F-35 ja Boeing 737 MAX vertaillaanpa vähän

F-35 koneessa saattaa olla samanlaisia lestentauteja kuin 737 MAXissa, vaarallista peliä.

Lentäjille ei kerrottu MCAS-järjestelmästä

Äkäiseksi äityneessä kokouksessa lentäjien edustajat kärttivät syitä esimerkiksi siihen, miksi sakkauksenestojärjestelmästä ei ollut kerrottu lentäjille. Boeingin johto vastasi, että yhtiön mielestä lentäjien ei tarvinnut tietää kyseisestä ohjelmasta, koska heidät oli jo valmiiksi koulutettu sen kaltaisiin tilanteisiin, joka lopulta johti Lion Airin turmaan.

Viime marraskuussa, pari viikkoa ennen New York Timesin nyt raportoimaa kokousta, yhdysvaltalaislentäjät raivostuivat kertomatta jätetyistä ominaisuuksista.

Liian suuri ilmavirran ja siiven kohtauskulma aiheuttaa sakkauksen, jolloin ilmavirta irtoaa siiven yläpinnalta ja sen nostovoima heikkenee.

Kohun keskipisteessä oleva MCAS yrittää estää sakkaustilanteen ohjaamalla koneen nokkaa automaattisesti alaspäin.

Jos järjestelmän toiminta perustuu virheelliseen tietoon koneen asennosta – kuten Lion Airin onnettomuudessa epäillään – voi koneen ottaminen hallintaan olla vaikeaa.

Yhdysvaltain ilmailuviranomaiset harkitsivat Boeing 737 Max -turmakoneiden määräämistä lentokieltoon jo viime vuonna. Yhtiön toiminnasta on vireillä useita tutkimuksia, samoin Yhdysvaltain lentoviranomaisten toiminnasta, joka hyväksyi 737 MAX -mallin liikennöinnin.
Ilmoita


63 Vastausta

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.


Aloittaja on tekniikan imbesilli!
1 VASTAUS:
Aloittaja on aloitekykyinen kuin Yhdysvaltain nuorukaiset 1970 luvulla Vietnamin viidakoissa.

Tekniikka ei toimi, ok, mutaa viranomaiset eivät kerro ongelmista käyttäjille = henkenvaara.
+Lisää kommentti
Tuo MAX koneen tyyppinä ilmentää yhtiön voiton maksimointia.
Nyt tämäkin episodi osoittaa, kuinka valtavia jättiläisiä nämä yhtiöt ovat.
Miljardiluokan tappiot ovat kuin hyttysen ininää norsun korvassa, aivan kuin suurimmat autonvalmistajat, esimerkkinä VAG-konserni.
Ilmoita
737 MAX koneilla ei voi lähestyä lentokenttää pintakaasulla ja kytkintä luistattaen.
Ilmoita
Molemmilla koneella on kolmet pyörät. Yksi nokalla ja kaksi sivulla.
5 VASTAUSTA:
Väärin, "Globaali Sotateknologian Aasintuntija" !!!!!!!!!!!.

Matkustakoneella on suuremmasta MTOW:sta johtuen ns. paripyörät.
Siis 6 rengasta .... 2kpl / laskuteline.

SNAP !!!!!!!!!!!!!
44.Div kirjoitti:
Väärin, "Globaali Sotateknologian Aasintuntija" !!!!!!!!!!!.

Matkustakoneella on suuremmasta MTOW:sta johtuen ns. paripyörät.
Siis 6 rengasta .... 2kpl / laskuteline.

SNAP !!!!!!!!!!!!!
Ääliö! Ei kolme pyörää, vaan kolmet pyörät.

Sitäpaitsi ison matkustajakoneen laskutelineissä saattaa olla joskus jopa 22 renkaalista pyörää.

On siis myös muita pyöriä.
Anonyymi kirjoitti:
Ääliö! Ei kolme pyörää, vaan kolmet pyörät.

Sitäpaitsi ison matkustajakoneen laskutelineissä saattaa olla joskus jopa 22 renkaalista pyörää.

On siis myös muita pyöriä.
STFU ... nyyppä!.

Vertailun kohteena on F-35 ja B-737 Max, joten vastaukseni 6kpl pyöriä, B-737:ssa on täysin oikein.

