Hyvää Äitienpäivää! Toivoo Kamuttaja!

Hyvää Äitienpäivää kaikki Äidit.
Olette ansainneet muistamisen ja ruusunne.

Äidin arvon tajuaa usein vasta siten, kun Äiti on jo poissa.
Iloitkaa niin kauan, kun Äiti n vielä teillä.

47

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa toivotan kaikille minäkin. Äiti tekee usein pahaisestakin kodosta peipposen pesän.
      Siitä tulikin näin kevättunnelmissa Juhani Peltosen runo mieleeni.

      Peipposen pesä:
      kauniimpi, lämpimämpi kodikkaampi
      ja paljon ehjempi ihmisen kotia.

    • Anonyymi

      Lapset eivät tulleet katsomaan sanoivat ei ehdi kun on niin paljon pihan haravointia ja muuta työtä ja illalla on telkussa hyvää ohjelmaa. Matkaa olisi noin kymmenen kilometriä ja viimeksi on nähty heitä ja lapsenlapsia jouluna. Minulla ei ole autoa ja ei kuulema sovi tulla kutsumatta kun voi olla jotain muita vieraita. Lapsia on viisi ja sama juttu kaikilla. Taidan ottaa tenoksia ja melatoniinia ja mennä nukkumaan. Kiitos kuitenkin onnitteluista vaikka tuntuu hyvin kurjalta ja tuntee olevansa arvoton. Taidan itkeä itseni uneen. Unohdettu äiti.

      • Anonyymi

        Jätä melatoniini vähemmälle, tai kokonaan pois. Sitä kehossasi on todennäköisesti ilman lisäystäkin kirjoitusasennostasi päätellen. Unilääkityksen sijalle suosittelen liikuntaa, jos mahdollista, ja viekasta reilulähestymistä ilman vivahtavaa syyttelyasennetta monia lapsiasi kohtaan. Kannattaa myös ajatella, onko syy unohdukseen yksinomaan lapsissasi. Tilanteesi on kuitenkin kertomasi perusteella aika harmittava, joskaan ei toivoton.


      • Anonyymi

        Oletko miettinyt miksi lapset eivät halua käydä luonasi, sillä tekosyitähän nuo käymättä jättämisen selittelyt ovat?
        Et kai vaan puutu lastesi elämään ja asioihin? Et kai vain pyytämättä anna neuvojasi? Et kai vain arvostele ja moiti heidän ratkaisujaan ja tekemisiään? Hyväksytkö heidät sellaisena kuin he ovat?
        Et kai vaan tuputa omaa uskontoasi tai elämänkatsomustasi tai tapojasi?
        Jos, niin lopeta heti. Eivät he sellaista äitiä/mummoa kaipaa.
        Kun menet käymään niin muista olevasi vieraana, etkä suinkaan emäntäjänä ja käskijänä.
        Tässäpä tulikin esille yleisimmät virheet joihin itseriittoiset (iso)vanhemmat lastensa elämän suhteen usein syyllistyy.
        Jos tätä ei ymmärrä, niin silloin ei pidä myöskään ihmetellä jos lapset haluavat pitää etäisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko miettinyt miksi lapset eivät halua käydä luonasi, sillä tekosyitähän nuo käymättä jättämisen selittelyt ovat?
        Et kai vaan puutu lastesi elämään ja asioihin? Et kai vain pyytämättä anna neuvojasi? Et kai vain arvostele ja moiti heidän ratkaisujaan ja tekemisiään? Hyväksytkö heidät sellaisena kuin he ovat?
        Et kai vaan tuputa omaa uskontoasi tai elämänkatsomustasi tai tapojasi?
        Jos, niin lopeta heti. Eivät he sellaista äitiä/mummoa kaipaa.
        Kun menet käymään niin muista olevasi vieraana, etkä suinkaan emäntäjänä ja käskijänä.
        Tässäpä tulikin esille yleisimmät virheet joihin itseriittoiset (iso)vanhemmat lastensa elämän suhteen usein syyllistyy.
        Jos tätä ei ymmärrä, niin silloin ei pidä myöskään ihmetellä jos lapset haluavat pitää etäisyyttä.

