Miksi ihmiset ovat nykyään kusipäitä?

Anonyymi

Listaan tähän aihealueita joissa kusipäisyyttä eniten esiintyy:

- naapurisopu
- liikenne
- politiikka
- työelämä
- puolustusvoimat
- poliisi
- media
- jonottaminen

Onko mitään järkeä opettaa tarha- ja kouluikäisiä kunnioittamaan tovereitaan ja käyttäytymään nätisti, kun se ei vastaa miltään osin todellisuutta jonka joutuu sitten aikuisena kohtaamaan? Luulen että nuorten syrjäytyminen johtuu ensisijaisesti siitä että lapset ja nuoret koulutetaan pienestä pitäen toimimaan maailmassa jota ei todellisuudessa ole olemassa.

Kaikki menee hyvin lapsena opitun mallin mukaan siihen asti kunnes koulu on loppu ja pojista on tehty miehiä. Sitten alkaa se todellisen maailman kusipäisyys iskeä vasten kasvoja heti ensimmäisten työhaastatteluiden ja autokoulun ajotuntien yhteydessä. Siitä eteenpäin silmät alkavat hiljalleen aueta ja vähitellen oppii että maailmassa ei pärjääkään niillä eväillä joita tarhassa ja koulussa opetettiin. Pärjätäkseen aikuisten maailmassa pitääkin olla itsekäs kusipää joka tavoittelee kaikessa vain omaa etuaan. Pitäisikin siis toimia täysin päinvastoin miten on koko lapsuus ja nuoruus opetettu.

Eikö olisi viisainta opettaa lapsia jo tarhasta alkaen lyömään ja tönimään pienempiään, varastamaan ja huijaamaan? Pitäisi opettaa varastamaan kaikki mikä irti lähtee. Opettaa valehtelemaan, huijaamaan aina kun valvovan silmä katsoo toisaalle ja hyväksikäyttämään varsinkin niitä jotka eivät itseään pysty mitenkään puolustamaan. Oppitunneilla pitäisi opettaa miten kiilataan jonon eteen, miten syytetään viattomia jotta huomio ohjautuu pois omista rikkeistä, miten kävellään tunteettomasti apua tarvitsevan ohi ja miten toisen uudesta pyörästä tehdään oma. Kiristys, varastaminen, huijaaminen, etuilu, lopulta myös väkivalta ja sadistinen kiduttaminen. Todellisessa maailmassa sääli on sairautta. Jos opettaisimme lapsemme toimimaan näin, maailma olisi parempi paikka. Silloin ei jää tilaa niille yksilöille jotka nytkin hyödyntävät yhteiskunnan naiivia jeesustelua. Silloin kaikkia koskisi samat säännöt, reilusti, kuten alamaailmassa eli anarkiassa on tapana.

Kirjoitin tämän koska tänään näin miten kaksi arabin näköistä miestä huomasi kaupungilla lukitsemattoman uuden maastopyörän joka selvästi kuului lapselle. Toinen heistä varasti pyörän ja molemmat naureskelivat kun havaitsivat lukitsemattoman pyörän. Muistin kuinka oma yksinhuoltajaäitini säästi monta kuukautta pienestä palkastaan jotta sai ostettua minulle maastopyörän. Muistin kuinka sekin varastettiin mutta asialle ei voitu mitään tehdä vaikka tiesimme kuka varasti, koska todisteita ei ollut ja oli vain meidän sana vastaan varkaan sana.

7

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitää vetästä turpaan sillä ne oppii,jos vieläkin urputtaa pistää rikolliset perään.

• Anonyymi

Ja itse et tehnyt asialle yhtään mitään. Katsoit vain vierestä.

• Anonyymi

Seurasin tilannetta linja-autosta. Seuraava pysäkki oli liian kaukana. Harkitsin ilmoittamista poliisille, arabin näköisen tuntomerkit: noin 175cm normaalivartaloinen, kiharat mustat hiukset, huolehdittu parta ja vaatetus, trendikkäät isot aurinkolasit. Tuntomerkit täsmää lähes jokaiseen arabiin jonka olen nähnyt, en voi varmuudella sanoa oliko edes arabi. Poliisille ilmoittaminen siis ihan turhaa. Tuntomerkit täsmää jokaiseen partalapseen jota tänne roudattiin tuhansia edellisen hallituksen aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seurasin tilannetta linja-autosta. Seuraava pysäkki oli liian kaukana. Harkitsin ilmoittamista poliisille, arabin näköisen tuntomerkit: noin 175cm normaalivartaloinen, kiharat mustat hiukset, huolehdittu parta ja vaatetus, trendikkäät isot aurinkolasit. Tuntomerkit täsmää lähes jokaiseen arabiin jonka olen nähnyt, en voi varmuudella sanoa oliko edes arabi. Poliisille ilmoittaminen siis ihan turhaa. Tuntomerkit täsmää jokaiseen partalapseen jota tänne roudattiin tuhansia edellisen hallituksen aikaan.

No siinä tapauksessa. Totta, poliisille asian ilmoittaminen on aivan tyhjän kanssa. Eivät voi eivätkä tee asialle mitään.

• Anonyymi

Maapallolla on sadanvuoden kuluttua aivan uudet ihmiset.
      Paljon riippuu miten heitä opetetaan ja koulutetaan sivistykseen eikä väkivaltaan ja alistamiseen, kuten afrikassa ja lähi-idässä.

Sitä porukkaa nyt lappaa sinunkin naapuriisi, joka elää edelleen 2000- 3000 vuotta ajasta ja älystä jälkeenjääneinä.

• Anonyymi

On meillä kuules kusipäitä ihan omastakin takaa täällä länsimaissa. Osa jopa politiikan ja liike-elämän veteraaneja. Naiivi jeesustelu on ne siihen asemaan sallinut.

• Anonyymi

Miksi Kuopiosta kotoisin olevat ihmiset on vittumaisia muille ihmisille? Onko se kusipäisyys Kuopiolaisiin ihmisiin tatuoitu tunnusmerkki? Joka ainut kerta kun olen ollut Kuopiosta kotoisin olevan henkilön kanssa tekemisissä työn tai vapaa-ajan puitteissa, niin tuo ed. tunne vain vahvistuu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      87
      1504
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      114
      1400
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      53
      1211
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      28
      1114
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      118
      952
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      908
    7. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      19
      872
    8. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      65
      797
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      723
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      76
      715
    Aihe