanke internetistä irrottautumisesta.

• Anonyymi

Miksi aina mielenterveyspotilaat näkee trolleja joka paikassa johtuuko se huonosta lääkityksestä.

• Anonyymi

Ei johdu huonosta lääkityksestä vaan antin 300 000 e palkasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei johdu huonosta lääkityksestä vaan antin 300 000 e palkasta.

Miksi nämä liitetään aina Anttiin, no siksi että venäjätrollit on kokoomusnatotiltujen keksimä heitto kaikkeen krittiikkiin ja muutokseen.

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus. Asiaa. Otettavaksi huomioon.

• Anonyymi

Niin on

• Anonyymi

Toimiiko nettisensuuri yksityisen kansalaisen kohdalla jo niin täydellisesti Pietarissa. Tietoa ei saa eikä voi lähettää. Onhan siellä tosin Putinin valvoma media ja trollitehdas jota ei voi kiistää.

• Anonyymi

Pietarissa ei ole mitään nettisensuuria. Suomi24 sivuston ylläpitäjä on geoblokannut koko Venäjän. Sieltä ei pysty lähettämään tänne viestiä eikä Areenaa pysty katsomaan. Sensuuri ei siis ole Venäjältä peräisin vaan kotimaamme Suomen aikaansaannos. Sivustoja pystyy kuitenkin lukemaan joten viikkojen ajan seurasin tätä palstaa ja YLEn valeuutisia Pietarista käsin.

Trollitehdasta ei ole olemassakaan, kävin väitetyssä osoitteessa eikä datanörttejä näkynyt. Yritin itse lähettää viestejä tänne sekä katsoa Areenaa VPN ja Tor verkkojen avulla, eikä se onnistu. Länsimaat ihan itse sensuroivat omaa sisältöään, esimerkiksi YLEn uutisten kommentointi on käytännössä täysin sensuroitu, jos jotain uutista pääsee kommentoimaan niin se on erittäin moderoitua.

Suosittelen lämpimästi käymään Pietarissa jotta voitte ihan itse havaita kuinka länsimaisia yrityksiä on jokapaikassa, McDonaldsia, Burger Kingiä on joka nurkassa. Suomalaisista löytyy ainakin Neste ja Yliopiston Apteekki. Radiokanavat soittaa länsimaista musiikkia. Kaupunki on turisteille täysin avoin, siellä saa kuvata kaikkialla. Jopa Pietarin surkeimmat alueet toivottaa turistit kameroineen tervetulleiksi. Parhaimmat alueet on jo sellaisia että hyvin mielelläni voisin siellä asua, parempia kuin esim. Helsingin parhaat. Minulla meni kertaheitolla usko länsimaiseen mediaan ja politikkoihin. He vakuuttivat minulle että Venäjä on jokin diktatuuri jossa ei ole sananvapautta ja ihmiset elävät köyhyydessä ja voivat pahoin. Pietarilaisilla näkyy menevän paremmin kuin helsinkiläisillä, voit käydä katsomassa. Kaupunki on iso, sen läpi joutuu ajamaan toista tuntia silloinkin kun ruuhkaa ei ole. Harkitsen jopa muuttoa sinne, kunhan ensin opin Venäjän kielen riittävän hyvin. Olen niin perkeleen katkera siitä että minulle on koko ikä valehdeltu Venäjästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietarissa ei ole mitään nettisensuuria. Suomi24 sivuston ylläpitäjä on geoblokannut koko Venäjän. Sieltä ei pysty lähettämään tänne viestiä eikä Areenaa pysty katsomaan. Sensuuri ei siis ole Venäjältä peräisin vaan kotimaamme Suomen aikaansaannos. Sivustoja pystyy kuitenkin lukemaan joten viikkojen ajan seurasin tätä palstaa ja YLEn valeuutisia Pietarista käsin.

Trollitehdasta ei ole olemassakaan, kävin väitetyssä osoitteessa eikä datanörttejä näkynyt. Yritin itse lähettää viestejä tänne sekä katsoa Areenaa VPN ja Tor verkkojen avulla, eikä se onnistu. Länsimaat ihan itse sensuroivat omaa sisältöään, esimerkiksi YLEn uutisten kommentointi on käytännössä täysin sensuroitu, jos jotain uutista pääsee kommentoimaan niin se on erittäin moderoitua.

Suosittelen lämpimästi käymään Pietarissa jotta voitte ihan itse havaita kuinka länsimaisia yrityksiä on jokapaikassa, McDonaldsia, Burger Kingiä on joka nurkassa. Suomalaisista löytyy ainakin Neste ja Yliopiston Apteekki. Radiokanavat soittaa länsimaista musiikkia. Kaupunki on turisteille täysin avoin, siellä saa kuvata kaikkialla. Jopa Pietarin surkeimmat alueet toivottaa turistit kameroineen tervetulleiksi. Parhaimmat alueet on jo sellaisia että hyvin mielelläni voisin siellä asua, parempia kuin esim. Helsingin parhaat. Minulla meni kertaheitolla usko länsimaiseen mediaan ja politikkoihin. He vakuuttivat minulle että Venäjä on jokin diktatuuri jossa ei ole sananvapautta ja ihmiset elävät köyhyydessä ja voivat pahoin. Pietarilaisilla näkyy menevän paremmin kuin helsinkiläisillä, voit käydä katsomassa. Kaupunki on iso, sen läpi joutuu ajamaan toista tuntia silloinkin kun ruuhkaa ei ole. Harkitsen jopa muuttoa sinne, kunhan ensin opin Venäjän kielen riittävän hyvin. Olen niin perkeleen katkera siitä että minulle on koko ikä valehdeltu Venäjästä.

Liernee normaalia toimintaa, esim itse välillä tsekkaan sportbladetin sivuja, mitä ruotsalaiset kirjoittavat (esim Kaaposta nyt). Sieltäkän ei voi videoita katsella, ei näy Ruotsin ulkopuolella, tulee ilmoitus.
        Sama lienee Suomen kohdalla monilla sivuilla, joten tosiaakin turha meuhkata joistain venäjätrolleista suomalaisila sivustoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liernee normaalia toimintaa, esim itse välillä tsekkaan sportbladetin sivuja, mitä ruotsalaiset kirjoittavat (esim Kaaposta nyt). Sieltäkän ei voi videoita katsella, ei näy Ruotsin ulkopuolella, tulee ilmoitus.
        Sama lienee Suomen kohdalla monilla sivuilla, joten tosiaakin turha meuhkata joistain venäjätrolleista suomalaisila sivustoilla.

Niin se menee. Sivuston ylläpitäjällä on valta päättää mistä maasta voi lukea, katsoa ja kirjoittaa. Itselleni ei tullut edes mieleen ettei Venäjältä voi tänne kirjoittaa, pidin asiaa itsestään selvyytenä koska uskoin meidän mediaa. Eihän se ole kummoinenkaan temppu geoblokata tietyt maat mutta tämä sivusto ei salli VPN eikä Tor yhteyksiä joka on mielestäni jo hieman hämärä asia. Nuo verkot on kuitenkin tarkoitettu journalistien lähteiden suojelemiseksi, niiden blokkaaminen on aina hyvin kyseenalaista ja siihen pitäisi kiinnittää huomiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävihän meidän kommarit aikanaan jatkuvasti Neuvostoliitossa. Eivät mitään epäkohtia nähneet, kun toinen silmä oli kiinni. Näin on nykyisillä Putin uskovaisillakin. Trollitehtaalla työskennellyt on antanut haastatteluja. Toimittajaa estettiin pääsemästä rakennukseen, joka on tiukasti vartioitu, tyntekijöitä ei saanut lähestyä. Miksi salailu ja uhkailu jos toiminta on päivänvalon kestävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävihän meidän kommarit aikanaan jatkuvasti Neuvostoliitossa. Eivät mitään epäkohtia nähneet, kun toinen silmä oli kiinni. Näin on nykyisillä Putin uskovaisillakin. Trollitehtaalla työskennellyt on antanut haastatteluja. Toimittajaa estettiin pääsemästä rakennukseen, joka on tiukasti vartioitu, tyntekijöitä ei saanut lähestyä. Miksi salailu ja uhkailu jos toiminta on päivänvalon kestävää.

Mistähän sinä tiedät tämän tarinasi olevan totta? Ensinnäkin minä olen juuri palannut useamman viikon vierailulta Pietarissa. Epäkohtia näkyy ja paikalliset ovat niistä hyvin tietoisia. Mitään sensuuria ei näkynyt. Ihmiset puhuvat epäkohdista ja tapasinpa jopa sotilaita joiden kanssa pysyin keskustelemaan tulkin avulla. He tietävät saman kuin mekin, epäkohtia on ja niitä yritetään korjata.

Toisekseen tämä väitetty trollitehdas on valetta. Käy itse osoitteessa ja käytä järkeäsi. Sitä ei ole vartioitu mitenkään ja siinä rakennuksessa ei ole minkäänlaista kulunvalvontaa ja sitä ei vartioi poliisit eikä sotilaat. Mikä logiikka olisi pystyttää jokin NSA tyyppinen trollitehdas keskelle tavallista keskustan lähiötä? Saman voisi tehdä turvallisemmin sotilaskohteessa. Tavalliset yritykset Pietarissa on paremmin suojattuja. Tavalliset tehtaat on ympäröity muureilla jonka päällä on piikkilankaa, sisään pääsee tasan yhdestä kohdasta jossa on sotilastyylinen kulunvalvonta. Tämä vain siksi ettei tehdasta ryöstetä. Eikö ole hieman omituista että maailmankuulu trollitehdas jossa väitetysti satoja tehokkaita tietokoneita, on käytännössä suojaton ja ilman kulunvalvontaa? Joku random nainen estää vain toimittajia pääsemästä rakennukseen? Onko länsimaiselle toimittajalle ylivoimaisen vaikeaa mennä johonkin rakennukseen kamera taskussa? Miksi Venäjän kokoisessa valtiossa on vain yksi trollitehdas, sekin omituisen sattuman kautta ihan tavallisessa rakennuksessa? Kerrotko vielä miten selvisit peruskoulusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käy väitetyssä osoitteessa ja kirjoita artikkeli. Yritä julkaista se artikkeli länsimaisessa valtamediassa. Laitan pääni pantiksi ettet saa artikkeliasi julkaistuksi länsimaisessa valtamediassa. Jos se ei ole sensuuria niin mikä sitten on?