        Oli hyvä kun löytyi syyllinen . Tiedänhän minä että aina on syy minussa olen kuullut sitä lapsesta asti. Olin ei toivottu lapsi ja syy oli minun kun synnyin. Anteeksi kun valitin. Unohdettu äiti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli hyvä kun löytyi syyllinen . Tiedänhän minä että aina on syy minussa olen kuullut sitä lapsesta asti. Olin ei toivottu lapsi ja syy oli minun kun synnyin. Anteeksi kun valitin. Unohdettu äiti.

        Et siis vieläkään tunnista peilistäsi näkyvää uhriutuvaa ja itsesäälissä rypevää marttyyri-äitiä joka on aina oikeassa ja vika on aina muissa. Kuten tässäkin tapauksessa lapsissa jos eivät juuri halua olla tekemisissä kanssasi...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis vieläkään tunnista peilistäsi näkyvää uhriutuvaa ja itsesäälissä rypevää marttyyri-äitiä joka on aina oikeassa ja vika on aina muissa. Kuten tässäkin tapauksessa lapsissa jos eivät juuri halua olla tekemisissä kanssasi...?

        tuki sinä kitasi ja heti. jos sinulla on huono äiti omasta mielestäsi niin luuletko itse olevasi joku onnistunut lapsi jonka on vara arvostella muita. olet harvinaisen tyhmä jopa imbesilliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuki sinä kitasi ja heti. jos sinulla on huono äiti omasta mielestäsi niin luuletko itse olevasi joku onnistunut lapsi jonka on vara arvostella muita. olet harvinaisen tyhmä jopa imbesilliksi.

        Ja sinä luulet olevasi onnistunut äiti vaikka lapset ei halua vierailla luonasi, edes äitienpäivänä, niinkö? Vilkaisepa vielä uudemman kerran sinne peiliin, näkyisikö siellä vaikka se imbesilli...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä luulet olevasi onnistunut äiti vaikka lapset ei halua vierailla luonasi, edes äitienpäivänä, niinkö? Vilkaisepa vielä uudemman kerran sinne peiliin, näkyisikö siellä vaikka se imbesilli...

        Olet hoidon tarpeessa senkin Oidipus kompleksinen. minä en muuten ole tuo äiti joka kertoo asioitaan vaan mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet hoidon tarpeessa senkin Oidipus kompleksinen. minä en muuten ole tuo äiti joka kertoo asioitaan vaan mies.

        Niin varmaan joo, että ihan MIES... Hehheh...
        Vanhemmat pilaa suhteensa lapsiinsa ihan itse ja sitten itkevät surkeuttaan täällä.
        Ei pidä tehdä lapsia jos ei ole alkeellisiakaan ihmissuhdetaitoja.
        Mutta valitettavasti lapsia tekevät juuri ne joiden ei pitäisi.


    • Tänään oli 30. äitienpäivä ilman omaa äitiäni. Vierailin päivällä lasteni äidin kanssa hänen äitinsä ja oman äitini haudoilla.

      Vuonna 2007 tuli kuluneeksi 450 vuotta Mikael Agricolan kuolemasta. Silloin kaikki suomalaiset saivat äänestää kielemme kauneinta sanaa. Äänestyksessä kauneimmaksi suomalaiseksi sanaksi valittiin ylivoimaisesti äiti.

      Äiti -sanan merkitystä ei voi selittää. Sana äiti on täynnä erilaisia tunteita. Äitien tarinat ovat erilaisia. Kahta samanlaista tarinaa ei ole.

      • Tuon äiti sanan tahtotila sanojen merkityksellisyyteen suorastaan sykähdytti. Edelleen totean vanhan fraasin mukaan, joka päivä oppii jotain uutta. Toivottavasti päivät tuovat hyviä uusia oppeja tullessaan enemmän kuin pahoja.

        Toki Wanhan väittämän tarkistin, ja totesin oikeaksi. 25.11.2007 kirjatuksi. Suppeahkossa, mutta laadukkaassa, noin 3900 mielipiteessä on riittävä otanta sanallisen hyväkaltaisuuden tyydyttävässä merkityksessään.

        Kopioitua, ei vielä luettua:
        • Oppe nyt wanha, ia noori
        • IhQ, Agricola elää!


