Raamattu kieltää moniavioisuuden

Anonyymi

Toisin kuin täällä palstalla väitetään Jumala itse on määrännyt jo paratiisissa avioliiton yhden naisen ja yhden miehen väliseksi suhteeksi. Ei useamman ihmisen väliseksi, ei kahden miehen väliseksi, ei kahden naisen väliseksi eikä yhden ihmisen keskenäiseksi suhteeksi.

40

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pyhän kirjan sivut kertovat:
      Seurakunnan kaitsijan tulee olla yhden vaimon mies...

Ei siis eronnut, tai ainakin edellisen vaimon täytyy olla jo kuollut!

• Anonyymi

Jos kaitsija on eronnut, niin mennyt uudelleen naimisiin, niin hän on edelleen yhden vaimon mies. Jos kaitsijan vaimo on tehnyt haureutta, niin vaimolle annetaan erokirja. Jos sen jälkeen kaitsija ottaa uuden vaimon, niin hänellä on edelleen yksi vaimo ja kaikki on mennyt lain säädösten mukaisesti.

• Anonyymi

2Sam.5:13. 1Aik.14:3 Jerusalemissa Daavid vielä otti vaimoja, syntyi vielä poikia ja tyttäriä.

• Anonyymi

Niin mitä sitten?
        Eihän se, että joku teki jotakin, tee tekoa oikeaksi.

5.Moos.17

Kun tulet siihen maahan, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, ja otat sen omaksesi ja asetut siihen ja ajattelet: 'Minä asetan itselleni kuninkaan, niinkuin on kaikilla kansoilla, jotka minun ympärilläni asuvat',
        15 niin aseta itsellesi kuninkaaksi se, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee. Aseta joku veljistäsi kuninkaaksesi; älä korota hallitsijaksesi muukalaista miestä, joka ei ole sinun veljesi

17 Älköönkä hän ottako itsellensä monta vaimoa, ettei hänen sydämensä luopuisi pois; älköönkä hän kootko itsellensä ylen paljon hopeata ja kultaa.

• Anonyymi

Aloituksen väite ei pidä paikkansa. Alkukertomus ei tarkoita sitä, etteikö miehellä saisi olla yhtä vaimoa enempää, vaan kun aviopuolisoista tulee yksi, niin se tietenkin tarkoittaa avioliiton pysyvyyttä. Kun mies ja nainen ovat yksi liha, niin sitä liittoa älköön kukaan rikkoko.

Raamatun mukaan mies saa ottaa useita vaimoja, kunhan kohtelee heitä tasapuolisesti eikä hylkää vaimoa uuden takia.

2 Moos 21
      10 Jos isäntä ottaa toisen vaimon, hän ei saa vähentää ensimmäisen ruokaa, vaatetusta eikä aviollisia oikeuksia.

5 Moos 21
      15 "Jos miehen kaksi vaimoa, joista toinen on hänelle rakkaampi kuin toinen, synnyttävät kumpikin pojan ja jos esikoispoika on sen vaimon synnyttämä, jota mies rakastaa vähemmän,

2 Aik 2
      2 Niin kauan kuin pappi Jojada eli, Joas teki sitä, mikä on oikein Herran silmissä.
      3 Jojada otti hänelle kaksi vaimoa, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.

Ko. säädöksiä ei ole kumottu uuden liiton aikana, joten edelleen saa ottaa useita vaimoja, kunhan sen tekee Raamatun säädöksiä noudattaen.

Matt 5
      17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

• Anonyymi

Mooseksen laissa on säädöksiä siitä, miten toimia, kun on useita vaimoja. Tämä näkyy uuden testamentin puolella siten, että se puhuu siitä, ettei mies saa hylätä vaimoa, kun taas vaimo ei saa vaihtaa miestä. Tässä on ero. Siis miehillä ja naisilla on eri säädökset avioliitosta, mikä näkyy myös uudessa testamentissa, koska siellä puhutaan eri tavalla naisten käskyistä ja miesten käskyistä. Tämä johtuu siitä, että mies voi ottaa yhden vaimon lisää, kunhan ei laiminlyö vanhaa vaimoaan. Vaimolla ei ole oikeutta vaihtaa aviomiestä eikä mies saa ottaa vaimoksi miehensä hylkäämää naista, koska nainen on sidottu aviomieheensä kuolemaansa asti, mistä puhui myös Paavali.

Viimeisten vuosisatojen aikana katolinen kirkko on omaksunut sellaisen kannan, ettei mies saa enää ottaa useita vaimoa. Raamatussa ei ole tästä mitään säädöstä. Paavali sanoi, että seurakunnan paimeneksi tulee valita yhden vaimon mies, mutta Paavali ei siinä yleisesti ottaen kieltänyt miehiä ottamasta useita vaimoja. Ko. säädös koski vain seurakunnan paimenen valintaa. Moniavioisuuden kieltämisen lisäksi katolinen kirkko kielsi pappeja ottamasta vaimoja, vaikka Paavalin mukaan papilla saa olla yksi vaimo. Tämä kaikki on kirkon omavaltaista säädösten kumoamista ja paavin mielivaltaa.

Kirkko alkoi määräillä vaimoista vasta 1500-luvulta alkaen, kun se alkoi vihkimään aviopareja. Tästäkään ei ole Raamatussa mitään säädöstä, mutta näin kirkko alkoi valvomaan sekä avioliittoja että laatimaan väestöluetteloista kirkollisveron kantamista varten. Raamatun mukaan mies kihlaa morsiamen ja sen jälkeen hän ottaa morsiamensa vaimoksi. Kirkkoa ei tässä tarvita.