Anteeksi että rikon kuplasi mutta länsimaissa on erittäin voimakas sensuuri enkä usko että olemme demokratia, varsinkaan näiden vaalien jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedämme, ettet JUURI SINÄ OLE SE VENÄJÄN TROLLI OLLUT KOKO AJAN tällä sivustolla. Tekstisi viittaa vahvasti sellaiseen, kun yrität kehua venäjää, vaikka siellä teurastetaan todenpuhujat keskellä päivää kotirappusilleen ja jos joku ei maksa suojelurahoja, ajavat puskutraktorilla yrityksen tuusan nuuskaksi, eivätkä joudu tuomiolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedämme, ettet JUURI SINÄ OLE SE VENÄJÄN TROLLI OLLUT KOKO AJAN tällä sivustolla. Tekstisi viittaa vahvasti sellaiseen, kun yrität kehua venäjää, vaikka siellä teurastetaan todenpuhujat keskellä päivää kotirappusilleen ja jos joku ei maksa suojelurahoja, ajavat puskutraktorilla yrityksen tuusan nuuskaksi, eivätkä joudu tuomiolle.

Venäjällä on epäkohtia ja venäläiset on niistä hyvin tietoisia. Ongelmia on ja niitä yritetään korjata. Tiedät tämän kun menet Rautatieaseman matkatoimistoon ja ostat matkan Pietariin. En minä pyydä sinua luottamaan minuun, pyydän käymään Pietarissa ja katso itse. Minä kirjoitan täällä objektiivisesti ja olen isänmaallinen suomalainen joka on vannonut sotilasvalan. Minua suoraansanottuna vituttaa NATO kiimaiset idiootit jotka kuvittelevat NATOn hyödyttävän Suomea, sekä ne paskapäät jotka kuvittelevat pakotteiden hyödyttävän Suomea. Pietarissa on muutamia huoltoasemia joihin lukeutuu Shell sekä suomalainen Neste. Yliopiston Apteekki löytyy myös.

Venäläiset ovat varsin tietoisia Annan tapauksesta ja on erittäin todennäköistä että tekijä oli joku FSB tai GRU juoksupoika. Siihen en kuitenkaan usko että se olisi tapahtunut Putinin käskystä. Venäjä on niin suuri maa ettei sitä yksi mies voi kontrolloida. Putin varmasti tietää kuka on murhan takana mutta ei voi sitä paljastaa tai päätyy itse kalanruuaksi. Jokatapauksessa todennäköisintä on että Annan murhan tilasivat tsetseenit ja murha tapahtui osana rauhanehtoja. Asioita voi selvittää suomalaisetkin mutta varoitan että tietyt muslimit eivät sitä hyvällä katso.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjällä on epäkohtia ja venäläiset on niistä hyvin tietoisia. Ongelmia on ja niitä yritetään korjata. Tiedät tämän kun menet Rautatieaseman matkatoimistoon ja ostat matkan Pietariin. En minä pyydä sinua luottamaan minuun, pyydän käymään Pietarissa ja katso itse. Minä kirjoitan täällä objektiivisesti ja olen isänmaallinen suomalainen joka on vannonut sotilasvalan. Minua suoraansanottuna vituttaa NATO kiimaiset idiootit jotka kuvittelevat NATOn hyödyttävän Suomea, sekä ne paskapäät jotka kuvittelevat pakotteiden hyödyttävän Suomea. Pietarissa on muutamia huoltoasemia joihin lukeutuu Shell sekä suomalainen Neste. Yliopiston Apteekki löytyy myös.

Venäläiset ovat varsin tietoisia Annan tapauksesta ja on erittäin todennäköistä että tekijä oli joku FSB tai GRU juoksupoika. Siihen en kuitenkaan usko että se olisi tapahtunut Putinin käskystä. Venäjä on niin suuri maa ettei sitä yksi mies voi kontrolloida. Putin varmasti tietää kuka on murhan takana mutta ei voi sitä paljastaa tai päätyy itse kalanruuaksi. Jokatapauksessa todennäköisintä on että Annan murhan tilasivat tsetseenit ja murha tapahtui osana rauhanehtoja. Asioita voi selvittää suomalaisetkin mutta varoitan että tietyt muslimit eivät sitä hyvällä katso.

"Minä kirjoitan täällä objektiivisesti ja olen isänmaallinen suomalainen joka on vannonut sotilasvalan"

Et pysty todistamaan täällä mitään. Mullakin on punanen ferrari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minua suoraansanottuna vituttaa NATO kiimaiset idiootit jotka kuvittelevat NATOn hyödyttävän Suomea, sekä ne paskapäät jotka kuvittelevat pakotteiden hyödyttävän Suomea. Pietarissa on muutamia huoltoasemia joihin lukeutuu Shell sekä suomalainen Neste. Yliopiston Apteekki löytyy myös."

Mitäs hemmetin "venäjä on sittenkin ihan ok" avautumista tämä on? On nyt jotenkin "helvetti, saivat mut ilmi"mentaliteetti...? Tosta natotrollista on aiemminkin varoteltu... Ehkä sen häirikön luomien kaikkien "pakko natottaja" "pakko kommunisti/venäjämielinen" -sivupersoona tyyppien jotka palstoilla riehuu pitäsi tulla selittämään asia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mee hoitoon. Tätä on suositeltu viimeiset 5 vuotta...
        venäjän kehujat tottakai on trolleja ja se, joka näitä kehuja pistää hyökkää sitten omaa tekstiää vastaan mukamas vastustajana.

Ihan tosi. Apua on saatavilla. Mee hoitoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä kirjoitan täällä objektiivisesti ja olen isänmaallinen suomalainen joka on vannonut sotilasvalan"

Et pysty todistamaan täällä mitään. Mullakin on punanen ferrari.

Siksi sanonkin että Lähialuematkat löytyy Helsingin rautatieasemalta. Halpa reissu suurkaupunkiin. Sillä reissulla näkee kyllä ihan tarpeeksi epäkohtia mutta myös riittävästi niitä asioita jotka on paremmin kuin Helsingissä. Olen myös asunut USAssa suurkaupungissa joten tiedän ettei Pietari ole sen pahempi. Ruuhkat on pahoja, todella pahoja. Metron sijasta suosittelen ostamaan sen Hop-on-Hop-off bussilipun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiahan riippuukin siitä, kuka ne ehdot laati, ellei hyökkääjä ja kaiken paskaksi ampunut ja sen kansan maanpakoon taas kerran ajanut. Rauhanehtoihin saattoi hyvin "kuulua" liian kiusalliseksi venäjän kannalta käyneen reportterin eliminoiminen tsetseenien tekemänä, jolloin gremlin hallinto voi esittää syytöntä ja puhdasta pulmusta. Minä en koskaan usko enää gremlin syyttömyyteen, niin johdonmukaista sairaat murhat ovat olleet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiahan riippuukin siitä, kuka ne ehdot laati, ellei hyökkääjä ja kaiken paskaksi ampunut ja sen kansan maanpakoon taas kerran ajanut. Rauhanehtoihin saattoi hyvin "kuulua" liian kiusalliseksi venäjän kannalta käyneen reportterin eliminoiminen tsetseenien tekemänä, jolloin gremlin hallinto voi esittää syytöntä ja puhdasta pulmusta. Minä en koskaan usko enää gremlin syyttömyyteen, niin johdonmukaista sairaat murhat ovat olleet.

Juu mutta nyt unohdat suhteellisuuden. Suhteessa mihin suurvaltaan? Jos katsomme asioita 150 miljoonan asukkaan valtioita tarkastellen, USA, Brasilia, Intia, Kiina, niin Venäjällä asiat on yllättävän hienosti. Melkein sanoisin että USAn jälkeen paras, jos katsotaan ihmisten vointia ja oikeuden toteutumista. Alueelliset erot on myöskin otettava huomioon. Venäjä ulottuu Suomesta Japaniin. Pietari on ihan yhtä hieno paikka kuin jokin USAn suurkaupunki jossa vähintään se 5 miljoonaa asukasta virallisesti.

• Anonyymi

Ilmiselvän trollin tuubaa.

Palaan Venäjä-matkailijaksi vasta, kun Venäjä lopettaa eurooppalaisten tappamisen ja luopuu laittomasti anastamistaan Krimistä, Donetskista, Abhasiasta ja Etelä-Ossetiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin se menee. Sivuston ylläpitäjällä on valta päättää mistä maasta voi lukea, katsoa ja kirjoittaa. Itselleni ei tullut edes mieleen ettei Venäjältä voi tänne kirjoittaa, pidin asiaa itsestään selvyytenä koska uskoin meidän mediaa. Eihän se ole kummoinenkaan temppu geoblokata tietyt maat mutta tämä sivusto ei salli VPN eikä Tor yhteyksiä joka on mielestäni jo hieman hämärä asia. Nuo verkot on kuitenkin tarkoitettu journalistien lähteiden suojelemiseksi, niiden blokkaaminen on aina hyvin kyseenalaista ja siihen pitäisi kiinnittää huomiota.

Valehtelet. Käytän parasta aikaa VPN:ää kirjoittaessani tänne.

Oletko Janus Putkonen kuten joku epäili?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet. Käytän parasta aikaa VPN:ää kirjoittaessani tänne.

Oletko Janus Putkonen kuten joku epäili?

Mene Pietariin ja kokeile sieltä. Ei onnistu viestien kirjoitus, eikä näy Areena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene Pietariin ja kokeile sieltä. Ei onnistu viestien kirjoitus, eikä näy Areena.

Miksi et uskalla vastata, oletko Putkonen? Olen kokeillut mitä ehdotit, ja kyllä onnistuu VPN:llä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et uskalla vastata, oletko Putkonen? Olen kokeillut mitä ehdotit, ja kyllä onnistuu VPN:llä.

Ei onnistu, myöskään Areena ei toimi. En ole Putkonen.

"Yle Areena ottaa tämän viikon aikana käyttöön tekniikan, joka estää osaa sisältöjä näkymästä vpn-yhteyden yli katseltaessa. Vpn (virtual private network) on käyttäjän tietoturvaa merkittävästi lisäävä tekniikka, joka estää verkkoyhteyksien salakuuntelemisen ja piilottaa käyttäjän todellisen maantieteellisen sijainnin. Yle Areenan palvelupäällikkö Kari Haakanan mukaan muutos johtuu siitä, että sisältöjen oikeuksienomistajat ovat lisänneet sisältöjensä lisensoinnin ehtoihin vaatimuksen vpn-katselun kieltämisestä. Samalla tavoin muun muassa Netflix on alkanut estää palvelunsa katselua vpn-yhteyksien kautta vuodesta 2016 alkaen."

Aivan samoin tälle sivustolle ei pysty kirjoittamaan esim Tor verkosta vaikka ExitNode on Suomi tai Ruotsi. Voit siis lopettaa valehtelusi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei onnistu, myöskään Areena ei toimi. En ole Putkonen.

