Ruotsin kieliset terveyspalvelut! Kuka maksaa?

Sote kaatui, koska Uudellemaalle olisi syntynyt liian suuret hartiat terveyspalveluja hoitamaan. Ruotsin kieliset olisivat menettäneet äänensä enemmistölle.
Espoon avulla Länsi-Uudellemaalle aiotaan Antti Rinteen avulla muodostaa ruotsin kieliset erityispalvelut takaava yhteistyö. Terveydenhoito ruotsiksi on kallista.
Haluavatko espoon suomenkieliset demarit ja muut maksaa palvelusta, jota eivät käytä? Käyttäjä maksaa on hyvä periaate!

Jokainen osaa suomea, joten työssäkäynnin lisäksi terveyttään voi jokainen hoitaa suomeksi.

10

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Osaako ne sielllä ruotsalaisalueella, Ekenäsissä edes suomea puhua? Pitää olla suomenkieliselle potilaalle tulkki apuna, että saa selvää mitä lääkäri ruotsiksi selittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaako ne sielllä ruotsalaisalueella, Ekenäsissä edes suomea puhua? Pitää olla suomenkieliselle potilaalle tulkki apuna, että saa selvää mitä lääkäri ruotsiksi selittää.

        Kyllä lääkärit osaavat suomea, koska eivät ole paikallisia. He asuvat Helsingissä ja tekevät keikka töillä rahaa Tammisaaressa. Ruotsinkielinen sairaanhoito tulee äärettömän kalliiksi veronmaksajille. Vuosikymmeniä Espoo ylläpiti Tammisaaren taloutta lähettämällä mielenterveys potilaat Tammiharjuun.
        Espoon päättäjiä pitää painostaa, etteivät ryhdy kalliiseen ruotsin kieliseen terveydenhoito suunnitelmaan osallisiksi. Antaa Raaseporin hoitaa itse!


      • Anonyymi

        Aikaisemmin lähetettiin pääkaupunkiseudulta HUS:in toimesta naisia synnyttämään Tammisaareen, että saatiin keinotekoisesti pidettyä sitä sveduklinikkaa pystyssä.

        Nyt on synnyttämiset sielläkin synnytetty. Enää saa Suomessa synnyttää vain yhdessätoista sairaalassa, kaikki muut synnytykset on laittomia.
        https://yle.fi/uutiset/3-10770193


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaisemmin lähetettiin pääkaupunkiseudulta HUS:in toimesta naisia synnyttämään Tammisaareen, että saatiin keinotekoisesti pidettyä sitä sveduklinikkaa pystyssä.

        Nyt on synnyttämiset sielläkin synnytetty. Enää saa Suomessa synnyttää vain yhdessätoista sairaalassa, kaikki muut synnytykset on laittomia.
        https://yle.fi/uutiset/3-10770193

        Tuo edesmennyt synnäri oli myös venäläis synnyttäjien suosiossa.


    • Anonyymi

      PK-seudulta ei kannata suostua matkustamaan Tammisaareen edes syylän poistoon. Ne yrittää kyllä saada sinne potilaita. Itse kieltäydyin ja pääsin päiväkirurgiaan Jorviin.

    • un mielestäni ihmisten kuuluu opiskella kieliä. Ruotsia puhuvien täytyy opetella suomea niin hyvin, että pystyvät tekemään työtä suomeksi. Tämä merkitsee, että voivat mennä suomenkieliseen sairaalaan. Mitään erityiskohtelua ei tarvita. SDP tekee, mitä RKP pyytää, joten äänestän Perussuomalaisia.

    • Onneksi Kepu irrottautuu hallitusneuvotteluista ja RKP jää ulos!

      • Anonyymi

        Keskustapuolueeseen voi luottaa tässä mielessä. Ne ei anna Suomen mennä tärviölle jonkun omaedun tavoittelun takia, Keskusta pelaa aina rehtiä ja rehellistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1589
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1196
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      56
      1061
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      888
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      40
      783
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 62
      696
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      588
    Aihe