Erityisesti Petri Paavola on ottanut kantaa siihen, että jos mies ottaa useita vaimoja Mooseksen lain säädöksiä noudattaen, niin hän tekisi huorin. Raamatussa ei ole missään tällaista säädöstä. Abrahamilla ja Jaakobilla oli useita vaimoja ja he eivät tehneet aviorikosta. Petri Paavola vain lähtee siitä, että uuden liiton aikana koko laki on kumottu ja uusi laki on se, mitä Petri Paavola itse ajattelee. Apostoli Paavalin aikana noudatettiin Mooseksen lakia, koska Jeesus sanoi, ettei laista kumoudu yksikään käsky uuden liiton aikana. Sen takia Paavali opetti avioliitosta Mooseksen lain mukaan.

• Anonyymi

MITEN JEESUS SUHTAUTUI MONIAVIOISUUTEEN

Jeesus ei kumonnut Mooseksen lain moniavioisuutta koskevaa säädäntöä. Jeesus opetti Mooseksen lain jokaisen käskyn pitämistä (Matt.5:17-19). Itseasiassa, Raamatusta käy epäsuorasti ilmi että Jeesus hyväksyi moniavioisuuden. Jeesus vertasi itseään ylkään joka nai viisi neitsyttä (Matt.25:1-12).

Eräässä opetuksessaan Jeesus opetti että myös se vaimo joka noudatti Mooseksen lain mukaista "langon velvollisuutta" on osallinen ylösnousemukseen (Luuk.20:28-34, Matt.22:23-30, vrt 5Moos.25:5-10).

Matt.22:24

"Opettaja, Mooses on sanonut: 'Jos joku kuolee lapsetonna, niin hänen veljensä naikoon hänen vaimonsa ja herättäköön siemenen veljelleen.'"

Tämä on viittaus Mooseksen lain kohtaan 5Moos.25:5-10 joka sivuaa moniavioisuutta. Mooses määräsi kuolleen miehen veljien ottamaan leski vaimokseen kuolleen veljen sukulinjan jatkamiseksi. Pelkästään lankoa ei nimitetty "paljasjalaksi", vaan myös HÄNEN PERHETTÄÄN (katso 5Moos.25:10). Langon velvollisuus kuului siis myös jo naiduille. Langon oli täytettävä tämä velvollisuus vaikka langolla olisi jo ollut vaimo ja lapsia.

Jeesus siis hyväksyi yllä mainitun Mooseksen lain langon velvollisuutta koskevan säädöksen, sillä Jeesus opetti että ylösnousemuksessa tämäkin vaimo olisi "niinkuin enkelit taivaassa" siitä huolimatta että vaimo noudatti lakia joka määräsi langon ottamaan lisää vaimoja. Yksiavioisuuden pitäminen ainoana hyväksyttävänä aviomuotona on alkuperäiselle kristinuskolle vieras, pakanallisista ja kreikkalaisista kulttuureista periytyvä harhaoppi.

• Anonyymi

Toraisti valehtee, koska hänen oppinsa perustuu valehteluun ja petokseen. Laiss<a ei ole käskyä: "lakia joka määräsi langon ottamaan lisää vaimoja". Tämä toraisti väite on toraistien omaa oppia, valhetta.
        Sillä Mooseksen laissa on kirjoittu: "Kun veljeksiä asuu yhdessä ja joku heistä kuolee eikä hänellä ole poikaa". Nämä veljekset, jotka velvoittiin ottamaan kälynsä vaimokseen olivat naimattomia, jotka asuivat yhdessä, eivätkä vielä olleet lähteneet isänsä kodista. Eikä veljensä vaimon ottamaan velvoitetulla ollut lapsia: Ja esikoinen, jonka vaimo synnyttää, katsottakoon kuolleen veljen omaksi. Kyseessä oli kälynsä vaimoksi ottaneet esikoinen.
        Mooseksen laki oli suurimmaksi osaksi sen ajan tapoja, jotka koottiin yhteen, niin että koko Israelin kansalla olivat samat tavat ja lait, eivät niitä ole tarkoitus soveltaa tämän aikaan. Tooraoppi on kuin islam.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toraisti valehtee, koska hänen oppinsa perustuu valehteluun ja petokseen. Laiss<a ei ole käskyä: "lakia joka määräsi langon ottamaan lisää vaimoja". Tämä toraisti väite on toraistien omaa oppia, valhetta.
        Sillä Mooseksen laissa on kirjoittu: "Kun veljeksiä asuu yhdessä ja joku heistä kuolee eikä hänellä ole poikaa". Nämä veljekset, jotka velvoittiin ottamaan kälynsä vaimokseen olivat naimattomia, jotka asuivat yhdessä, eivätkä vielä olleet lähteneet isänsä kodista. Eikä veljensä vaimon ottamaan velvoitetulla ollut lapsia: Ja esikoinen, jonka vaimo synnyttää, katsottakoon kuolleen veljen omaksi. Kyseessä oli kälynsä vaimoksi ottaneet esikoinen.
        Mooseksen laki oli suurimmaksi osaksi sen ajan tapoja, jotka koottiin yhteen, niin että koko Israelin kansalla olivat samat tavat ja lait, eivät niitä ole tarkoitus soveltaa tämän aikaan. Tooraoppi on kuin islam.

>>>Tooraoppi on kuin islam. <<<

Sinä pilkkaat pyhää ja vanhurskasta Tooraa kuin Saatana. Sinä olet Saatanan palvoja.

Jeesus noudatti itse Tooraa, joten Toora on vanhurskas laki.

Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

• Trolli ja saatananpalvoja.

• Anonyymi

Niin mies ja nainen mennessään naimisiin tulevat yhdeksi. Kun mies ottaa yhden vaimon lisää, niin siitä miehestä ja naisesta tulee myös yksi. Tämä ei rajoita mitenkään vaimojen määrä, mutta korostaa avioliiton pysyvyyttä ja ihannetta, ettei avioliitto johtaisi eroon.

Jeesus ei kumonnut Mooseksen laissa olevia säädöksiä miehen moniavioisuudesta vaan vahvisti ne. Samoin teki Paavali.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. [Matt. 5:17; Room. 8:3,4]

Kun Mooses, Abraham ja Jaakob ottivat useita vaimoja, niin he eivät tehneet syntiä. He ovat pelastuneet taivaaseen, eikä heidän moniavioisuudessa ole lähtökohtaisesti mitään haureellista.

• Anonyymi

Jeesus sanoi: Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'? Jumalan tahdon mukaan kullakin miehellä on yksi vaimo, ei useita niin kuin islam-toraisti väittää.

• Anonyymi

Tuo ei tarkoita vaimojen lukumäärää vaan avioliiton pysyvyyttä, kuten edellä on perusteltu. Mooseksen laissa on säädökset miehen moniavioisuudesta, mitkä Jeesus vahvisti olevain voimassa uuden liiton aikana, kuten edellä on perusteltu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei tarkoita vaimojen lukumäärää vaan avioliiton pysyvyyttä, kuten edellä on perusteltu. Mooseksen laissa on säädökset miehen moniavioisuudesta, mitkä Jeesus vahvisti olevain voimassa uuden liiton aikana, kuten edellä on perusteltu.

toraiti ei ole pystynyt perustelmaan oppiaan Jumalan Sanalla, vaan koko toorauskonto on antikristillinen oppi.
        Esimerkisi Sanasta selviää kenen perhettä kutsuttin paljasjalkalan perheeksi. Silloin Juuda sanoi miniällensä Taamarille: "Asu leskenä isäsi talossa, kunnes poikani Seela joutuu täysikasvuiseksi". Hän näet ajatteli: "Kun ei vain tämäkin kuolisi niinkuin hänen veljensä". Niin Taamar meni pois ja jäi asumaan isänsä kotiin... Sillä hän oli nähnyt, että vaikka Seela oli täysikasvuinen, ei häntä annettu hänelle vaimoksi.
        Isällä oli velvollisuus antaa poikansa kuolleen poikansa sijaa. äidillä oli jopa jonkinlainen velvollisuus synnyttää poika leskelle: Noomi vastasi: "Kääntykää takaisin, tyttäreni; miksi te lähtisitte minun kanssani? Voinko minä enää saada poikia miehiksi teille?
        Mutta Eer, Juudan esikoinen, ei ollut Herralle otollinen; sentähden Herra antoi hänen kuolla. Niin Juuda sanoi Oonanille: "Yhdy veljesi leskeen ja ota hänet avioksesi ja herätä siemen veljellesi".
        Raamatun perusteella nimen omaan isän perhe, joka kieltäytyy antamasta poikaansa leskelle, on paljaskainen perhe, ei pojan perhe, niin kuin torasitit valehtelevat ja satuilevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

toraiti ei ole pystynyt perustelmaan oppiaan Jumalan Sanalla, vaan koko toorauskonto on antikristillinen oppi.
        Esimerkisi Sanasta selviää kenen perhettä kutsuttin paljasjalkalan perheeksi. Silloin Juuda sanoi miniällensä Taamarille: "Asu leskenä isäsi talossa, kunnes poikani Seela joutuu täysikasvuiseksi". Hän näet ajatteli: "Kun ei vain tämäkin kuolisi niinkuin hänen veljensä". Niin Taamar meni pois ja jäi asumaan isänsä kotiin... Sillä hän oli nähnyt, että vaikka Seela oli täysikasvuinen, ei häntä annettu hänelle vaimoksi.
        Isällä oli velvollisuus antaa poikansa kuolleen poikansa sijaa. äidillä oli jopa jonkinlainen velvollisuus synnyttää poika leskelle: Noomi vastasi: "Kääntykää takaisin, tyttäreni; miksi te lähtisitte minun kanssani? Voinko minä enää saada poikia miehiksi teille?
        Mutta Eer, Juudan esikoinen, ei ollut Herralle otollinen; sentähden Herra antoi hänen kuolla. Niin Juuda sanoi Oonanille: "Yhdy veljesi leskeen ja ota hänet avioksesi ja herätä siemen veljellesi".
        Raamatun perusteella nimen omaan isän perhe, joka kieltäytyy antamasta poikaansa leskelle, on paljaskainen perhe, ei pojan perhe, niin kuin torasitit valehtelevat ja satuilevat.

Sinä eksytät ja vääristelet asioita kuin Saatana.

Jeesus noudatti itse Tooraa, joten Toora on vanhurskas laki.

• Anonyymi

Kristityt seuraavat Kristuksen lakia, eivät Mooseksen lakia. Uudessa liitossa ei suorasanaisesti oteta kantaa moniavioisuuteen, mutta on todettava että moniavioisuus ei koskaan ollut Jumalan antama käsky, vaan Jumalan mallissa oli yksi mies ja yksi nainen, Aadam ja Eeva. Moniavioisuus tuli kuvioihin vasta syntiinlankeemuksen jälkeen, ihmisen keksimänä asiana:

Lemek otti itselleen kaksi vaimoa, toisen nimi oli Aada ja toisen nimi Silla. 1. Moos. 4:19

Kostonhimostaan päätellen ei ollut kovin jumalallinen mies:

23 Ja Lemek lausui vaimoillensa: "Aada ja Silla, kuulkaa puhettani, te Lemekin emännät, ottakaa sanani korviinne: minä surmaan miehen haavastani ja nuorukaisen mustelmastani.
      24 Niin, Kain kostetaan seitsenkertaisesti, mutta Lemek seitsemänkymmentä seitsemän kertaa." 1. Moos. 4:23-24

Seuraammeko tämän jumalattoman miehen aivoitusta edelleen uudessa liitossakin? Varsinkin kun Jeesus keskustellessaan avioerosta fariseusten kanssa, vetosi paratiisin alkuperäiseen aviomalliin:

6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
      7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
      8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
      9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako." Mark. 10:6-9

Jeesuksen malli oli siis se, mikä oli paratiisin alkutila, yksi mies ja yksi nainen. Moniavioisuus taas oli väkivaltaisen Lemekin keksintö. Kristitylle on itsestään selvää, mitä mallia tulee seurata!