"Yle Areena ottaa tämän viikon aikana käyttöön tekniikan, joka estää osaa sisältöjä näkymästä vpn-yhteyden yli katseltaessa. Vpn (virtual private network) on käyttäjän tietoturvaa merkittävästi lisäävä tekniikka, joka estää verkkoyhteyksien salakuuntelemisen ja piilottaa käyttäjän todellisen maantieteellisen sijainnin. Yle Areenan palvelupäällikkö Kari Haakanan mukaan muutos johtuu siitä, että sisältöjen oikeuksienomistajat ovat lisänneet sisältöjensä lisensoinnin ehtoihin vaatimuksen vpn-katselun kieltämisestä. Samalla tavoin muun muassa Netflix on alkanut estää palvelunsa katselua vpn-yhteyksien kautta vuodesta 2016 alkaen."

Aivan samoin tälle sivustolle ei pysty kirjoittamaan esim Tor verkosta vaikka ExitNode on Suomi tai Ruotsi. Voit siis lopettaa valehtelusi.

Kyllä toimii. VPN on päällä ja hyvin pelaa. YLE:n tekniikka ei taida pärjätä paremman laatuiselle VPN-palvelulle, jollekin ilmaisversiolle ehkä. VPN toimii parasta aikaa, eikä estoja ole.

• Anonyymi

Turha höpöttää Areenasta. Tälle palstalle pystyy kirjoittamaan Venäjän puolelta, on aivan varma. Olen kokeillut.

• Anonyymi

Suvakit tyri koko Venäjän kaupan.

• Anonyymi

Miksi kokaiinin käyttö saa niiskuttamaan?

• Anonyymi

Kysy Juhana Vartiaiselta? Sehän tuhisee telkkarissa kuin höyryveturi.

• Anonyymi

Putin on kiinnostunut saamaan maailman öljy- ja kokaiinikaupan näppeihinsä.

Siksi Krimi, Syyria, Libya, Sudan ja Venezuela.

• Anonyymi

Voit kiittää siitä Ylen piri Jessika Aroa ;)

En minäkään pääse suoraan suomi24:ssa kommentoimaan, pitää muuttaa aina ip osoite sopivaksi ;) Iranlanti myös geoblockattu.

Venäjän trollitehtaat ovat Jessikan suurin kusetus pirihöyryissä, pitäähän Naton sille kustantaa pirit ja nyt taitaa olla jenkeissä hakemassa uusia avustuksia ja tietysti piriä.

Tullissa kannattaa olla tarkanna kun Piri-Jessika saapuu Suomeen :)

Akkalla silmät kuin normaalilla pirin käyttäjällä, joten ei ole vieläkään lopettanut pirin käyttöä :D

• Anonyymi

Ai sulle oli yllätys että kuunatsi-universumissa elävät näkee myös Putinin trolleja kaikkialla? Noh! Mulle ei!

Vihervasemmistolaisuus epärealistisine ja valheisiin perustuvine agendoineen vaatii tukijoiltaan vähintään jonkunasteista mielenhäiriötä.

Simple as that!

• Anonyymi

On Venäjän federaation aliarviointia ja pilkkaa väittää, että Venäjän valtio ei kykene pääsemään ja lähettämään viestejä Suomi24 palstalle.
      Kuka haluaa (tämän avaajan ominaisuudessa ) tehdä pilkkaa Venäjän tiedustelupalvelun kyvyttömyydestä?

Jo aikoinaan oli suurta KGB: n pilkkaamista sanoa, että ihanin hetki Pavel Antonovitshin elämässä on sanoa keskiyöllä ovelle koputettaessa, että Ivan Ivanovitsh asuu kerrosta ylempänä. KGB ei nimittäin erehtynyt ovissa.

• Anonyymi

Kyse ei ole siitä etteikö Venäjän kyvyt riitä, vaan siitä että Pietarissa olisi jokin trollitehdas tavallisessa keskustan lähiössä jota ei ole juuri mitenkään suojattu eli ei ole sotilaskohde. Venäjällä on varmasti kyky perustaa paikallisia trollitehtaita niihin maihin joissa haluavat somevaikuttaa, siksi tämä koko idea jostain Pietarin trollitehtaasta on surkuhupaisa. Ydinkeskustassa Talvipalatsin lähellä on alueen laivaston esikunta jossa on vartiointi ja kyltit ympärillä että lennokkeja ei saa lennättää. Pietarin sotilaskohteet on suojattuja kuten meidän kohteet täällä Suomessa. Maailmankuulu trollitehdas keskellä Pietaria, suojaamatta? Vitsikkäin vitsi ikinä. Se joka keksi tarinan Pietarin trollitehtaasta on kova trolli itse. Hävettää että YLE uutisoi siitä veronmaksajien rahoilla. Se saa meidät suomalaiset näyttämään täysiltä idiooteilta.

• Anonyymi

Trollilla heittää.

Siellä se oli. Uudetkin tilat on jo.

Niele tuskasi.

• Anonyymi
    • Oletat, ettei kukaan täällä tiedä verkkotekniikoista mitään?

Väärin meni. ; )

• Anonyymi

Mene Pietariin ja kokeile. VPN ja Tor verkkojen kautta ei pysty tänne postaamaan. Kokeilin useita viikkoja. ExitNode Suomi, Ruotsi, Viro, Norja, USA, UK, Irlanti yms ei vaan toimi. Suomalaiset proxyt ja ExitNodet lienee vähissä ja nopeasti tunnettuja joten ei ole kaksinen temppu blokata ne. EFFI proxy ei toimi. Voit varmaan kokeilla täältä Suomestakin käsin, ei tarvi sitä varten Pietariin mennä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mene Pietariin ja kokeile. VPN ja Tor verkkojen kautta ei pysty tänne postaamaan. Kokeilin useita viikkoja. ExitNode Suomi, Ruotsi, Viro, Norja, USA, UK, Irlanti yms ei vaan toimi. Suomalaiset proxyt ja ExitNodet lienee vähissä ja nopeasti tunnettuja joten ei ole kaksinen temppu blokata ne. EFFI proxy ei toimi. Voit varmaan kokeilla täältä Suomestakin käsin, ei tarvi sitä varten Pietariin mennä.

Eli kyseessä onkin se, ettet itse tiedä, miten verkkotekniikat toimivat.

Pietarin trollitehtaalla on agentti/agentteja Suomessa, jonne trolli ottaa etäyhteyden ja postaa sieltä Suomesta tulevan näköisiä viestejä.

Ei tätä liikennettä voi katkaista muutoin, kuin katkaisemalla kaikki ulkomaanyhteydet. Pelkkä Venäjän yhteyksien katkaisu ei riittäisi, kuten jo edellä kerrotusta pitäisi selkeästi käydä ilmi.

Valtiollisen trollauksen pysäyttäminen on mahdotonta.

• Olet lukenut liikaa niitä agenttitarinoita. Suomessahan ollaan niin sinisilmäisiä, että jokseenkin kuka tai mikä vaan voi tietämättään toimia trollauksen ja vihapuheen lähtöalustana.

Ei tänne tarvitse ketään lähettää, kun vaikka suomalainen yliopisto pystyy hyvinkin laiminlyömään kauttaan kulkevan liikenteen seurannan. ; )

• Anonyymi

Pietarin trolleista kerrotaan aina ennen vaaleja sitten ne unohdetaan 4 vuodeksi tyhmille äänestäjille se menee läpi.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Olet lukenut liikaa niitä agenttitarinoita. Suomessahan ollaan niin sinisilmäisiä, että jokseenkin kuka tai mikä vaan voi tietämättään toimia trollauksen ja vihapuheen lähtöalustana.

Ei tänne tarvitse ketään lähettää, kun vaikka suomalainen yliopisto pystyy hyvinkin laiminlyömään kauttaan kulkevan liikenteen seurannan. ; )

Yritätkö nyt markkinoida F-Securen Freedomea? VPN ja Tor on ihan kiva idea mutta ExitNodet voidaan aina jäljittää ja niiden IP voidaan helposti blokata. EFFIn proxy on blokattu monelta suomalaiselta sivustolta. Geoblokkaaminen vedoten tekijänoikeuksiin on yksi tapa sensuroida nettiä. Toinen on se wanha lapsiporno. Agenttitarinoita en ole lukenut kuin korkeintaan 7 kirjaa, kirjoitan aidosti objektiivisesti ja olen isänmaallinen suomalainen ja vannonut sotilasvalan. Olen huolissani sensuurista Suomessa, en niinkään välitä Venäjän tilanteesta mutta sääliksi se toki käy. Parannuksia on luvassa Venäjällä, toivon että kirjoitukseni auttaisivat parantamaan myös Suomen tilannetta. Ei minulla sen kummempaa motivaatiota tähän ole. Me ollaan hyvin koulutettuja, ollaan opittu kyseenalaistamaan asioita, siksi onkin tärkeää olla itsekriittisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietarin trolleista kerrotaan aina ennen vaaleja sitten ne unohdetaan 4 vuodeksi tyhmille äänestäjille se menee läpi.

Sama se on venäjällä. Mitä tapahtu ennenkun Putin tuli valtaan? Mitä tapahtu, ennenkun amerikka hyökkäs afganistaniin "pelastamaan kansaa talebanilta" (lue: pelastamaan unikkopeltoja).

Miksi syyskuun terrori-iskujen päivä oli dzerhinskin syntymäpäivä? Sattumaako? Ei ollut kyse amerikkalaisista ja venäläisistä vaan yksittäisistä tahoista jotka sopi keskenään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama se on venäjällä. Mitä tapahtu ennenkun Putin tuli valtaan? Mitä tapahtu, ennenkun amerikka hyökkäs afganistaniin "pelastamaan kansaa talebanilta" (lue: pelastamaan unikkopeltoja).

Miksi syyskuun terrori-iskujen päivä oli dzerhinskin syntymäpäivä? Sattumaako? Ei ollut kyse amerikkalaisista ja venäläisistä vaan yksittäisistä tahoista jotka sopi keskenään?

dzerhinskin --> dzerzhniskin. (sori typo)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritätkö nyt markkinoida F-Securen Freedomea? VPN ja Tor on ihan kiva idea mutta ExitNodet voidaan aina jäljittää ja niiden IP voidaan helposti blokata. EFFIn proxy on blokattu monelta suomalaiselta sivustolta. Geoblokkaaminen vedoten tekijänoikeuksiin on yksi tapa sensuroida nettiä. Toinen on se wanha lapsiporno. Agenttitarinoita en ole lukenut kuin korkeintaan 7 kirjaa, kirjoitan aidosti objektiivisesti ja olen isänmaallinen suomalainen ja vannonut sotilasvalan. Olen huolissani sensuurista Suomessa, en niinkään välitä Venäjän tilanteesta mutta sääliksi se toki käy. Parannuksia on luvassa Venäjällä, toivon että kirjoitukseni auttaisivat parantamaan myös Suomen tilannetta. Ei minulla sen kummempaa motivaatiota tähän ole. Me ollaan hyvin koulutettuja, ollaan opittu kyseenalaistamaan asioita, siksi onkin tärkeää olla itsekriittisiä.