    • Anonyymi

      Mitenhän siitä lapsen tekemisestä, äitiydestä, on tehtykin niin kunnianarvoisa asia?
      Äidiksi pääsyhän on helppoa, kunhan heittäytyy selälleen miehen alle ja pukeltaa mulkunoksennuksen pois 9 kuukauden kuluttua.
      Omaa hetken nautintoaan sitten äidit maksattavat syyttömällä lapsellaan kiitollisuuden velkana muka. Kun äiti on sen vahinkonsa ensin pyytämättä synnyttänyt ja ehkä elättänyt 15-20 vuotta, niin siitä hyvästä tuo syytön lapsi saakin sitten huolehtia dementoituneesta rakkaasta äidistään kymmeniä vuosia, jopa eläkkeellä ollessaan vaikka ei jaksaisikaan.
      Näille lapsille niitä mitaleita pitäisi jakaa eikä itsekkäille äideille, joiden suurin saavutus on ollut lapsen tekeminen ja siihenhän ei todellakaan suuria vaadita.
      Oli muuten 12.5. karjalaisessa todella hyvä ja todellisuudentajuinen nuoren naisen kirjoittama kolumni äitienpäivän tarpeellisuudesta nykyaikana...

      • Kaltaistasi opponenttia tähän aavistellen kaipasinkin. Ei haittaa. Onhan se tuokin sinun voikulmasta ansaitsema mielipiteesi.

        Helposti lähtisin painokelvotonta vastaan väittämään, mutta, kun se on painokelvotonta jo panemattakin, niin annan nyt sen olla.

        Toki kaipaan ko. tapauksissa isänkin vastuuta. Äitinä on vaikeaa olla ilman kunnon isää, siksipä juuri, kaikki on, ja on oleva. Ellei sitten kaikki ala aivan alusta;)


      • Anonyymi
        Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Kaltaistasi opponenttia tähän aavistellen kaipasinkin. Ei haittaa. Onhan se tuokin sinun voikulmasta ansaitsema mielipiteesi.

        Helposti lähtisin painokelvotonta vastaan väittämään, mutta, kun se on painokelvotonta jo panemattakin, niin annan nyt sen olla.

        Toki kaipaan ko. tapauksissa isänkin vastuuta. Äitinä on vaikeaa olla ilman kunnon isää, siksipä juuri, kaikki on, ja on oleva. Ellei sitten kaikki ala aivan alusta;)

        En minäkään ihan ymmärrä äitien automaattista kollektiivista kanonisointia. Miksi äitiä pitäisi ylistää ja kiittää vaikka ei sellaiseen olisi mitään aihetta? Hyvin voi yhtyä yo. kriitikon näkemykseen.

        Äitejä on kiitoksen arvoisia ,mutta on paljon myös niitä joista ei pitäisi puhua mitään äitienpäivän yhteydessä.

        Kuten myös lasten kohdalla yleistäminen on väärin ja kysymys; Pidätkö lapsista?" täysin turha.
        Toiset lapset ovat mukavia ja heistä pitää automaattisesti, mutta toiset taas täysiä demoneita ja vesipäitä joista ei opi pitämään vaikka kuinka yrittäisi. Turhaa yleistystä molempien kohdalla.