VT:n moniavioisissa suhteissa voi monesti lukea siitä, miten vaimojen välillä oli eripuraa ja kilpailua... Ei se toimi parhaimmalla mahdollisella tavalla.

VT:n aikana Jumala sieti moniavioisuutta jopa omien hurskaidensa suhteen. Ehkä ihmisen lihanheikkouden vuoksi, tai muiden meiltä salattujen tarkoitusperiensä vuoksi. Mutta uudessa liitossa on loogista että seurataan sitä mallia minkä UT meille antaa. Eipä siellä näy yhtään moniaviota.

• Anonyymi

>>>>Kristityt seuraavat Kristuksen lakia, eivät Mooseksen lakia<<<<

Sinä et näytä tajuavan, mikä on Kristuksen laki. Se on Mooseksen laki, jossa on Messias profetiat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa. Paavalin noudatti Kristuksen lakia, joka on hänen sanojensa mukaan juutalaisten laki. Mooseksen laki on se laki, jota Kristus noudatti, joten sitä lakia tarkoittaa Kristuksen laki.

Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

>>>Jeesuksen malli oli siis se, mikä oli paratiisin alkutila, yksi mies ja yksi nainen. Moniavioisuus taas oli väkivaltaisen Lemekin keksintö. Kristitylle on itsestään selvää, mitä mallia tulee seurata!<<<

Sinä vääristelet Raamattua kuin Saatana. Mooseksen laissa on säädökset moniavioisuudesta, minkä Jeesus vahvisti olevan voimassa uuden liiton aikana. Mooseksen lain säädökset ovat Jeesuksen malli. Väität, että väkivaltainen Lemek kertoisi jotain pahaa moniavioisuudesta, mikä on Raamatun vääristelemistä. Mooseksella, Abrahamilla ja Jaakobilla oli monta vaimoa, minkä Jumala ja Jeesus hyväksyivät. Jumala puolusti jopa voimalla Mooseksen avioliittoa numero 2 rankaisemalla avioliittoa arvostellutta Mirjamia.

>>>VT:n aikana Jumala sieti moniavioisuutta jopa omien hurskaidensa suhteen.<<<

Ei pidä paikkansa alkuunkaan. Miehen moniavioisuus on vanhurskasta, kun noudattaa lakia. Jumala ei ole taipunut mihinkään ihmisen himoon vaan lähtökohtaisesti Jumala on hyväksynyt moniavioisuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et näytä tajuavan, mikä on Kristuksen laki. Se on Mooseksen laki, jossa on Messias profetiat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa. Paavalin noudatti Kristuksen lakia, joka on hänen sanojensa mukaan juutalaisten laki. Mooseksen laki on se laki, jota Kristus noudatti, joten sitä lakia tarkoittaa Kristuksen laki.

Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

>>>Jeesuksen malli oli siis se, mikä oli paratiisin alkutila, yksi mies ja yksi nainen. Moniavioisuus taas oli väkivaltaisen Lemekin keksintö. Kristitylle on itsestään selvää, mitä mallia tulee seurata!<<<

Sinä vääristelet Raamattua kuin Saatana. Mooseksen laissa on säädökset moniavioisuudesta, minkä Jeesus vahvisti olevan voimassa uuden liiton aikana. Mooseksen lain säädökset ovat Jeesuksen malli. Väität, että väkivaltainen Lemek kertoisi jotain pahaa moniavioisuudesta, mikä on Raamatun vääristelemistä. Mooseksella, Abrahamilla ja Jaakobilla oli monta vaimoa, minkä Jumala ja Jeesus hyväksyivät. Jumala puolusti jopa voimalla Mooseksen avioliittoa numero 2 rankaisemalla avioliittoa arvostellutta Mirjamia.

Ei pidä paikkansa alkuunkaan. Miehen moniavioisuus on vanhurskasta, kun noudattaa lakia. Jumala ei ole taipunut mihinkään ihmisen himoon vaan lähtökohtaisesti Jumala on hyväksynyt moniavioisuuden.

Toraisti valehtelee, koskas hän seuraa valheen isää ja on valheen isän lapsi Tässä yksi toraistien valheista: ". Jumala ei ole taipunut mihinkään ihmisen himoon"
        Jeesus itse sanoi: He sanoivat: "Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon". Niin Jeesus sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen.
        Toraisti ei tunne Jumalan Sanaa, vaan keksii jumalattomuudessaan väittämiä. Sanassa on kirjoitettu: He pyysivät, ja hän pani tulemaan viiriäiset, ja hän ravitsi heitä taivaan leivällä. Niin he söivät ja tulivat kylläisiksi; mitä he olivat himoinneet, sitä hän salli heidän saada. Sen sijaa toraistien valhe sanoo: "Jumala ei ole taipunut mihinkään ihmisen himoon."
        Mooseksen lain käskyt eivät olleet kokonaan Jumalan tahto, vaan käskyt olivat lähinnä sen ajan tapoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toraisti valehtelee, koskas hän seuraa valheen isää ja on valheen isän lapsi Tässä yksi toraistien valheista: ". Jumala ei ole taipunut mihinkään ihmisen himoon"
        Jeesus itse sanoi: He sanoivat: "Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon". Niin Jeesus sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen.
        Toraisti ei tunne Jumalan Sanaa, vaan keksii jumalattomuudessaan väittämiä. Sanassa on kirjoitettu: He pyysivät, ja hän pani tulemaan viiriäiset, ja hän ravitsi heitä taivaan leivällä. Niin he söivät ja tulivat kylläisiksi; mitä he olivat himoinneet, sitä hän salli heidän saada. Sen sijaa toraistien valhe sanoo: "Jumala ei ole taipunut mihinkään ihmisen himoon."
        Mooseksen lain käskyt eivät olleet kokonaan Jumalan tahto, vaan käskyt olivat lähinnä sen ajan tapoja.