"toivon että kirjoitukseni auttaisivat parantamaan myös Suomen tilannetta."

Joo varmaan! Menepä parantamaan maailmaa natopalstalle! Täällä ei kukaan voi tietää kuka kirjottaa milloinkin ja mitä, paitsi tyyliä seuraamalla!

Kirjoita S24:llä tai muilla keskustelupalstoilla = HUUTELE KAAPISTA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"toivon että kirjoitukseni auttaisivat parantamaan myös Suomen tilannetta."

Joo varmaan! Menepä parantamaan maailmaa natopalstalle! Täällä ei kukaan voi tietää kuka kirjottaa milloinkin ja mitä, paitsi tyyliä seuraamalla!

Kirjoita S24:llä tai muilla keskustelupalstoilla = HUUTELE KAAPISTA!

Ei. Nyt meni väärin. Edes kaapista huuteluun sitä ei voi verrata ku ääntä ei kuulu että ootko ukko vai akka ja millä mielellä.
        Ei siinä muuta ku että roskan puhujat on suojattu hyvin. Litteä maa teoriakin alkaa olla niin uskottava... Eikö täällä enää uskota Jumalaan?

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Eli kyseessä onkin se, ettet itse tiedä, miten verkkotekniikat toimivat.

Pietarin trollitehtaalla on agentti/agentteja Suomessa, jonne trolli ottaa etäyhteyden ja postaa sieltä Suomesta tulevan näköisiä viestejä.

Ei tätä liikennettä voi katkaista muutoin, kuin katkaisemalla kaikki ulkomaanyhteydet. Pelkkä Venäjän yhteyksien katkaisu ei riittäisi, kuten jo edellä kerrotusta pitäisi selkeästi käydä ilmi.

Valtiollisen trollauksen pysäyttäminen on mahdotonta.

Etäyhteyksissä käytettävä SSH-protokolla on ihan yhtä geoblokattavissa oleva kuin mikä tahansa muukin protokolla! :/ (SSH = Secure Shell)

• Anonyymi kirjoitti:

Etäyhteyksissä käytettävä SSH-protokolla on ihan yhtä geoblokattavissa oleva kuin mikä tahansa muukin protokolla! :/ (SSH = Secure Shell)

Eli et edes yritä ymmärtää, mitä olen selittänyt.

No, ei sitten. Hyvää päivän jatkoa! :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No siis SSH on salattu yhteys ei sillä varsinaisesti ole tekemistä VPN ja Tor verkkojen kanssa joiden idea on toki sama kuin SSH tunnelointi. Ongelma tässä on se että ExitNode tarvitaan ja se voidaan jäljittää ja rekisteröidä, siis myös blokata hyvin helposti. Suomessa sijaitseva ExitNode on yleensä kiinteä IP osoite, kuten EFFIn proxy joka on blokattu monella sivustolla. Perusteluna se että sitä käytetään laittomuuksiin. Näissä menee aina lapsi pesuveden mukana joten ainoa keino todelliseen anonyymiteettiin on nykyään internet kahvilat, kirjastot, ym vapaat Wi-Fi verkot. Aina pitää muistaa käyttää eri laitetta, joka pitää ihan oikeasti kääriä alumiinifolioon siihen asti kun kahvilaan menee ja muistaa laittaa folio takaisin kun poistuu. Näille jutuille naurettiin 90 luvulla, muistan edelleen kuinka minuakin haukuttiin Mulderiksi.

Internet ei ole enää vapaa. Se tarkoittaa valitettavasti sitä että me emme elä demokratiassa. Positiivista asiassa kuitenkin se että ainakin Suomessa on yleinen asevelvollisuus.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Eli et edes yritä ymmärtää, mitä olen selittänyt.

No, ei sitten. Hyvää päivän jatkoa! :D

Yritän kovasti!
        Sun mielestä siis Suomessa olevia koneita hallitaan etäyhteydellä - joka siis käyttää SSH-protokollaa se etäyhteyden muodostamiseen, ja joka on siis ihannyhtä helposti blokattavissa kuin mikä muu tahansa protokolla.

Täs vaiheessa ollaan vissiin vielä samalla kartalla? Paitsi et sun mallissas toi etäyhteys edelleen toimii, jollain sumealla logiikalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No siis SSH on salattu yhteys ei sillä varsinaisesti ole tekemistä VPN ja Tor verkkojen kanssa joiden idea on toki sama kuin SSH tunnelointi. Ongelma tässä on se että ExitNode tarvitaan ja se voidaan jäljittää ja rekisteröidä, siis myös blokata hyvin helposti. Suomessa sijaitseva ExitNode on yleensä kiinteä IP osoite, kuten EFFIn proxy joka on blokattu monella sivustolla. Perusteluna se että sitä käytetään laittomuuksiin. Näissä menee aina lapsi pesuveden mukana joten ainoa keino todelliseen anonyymiteettiin on nykyään internet kahvilat, kirjastot, ym vapaat Wi-Fi verkot. Aina pitää muistaa käyttää eri laitetta, joka pitää ihan oikeasti kääriä alumiinifolioon siihen asti kun kahvilaan menee ja muistaa laittaa folio takaisin kun poistuu. Näille jutuille naurettiin 90 luvulla, muistan edelleen kuinka minuakin haukuttiin Mulderiksi.

Internet ei ole enää vapaa. Se tarkoittaa valitettavasti sitä että me emme elä demokratiassa. Positiivista asiassa kuitenkin se että ainakin Suomessa on yleinen asevelvollisuus.

Käytettävillä verkoilla ei ole asiassa mitään merkitystä, koska kaikesta tietoliikentestä vastaa molemmissa päissä ihan samankaltaiset palvelimet! :/
        Verkoilla on merkitystä ainoastaan sille että miten tuo dataliikenne niiden välillä on toteutettu, mutta itse lähtevä ja saapuva data on joka tapauksessa molemmissa päissä täysin samanlaista!

• Anonyymi kirjoitti:

Yritän kovasti!
        Sun mielestä siis Suomessa olevia koneita hallitaan etäyhteydellä - joka siis käyttää SSH-protokollaa se etäyhteyden muodostamiseen, ja joka on siis ihannyhtä helposti blokattavissa kuin mikä muu tahansa protokolla.

Täs vaiheessa ollaan vissiin vielä samalla kartalla? Paitsi et sun mallissas toi etäyhteys edelleen toimii, jollain sumealla logiikalla?

Etkö koskaan ole käyttänyt etäyhteyttä? Itse olen kotoa ottanut etäyhteyden suomalaiseen palvelimeen, josta avannut etäyhteyden saksalaiseen palvelimeen avatakseni sieltä etäyhteyden toisella käyttöjärjestelmällä takaisin Suomeen saman yrityksen toiselle koneelle.

Blokkaa Saksa, niin olisin kysynyt firman ruotsalaiselta tytäryhtiöltä yhteyttä. ; )

Asioita pitäisi pystyä ajattelemaan laajemmin kuin siinä omassa, ahtaassa boksissaan. Aina löytyy ratkaisu, ja usein naurettavan helposti.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Etkö koskaan ole käyttänyt etäyhteyttä? Itse olen kotoa ottanut etäyhteyden suomalaiseen palvelimeen, josta avannut etäyhteyden saksalaiseen palvelimeen avatakseni sieltä etäyhteyden toisella käyttöjärjestelmällä takaisin Suomeen saman yrityksen toiselle koneelle.

Blokkaa Saksa, niin olisin kysynyt firman ruotsalaiselta tytäryhtiöltä yhteyttä. ; )

Asioita pitäisi pystyä ajattelemaan laajemmin kuin siinä omassa, ahtaassa boksissaan. Aina löytyy ratkaisu, ja usein naurettavan helposti.

Joo mutta naurettavan helposti voit myös mennä Pietariin testaamaan teoriaasi. Ei onnistu viestien lähetys Pietarista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytettävillä verkoilla ei ole asiassa mitään merkitystä, koska kaikesta tietoliikentestä vastaa molemmissa päissä ihan samankaltaiset palvelimet! :/
        Verkoilla on merkitystä ainoastaan sille että miten tuo dataliikenne niiden välillä on toteutettu, mutta itse lähtevä ja saapuva data on joka tapauksessa molemmissa päissä täysin samanlaista!

Palvelin on palvelin ja toki samankaltainen. VPN ja Tor ovat protokollia jotka toimivat IP protokollan päällä. Ne vaativat sen IP ExitNoden joka voidaan jäljittää ja rekisteröidä. EFFIn IP on yksi hyvä esimerkki. Eihän me tarvittaisi EFFIn kaltaista järjestöä jos asiat olisi hyvin?

Pietarista ei voi lähettää viestejä tänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palvelin on palvelin ja toki samankaltainen. VPN ja Tor ovat protokollia jotka toimivat IP protokollan päällä. Ne vaativat sen IP ExitNoden joka voidaan jäljittää ja rekisteröidä. EFFIn IP on yksi hyvä esimerkki. Eihän me tarvittaisi EFFIn kaltaista järjestöä jos asiat olisi hyvin?

Pietarista ei voi lähettää viestejä tänne.

Kyllä voi lähettää, olen kokeillut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä voi lähettää, olen kokeillut.

Ei voi lähettää. YLEn Areena ei myöskään toimi. Sivusto voi helposti geoblokata ulkomaat jonka lisäksi bannit voi laittaa myös tunnetuille VPN ja Tor osoitteille. Tässä ketjussa moni on sanonut samaa että VPN ja Tor verkosta ei voi lähettää tänne viestejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi lähettää. YLEn Areena ei myöskään toimi. Sivusto voi helposti geoblokata ulkomaat jonka lisäksi bannit voi laittaa myös tunnetuille VPN ja Tor osoitteille. Tässä ketjussa moni on sanonut samaa että VPN ja Tor verkosta ei voi lähettää tänne viestejä.

Yksi ja sama trolli on valehdellut, että ei voi. Minä lähetän tämänkin VPN:n kautta, ja samaa kautta Areena toimii Pietarissa tai vaikka Beirutissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi ja sama trolli on valehdellut, että ei voi. Minä lähetän tämänkin VPN:n kautta, ja samaa kautta Areena toimii Pietarissa tai vaikka Beirutissa.

No miksi sitten YLE uutisoi että Areena on blokannut VPN yhteydet? Siitä löytyy ihan YLEn oma artikkeli onko sekin Venäjä trollin kirjoittama?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No miksi sitten YLE uutisoi että Areena on blokannut VPN yhteydet? Siitä löytyy ihan YLEn oma artikkeli onko sekin Venäjä trollin kirjoittama?

