Jumalanpilkka pois rikoslaista -kansalaisaloite

Anonyymi

Tässä on kansalaisaloite niille, jotka ajavat muutosta tähän vanhentuneeseen lakiin. Luulisi SDP:n riveistä löytyvän kannatusta tälle, kun puolue on jo Forssan ohjelmasta lähtien vaatinut kirkon ja valtion eroa.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/4429

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Otan kantaa kirkon ja valtion suhteeseen ja erikoisesti painotan Raamatun näkökulmaa.

Koko Raamattu ei tunne tätä käsitettä, miten jonkin maan kansalaiset ihmislajista vauvakastettaisiin ja siten maata hallitsisi kirkko / uskonnolisuus. (uskonnollisuus on aivan eri käsite kuin usko JUMALAAN).

Todellisesti kirkon toiminta liittyy valtaan ja ihmisten hallintaan. Kaikkein ongelmallisinta tässä on, miten jumalattomat ihmiset alistetaan vastoin tahtoaan uskonnollisuuden alle ja vieläpä JUMALAN tahdon. Niin, ei vauvakaste muuta ihmistä Jeesukseen uskovaksi, jonka jokainen voi todeta itsessään.
      JUMALA itse iloittaa näin, mutta taas kirkko viis veisaa ilmoituksesta;

"sentähden että lihan mieli on .............vihollisuus............ Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, ..eikä ...se... voikaan. " Room 8

Raamattu antaa selkeän mielikuvan, miten on olemassa ja tulee olemaan maailma =jumalattomat ihmiset ja taas Jeesukseen uskovat = seurakunta ja vastakkain asettelu on loppuun saakka.

Niin, itse olen pitkään ihmetellyt miksi erikoisesti tänä aikana valtio / politikot sallivat tämän korkon vallan - jopa jumalattomille ihmisille kohdentuville lain säädöksille.

Vai onko todella kaiken tämän takana - tilan muuttamisen vaikeutena - uskonnillisuuden rakentama oppi helvetistä ja siten asian muuttaminen JUMALAN tahdon mukaiseksi on vakeaa. Todettakoon, miten koko helvettioppi/kin liittyy uskonnollisuuden valtaan hallita ihmistä. Pelon kautta ,- ei rakkauden - rauhaan pyrkimisen.

Markku Lievonen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      41
      4638
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2514
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1034
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1005
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      68
      889
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      113
      878
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      844
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      795
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      790
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      736
    Aihe