Jeesus täsmensi Mooseksen lain käskyä, että laissa oleva säädös oikeudesta hylätä vaimo häpeällisen asian takia tarkoittaa vain haureutta. Jumala on toiminut aina oikein eikä Jumalaa voi ihminen määräillä tahtonsa mukaisesti. Jumalan antoi pyhän ja vanhurskaan lakinsa, johon on kirjoitettu Jumalan tahto.

Joh 7:14 Juhlan jo ehdittyä puoliväliin Jeesus meni ylös temppeliin ja alkoi opettaa.
        15 Juutalaiset olivat ihmeissään ja sanoivat: "Kuinka tuo oppimaton mies voi tuntea kirjoitukset?" [Mark. 6:2]
        16 Jeesus sanoi heille: "Se, mitä minä opetan, ei ole minun oppiani, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. [Joh. 8:26, Joh. 12:49,50, Joh. 14:10, Joh. 17:8]
        17 Joka tahtoo noudattaa hänen tahtoaan, pääsee kyllä selville siitä, onko opetukseni lähtöisin Jumalasta vai puhunko omiani.
        18 Se, joka esittää omia ajatuksiaan, tahtoo kunniaa itselleen. Mutta se, joka tahtoo kunniaa lähettäjälleen, puhuu totta, hänessä ei ole vääryyttä. [Joh. 5:41,44]
        19 Mooses antoi teille lain, vai kuinka? Silti yksikään teistä ei noudata sitä. Miksi te haluatte tappaa minut?"

• Trolli ja saatananpalvoja. (2)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumala ei ole taipunut mihinkään ihmisen himoon vaan lähtökohtaisesti Jumala on hyväksynyt moniavioisuuden."

24 koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään.
        25 Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, Hes. 20:24-25

4 He sanoivat: "Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon".
        5 Niin Jeesus sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen. Mark. 10:4-5

Hillitäkseen pahuutta, Jumala selkeästi VT:ssä antoi ihmisille käskyjä, joita ei annettu siksi että ne olisivat kuvastaneet Jumalan täydellistä tahtoa, vaan sitä varten että Jumala hillitsi niillä jo nyt tapahtuvaa pahuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumala ei ole taipunut mihinkään ihmisen himoon vaan lähtökohtaisesti Jumala on hyväksynyt moniavioisuuden."

24 koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään.
        25 Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, Hes. 20:24-25

4 He sanoivat: "Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon".
        5 Niin Jeesus sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen. Mark. 10:4-5

Hillitäkseen pahuutta, Jumala selkeästi VT:ssä antoi ihmisille käskyjä, joita ei annettu siksi että ne olisivat kuvastaneet Jumalan täydellistä tahtoa, vaan sitä varten että Jumala hillitsi niillä jo nyt tapahtuvaa pahuutta.

Jatkoa:

Ja luultavasti myös salli joitain asioita, ihmisen pahuuden ja raadollisuuden vuoksi. Moniavioisuus oli ok siinä mielessä että Jumala salli sen, mutta jos katsotaan paratiisin mallia, niin ei se silti kuvastanut Jumalan alkuperäistä ja täydellistä tahtoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkoa:

Ja luultavasti myös salli joitain asioita, ihmisen pahuuden ja raadollisuuden vuoksi. Moniavioisuus oli ok siinä mielessä että Jumala salli sen, mutta jos katsotaan paratiisin mallia, niin ei se silti kuvastanut Jumalan alkuperäistä ja täydellistä tahtoa.

Ei pidä paikkansa. Jumala hyväksyy moniavioisuuden ilman pakkoa.

Avioliitto on esikuva Kristuksen ja seurakunnan välisestä suhteesta. Moniavioinen avioliitto kuvaa parhaiten tätä esikuvaa. Kristus vertaa itseään ylkään, joka tullessaan keskellä yötä hääjuhlaansa otti viisi viisasta morsiusneitoa vaimokseen.

Ef 5:21 Alistukaa toistenne tahtoon, Kristusta totellen. [1. Piet. 5:5]
        22 Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, [Kol. 3:18-4:1; 1. Piet. 2:13-3:7 : 1. Kor. 14:34 ]
        23 sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja. [1. Kor. 11:3 | Ef. 1:22, Ef. 4:15; Kol. 1:18]
        24 Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon.
        25 Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta [Kol. 3:19 | Gal. 1:4]
        26 pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla [Joh. 3:5; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
        27 voidakseen asettaa sen eteensä kirkkaana, pyhänä ja moitteettomana, vailla tahraa, ryppyä tai virhettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Jumala hyväksyy moniavioisuuden ilman pakkoa.

Avioliitto on esikuva Kristuksen ja seurakunnan välisestä suhteesta. Moniavioinen avioliitto kuvaa parhaiten tätä esikuvaa. Kristus vertaa itseään ylkään, joka tullessaan keskellä yötä hääjuhlaansa otti viisi viisasta morsiusneitoa vaimokseen.

Ef 5:21 Alistukaa toistenne tahtoon, Kristusta totellen. [1. Piet. 5:5]
        22 Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, [Kol. 3:18-4:1; 1. Piet. 2:13-3:7 : 1. Kor. 14:34 ]
        23 sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja. [1. Kor. 11:3 | Ef. 1:22, Ef. 4:15; Kol. 1:18]
        24 Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon.
        25 Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta [Kol. 3:19 | Gal. 1:4]
        26 pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla [Joh. 3:5; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
        27 voidakseen asettaa sen eteensä kirkkaana, pyhänä ja moitteettomana, vailla tahraa, ryppyä tai virhettä.

Olen pahoillani, että olet joutunut pedon kynsiin.
        Sinusta on tullut varoittava esimerkki pedon merkin ottaneista. Niin kuin musut kumartavat epäjumalaa niin kumarrat sinäkin. Epäjumalan palvelus on vankeus ja oikean Jumalan palvelus on vapaus.

Kuten aiemmin on sanottu niin Tosi Jumala sallii moniavioisuuden, tappamisen (sodassa ja vauva-uhrit epäjumalan palveluksissa) ja lähimmäisen alistamisen vain epäjumalan palvelijoille. Sinä palvelet epäjumalaa et rakastavaa ja pelastavaa Jumalaa.

Esittämäsi puheet ovat pedosta.
        Jos Jumala olisi tarkoittanut, että yhdellä miehellä on useampi vaimo niin silloin syntyisi enemmän tyttöjä kuin poikia. Kautta historian on syntynyt enemmän poikia kuin tyttöjä. Tosin naisia on maailmassa enemmän, koska naiset usein elävät terveellisemmin ja siveämmin eli Jumalalle mieluisemmalla tavalla kuin kaltaisesi riistäjät, pedon palvelijat. Siksi he saavat elää pidempään. Usein vihdoinkin vapaina tyraniukoista.

Nämä pedon palvelijat eivät tunne saavansa riittävästi paapomista yhdeltä naiselta niin he sitten vaativat itselleen useaa paapojaa silittelemään päätä, kun maailma ei heitä kumarra.
        Heikkoja wannabe-miehiä nämä riistäjät ja alistajat. Tosi mies ei tunne tarpeelliseksi alistaa toista ja pörhistellä netissä.

Antakaa tämän itkupillin lussuttaa rauhassa muovinukkejansa. Muuhun hän ei kykenekään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pahoillani, että olet joutunut pedon kynsiin.
        Sinusta on tullut varoittava esimerkki pedon merkin ottaneista. Niin kuin musut kumartavat epäjumalaa niin kumarrat sinäkin. Epäjumalan palvelus on vankeus ja oikean Jumalan palvelus on vapaus.

Kuten aiemmin on sanottu niin Tosi Jumala sallii moniavioisuuden, tappamisen (sodassa ja vauva-uhrit epäjumalan palveluksissa) ja lähimmäisen alistamisen vain epäjumalan palvelijoille. Sinä palvelet epäjumalaa et rakastavaa ja pelastavaa Jumalaa.

Esittämäsi puheet ovat pedosta.
        Jos Jumala olisi tarkoittanut, että yhdellä miehellä on useampi vaimo niin silloin syntyisi enemmän tyttöjä kuin poikia. Kautta historian on syntynyt enemmän poikia kuin tyttöjä. Tosin naisia on maailmassa enemmän, koska naiset usein elävät terveellisemmin ja siveämmin eli Jumalalle mieluisemmalla tavalla kuin kaltaisesi riistäjät, pedon palvelijat. Siksi he saavat elää pidempään. Usein vihdoinkin vapaina tyraniukoista.

Nämä pedon palvelijat eivät tunne saavansa riittävästi paapomista yhdeltä naiselta niin he sitten vaativat itselleen useaa paapojaa silittelemään päätä, kun maailma ei heitä kumarra.
        Heikkoja wannabe-miehiä nämä riistäjät ja alistajat. Tosi mies ei tunne tarpeelliseksi alistaa toista ja pörhistellä netissä.

Antakaa tämän itkupillin lussuttaa rauhassa muovinukkejansa. Muuhun hän ei kykenekään.

Miten niin muka pedon kynsiin? Minä viittasin asianmukaisiin Raamatun jakeisiin, eikä siinä ole mitään väärä.

Sinun suustasi tulee valhetta. Väität, että olen ottanut käteeni pedon merkin. Tämä ei pidä paikkansa.

Väität, että moniavioisissa avioliitoista riistetään ja alistetaan naisia. Tämäkään ei pidä paikkansa. Raamattu käskee kohtelemaan vaimoja rakastavasti ja ymmärtäväisesti.

• Vanha testamentti kertoo ajasta ennen Jeesusta ja Jumala oli antanut käskyt ja vähinmäisvaatimukset kuinka elää. Kaikki uhrirituaalitkin oli työläs ruljanssi. Ei missään kohti Jumala kannusta ottamaan useampaa vaimoa. Naisten sosiaalinen ja taloudellinen tilanne oli heikko. Naisen toimeentulo oli siinä että pääsi palvelijaksi tai avioliittoon. Jos mies kuoli niin juutalaisilla oli sääntö että veljellä oli velvollisuus ottaa leski vaimoksi. Se oli juutalaisten oma käytäntö. En löydä missään Uuden testamentin paikassa esimerkkiä että kristityllä olisi ollut useata vaimoja. Kun oli eletty pakanuudessa ja ennen alkuseurakuntaa niin varmaan alussa oli moniavioisia miehiä. Jatkossa niitä ei enää tullut. Lähetystyöntekijät kohtaavat moniavioisuutta vieläkin alkukantaisheimoissa. Jos puolisoita on useampi ja perhe tulee uskoon, niin asia ratkaistaan niin ettei jo olevia puolisoita ei pidä hylätä ja jättää heitteille mutta lisää ei saa ottaa. Vanhan testamentinkin aikaan juutalaisten tuli pitää huoli vaimoistaan ja jälkeläisistään. Ja ei se ihan tyhjätaskun homma ollut ylläpitää monen naisen tuottamaa lapsikatrasta. Syntiinlankeemuksessa tuli ihmiskuntaa kaikenlaista haittaa joka ei ollut Jumalan alkuperäinen suunnitelma. Alussa ei syöty lihaa ja lihansyöminen tuli Jumalan säädöksenä vasta vedenpaisumuksen jälkeen. Eiköhän miehellä ole pärjäämistä jo yhdenkin vaimon kanssa. Kyllä monivaimoisuus kitkaa teki ja naiset kiistelivät keskenään. Tuskin siinä perheenpäällä on helppoa ollut.