    • Anonyymi

      Joo hyvä kun on äitienpäivä, yleensähän ei kannata ketään juuri parhaaksi julistaa ja esim patsaan arvoiseksi julistaa kun jokaisella äidillä ja lapselle kun on sekä hyvät että huonot päivät.(no en puhu nyt erikoisista sankari äideistä jotka ovat ottaneet esim paljon orpo lapsia kasvatettavakseen yms muuta erikoislaatuista toimintaa tehneet, vaan ihan tavallisista suht normi äideistä nyt) Minunkin äitini on välillä ollut henkisesti minua kohtaan hyvin julma ja tuomitsevan hyökkäävää ja itse olen hänen puolen tunnin haukkumis ja arvostelu jakson jälkeen jaksanut huutaa vain että turpa kiinni! kun arvostelunsa on ollut niin julman loukkaavaa enkä ole ymmärtänyt miksi hän on kimppuuni noin hyökännyt edes!.. Että kuitenkin aikoinaan aikakin pitkäaikaisista sanallisista jylmuuksistaan huolimatta yritän käydä heidän luonaan kun äiti on jo yli 80 v ja isä on (yli 90 v) riippuvainen hänen avustaan esim. vaikka jo lähiaikana muuttivat vasta hoitovuokrakotiin jossa yleensä on jo turvaranneke esim kuitenkin.. Mutta olen niellyt vanhat kaunat niistä hänen äidin haukkumisistaan minua kohtaan ja saan kuitenkin enemmän hyvää mieltä nyt kuitenkin kun käyn hänen tai heidän luonaan.. Kun eivät ole enää ikuisuutta täällä.. ja mitäpä ne hänen vanhat ilkeät sanansa minun kotonani murjottamisesta miksikään enää muuttuvat!! että kannattaa vanhojen kaunojen antaa virrata pois mielestä ja yrittää nähdä toisia esim lähi- ihmisiä, varsinkin äitiään vaan uusien lasien läpi ja puhua nykyisen hetken asioista esim ja antaa heidän kertoa joitain esim tosi vanhoja juttujaan. Sitten harmittaisi jos jompikumpi menisikin yhtä äkkiä pois eikä olisi "tällaisina päivinä" edes yrittänyt käydä tapaamassa ja juttelemassa asioista, heidän ja omistaan...Että olkoon omat harmin paikat ikuisuuden siintäessä jo jommallekummalle heistä ja lopulta molemmille ja tietenkin joskus itsellekin, niin taustalle kauas pois pyyhitty.. jokainen tekee itse päätöksen miten asioihin ja omaan äitiinsäkin suhtautuu, emme kaikki vaan ole samanlaisia ja aika harva on Super ihana äiti tai tosiaan edes sellainen oikeanlainen tytär äidilleen, että noin vain kelpaisikaan.. että mennään näillä puutteellisilla ihmisyyksillä vaan toistemme kohtaamisiin.. ja itse sanoisin muille tässä; että antakaa anteeksi äidillekin mitä sitten tunnettekin että on teille tehnyt väärin. .. Toivon siis että aloittajalle eli äidille joka kaipasi omia tyttäriään ja olikos poikiaankin niin perheineen käymään niin voihan olla että teillä sitten toimiikin asia niin päin että kävisit siellä heidän perheessä köväisemässä tällaisina päivinä esim lyhyesti (jollakin heistä kerrallaan) ja mene toinen suunta vaikka taksilla ja toiseen suuntaan pyydä että saat heiltä joltain autokyydin esim takaisinpäin... Luulisi onnistuvan niin?? (Kokeilutesti esim tuosta asiasta... aluksi). Ei voi tietää olisiko tuo hyvä tapa?? hyvää äitienpäivän yötä!!

    • Anonyymi

      Ja lisäys että sanot vaan että nähdään lyhyesti niin ei ne mahdolliset heidän vierailijana jää tulematta kun tod näk sanot niin että" tulevat kuitenkin eri aikaan"kun sinä eli ei noin alussa niin pitkää vierailua sitten heidän omituisessa" pyhättö kodissaan" mistä eivät jaksa liikkua omalla autollakaan sinulle vierailemaan..?? no ihmisiä on monenlaisia (todella) ja kaikilla ei aina polla loista kirkkaana..jotain mahd himmeätä ehkä lastesi perheissä?? jotenka mutta siis älä ota unilääkkeitä ne ei tee pitemmän päälle kellekkään hyvää, vain hyvin lyhyaikaseen apuun sitten vaan.. hyvää yötä.

    • Anonyymi

      Kävi siinä vierahissa naapurista naakka.
      Tule, tule kummiks' peippo pyysi.
      - Kernahasti, vastas.
      Tule, tule kummiks' peippo pyysi.
      - Kernahasti, vastas.
      Kummit kyllä kaikenhyvän kernahasti lastas`

      • Anonyymi

        Rastas se oli joka vastas. Eikä mitään lastannut. Ei nyt kelpaa sananmuunnokset.


      • Anonyymi

        Mites nuo sanamuunokset seilaa lieksas ja kotimaissaan jottei naakatus muuta muotoaan-


    • Anonyymi

      Kolmekymmentä vuotta sitten saatoin hautaan äitini, joka oli minusta huolehtinut ja kasvattanut. Äitini ja isäni erosivat ,kun olin 3vuotias. Isä ei sen jälkeen ollut yhteydessä muuten kuin haukkumakrjeiden muodossa. Aikuisena yritin ottaa isääni yhteyttä ja parin puhelun jälkeen myös minä sain ilkeät kirjeet. Nyt äitienpäivää edeltävänä perjantaina jouduin hänet 92v hautaamaan. Tuntui oudolta seistä siinä arkun vieressä, kun ei tiennyt minkä näköinen henkilö siellä makaa. Minulla oli hänestä vain nuoruuden kuva. Vasta siunaustilaisuuden jälkeen hänen asunollaan näin iäkkäämpänä otettuja valokuvia.