Niin kirjoittaa, mutta kun pikkuisen googlettelet huomaat, että YLE:n eston pystyy ohittamaan ihan Freedomellakin. Katsos kun dynaamisen IP:n ansiosta esto ei tiedä, että liikenne tulee VPN-putkesta ulos.

• Anonyymi

Kyllä trollit on ihmisten päässä ihmiset vaan käyttää VPN ja heti luullaan et vieraan vallan agentit asilla ku IP näyttää muuta maata:DD

• Anonyymi

Varmaan Ylilauta palvelimellakin kaikki on Venäjältä naurattaa ihmisten tyhmyys:DDD

• Anonyymi

Nyt en ymmärrä. Ainakin sodat palstalla on jotkut haukkunu kaikki venäjästä hyvää puhuvat, tai edes neutraalia tietoa hakevat trolliksi.
        Vain muutama asiallinen vastaaja siellä on ollut.

https://ylilauta.org/sota/93877471
        Hyvä esimerkki.
        "Jep. Ryssä se on"...

Vakavasti puhuen: Mitä käy, kun yhä useammat omaksuu tuonkaltaisen asenteen? Suomesta lähtee kymmeniä tuhansia venäjälle ku omat potkii päähän? Venäjällä tankkaajistakin on jo valitettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Ainakin sodat palstalla on jotkut haukkunu kaikki venäjästä hyvää puhuvat, tai edes neutraalia tietoa hakevat trolliksi.
        Vain muutama asiallinen vastaaja siellä on ollut.

https://ylilauta.org/sota/93877471
        Hyvä esimerkki.
        "Jep. Ryssä se on"...

Vakavasti puhuen: Mitä käy, kun yhä useammat omaksuu tuonkaltaisen asenteen? Suomesta lähtee kymmeniä tuhansia venäjälle ku omat potkii päähän? Venäjällä tankkaajistakin on jo valitettu.

Rautatieasemalta löytyy Lähialuematkat, ne opastaa kädestä pitäen Pietariin vaikka viikonlopuksi, ei maksa paljoa ja nähtävää on kuin Lontoossa. Jotkut alueet kuten Pushkin eli se missä on se Jekaterinan palatsi, se on tosi hieno alue. Myös se missä on se botanical puutarha on hieno alue, jotain yliopistojakin siellä. Venäjällä tankkaajat voi ostaa Nesteen bensaa 45 ruplaa litra. Tai Shellin bensaa jos Neste ei käy.

Tiesittekö muuten että Baltian NATO maat lentää venäläisellä kerosiinilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rautatieasemalta löytyy Lähialuematkat, ne opastaa kädestä pitäen Pietariin vaikka viikonlopuksi, ei maksa paljoa ja nähtävää on kuin Lontoossa. Jotkut alueet kuten Pushkin eli se missä on se Jekaterinan palatsi, se on tosi hieno alue. Myös se missä on se botanical puutarha on hieno alue, jotain yliopistojakin siellä. Venäjällä tankkaajat voi ostaa Nesteen bensaa 45 ruplaa litra. Tai Shellin bensaa jos Neste ei käy.

Tiesittekö muuten että Baltian NATO maat lentää venäläisellä kerosiinilla?

Mitä helvettiä selität? Mee hoitoon. IHMISIÄ EI KIINNOSTA SUN NATO FANATISOINTIS jota yrität sitte paikkailla "kiva venäjä" jutuilla.
        Menee samaan ku hitler joka piti radiopuheita joukoille joita ei enää ollu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä helvettiä selität? Mee hoitoon. IHMISIÄ EI KIINNOSTA SUN NATO FANATISOINTIS jota yrität sitte paikkailla "kiva venäjä" jutuilla.
        Menee samaan ku hitler joka piti radiopuheita joukoille joita ei enää ollu.

Joukkoja näyttäisi kuitenkin olevan kun on yli 50 vastausta parissa tunnissa tässä langassa. Äläkä kiroile niin paljon Uushomo.

• Anonyymi

Aloittaja on oikeassa. Itsekin yritin lähettää venäjältä aikoinaan viestiä s24:lle muttei onnistunut. Kyllä puhelin viestit menee perille, muttei tietoverkkoviestit. Miten tämä on mahdollista?

Jos "pietarin" trolleja on, niin ne on suomen sisällä, ei venäjällä. Ja kuka voi todistaa että se on venäläinen?
      Kukaan ei voi todistaa täällä mitään, ei kuvallakaan. Kaikkea voidaan väärentää. Että kuka tekee myyrän työtä suomea vastaan? Se voi olla suomalainen itse.

• Anonyymi

Ei alottaja oo kukaan muu ku natopalstan häirikkö joka nyt panikoi ku sitä annetaan ilmi.

• Anonyymi

Mitenkäs se on kun välillä tulee tekstin joukkoon vahingossa kyrillisiä kirjaimia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkäs se on kun välillä tulee tekstin joukkoon vahingossa kyrillisiä kirjaimia?

Joo kyrilliset ny varmaan joka paikassa todistaaki että kirjottaja on venäjältä!
        Пюстюн итеки сяхляаилемяан кюриллисил, я эн куитескаан о веняялт".

Ihan sama vaikka google kääntäjää hyväks käyttäen vedettäiski kyrillisl, se ei todista mitään. Suomessa moni osa venäjää. Virheistä voi venäjää osaava päätellä...

• Anonyymi

https://www.is.fi/haku/?query=trollitehdas

Tuossa IS:n näkemyksiä.
      Mutta suoraan sanoen: en ole vielä nähnyt todellisia trolleja venäjältä tomivan suomessa. Jos suomalainen on positiivista mieltä venäjästä niin hysteerikot tuomitsee tyypin heti trolliksi. Sama meininki on ylilaudan "sodat" -palstan ongelmana.
      Pyritäänkö sellaisella hakemaan "uskottavuutta" vai mitä?

Erityinen ongelma keskustelupalstoissa on se, ettei mielipiteen kertojaa voida nähdä. Mitään ei myöskään pystytä todistamaan, ellei linkkiä lähdetiedon tueksi ole. Ja lähdetietokin voi olla virheellistä.

• Anonyymi

Nuo IS artikkelit on ihan sekopäisiä. Helsingin rautatieasemalta löytyy Lähialuematkat, melko halpa reissu Pietariin vaikka viikonlopuksi, niin voi jokainen ihan itse todeta miten länsimainen media syöttää Venäjän vastaista propagandaa päivästä toiseen. Siellä on joka kulmassa McDonalds, Burger King, Shell, Neste, Yliopiston Apteekki. Näihin firmoihin ne pakotteet muka kohdistuu vai? Baltian NATO maat lentää venäläisellä kerosiinilla ja luulenpa että suomalaiset tankkaa venäläistä bensaa täällä Suomessakin, ero on vain hinnassa. Venäjällä Nesteen ja Shellin 95 maksaa noin 45 ruplaa litra.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo IS artikkelit on ihan sekopäisiä. Helsingin rautatieasemalta löytyy Lähialuematkat, melko halpa reissu Pietariin vaikka viikonlopuksi, niin voi jokainen ihan itse todeta miten länsimainen media syöttää Venäjän vastaista propagandaa päivästä toiseen. Siellä on joka kulmassa McDonalds, Burger King, Shell, Neste, Yliopiston Apteekki. Näihin firmoihin ne pakotteet muka kohdistuu vai? Baltian NATO maat lentää venäläisellä kerosiinilla ja luulenpa että suomalaiset tankkaa venäläistä bensaa täällä Suomessakin, ero on vain hinnassa. Venäjällä Nesteen ja Shellin 95 maksaa noin 45 ruplaa litra.

"Siellä on joka kulmassa McDonalds, Burger King, Shell, Neste, Yliopiston Apteekki."

Joo eihän tätä suomessa kukaan tiedä. Mee hoitoon. Ihmiset ei oo idiootteja, ja sinä olet sairas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Siellä on joka kulmassa McDonalds, Burger King, Shell, Neste, Yliopiston Apteekki."

Joo eihän tätä suomessa kukaan tiedä. Mee hoitoon. Ihmiset ei oo idiootteja, ja sinä olet sairas.

Suomessa ei moni tiedä että Pietarissa on paljon länsimaisia ja myös suomalaisia yrityksiä jotka kärsivät pakotteista. Ei tiedä siksi koska media ei siitä kirjoita. Miksi ei, siinä se kysymys josta pitäisi keskustella. Vaikea tosin keskustella kun vastapuoli on maksettu USA trolli.

• Anonyymi

No,jos Suomessa väärennetään pakolaislle uusia passeja valtion toimesta on turha edes kitistä mistään Venäjän trolleista:DD

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tieto on peräisin venäläisestä mediasta...
        Kuinka tyhmiä suomalaiset on ihan oikeesti? Suomen median tiedot peräisin venäläisestä mediasta -> Venäjällä ei ole lehdistönvapautta?

• Anonyymi

Fanaattinen venäjänvastainen propaganda on kieltämättä outoa. Slaavit ja originaalit Venäjän finnougrit ovat geneettisesti eurooppalaisempia kuin esim. puolet suomalaisista. Skandinavian ja Suomen rusit/jäämit, gootit jne. loivat pohjan nyky-Venäjälle ruhtinaskuntineen. Mongoloidit korkeintaan nssivat väkisin mukaan, Suomenkin alueelle.

Venäjän slaavit ovat tsekkien ja slovakkien sukulaiskansaa ja 50% komeista on ruotsalaisille R1a-tyypeille läheisempää sukua kuin nykysuomalaisille mongoloideille. Vaikuttaakin siltä, että nimenomaan mulatit ja muut pyrkyrit haluavat luoda kiilaa euripidisukulaiskansojen välille. Itse ole slaavitaustainen osittain, enkä niele pätkääkään mongoloidien trolliagendoja.

• Anonyymi

Kiva kuulla. Yekaterinan palatsi Pushkinissa on myös ihan kiva paikka, siellä ei kerrota tarinasta mitään että ihan itse pitää wikipediasta lukea se tarina. Jos enemmistö "suomalaisista" lukisi wikipediaa IL, IS ja YLEn sijasta niin eipä olisi syytä huoleen!

• Anonyymi

Kuuleppas slaavi!
        Mongoloideilla (eikä edes mongoleilla) ei o mitään tekemistä minkään kanssa, ei ainakaan suomalaisten. Koska suomalaisten pieni ripaus aasialaista geeniperimää on peräisin Kaakkois-Aasiasta, joka taas ei ole lähelläkään Mongoliaa!

