Olen nyt 23-vuotias ja aikanaan asuin Helsingin Jakomäessä yli 11-vuotta jonne muutettiin perheen kanssa vuonna 1985. Niihin vuosiin mahtui niin paljon erinäisiä kokemuksia että en ole vieläkään päässyt niiden jälkeisestä pyykistä yli. Siis tarkoitan että jakomäki palaa uniini melkein joka yö.
Näen unta etta asun vielä siellä jakomäentie 8 talossa siinä samassa asunnossa jne. Joka kerta menen soittamaan vanhojen kamujen ovikelloa ja juttelen kuulumisia. Joku kuitenkin vaivaa siinä miksi tämän aiheen on pakko toistuvasti olla unissa. Rupesin näkemään näitä jakomäki aiheisia unia heti sen jälkeen kun aikanaan muutin perheen mukana Korsoon. Nyt asun Helsingissä omillani.
Jakomäki on asuinpaikkana mitä parhain jos on lapsiperhe kyseessä. Jakomäellä on kuitenkin joku ihmeellinen huono maine joka ei poistu. Tietääkseni nämä helvetin paskantärkeät kokoomuspoliitikot mm. Kookomuksen Ben Zyskowicz eivät ole ikimaillakaan käyneet siellä ja jaksavat haukkua sitä säälittäväksi esimerkiksi Helsingin sosiaalituen varassa elävien kaatopaikkana vaikka Jakomäessä asuu paljon työssäkäyviä ihmisiä joilla on lapsia jne.
Ökyporvariperheiden lapset viettävät aikaansa niiden parimetristen betonimuurien sisällä ilman sosiaalisia virikkeitä. Kun taas lähiöperheiden lapsilla on vapaat alueet tutustua muihin lapsiin. Tässä näkyy lähiöiden etu lapsiperheille. On toki aivan totta että lähiöissä on muutama prosentti alkoholisoitunutta porukkaa joiden lapset saavat väärät roolimallit ja ovat koulussa näitä pahiksia. Yksinkertaisesti pahiksien jengiin menemättä lähiöissä on paljon vähemmän turvattomuutta kuin esim. isommissa lähiöissä kuten Malmilla tai Puistolassa.
Jakomäki taitaa kuitenkin olla Helsingin vuokra-asuntojen kärjessä missä on eniten vapaita asuntoja vapaana ja vain sen takia että melkein kukaan ei sinne halua muuttaa. Siksi sen ovat kansoittaneet pakolaiset aina 1994-vuodesta lähtien.
Jakomäki asuinpaikkana
15
4814
Vastaukset
- kirkuu
Jakomäestä en henkilökohtaisesti tiedä, mutta noin yleensä alueet rauhoittuvat, kun uuden rakentaminen loppuu ja asukkaat vakiintuvat. Jostain olen lukenut, että tähän menisi 10 vuotta.
Ihan uudet alueet eivät ole päässeet otsikoihin ja saavat olla vielä puhtoisessa maineessa. Yksi isompi tapaus kun sattuu, niin sitten voi pienempienkin kanssa tulla perässä: "Jakomäessä jälleen...". Tiedän yhden ihan uuden alueen, jossa sattuu käsittämättömiä kamalia asioita, mutta tähän asti tapahtumat on lehdissä kerrottu viereisen alueen nimiin.
En tiedä kuka mediaa ja tätä lähiöiden mainesirkusta pyörittää, mutta kun lukee ammattilaisten käyttämiä tutkimuksia, niin ongelmappesäkkeet eivät ole samat kuin iltapäivälehtien lööpeissä tai yleisönosaston kirjoituksissa.- kivikko96/97
kenties Kivikkoa/Kontulaa?
- fasfas
Rakentamisen alkamiseste muutaman vuoden päästä yleensä ongelmat alkavat. Lapsiperheissä kakarat varttuvat 10-15 vuotta jonka jälkeen alueet ns mummoontuvat jne rauhoittuvat. Jakomäessä nykyään ei tapahdu yhtään mitään. Käykääpäs joskus pihlajanmäessä esimerkiksi
- Bennett4
Lienee sen typerän Nousukausileffan ansiota.
- Anonyymi
EI ole. Jakiksessa asuvat tyypit ovat itse sen maineen hankkineet.
Jakis on hyvä mesta.Mä olin siel elämäni ensimmäiset 25 vuotta.
- Anonyymi
Lol sieltä marsut ja narsut hakee kaikki pillerit ja pulverit. En ikinä veisi lastani sinne sorry enkä tod ole mikään paskantärkeä porvari
- Anonyymi
Tupakoijien ja kiusaajien paratiisi lähinnä Jakomäki.
- Anonyymi
Jakomäessä näin ensimmäisen kuolleen ihmisen elämäni aikana. Juoppo oli kuollut työmaansa ääreen. Mutta muutenhan tuolta ei tule enää edes hälyjä. Ongelmat siirtyneet muualle.
- Anonyymi
Jos olet nyt 23-vuotias niin olet asunut vuonna 1985 isäsi kasseissa!
- Anonyymi
Ei taida päässäsi molemyylit liikkua?
- Anonyymi
Lähinnä svistymättömiä/kiusaaja tyyppejä asuu siellä
- Anonyymi
Sisäpiiri paikka, jos jostai ihmisestä ei tykätä ni ruvetaan ns.sanotusti potkimaan ulos. ..ei sananmukaisesti vaan henkisesti!
- Anonyymi
Jakomäessä on tälläkin hetkellä aika monta asuntoa myynnissä / vuokrattavana, älkää hyvät ihmiset uskoko, että Jakomäki on parantanut mainettaan, ei todellakaan ole.
- Anonyymi
Höpö höpö aloitus...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733