    • Anonyymi

      Minä ja sisarukset käymme äitimme luona vain ja ainoastaan velvollisuuden takia, emme siksi että pitäisimme hänestä ja siellä olisi mukava käydä. Että äitienpäivää vaan...

    • Kyllä se äiti sana näyttää olevan kovienkin miesten huulilla, kun tulee tosi tiukkaa.
      Muistan jo armeijasta, kun oli ollut todella kova reissu, ja moni uupui maahan kaatuen, kumma kyllä silloin ainakin puolet heistä hoki, äiti äiti äiti.
      Kantaporukkakaan ei pilkannut heitä, vaan oli aivan hiljaa.

      Myöhemmin elämässä olen ollut monien kuolevien kanssa tekemisissä, niin sielläkin tulee usein lopussa sana äiti.

      • Anonyymi

        Kuka milläkin tavalla purkautuu, itse en kyllä ole kenenkään aikuisen kuullut äitiä huutavan.
        Äideillä on elämänsä ja lapsilla omansa, ei niitä pidä liikaa keskenään sotkea vaan jokainen saa elää ihan omanlaistaan elämää muiden opeista välittämättä.
        Valitettavan harva äiti kunnioittaa ja hyväksyy lastensa tapaa elää ja eikä halua tajuta että he elävät omaa elämäänsä eivätkä ole identtistä jatkoa äidin elämälle ja elämäntavalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka milläkin tavalla purkautuu, itse en kyllä ole kenenkään aikuisen kuullut äitiä huutavan.
        Äideillä on elämänsä ja lapsilla omansa, ei niitä pidä liikaa keskenään sotkea vaan jokainen saa elää ihan omanlaistaan elämää muiden opeista välittämättä.
        Valitettavan harva äiti kunnioittaa ja hyväksyy lastensa tapaa elää ja eikä halua tajuta että he elävät omaa elämäänsä eivätkä ole identtistä jatkoa äidin elämälle ja elämäntavalle.

        Et ole ollut sellaisessa tilanteessa. Ääriolosuhteissa ihminen kutsuu vaistomaisesti avukseen suurinta suojelijaa ja lohdun antajaa. Joillekin se on Jumala, monille äiti.

        Jos äiti ei hyväksy lapsensa tapaa elää, voi johtua myös siitä, että lapsi tekee väärin ja ei tajua itse sitä. Luulisin, että 99,99% - jos ei jopa 100% - kaikista äideistä rakastaa kaikista mahdollisista puutteistaankin huolimatta lapsiaan ja haluaa heille vain parasta.


      • Anonyymi
        Uuninpankko kirjoitti:

        Et ole ollut sellaisessa tilanteessa. Ääriolosuhteissa ihminen kutsuu vaistomaisesti avukseen suurinta suojelijaa ja lohdun antajaa. Joillekin se on Jumala, monille äiti.

        Jos äiti ei hyväksy lapsensa tapaa elää, voi johtua myös siitä, että lapsi tekee väärin ja ei tajua itse sitä. Luulisin, että 99,99% - jos ei jopa 100% - kaikista äideistä rakastaa kaikista mahdollisista puutteistaankin huolimatta lapsiaan ja haluaa heille vain parasta.

        No vähänpä ole nähnyt elämää. On todella paljon äitejä joista lasten tapa elää on väärin jos he eivät elä samalla tavalla kuin äiti on elänyt, mikään poikkeama ei saa hyväksyntää ja ymmärrystä vaan tuomio tulee välittömästi. Joillekin on vain niin vaikea tajuta että on monia oikeita tapoja elää, ei vain yhtä ainoaa. Ei lapset tee väärin jos haluavat elää omalla tavallaan, ilman äidin ahtaita ja rajoittuneita näkemyksiä, heillä on oikeus omaan elämäänsä äideistä huolimatta.
        Mm. ne äidin pojat, "rakkaat iltatähdet" (yököttävää puhetta aikuisista ihmisistä) ottavat puolison itselleen, eivät äidilleen. Jos äiti ei hyväksy puolisoa niin epäsopu on valmis.
        Lapsiinsa iäksi ripustautuvat äidit eivät lämpimiä tunteita juuri herätä, eikä heitä useinkaan kaipaamaan jäädä.
        Jos äidit osaisivat suhtautua aikuisiin lapsiinsa suvereenisti kuten muihinkin aikuisiin, eivätkä sekaantuisi näiden asioihin, olisi monella äidillä paljon mukavampi vanhuus.