Gootit taas on germaaninen kansa. Ei slaavilainen. Ja joista kukaan ei kyllä mun tietääkseni vahingossakaan vaikuttanu - saati asuttanut mitään osaa - Venäjästä (tai edes nykyisen Venäjän alueesta). Jakautumisensa jälkeen visigootit muutti lähinnä Espanjan alueelle. Ja ostrogootit Italian tienoille.

Kannattaskohan vähän kerrata historiaa, niin ei tarttis nolata itseään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuleppas slaavi!
        Mongoloideilla (eikä edes mongoleilla) ei o mitään tekemistä minkään kanssa, ei ainakaan suomalaisten. Koska suomalaisten pieni ripaus aasialaista geeniperimää on peräisin Kaakkois-Aasiasta, joka taas ei ole lähelläkään Mongoliaa!

Gootit taas on germaaninen kansa. Ei slaavilainen. Ja joista kukaan ei kyllä mun tietääkseni vahingossakaan vaikuttanu - saati asuttanut mitään osaa - Venäjästä (tai edes nykyisen Venäjän alueesta). Jakautumisensa jälkeen visigootit muutti lähinnä Espanjan alueelle. Ja ostrogootit Italian tienoille.

Toisaalta Pietari on perustettu suomalaisten maille. Siis jos tässä oli tarkoitus kerrata historiaa?

Hieno kaupunki. Suosittelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuleppas slaavi!

Et itse tiedä mitään. GeenitutkijanKIN mukaan suomalaiset 'itäiset' ovat Siperiasta ja ydna on N1c, mikä on tyypillinen poronhännänpurijoitten yhaplo. Näillä ei ole mitään tekemistä Mongolian kanssa.

Visigootit olivat alkuaan vesi. Visi on latina-IE-väännös vesistä. Gootit ym. arjalaiset olivat alkuperäisiä Suomen asuttajia ja kielen tuojia. Kykkimällä toisen kansan kielellä ja historialla nolaatte vain itsenne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et itse tiedä mitään. GeenitutkijanKIN mukaan suomalaiset 'itäiset' ovat Siperiasta ja ydna on N1c, mikä on tyypillinen poronhännänpurijoitten yhaplo. Näillä ei ole mitään tekemistä Mongolian kanssa.

Visigootit olivat alkuaan vesi. Visi on latina-IE-väännös vesistä. Gootit ym. arjalaiset olivat alkuperäisiä Suomen asuttajia ja kielen tuojia. Kykkimällä toisen kansan kielellä ja historialla nolaatte vain itsenne.

Ja gootit, jäämit ym. muinaissuomenkieliset arjalaiset asuttivat mm. Novgorodia. Mongoloidit olivat kuvioissa vasta 1200-luvulta alkaen.

Olisikin hienoa, jos Russia, mikä jo nimenä viittaa arjalaisiin/protogermaanisiin ruseihin ja slaavikulttuuriin, olisi vain etnisten arjalaisten/slaavien ja euripidifinnougrien maan nimi.

• Anonyymi

Aloittaja on muuten Janus Putkonen itse. Kirjoitustyyli on tuttu, ja hän valehtelee joka ikisessä kohdassa.

• Anonyymi

Mutta kun edelleenkin saat matkan Pietariin helposti Helsingin rautatieasemalla sijaitsevasta Lähialuematkat matkatoimistosta. Pietari on lähellä, helppo matkakohde, suurkaupunki, yli 5 miljoonaa asukasta virallisesti. Käy paikanpäällä ja tee omat johtopäätöksesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun edelleenkin saat matkan Pietariin helposti Helsingin rautatieasemalla sijaitsevasta Lähialuematkat matkatoimistosta. Pietari on lähellä, helppo matkakohde, suurkaupunki, yli 5 miljoonaa asukasta virallisesti. Käy paikanpäällä ja tee omat johtopäätöksesi.

Kiitos, olen käynyt ja tiedän jo senkin perusteella että aloittaja valehtelee.

• Anonyymi

Aloittaja on Ari Tkkanen, natopalstan häirikkö. Lähtöisin raahesta päin. Ruotsiakin osaa.

• Anonyymi

En ole Raahessa käynyt koskaan. Ruotsia osaan vähemmän ku venäjää. Ei mulla mitään Ruotsia vastaan eikä Venäjää vastaan, eikä Suomea vastaan.

https://www.youtube.com/watch?v=PrpFkV9EGCo

Isänmaallinen olen ja siksi en pidä tämän palstan pelleistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole Raahessa käynyt koskaan. Ruotsia osaan vähemmän ku venäjää. Ei mulla mitään Ruotsia vastaan eikä Venäjää vastaan, eikä Suomea vastaan.

https://www.youtube.com/watch?v=PrpFkV9EGCo

Isänmaallinen olen ja siksi en pidä tämän palstan pelleistä.

Linkkisi olikin todella isänmaallinen, mutta Suomi ei ole isänmaasi. Raahe ei muuten ole ruotsinkielinen kaupunki. Suomalainen tietäisi sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linkkisi olikin todella isänmaallinen, mutta Suomi ei ole isänmaasi. Raahe ei muuten ole ruotsinkielinen kaupunki. Suomalainen tietäisi sen.

Miten Raahen "kielisyys" liittyy tähän yhtään mitenkään? Suomi on virallisesti kaksikielinen maa, jokaisessa kaupungissa viranomaisten on osattava sekä Suomea että Ruotsia. Sinä et päätä mikä minun isänmaani on. Sillehän ei mitään voi jos näet venäläisiä trolleja jokapuolella, jos Venäjästä on väärää mieltä niin olet sitten Putinin kaveri ja niin edelleen. Vuosia jatkunut valtamedian levittämä disinformaatio Venäjästä ja venäläisistä on sekoittanut pääsi, et osaa käsitellä asiaa objektiivisesti joka on tyypillistä aivopesun uhrille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten Raahen "kielisyys" liittyy tähän yhtään mitenkään? Suomi on virallisesti kaksikielinen maa, jokaisessa kaupungissa viranomaisten on osattava sekä Suomea että Ruotsia. Sinä et päätä mikä minun isänmaani on. Sillehän ei mitään voi jos näet venäläisiä trolleja jokapuolella, jos Venäjästä on väärää mieltä niin olet sitten Putinin kaveri ja niin edelleen. Vuosia jatkunut valtamedian levittämä disinformaatio Venäjästä ja venäläisistä on sekoittanut pääsi, et osaa käsitellä asiaa objektiivisesti joka on tyypillistä aivopesun uhrille.

Miksi jaat venäläisen propagandavideon kehuen samalla isänmaallisuuttasi? Mitä viranomaisten kieli vaikuttaa siihen mitä äsken väitit?

• Anonyymi

Se, että tavallisen kansalaisen nettiyhteyksiä on rajoitettu, ei tarkoita sitä etteikö trollitehtaat yms valtiolliset propagandaviranomaiset pääsisi länsimaisiin nettipalveluihin.
      Ei nyt pidä olla noin uskomattoman sinisilmäinen noiden kaikenkarvaisten epädemokratioiden ja diktatuurimaiden edessä.

Jos et usko moniarvoisiin ja valtioista riippumattomiin länsimaisiin medioihin, niin uskotko venäläisiin valtion kontrollissa suoraan tai epäsuorasti oleviin venäläisiin yhtä virallista totuutta noudattaviin medioihin?
      Onhan Venäjällä vieläkin hengissä muutama media, joka ei ole valtiohallinnon täydessä ohjauksessa, mutta kovasti vaikeuksissa ne ovat.

• Anonyymi

Et ymmärrä miten sivusto voi blokata IP osoitteet. Loput tekstistäsi voi siis jättää huomioimatta. Jos et pääse tietylle sivustolle, mutta muuten internet toimii, vika ei ole palveluntarjoassa vaan sivustossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ymmärrä miten sivusto voi blokata IP osoitteet. Loput tekstistäsi voi siis jättää huomioimatta. Jos et pääse tietylle sivustolle, mutta muuten internet toimii, vika ei ole palveluntarjoassa vaan sivustossa.

Otapa huomioon, että aloittajalla on (ainakin väittää) suomalainen IP-osoite... hoksaatko ristiriidan jutuissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otapa huomioon, että aloittajalla on (ainakin väittää) suomalainen IP-osoite... hoksaatko ristiriidan jutuissa?

Ei sulla ole suomalaista IP osoitetta Pietarissa...
        Olen nyt Suomessa joten nyt on suomalainen IP ja voin taas trollaa täällä. Pietarista se ei onnistu.

Hoksaatko ite että törmäsit itseäsi älykkäämpään yksilöön?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sulla ole suomalaista IP osoitetta Pietarissa...
        Olen nyt Suomessa joten nyt on suomalainen IP ja voin taas trollaa täällä. Pietarista se ei onnistu.

Hoksaatko ite että törmäsit itseäsi älykkäämpään yksilöön?

Etkö käytäkään Pietarissa samaa laitetta kuin Suomessa?

Hoksaan törmänneeni valehtelijaan.

• Anonyymi

Mitä tulee länsimedioiden riippumattomuuteen, niin vaikka ne olisivat yksityisiä ja valtioista riippumattomia, ne ovat yleensä finanssi-pankki-tms. omistajien omistuksessa. Yksityiset mediat ajavat tietysti omistajiensa agendaa. On lapsellista väittää, että 'lännen' media olisi neutraali ja objektiivinen.

• Anonyymi

Pääviesti palstalla näkyy olevan: Suomen turvallisuusviranomaiset valehtelevat. Media valehtelee kun paljasti trollitehtaan, haastatteli irtisanoutunutta trollia. Onko ne mielenilmaukset lisääntyvästä some~sensuurista Venäjällä myös valetta. Muuten TV~1 paljastama trollitehdas ei ole ollut enää aikoihin samalla paikalla.

• Anonyymi

"Pääviesti palstalla näkyy olevan: Suomen turvallisuusviranomaiset valehtelevat."

Tiedän kuka on asialla. Mutta kuka täällä mitään enää uskoo? Suomalainen on puhtoinen lammas...
        Syyttävä sormi osoittaa natopalstalle päin.

• Anonyymi

"Suomen turvallisuusviranomaiset"

Aasi. Suomessa on yleinen asevelvollisuus. Me itse olemme ne "turvallisuusviranomaiset" joten tämä hevonpaska ei toimi Suomessa. Voit lopettaa, kiitos.

t. RESSU

• Anonyymi

Venäjän federaatio ja entisen Sosialististen federatiivisten neuvostotasavaltojen liiton tarkoitus on aina ollut luoda vakautta, vaurautta, turvallisuutta ja ystävyyttä pikkuriikkisen Suomen kanssa.
      Tämä on taivahan tosi.