Ai saattaa olla. No voi hellanlettas taas ....
Heh, oletkos tutustunut AN-124;een ... minä olen, myös sisältä.
Siinä koneessa on paaaaaaljon pyöriä ja ISOJA. :-)

TIRSK!.
Molemmilla koneella on kolmet pyörät. Yksi nokalla ja kaksi sivulla.
Vähän parempaa suomea olisi kuitenkin kirjoittaa "Molemmilla koneilla on kolmet pyörät, yhdet nokalla ja toiset sivuilla"!
Anonyymi kirjoitti:
Molemmilla koneella on kolmet pyörät. Yksi nokalla ja kaksi sivulla.
Vähän parempaa suomea olisi kuitenkin kirjoittaa "Molemmilla koneilla on kolmet pyörät, yhdet nokalla ja toiset sivuilla"!
Ole nyt jo hiljaa, vdun IDIOOTTI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
+Lisää kommentti
Boeingin lennonvakautus järjestelmä on suunniteltu kehitysvammaisten terapiaryhmässä. Sormivärimaalauksen oheistoimintana.
5 VASTAUSTA:
Silti jenkit luottaa siihen.
Anonyymi kirjoitti:
Silti jenkit luottaa siihen.
Maan tapa. Myöskään USMC ei ota yliopistotasoisia recruitteja. Kehitysvammaisetkin kelpaa.

USMC = US-Moron Corps
Anonyymi kirjoitti:
Maan tapa. Myöskään USMC ei ota yliopistotasoisia recruitteja. Kehitysvammaisetkin kelpaa.

USMC = US-Moron Corps
Katkeruus paistaa T-statuksen omaavalta ...

IMHO.
Lennonvakautusjärjestelmä on yhdyssana, siis missä sinun osaamisesi on suunniteltu?
Anonyymi kirjoitti:
Lennonvakautusjärjestelmä on yhdyssana, siis missä sinun osaamisesi on suunniteltu?
Tuon huomiohuora Pollyn osaaminen on suunniteltu emonsa rectumissa ja jäljet näkyy ....
+Lisää kommentti
Aloitus viittaa siihen että Venäjä pelkää tosissaan että Suomi ostaa F-35 hävittäjät.

Suomella F-35 hävittäjät on venäläisten pahin mahdollinen painajainen.
3 VASTAUSTA:
Palstan malenki politrukkien jatkuvista itkupotkuraivareista päätellen, asia on juurikin noin.

Suomen tulevaisuutta, suvereenina valtiona ajatellen ... Gen5 hävittäjä, lukuisine hyvine ominaisuuksineen, on ainoa järkevä vaihtoehto nostamaan kynnystä, minkäänlaiseen interventioon ... .

IMHO.
44.Div kirjoitti:
Palstan malenki politrukkien jatkuvista itkupotkuraivareista päätellen, asia on juurikin noin.

Suomen tulevaisuutta, suvereenina valtiona ajatellen ... Gen5 hävittäjä, lukuisine hyvine ominaisuuksineen, on ainoa järkevä vaihtoehto nostamaan kynnystä, minkäänlaiseen interventioon ... .

IMHO.
"44.Div
... Gen5 hävittäjä, lukuisine hyvine ominaisuuksineen"

:D

Gen5 eli 5. genitaalin häive mutaatio.
Täynnä toisistaan laajalti ristiin riippuvia vikoja, jotka eivät ole korjattavissa koko sen lyhyen ja lentokieltoisen elinkaaren aikana.

Suomella ei ole varaa kokeiluihin.

Sotilaallinen yhteistyö Ruotsin kanssa lisääntyyy merkittävästi.
Suomi tarvitsee toimivat ja Euro-yhteensopivat hävittäjät, esim. Gripenit.
Anonyymi kirjoitti:
"44.Div
... Gen5 hävittäjä, lukuisine hyvine ominaisuuksineen"

:D

Gen5 eli 5. genitaalin häive mutaatio.
Täynnä toisistaan laajalti ristiin riippuvia vikoja, jotka eivät ole korjattavissa koko sen lyhyen ja lentokieltoisen elinkaaren aikana.

Suomella ei ole varaa kokeiluihin.

Sotilaallinen yhteistyö Ruotsin kanssa lisääntyyy merkittävästi.
Suomi tarvitsee toimivat ja Euro-yhteensopivat hävittäjät, esim. Gripenit.
Deep-fake pazkaa, wannabe vaikuttaja-agentin ulostamana ..............
+Lisää kommentti
Häivehäivyttimet on tosi hljaisia, niillä häviää niin, ettei ketään kuule ja näe.
Ilmoita
Gripen on toimiva, valmis konsepti. Se on torjuntahävittäjä.