      • Anonyymi
        Uuninpankko kirjoitti:

        Et ole ollut sellaisessa tilanteessa. Ääriolosuhteissa ihminen kutsuu vaistomaisesti avukseen suurinta suojelijaa ja lohdun antajaa. Joillekin se on Jumala, monille äiti.

        Jos äiti ei hyväksy lapsensa tapaa elää, voi johtua myös siitä, että lapsi tekee väärin ja ei tajua itse sitä. Luulisin, että 99,99% - jos ei jopa 100% - kaikista äideistä rakastaa kaikista mahdollisista puutteistaankin huolimatta lapsiaan ja haluaa heille vain parasta.

        Pyytämättä auttamaan ja neuvomaan tuppautuvat äidit ovat todellinen riesa joissain perheissä. Siinä valossa voi hyvin käsittää negatiisiakin kannanottoja äitienpäivän suhteen...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka milläkin tavalla purkautuu, itse en kyllä ole kenenkään aikuisen kuullut äitiä huutavan.
        Äideillä on elämänsä ja lapsilla omansa, ei niitä pidä liikaa keskenään sotkea vaan jokainen saa elää ihan omanlaistaan elämää muiden opeista välittämättä.
        Valitettavan harva äiti kunnioittaa ja hyväksyy lastensa tapaa elää ja eikä halua tajuta että he elävät omaa elämäänsä eivätkä ole identtistä jatkoa äidin elämälle ja elämäntavalle.

        Et ole ilmeisesti ollut suorituskyvyn äärirajoilla olevien joukossa.
        Minä olen kuullut äitiä huutavan aivan aikuisten miesten.

        Samoin olen kuullut äitiä huutavan hirvittävissä tuskissa olevien niin miesten kuin naisten, esim. kolaripaikoilla, joissa olen ollut usein.
        Se ei unohdu herkästi, kun kuolevia auttaa ulos autonromuista.


      • Anonyymi

        Samoin olen kuullut monen kuolevan miehen itkevän ,kutsuvan,huutavan äitiään viimeisillä hetkillä. Hoitoalalla näkee, kuulee kaikkea. Ei siinä osaa muuta kuin lohduttaa,vaikka vain kädestä kiinni pitämällä ja sanoa: kyllä äiti kuulee huutosi,äiti lopulta auttaa sinua ja kenties on sinua vastassa siellä jossain.
        Äiti on aina Äiti ihmiselle. Aina se ensimmäinen ihminen kuitenkin ihmisen elämässä.Äidissä sinä olet kasvanut. Omasta äidistäni,edesmenneestä,on vain pelkkää hyvää sanottavaa ja ikävä on kova edelleen vaikka on jo toistakymmentä vuotta äidin kuolemasta. Viimeiseen saakka pidin äidin kädestä kiinni,,,äidin pää sylissäni,silitellen äidin hiuksia,kättä.


      • Anonyymi

        Hieno ja syvällinen kirjoitus.


    • Anonyymi

      Vauva foorumiltakin joskus löytyy mielenkiintoisia kommentteja, jotka soveltuvat jotensakin edelliseen kommentointiin. Kyllä äidit rakastavat pääsääntöisesti, yli kaiken pahankin, lapsiaan. Yleensä rakkaus ei lopu, vaikka lapsi joutuisi rikosseuraamuksia kärsimään. Toki joillakin äideillä on vääristynyt ylisuojelun tarve, joka aiheuttaa ristiriitaisia tuntemuksia puoleen ja toiseen eri elämän tantereella.

      https://www.vauva.fi/keskustelu/3003032/sanonnat-jotka-eivat-pida-paikkaansa-aloitan-rakkaudesta-se-hevonenkin-potkii

      • Kyllä se on niin, että oikea äiti rakastaa lastaan oli hän millainen hyvänsä.
        Olen tullut tuntemaan murhaajienkin (jopa kolmoismurhaajan) äitejä, ja he jaksavat rakastaa noita niin alas vajonneita lapsiaan.


    • Jos lapsi ei saa rakkautta lapsena hänen on vaikea osata antaa sitä aikuisena omille lapsilleen.