Venäjällä on aina ollut mahtavia johtajia, mutta nykyinen ylittää kaikki inhimilliset saavutukset. Viimeisin on 8 maalia jääkiekon huippuottelussa.
      Muistamme myös tiikerin kesyttämiset, arkeologiset sukeltelut, muuttolintujen ohjaus uusille urille, syvänmeren sukellusveneen ohjailu, rynmäkköhävittäjällä lentely, moottoripyöräkerhon johtaminen, ym.

Ei löydy Suomesta edes Kalevalasta moista urhoa.
      Tämä se vasta onkin taivahan tosi.

• Anonyymi

Mutta kun Pietariin pääsee alle 200 eurolla näkemään valheesi? Talousjärjestelmä on nyt länsimainen, eikö sekään riitä? Viiraako päässä niin pahasti?

• Anonyymi

200 euroa ei viitsi maksaa päästäkseen maahan, joka tappaa eurooppalaisia ja varastelee heidän maitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

200 euroa ei viitsi maksaa päästäkseen maahan, joka tappaa eurooppalaisia ja varastelee heidän maitaan.

Minkä eurooppalaisen maan Venäjä on varastanut? Krimin autonomisen tasavallan jonka enemmistö on aina ollut venäläistä? Olet aivopesun uhri. NATO on sen sijaan aloittanut sotia noin viiden vuoden välein. NATO maat ovat jatkuvasti sodassa jossain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä eurooppalaisen maan Venäjä on varastanut? Krimin autonomisen tasavallan jonka enemmistö on aina ollut venäläistä? Olet aivopesun uhri. NATO on sen sijaan aloittanut sotia noin viiden vuoden välein. NATO maat ovat jatkuvasti sodassa jossain.

Vain aivopesun uhri voi kuvitella tuollaista.

• Anonyymi

Aloittaja voisi palata onnelaansa ja myös jäädä sinne pysyvästi.

• Anonyymi

Talousjärjestelmä länsimainen? Ei meillä orjatyövoimaa ole, joilta otetaan passit pois, kielletään yhteydet mediaan, valtio ja välittäjä vie suurimman osan palkasta. Näin rakennetaan Venäjän kaupunkeja Pohj~ Korealaisella työvoimalla.

• Anonyymi

Lähde väitteeseesi tai muuten huuhaata. Vaikka olisikin totta niin onhan passittomia duunareita myös USA täynnä, jotka tekevät työtä lähes palkatta. Näitä paperittomia työläisiä on joka maassa joten hieman naurettavaa syyttää Venäjää jostain mitä kaikki muutkin tekee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähde väitteeseesi tai muuten huuhaata. Vaikka olisikin totta niin onhan passittomia duunareita myös USA täynnä, jotka tekevät työtä lähes palkatta. Näitä paperittomia työläisiä on joka maassa joten hieman naurettavaa syyttää Venäjää jostain mitä kaikki muutkin tekee.

"Mutku USA". Pohjois-Korea maksaa velkojaan Venäjälle antamalla kansalaisiaan orjatyövoimaksi Siperiaan, ei siinä ole mitään uutta.

• Anonyymi

Putinilla on Suuri ja minulla tiukka...

• Anonyymi

Venäläisten Putinille antama "arvonimi" Vladimir Fantastinen tarkoittaa oikeasti älytöntä ääliötä.

Aika velikultia nuo venäläiset ;)

• Anonyymi

ÄLKÄÄ ULKOPUOLISET VASTATKO ENÄÄ MITÄÄN TÄHÄN JUTTUUN! TÄTÄ JUTTUA HALLINNOI NARSISTINEN "MUITA ÄLYKKÄÄMPI" NATOPALSTALTA, JOKA EI SIEDÄ HÄVIÄMISTÄ!

• Anonyymi

Russofobia on (mm. hämähäkki- ja hiirikammon tapaan) fobia, jota voidaan hoitaa ja ainakin lievittää, kuten muitakin sairaalloisia pelkotiloja.
      Kysy lääkäriltä apua.

• Anonyymi

Onko Venäjä jo lopettanut Krimin laittoman miehityksen ja eurooppalaisten tappamisen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Venäjä jo lopettanut Krimin laittoman miehityksen ja eurooppalaisten tappamisen?

Krimin autonominen tasavalta on aina ollut väestöltään venäläistä. Asia selviää lukemalla alueen historiaa. Tilannetta voi verrata siihen että jos Suomessa vaihdetaan presidentti venäläismieliseen vieläpä perustuslakia törkeästi rikkomalla, Ahvenanmaalaiset saattaisivat äänestää Ruotsiin liittymisen puolesta eikä siinä ole mitään laitonta. Autonominen alue tarkoittaa itsehallintoa. Vaikka alue kuuluu virallisesti Ukrainaan, se on itsehallintoalue jonka väestö on enimmäkseen venäläistä ollut aina.

Toki ymmärrettävää ettet tienny asiaa koska luet vain valtamediaa joka ei tästä ole puhunut mitään. Valtamedia kirjoittaa mitä USA ja EU käskee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Krimin autonominen tasavalta on aina ollut väestöltään venäläistä. Asia selviää lukemalla alueen historiaa. Tilannetta voi verrata siihen että jos Suomessa vaihdetaan presidentti venäläismieliseen vieläpä perustuslakia törkeästi rikkomalla, Ahvenanmaalaiset saattaisivat äänestää Ruotsiin liittymisen puolesta eikä siinä ole mitään laitonta. Autonominen alue tarkoittaa itsehallintoa. Vaikka alue kuuluu virallisesti Ukrainaan, se on itsehallintoalue jonka väestö on enimmäkseen venäläistä ollut aina.

Toki ymmärrettävää ettet tienny asiaa koska luet vain valtamediaa joka ei tästä ole puhunut mitään. Valtamedia kirjoittaa mitä USA ja EU käskee.

Krimin väestö ei ole todellakaan aina ollut venäläistä. Toki nyt voi niin väittää, kun alueen nimeksi on kyhätty "autonominen tasavalta" pakkoliitoksen jälkeen. Ukrainan presidentinvaalit vuonna 2014 olivat lailliset, ja myös Venäjän sellaiseksi tunnustamat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Krimin väestö ei ole todellakaan aina ollut venäläistä. Toki nyt voi niin väittää, kun alueen nimeksi on kyhätty "autonominen tasavalta" pakkoliitoksen jälkeen. Ukrainan presidentinvaalit vuonna 2014 olivat lailliset, ja myös Venäjän sellaiseksi tunnustamat.

Kyllä se todellakin on aina ollut venäläistä jo ennen kun Venäjä antoi sen Ukrainalle hyväntahdon eleenä. Autonominen tasavalta Ukrainan lain mukaan samasta syystä kuin Ahvenanmaa jossa ruotsalainen väestö. Mikäs ihmeen vimma teillä NATO trolleilla on vääristää historiaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se todellakin on aina ollut venäläistä jo ennen kun Venäjä antoi sen Ukrainalle hyväntahdon eleenä. Autonominen tasavalta Ukrainan lain mukaan samasta syystä kuin Ahvenanmaa jossa ruotsalainen väestö. Mikäs ihmeen vimma teillä NATO trolleilla on vääristää historiaa?

Miten Venäjä muka antoi Krimin, kun Venäjää ei teikäläisten mukaan ollut edes olemassa Neuvostoliiton aikana?

• Anonyymi

Siellä Savushkinin kadulla missä se "trollitehdas" pitäisi olla ei tosiaankaan ole mitään tehdasta.
      Väitetyssä osoitteessa on jonkinlainen ilmeisesti toimistorakennus, tai siis oli kun kävin katsomassa siihen aikaan kun uutinen siitä meillä esitettiin.
      Alaovi lukossa, pari kerrosta, valoa ikkunoissa ja sälekaihtimet. Ovella jotain tiedotteita, venäjän taitoni ei riittänyt jotta olisin osannut niitä lukea.
      Mutta ei mitään vartijoita tai erityistä valvontaa. Ei siis ketään näkyvissä.
      Katunäkymän voi itse kukin katsoa Googlesta.

• Anonyymi

Trolli käy edelleen kierroksilla paljastetusta trollitehtaasta.

Se on i-ha-naa!!!!

Kyllä trolleja ottaa päähän vuosi vuoden jälkeen, kun jäivät housut kintuissa siitäkin valheestaan kiinni.

• Anonyymi

Täällä joku mainostanut useaan kertaan junamatkaa Pietariin. Sekö antaa koko kuvan maasta. Itse olen kierrellyt n. 3500 km. Murmanskista aina Valko~Venäjän rajalle. Äänisen itäpuolen alueetkin ovat käyneet tutuiksi. Siis isonosan läntistä Venäjää. Näkemäni perusteella maa kehitusmaa eurooppalaisiin valtioihin nähden. Kehitys on tyystin pysähtynyt syrjemmällä. Paljon enemmän olisi pitänyt saada aikaiseksi runsailla energiatuloilla. Infra jota lännessä ei juuri huomaa koska on normaalia, tulee karusti esiin koska sitä ei juuri ole. Suuret kaupungit ovat sitten toista maata.

• Anonyymi

Minä olen siellä kierrellyt yli 22700 km, ja monet alueet on tulleet tutuiksi, kuriileja myöten. Kehitystä näkyy paljon.

• Anonyymi

Asuin Pietarissa, ja sen jälkeen olen pistäytynyt siellä jatkuvasti jo monen vuoden ajan. Mitä Ylen Areenan toimivuuteen tulee minulla on samanlaisia kokemuksia. Ei toimi, eikä siellä näy. Suomi24:n sähköposti on kyllä toiminut, mutta keskusteluun osallistuminen ei sieltä käsin ole onnistunut.
      Ja kaikki mitä YLE on Venäjästä esittänyt, on ollut negatiivista. Jopa Venäjällä ex näyttelijä Ville Haapasalon matkailuohjelmat ovat esittäneet Venäjän rähjäistä puolta. Se ei ole koko totuus, vaan tämän reppanan oman kuvan näköinen.
      Se, että tosiasioista vaietaan, jotakin korostetaan ja jotakin muuta jätetään näyttämättä ja siitä kokonaan kertomatta on myös tarkoitushakuista propagandaa ja mustamaalausta.
      Venäjä on alueeltaan suuri ja sen suureen kansaan mahtuu monenlaisia ihmisiä, samoin kuin pieneen Suomeen.
      Putin ei ole koko Venäjä, eikä Kremlin eliitin "norsunluutornissa" olevan Venäjän johdon huonosta politiikasta ole viisasta syyttä ja tuomita koko Venäjän kansaa.
      Eikä muiden tekemät rikokset oikeuta muita rikoksiin.
      Jos näin on, kuten Putin ja Kreml tekemisiään perustelee, että mekin saamme murhata ja tappaa, koska muutkin murhaavat ja tappavat, ei meidän moraalillamme ole mitään pohjaa.
      Tämä perustelu ja argumentti ei ainakaan koskaan olla kristinuskon moraalin mukaista.
      Ja yhtä hyvin mekin voimme olla varkaita, ryöväreitä ja murhamiehiä.

• Anonyymi

Ei mitään positiivista uutista vahingossakaan. Ne jotka eivät halua tai uskalla käydä paikanpäällä voi silti katsoa Google Mapsin avulla miltä siellä näyttää. Ihan samanlainen suurkaupunki kuin muutkin. Mutta minkäs sille tekee kun media on päättänyt että Venäjä paha, USA hyvä.

Snowden ja Assangen mustamaalaus on alkanut normalisoitumaan ja kun USA jäi kiinni Euroopan massavakoilusta, niille annettiin pikku nootti ja siihen jäi. Venäjä ei ole jäänyt moisesta kiinni joten piti sitten keksimällä keksiä joku trollitehdas.

• Anonyymi

Täällä nyt ei yleensäkään ole mahdollisuutta antaa jotain kuvaa juuri mistään.
      Aloituksessa oli kai tarkoitus..
      tai mikä lie oli tarkoitus, mutta samanalaiseksi sättimiseksihän se meni kuin yleensäkin.
      Pietari on vain helppo kohde josta kyllä voi löytää monia ulottuvuuksia vaikka se ei tietenkään anna kuvaa koko maasta. Ehkä kuitenkin voisi korjata joitain vääriä ennakkoluuloja kun kävisi edes siellä.

• Anonyymi

Aloittajan todistus pätee häneen ja samanlaisia viestintälaitteita ja verkkoja käyttäviin. Se ei kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta, että Putinin trollit viestittäisivät tälle palstalle Pietarista. Heillä vain olisi toinen verkko käytössään.

• Anonyymi

Kyllä, trolleilla on taatusti eri mahdollisuudet kuin tavallisella pietarilaisella. Mutta aloittaja valehtelee, kyllä se VPN:n avulla onnistuu.

• Anonyymi

Onko esittää mitään todisteita tästä Putin verkosta tai edes siitä väitetystä trollitehtaasta jossa ei ole minkäänlaista sotilastason kulunvalvontaa? YLEn uutisointikin puhuu trollitehtaasta ja jopa haastatellut jotain väitettyä trollia, ikäänkuin Venäjän sotilastiedustelun agentit antaisivat avoimia haastatteluja ulkomaisille medioille. Uskokaa huviksenne että Pietarin trollitehdas on länsimaisen median satu. Pietarissa kukaan ei ole kuullut Johan Backmanista tai Ilja Janitskinista tai Janus Putkosesta. Suomalaisten valtamedioiden artikkelien mukaan he ovat jatkuvasti Venäjän televisiossa puhumassa Suomesta pahaa - todellisuudessa Venäjällä kukaan ei tiedä heistä yhtään mitään.

Itselleni tuli vaan mieleen lähteä Pietariin katsomaan pitääkö nämä länsimedian jutut paikkaansa. Ei siltä vaikuta. Nyt YLE on taas ihan hädissään julkaissut artikkeleita Venäjän disinformaatiosta ja trolliarmeijasta joka yrittää vaikuttaa EU vaaleihin. Kun äänestystulos on väärä, siitä voi kätevästi syyttää Venäjää.

• Anonyymi

Trollit ulisevat vieläkin vuosia Pietarin trollitehdaspaljastuksen jälkeen!

Sen on täytynyt vammauttaa Venäjä-trollien pääkopat ikuisiksi ajoiksi.

Eli kiinni jäivät ja yhä parkuvat.

Tarkka osuma!

• Anonyymi

Suomen tiedotusvälineet: sanomalehdet, Yleisradio ja MTV muodostavat Mediapoolin, jonka työntekijöistä suuri osa on koulutettu Harvardin yliopistossa Yhdysvalloissa Venäjä-vastaiseen hybridisotaan. Kirjankustantajat kuuluvat siihen myös. Mediapoolin edellinen puheenjohtaja oli Yle:n toimitusjohtaja Kivinen. Nykyinen puheenjotaja on Otava-mediasta. Jäseninä Yle:n päätoimittaja ja MTV:stä siirtynyt Yle:n toimitusjohtaja.
        Mediapooli tekee tiivistä yhteistyötä ja koordinoi toimintaansa USA:n ja NATO:n hybridikeskuksen kanssa. Siten mikään "läntisestä doktriinista" poikkeava artikkeli, kirja tai muu hengentuote ei pääse julkisuuteen.
        Keskiviikko 26.12.2018 klo 15:29 - Pirkko Turpeinen-Saari blogi

• Anonyymi

Voin väittää että moottoripyörällä 3500km näkee todellisuutta enempi kuin pilvenpäällä kymmeniätuhansia km. Pääsee jopa kokemaan niitä karjapolkujen "ihanuuksia" joita teiksi niitä siellä kutsutaan.

• Anonyymi

Venäjän federaatio on voimakas, vauras valtio, jota johtaa fantastinen presidentti Putin.

Esim. korkeasta palkkatasosta kertoo se, että Venäjällä vastaavan tien tekeminen kuin Suomessa on kolme kertaa kalliimpaa. Raaka-aineet ja tekovälineet ovat samat, mutta öljy ja öljytuotteet ovat halvempia, joten ero muodostuu venäläisten työläisten paljon kovemmasta palkkatasosta kuin Suomessa.
      Vähän samoin kuin suomalaisen terveydenhoidon kustannustehokkuus johtuu matalasta palkkatasosta.

• Anonyymi

Kovasti meillä media puhuu kuinka venäläiset trollit päivystävät suomalaisilla sivustoilla mutta tyhmäkin jo näkee että Venäjän vastaisia trolleja on vaikka kuinka paljon enemmän. Objektiiviset faktat Venäjästä leimataan heti trollaamiseksi ja NATO on rauhanomainen puolustusliitto, mitä nyt jatkuvasti sodassa jossain.

• Anonyymi

> Usean päivän yrittämisen jälkeen on valitettavasti pakko todeta että median, myös veronmaksajien kustantaman YLEn uutisointi Pietarin trolleista on täyttä valetta.

Terve, troolari. Ota huikka työsuhdevodkaasi sillä aikaa (onko se yhdyssana nykyisin) kun selitän.

Entisen Neuvostoliiton "hallinnon" keino- ja välinevalikoima on paljon laajempi kuin mitä turistin käyttöön on tarjolla. Ja vaikka väitteesi olisi yksittäistapauksena paikkansapitävä (onko se yhdyssana nykyisin) ei se kelpaa todisteeksi otannan suppeuden vuoksi.

Nyt kun olet huuhdellut kurkkusi niin syö paskaa ja halkea.

t. keppihellari

• Anonyymi

Vituttaa tämä netin kautta tapahtuva kansan pakko-ohjailu ja asioiden rajoittaminen. Ostin uuden kannettavan ja siihen asennettiin Windows 10. Perusasetukset Suomi. Kävin pari päivää Ruotsissa ja käytin siellä nettiä. Kun palasin kotiin, tyrkytti kone pakolla kaikissa hauissa aina ruotsinkielisiä sivuja. Tarkistin että asetuksissa oli Suomi, mutta aina vain ruotsinkielisiä sivuja pukkasi. Crome ja Firefox asennettiin uudelleen ja asetuksiin Suomi, mutta Ruotsinkielisten sivujen pakkosyöttö jatkuu yhä.

...Alkaa ihan oikeasti vituttamaan tämä kaikessa tapahtuva kansan pakko-ohjailu kyttäävine evästeineen. Elmä tehdään tahallaan hankalaksi niille jotka eivät ole jokapaikan asiantuntijoita, ja joilla ei ole koko ajan päivitystä omiin tietoihin siitä mitä muutoksia koko ajan tapahtuu kaikissa välttämättömissä toiminnoissa.

• Anonyymi

Mjine ei ymmärä tjoverin vjalitusta. Mjitä tjoveri mjenee Pjietariin, Suomi paljon parempi pjaikka tjoverin trjollata.

• Anonyymi

Uskallanpa melkein väittää, että Venäjän talous on kehittynyt 1992-2019 jonkin verran toisella tavalla/vauhdilla (?) kuin Suomen talous vastaavana ajankohtana.
      Tietenkin elintasoerot ovat siellä huimasti isommat kuin meillä, mutta niinhän ne olivat esim. sodan hävinneessä Suomessa ja upporikkaassa Ruotsissa vielä 1960-luvulle tultaessa.
      Elintasoerot kansan sisällä ovat yksi vapaan markkinatalouden ja kapitalismin pettämätön tunnusmerkki samoin kuin työttömyys - jonka huippu toistuu Suomessakin jo alle 10 vuoden välein.

• Anonyymi

~90 luvun murroksessa talous sukelsi. Valtion omaisuutta ryövättiin. Tämän päivän oligarkit ovat suurimmat kaaoksesta hyötyneet. Täytyy muistaa kuinka länsi avusti maan jälleenrakennusta. Putinin aikakaudella seurasi ennennäkemätön öljynhinnan nousu, joka siivitti Venäjänkin talouden nuosuun. Putinin ei huolinut tehdä mitään, rahaa tuli ikkunoista ja ovista. Kansa joka ei ollut saanut palkkojaan näki Putinissa uuden Tsaarin tai Stalinin joka anttaa toivoa paremmasta. Öljyyn perustuva kansantalous on heikoilla, uusiutuviin suuntautuvassa maailmassa. Etenkin kun Venäjä ei ole tehnyt talouden kannalta tärkeitä uudistuksia

• Anonyymi

Yksinkertaisena et tajua kuinka totaalisesti Suomen valtion, eli kansan yhteiset maaperän rikaudet on ryöstetty ja lahjoitettu maailman veronkiertoyhtiöille poliitikojen itselleen keräämiä lahjuksia vastaan. Katainen, Vapaavuori, Häkämies, Sauli Niinistö, Sipilä, jne. ovat vähintään yhtä röyhkeitä rosvoja kuin Venäjän oligarkit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksinkertaisena et tajua kuinka totaalisesti Suomen valtion, eli kansan yhteiset maaperän rikaudet on ryöstetty ja lahjoitettu maailman veronkiertoyhtiöille poliitikojen itselleen keräämiä lahjuksia vastaan. Katainen, Vapaavuori, Häkämies, Sauli Niinistö, Sipilä, jne. ovat vähintään yhtä röyhkeitä rosvoja kuin Venäjän oligarkit.

Höpö höpö.

• Anonyymi

Ei Venäjällä turhaan lausuta presidentti Putinia fantastiseksi.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      158
      12109
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4550
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      134
      3643
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2738
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1656
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      362
      1609
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      102
      1506
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1451
    Aihe