• Anonyymi

>>>Ei missään kohti Jumala kannusta ottamaan useampaa vaimoa.<<<

Sinä puhut pelkkää roskaa. Jumala on itse antanut lakinsa ihmisille ja siinä laissa on säädökset miehen moniavioisuudesta. Jumala antoi mm. kuningas Jooakselle kaksi vaimoa, joka oli vanhurskasta.

2 Aik 2
        2 Niin kauan kuin pappi Jojada eli, Joas teki sitä, mikä on oikein Herran silmissä.

Moosekselle oli kaksi vaimoa. Jumala puolusti Mooseksen avioliittoa numero 2 rankaisemalla Mirjamia, koska hän arvosteli Mooseksen toisen vaimon ottamista.

• Anonyymi

Tohon voi tiivistää sulla ei voi olla exiä.

• Anonyymi

Naisella ei voi olla useita exiä, mutta miehellä saa olla useita vaimoa ja liitosta erotettuja ex-vaimoja, jos he ovat harjoittaneet haureutta.

• Anonyymi

Toraisti ei ole pystynyt perustelmaan oppiaan Jumalan Sanalla, vaan koko toorauskonto on antikristillinen oppi, niin myös moniavioisuus oppi on pimeydestä.
      Esimerkiksi Sanasta selviää kenen perhettä kutsuttiin paljasjalkalan perheeksi. Mutta Eer, Juudan esikoinen, ei ollut Herralle otollinen; sentähden Herra antoi hänen kuolla. Niin Juuda sanoi Oonanille: "Yhdy veljesi leskeen ja ota hänet avioksesi ja herätä siemen veljellesi".
      Silloin Juuda sanoi miniällensä Taamarille: "Asu leskenä isäsi talossa, kunnes poikani Seela joutuu täysikasvuiseksi". Hän näet ajatteli: "Kun ei vain tämäkin kuolisi niinkuin hänen veljensä". Niin Taamar meni pois ja jäi asumaan isänsä kotiin... Sillä hän oli nähnyt, että vaikka Seela oli täysikasvuinen, ei häntä annettu hänelle vaimoksi.
      Isällä oli velvollisuus antaa poikansa kuolleen poikansa sijaa. Hän (Juudaan pojan leski) on oikeassa minua vastaan, koska minä en antanut häntä pojalleni Seelalle". Äidillä oli jopa jonkinlainen velvollisuus synnyttää poika leskelle: Noomi vastasi: "Kääntykää takaisin, tyttäreni; miksi te lähtisitte minun kanssani? Voinko minä enää saada poikia miehiksi teille?
      Raamatun perusteella nimen omaan isän perhe, joka kieltäytyy antamasta poikaansa leskelle, on paljaskainen perhe, ei pojan oma perhe, johon kuuluisivat vaimo ja lapset, niin kuin torasitit valehtelevat ja satuilevat. Mooseksen laissa ei ole määräystä moniavioisuuteen. Vaan laki puhuu veljeksistä, jotka asuvat yhdessä, siis näillä veljeksillä ei ole vaimoa.

• Anonyymi

>>>niin myös moniavioisuus oppi on pimeydestä.<<<

Moniavioisuus löytyy Raamatusta, jonka Jeesus hyväksyi. Kopioidaan edeltä erään tekstiä, joka tämän oivallisesti todistaa:
        MITEN JEESUS SUHTAUTUI MONIAVIOISUUTEEN

Jeesus ei kumonnut Mooseksen lain moniavioisuutta koskevaa säädäntöä. Jeesus opetti Mooseksen lain jokaisen käskyn pitämistä (Matt.5:17-19). Itseasiassa, Raamatusta käy epäsuorasti ilmi että Jeesus hyväksyi moniavioisuuden. Jeesus vertasi itseään ylkään joka nai viisi neitsyttä (Matt.25:1-12).

Eräässä opetuksessaan Jeesus opetti että myös se vaimo joka noudatti Mooseksen lain mukaista "langon velvollisuutta" on osallinen ylösnousemukseen (Luuk.20:28-34, Matt.22:23-30, vrt 5Moos.25:5-10).

Matt.22:24

"Opettaja, Mooses on sanonut: 'Jos joku kuolee lapsetonna, niin hänen veljensä naikoon hänen vaimonsa ja herättäköön siemenen veljelleen.'"

Tämä on viittaus Mooseksen lain kohtaan 5Moos.25:5-10 joka sivuaa moniavioisuutta. Mooses määräsi kuolleen miehen veljien ottamaan leski vaimokseen kuolleen veljen sukulinjan jatkamiseksi. Pelkästään lankoa ei nimitetty "paljasjalaksi", vaan myös HÄNEN PERHETTÄÄN (katso 5Moos.25:10). Langon velvollisuus kuului siis myös jo naiduille. Langon oli täytettävä tämä velvollisuus vaikka langolla olisi jo ollut vaimo ja lapsia.

Jeesus siis hyväksyi yllä mainitun Mooseksen lain langon velvollisuutta koskevan säädöksen, sillä Jeesus opetti että ylösnousemuksessa tämäkin vaimo olisi "niinkuin enkelit taivaassa" siitä huolimatta että vaimo noudatti lakia joka määräsi langon ottamaan lisää vaimoja. Yksiavioisuuden pitäminen ainoana hyväksyttävänä aviomuotona on alkuperäiselle kristinuskolle vieras, pakanallisista ja kreikkalaisista kulttuureista periytyvä harhaoppi.

• Anonyymi

Jumala ei hyväksy moniavioisuutta.
      Jeesuskin sen todistaa:

Matt. 5:27-29 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.

Matt. 19:4-6 Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi' ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'? Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

Jos Jumala olisi säätänyt miehelle useamman vaimon niin olisi vaimo ja nainen kirjoitettu yksikön sijaan monikkona.

Nämä kirjoitusten vääristelijät yrittävät vain oikeuttaa haureutensa. He eivät halua kääntyä synneistään vaan eksyttää myös muita. Erotkaa heidän harhoista. Amen!

• Anonyymi

>>>Jos Jumala olisi säätänyt miehelle useamman vaimon niin olisi vaimo ja nainen kirjoitettu yksikön sijaan monikkona.<<<<

Sinä vääristelet Raamattua kuin Saatana. Johtopäätöksesi on väärä. Sellaista ei ko. jakeet tarkoita.

Raamatun laissa on säädökset miehen moniavioisesta avioliitosta, mitä Jeesus ei kumonnut vaan vahvisti niiden olevan voimassa uuden liiton aikana.

2 Moos 21
        10 Jos isäntä ottaa toisen vaimon, hän ei saa vähentää ensimmäisen ruokaa, vaatetusta eikä aviollisia oikeuksia.

5 Moos 21
        15 "Jos miehen kaksi vaimoa, joista toinen on hänelle rakkaampi kuin toinen, synnyttävät kumpikin pojan ja jos esikoispoika on sen vaimon synnyttämä, jota mies rakastaa vähemmän,

2 Aik 2

>>>Nämä kirjoitusten vääristelijät yrittävät vain oikeuttaa haureutensa. He eivät halua kääntyä synneistään vaan eksyttää myös muita. Erotkaa heidän harhoista. Amen! <<<

Sinä olet se, joka täällä yrittää eksyttää. Moosekselle, Abrahamilla ja Jaakobilla oli useita vaimoja, eivätkä he tehneet mitään väärää. Jumalan nimi on Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja mainitut moniavioiset henkilöt ovat taivaassa. Älä herjaa heitä haureelliseksi kuin Saatanan.

Ilm 13:5 Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi. 6 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Jos Jumala olisi säätänyt miehelle useamman vaimon niin olisi vaimo ja nainen kirjoitettu yksikön sijaan monikkona.<<<<

Sinä vääristelet Raamattua kuin Saatana. Johtopäätöksesi on väärä. Sellaista ei ko. jakeet tarkoita.

Raamatun laissa on säädökset miehen moniavioisesta avioliitosta, mitä Jeesus ei kumonnut vaan vahvisti niiden olevan voimassa uuden liiton aikana.

2 Moos 21

5 Moos 21

2 Aik 2

>>>Nämä kirjoitusten vääristelijät yrittävät vain oikeuttaa haureutensa. He eivät halua kääntyä synneistään vaan eksyttää myös muita. Erotkaa heidän harhoista. Amen! <<<

Sinä olet se, joka täällä yrittää eksyttää. Moosekselle, Abrahamilla ja Jaakobilla oli useita vaimoja, eivätkä he tehneet mitään väärää. Jumalan nimi on Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja mainitut moniavioiset henkilöt ovat taivaassa. Älä herjaa heitä haureelliseksi kuin Saatanan.

Ilm 13:5 Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi. 6 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.

Toraisti, sinun mielestäsi yhdellä miehellä voi olla useampia esikoisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toraisti, sinun mielestäsi yhdellä miehellä voi olla useampia esikoisia.

Esikoinen on se, joka syntyy ensimmäiseksi. Esikoisuus tulee isän mukaan ei äitin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esikoinen on se, joka syntyy ensimmäiseksi. Esikoisuus tulee isän mukaan ei äitin.

Toraisti, myönsit vääristelleesi Jumalan Sanaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toraisti, myönsit vääristelleesi Jumalan Sanaa?

Miten niin muka? Älä esitä väärää syytöstä. Esikoinen on se, joka syntyy isälle ensimmäiseksi. Suvut tulevat juutalaisuudessa isän mukaan, koska kaikki sukuluettelot ovat Raamatussa isän mukaan. Israelin heimot menivät Jaakobin poikien mukaan ei tyttärien.

Juutalaisten kirjanoppineet ovat kyllä laatineet Raamatun vastaisen perinnäissäännön, että suku menee äidin mukaan, koska juutalaisilla on ollut joskus vaikeaa tietää kuka on isä, mutta se ei anna oikeutta muuttaa raamatullista tapaa määritellä sukukunnat isän mukaan.

• Anonyymi

Toraisti olet sotkeutunut omiin valheisiisi. Vaahtosit täällä ja laitoit isoilla kirjaimilla, veljen perheestä, jossa on vaimo ja lapsia, ja perustelit harhaoppiasi tällä. Ilmeisesti kuvittelet, että yhdellä miehellä voi olla monta esikoista.
        Sin valehtelet niin paljon, ettet edes muista kaikkia valheitasi. Olet valheen isän lapsi.

• Anonyymi

1.Kor.6:15"... Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se! 16. Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi". 17. Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan. .."

• Anonyymi

Mitä tämä liittyy Mooseksen lain mukaiseen avioliittoon? Ei mitenkään. Paavali nuhtelee korinttilaisia pordelleissa käymisestä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8149
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6238
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6178
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4731
    5. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3235
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      3234
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2779
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      43
      2724
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      44
      2676
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2572
    Aihe