      • Anonyymi

        Tiedän tuon minäkin aivan omasta kokemuksesta, mutta sinä Kamuttaja osasit sen pukea sanoiksi.


      • Anonyymi

        Eikös sitä rakkautta siltä äidiltä juuri pitäisi saada? Mutta jos ei saa niin eipä ole myöskään rakkautta , kunnioitusta eikä äitienpäiviä, saati edes kanssakäymistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sitä rakkautta siltä äidiltä juuri pitäisi saada? Mutta jos ei saa niin eipä ole myöskään rakkautta , kunnioitusta eikä äitienpäiviä, saati edes kanssakäymistä.

        Olet kyllä aivan oikeassa, sillä tiedän äitejä, joilla puuttuu tuo äidinrakkaus, vaan pikemminkin selittämätöntä vihaa lasta kohtaan..
        Tällaisten äitien kohdalla ymmärrän ettei sellaista äitiä juuri muisteta.


    • Anonyymi

      Joskus mietin---äidin-- ja isänrakkauden eroa. Vaikka erikseen isän rakkaus, tai yhteen äidinrakkaus, niin onhan se aina miettimisen arvoista ulkokohtaisen tutkimuksellisesti. Ei sen yhdynnän takia, vaan aivan siksi, että miten syntymämme jälkeen äidin ja isän läsnäolo meidät liidättää maailman kaiken myrskyihin. Kaapon tavoinko osaamme luistella jäillä, kuin vastasyntynyt vasa. No, emme ainakaan monet meistä. En minä ainakaan.

      Tämän tosilyhyen kirjoitin vain ihan huvikseni, oman ja teidän, ajatuksiemme vuoksi.
      Ketjun alkupuolella on runo, josta hersyen voinee kattaa seuraavaa. Nivalan lapsissa on tulevaisuus. Aivan samoin kaikissa maailman lapsissa, jos heille kohtuullinen tulevaisuus sallitaan! Sallikaamme edes lapsille se, että ei lasten tarvitsisi mennä vanhemmuuden edelle?

      https://www.youtube.com/watch?v=24tzSef2xqs

      • Isän rakkaus ilmenee yleensä eri tavalla, eikä sitä aina edes tunnista helposti, sillä isät ilmaisee sen eri tavalla..


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Isän rakkaus ilmenee yleensä eri tavalla, eikä sitä aina edes tunnista helposti, sillä isät ilmaisee sen eri tavalla..

        Kaikki isät on ilkeitä aina lyömässä ja haukkuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki isät on ilkeitä aina lyömässä ja haukkuu

        minunkin isä ei osannut muuta kuin rankaista ei koskaan hyvää sanaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki isät on ilkeitä aina lyömässä ja haukkuu

        Aika ihmeellistä, jos kaikki maailman isät sua lyö ja haukkuu. Voi sinua. Sinulle apua pikaisesti.

        Sitten sinun isä. Isäsi on ollut itsekin aika huono-osainen. Onhan näitä. Toivottavasti saatte molemmat, oman elämänne jotenkin kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ihmeellistä, jos kaikki maailman isät sua lyö ja haukkuu. Voi sinua. Sinulle apua pikaisesti.

        Sitten sinun isä. Isäsi on ollut itsekin aika huono-osainen. Onhan näitä. Toivottavasti saatte molemmat, oman elämänne jotenkin kuntoon.

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa


    • Anonyymi

      Tässä sitä taas ollaan. Äitien päivästä tämä alkoi, ja isiin keskustelu juontui. Eihän tästä yhtään muuta voida oppia, kuin että säännöttömän säännöllisesti kaikki liittyy ja yhtyy kaikkeen.

    • Anonyymi

      isän päivää tässä aletaan virittäytyä viettämään

      • Anonyymi

        Äitienpäivä ja isienpäivä on aivan turhia juhlia. Venäjällä oli Stalinin aikaan hyvä systeemi. Siellä vietiin lapset vauvasta asti tarhaan oppimaan kunnon kommunistiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitienpäivä ja isienpäivä on aivan turhia juhlia. Venäjällä oli Stalinin aikaan hyvä systeemi. Siellä vietiin lapset vauvasta asti tarhaan oppimaan kunnon kommunistiksi.

        Suomessa pitäisi viedä oppimaan suvakiksi.


      • Anonyymi

        Häh?! Eihän Wappukaan ole vielä loppunut...


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe