Tässä on kansalaisaloite niille, jotka ajavat muutosta tähän vanhentuneeseen lakiin. Luulisi SDP:n riveistä löytyvän kannatusta tälle, kun puolue on jo Forssan ohjelmasta lähtien vaatinut kirkon ja valtion eroa.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/4429
Jumalanpilkka pois rikoslaista -kansalaisaloite
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Otan kantaa kirkon ja valtion suhteeseen ja erikoisesti painotan Raamatun näkökulmaa.
Koko Raamattu ei tunne tätä käsitettä, miten jonkin maan kansalaiset ihmislajista vauvakastettaisiin ja siten maata hallitsisi kirkko / uskonnolisuus. (uskonnollisuus on aivan eri käsite kuin usko JUMALAAN).
Todellisesti kirkon toiminta liittyy valtaan ja ihmisten hallintaan. Kaikkein ongelmallisinta tässä on, miten jumalattomat ihmiset alistetaan vastoin tahtoaan uskonnollisuuden alle ja vieläpä JUMALAN tahdon. Niin, ei vauvakaste muuta ihmistä Jeesukseen uskovaksi, jonka jokainen voi todeta itsessään.
JUMALA itse iloittaa näin, mutta taas kirkko viis veisaa ilmoituksesta;
"sentähden että lihan mieli on .............vihollisuus............ Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, ..eikä ...se... voikaan. " Room 8
Raamattu antaa selkeän mielikuvan, miten on olemassa ja tulee olemaan maailma =jumalattomat ihmiset ja taas Jeesukseen uskovat = seurakunta ja vastakkain asettelu on loppuun saakka.
Niin, itse olen pitkään ihmetellyt miksi erikoisesti tänä aikana valtio / politikot sallivat tämän korkon vallan - jopa jumalattomille ihmisille kohdentuville lain säädöksille.
Vai onko todella kaiken tämän takana - tilan muuttamisen vaikeutena - uskonnillisuuden rakentama oppi helvetistä ja siten asian muuttaminen JUMALAN tahdon mukaiseksi on vakeaa. Todettakoon, miten koko helvettioppi/kin liittyy uskonnollisuuden valtaan hallita ihmistä. Pelon kautta ,- ei rakkauden - rauhaan pyrkimisen.
Markku Lievonen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt414638Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532514Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391034Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611005Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh68889- 113878
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70844- 137795
- 48790
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48736