Gripen on paras Suomelle tässä maailmantilanteessa kun Suomi ja Ruotsi ovat tiivistämässsä keskinäistä ja myös Euro yhteistyötä..
Ilmoita
Otetaanpa vertailuun mukaan venäläiset koneet, vai ovatko liian tulisia?
4 VASTAUSTA:
Ei, me emme saa.
Kyllä, liian tulisia. Aina liekeissä.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, liian tulisia. Aina liekeissä.
Osa leimahtaa jo lähtökiidossa ....

TIRSK!.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, liian tulisia. Aina liekeissä.
Siksi kai venäläiset lentäjät laulavatkin aina että ''tulipallona luoksesi liidän'' ja taas kosahtaa….
+Lisää kommentti
F-35 koneissa on Boeing lennonvakautusjärjestelmä. Sen se vaatii. Paskassa koneessa paska lennonvakautus automatiikka.

Putoilevat maahan ja mereen. Näkyy tutkissa - niin kauan kun lentää (Japanilainen raportti). Kohta ei näy konetta, eikä pilottia. Ei koskaan. :D
12 VASTAUSTA:
Deep-fake pazkaa, suoraan Lakhtan trollizavodin, toisen luokan trolli ulostamana!.

IMHO.
44.Div kirjoitti:
Deep-fake pazkaa, suoraan Lakhtan trollizavodin, toisen luokan trolli ulostamana!.

IMHO.
Ottaako koville?

Vai taitaa sulla olla vatta löysällä kaiken aikaa. ;)
Pannaan merkille, että tiltu ei kykene tälläkään kertaa mihinkään muuhun kuin valehteluun. Sen jatkoksi tulee voimakasta kiinnostusta ulosteita kohtaan. Sellainen on tiltu.
Palstan kaksi wannabe vaikutttaja-agenttia vetivät taas tyhjät arvat .... Kiitämme kannatuksesta.

Se sana, stnan IMBESILLI, on inkontenssi joka tarkoittaa heikentynyttä virtsanpidätyskykyä.

Kyllä kaltaises itkuisen ja ikuisen yökastelijan pitäisi tuo jo tietää ... lukeehan se sun potilastiedoissa ...
Sieltä voit myös tarkistaa O-I-K-E-I-N-K-I-R-J-O-I-T-U-K-S-E-N ko. lääk. tiet. termille.

TIRSK!.
44.Div kirjoitti:
Palstan kaksi wannabe vaikutttaja-agenttia vetivät taas tyhjät arvat .... Kiitämme kannatuksesta.

Se sana, stnan IMBESILLI, on inkontenssi joka tarkoittaa heikentynyttä virtsanpidätyskykyä.

Kyllä kaltaises itkuisen ja ikuisen yökastelijan pitäisi tuo jo tietää ... lukeehan se sun potilastiedoissa ...
Sieltä voit myös tarkistaa O-I-K-E-I-N-K-I-R-J-O-I-T-U-K-S-E-N ko. lääk. tiet. termille.

TIRSK!.
Sori 44.Div jos loukkasin jotenkin. Ymmärrän että olet vähän yksin ja sekaisin inkontinenssisi kanssa ja ethän sinä toki sille mitään voi.

Puhuit joskus ohivirtaus inkontinenssistasi ja kyselit muilta vertaistukea mutta ilmeisesti et sitä saanut.
Mutta tuo hallitsematon ulosteiden pidätyskyvyttömyytesi (ulosteinkontinenssi), siis sekä oraalinen että anaalinen pidätyskyvyttömyytesi vaikuttaa psyykkiseltä sairaudelta. Siihenkin voit hakea apua yksityiseltä tai julkiselta puolelta.

Parempaa hoitoennustetta ja hyvää jatkoa. Toivottelee. Pro-Gripen group.
Nämäkään 2 arpaa, jotka Lakhtan trollizavodin toisen luokan trollit vetivät, eivät voittaneet ... .

U r bound 2 FAIL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
44.Div kirjoitti:
Nämäkään 2 arpaa, jotka Lakhtan trollizavodin toisen luokan trollit vetivät, eivät voittaneet ... .

U r bound 2 FAIL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sionismi soikoon. Nato Tiltu ontaas Natopsykoosin sokaisema. eikä kykene tuottamaan suomenkielistä tekstiä.
Kuka ottaa vakavasti, 44.Div joutuu siviilissä tuolla esiintymisellään pakkohoitoon.
En ymmärrä sen roolia ja tarkoitusta.

Ei edes trollitoimisto tarvinnee tämäntasoista avustajaa?
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ottaa vakavasti, 44.Div joutuu siviilissä tuolla esiintymisellään pakkohoitoon.
En ymmärrä sen roolia ja tarkoitusta.

Ei edes trollitoimisto tarvinnee tämäntasoista avustajaa?
Miten VALTAKUNNANVALEHTELIJA perustelet, miten ja miksi k*saisit 5 reknikkiä ja alle kolmessa vuodessa?.

TIRSK!.
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ottaa vakavasti, 44.Div joutuu siviilissä tuolla esiintymisellään pakkohoitoon.
En ymmärrä sen roolia ja tarkoitusta.

Ei edes trollitoimisto tarvinnee tämäntasoista avustajaa?
Eikö nyt millään irtoa mitään nohevaa ... edes silmitöntä VALEHTELUA?.

TIRSK!.
Ihmettelen mitä asiaa sinulla on?
Toinen juttu on ylläpidon käytös, joka sietää pelkkää herjausta omien asettamiensa sääntöjen vastaisesti.
Tajuaisit jo oman mitättömyytesi.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelen mitä asiaa sinulla on?
Toinen juttu on ylläpidon käytös, joka sietää pelkkää herjausta omien asettamiensa sääntöjen vastaisesti.
Tajuaisit jo oman mitättömyytesi.
Minkälaisten "mielipiteiden" takia kaltaises pazkakasa heivattiin fledasta vi**uun vauvapalstoilta?.

Kaikista ulostamistas laittomista uhkauksista on olemassa KUVAKAAPPAUKSET, jotka sattumoisin ovat TODISTE oikeudenkäynnissä, pikku Bostik-peikko.

TIRSK!.
+Lisää kommentti
"Suomella ei ole varaa kokeiluihin."

Sotilaallinen yhteistyö Ruotsin kanssa lisääntyyy merkittävästi. Myös ilmastokysymykset on otettava huomioon konetta valittaessaa.
Suomi tarvitsee toimivat ja ekologiset Euro-yhteensopivat hävittäjät, esim. Euro fighterit tai Gripenit.
Ilmoita
Tämä Lockheed Marttinin F-35 ei tule koskaan toimimaan kunnolla. Lisäksi Suomi ei tarvitse mitään ydinase lavettia, vaan torjuntahävittäjät.

Antaa ajan tehdä työt. Suomen kannattaa tässä vaiheessa päivittää osa Horneteista jatkoajalle ja hankkia vain esim 32 uutta hävittäjää. Siis 32 Gripeniä. Se muodostuu todella edulliseksi ja järkeväksi ratkaisuksi ja sitten kun Saksa ja Japani ovat saaneet 6th gen. häivehävittäjänsä tehtyä, niin niistä voi sitten valita TOIMIVAMMAN.

PS: Silloin ei Locheed Martinia ole ollut enää moneen vuoteen paskaansa tarjoamassa.
4 VASTAUSTA:
Miten niin ydinaselavettia? Miten ihmeessä kone päivitetään, jos päivityksiä ei ole enää tarjolla ja runko on lennetty loppuun?

Tiesikö, että suunnitelmat 6. sukupolven hävittäjistä ovat totta vasta yli 30 vuoden kuluttua?
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ydinaselavettia? Miten ihmeessä kone päivitetään, jos päivityksiä ei ole enää tarjolla ja runko on lennetty loppuun?

Tiesikö, että suunnitelmat 6. sukupolven hävittäjistä ovat totta vasta yli 30 vuoden kuluttua?
Niin on silloin 30 v. kuluttua, jos amerikkalaisesta kulutushyödykkeestä on kyse.

Mutta nyt puhutaankin Japanilaisesta ja Saksalaiseta tehokkuudesta, joka ei ole sionismi rajoitteinen.

Donner und blizzen!
Katsokaas kun rukoilemalla ja itkumuurilla mielisairaan tavoin nyökkimällä ei saa lentävää häive hävittäjää aikaiseksi. Se on nyt jo moneen kertaan todistettu.
Anonyymi kirjoitti:
Niin on silloin 30 v. kuluttua, jos amerikkalaisesta kulutushyödykkeestä on kyse.

Mutta nyt puhutaankin Japanilaisesta ja Saksalaiseta tehokkuudesta, joka ei ole sionismi rajoitteinen.

Donner und blizzen!
Katsokaas kun rukoilemalla ja itkumuurilla mielisairaan tavoin nyökkimällä ei saa lentävää häive hävittäjää aikaiseksi. Se on nyt jo moneen kertaan todistettu.
Älä höpötä. Saksalaisten tai japanilaisten hanke on tähdätty 30 vuoden päähän. Muutkin juttusi ovat täysin pöhköjä.
Anonyymi kirjoitti:
Älä höpötä. Saksalaisten tai japanilaisten hanke on tähdätty 30 vuoden päähän. Muutkin juttusi ovat täysin pöhköjä.
Joo Saksalaisten ja amerikkalaisten tähtäin tekniikkakin on myös ylivoimaisesti pisimmälle ja kauimmas yltävää.
+Lisää kommentti
Kumma, ettei kukaan ole vielä ottanut vertailuun Sukhoi Superjet 100:sta ja Sukhoi SU-57 "PAK FA:ta". ; )
1 VASTAUS:
Ei taida olla Venäläis kalustoa edes tarjolla nyt. Varman siksi.
+Lisää kommentti
F-35 on on jo tällä tilastojen perusteella yksi parhaista.
Lentotuntimäärän suhteutettuna kovin.
1
Ilmoita
"Tiesikö, että suunnitelmat 6. sukupolven hävittäjistä ovat totta vasta yli 30 vuoden kuluttua?"

Ei tainnut tietää, mutta niin on silloin 30 v. kuluttua, jos amerikkalaisesta kulutushyödykkeestä on kyse.

Mutta nyt puhutaankin Japanilaisesta ja Saksalaiseta tehokkuudesta, joka ei ole sionismi rajoitteinen.

Donner und blizzen!
Katsokaas kun rukoilemalla ja itkumuurilla mielisairaan tavoin nyökkimällä ei saa lentävää häive hävittäjää aikaiseksi. Se on nyt jo moneen kertaan todistettu.
1 VASTAUS:
Postasit saman päissäsi kahteen kertaan? Kaikkea sitä uusnatsi saa aikaan.
+Lisää kommentti
"F-35 ja Boeing 737 MAX vertaillaanpa vähän"

Amerikkalaista paskatekniikkaa tasapäisesti. Vertailu on oikeastaan mahdoton tehtävä.
Ilmoita
Jos Suomi ostaa 64 kpl F-35 koneita niin 5-7 vuoden sisällä sen jälkeen niistä on noin neljäsosa tuhoutunut maahansyöksyssä. Sen lisäksi kone ei kestä sadetta. Moottoriteho loppuu. Sateessa stealt-ominaisuus myös kärsii. Muutenkin kone on kuin sveitsiläinen linkkuveitsi. Osaa periaatteessa monta asiaa mutta ei mikään huippu millään osa-alueella. Kaiken lisäksi vielä saatanan kallis.
4 VASTAUSTA:
Soititko sille Carlokselle, (joka olikin lopulta oikein AHHa), vai sille sun PorinPoiken Run**uKerhon bff komppapäällikölles?.
Vai löytyikö vastaus oikein pakanaam kartastas ...?.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Yllä on hyvä esimerkki siitä, mihin vitux vedetty synnytys johtaa ....

IMHO.
Huomaatko, sinä syyllistyt jatkuviin herjauksiin, jota ylläpito tukee.
Tästä kysytään vielä.
Anonyymi kirjoitti:
Huomaatko, sinä syyllistyt jatkuviin herjauksiin, jota ylläpito tukee.
Tästä kysytään vielä.
Minkälaisten "mielipiteiden" takia kaltaises pazkakasa heivattiin fledasta vi**uun vauvapalstoilta?.

Kaikista ulostamistas laittomista uhkauksista on olemassa KUVAKAAPPAUKSET, jotka sattumoisin ovat TODISTE oikeudenkäynnissä, pikku Bostik-peikko.

TIRSK!.
+Lisää kommentti
44.Div on vähän kuin sveitsiläinen linkkuveitsi. Osaa omasta mielestään monta asiaa mutta reilusti alle keskinkertaisuuden jokaisella osa-alueella. Yleensä alittaa riman. Kaiken lisäksi tulee vielä saatanan kalliiksi sossulle ja kelalle.
Mutta tylsempi kuin sveitsiläinen linkkuveitsi, kertakaikkisen tylsä mutta sekava.
2 VASTAUSTA:
Tältä osin Uniform Mike ... mopoJONNE.
Otetaas vielä kerran ...

1. Nimeä 3 yleisintä lentokoneen rakennetyyppiä ja selitä niiden erot.

2. Mihin rakennekategoriaan sijoittuvat muotolevyt, -suojat?.

3. Millainen on MiG-21 käynnistysjärjestelmä (toiminta?.

4. Entäpä SaaB J35 Draken koneen käynnistysjärjestelmä?.

Jos onnistuisit pätemään noilla ... silleen aluksi. Mikä kylläkään EI TULE ONNISTUMAAN!.

TIRSK!.
44.Div kirjoitti:
Tältä osin Uniform Mike ... mopoJONNE.
Otetaas vielä kerran ...

1. Nimeä 3 yleisintä lentokoneen rakennetyyppiä ja selitä niiden erot.

2. Mihin rakennekategoriaan sijoittuvat muotolevyt, -suojat?.

3. Millainen on MiG-21 käynnistysjärjestelmä (toiminta?.

4. Entäpä SaaB J35 Draken koneen käynnistysjärjestelmä?.

Jos onnistuisit pätemään noilla ... silleen aluksi. Mikä kylläkään EI TULE ONNISTUMAAN!.

TIRSK!.
"F-35 ja Boeing 737 MAX vertaillaanpa vähän"

Kumpaan noista lentokelvottomista romuista nuo kysymyksesi liittyvät ja millä tavalla?
+Lisää kommentti
PAK_FA:ssa on 3 kärrynpyörää.
1 VASTAUS:
Hyvä Sionisti Tiltu. Ylimielisyys on asiantuntevuuden kypsyyden osoitus.

Ylimielisyys käyskentelee lankeemuksen edellä. Eli ylimielisen Nato Tiltun käy loppujen lopuksi huonosti nöyryyden puutteen ja piittaamattomuuden vuoksi.
+Lisää kommentti
Boeing 737 MAX on sisäinen hävittäjä se tappaa lähinnä lentomatkustajiksi uskaltautuvia siviilejä; F-35 hävittää hää- ja hautajaisseurueita.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

F-35 ja Boeing 737 MAX vertaillaanpa vähän

F-35 koneessa saattaa olla samanlaisia lestentauteja kuin 737 MAXissa, vaarallista peliä.

Lentäjille ei kerrottu MCAS-järjestelmästä

Äkäiseksi äityneessä kokouksessa lentäjien edustajat kärttivät syitä esimerkiksi siihen, miksi sakkauksenestojärjestelmästä ei ollut kerrottu lentäjille. Boeingin johto vastasi, että yhtiön mielestä lentäjien ei tarvinnut tietää kyseisestä ohjelmasta, koska heidät oli jo valmiiksi koulutettu sen kaltaisiin tilanteisiin, joka lopulta johti Lion Airin turmaan.

Viime marraskuussa, pari viikkoa ennen New York Timesin nyt raportoimaa kokousta, yhdysvaltalaislentäjät raivostuivat kertomatta jätetyistä ominaisuuksista.

Liian suuri ilmavirran ja siiven kohtauskulma aiheuttaa sakkauksen, jolloin ilmavirta irtoaa siiven yläpinnalta ja sen nostovoima heikkenee.

Kohun keskipisteessä oleva MCAS yrittää estää sakkaustilanteen ohjaamalla koneen nokkaa automaattisesti alaspäin.

Jos järjestelmän toiminta perustuu virheelliseen tietoon koneen asennosta – kuten Lion Airin onnettomuudessa epäillään – voi koneen ottaminen hallintaan olla vaikeaa.

Yhdysvaltain ilmailuviranomaiset harkitsivat Boeing 737 Max -turmakoneiden määräämistä lentokieltoon jo viime vuonna. Yhtiön toiminnasta on vireillä useita tutkimuksia, samoin Yhdysvaltain lentoviranomaisten toiminnasta, joka hyväksyi 737 MAX -mallin liikennöinnin.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta