Väärin tarkennettuja ja valotettuja; eivätkö nuo amatöörit ikinä opi?
https://www.youtube.com/watch?v=pQK56OEAYVM
Minä katson mieluimmin Nasan nättejä maalauksia. Ne ovat paljon tarkempia eivätkä tärise saatana niin.
Taas näitä saamarin kuvia tähdistä!
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvällä lykyllä voisit itse päästä katsomaan teleskoopilla tähtiä jonkin tähtitieteelliseen seuraan vieraana, jos vaan katsoisit internetistä vierailuajat.
Luuletko että nämä Suomessakin tuhannethharrastajat käyttävät järkyttäviä summia rahaa ostaakseen teleskooppeja, joilla sitten voivat katsella maalauksia keskellä yötä ulkona talvella?
Tuosta videosta näkee kyllä, että siinä on kuvattu epäterävää videota jossa on käytössä kamera, jonka objektiivin iiriksessä 8 tai 7 bladea (en muista sanaa suomeksi). Voit katsoa vaikka tämän videon, niin ymmärrät ehkä paremmin miten tuo muoto syntyy epätarkkaa kuvaan:
https://youtu.be/5v2DpbM6t6wKirjoitin kännykällä viestin, sen takia kirjoitusvirheitä tavallistakin enemmän. :-)
Pointtina kuitenkin oli, että voit itse asentaa vaikka omaan p900, tai p1000 kameraan objektiivin eteen pahvin, jossa on halutun muotoinen reikä, esim. sydän.
Näin sen sydämen läpi kaikki tähdet epäterävänä kuvattuna näyttävät sydämiltä ja jos teit tähden muotoisen reijän, niin ne näyttävät tähdiltä. Normaalisti epäterävänä kuvatut valopisteet ovat ympyröitä, tai monikulmioita, koska ne saavat muotonsa kameran objektiivin aukosta.- Anonyymi
Olisit vain sanonut että video on väärennetty-
- Anonyymi
Ei video todennäköisesti ole väärennetty. Se on ihan oikeasti kuvattu video kameralla, mutta väärillä asetuksilla.
Voi olla että värejä on muokkailtu tosin, mut voi väritkin olla oikeat. Värit tulisivat silloin kromaattisesta poikkeamasta.
Videon kuvaaja on tarkentanut paljon lähemmäs kun missä kohde on, jolloin tähdestä on tullut tuollainen bokeh pallo. Ainakin p900 kameralla on vaikeuksia tarkentaa pistemäisiin kohteisiin.
-Kristityn vaellus - Anonyymi
Voit myös kokeilla tätä ilmiötä ilman kameraa, jos olet hyvin laiskalla päällä. :) Avaa vaikka tämä kuva tähdistä kännykällä:
https://www.lisamission.org/files/styles/keyimage/public/images/Star-field-hubble-deep.JPG
Sitten laita toinen silmä kiinni ja liikuttele kännykkää lähemmäs ja kauemmas. Kun kännykkä on lähempänä silmääsi kun mikä on silmän lähin tarkennusetäisyys, alkavat tähdet näyttämään ympyröitä, sillä silmäsi iiris on pyöreä.
Jos katsot jonkun pienen reiän läpi, samankaltaisen kun mistä edellä mainitussa videossa puhutaan, mut ehkä vielä pienemmän, voit saada myös omaan näkökenttään ne pallot näyttämään vaikka sydämiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438038
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 684493
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363253Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483126Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella472808Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262765- 372523
- 412076
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807